دوز مصرف روزانه ویتامین ای

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم

کرم و انگل روده در کودکان به چه دلایلی بوجود می آید؟ راه های درمان و تشخیص وجود آن چیست؟ عفونت های حاصل از انگل روده، رایج ترین نمونه عفونت روده ای هستند که توسط انگل رودهی ایجاد می شوند. این کرم ها هر ساله میلیون ها انسان را مبتلا می کنند که کودکان هم از این قاعده مستثنی نیستند. به عنوان والدین کودک باید به این موضوع توجه کنید. اما نگران نباشید زیرا راحت شدن از دست این عفونت زیاد زمان بر نیست! این

آیا تا به حال به بوتاکس کردن موهایتان فکر کرده اید؟ آیا می دانید کراتین مو بهتر است یا بوتاکس؟ بوتاکس مو درمانی برای جوان سازی مو است که باعث کاهش فر بودن و بهبود سلامت مو می شود و برای همه نوع مویی مناسب است. بوتاکس مو نسبت به درمان کراتینی (شیمیایی) اطمینان بخش تر است. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی فواید و مزایای بوتاکس مو می پردازیم و تفاوت آن را با کراتین مو مورد دوز مصرف روزانه ویتامین ای

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان

در پستانداران و انسان ها، گوش به صورت طبیعی ماده ای مومی شکل ب جرم گوش تولید می کند. تمیز کردن جرم گوش در کودکان و بزرگسالان در

کرم و انگل روده در کودکان به چه دلایلی بوجود می آید؟ راه های درمان و تشخیص وجود آن چیست؟ عفونت های حاصل از انگل روده، رایج ترین

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است


We’re sorry,

We apologize for the inconvenience.

Please try clicking your browsers ‘back’ button or try reloading the home page.

.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

ویتامین E یک ویتامین مهم است که برای عملکرد صحیح بسیاری از اعضای بدن مورد نیاز است و برای کند کردن روند پیری به طور طبیعی نیز بسیار مفید است. این ویتامین در بسیاری از غذاها، مانند روغن‌های خاص، آجیل، گوشت و تخم پرندگان، میوه‌ها و روغن جوانه‌ی گندم یافت می‌شود. قرص ویتامین E به صورت مکمل هم در دسترس است. با ما همراه باشید تا درمورد خواص ویتامین E، علائم کمبود ویتامین E، منابع ویتامین ای و عوارض جانبی مصرف آن بدانید. دوز مصرف روزانه ویتامین ای

ویتامین‌ها موادی هستند که بدن‌ ما برای رشد و عملکرد طبیعی به آنها نیاز دارد. بدن ما به طور کل به ۱۳ نوع ویتامین نیاز دارد که به ۶ دسته تقسیم می‌شوند: ویتامین A، ویتامین‌های B، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E و ویتامین K. ما معمولا می‌توانیم ویتامین‌ها را از غذاهایی که می‌خوریم، دریافت کنیم. همچنین بدن ما می‌تواند ویتامین D و ویتامین K را خودش بسازد. هر ویتامین در بدن ما نقش ویژه‌ای دارد که در صورت کمبود آن، ممکن است مشکلاتی برای سلامتی و عملکرد صحیح بدن ما پیش بیاید. بهترین راه دریافت ویتامین‌ها داشتن یک رژیم غذایی متعادل و متشکل از غذاهای مختلف است. البته در برخی موارد ممکن است بدن ما به مکمل های غذایی نیاز داشته باشد. اما پیش از مصرف این نوع مکمل‌ها، بهتر است ابتدا با پزشک‌ مشورت کنیم، زیرا مصرف بیش از حد برخی ویتامین‌ها ممکن است منجر به بروز مشکلاتی برای سلامتی شود.

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که در بدن نقش «آنتی اکسیدانی» بازی می‌کند. همچنین به پیش‌گیری از آسیب‌های «رادیکال های آزاد» به چربی‌های خاصی در بدن که برای سلامتی ضروری هستند، کمک می‌کند. ویتامین E یک ویتامین مهم است که برای عملکرد صحیح بسیاری از اعضای بدن مورد نیاز است و برای کند کردن روند پیری به طور طبیعی نیز بسیار مفید است. این ویتامین در بسیاری از غذاها، مانند روغن‌های خاص، آجیل، گوشت و تخم پرندگان، میوه‌ها و روغن جوانه‌ی گندم یافت می‌شود. ویتامین E به صورت مکمل هم در دسترس است. فواید ویتامین E شامل درمان و پیش‌گیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مانند درد قفسه‌ی سینه، فشار خون بالا و گرفتگی یا انسداد رگ‌ها می‌شود.

کمبود ویتامین E بسیار نادر است و تقریبا هرگز ناشی از تغذیه‌ی ناصحیح نیست. شرایط خاصی وجود دارد که ممکن است منجر به کمبود ویتامین E شود. یک نوزاد نارس که با وزن کمتر از ۱.۵ کیلوگرم متولد شده باشد، در معرض خطر کمبود ویتامین E است. اما متخصص اطفال که تخصص مراقبت از نوزدان را داشته باشد، عموما نیازهای تغذیه‌ای نوزاد را ارزیابی می‌کند. افراد مبتلا به سوءجذب چربی، که مسئله‌ی شایعی در میان کسانی است که درگیر «بیماری های التهابی روده‌» هستند، ممکن است دچار کمبود ویتامین E شوند.

افرادی که با سطح چربی تغذیه‌شان دچار مشکل هستند نیز در معرض خطر کمبود ویتامین E قرار دارند. زیرا چربی برای جذب ویتامین E مورد نیاز است. این موضوع شامل همه‌ی افرادی می‌شود که «فیبروز سیستیک» در آنها تشخیص داده شده است، تحت جراحی «بای پس معده» (کوچک کردن معده) قرار گرفته‌اند یا افرادی که مشکلات سوءجذب، مانند «بیماری کرون»، بیماری های کبد یا نارسایی پانکراس دارند. علائم کمبود ویتامین E شامل از دست دادن هماهنگی عضلات و اختلال در بینایی و گفتار می‌شود.

به گفته‌ی «بخش کشاورزی ایالات متحده» (USDA)، مقدار مصرف روزانه‌ی این ویتامین، ۱۵ میلی‌گرم در روز است. من مصرف ۲ تا ۳ مورد از این خوراکی‌های حاوی ویتامین E را به طور روزانه توصیه می‌کنم:

۱. تخمه آفتاب گردان: یک فنجان: ۳۳.۴۱میلی‌گرم (۲۲۰ درصد)

۲. بادام: یک فنجان: ۳۲.۹۸ میلی‌گرم (۲۱۸ درصد)

۳. فندق: یک فنجان: ۲۰.۲۹ میلی‌گرم (۱۳۳ درصد)

۴. جوانه‌ی گندم: یک فنجان خام و ساده: ۱۸ میلی‌گرم (۱۲۰ درصد)

۵. انبه: یک عدد خام: ۳.۰۲ میلی‌گرم (۲۰ درصد)

۶. آووکادو: یک عدد خام: ۲.۶۸ میلی‌گرم (۱۸ درصد)

۷. کدو حلوایی: یک فنجان کدوی خردشده و پخته: ۲.۶۴ میلی‌گرم (۱۷درصد)

۸. کلم بروکلی: یک فنجان پخته: ۲.۴ میلی‌گرم (۱۲درصد)

۹. اسفناج: نصف فنجان پخته یا حدود دو فنجان خام: ۱۹ میلی‌گرم (۱۰ درصد)

۱۰. کیوی: یک عدد متوسط: ۱.۱ میلی‌گرم (۶ درصد)

۱۱. گوجه فرنگی: یک عدد خام: ۰.۷ میلی‌گرم (۴ درصد)

اگر قصد دارید که مصرف مقدار ویتامین ای روزانه‌ی خود را افزایش دهید، این غذاها را خلاقانه مصرف کنید! مثلا به غلات صبحانه، خوراک جوی دو سر یا سالادهای‌‌تان مغزها یا دانه‌ها را اضافه کنید. همچنین می‌توانید از مغزها برای خودتان میان‌وعده و گرانولا درست کنید. می‌توانید مقدار ویتامین E را در وعده‌ی ناهار یا شام با خوردن سالاد اسفناج یا سوپ کلم‌ افزایش دهید. گوجه‌فرنگی، میگو، توفو یا حتی میوه‌های تازه‌ مانند پاپایا را به سالاد‌ها اضافه کنید. اگر قصد دارید میان‌وعده‌ای سالم و غنی از ویتامین E بخورید، سیب خردشده با کره بادام‌ زمینی یا آووکادوی له‌شده‌ روی نان تُست را امتحان کنید. راه ساده‌ای برای تأمین ویتامین E در رژیم غذایی‌تان، افزودن یک قاشق غذاخوری روغن جوانه‌ی گندم به هر غذایی است. ترکیب کردن این گزینه‌های غذایی با هم و تجربه‌ کردن وعده‌های غذایی سالم و سرشار از ویتامین بسیار جالب خواهد بود.

مصرف غذاهای حاویِ ویتامین E برای سلامتی فواید زیر را دارد:

کلسترول ماده‌ای طبیعی است که توسط کبد تولید می‌شود و برای عملکرد مناسب سلول‌ها، اعصاب و هورمون‌ها در بدن ضروری است. هنگامی که سطح کلسترول در حالت نرمال است، آنها متعادل، نرمال و سالم هستند. کلسترول هنگامی خطرناک است که اکسید شود. مطالعات نشان داده‌اند که ویتامین E به عنوان یک آنتی‌اکسیدان محافظت‌کننده با اکسید شدن کلسترول مبارزه می‌کند. دلیل آن هم این است که، ویتامین E می‌تواند با آسیب‌های رادیکال‌های آزاد در بدن که منجر به اکسید شدن کلسترول می‌شوند، مقابله کند.

رادیکال‌های آزاد با سلول‌های سالم بدن مبارزه و آنها را از بین می‌برند و این ممکن است منجر به بروز بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها شود. این مولکول‌ها به طور طبیعی در بدن تشکیل می‌شوند و هنگامی که شتاب بگیرند یا اکسید شوند، می‌توانند موجب آسیب‌های جدی شوند. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد و التهاب را کاهش دهد، بنابراین به کند شدن روند پیری طبیعی سلول‌ها کمک کرده و همچنین با مشکلات سلامتی مانند بیماری‌های قلبی مقابله کند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ویتامین E می‌تواند به طور چشم‌گیری سیستم ایمنی را تقویت کرده بنابراین به پیش‌گیری از بیماری‌ها و ایجاد مشکلات جدی و خطرناک برای سلامتی کمک می‌کند.

ویتامین E به استحکام دیواره‌های مویرگ‌های پوستی و تقویت رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند و به عنوان یک ماده‌ی مغذی طبیعی ضدِ پیری در بدن عمل می‌کند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ویتامین E به کاهش التهابات هم در بدن و هم در پوست کمک می‌کند و باعث جوان و سالم ماندن پوست می‌شود. این ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی همچنین هنگامی که در معرض دود سیگار یا اشعه‌های فرابنفش آفتاب باشید، شما را از ابتلا به سرطان پوست محافظت می‌کند. مصرف ویتامین E به همراه ویتامین C، با التهابات پوستی پس از قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی فرابنفش مبارزه می‌کند و همچنین می‌تواند در کاهش علائم آکنه و اگزما هم مؤثر باشد. از آنجا که ویتامین E بازسازی سلول‌ها را سرعت می‌بخشد، می‌تواند برای درمان زخم‌ها، آکنه و چین و چروک مورد استفاده قرار گیرد و باعث شود که پوست سالم‌تر و جوان‌تر به نظر برسد.

به دلیل اینکه ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است، به کاهش آسیب‌های محیطی بر موها کمک می‌کند. همچنین گردش خون را در پوست سر بهبود می‌بخشد. روغن ویتامین E می‌تواند رطوبت طبیعی پوست را حفظ کند و از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری کند. این روغن همچنین باعث می‌شود که موهای‌تان سالم‌تر و شاداب‌تر به نظر برسند. شما می‌توانید چند قطره از روغن ویتامین E را به موهای‌تان بمالید، به ویژه هنگامی که خشک و کدر به نظر می‌آیند.

ویتامین E می‌تواند نقشی اساسی در متعادل کردن دستگاه غدد درون‌ریز و سیستم عصبی شما بازی کند و به طور طبیعی به تعادل هورمون‌های‌ بدن‌تان کمک کند. علائم عدم تعادل هورمونی ممکن است شامل PMS (سندرم پیش از قاعدگی)، اضافه وزن، آلرژی‌ها، عفونت دستگاه ادراری، تغییرات پوست، اضطراب و خستگی شود. با متعادل نگاه داشتن هورمون‌های‌تان، حفظ وزن مناسب برای‌تان راحت‌تر خواهد شد، دوره‌ی قاعدگی منظم‌تری خواهید داشت و احساس می‌کنید پرانرژی‌تر هستید.

مصرف مکمل‌های ویتامین E، دو تا سه روز پیش از دوره‌ی قاعدگی و دو تا سه روز پس از آن، می‌تواند دردها، گرفتگی‌ها، اضطراب و امیال و هوس‌های مرتبط با PMS را کاهش دهد. ویتامین E با متعادل کردن هورمون‌ها به طور طبیعی، می‌تواند شدت و مدت درد را کم کند و مقدار خون‌ریزی‌ قاعدگی را کاهش دهد. ویتامین E همچنین به منظم نگاه داشتن دوره‌ی قاعدگی کمک می‌کند.

ویتامین E می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به «تباهی لکه‌ی زرد» که یکی از شایع‌ترین علل نابینایی است، کمک کند. به یاد داشته باشید که برای اینکه ویتامین E در مورد بینایی مؤثر باشد، باید به همراه مقدار مناسبی ویتامین C، «بتاکاروتِن» و روی مصرف شود. همچنین به نظر می‌رسد که مصرف روزانه‌ی مقدار فراوانی ویتامین E و ویتامین A، در افرادی که تحت عمل لیزر چشم قرار گرفته‌اند، به بهبود درمان و بینایی آنها کمک می‌کند.

ویتامین E می‌تواند به کند شدن روند از دست رفتن حافظه و کاهش عملکرد آن در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر در مراحل نسبتا جدی و شدید کمک کند. همچنین می‌تواند وابستگی و نیاز به مراقب یا پرستار را در این بیماران به تعویق بیندازد. مصرف ویتامین E به همراه ویتامین C همچنین خطر پیشرفت انواع مختلف زوال عقل را کاهش می‌دهد.

ویتامین E گاهی برای کاهش اثرات مخرب درمان‌های پزشکی مانند رادیوتراپی و دیالیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این دلیل که ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است که با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه می‌کند. همچنین برای کاهش عوارض جانبی ناخواسته‌ی داروها که ممکن است منجر به ریزش موی ناشی از آسیب ریوی شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.دوز مصرف روزانه ویتامین ای

ویتامین E می‌تواند برای تقویت پایداری فیزیکی مورد استفاده قرار گیرد. انرژی را افزایش داده و سطح استرس اکسیداتیو را در عضلات پس از ورزش کردن کاهش می‌دهد. این ویتامین همچنین قدرت عضلانی را تقویت می‌کند. ویتامین E با بهبود گردش خون، باعث می‌شود کمتر احساس خستگی کنید. همچنین دیواره‌ی مویرگ‌‌ها را مستحکم کرده و سلول‌های بدن را تغذیه می‌کند.

مقدار مجاز توصیه شده‌ی ویتامین E، شامل ویتامین Eی دریافتی شما از غذایی که می‌خورید، به همراه مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید، است. مقدار دریافت روزانه بر حسب میلی‌گرم است.

بیشینه‌ی مقدار دریافتیِ قابل تحملِ ویتامین E، بیشترین مقداری است که اکثر افراد می‌توانند به طور بی‌خطر دریافت کنند. دوزهای بالاتر ممکن است برای درمان کمبود ویتامین E استفاده شود. در نتیجه مشورت با یک پزشک پیش از مصرف بیش از حد ویتامین E مهم و ضروری است.

به یاد داشته باشید که چون ویتامین E محلول در چربی است، مکمل‌ها در صورتی که با غذا مصرف شوند، بهتر جذب می‌شوند و «انجمن قلب آمریکا» دریافت آنتی‌ اکسیدان‌ها، از جمله ویتامین E را با داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل که مقدار فراوانی میوه‌، سبزیجات و غلات سبوس‌دار در آن گنجانده شده است، توصیه می‌کند. تأمین ویتامین‌ها از غذایی که می‌خورید، همواره نسبت به مصرف مکمل‌ها روش بهتری است، زیرا احتمال مصرف بیش از حد ویتامین E، در یک رژیم غذایی منظم، کمتر خواهد بود.

مصرف خوراکی یا موضعی ویتامین E برای افراد سالم ضرری ندارد. افراد با مصرف مقدار توصیه شده‌ی روزانه، هیچ عارضه‌ی جانبی‌ای تجربه نمی‌کنند. ویتامین E در صورت مصرف بیش از حد، به ویژه برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی یا دیابت هستند، ممکن است خطرناک باشد. اگر مبتلا به این بیماری‌ها هستید، بیش از ۴۰۰ واحد در روز ویتامین E مصرف نکنید.

برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مقدار زیادِ ویتامین E، که بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ واحد در روز است، ممکن است احتمال سکته مغزی خطرناکی به «سکته‌ی مغزی هموراژیک» را تا ۲۲ درصد افزایش دهد. یک عارضه‌ی جانبی جدی مصرف بیش از حد ویتامین E، افزایش خطر خون‌ریزی به ویژه در مغز است.

از مصرف مکمل‌های ویتامین E یا هر نوع ویتامین آنتی‌اکسیدان دیگر بلافاصله یا مدتی پس از «آنژیوپلاستی» خودداری کنید. به نظر می‌رسد که این ویتامین‌ها در روند بهبود کامل، اخلال ایجاد می‌کنند. بنابراین اگر تحت چنین جراحی‌هایی قرار گرفته‌اید، با متخصص‌تان در مورد این ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان مشورت کنید.

مصرف بیش از حد ویتامین E می‌تواند به طور بالقوه منجر به موارد زیر شود:

یک پژوهش نشان داده است که مکمل‌های ویتامین E برای زنانی که در مراحل اولیه‌ی بارداری هستند، می‌تواند مضر باشد. زنانی که در ۸ هفته‌ی ابتدایی بارداری‌شان مکمل‌های ویتامین E مصرف کرده‌اند، نقص مادرزادی قلب در نوزادان‌شان افزایش داشته است.

مقادیر بالای ویتامین E همچنین می‌تواند منجر به حالت تهوع، اسهال، درد و گرفتگی شکمی، خستگی، ضعف، سردرد، تاری دید، خارش پوست، کبودی و خون‌ریزی شود. مصرف موضعی ویتامین E ممکن است پوست برخی افراد را آزار دهد، بنابراین ابتدا مقدار کمی از آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

مکمل‌های ویتامین E می‌توانند انعقاد خون را کُند کنند و هنگامی که شما داروهای کاهش لختگی خون مصرف می‌کنید، ممکن است احتمال کبودی و خون‌ریزی را افزایش دهید. برخی داروهای کاهنده‌ی لختگی خون شامل «آسپرین»، «کلوپیدوگرل»، «ایبوپروفن» و «وارفارین» می‌شود. وارفارین (کُمادین) به طور ویژه برای کاهش لختگی خون استفاده می‌شود. مصرف ویتامین E به همراه وارفارین ممکن است احتمال کبودی و خون‌ریزی را افزایش دهد، بنابراین حتما به طور منظم آزمایش خون بدهید تا مقدار مصرف‌تان را تنظیم کنید.

داروهایی که برای کاهش کلسترول استفاده می‌شوند نیز ممکن است با ویتامین E تقابل داشته باشند. هنوز مشخص نیست که مصرف ویتامین E به تنهایی کارایی برخی داروهای کاهنده‌ی کلسترول را کم می‌کند یا نه، اما به نظر می‌رسد که مصرف آن به همراه بتاکاروتِن، ویتامین C و «سِلِنیوم» روی کلسترول تأثیر می‌گذارد.

برای مرور منابع ویتامین E ویدیوی زیر را ببینید:

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

1

14تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

دانشجوی کارشناسی ارشد برق قدرتم فرانسوی عشق قدیمی منه اما انگلیسی قصه‌اش متفاوته! واسه نوشتن از استعداد، مشوق دارم )

رژیم لاغری یک ماهه؛ چگونه در ۲۸ روز ۵ کیلوگرم وزن کم کنیم؟‌

متابولیسم چیست؛ ۳ روش افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن

راهنمای ثبت تافل؛ راهنمای کامل شرکت در آزمون TOEFL اینترنتی

اصول سخنرانی عالی و به‌یادماندنی چیست؟

مسجد نصیرالملک شیراز؛ آذینی از نور و رنگ در بنایی ملکوتی

معرفی کتاب نیمه تاریک وجود؛ اثری تأثیرگذار از دبی فورد

۱۰ اشتباه رایجی که سخنرانی‌هایتان را خراب می‌کند


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷

بهترین برد گیم های دنیا؛ ۳۰ بازی جذاب برای تقویت هوش و ذهن

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

ویتامینی که نقش مهمی در تنظیم فعالیت‌های متابولیکی و آنزیمی بدن بازی می‌کند و یکی از معروف‌ترین آنتی اکسیدان های ضد سرطان است. این ویتامین به صورت قرص و مکمل به دو صورت توکوفرول tocopherols و توکوترینولز tocotrienols تهیه می شود. هر چند ویتامین E موجود در غذاها، سبزیجات و دانه های روغنی یا بهتر بگوییم ویتامین E طبیعی از نوع آلفاتوکوفرول است. ویتامین E محرک آنزیم ها یا همان کاتالیزور ترشح آنزیم های بدن و به عنوان ویتامین ماهواره ای بدن معروف است. این ویتامین قابل حل در چربی نقش مهمی در سلامتی بدن و البته افزایش توانایی سیستم ایمنی بدن به عهده دارد. ویتامین E دارای اثرات آنتی اکسیدانی بوده و از تاثیرات مخرب رادیکال های آزاد بر بدن جلوگیری می کند. آلفاتوکوفرول نوعی از ویتامین E است که بدن می تواند مصرف کند.

آنتی اکسیدان ها مانع بروز آسیب های سلولی می شوند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که نقش ویتامین محلول در چربی را نیز ایفا می کند. یکی از اثرات مصرف ویتامین E تقویت سیستم ایمنی بدن است. افزایش مصرف این ویتامین بخصوص در مردان بالای ۶۵ سال کاهش ابتلا به عفونت های دستگاه تنفسی را بهمراه دارد. آنتی اکسیدان ها همیشه باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی شده، بدن کمتر در معرض ابتلا به انواع بیماری‌ها قرار می گیرد. ویتامین E آنتی اکسیدانی است که با دو روش سطح سیستم ایمنی را افزایش می دهد. اول این که اجازه نمی دهد پاتوژن های خارج از بدن به آن وارد شوند و ایجاد بیماری کنند. روش دوم ویتامین E کمک به درمان و کنترل بیماری های مزمن و دوره ای در داخل بدن است

پزشکان این ویتامین را برای خواص آنتی اکسیدانی آن و همچنین جهت افزایش دو نوع آنزیم که سبب آزاد شدن پروستاسیکلین از طریق سرکوب متابولیسم اسیدآرشیدونیک، می شناسند. و این امر سبب کاهش تجمع پلاکتی که به بیماری های قلبی و عروقی می انجامد، می شود. این ویتامین از اکسیده شدن کلسترول جلوگیری می کند. به همین دلیل ویتامین سلامت قلب، رگ های خونی و عروق محسوب می شود. مردانی که به اندازه کافی ویتامین E مصرف می کنند معمولا دچار حمله های قلبی و سکته های مغزی نمی شوند. بیماری های قلبی هم با حضور ویتامین E مجال بروز ندارند.دوز مصرف روزانه ویتامین ای

ورزش برای سلامتی شما بسیار خوب است، اما آسیب رادیکال های آزاد به علت تمرینات افزایش می یابد. آنها محصولات جانبی سمی ناشی از سوخت و ساز بدن هستند که می توانند منجر به بروز آسیب های بافتی شوند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی در پاکسازی این نوع از رادیکال های آزاد است.

کمبود ویتامین E یکی از دلایل ناباروری شناخته شده است. طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف این ویتامین آسیب به سلول های اسپرم ناشی از گردش رادیکال های آزاد را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهند که کاهش قابل توجهی در استرس اکسیداتیو سلول های اسپرم مشاهده شده است.

هر مردی وقتی تصمیم به بچه دار شدن می گیرد باید قدرت اسپرم سازی خوبی داشته باشد تا اسپرم های بدن او توانایی حرکت به سمت تخمک را داشته باشند. تحقیقات نشان داده است در مردانی که اسپرم ها ضعیف عمل می کند، ویتامین E بدن آن ها کم است. سطح ویتامین E بدن مرد ارتباط مستقیم با سلامت و حرکت اسپرم ها دارد. علاوه بر نقشی که ویتامین E در سلامت و حرکت اسپرم ها دارد در مردانی که ویتامین E بدنشان پایین است معمولا قدرت جنسی کاهش پیدا می کند.

این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است و هر جا آنتی اکسیدان حضور داشته باشد سرطان جایی برای جولان دهی پیدا نمی کند. ویتامین E با از بین بردن رادیکال های آزاد از بروز استرس اکسیداتیو و بیماری های دوره ای و مزمن پیشگیری می کند. سلامت پوست، کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات از دیگر مزایای ویتامین E برای بدن مردان است.

دریافت دوز بالای آنتی اکسیدان مانند ویتامین E می تواند سلول ها را از آسیب سرطان زاها حفظ کند. بنابراین، خوردن غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان می تواند خطر برخی از سرطان ها را کاهش دهد. دریافت ویتامین E و کاهش خطر  بیماری های قلبی و سرطان با هم ترکیب هستند. یک تحقیق در سال 29 اطلاعات مربوط به بیش از 35. مرد را مورد بررسی قرار داد. این آقایان به چهار گروه تقسیم شده بودند: سلنیوم، ویتامین E، سلنیم + ویتامین E و گروهی که شبه دارو دریافت می کرد. شرکت کنندگان در تحقیق این مکمل ها را حدود 3 سال دریافت می کردند و چند سال پس از تحقیق نیز همچنان اطلاعاتشان ثبت می شد. محققان تاثیری از ویتامین E، سلنیوم و یا ترکیب از این دو در کاهش خطر سرطان پروستات ندیدند. از آنجا که دریافت دوز بالای ویتامین E در آقایان تاثیری روی سرطان پروستات نداشت بنابراین متخصصان دیگر مقدار زیاد آن را برای مردان سالم تجویز نمی کنند چون حتی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ویتامین E بالا می تواند تاثیری معکوس داشته باشد. فراموش نکنید در اینجا مصرف بیش از حد ویتامین E ملاک است و یک فرد سالم همچنان باید به تامین نیاز روزانه به ویتامین E بپردازد.

ویتامین E می تواند از اکسیده شدن ویتامین E جلوگیری کند. LDL اکسیده شده برای سلامت قلب ضرر بیشتری دارد، بنابراین پیشگیری از اکسیده شدن LDL می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. ویتامین E می تواند از تجمع پلاکت ها جلوگیری کند که می تواند خطر لخته شدن خون را کاهش دهد. برخی مطالعات جمعیتی به خوبی رابطه بین مصرف بالای ویتامین E و کاهش بیماری های قلبی عروقی را نشان می دهند. به خاطر این ارتباط مثبتی که تحقیقات نشان می دهند، بسیاری از متخصصان سلامت برای پیشگیری و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی توصیه می کنند از مکمل های ویتامین E استفاده کنید. با این حال تحقیقات اخیر نشان می دهند دریافت دوز بالای ویتامین E نمی تواند روی سلامت قلب تاثیر داشته باشد. در واقع یک تحقیق نشان داد دریافت دوز بسیار بالای ویتامین E در برخی افراد می تواند خطر بروز سکته مغزی را نیز افزایش دهد. بنابراین دریافت دوز بالای ویتامین E برای افراد بالغی که سالم هستند دیگر توصیه نمی شود. بهترین کار این است که غذاهای حاوی ویتامین E دریافت کنیم و اگر دچار کمبود هستیم می توانیم مکمل های این ویتامین را به کار ببریم. دوز بالای ویتامین E در برخی افراد که در خطر بیماری های قلبی قرار دارند ممکن است همچنان مفید باشد بنابراین اگر در مورد ویتامین E و سلامتتان سوال دارید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

غشا سلولی می تواند در خطر آسیب رادیکال های آزاد درون بدن قرار بگیرد. از آنجا که ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است می تواند به تثبیت غشا سلولی کمک کند و از آنها در برابر رادیکال های آزاد محافظت نماید. تحقیقات موسسه لینوس پالینگ نشان داده ویتامین E می تواند روی پروتئین سلول ها و آنزیم ها تاثیر بگذارد. برای مثال در تحقیقات روی سلول ها، ویتامین E نشان داد می تواند ایمنی سلول های T را افزایش دهد.

هر نوع اختلال جنسی در مردان، از جمله تحرک ناسب اسپرم، تعداد کم اسپرم یا کاهش میل جنسی، باعث خجالت و ناراحتی مردها می شود. برای حل این مشکل می توانید با پزشک خود صحبت کنید. همچنین می توانید رژیم غذایی خود را تغییر دهید تا مشکلات اختلال جنسی برطرف شود مثلا می توانید ویتامین E ( خواص قرص ویتامین E، میزان مصرف و عوارض جانبی آن) را به رژیم غذایی خود بیفزایید.

مصرف مکمل های ویتامین E و یا تغییر رژیم غذایی برای ترکیب غذاهای غنی از ویتامین E، مانند آفتابگردان، آجیل، سبزی و گوجه فرنگی، می تواند به بهبود کیفیت اسپرم کمک کند. شرکت کنندگان در مطالعه ای 4 میلی گرم ویتامین E را همراه با 225 میکروگرم سلنیوم مصرف کردند، نتایج افزایش تحرک اسپرم را نشان داد. گزارش می شود حرکت مستقیم اسپرم بر باروری تاثیر می گذارد، چرا که اسپرم باید بتواند راه های رسیدن به تخمک را پیدا کند.

تعداد کم اسپرم می تواند باروری شما را کاهش دهد. مقدار کم اسپرم به معنی مقدار اسپرم کمتر از 2 میلیون در هر میلی لیتر مایع منی است. این مسئله می تواند به دلایلی از جمله پیری و عفونت هایی مانند تومورها و نقص های کروموزومی رخ دهد. پزشک شما ممکن است عمل جراحی یا درمان هورمونی را برای افزایش اسپرم توصیه کند، اما مصرف مکمل ویتامین E نیز ممکن است مفید باشد. ویتامین E، یک آنتی اکسیدان است که بدن شما را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. تحقیقات منتشر شده در شماره فوریه 29 “مجله انجمن پزشکی هند” نشان می دهد که تعداد کم اسپرم با آسیب های رادیکال آزاد ارتباط دارد و ویتامین E ممکن است برای محافظت از اسپرم در برابر این آسیب استفاده شود.

اضافه کردن ویتامین E به رژیم غذایی روزانه باعث افزایش میل جنسی می شود. وب سایت تناسب اندام مردان گزارش می دهد که خوردن غذاهای حاوی ویتامین E باعث افزایش سطح تستوسترون در بدن می شود. بدون تستوسترون کافی در بدن، استقامت جنسی و علاقه جنسی کاهش می یابد. هنگامی که میل جنسی کاهش می یابد، پزشک هورمون درمانی را توصیه می کند. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند مصرف روزانه ویتامین E را به مقدار IU 4 توصیه میکند تا از اختلال عملکرد جنسی مانند کاهش میل جنسی که ناشی از اختلالات هورمونی است جلوگیری شود.

تحقیقات روی مکمل های ویتامین E و تاثیرشان روی بیماری های مزمن نتایجی در هم آمیخته داشته. برخی تحقیقات اظهار می کنند ممکن است مزیتی وجود داشته باشد، برخی می گویند تاثیری ندارد و برخی نیز می گویند مصرف بیش از حد این ویتامین می تواند باعث افزایش خطر برخی بیماری ها نیز بشود. با اینکه نتیجه دقیقی را نمی توان از این تحقیقات برداشت کرد اما پزشکان معمولا استفاده از مکمل های ویتامین E را به افراد سالم جهت پیشگیری از بیماری توصیه نمی کنند. برخی افراد که در خطر ابتلا به بیماری ها هستند می توانند پس از مشورت و تشخیص پزشک از این ویتامین استفاده کنند. دریافت ویتامین E بالا از غذاها هیچ ایرادی ندارد و اینجا فقط مکمل ها هستند که ممکن است تاثیر منفی داشته باشند.

روغن های گیاهی یکی از بهترین منابع دریافت ویتامین E هستند. یک قاشق غذا خوری روغن آفتابگردان 5.6 میلی گرم آلفا توکوفرول در خود دارد. از دیگر منابع ویتامین E می توان به روغن گلرنگ، هسته انگور و کانولا اشاره کرد. به گفته موسسه لینوس پالینگ بیش از 9 درصدِ افراد بالغ به اندازه نیاز روزانه خود ویتامین E دریافت نمی کنند. مقدار مورد نیاز مردان و زنان بالغ به ویتامین E  پانزده میلی گرم است. بنابراین افزایش خوردن غذاهایی که شامل ویتامین E هستند می تواند کمک کند به اندازه نیاز روزانه خود از این ویتامین بهره مند شوید.

میزان توصیه شده ویتامین e (هم آنچه در غذا وجود دارد و هم آنچه در مکمل ها هست) در افراد به شرح زیر است:

اکثر افراد ویتامین E کافی و مورد نیازشان را از خوراکیها دریافت می‌کنند. بصورت کلی با مصرف روازنه یا هفتگی منابع طبیعی تامین کننده این ویتامین، می توان به سطح نرمال آن در بدن دست یافت. در شرایطی که جذب این ویتامین با مشکل همراه باشد یا توانید رژیم غذایی مناسب را برای دریافت آن رعایت کنید می توانید با نظر پزشک از مکمل های دارویی برای این منظور استفاده کنید.

میزان ویتامین e در هر ۱۰۰ گرم از ماده غذایی حدودا در اندازه زیر است:

دوز مصرف روزانه ویتامین ای

منبع : دکتر سلام | آفتاب | میزان | باشگاه خبرنگاران | اوما | راستینه

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.استفاده از مطالب سایر منابع با ذکر منبع به آنان صورت می‌پذیرد.

ارسال نظرات: info@jameesalamat.com

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

تلگرام: @jameesalamat_ad

: marketing@jameesalamat.com

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *