دوز مصرف شربت سالبوتامول در کودکان

حملات پانیک اتک (وحشت زدگی) یا  از علائم اصلی اختلالات پانیک هستند، اما می توانند به علت سایر عارضه های سلامتی و بهداشتی نیز اتفاق بیفتند. این عارضه ها با علائم متنوع فیزیکی، احساسی و شناختی همراه هستند که طاقت فرسا و غیر قابل تحمل هستند اما برای کنترل آن ها راه های زیادی وجود دارد. کسب اطلاعات درباره نشانه های رایج پانیک می تواند سودمند باشد. به علاوه درباره علت وقوع آن و استراتژی های کنترل آن باید تحقیق کنید. در این مقاله از

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND

دوز مصرف شربت سالبوتامول در کودکان

انواع صدمات و آسیب های احتمالی مچ پا چیست؟ چگونه میتوان ان را درمان کرد؟ یکی از مهمترین قسمت های بدن، پا است که بیشترین احتمال آسیب را

در سال‌ های اخیر، محبوبیت گسترده لیپوساکشن منجر به توسعه انواع روش‌ های غیر تهاجمی برای کمک به از بین بردن چربی های اضافی ناخواسته شده است. تحقیقات

شانه مفصلی بسیار پیچیده می باشد، شانه ساختمانی ترکیبی از ماهیچه ها، تاندون ها ( تاندون ها ماهیچه ها را به استخوان متصل می کنند) دارد. شانه ها

شکستگی مچ پا مربوط به استخوان می‌باشد، ممکن است در یک تصادف با اتومبیل یا پرت شدن از یک بلندی مچ پای شما دچار شکستگی شود. شکستگی‌های مچ

ورزش کردن در پیری فواید زیادی بر سلامتی آنها می گذارد. آیا می دانید چه نکاتی را باید در این راستا رعایت کنند. با افزایش سن برخی فکر

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

تمرین اسکات با تکیه به دیوار برای تقویت ران ها، مفاصل ران، ماهیچه های ساق پا و پایین تنه مناسب است. این تمرین ها

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

سالبوتامول برای پیشگیری و درمان بیماری آسم و تنگی نفس و همچنین برای بیماران مبتلا به آسم ورزشی و آمفیزم و برونشیت مزمن و بیماری هایی که موجب اختلال در تنفس می شوند مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب با اطلاعات دارویی شربت سالبوتامول در خدمت شما دوستان عزیز می باشیم.

سالبوتامول از انواع داروهای ضد آسم می باشد که عضلات اطراف مجاری تنفسی و ریه را شل و گشاد می کند که این امر موجب تسهیل و راحتی تنفس می شود که اغلب به صورت شربت، قرص، اسپری و محلول استنشاقی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب با اطلاعات دارویی شربت سالبوتامول در خدمت شما دوستان عزیز می باشیم.

بیشترین استفاده ای که از سالبوتامول می شود در درمان بیماری آسم می باشد. استنشاق داروی سالبوتامول تاثیرگذارتر است زیرا دارو به راحتی وارد ریه و مجاری تنفسی شده و راه تنفس را باز کرده و آرامش را به بدن باز می گرداند علاوه بر این از این دارو به مقدار کمتری استفاده می شود و در نتیجه از عوارض جانبی کمتری نیز برخوردار است. در ادامه عوارض و موارد استفاده از شربت و قرص سالبوتامول را بیان می کنیم.

داروی سالبوتامول نسبت به سایر داروهای مشابه دیگر بر فشارخون و ضربان قلب اثر تحریک کنندگی داشته و برای بیماران مبتلا به فشارخون بالا و یا بیماران قلبی قابل اطمینان تر است. علاوه بر موارد گفته شده این دارو عضلات رحم را شل و گشاد کرده و برای جلوگیری از زایمان زودرس نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو مانند سایر داروهای دیگر عوارض جانبی نیز به دنبال دارد که از شایع ترین آن ها می توان به لرزش دست ها اشاره کرد که در هنگام انجام کارهای هنری بسیار ظریف لرزش دستان را به وضوح نشان می دهد.دوز مصرف شربت سالبوتامول در کودکان

متابولیسم این دارو کبدی است و اغلب از طریق مدفوع و کلیه ها دفع می شود. پس از خوردن دارو اثر آن از 3 دقیقه به بعد شروع شده و تا 3 ساعت ادامه دارد.

کودکان : تا سن دو سالگی 1 میلی گرم و حدود 4 بار در روز و از سن دو سالگی تا شش سالگی 1 الی 2 میلی گرم 3 الی 4 بار در روز و در سن شش تا دوازده سالگی 2 میلی گرم 3 الی 4 بار در روز مورد استفاده قرار می گیرد.

بزرگسالان : حدود 4 میلی گرم از دارو را روزانه 3 الی 4 بار استفاده نمایید.

مصرف قرص و شربت سالبوتامول ممکن است عوارض جانبی زیر را برای شما به همراه داشته باشد:

اگر به بیماری های زیر مبتلا هستید حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید و از مصرف شربت و قرص سالبوتامول بپرهیزید.

در این مقاله با تمام اطلاعات دارویی قرص و شربت سالبوتامول و کاربردها و عوارض آن آشنا شدید. در صورت تمایل برای آشنایی با انواع داروها و کسب اطلاعات دارویی به بخش اطلاعات دارویی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا







با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید




15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سالبوتامول (SALBUTAMOL) جزء داروهای گشادکننده مجاری هوایی می باشد. کاربرد اصلی این دارو در پیشگیری و درمان تنگی نفس در بیماران مبتلا به آسم می باشد. علاوه بر این سالبوتامول در بیماران دچار آسم ورزشی، برونشیت مزمن، آمفیزم و سایر بیماری هایی که موجب اشکال در تنفس می شوند، نیز استفاده می شود. اصولا سالبوتامول با شل کردن عضلات جدار مجاری هوایی و در نتیجه باز کردن آنها باعث تسهیل تنفس می گردد. سالبوتامول به شکل اسپری، شربت، محلول استنشاقی، قرص و تزریقی تولید می شود.

سالبوتامول به طور انتخابی رسپتورهای بتا آدرنرژیک برونش ها را تحریک نموده و باعث گشاد شدن راههای هوایی می شود .

جذب: به خوبی و سریعا از دستگاه گوارش جذب می شود.
پخش: از سد خونی – مغزی عبور می کند.
متابولیسم: توسط کبد به متابولیتهای غیر فعال متابولیزه می شود.
دفع: سریعا در ادرار و مدفوع دفع می شود.


دوز مصرف شربت سالبوتامول در کودکان

چگونگی مصرف اسپری: قبل از هر بار استفاده، اسپری را به خوبی تکان دهید. یک نفس عمیق بکشید و سپس بطور کامل بازدم کنید. سپس، قسمت دهانی اسپری را کاملا در دهان قرار دهید و با کمک دندان ها آن را ثابت نگهدارید. بعد در حالی که یک نفس عمیق می کشید، اسپری را فشار دهید تا یک پاف از سالبوتامول وارد حلق شما شود. حال نفس خود را لااقل 5 تا 1 ثانیه حبس کنید و بعد بطور معمولی نفس بکشید. اگر پزشک از شما خواسته است که هر بار دو پاف از دارو را استنشاق نمایید، پاف دوم را حداقل 1 تا2 دقیقه بعد استنشاق کنید. پس از هر بار مصرف دارو، دهان خود را به خوبی با آب بشویید.

هنگام فشار دادن اسپری اطمینان حاصل کنید که دارو وارد حلق شما می شود و به زبان یا دندان های شما برخورد نمی کند. اگر برای کودک خود از اسپری استفاده می کنید، می توانید حین اسپری کردن دارو، بینی وی را بگیرید تا دارو فقط وارد حلق وی گردد. اگر پزشک برای شما محلول استنشاقی دارو را تجویز کرده است، باید از یک نبولایزر (وسیله ای که دارو را به بخار تبدیل می کند) استفاده کنید. از پزشک یا داروساز در خصوص چگونگی استفاده از این وسیله سوال نمایید.

الف : اسپاسم برونش در بیماران مبتلا به بیماری انسدادی برگشت پذیر راههای هوایی :


ب : روش مصرف محلول استنشاقی :


ج: روش تزریقی‌:

د : روش استنشاقی‌:
بزرگسالان‌: 2ـ1 میکروگرم‌ (2ـ1پاف‌) تا حداکثر 4ـ3 بار در روز برای‌ علایم‌پایدار تجویز می‌گردد. برای‌ پیشگیری‌اسپاسم‌ نایژه‌ای‌ ناشی‌ از ورزش‌ مقدار2 میکروگرم‌ (دو پاف‌) مصرف‌ می‌شود.

کودکان‌: 1 میکروگرم‌ (یک‌ پاف‌) که‌ درصورت‌ لزوم‌ تا 2 میکروگرم‌ (دو پاف‌)قابل‌ افزایش‌ است‌. برای‌ پیشگیری‌ اسپاسم‌نایژه‌ای‌ ناشی‌ از ورزش‌ مقدار 1میکروگرم‌ (یک‌ پاف‌) تجویز می‌شود.

ملاحظات غذایی : قرص و شربت سالبوتامول را می توانید با غذا یا معده خالی میل کنید.


اعصاب مرکزی: تحریک CNS، گیجی، سردرد، پر تحرکی، افزایش تون عضلات، افزایش حس، بی خوابی، کسالت، میگرن، عصبانیت، لرزش، ضعف.

قلبی – عروقی: افزایش فشار خون، طپش قلب، تاکیکاردی.

گوش، حلق ، بینی: خشکی و تحریک بینی و گلو (با فرم استنشاقی)، خونریزی از بینی، خشن شدن صدا، احتقان بینی.

دستگاه گوارش: بی اشتهایی، سوزش سر دل، افزایش اشتها، تهوع، تغییر حس چشایی، استفراغ.


متابولیک: هایپوکالمی (با دوزهای بالا).


عضلانی – اسکلتی: کرامپ عضلانی.

تنفسی: برونشیت، اسپاسم برونش، سرفه، تنگی نفس، افزایش خلط، ویزینگ.


سایر عوارض: واکنشهای ازدیاد حساسیت.

در صورت فراموش کردن یک دوز سالبوتامول، به محض به خاطر آوردن دوز فراموش شده آن را مصرف کنید. اما اگر تقریبا زمان نوبت بعدی رسیده است، نوبت فراموش شده را رها کرده، طبق بره منظم خود عمل کنید. هرگز مقدار دارو را دو برابر نکنید.

تظاهرات بالینی: سمیت با سالبوتامول ، عوارض جانبی شایع به ویژه علائم آنژین، هایپرتانسیون، هایپوکالمی و تشنج را تشدید می‌نماید. ایست قلبی ممکن است رخ دهد.
درمان: برای درمان از بتابلوکرهای انتخابی (مثل متوپرولول) با احتیاط زیاد استفاده نمایید. این داروها ممکن است باعث حمله آسم شوند. دیالیز مناسب نیست. علائم حیاتی و سطح الکترولیت‌های خون را بطور مرتب کنترل کنید.

مصرف در بارداری : ممکن است شکاف کام و نقص اعضاء رخ دهد ، هرچند که الگوی یکنواختی برای ناهنجاریهای جنینی گزارش نشده است .
مصرف در شیردهی : بی ضرری مصرف این دارو در دوران شیر دهی ثابت نشده است .

اگر به بیماری های زیر مبتلا هستید حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید و از مصرف شربت و قرص سالبوتامول بپرهیزید.


افزایش گذرای گلوگز خون پس از استنشاق دهانی ، امکان کاهش پتاسیم ( فرم وریدی و استنشاقی ) .

1- مصرف اسپری می تواند باعث خشکی گلو و دهان شود ، شستشوی دهان با آب پس از هر بار استفاده می تواند به رفع خشکی کمک کند .
3- مصرف مداوم ممکن است به طور متناقض موجب اسپام برونش شود .
4 – در صورت نیاز به کاربرد هر یک از اسپری های کورتیکواستروئیدها ( مثل بکلومتازون ) ، آن را 15 دقیقه پس از سالبوتامول استفاده نماید .
5 – ممکن است برای سالمندان به دوزهای کمتری نیاز باشد ، چرا که سالمندان به آمین های مقلد سمپاتیک حساستر هستند .
6 – مصرف قرص و شربت سالبوتامول در کودکان کوچکتر از دو سال توصیه نمی شود.



بخوانید:


دانستنی های پزشکی درباره آسم کودکان


نکات پزشکی برای بیماران آسمی


محرک‌های آلرژی و آسم



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


دوز مصرف شربت سالبوتامول در کودکان

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

“),t.close},t.write(‘

این روزها هوا بسیار آلوده شده و بیماران ریوی بیش از پیش دچار مشکلات تنفسی می شوند. ممکن است برای برخی از این افراد توسط پزشک شربت سالبوتامول تجویز شود. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

دوز مصرف شربت سالبوتامول در کودکان

و از دست دادن خون طی عادت های ماهانه مکرر باعث می شود زنان به کم خونی مبتلا شوند. همچنین مبتلایان به بیماری های مزمن داخلی به دلیل سوءتغذیه و فقر آهن، ویتامین های اسید فولیک و B12 و همچنین کاهش توانایی ساخت گلبول های قرمز سالم در مغز استخوان به کم خونی دچار می شوند. روش تشخیص کم خونی با انجام آزمایش CBC و مشاهده کاهش مقدار هموگلوبین می توان کم خونی را تشخیص داد

افزایش سلامت عروق قلبی می شود. واضح است که مصرف خیلی زیاد چربی می تواند باعث ایجاد امراض چاقی و سایر بیماریها شود اما افزودن فقط 15 تا 3 میلی لیتر روغن نارگیل به رژیم غذایی روزانه، اثر مثبتی در متعادل نگه داشتن سطح کلسترول خون دارد. چای سبز چای سبز منبع خوبی از کاتچین است که یک عنصر شیمیایی گیاهی است و میزان کلسترولی را که بدن در طول هضم و گوارش غذا جذب می کند، کاهش می دهد. نوشیدن

نیاز دارد بدون بر جای گذاشتن عوارض جانبی کاهش دهد. این تحقیق بر روی کارآزمایی های تصادفی بر روی 435 کودک و 658 بزرگسال مبتلا به آسم متوسط تا شدید انجام شد. پرفسور آدرین مارتینو نویسنده ارشد این مطالعه گفت: مصرف مکمل ویتامین D علاوه درمان استاندارد آسم، حملات شدید آسم را بدون بر جای گذاشتن عوارض جانبی بطور قابل توجهی کاهش می دهد. با این حال محققان تاکید کردند، لازم است برای تایید کارایی مصرف مکمل های ویتامین D بر روی کودکان و بزرگسالان مبتلا به آسم شدید، آزمایش های بیشتری انجام شود. Independen

شفا آنلاین سلامت یک کارشناس انگلیسی روش قدیمی مصرف عسل و لیمو را برای درمان سرفه موثر و مفیدتر از داروهای ضدسرفه دانست. به گزارش شفا آنلاین ، دکتر ‘اولیور بوینگتون’ از کالج سلطنتی اطفال و بهداشت کودکان می گوید: شربت ها و داروهای ضد سرفه در بسیاری از موارد بدون نسخه پزشک مصرف می شوند و این خطر را دارند که سهوا به اندازه زیادی مصرف شوند و باعث بروز مسمومیت( Poisoning ) در کودکان نوپا

مننژیت با بر جاگذاشتن عوارض عصبی ماندگار نظیر کاهش شنوایی، تاخیر گفتاری، اختلال حرکتی و دماغی همراه است. این پایان ه بر روی 166 نوزادی که تحت پونکسیون مایع مغزی نخاعی قرار گرفته، انجام شده که از این تعداد 92 پسر و 74 دختر بودند، حداکثر وزن نوزادان 4 هزار گرم و حداقل وزن نوزادان 8 گرم بود. نتایج بررسی ها نشان می دهد: 13 درصد موارد مننژیت در هفته ی اول نوزادی و 6 درصد موارد ابتلا در

: مصرف آنتی بیوتیک در ایران 16 برابر استاندارد دنیاست و مقاومت دارویی، نتیجه استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک هاست که به دنبال آن روند درمان طولانی تر و هزینه های درمان افزایش پیدا می کند. به گفته این مقام مسئول، مردم هیچ کشوری در جهان به اندازه ایران، آنتی بیوتیک مصرف نمی کنند و این مصرف بی رویه و خودسرانه موجب بروز مقاومت های میکروبی و عفونت های بیمارستانی شده است؛ طوری که حتی برای

سوال مخاطب نی نی بان: با سلام؛ من گاهی مواقع قرص آرامبخش زاناکس مصرف می کنم؛ نهم مرداد اقدام به بارداری کردم و نوزدهم مرداد ناچار به مصرف زاناکس شدم؛ میخواستم بدانم آیا اگر باردار باشم امکان صدمه زدن به جنین هست و آیا دارویی بی خطر هست که جایگزین زاناکس در بارداری باشه یا نه چون من گاهی مواقع واقعا بهش نیاز دارم. لطفا جواب بدید ممنون پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: نیاز به مشاوره با روانشناس در مورد انتخاب دارو در صورت نیاز و با حداقل عوارض هست. مصرف یک عدد آلپرازولام مشکلی ایجاد نمیکنه.

درمان پزشکی حل می شود . رطوبت . از یک رطوبت ساز ( مرطوب کننده ) در اتاق هایی که زمان زیادی را در آنها سپری می کنید ، استفاده کنید . نفس کشیدن در بخار آب . شما می توانید دوش بگیرید و در حمام بنشینید یا بخار یک کاسه آب گرم ( نه خیلی گرم ) را نفس بکشید . بخار باعث سبک شدن گرفتگی و تورم جریانهای بینی می شود . حوله گرم . یک حوله گرم و مرطوب بر روی صورت خود قرار دهید

با ویژگی های شدید، پره اکلامپسی در نتیجه زایمان زودرس، پرفشاری مزمن یا سابقه بیماری کلیه، پزشک ممکن است آسپیرین با دوز کم را به صورت روزانه- بین 6 تا 81 میلی گرم تجویز کند. 2- مکمل کلسیم در برخی جوامع، زنان قبل از بارداری کمبود کلسیم دارند. در این صورت مصرف مکمل های کلسیم برای جلوگیری از پره اکلامپسی توصیه میشود. مهم این است که هیچ دارو، ویتامین یا مکملی را بدون

نسبت به 3 ماهه اول بارداری در دسترس است. همچنین واکسن آنفلوانزا را می توان در دوران شیردهی تجویز کرد. مانند تمام فراورده های دارویی این واکسن هم ممکن است در برخی افراد موجب عوارض جانبی مانند سردرد، تعریق، درد عضلات، درد مفاصل، تب، ضعف، خستگی، سرخی و ورم و سختی محل تزریق شود که این عوارض معمولا طی 1 تا 2 روز بدون درمان برطرف می شود. عوارضی مانند تب بالا، تغییر در رفتار و هوشیاری، کهیر

&gt سال 83 بود حدودا. دقیق یادم نمی آید، دستگاه های استوک وارد کرده بودند که ظاهرا ویروس زدایی نمی کرد و با همان خون های داخلی، ما آلوده شدیم، هم من، هم بهروز برادرم. دوبار درمان گرفتم، یک بار پک اینترفرون گرفتم اما چون ایدز داشتم، درمان نمی شدم، بعدش داروی هارمونی برایم تجویز کردند، سه ماه مصرف کردم که ظاهرا درمان شده، در آخرین آزمایش، هپاتیت سی ام منفی شده. الان 2سالی می شود که دارو مصرف می کنم و هر

داروهای در حال مصرف است. ضد احتقان ها، به ویژه در بسیاری از داروهای سرماخوردگی و آلرژی، می تواند منجر به خشکی واژن شود. اگر شما معتقدید خشکی شما با مصرف داروهایتان ایجاد می شود، با پزشک خود درباره داروهای جایگزین صحبت کنید. درمان های طبیعی خشکی واژن 1- از درمان های بدون دارو استفاده کنید اگر شما علاقه مند به گزینه های درمان با داروهای کمتر هستید، انواع

های کبدی مانند کاربامازپین ، فنوباربیتال ،فنی توئین و ریفامپین ممکن است باعث کاهش اثر مدروکسی پروژسترون (از جمله کاهش اثر ضد بارداری)شوند.افزایش و کاهش اثر وارفارین در مصرف همزمان با مدروکسی پروژسترون گزارش شده است. نکات بسیار مهم درباره مدروکسی پروژسترون بیمارانی که داروی مدروکسی پروژسترون را برای درمان اختلالات قاعدگی مصرف می کنند توجه نمایند که 3 تا 7 روز بعد از قطع دارو

به آسم استفاده می شود. باید توجه داشت که شربت کتوتیفن در حملات حاد آسم موثر نمی باشد. مقدار مصرف شربت کتوتیفن کودکان بزرگتر از 3 سال : 1 میلی گرم (معادل یک پیمانه) دوبار در روز بعد از غذا . کودکان 6 ماهه تا 3 سال : 5/ میلی گرم ( معادل نصف پیمانه یا 5/2 میلی لیتر ) دو بار در روز. -نوزادان و کودکان 6 ماه تا 3 سال – پزشک میزان مصرف را بر اساس وزن کودک

منجر به مشکلات جدی تنفسی شده و باعث مرگ 24 کودک شده است. FDA در اوت 212، تحقیقات در مورد استفاده از کدئین در کودکان را آغاز کرد. محققان دریافتند که کدئین خود به تنهایی بر درد اثر ندارد. بلکه توسط یک آنزیم کبدی به مورفین تبدیل می شود. سرعت این تبدیل از هر فرد به فرد دیگر متفاوت است. بدن تقریبا یک تا 2 درصد از افراد “فوق متابولیز کننده” است که کدئین را به سرعت به مورفین تبدیل

، ادامه داد: در پزشکی فرد محور به جای توجه به بیماری به بیمار توجه می شود. افراد ممکن است به یک بیماری مبتلا شوند اما به دلیل تفاوت ژنتیک، درمان مختلف داشته باشند. غفاری با اشاره به اینکه 4 تا 2 درصد موارد بستری در بیمارستان ها به دلیل عوارض دارویی است، گفت: به عنوان مثال مدت متوسط بستری یک بیمار عادی در آمریکا یک روز است اما این مدت برای عوارض دارویی حدود 4 روز است. دبیر علمی

٬ این بیماری تا حد زیادی کاهش یافته است. امیری گفت: یک سوم علت مرگ و میرهای ناشی از “اچ آی وی” به دلیل همراهی بیماری اچ آی وی و سل است که در موارد به علت عدم درمان سل بیمار دچار مرگ می شود. وی با بیان اینکه باید از آگاهی و روند درمان مبتلایان به ایدز اطمینان حاصل کنیم، ابراز کرد: شعار امسال روز جهانی ایدز، “سلامتی حقی برای همه است” می باشد. 49 مرکز رایگان تست

است ( مانند ویاگرا ) با وجود اینکه این داروها اثربخشی قابل قبولی داشته اند ولی با محدودیت هایی نیز همراه هستند . ازجمله اینکه این داروها در بیماران قلبی یا بیماران با فشار خون بالا و یا سابقه سکته اخیر، قابل استفاده نیستند . در ضمن با برخی داروها همزمان قابل مصرف نیستند. بعضی از بیماران ممکن است از عوارض جانبی این قرص ها ( مانند تاری دید ، مشکلات گوارشی، دردهای عضلانی ) رنج ببرند . در

حداقل 5 میلی لیتر (17 اونس) شیرخشک در روز، در صورتی که با ویتامین D غنی شده باشد، دریافت کنند. از زمانی که تغذیه تکمیلی شروع می شود و مصرف شیر خشک از این مقدار کمتر می شود، آنها نیز باید مکمل دریافت کنند. خطرات مکمل های گیاهی دقیقا مانند دوران بارداری، مادران شیرده نیز نباید از هیچگونه درمان جایگزین یا گیاهی که اثرات مضر بالقوه آن روی کودک شیرخوار به دقت ارزیابی نشده استفاده

خود را به کودک ندهید. مصرف تعداد زیادی از داروها قبل از 15 سالگی ممنوع است. مصرف داروی افراد بالغ می تواند در کودکان باعث اختلال در کارکرد سیستم ایمنی شان شود و روند درمان را کند کرده یا حتی عوارض شدیدی بر جای بگذارد. 13- خودسرانه و بدون مشورت با متخصص طب سنتی به کودکان داروهای گیاهی ندهید. گرچه به نظر می رسد گیاهان دارویی در مقایسه با داروهای شیمیایی کم عارضه تر باشند، اما مصرف بسیاری

و قوی ماری جوانا بر ویژگی های تنانی و روانی افراد واضح است، اما از این آثار در روز بعد از مصرف نشانه ای باقی نمی ماند. ماریجوانا می تواند در افراد مبتلا به سرطان و ایدز حالت تهوع را از بین رده و اشتها را برگرداند. بااینکه بحث بر سر استفاده پزشکی ماریجوانا هنوز ادامه دارد اما اداره غذا و دارو ایالات متحده امریکا (FDA) مصرف قرص هایی را با تجویز پزشک تایید کرده است که حاوی THC هستند، همان

: دختری یک سال ونه ماهه با وزن1کیلوگرم دارم .خیلی بی اشتهاست درنوزادی خیلی تپل وچاق بود ولی از نه ماهگی دچار کاهش وزن و بد غذا شد.با مراجعه به دکتر قرص سیپرهپتادین برای اشتهایش تجویز کردند. تا 1/4قرص رو استفاده می کنه اشتهاش خوبه جدیدا شنیدم عوارض داره بهش نمیدم.شبها خیلی دیر میخوابه حدودساعت 2تا3صبح.برای همین ساعت 11از خواب بلند میشه.راستی عصرهام1الی2 ساعت می خوابه. تاکی باید بهش شیر بدم

انتشار عفونت در خون را داشته و همچنین باعث ایجاد زایمان زودرس شود. در 3 ماهه اول بارداری هم آنتی بیوتیک های مجاز قابل استفاده هستند. در صورت تکرار عفونت ادراری نیاز به دوره درمان طولانی تر خواهید داشت. 3- 34 سال دارم. اواخر ماه 4 بارداری هستم. از ماه 2 بارداری شروع به خوردن کندر کردم ولی مثل قرص همراه با آب می خورم. تاثیر خوردن کندر به این شکل چیست؟ تا چه زمانی باید مصرف آن را ادامه

منابع دارویی باعث بروز عوارض ناخوشایند گوارشی خواهد شد. عوارض مصرف زیاد مکمل های منیزیم: -اسهال -تهوع -گرفتگی معده اگر دچار مشکل کلیوی هستید، مصرف زیاد منیزیم ممکن است خطرناک باشد. قبل از مصرف مکمل ها یا داروهای بدون نسخه حاوی منیزیم با پزشک مشورت کنید. بهترین حالت برای حفظ سطح مناسب منیزیم در بدن انتخاب یک رژیم غذایی سالم و سرشار از

بیماری هایی مانند ام اس و ضایعات نخاعی به کار می رود. این دارو دارو پس از مصرف خوراکی به خوبی از طریق دستگاه گوارش جذب می شود. تیزانیدین به صورت قرص و کپسول موجود می باشد. های تجاری، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی: های تجاری Zanaflex موارد مصرف رفع اسپاسم عضلانی درمان علامتی اسپاستیسیتی در بیماران ام اس و آسیب نخاعی

نظر داشت. در صورت عدم ظهور علائم بهبودی طی 2-1 ماه، مصرف دارو قطع شود. در آغاز درمان کاهش اسپاستیسی ناشی از دارو ممکن است باعث اشکال در توانایی ایستادن و راه رفتن بیمار گردد. در خلال درمان فشارخون، وزن، قندخون و تست های عملکرد کبدی را کنترل نمایید. مصرف از 8 میلی گرم این دارو می تواند عوارض مسمومیت با آن را در برداشته باشد. گروه سلامت ستاره

سوال مخاطب نی نی بان: در بارداری خوردن قرص آسپرین بدلیل غلظت خون منعی ندارد؟ پاسخ دکتر طاهره افتخار، جراح و متخصص زنان و زایمان، فلوشیپ اروژنیکولوژی: مصرف آسپرین در دوران بارداری، قبل و بعد از آن باید طبق نظر پزشک باشد. معمولا در موارد سابقه سقط مکرر، پره اکلامپسی، انعقاد خون، فشار خون و اختلال رشد دوز پایین و متوسط این دارو تجویز می شود. در موارد اندیکاسیون مصرف آن مجاز است و برای ادامه بارداری مفید و ضروری خواهد بود. اما مصرف خودسرانه آسپرین (بویژه در سه ماهه نخست بارداری) به هیچ وجه توصیه نمی شود و عوارض اختلال در دستگاه گوارش و ریسک آنومالی در پی خواهد داشت.

درباره آن سخن گفته اند. غده های سیب زمینی ترشی را می توان خام خورد البته در هندوستان و نیز اروپا و امریکا آن را کباب یا آب پز هم می خورند؛ در ایران خام یا آب پز آن را در سرکه گذاشته و گاه منفرداً و گاه با کلم، هویج و ترشی می سازند. خوردن این فرآورده، درمان کننده آلودگی های ریوی است؛ سرفه و گرفتگی سینه و حنجره را رفع می کند. این فرآورده برای درمان فشار خون و کاهش

داروهای گیاهی مانند دمنوش آویشن نیز به بهبود سرفه کمک می کند، برای گرفتگی بینی کودک هم می توان از قطره های بینی استفاده کرد. دادن سوپ مرغ، آش، شیر، غذاهای گرم، آب میوه تازه و لیموشیرین برای کودک مفید است ولی باید از دادن غذاهای سرخ کردنی، ترش، تند و غذاهای سرد مانند بستنی و آب سرد به کودک خودداری کرد. لازم به ذکر است استفاده از اسپری های خوشبوکننده، سیگار و اسپند شدت سرفه را افزایش می دهد.ما درمان های تسکینی نیز در کودکان نیازمند ملاحظاتی است. دادن شربت سرفه به کودکان کمتر از 2 سال به ویژه کمتر از 1 سال ممنوع است.

سرطان پروستات نیز استفاده کرد؛تخم کتان دارای فیبر بالا، اسید های چرب امگا 3 و یک اسید آمینه ضروری برای بدن به لیگنان است. درمان های شیمیایی تنبلی تخمدان دربرخی بانوان می تواند سبب عارضه های جانبی از جمله سردرد، سرگیجه، دل درد، نفخ معده، حالت تهوع، استفراغ، قلب درد و اختلال در عملکرد کلیه ها شود، همچنین برخی بانوان منع مصرف دارو های هورمونی به دلیل سابقه وجود سرطان سینه، تخمدان ورحم در

“),t.close},t.write(‘




سالبوتامول چيست؟
سالبوتامول جزء داروهای گشادکننده مجاری هوایی می باشد. کاربرد اصلی این دارو در پیشگیری و درمان تنگی نفس در بیماران مبتلا به آسم می باشد. علاوه بر این سالبوتامول در بیماران دچار آسم ورزشی، برونشیت مزمن، آمفیزم و سایر بیماری هایی که موجب اشکال در تنفس می شوند، نیز استفاده می شود. اصولا سالبوتامول با شل کردن عضلات جدار مجاری هوایی و در نتیجه باز کردن آنها باعث تسهیل تنفس می گردد. سالبوتامول به شکل اسپری، شربت، محلول استنشاقی، قرص و تزریق تولید می شود.

 

طريقه مصرف سالبوتامول
سالبوتامول داروی بدون نسخه نیست. بسته به مشکل شما پزشک معالج دوزاژ بخصوصی از دارو را تجویز می کند. سالبوتامول فقط برای تسکین علایم شما تجویز شده است و به هیچ وجه سبب علاج بیماری شما نمی شود. سالبوتامول را دقیقا مطابق با دستور پزشک خود مصرف و از تغییر دوز یا قطع مصرف آن بدون مشورت با پزشک جدا پرهیز نمایید. ضمنا دستورات داخل بسته دارو را نیز به دقت مطالعه کنید. اسپری سالبوتامول برای پیشگیری و نیز درمان حملات تنگی نفس بکار می رود. اگر پزشک شما این دارو را جهت پیشگیری از بروز آسم ورزشی تجویز کرده است، لازم است که دارو را 15 تا 2 دقیقه قبل از شروع ورزش استفاده نمایید. چگونگی مصرف اسپری: قبل از هر بار استفاده، اسپری را به خوبی تکان دهید. یک نفس عمیق بکشید و سپس بطور کامل بازدم کنید. سپس، قسمت دهانی اسپری را کاملا در دهان قرار دهید و با کمک دندان ها آن را ثابت نگهدارید. بعد در حالی که یک نفس عمیق می کشید، اسپری را فشار دهید تا یک پاف از سالبوتامول وارد حلق شما شود. حال نفس خود را لااقل 5 تا 1 ثانیه حبس کنید و بعد بطور معمولی نفس بکشید. اگر پزشک از شما خواسته است که هر بار دو پاف از دارو را استنشاق نمایید، پاف دوم را حداقل 1 تا2 دقیقه بعد استنشاق کنید. پس از هر بار مصرف دارو، دهان خود را به خوبی با آب بشویید. هشدار: هنگام فشار دادن اسپری اطمینان حاصل کنید که دارو وارد حلق شما می شود و به زبان یا دندان های شما برخورد نمی کند. اگر برای کودک خود از اسپری استفاده می کنید، می توانید حین اسپری کردن دارو، بینی وی را بگیرید تا دارو فقط وارد حلق وی گردد. اگر پزشک برای شما محلول استنشاقی دارو را تجویز کرده است، باید از یک نبولایزر (وسیله ای که دارو را به بخار تبدیل می کند) استفاده کنید. از پزشک یا داروساز در خصوص چگونگی استفاده از این وسیله سوال نمایید.دوز مصرف شربت سالبوتامول در کودکان

فراموش کردن دوز دارو
در صورت فراموش کردن یک دوز سالبوتامول، به محض به خاطر آوردن دوز فراموش شده آن را مصرف کنید. اما اگر تقریبا زمان نوبت بعدی رسیده است، نوبت فراموش شده را رها کرده، طبق بره منظم خود عمل کنید. هرگز مقدار دارو را دو برابر نکنید.

ملاحظات غذايي:tongue:
قرص و شربت سالبوتامول را می توانید با غذا یا معده خالی میل کنید.

هشدارها و موارد احتياط
نکات زیر را به پزشک خود اطلاع دهید: • به سالبوتامول یا هر داروی دیگری حساسیت دارید. • دارویی مصرف می کنید، اعم از داروهای با نسخه یا بی نسخه، بخصوص داروهایی که برای مشکل تنفسی خود و نیز هر نوع داروی استنشاقی که استفاده می کنید و داروهای مقابل: داروهای ضدافسردگی (همچون فلوکستین و کلومیپرامین)، مسدود کننده های بتا مثل آتنولول، متوپرولول و پروپرانولول؛ سایمتیدین، قرص های رژیمی، دیگوکسین و هر نوع داروی ضدآریتمی (ضربان نظم قلب)، دیورتیک ها (داروهای ادرارآور مثل فروسماید و هیدروکلروتیازید)، افدرین، ارگوتامین، داروهای درمان سرماخوردگی یا آلرژی، نارکوتیک ها مثل کدئین، فنلزین، فنیل افرین، پسودوافدرین، سلژیلین، استروئیدها (همچون پردنیزولون یا دگزامتازون)، تئوفیلین، ترانیل سیپرومین، ویتامین ها، مکمل ها و داروهای گیاهی. • مبتلا به این بیماری ها هستید یا سابقه ابتلا به آنها را دارید: بیماری قلبی، کبدی یا کلیوی، آریتمی، فشار خون بالا، دیابت، هیپرتیروئیدیسم (بیش فعالی غده تیروئید)، صرع و میگرن. • قصد انجام عمل جراحی اعم از اعمال دندانپزشکی دارید.

عوارض جانبي
سالبوتامول ممکن است سبب بروز برخی عوارض ناخواسته شود. در صورت شدت یا ازمان علایم یا نشانه های زیر با پزشک خود مشورت کنید: سردرد، سرگیجه، عصبی شدن، لرزش، هیجان پذیری، مشکلات خواب، سرفه، خونریزی از بینی، گرگرفتگی، تغییر اشتها، استفراغ، ناراحتی معده، کرامپ های عضلانی، خشکی دهان و سوزش حلق (در صورت مصرف اشکال استنشاقی). اما اگر دچار هر یک از علایم یا نشانه های زیر شدید، بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید: ضربان قلب تند یا نظم، درد یا ناراحتی سینه، بثورات جلدی، کهیر و خارش، تورم صورت، زبان، لب ها یا گلو، تنفس مشکل، خشونت صدا و اشکال در بلع.

نگهداري داروي
سالبوتامول را در بسته مخصوص آن، کاملا پوشیده و دور از دسترس اطفال نگهدارید. دارو باید در دمای اتاق، دور از نور مستقیم، حرارت زیاد و رطوبت نگهداری شود. با گذشتن از تاریخ اعتبار یا نیاز به دارو، آن را دور بریزید. از سوراخ کردن اسپری و نیز از انداختن آن در آتش خودداری کنید.

فزون دوز و موارد اضطراری
در صورت مسمومیت یا فزون دوز به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید و حتما بسته دارو را همراه داشته باشید. برخی از علایم مهم فزون دوز عبارتند از: تندی یا ضربان نظم قلب، درد سینه، سردرد، سرگیجه، خستگی شدید، لرزش، بی خوابی، تشنج، خشکی دهان و درد معده.

تداخلات دارویی
مصرف همزمان سالبوتامول و دیگوکسین، احتمال بروز آریتمی قلبی را در پی دارد. استفاده از مسدود کننده های بتا مثل آتنولول، متوپرولول و پروپرانولول همراه با سالبوتامول، اثرات این دارو را کم می کند. به علاوه در صورت ابتلا به آسم، از مصرف پروپرانولول جدا پرهیز نمایید. • مصرف آلکاوئیدهای ارگوت (همچون ارگوتامین و سوماتریپتان که در درمان میگرن بکار می روند) در کنار سالبوتامول، ممکن است سبب افزایش شدید فشار خون شود.

کودکان و زنان باردار یا شیرده
مصرف سالبوتامول در کودکان بی خطر است، اما این کار باید تحت نظر پزشک صورت گیرد. • گزارشی مبنی بر خطر مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد. هرچند، در صورت بارداری، قصد حامله شدن و یا شیردهی به طفل خود حتما با پزشک مشورت کنید.
اطلاعات جانبی
در صورت استفاده از انواع دیگر داروهای استنشاقی همراه با سالبوتامول، توصیه می شود سالبوتامول را حداقل 5 دقیقه قبل از آنها استفاده نمایید. • در مدت درمان با سالبوتامول بطور مرتب با پزشک خود در تماس باشید، چرا که لازم است پزشک روند بیماری و پیشرفت شما را تحت نظر داشته باشد. • سیگار نکشید! سیگار کشیدن نه تنها باعث آسیب ریه شما می شود، بلکه اثرات مفید سالبوتامول را نیز کاهش می دهد. • در صورتی که احساس کردید سالبوتامول همچون گذشته علایم شما را تسکین نمی دهد و یا لازم است دوز بیشتری از دارو را برای کاهش علایم استفاده کنید، بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید. • اگر مبتلا به دیابت هستید، قند خون خود را بطور منظم کنترل کنید. سالبوتامول می تواند سطوح قند خون را تحت تاثیر قرار دهد. • از تماس اشکال استنشاقی دارو با چشم ها پرهیز نمایید.

شروع تأثیر دارو: 5 تا 15 دقیقه برای استنشاق كننده، 3 تا 6 دقیقه برای قرص و شربت.
ادامه اثر دارو: تا 6 ساعت برای استنشاق كننده، تا 8 ساعت برای قرص و شربت.

مقدارمصرف: خوراکی‌:
بزرگسالان‌: مقدار 4 میلی‌گرم‌ از دارو(افراد مسن‌ و بیماران‌ حساس‌ در ابتدا 2میلی‌گرم‌) 4ـ3 بار در روز تجویز می‌شود.حداکثر مقدار مصرف‌ دارو در یک‌ نوبت‌ 8میلی‌گرم‌ می‌باشد.

کودکان‌: تا سن‌ دو سالگی‌ 1mcg/kgچهاربار در روز، 6ـ2 سالگی‌ 2ـ1 میلی‌گرم‌4ـ3 بار در روز و 12ـ6 سالگی‌ 2 میلی‌گرم‌4ـ3 بار در روز تجویز می‌شود.

تزریقی‌: زیر جلدی‌ یا داخل‌ عضلانی‌ ـ 5میکروگرم‌ از دارو تجویز می‌شود که‌ درصورت‌ لزوم‌ هر 4 ساعت‌ یکبار قابل‌ تکراراست‌.

تزریق‌ آهسته‌ وریدی‌ ـ 25 میکروگرم‌ ازدارو تجویز می‌شود که‌ در صورت‌ لزوم‌قابل‌ تکرار است‌.
انفوزیون‌ داخلی‌ وریدی‌ ـ در ابتدا5 mcg/min تجویز می‌گردد که‌ برحسب‌پاسخ‌ بیمار و ضربان‌ قلب‌ قابل‌ تنظیم‌ است‌و معمولا در محدوده‌ mcg/min 2ـ3 و یادر صورت‌ لزوم‌ می‌باشد.

استنشاقی‌:
بزرگسالان‌: 2ـ1 میکروگرم‌ (2ـ1پاف‌) تا حداکثر 4ـ3 بار در روز برای‌ علایم‌پایدار تجویز می‌گردد. برای‌ پیشگیری‌اسپاسم‌ نایژه‌ای‌ ناشی‌ از ورزش‌ مقدار2 میکروگرم‌ (دو پاف‌) مصرف‌ می‌شود.
کودکان‌: 1 میکروگرم‌ (یک‌ پاف‌) که‌ درصورت‌ لزوم‌ تا 2 میکروگرم‌ (دو پاف‌)قابل‌ افزایش‌ است‌. برای‌ پیشگیری‌ اسپاسم‌نایژه‌ای‌ ناشی‌ از ورزش‌ مقدار 1میکروگرم‌ (یک‌ پاف‌) تجویز می‌شود.

کاربرد در دندان پزشکی:
هشدار:
در صورت‌ وجود بیماری های‌قلبی‌ ـ عروقی‌ شامل‌ آریتمی‌ قلبی‌، عدم‌کفایت‌ میوکارد و عروق‌ کرونر، افزایش‌فشارخون‌، بیماری‌ ایسکمی‌ قلبی‌، طولانی‌شدن‌ فاصله‌ QT ، پرکاری‌ تیروئید و دیابت‌ باید با احتیاط فراوان‌ تجویز شود.
درمان‌ با محرکهای‌ گیرنده‌بتادوآدرنرژیک‌ ممکن‌ است‌ باعث‌ کاهش‌شدید پتاسیم‌ سرم‌ شود. این‌ اثر درصورت‌ مصرف‌ همزمان‌ تئوفیلین‌ ومشتقات‌ آن‌، کورتیکوستروئیدها،داروهای�� � مدر و بوسیله‌ هیپوکسی‌ ممکن‌است‌ تشدید شود.
مصرف‌ خوراکی‌ یا تزریقی‌ دارومی‌تواند انقباضات‌ رحم‌ را مهار نماید.
مصرف‌ همزمان‌ دارو با مسددهای‌بتاآدرنرژیک‌، کدئین‌، گلیکوزیدهای‌دیژیتال‌، مهارکننده‌های‌ منوآمین‌ اکسیداز(MAO) و ضدافسردگیهای‌ سه‌ حلقه‌ای‌ بایدبا احتیاط صورت‌ گیرد.

سلام میشه از این دارو برای تنفس بهتر و تفکیک در بدنسازی استفاده کرد؟ بجای کلن میشه استفاده کرد؟

سلام علیرضا سالبوتامول را می توان نوع انسانی داروی معروف و کمیاب کلن بوترول خواند با این تفاوت که کلن بوترول برای مصارف دامپزشکی ساخته شده از این دارو برای دوپینگ اسب ها در مسابقات اسب سواری سو استفاده میشده و خواهد شد اما در مورد سالبوتامول که همه نوع اسپری ان را دیده اند و به عنوان داروی ضد اسم می شناسند کمی توضیح می دهم
سالبوتامول یک ترکیب خارق العاده به حساب می اید این دارو بدلیل اینکه به دسته داروهای (( بتا-2-سمپاتومیمتیک)) تعلق دارد اثرات انتی کاتابولیسم قدرتمندی از خود نشان می دهد و به همین دلیل از تجزیه شدن پروتئین در عضلات جلوگیری کرده و در نهایت منجر به افزایش توده عضلانی می گردد
دیگر ویژگی بارز این دارو اثرات چربی سوزی ان است سالبوتامول بدون تغییر در رژیم غذایی ورزشکاران با افزایش مختصر درجه حرارت بدن منجر به چربی سوزی می گردد مصرف این دارو در حین مصرف استروئید فرایند سنتز پروتئین را بهبود می بخشد
قرص های 2 میلی گرمی سالبوتامول به وفور در داروخانه ها یافت می شود برای شروع مصرف از یک قرص استفاده کرده و به تدریج به دوز ان در روز های اتی اضافه کنید. مصرف از 4 قرص در روز ضرورتی نداشته و برای کم کار نشدن گیرنده های سمپاتومیمتیک می توانید تا 6 هفته بدون ترس از عوارض ،انرا مصرف کنید اگر دچار اضطراب یا بیماری قلبی می باشید از مصرف این دارو صرفنظر کنید

عذر میخوام اسبهای کورسی در زمان کورس بسیاری از دارو های دوپینگ مجلز استفاده میکنن که واقعا هم ماثر هست! آیا این دارو دوپینگ غیر قانونی حساب میشه؟!

سلام. بچه من پسر ۳ ماهه می بتشد و برای درمان خس خس سینه اسپری سالبتامول مصرف می کند. آیا این مصرف ضرری متوجه نوزاد نمیکند؟

۱۰فرمان مصرف اسپری

۱) قرص و شربت سالبوتامول را می‌توانید با غذا یا معده خالی مصرف کنید.

۲) سالبوتامول را در بسته مخصوص آن، کاملا پوشیده و دور از دسترس اطفال نگهدارید.

۳) دارو باید در دمای اتاق، دور از نور مستقیم، حرارت زیاد و رطوبت نگهداری شود.

۴) با گذشتن از تاریخ اعتبار یا نیاز به دارو، آن را دور بریزید.

۵) از سوراخ کردن اسپری سالبوتامول و نیز از انداختن آن در آتش خودداری کنید.

۶) اگر پزشک دارو را جهت پیشگیری از بروز آسم ورزشی تجویز کرده، باید دارو را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از شروع ورزش استفاده کنید.

۷) با تجویز پزشک، سالبوتامول در کودکان نیز استفاده می‌شود. اگر برای کودک خود از اسپری استفاده می‌کنید، می‌توانید حین اسپری کردن دارو، بینی وی را بگیرید تا دارو فقط وارد حلق وی شود.

۸) اگر سابقه ابتلا به بیماری قلبی، کبدی یا کلیوی، آریتمی، فشار خون بالا، دیابت، بیش‌فعالی غده تیروئید، صرع یا میگرن را دارید قبل از مصرف دارو حتما موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

۹) اگر مبتلا به دیابت هستید، قند خون خود را به طور منظم کنترل کنید. سالبوتامول می‌تواند سطوح قند خون را تحت تاثیر قرار دهد.

۱۰) مراقب باشید تا اشکال استنشاقی دارو با چشم شما تماس پیدا نکند.

عوارض اسپری اگه دیدی یکی از این علاوم تو پسرت هست زود به پزشک کراجعه کن
سالبوتامول ممکن است سبب بروز برخی عوارض مانند سـردرد، سـرگـیـجـه، عـصـبـی شـدن، لـرزش، هـیجان‌پذیری، مشکلات خواب، سرفه، خونریزی از بینی، گرگرفتگی، تغییر اشتها، استفراغ، ناراحتی معده، کرامپ‌های عضلانی، خشکی دهان و سوزش حلق (در صورت مصرف اشکال استنشاقی) شود. برخی عوارض سالبوتامول مانند ضربان قلب تند یا نظم، درد یا ناراحتی سینه، بثورات جلدی، کهیر و خارش، تورم صورت، زبان، لب‌ها یا گلو، تنفس مشکل، خشونت صدا و اشکال در بلع خطرناک است و به محض ایجاد باید به پزشک مراجعه کرد.

سلام خسته نباشید
من پسرس ۴ ساله دارم ک هنگام سرماخوردگی سرفه های شدید ی داره و خیلی دیر خوب میشه حتی با مصرف دارو های متعدد دکتر تشخیص داده جزو کودکان آسمی است
الان دکتر بهش اسپری سالبوتامول داده ولی به زور. میزاره براش بزنم
و دکتر شربت سالوتامول هم داده اونو من میدم خواستم ببینم کودک من تا کی باید از شربت استفاده کنه و مقدارش چقدر باید باشه
آیا ممکن ب این دارو عادت کنه و ب داروهایی با دوز کمتر دیگه جواب نده
لطفا راهنمایی کنید
با تشکر

سلام اسپری سالبوتامول واسه بچه های کوچک ازار دهنده است
شما با خرید یک دستگاه نبولایزر و مصرف سالبوتامول بصورت بخور در بینی بچه هم بچه اذیت نمیشه هم زودتر خوب میشه ولی سیکل درمان حدود یک هفته است

با سلام بخاطر مصرف این شربت طبق تجویز پزشک برای اولین بار وفقط یک قاشق از ان دچار بیخابی تا صبح شدم لطفا بگید چکار کنم ممنون

سلام آقای دکتر بچم سرما خورده سرفه میکنه دکتر بهش اسپری سالبوترکس داده وزیثرومکس بچم به اسپری عادت نمیکنهدوز مصرف شربت سالبوتامول در کودکان

خوب میتونی به یه دکتر دیگه هم مشورت کنی ببینی نظرش چیه البته بدن ؟آدمی به هر چیزی میتونه عادت کنه و بهش وابسته شه

با سلام
میشه از این دارو برای افزایش کارایی بدن در ورزش های رزمی استفاده کرد

سلام خانمی ۳۹ ساله در شهر اهواز با سابقه ی آسم و آلرژی هستم مشکلم تنگی نفس هست و دارو ی استنشاق کرومال و قرص تئوفیلین روزی دو تا مصرف می کنم شبی یک مونته لوکاست هم مصرف می کنم الان چند روزی هست که نفس تنگی شدید شده با مراجعه به پزشک عمومی شربت سالبوتامول فقط یک قاشق خوردم ،دچار تپش قلب و بی نظمی ضربان قلب شدم قلبم رو هم چک کردم مشکلی نداشت چه کار باید بکنم؟

سلام من متوجه نشدم اسپری سالبوتامول دو ساعت یبار سه پاف زدم برای کودک ۱سال و سه ماه حالا چیکار کنم عوارضش چیه میترسم?

لطفا واسه بچه های کوچک دستگاه نبولایزر بخرید و خودتون و بچه را راحت کنید
خیلی راحت دارو بصورت بخور وارد بینی بچه میشه شما با قصه خوندن و شعر خوندن سر بچه را گرم میکنید تر دارو تمام بشه

دکتر سلام ۵۸ساله از خوزستان گاهی مواقع دچارحمله تنگی نفس میشم که گاهی همراه سرفه و گاهی بدون سرفه انگارراه گلو بسته میشه و موقع غذا خوردن دچاراین عارضه میشم دره‌ای هم مواقعی نفسم قطع میشه وازخواب می پرم که نفس سرجاش بیاد الان دوساله که به این عارضه دچارشدن ازشربت و اسپری ونصب اکسیژن در بیمارستان بهره برده ام وخوب بوده برای معالجه قطعی جکنم. با تشکردکترجان

آیا این دارو برای اسبهای کورسی دوپینگ غیر مجاز حساب میشه؟!

سلام من وقتی پله بالا میرم بزور نفس میکشم آیا میتونم از اسپری این دارو استفاده کنم

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است – آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد –


پاک کردن دیدگاه


تمامی حقوق مطالب برای “مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ”محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.

طراحی : کلکسیون طراحی — پشتیبانی و اجرا : ایده نو1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *