راههای درمان خانگی قارچ واژن

بیماری برفک واژن یک نوع عفونت است که بسیاری از زنان از آن نج می برند. این بیماری یک عفونت قارچی است پس با درمان برفک واژن با ما همراه باشید.

لیست مطالب :

ماست حاوی باکتری های خوب و یا پروبیوتیک است که به حفظ توازن باکتری های خوب کمک می کند تا از رشد مخمر جلوگیری کند.

 

 

راههای درمان خانگی قارچ واژن

توجه : برای درمان برفک واژن از ماست های شیرین شده استفاده نکنید زیرا شرایط شما را بدتر خواهد کرد

روغن نارگیل به دلیل خواص ضد قارچی که دارد می تواند عفونت مخمر را از بین ببرد .

آنزیم طبیعی در سرکه سیب باعث تنظیم PH در واژن و جلوگیری از رشد مخمر و در نهایت درمان برفک واژن می شود.

علاوه بر این، سرکه سیب دارای اسید مالیک است که خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتری و ضد قارچی دارد.

اسید بوریک دارای خواص ضد عفونی و ضد قارچی است که برای درمان برفک واژن موثر است.

توجه : این روش برای زنان باردار توصیه نمی شود زیرا به بچه آسیب می رساند

آلوئه ورا شامل ویتامین ها، آنزیم ها و اسید های آمینه است به مهار رشد مخمر کمک می کند .

همچنین دارای خواص ضد التهابی، ضد تحریک کنند و ضد قارچی است که به کنترل درمان برفک واژن کمک می کند .

روغن پونه کوهی یک درمان موثر برای برفک واژن است. زیرا به طور طبیعی خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی دارد.

توجه : روغن پونه کوهی یک رقیق کننده طبیعی برای خون است. زنان باردار از استفاده از روغن پونه کوهی اجتناب کنند .

روغن درخت چای کی عامل ضد عفونی کنده بسیار قوی است که به درمان برفک واژه می تواند کمک کند.

توجه : زنان باردار به هیچ وجه از روغن درخت چای استفاده نکنند .

 

 

سیر یکی دیگر از روش های موثر گیاهی برای درمان برفک واژن است زیرا رشد مخمر را کنترل می کند و دارای خاصیت ضد قارچی است.

عصاره برگ زیتون یکی دیگر از درمان های خانگی موثر برای درمان برفک واژن است است زیرا دارای خواص ضد ویروسی و ضد قارچی قوی است که می تواند انگل در حال رشد را از بین ببرد .

جوش شیرین به دلیل خاصیت ضد قارچی بسیار قوی یک روش موثر برای درمان برفک واژن است.

 

نظر

  بیوگرافی ادی عطار و همسرش مروارید وحدتی عکس های ادی عطار عکس همسر ادی عطار و زندگی شخصی را در سایت فتوکده می خوانید   بیوگرافی ادی عطار و همسرش مروارید     ادی عطار متولد 16 اسفند 1366 در شیراز، خواننده است   فارغ التحصیل رشته موسیقی و نوازندگی از دانشگاه آمریکا می []

  جملات زیبا برای پسرم متن عاشقانه برای پسرم عکس و متن زیبا برای پسرم و جملات زیبا در مورد فرزند پسر را در سایت فتوکده می خوانید   متن زیبا برای پسرم     پسرم تو وارث زیبایی خدایی؛ زیبایی ات دنیایم را زیر و رو کرده و پاکی ات آرامش جانِ من است []

  بیوگرافی شیده معاونی و همسرش عکس های شیده معاونی مجری عکس دختر و همسر شیده معاونی و زندگی شخصی را در سایت فتوکده می خوانید   بیوگرافی شیده معاونی و همسرش     شیده معاونی متولد 1 مرداد 1351 در تهران، مجری است   فارغ التحصیل لیسانس رشته زمین شناسی می باشد کار هنری []

  بیوگرافی هدی جراح بدنساز عکس های هدی جراح و همسرش زندگی شخصی و بدنسازی او  را در سایت فتوکده می خوانید   بیوگرافی هدی جراح     هدی جراح متولد 3 آذر 1359 در تهران، ورزشکار می باشد   با اینکه عاشق غذا خوردن است اما ورزش را با سختی تمام ادامه داد، حالا []

  خواص گلاب برای پوست خواص زیبایی گلاب معجزه گلاب برای پوست خاصیت گلاب برای مو استفاده مداوم از گلاب را در سایت فتوکده می خوانید   خواص زیبایی گلاب     اهمیت خواص گلاب برای زیبایی پوست و مو بر هیچکس پوشیده نیست.   از دوران گذشته تا به حال از گلاب برای زیبایی []

راههای درمان خانگی قارچ واژن

  عکس های رنگ موی سال 219 دخترانه و زنانه و معرفی انواع رنگ موی سال 98 و آشنایی با رنگ مو سال ۹۸ را در سایت فتوکده می خوانید   رنگ موی سال 219     اگر خواستار تغییر اساسی در موهایتان هستید، خوب جایی آمده‌ اید    استایلیست‌ سلبریتی‌ ها و کاربران اینستاگرام تحت تاثیر []

  طرز تهیه خورش بامیه دستور پخت خورشت بامیه با تمر هندی آموزش طرز تهیه خورشت بامیه مجلسی و خوشمزه را در سایت فتوکده می خوانید   طرز تهیه خورش بامیه     خورش بامیه یکی از انواع خورش ها در ست که طرفداران خاص خود را دارد، این خورش علاوه بر خوش طعمی []

فتوکده بعنوان مجله خبری و تفریحی از سال 92 فعالیت خود را شروع کرده است، تمام تلاش این گروه انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران ایرانی با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد، هرگونه کپی نیاز به اجازه کتبی از سایت فتوکده می باشد



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

اگر شما سوزش، خارش و یا تغییر ترشحات در واژن را تجربه کرده اید، احتمالا عفونت واژن دارید. در اینجا به شما گفته خواهد شد که بدون دارو چگونه آن را درمان کنید. یادتان باشد که هر زمان علائم عفونت واژن را مشاهده کردید حتما با دکتر خود مشورت کنید.تا بتوانید از یک واژن سالم و عاری از عفونت داشته باشید

نکات کلیدی:

۱- علائم واژینوز باکتریال را تشخیص دهید

واژینوز باکتریال معمولا با علائم خاصی مشخص می شوند که عبارتند از:

راههای درمان خانگی قارچ واژن

۲- علائم عفونت های قارچی را تشخیص دهید

علائم عفونت های قارچی در اغلب موارد مشابه علائم واژینوز باکتریال است. این علائم عبارتند از:

۳- علائم تریکومونیاز را شناسایی کنید

علائم تریکومونیاز(trichomoniasis) (گاهی trich هم گفته می شود) در زنان می تواند اینها باشد:

۴- چرخه قاعدگی خود را پیگیری کنید

بسته به اینکه زن در کجای چرخه اش قرار دارد، علائم عفونت واژن می تواند متفاوت باشد. این بدین دلیل است که در طول چرخه قاعدگی که می تواند بر روی ترکیب باکتری ها در واژن و مشخصات محیط مهبل تأثیر بگذارد تغییرات هورمونی صورت می گیرد.

۵- توجه داشته باشید که بعضی از زنان علائمی را تجربه نمی کنند

بسیاری از زنانی که به تریکومونیاز یا واژینوز باکتریال دچار هستند گزارش علائمی ندارند.

۶- به یاد داشته باشید که ریسک واژینوز باکتریال با فعالیت های مشخصی افزایش می یابد

زنان تقریبا حداقل یک بار تجربه واژینوز باکتریال را دارند. دلیل خاصی برای آن وجود ندارد. در اصل هر چیزی که تعادل عادی باکتری را در مهبل مختل کند سبب ایجاد واژینوز باکتریال می گردد. ریسک واژینوز باکتریال با اینها افزایش می یابد:

۷- بدانید که چی چیزی باعث افزایش ریسک عفونت قارچی می گردد

عفونت های قارچی، که کاندیدیاز هم گفته می شود، با اینها افزایش می یابند:

۸- بدانید که عفونت واژن چگونه رخ می دهند

این نوع از عفونت ها می توانند از چند دلیل ایجاد شوند.

۹- به دکتر خود مراجعه کنید

این حائض اهمیت است که تشخیص صحیح را از دکتر قبل از درمان دریافت کنید. درمان ها برای گونه های مختلف عفونت واژن می تواند متفاوت باشد و بستگی به میزان عفونت دارد.

۱۰- خطر های رها کردن عفونت واژن را بدانید

درمان نکردن و یا درمان نادرست واژینوز باکتریال می تواند سبب عوارضی مانند بیماری التهابی لگن (PID)، تولد زود رس و نوزادان کم وزن گردد و زن را در موقعیت خطر بالاتری در انتقال عفونت در رابطه جنسی مانند HIV ، ویروس هرپس سیمپلکس (HSV)، کلامیدیا و سوزاک قرار دهد. درمان نکردن و یا درمان نادرست عفونت تریکوموناس همچنین می تواند منجر به بالا رفتن خطر بیماری های مقاربتی گردد.

۱۱- اگر علائم سختی را داشتید سریعا به دکتر خود مراجعه کنید

اگر شما تنها درمان های خانگی را انتخاب کنید، یادتان باشد که به پزشک خود مراجعه کنید اگر:

۱۲- به دکتر خود بگویید که شما می خواهید از درمان های طبیعی استفاده کنید

زمانی که شما برای اولین بار هر علائمی را در خود مشاهده کردید باید همیشه از طرف پزشکتان مشخص گردد. این بدین دلیل است که بعضی از این درمان های طبیعی برای درمان کاندیدیاز و یا واژینوز باکتریال بهتر عمل می کند، و ممکن است درمان های دیگر به این خوبی عمل نکند. همچنین می توانید درمان های طبیعی را به همراه داروهای تجویزی از پزشکتان استفاده کنید. آنها با آنتی بیوتیک های خوراکی تداخل ایجاد نمی کنند.

۱۳- اگر به داشتن تریکومونیاز شک دارید به شریک جنسی خود اخطار دهید

تریکومونیاز در انتقال عفونت در مقاربت (STI) رده بندی می شود، بر این اساس اگر شما تریکومونیاز را شناسایی کردید، باید به هر شریک جنسی خود اطلاع دهید که آنها هم می توانند درمان شوند.

۱- از خطرات دوش واژینال با خبر شوید

به طور معمول دوش پیشنهاد نمی شود، زیراکه مهبل به طور طبیعی خودرا پاک می کند. ولی به مقدار کمی اگر واژینوز باکتریال داشتید می توانید استفاده کنید. گرچه بهتر است بدانید که خطر انتقال باکتری به دهانه رحم و رحم و خطر بیماری التهابی لگن و عفونت های جدی دیگر نیز وجود دارد.

۲- یک دوش خریداری شده از فروشگاه را امتحان کنید

راههای درمان خانگی قارچ واژن

روش دوش این است که درون مهبل را با آب یا محلول های مایع دیگر تمیز می کند. شما می توانید محلول آماده دوش را از داروخانه ها و فروشگاه دارو تهیه کنید. اینها معمولا در بطری با گردن منحنی و یا یک کیسه می آیند.

۳- سرکه سیب را با آب برای دوش مخلوط کنید

سرکه سیب pH اسیدی مهبل را باز می گرداند. می توان آن را با اثر بخشی نسبی برای خلاصی از واژینوز باکتریال مورد استفاده قرار داد.

۴- دوش ساخته شده از هیدروژن و پراکسید را امتحان کنید

پراکسید هیدروژن دارای خواص ضد عفونی کننده است و همچنین می تواند زخم های ایجاد شده به دلیل واژینوز باکتریال را از بین ببرد.

۵- از عصاره روغن پونه کوهی و آب به عنوان دوش استفاده کنید

از دو تا سه قطره عصاره روغن پونه کوهی در هشت اونس آب تقطیر شده استفاده کنید. روزی دو بار برای یک هفته تکرار کنید. روزی دو بار برای چهار روز تکرار کنید و سپس روزانه تا تمامی علائم از بین بروند.

۱- ماست ساده را امتحان کنید

به نظر می رسدکمی کثیف کاری است و همینطور هم هست. اما گذاشتن ماست در مهبل خود راهی برای باز یابی جمعیت باکتری های بی آزار مهبل است که ممکن است بتواند جمعیتی از انگل را ایجاد کند. گرچه هیچ مطالعه علمی که این را اثبات کند در دسترس نیست.

۲- با یک شیاف پروبیوتیک باکتری های خوب را دوباره پر کنید

پروبیوتیک کمک می کند که باکتری های خوب را در بدنتام دوباره پر کنید.

۳- از ژل های پریودنتال استفاده کنید

از ژل های پریودنتال کوراسپ Curasept استفاده کنید و آن را در داخل و اطراف مهبل قرار دهید. Curasept حاوی ۰.۵% cyclohexadiene، مواد ضد عفونی کننده که نشان داده شده برای درمان واژینوز باکتریال مؤثر است.

۴- یک بوته سیر امتحان کنید

یک بوته سیر پوست کنده شده می تواند در داخل مهبل قرار بگیرد و گزارش شده که برای درمان واژینوز باکتریال مؤثر است. این بدین دلیل است که سیر حاوی آلیسین است، و این یک آنتی بیوتیک طبیعی است و می تواند با واژینوز باکتریال مقابله کند.

۵- یک عفونت قارچی را با شیاف اسید بوریک درمان کنید

اسید بوریک می تواند باعث رنجش شود، بر این اساس شما نباید خودتان این شیاف را بسازید. به طور مستقیم روی مهبل قرارش ندهید. به دنبال Vitanica Yeast Arrest باشید که در فروشگاه های مواد مغذی سالم یافت می شود. این محصول برای عفونت قارچی در مهبل تنظیم خاص شده است.

۱- از ژل و کرم های بدون نسخه استفاده کنید

ژل ها و کرمها برای عفونت قارچی مهبلی هستند که شما می توانید آنها را بدون نسخه تهیه کنید و تقریبا به اندازه دارو های ضد قارچ مفید هستند. به عنوان مثال Monistat و

۲- اگر عفونت واژن مدت زمان زیادی طول کشید و یا بازگشت کرد به دکتر خود مراجعه کنید

اگر عفونت واژن شما ادامه داشت و یا عفونت از بین نرفت، به دکتر خود مراجعه کنید. بازگشت عفونت قارچی می تواند نشانه ای از یک اختلال جدی مانند دیابت، سرطان و یا HIV-AIDs باشد.

۳- آنتی بیوتیک برای واژینوز باکتریال و تریکومونیاز مصرف کنید

درمان بستگی به نوع عفونت دارد، اینکه چه مقدار گسترده و یا سخت است و چه مدت عفونت را دارید. آنتی بیوتیکها داروی تجویزی برای واژینوز باکتریال و تریکومونیاز است، اما برای عفونت واژن قارچی مؤثر نیستند.

۴- درمان عفونت قارچی در واژن سمج با یک کرم ضد قارچی است

عفونت قارچی مهبل می تواند با کرم های ضد قارچ، مرهم و شیاف های مهبل درمان گردد.

۵- فونت قارچی طولانی مدت را با فلوکونازول درمان کنید

عفونت قارچی مهبل را همچنین می توان با تنها یک دوز خوراکی فلوکونازول (Diflucan) درمان کرد. بازگشت و یا عفونتهای قارچی پیچیده تر ممکن است با دوز بالاتری از داروها درمان شود و یا ممکن است از شما درخواست شود که مدت زمان طولانی آنها را مصرف کنید.

۶- اگر حامله هستید احتیاط کنید

زنان حامله می توانند تجربه عفونت قارچی را ئداشته باشند، که باید قبل از آمدن نوزاد پاک گردد. اگر شما بعد از به دنیا آمدن بچه همچنان عفونت قارچی داشتید، این می تواند به بچه منتقل گردد و سبب برفک شود.

۱- برای جلوگیری از واژینوز باکتریال پروبیوتیک خوراکی مصرف کنید

شما می توانید پروبیوتیک را با دهان مصرف کنید (چه با کپسول و یا در ماست). اینها اساسا برای پیشگیری از درمان واژینوز باکتریال مفید هستند. اگر مستعد ابتلا به واژینوز باکتریال هستید، روزانه یک وعده ماست بخورید (در حدود ۱۵۰ گرم) با چهار تا پنج میلیارد CFU (تشکیل واحد کلنی). ماستی را بخرید که حتما این اطلاعات روی برچسب آن باشد.

۲- به آرامی قسمت مهبل خود را بشویید

برای شستن مهبل خود از صابون بسیار ملایم و آب ولرم استفاده کنید. خود را با یک حوله تمیز خشک کنید یا اجازه دهید که با هوا خشک شوید. همچنین می توانید از سشواری که روی خنک تنظیم شده خود را خشک کنید.

۳- تنها لباس زیر سفید ۱۰۰% کتان بپوشید

کتان به ناحیه آلت تناسلی شما اجازه می دهد که خنک و خشک باقی بماند. لباس زیر سفید از محرک هایی که ممکن است در رنگ های مختلف باشد اجتناب می کند. از نایلون، استات و هر الیاف مصنوعی دوری کنید.

۴- از مواد شوینده ملایم برای لباس زیر خود استفاده کنید

از صابون معطر (مانند معطر Woolite) برای شستن لباس های زیر استفاده کنید. از ورقه های خشک کن ویا نرم کننده پارچه استفاده نکنید. اینها همچنین حاوی مواد شیمیایی هستند که ممکن است باعث سوزش شما گردد.

۵- رفتارهای خوب را در توالت تمرین داشته باشید

از دستمال کاغذی نرم و سفید استفاده کنید. به یاد داشته باشید همیشه از جلو به عقب پاک کنید تا خطر عفونت واژن از باکتری های روده را به حداقل برسانید.

۶- از تامپون در طول روز بهره جویید

به جای استفاده از دستمال های بهداشتی در زمانی که در دوره عفونت واژن قرار دارید، از تامپون در طول روز استفاده کنید. از تامپون دئودورانت (برطرف کننده بوی بد) دوری کنید زیرا خطر ابتلا به هم رفت زهرزدگی (toxic shock syndrome) دارد. بسته به جریان شما، هر چند ساعت تامپون را جایگذاری کنید.

۷- از پوشیدن جوراب شلواری پرهیز کنید

جوراب شلواری به ناحیه آلت تناسلی اجازه نفس کشیدن نمی دهد. همچنین آنها گرما و رطوبت را نگه می دارند که باعث می شود موقیعت مناسبی برای باکتریها، قارچها و موجودات دیگر محیا شود. به جای آن نایلون با یک کتان تنگ در زیرش بپوشید.

۸- از محصولات تحریک کننده اجتناب کنید

از محصولات بهداشتی زنانه دوری کنید، که می تواند فرج را تحریک کند. اینها شامل پدهای دئودورانت بهداشتی، تمام اسپری و دئودورانت های زنانه، هر محصولی که حاوی وازلین، روغن یا گریس باشد.

۱- بعد از مشخص شدن عفونت واژن آن را درمان کنید

درصورتیکه بعضی از عفونت های مهبل بدون استفاده از دارو بهبود نمی یابند، باید قبل از شروع هر درمانی به پزشک یا متخصص خود مراجعه کنید. درمان های طبیعی مؤثر می تواند به نوع عفونت مهبلی که دارید و شدت عفونت واژن بستگی داشته باشد.

۲- اگر شما پرستار نیستید یا حامله نیستید درمان های خانگی را در نظر بگیرید

حال آنکه بسیاری از درمان های طبیعی برای زنان مبتلا به واژینوز باکتریال یا عفونت قارچی بی خطر هستند، اگر چنانچه حامله هستید و یا ممکن است حامله شوید و یا در زمان شیرخواری بچه، باید از درمان های خانگی پرهیز کنید. بعضی از درمان ها به طور غیر عمد می تواند به بچه آسیب بزند.

۳- درمان مناسب را به کیس درست متصل کنید

بعضی از درمان ها تنها برای علل خاص عفونت واژن مؤثر هستند. برای پیشگیری از عوارض احتمالی، شما تنها باید یک درمان طبیعی علیه نوع عفونتی که دارید ترویج کنید؛ از درمان های خانگی پیشنهاد شده برای درمان نوع های دیگر عفونت واژن استفاده نکنید مگر اینکه از طرف دکتر تان گفته شود.

۴- اگر می توانید فعالیت های جنسی خود را محدود و یا خودداری کنید از درمان های طبیعی بهره مند شوید

پرهیز از فعالیت جنسی ممکن است برای همه درمان ها لازم نباشد، اما شما باید با دکتر خود چک کنید و یا تحقیقی انجام دهید که مشخص شود اگر درمانی که انتخاب کردید آیا برای شما و شریکتان قبل از فعالیت های جنسی در طول درمان بی خطر هست.

۵- از درمانهای طبیعی زمانی که جواب می دهد استفاده کنید

در بعضی از موارد درمان های خانگی می تواند عفونت واژن را بهبود بخشد، اما اگر علائم های شما سازگار با درمان نبود، دوباره به دکتر خود مراجعه کنید. این امکان وجود دارد که نوع و میزان عفونت تنها می تواند با دارو بهبود یابد.

رسانه دکتر سلامت

عالی بودمطالبتون ،سپاسگزارم🌷

خیــــــــــــــــــلی عالی یود

خیلی مفید و کامل بود ممنون🦋🦋

عالی بود ممنون

جامع و کامل بود ممنون از راهنمایی

شستن واژن با آبلیموی تازه خیلی خوبه واسه عفونت باکتریایی

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

درد مزمن لگن در زنان، به دردی اشاره دارد که در پایین ترین بخش زیر شکم و حفره لگنی ایجاد

بیماری مزمن کلیوی، زمانی بروز می کند که کلیه ها آسیب دیده و نمی توانند همانند گذشته خون را پاکسازی

قاعدگی، به خونریزی ماهانه زنان اشاره دارد. وقتی یک خانم دچار قاعدگی می شود، پوشش داخلی رحم می ریزد و

شقاق مقعدی یا فیشر مقعدی، یک پارگی کوچک در بافت نازک و مرطوبی است که مقعد را می پوشاند. فیشر

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

عفونت قارچی واژن یا کاندیدیازیس، نوعی بیماری شایع در زنان است. این بیماری به‌ دلیل تعادل شدن میزان باکتری‌های مفید واژن و افزایش سلول‌های قارچی ایجاد می‌شود. خارش شدید، تورم و تحریک، از نشانه‌های عمومی این بیماری هستند. در موارد خفیف، این علائم پس از چند روز بهبود می‌یابند، اما در شرایط حاد ممکن است که بیماری تا دو هفته به طول بینجامد. عفونت قارچی واژن، جزو عفونت‌های منتقله‌ی جنسی (STI) نیست، چرا که حتی بدون تماس جنسی نیز انتقال می‌یابد. در این مطلب، به علائم این بیماری، روش‌های پیشگیری و درمان آن خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

راههای درمان خانگی قارچ واژن

یکی دیگر از نشانه‌های مهم این بیماری، ترشحات واژینال به رنگ خاکستری مایل به سفید است. این ترشحات در برخی از افراد پنیری‌شکل و در برخی دیگر رقیق و آبکی هستند.

هرچه درمان عفونت قارچی به تأخیر بیفتد، نشانه‌های آن شدیدتر خواهد شد

باکتری مفیدی به لاکتوباسیلوس در واژن زندگی می‌کند که از رشد و نموِ نوعی قارچ موسوم به کاندیدا (که نوعی میکروارگانیسم طبیعی در ناحیه‌ی واژن است) جلوگیری می‌کند. در صورت بهم ریختن تعادل در نسبت این قارچ و باکتری‌ مفید واژن، باکتری نمی‌تواند وظیفه‌اش را به‌خوبی انجام دهد؛ درنتیجه، رشد بیش‌ازحد قارچ، باعث بروز نشانه‌های عفونت قارچی واژینال می‌شود.

عوامل متعددی در بروز عفونت قارچی واژن نقش دارند که از میان آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عامل اصلی بسیاری از عفونت‌های قارچی، نوع خاصی از قارچ به کاندیدا آلبیکنس است. عفونت ناشی از این نوع کاندیدا به‌راحتی قابل‌درمان است. اما اگر عفونت قارچی به‌طور مداوم عود کند یا با درمان‌های شناخته‌شده‌ی معمول قابل‌درمان نباشد، این احتمال وجود دارد که عفونت، ناشی از انواع دیگر قارچ کاندیدا باشد. برای تشخیص نوع قارچ کاندیدا باید آزمایش بدهید.

تشخیص عفونت قارچی بسیار ساده است. در مرحله‌ی اول، معمولا پزشک درمورد سابقه‌ی ابتلا به عفونت قارچی و حتی سایر بیماری‌های منتقله‌ی جنسی سؤال می‌کند. در مرحله‌ی بعد، پزشک لگن، دیواره‌ی واژن، رحم و همچنین ناحیه‌ی اطراف آنها را معاینه می‌کند.

گاهی پزشک با توجه به مشاهدات، ترشحات واژن را جمع‌آوری می‌کند و به آزمایشگاه می‌فرستد. معمولا این کار برای زنانی که به‌طور مداوم دچار عفونت قارچی می‌شوند یا عفونت‌‌شان با درمان‌های معمول بهبود نمی‌یابد، انجام می‌شود.

عفونت قارچی واژن، با توجه به شدت علائم، روش‌های درمانی متفاوتی را می‌طلبد. پزشک می‌داند که کدام نوعِ درمان برای عفونت شما بهتر است، اما گاهی می‌توان این بیماری را در منزل و با درمان‌های خانگی نیز درمان کرد.

معمولا پزشک برای درمان عفونت‌های ساده، مصرف کرم ضدقارچ، پماد، قرص یا شیاف را برای یک تا سه روز توصیه می‌کند. برای عفونت‌های ساده می‌توان از داروی‌های بدون نسخه هم استفاده کرد. برخی از این داروها عبارتند از:

اگر پس از مصرف این داروها، علائم عفونت را مشاهده کردید (مثلا دو ماه بعد)، حتما به پزشک مراجعه کنید.

در صورتی که نشانه‌های عفونت قارچی شدید یا پیچیده را داشته باشید، پزشک‌تان در موارد زیر حتما درمان شما را آغاز خواهد کرد:

برای درمان عفونت قارچی شدید، می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

درصورتی‌ که عفونت قارچی‌تان طی مدت کوتاهی مجددا عود کند، ممکن است همسرتان نیز به این بیماری مبتلا باشد. بهتر است از او بخواهید تا برای معاینه به پزشک مراجعه کند. استفاده از روش‌های ایمنی و پیشگیری‌کننده درهنگام آمیزش جنسی از اهمیت زیادی برخوردار است.

تقریبا همه‌ی ما می‌دانیم که پیشگیری بهتر از درمان است. شما می‌توانید با رعایت نکات ساده‌ای که در ادامه آمده است، از ابتلا به عفونت قارچی واژن جلوگیری کنید:

مواردی که هرگز نباید انجام بدهید:

بسیاری از زنان قادرند تا دلیل عفونت قارچی‌شان را پیدا کنند. مثلا برخی از آنها می‌دانند که پس از مصرف آنتی‌بیوتیک دچار خارش یا قرمزی واژن می‌شوند. به تغییرات رفتار بدن‌تان دقت کنید. اگر بتوانید دلیل عفونت را بفهمید، می‌توانید از عود احتمالی آن در آینده جلوگیری کنید.

در بسیاری از موارد می‌توان این بیماری را با درمان‌های خانگی برطرف کرد. با این‌ حال، اگر طی چند روز علائم بیماری بدتر شد یا نشانه‌های جدیدی مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید.

بهترین درمان خانگی، مصرف ماست ساده‌ی یونانی است. ماست حاوی مواد پروبیوتیک و باکتری‌های مفید و ضروری مانند لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس است که محیط واژن را سالم نگه می‌دارند. برخی از پروبیوتیک‌ها در جلوگیری از کاندیدا آلبیکنس مؤثر هستند. بهتر است از ماست ساده و فاقد شکر افزودنی استفاده کنید، چرا که شکر قارچ‌های کاندیدا را تغذیه و رشد آنها را تسریع می‌کند.

اسیدبوریک نوعی ضدعفونی‌کننده‌ی قوی است. بسیاری از زنان ادعا می‌کنند که این دارو برای درمان برخی از عفونت‌های قارچی واژن که دربرابر درمان‌های دیگر مقاوم هستند، مفید است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۹، نتایج امیدوارکننده‌ای را از تأثیر اسیدبوریک موضعی در درمان عفونت قارچی به نمایش گذاشت. برخی ‌ها ادعا می‌کنند که شیاف اسیدبوریک نیز در درمان این بیماری مؤثر است.

مقادیر زیاد اسیدبوریک می‌تواند به آسیب کلیوی، نارسایی‌ حاد سیستم گردش خون و حتی مرگ منجر شود. از مصرف اسیدبوریک به‌صورت خوراکی خودداری کنید و آن را روی پوست آسیب‌دیده نمالید. در دوران بارداری تحت هیچ شرایطی از این دارو استفاده نکنید. همیشه قبل از مصرف موضعی، اسیدبوریک را با آب رقیق کنید.

روغن پونه‌ی کوهی (گیاه مرزنگوش) که در درمان عفونت قارچی واژن مؤثر است، با ادویه‌ی پونه‌ی کوهی که در فروشگاه‌های موادغذایی وجود دارد متفاوت است. این روغن از پونه‌ی وحشی به دست می‌آید و حاوی تیمول و کارواکرول است که هر دو ضدقارچ‌هایی قوی هستند.

براساس پژوهشی، این روغن می‌تواند رشد کاندیدا آلبیکنس را متوقف یا سرعت رشد آن را کند نماید. روغن پونه‌ی کوهی، نوعی رقیق‌کننده‌ی طبیعی خون است. افرادی که به‌ دلیل بیماری دیگری از رقیق‌کننده‌های خون استفاده می‌کنند یا مشکل انعقاد خون و کمبود ویتامین K دارند نباید از این روغن استفاده کنند.

هرگز از روغن‌های اسانسی به‌شکل خوراکی استفاده نکنید. بهترین روش برای مصرف روغن پونه‌ی کوهی، استنشاق آن به‌شکل بخور است. برخی از مطالعات، در حال بررسی روش‌های دیگری برای استفاده از این روغن هستند؛ بنابراین درحال‌حاضر بهتر است آن را به‌صورت مخلوط با روغن زیتون یا روغن بادام شیرین استفاده کنید. سه تا پنج قطره از این روغن را با حدود ۳۰ گرم از روغن زیتون یا روغن بادام مخلوط کنید. آن را روی پوست بگذارید و ماساژ بدهید یا اینکه مانند بخور استنشاق کنید. روغن اسانسی را کاملا به واژن نزدیک نکنید.

پروبیوتیک‌ها به برقراری تعادل بین باکتری و قارچ کمک می‌کنند. مواد پروبیوتیکیِ حاوی انواع باکتری‌های خانواده‌ی لاکتوباسیلوس را در رژیم‌غذایی‌تان بگنجانید.

مکمل‌های خوراکی مفید هستند، اما تأثیر کامل آنها بر عفونت قارچی ۱۰ روز طول می‌کشد. برای دستیابی به نتایج سریع‌تر، بهتر است که از شیاف پروبیوتیک استفاده کنید.

روغن نارگیل بسیار چرب است و مزایای زیادی برای سلامتی دارد. روغن نارگیل خواص ضدقارچی دارد و براساس مطالعات برای مقابله با کاندیدا آلبیکنس مؤثر است.

قبل از مصرف روغن نارگیل، اطمینان حاصل کنید که خالص و طبیعی است. می‌توانید این روغن را مستقیم روی محل مورد نظر بمالید.

روغن درخت چای نیز جزو روغن‌های اسانسی است و برای از بین بردن قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها مؤثر است. تحقیقات نشان می‌دهند که شیاف واژینالِ حاوی روغن درخت چای نیز می‌تواند در بهبود قارچ مؤثر باشد. روغن درخت چای می‌تواند تعادل باکتری‌های واژن را حفظ کند.

روغن درخت چای فوق‌العاده قوی است، پس بهتر است که برای مصرف، آن را با روغن‌های پایه‌ای همچون روغن جوجوبا یا روغن نارگیل رقیق کنید. هرگز آن را به‌صورت خوراکی مصرف نکنید. مصرف مداوم این روغن خطرناک است.

یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان عفونت قارچی واژن، حمام سرکه‌ی سیب است. سرکه خواص دارویی زیادی دارد. اجزای اسیدی سرکه می‌توانند تمام انواع میکروارگانیسم‌های مضر را از بین ببرند. نصف فنجان سرکه‌ی سیب را با آب نیمه گرم در وان حمام مخلوط کنید و ۲۰ دقیقه در آن غوطه‌ور شوید.

راههای درمان خانگی قارچ واژن

برای این‌ کار از دوش واژینال استفاده نکنید، زیرا تمام باکتری‌ها (هم مفید هم مضر) را از بین می‌برد.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند که سیر در نابود کردن قارچ کاندیدا مؤثر است. با این‌ حال، هنوز به‌طور کامل روشن نیست که آیا در شرایط غیرآزمایشگاهی نیز اثربخش است یا خیر. گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهند استفاده‌ی موضعی از سیر در ناحیه‌ی واژن با سوزش و درد شدید همراه است. بنابراین برای استفاده از مزایای سیر، بهتر است تا مقدار آن را در رژیم‌غذایی افزایش دهید.

براساس مطالعات آزمایشگاهی، پراکسیدهیدروژن ضدباکتری و نابودکننده‌ی قارچ است. با اینکه این ماده برای همه‌ی گونه‌های قارچ کارساز نیست، اما برخی زنان به‌طور موضعی از آن استفاده می‌کنند و ادعا دارند که مؤثر است. قبل از مصرف پراکسیدهیدروژن روی دستگاه تناسلی، آن را رقیق کنید و مصرف آن را از ۵ روز متوالی ادامه ندهید.

ویتامین C تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی بدن است و داشتن سیستم ایمنی قوی می‌تواند بدن شما را به حالت تعادل برگرداند. ویتامین C (اسید آسکوربیک) خوراکی، خواص ضدمیکروبی دارد و می‌تواند رشد قارچ کاندیدا را متوقف کند.

استفاده‌ی موضعی از این قرص ممکن است موجب سوزش پوست حساس واژن شود. پس به جای استفاده‌ی موضعی از آن، بهتر است که مصرف خوراکی ویتامین C را افزایش دهید. این ویتامین سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت می‌کند و آن را برای مقابله با عفونت قارچی توانمند می‌سازد.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

تربیت کودک را باید بیست سال پیش از تولدش آغاز كرد

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

سلام خسته نباشید ممنون بابت مطالب مفیدتون.من دو ساله پیش قارچ داشتم به پزشک مراجعه کردم درمان شدم ولی گاهی دیواره های واژنم دونه های ریز بهم چسبیده بوجود میاد همراه با سوزش ادرار.میخواستم بدونم اینم بیماری قارچ محسوب میشه با تشکر

بسیار هم عالی ، استفاده کردیم

درمان خارش واژن؛ بهترین درمان‌های خانگی و علت خارش واژن

علائم عفونت واژن؛ علت، انواع و درمان عفونت واژن

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری


جلوگیری از سرطان سینه با ۱۵ خوراکی سالم

کلم بروکسل؛ ۱۵ خاصیت اعجاب‌انگیز کلم بروکسل برای بدن

اصلاح طرح لبخند؛ فواید و عوارض طرح لبخند هالیوودی

جاهای دیدنی اهواز؛ سفر به سرزمین پل‌های ایران

ویزای یونان؛ راهنمای جامع ویزای گردشگری و تجاری یونان با VFS GLOBAL

گلوتامین؛ منابع و مکمل ها، فواید و مقدار مصرف آن

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد

بهترین کشورها برای بزرگ کردن فرزندان‌ کدام‌اند؟

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *