راههای خانگی درمان کم کاری تیروئید

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

کم کاری تیروئید چیست و چه عوارضی برای بدن دارد؟ آیا درمان کم کاری تیروئید به روش‌های طبیعی امکان‌پذیر است؟ در ادامه شما را با ۱۳ روش طبیعی برای کاهش و رفع عوارض کم کاری تیروئید،‌ پیشگیری و درمان آن آشنا می‌کنیم.راههای خانگی درمان کم کاری تیروئید

اگر از خستگی مداوم و بی‌دلیل رنج می‌برید شاید بهتر است مراقب عملکرد غده‌ی تیروئید خود باشید. این غده‌ی پروانه‌ای شکل که در جلوی گردن و زیر سیب آدم قرار دارد، با ترشح هورمون، سوخت‌وسازِ بدن را کنترل می‌کند. از جمله بیماری‌های مرتبط با این غده، کم کاری تیروئید است. این بیماریِ خاموش ممکن است سال‌ها در بدن فرد مبتلا باقی بماند ولی به درستی تشخیص داده نشود، چرا که علائم آن پراکنده و مبهم است و به همین دلیل پزشک در تشخیص بیماری گمراه می‌شود.

مواقع کم کاری تیروئید، به مشکلات تیروئيد مربوط نمی‌شود، بلکه عملکرد ناسب سیستم ایمنی بدن، این بیماری را ایجاد می‌کند. آزمایش آنتی‌بادی،‌ راه مناسبی برای اطمینان از عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن و تشخیص کم کاری تیروئید است. به گفته‌ی دکتر داتیس خرازیان (Dr. Datis Kharrazian) نود درصد افرادی که کم کاری تیروئید دارند مبتلا به هاشیموتو هستند. هاشیموتو یک بیماری خودایمنی است که در آن، سیستم ایمنی بدن به بافت‌های غده‌ی تیروئيد حمله می‌کند و آنها را از بین می‌برد. بنابراین برای درمان بیماری‌های تیروئید یا هر بیماری خودایمنی دیگر، ابتدا باید منشاء بیماری کشف شود و نباید علائم بیماری را با دارو سرکوب کرد. برای درمان کم کاری تیروئید و یا پیشگیری از بروز آن، در این مقاله ۱۳ روش ساده و طبیعی ارائه شده است.

اولین خط دفاعی برای درمان کم کاری تیروئید تغییر رژیم غذایی است. بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری از خستگی مفرط و کدر شدن مغز (Brain fog) -گیجی، فراموشی و عدم تمرکز رنج می‌برند. برای رفع خستگی و کسب انرژی، افراد به استفاده از قند و کافئین رو می‌آورند. این دو ماده بسیار مضر هستند و علاوه بر ایجاد سایر بیماری‌ها و نوسان در قند خون، عملکرد تیروئید را نیز دچار مشکل می‌کنند.

یک رژيم غذایی مناسب، فاقد کافئین و قند (کربوهیدرات) است. مصرف کربوهیدرات‌های فرآوری شده مثل آرد نیز باید کاهش پیدا کند چرا که این مواد عملکردی شبیه قند در بدن دارند. همچنین باید استفاده از کربوهیدرات‌هایی که به غلات مربوط می‌شوند را به حداقل رساند و از سبزیجات غیرنشاسته‌ای استفاده کرد.

چون هورمون تیروئید برای انتقال به تمام بافت‌های بدن نیاز به پروتئین دارد، باید در هر وعده‌ی غذایی از پروتئین استفاده کنید. این ماده به عملکرد طبیعی غده‌ی تیروئید کمک می‌کند. مغزها، کره‌ی مغزها، محصولات دامیِ بدون آنتی‌بیوتیک ( ارگانیک، گوشت دام‌های محلی و علف‌خوار، تخم مرغ و ماهی‌های پرورشیِ سالم) و حبوبات حاوی پروتئین هستند.

سویا و مشتقات آن مانند توفو (پنیر سویا)، شیر سویا، گوشت جایگزین (گوشت مصنوعی)،‌ خوراکی‌های انرژی‌زا و حاوی پروتئین هستند، اما این محصولات حتی اگر به صورت ارگانیک و بدون اصلاح ژنتیکی باشند باز هم در عملکرد گیرنده‌های هورمونی و چرخه‌ی بازخورد در سیستم غدد درون‌ریز اختلال ایجاد می‌کنند.

چربی دوست شما است و کلسترول ماده‌ی سازنده‌ی مسیرهای هورمونی بدن است. اگر به میزان کافی چربی و کلسترول مصرف نکنید، عدم تعادل هورمونی در بدن تشدید می شود. با مصرف چربی‌های طبیعی و سالم مانند روغن زیتون، روغن حیوانی، آووکادو، تخم کتان، ماهی، مغزها، کره‌ی مغزها، پنیر و ماست پرچربِ بدون هورمون و آنتی‌بیوتیک و شیر نارگیل، در میزان هورمون‌های تیروئید بدن خود، تعادل ایجاد کنید.

شاید کمبود مواد مغذی در بدن منجر به کم کاری تیروئید نشود، اما اگر میزان این ریزمغذی‌ها و مواد معدنی در بدن کافی نباشد علائم این بیماری تشدید می‌شود. مواد مغذی در درمان کم کاری تیروئید عبارتند از ویتامین D، آهن، اسید چرب امگا۳، سلنیوم، روی، مس، ویتامین A ،B و یُد.

ترکیب مولکولی بافت تیروئید تقریبا به ترکیب گلوتن شبیه است. در افرادی که مبتلا به هاشیموتو هستند، مصرف گلوتن ممکن است باعث افزایش حملات دستگاه ایمنی بدن به بافت تیروئيد شود.

گواتر بیماری تورم غده‌ی تیروئيد است. به آن دسته از مواد غذایی که در ایجاد گواتر نقش دارند، گواترزا یا گواتریژن (Goitrogens) گفته می‌شود. این مواد عبارتند از: انواع کلم (بروکلی، بروکسل، گل کلم، کلم پیچ، کلم قمری)، شلغم، ارزن، اسفناج، توت فرنگی، هلو، شاهیِ آبی، بادام‌ زمینی، تربچه و سویا. استفاده از این مواد به صورت پخته منعی ندارد چون پخت‌وپز مواد گواترزا را غیرفعال می‌کند، همچنین می‌توان از تربچه و شاهیِ آبی در حد اعتدال استفاده کرد.

گلوتاتیون (Glutathione) یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و در کاهش علائم هاشیموتو موثر است. این آنتی‌اکسیدان با تنظیم سیستم ایمنی بدن به کاهش بیماری‌های خودایمنی کمک می‌کند، بافت تیروئید را التیام می‌بخشد و از آن محافظت می‌کند.

غذاهای کمی حاوی گلوتاتیون هستند، اما برخی از مواد غذایی به تولید گلوتاتیون در بدن کمک می‌کنند: مارچوبه، کلم بروکلی، هلو، آووکادو، اسفناج، سیر، کدو، گریپ فروت و تخم مرغ خام از این جمله‌اند. ماده‌ی گیاهی موجود در کلم بروکلی، گل کلم و کلم (خوراکی‌های گواترزا) به افزایش ذخیره‌ی گلوتاتیون کمک می‌کند.

همانطورکه در بیماری هاشیموتو، سیستم ایمنی به غده‌ی تیروئید حمله می‌کند، غذاهایی که باعث التهاب می‌شوند، در بدن به عنوان مهاجم شناخته شده و واکنش‌های خودایمنی را در بدن افزایش می‌دهند. برای کاهش علائم بیماری‌های خودایمنی، مراقب حساسیت‌های غذایی خود باشید.

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که در روده‌ی ما زندگی می‌کنند. در حدود ۲۰٪ از عملکرد تیروئيد به میزان کافی این باکتری‌ها در روده بستگی دارد. برای حفظ میزان این باکتری‌ها باید از مکمل‌های پروبیوتیک استفاده کنید.

التهاب سیستمیک، پاسخ التهابی بدن به برخی از عوامل بیماری‌زا است. مصرف موادغذایی فرآوری‌شده، یکی از عوامل ایجادکننده‌ی این نوع التهاب در بدن است. اغلب التهاب‌های سیستمیک و بیماری‌های خودایمنی به یکدیگر مرتبط هستند. کاهش مصرف موادغذایی فرآوری‌شده از ابتلا به این نوع التهاب و بروز بیماری‌های خودایمنی جلوگیری می‌کند.

سندروم خستگی آدرنال در نتیجه‌ی کاهش فعالیت غده‌ی آدرنال ایجاد می‌شود. ارتباط تنگاتنگی میان تیروئید و غده‌ی آدرنال وجود دارد و معمولا در درمان کم‌کاری تیروئید، عملکرد این غده نیز بررسی می‌شود.

غده‌ی تیروئيد بسیار حساس است و به عوامل استرس‌زا واکنش نشان می‌دهد. تمرینات آرام‌بخشی مثل یوگا با کاهش استرس و ایجاد تعادل در انرژی و افزایش سوخت‌وساز بدن، علائم کم کاری تیروئید را کاهش می‌دهند.

تیروئيد به اشعه حساس است. برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مربوط به غده‌ی تیروئيد، در مطب دندان‌پزشکی از یقه‌ی محافظ استفاده کنید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

راههای خانگی درمان کم کاری تیروئید

مرسي توضيحاتتون اميد بخش و كامل بود بسيار سپاس❤️❤️❤️

بند ۶ و ۷ با هم در تضاد هستند

درود بر شما
خیلی هم در تضاد نیستن، کلم بروکلی و اسفناج رو می‌تونید به‌صورت آب‌پز و بقیه رو متعادل یا خیلی کم مصرف کنید.

سلام من حنانه هستم ۱۴ سالمه از قم
من دچار بیماری کم کاری تیروئید شده ام و این کم کاری من را چاق کرده است
سه ماهه که دارم قرص لووتیروکسین میخورم ولی اصلا به بدنم اثر نزاشته و بدتر شده
رژیم غذایی ام را کنترل و هرچقدر هم که ورزش میکنم نمیتونم کاهش وزنم را ببینم و ۴ کیلو اضافه کرده ام
در این هفته های آخر سرگیجه ی شدید داشته ام واین سرگیجه ها دچار سر درد شده اند
لطفا یه نظری به من بدهید تا بتونم این کم کاری را درست کنم
با تشکر

سلام حنانه عزیز
بهتره نکاتی رو که در این مقاله بهشون اشاره شده در نظر داشته باشید و روند درمان‌تون رو تحت نظر پزشک مجرب ادامه بدین. براتون آرزوی سلامتی دارم.

خواص خوراکی ها

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

ویزای یونان؛ راهنمای جامع ویزای گردشگری و تجاری یونان با VFS GLOBAL


چطور احساساتمان را بهتر درک کنیم؟

کلم بروکسل؛ ۱۵ خاصیت اعجاب‌انگیز کلم بروکسل برای بدن

جاهای دیدنی کاشان، بهشت تاریخ و طبیعت ایران

عفونت ادراری در کودکان؛ علائم، دلایل و راه های درمان


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است


بهترین کتاب هایی که تبدیل به فیلم شدند

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

لیست مطالب :

کم کاری تیروئید زمانی اتفاق می‌افتد که غده تیروئید شما غیرفعال باشد و بر میزان متابولیسم بدن شما تأثیر می‌گذارد که توسط غده تیروئید کنترل می‌شود، برای درمان کم کاری تیروئید با دکتر نیم همراه باشید.

برخی از علائم شایع در ارتباط با کم کاری تیروئید عبارت‌اند از: خستگی،
حساسیت به سردی، یبوست، خشکی پوست، پف صورت، گرفتگی عضلات، افزایش ناگهانی وزن،
افسردگی و ناخن و مو شکننده

درمان استاندارد برای کم کاری تیروئید مصرف داروهای جایگزین هورمون تیروئید به‌صورت روزانه است، البته داروها اغلب با عوارض جانبی همراه هستند و فراموش کردن مصرف آن‌ها منجر به علائم می‌شود. بنابراین می‌توانید از روش های درمان گیاهی کم کاری تیروئید نیز استفاده کرد که عوارض کمتری دارند و نیز به شیوه زندگی شما کمک می‌کنند.

مشکلات تیروئید گاهی اوقات به دلیل رژیم غذایی ضعیف، استرس یا مواد
غذایی موجود در بدن شما ایجاد شود. تغیر رژیم غذایی و مصرف داروهای گیاهی می‌تواند
وضعیت شمارا بهبود بخشد.راههای خانگی درمان کم کاری تیروئید

توجه: برای تشخیص درست بیماری و درمان آب با پزشک مشورت کنید و از درمان‌های
خانگی به‌عنوان درمان کمکی کم کاری تیروئید استفاده کنید.

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب متوسطه است که به بهبود عملکرد تیروئید
شما کمک می‌کند و همچنین متابولیسم را تحریک می‌کند و انرژی را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این با افزایش درجه پایه حرارت بدن می‌تواند به درمان کم
کاری تیروئید کمک کند.

کلپ جلبک دریایی قهوه‌ای رنگی است که غنی از ید و دیگر مواد معدنی است
که می‌توان برای درمان گیاهی کم کاری تیروئید استفاده کرد و برای کسانی که
از کم کاری تیروئید (هیپوتیروئیدیم) ناشی
از کمبودید رنج می‌برند بسیار مفید است.

همچنین کلپ (کتانجک) برای درمان کم کاری تیروئید ناشی از خود ایمنی
توصیه نمی‌شود و ممکن است وضعیت را نیز بدتر کند.

توجه: قبل از مصرف کتانجک یا مکمل‌های آن به پزشک خود مشورت کنید تا
مطمئن شوید آیا برای شما مناسب است و دوز مناسب برای وضعیت شمارا پیدا کند.

سرکه سیب ممکن است برای مقابله با اختلال تیروئید کمک کند، سرکه سیب به سم‌زدایی
کمک می‌کند.

همچنین تعادل قلیایی اسیدی را نیز بهبود می‌بخشد و سبب کاهش وزن می‌شود و به تنظیم هورمون‌ها و بهبود متابولیسم در درمان کم کاری تیروئید کمک می‌کند.

سرکه سیب همچنین نیز برای سایر مشکلات بهداشتی نظیر دیابت، فشارخون
بالا، کلسترول بالا و دیگر موارد مفید است.

روغن ماهی برای افزایش جذب هورمون تیروئید و حفظ عملکرد سالم تیروئید مفید
است. اسیدهای چرب امگا 3 غنی می‌توانند با التهاب
مبارزه کنند و ایمنی را نیز افزایش دهند.

کمبود ویتامین D با چندین بیماری
خود ایمنی ازجمله بیماری تیروئید همراه است، ویتامین D به
حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن و متابولیسم کلسیم کمک می‌کند.

قرار گرفتن در معرض آفتاب راه خوبی برای تولید ویتامین
D موردنیاز بدن برای درمان کم کاری تیروئید است.

تحقیقات نشان می‌دهد ترکیبات فعال گوگول به گوگولسترونس که ممکن است
سبب تحریک عملکرد تیروئید شود. ازاین‌رو می‌توان برای درمان گیاهی کم کاری
تیروئید از آن استفاده کرد.

گوگول دارای یک درخت هندی است که خواص ضدالتهابی، ضد چاقی و سبب کاهش
کلسترول می‌شود.

توجه: در هنگام استفاده از این گیاه سطح T3 و
T4 هورمون تیروئید خود را نظارت کنید زیرا سبب تبدیل T4 را به شکل فعال‌تر T3 تحریک می‌کند.

احتیاط: گوگل ممکن است با استروژن، قرص‌های ضدبارداری،
بتابلوکرها و داروهای دیگر تداخل داشته باشد.

روغن گل پامچال شب به بیمارانی که دارای کم کاری تیروئید (هیپوتیروئیدیم) هستند کمک می‌کند.

روغن گل پامچال دارای اسید گاما لینولئیک (GLA) بالا دارای مزایای ضدالتهابی هست و به افزایش سطح هورمون‌های
تیروئید در درمان کم کاری تیروئید کمک می‌کند.

همچنین می‌تواند سایر مشکلات کم کاری تیروئید مانند ریزش مو و به هم
خوردن جریان قاعدگی را نیز از بین ببرد.

زنجبیل منبع خوبی از روی، منیزیم و پتاسیم است. از خواص ضدالتهابی قوی زنجبیل می‌توان برای درمان گیاهی کم کاری تیروئید استفاده کرد.

جینسنگ سیبری برای تحریک غده آدرنال و تیموس که ازنظر عملکرد به غده
تیروئید کمک می‌کنند بسیار مفید است. این گیاه به کاهش خستگی که یکی از شایع‌ترین
نشانه‌های کم کاری تیروئید است کمک می‌کند.

برای درمان کم کاری تیروئید (هیپوتیروئیدیم) می‌توانید ویتامین‌های B ازجمله ویتامین B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, B12 را مصرف کنید. ویتامین‌های B برای عملکرد سالم تیروئید حیاتی هستند.

ویتامین B12 می‌تواند به خستگی ناشی از بیماری تیروئید کمک کند.
بیماری تیروئید نیز سطح ویتامین B1 شمارا تحت تأثیر قرار می‌دهد. ویتامین B12 به‌طوری کلی برای
بسیاری از افراد سالم نیز توصیه می‌شود.

علاوه به راین محققان معتقدند افرادی که مبتلابه کم کاری تیروئید هستند
از کمبود ویتامین B12 نیز رنج می‌برند.

توجه: از خوردن انواع کلم‌ها مانند کلم بروکلی، گل‌کلم و غیره خودداری
کنید زیرا حاوی گیتروژن هستند. هورمون‌های گوتروژ، ضد قارچی هستند که با عملکرد
غده تیروئید تداخل دارند.

روش‌های زیر ممکن است سبب کاهش استرس شوند و کمک کند تا شما آرام باشید
ولی جایگزین درمان معمولی نیستند و می‌توان از آن‌ها در کنار درمان معمولی استفاده
کرد.

طب سوزنی: ممکن است علائم شمارا بهبود بخشد. همچنین
به بدن کمک می‌کند تا پاسخ مناسب به درمان بدهد. علاوه بر این برای سیستم ایمنی
مناسب است.

یوگا: برای آرامش مفید است. ازنظر علمی هیچ‌گونه اثباتی
ندارد، اما می‌تواند سبب بهبود جریان خون در غده تیروئید شود.

نظر

راههای خانگی درمان کم کاری تیروئید

سلام خسته نباشید من تیروئیدم جزعی کم کاربود با مصرف قرص ب مدت ۲ ماه برطرف شد..و قرص دیگه نخوردم ایاممکنه دوباره کم کاری برگرده؟؟؟




خانه

موبایل

اثر گیاهان دارویی بر غده تیروئید با داروهای شیمیایی متفاوت هستندراههای خانگی درمان کم کاری تیروئید

 

 اگرچه تحقیقات جدید کاملا تاثیر گیاهان دارویی را بر درمان تیروئید تایید نمی‌کنند، اما این گیاهان می‌توانند جلوی عوارض و اختلالات تیروئید را بگیرند و کارکرد آن را بهبود ببخشند.

ما در صورتی که بیمار نباشیم، به راحتی عملکرد غده تیروئید در بدن را به فراموشی می‌سپاریم. این غده کوچک که در زیر گردن ما قرار دارد نقش مهمی در تنظیم فرایند‌های متابولیک ما دارد. در صورت عملکرد ناسب این غده تقریبا تمامی اندام‌ های بدن دچار اختلال می‌شوند.اختلالات غده تیروئید به 3 صورت طبقه‌بندی می‌شوند:- تیروئید پرکار- تیروئید کم کار- بزرگ شدن غده تیروئیدمتاسفانه وضعیت تیروئید به خاطر مشابهت عوارض آن با دیگر اختلالات بدن به درستی تشخیص داده نمی‌شود.3  وضعیت تیروئید هم گاهی عوارض مشابه‌ای دارند که این هم به مشکلات تشخیص می‌افزاید.به همین دلیل قبل از هرگونه درمان گیاهی یا غیرگیاهی، بهتر است که تشخیص پزشکی بر روی عوارض و ماهیت ناراحتی روشن شود. در حالی که بعضی از گیاهان باعث بهبود شرایط می‌شوند، بعضی ممکن است که برای تیروئید پرکار خوب باشند و بعضی دیگر برای تیروئید کم کار.اثر گیاهان دارویی بر غده تیروئید با داروهای شیمیایی که بر فعالیت این غده تاثیر می گذارد متفاوت هستند. گیاهان دارویی غده تیروئید را تقویت می‌کنند و فرایند درمان آن را تسهیل می‌کنند. اگرچه تحقیقات جدید کاملا تاثیر گیاهان دارویی را بر درمان تیروئید تایید نمی‌کنند، اما این گیاهان می‌توانند جلوی عوارض و اختلالات تیروئید را بگیرند و کارکرد آن را بهبود ببخشند.1- گیاه اکیناسه Echinaceaاین گیاهی است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار بکار می‌رود و برای کسانی که تیروئید پرکار یا کم کار دارند مفید است. یک متخصص سیستم ایمنی ۲۰ سال است که ریشه اکیناسه را به بیماران خود تجویز می‌کند و اثرات مثبتی را مشاهده کرده است.

گیاه اکیناسه برای کسانی که تیروئید پرکار یا کم کار دارند مفید است

  2. گیاه شیرین بیاناین گیاه برای برقراری تعادل بین غده‌های بدن بسیار مفید است و بیماران تیروئید که از خستگی رنج می‌برند از مصرف آن انرژی می‌گیرند. علاوه بر این، موسسه پزشکی تکزاس موفق به استخراج ماده موثره شیرن بیان در آزمایشگاه شد و متوجه تاثیر ضد سرطان آن در مورد غده تیروئید شد. شیرین بیان برای درمان بالینی سرطان غده تیروئید و اختلالات آن موثر است.

 

 بیماران تیروئید که از خستگی رنج می‌برند از مصرف گیاه شیرین بیان انرژی می‌گیرند

  3. گیاه شیپوری Bugleتحقیقات سال 213 تاثیر عصاره شیپوری بر روی 43 بیمار با غده تیروئید پرکار را تایید کرد. پژوهشگران تاثیر مثبت آن و بهبود عوارض بیماران را ثبت کردند و هیچ‌گونه عوارض جانبی نیز گزارش نشده است. بخاطر موثر بودن تخم شیپوری در درمان اختلالات ملایم غده تیروئید، بعضی از متخصصان از آن بجای داروهای شناخته شده استفاده می‌کنند.

 

  عصاره شیپوری در درمان اختلالات ملایم غده تیروئید مفید است

  4. گیاه اشووغاندا Ashwagandhaاین گیاه خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد و مستقیما بر غده تیروئید و ترشحات آن تاثیر دارد. تعادل هورمونی ایجاد می‌کند و باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود و در رفع خستگی و عوارض ضد التهابی هم موثر است. یک تحقیق در سال 211 تاثیر این گیاه بر فعالیت‌های غده تیروئید را مشخص کرده است.  

گیاه اشووغاندا خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد و مستقیما بر غده تیروئید و ترشحات آن تاثیر دارد

 5. گیاه بوکوپا Bacopaتحقیقات نشان داده‌اند که بوکوپا می‌تواند غده تیرویید را تحریک کند و عوارض پرکاری آن را برطرف کند. این گیاه می‌تواند تراکم هورمونی تیروئید را به میزان 41 درصد تنظیم بکند و عوارض جانبی هم ندارد.  

بوکوپا می‌تواند غده تیرویید را تحریک کند و عوارض پرکاری آن را برطرف کند

 6. گیاه رایگان Eleutheroاین گیاه برای بیماران تیروئیدی معجزه می‌کند. سطح هورمون تیروئید را تنظیم کرده و با ماده موثره خود عملکرد عادی آن را باعث می‌شود.  

گیاه رایگان برای بیماران تیروئیدی معجزه می‌کند

 7. گیاه بلادراک Bladderwrackبه غیر از تیرویید پرکار، این گیاه تاثیرات دیگری بر سلامت عمومی بدن دارد. این گیاه دریایی مقدار زیادی ید دارد که می‌تواند باعث تحریک غده تیروئید شود. این گیاه عملکرد عادی تیروئید را باز می گرداند و به کوچک شدن آن کمک می‌کند. ترشحات هورمون تیروئید را افزایش داده و به این ترتیب با بیماری‌های آن مقابله می‌کند. در حالیکه از این گیاه برای درمان اختلالات تیروئید استفاده می‌شود، اما هنوز به درستی درباره نحوه کارکرد آن اطلاعات دقیقی وجود ندارد.  

گیاه بلادراک برای درمان تیرویید پرکار مفید است

 8. گیاه پنبه‌دانه Flaxseedاین گیاه از نظر اسید‌های چرب پایه، به ویژه امگا3 بسیار غنی است و برای سلامت تیروئید بسیار مفید است. بنا بر تحقیق مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، مصرف غذاهای غنی از امگا3 به تولید هورمون‌های تیروئید کمک می‌کنند و جلوی اختلالات تیروئید را می‌گیرند.  

گیاه پنبه‌دانه برای سلامت تیروئید بسیار مفید است

 9. گردوی سیاه Black Walnutبه غیر از غذاهای دریایی، گردوی سیاه هم سرشار از ید است. تحقیقات نشان می‌دهد که ید یک ماده اساسی در سلامتی و عملکرد غده تیروئید است. علاوه بر این کمبود ید می‌تواند باعث خستگی مزمن، افسردگی، اختلال ذهنی و گواتر بشود.  

گردوی سیاه در سلامتی و عملکرد غده تیروئید مفید است

 1. گیاه بادرنجبویه Lemon Balmاین گیاه از خانواده نعناع است و برای غده تیروئیید بسیار مفید است. تحقیقات نشان می‌دهد تیروئید پرکار با مصرف این گیاه به حالت عادی باز می‌گردد و تولید هورمون‌های تیروئید و عوارض ناشی از آن را کاهش می‌دهد.  

این گیاه از خانواده نعناع است و برای غده تیروئیید بسیار مفید است

 

منبع:jamejamonline.ir

راههای خانگی درمان کم کاری تیروئید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *