درمان گیاهی پرکاری غده تیروئید

لیست مطالب :

پرکاری تیروئید زمانی که رخ می‌دهد که مقدار زیادی هورمون تیرودی در بدن وجود داشته باشد. برای درمان پرکاری تیروئید با دکتر نیم همراه باشید.

تیروئید یک غده به شکل پروانه است که در گردن انسان واقع‌شده است، کار اصلی تیروئید تنظیم متابولیسم و انرژی بدن است. هنگامی که تیروئید بیش از حد فعال باشد و مقدار بیش از حد هورمون تیروکسین تولید کند اصطلاحاً پر کاری تیروئید می‌گویند.

علل شایع پرکاری تیروئید شامل خود ایمنی, التهاب غده تیروئید، ترشح غیر طبیعی هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH)، مصرف بیش از حدید و یا توده‌های خوش خیم یا گره‌ها در تیروئید.

پرکاری تیروئید 8 برابر در زنان رخ می‌دهد تا مردان. پرکاری تیروئید در مردانی که تازه به 3 سالگی رسیده ان و در زنانی که بالای 6 سال هستند رایج است.

درمان گیاهی پرکاری غده تیروئید

از علائم پرکاری تیروئید می‌توان به کاهش وزن شدید, ضربان قلب نظم، عصبی بودن، بی اشتهایی بیش از حد، تغییرات در چرخه قاعدگی، خستگی، ضعف عضلانی و مشکل خواب برد.

توجه: برای تشخیص و درمان این بیماری حتماً به پزشک مراجعه کنید و از روش‌های گیاهی برای درمان تیروئید پرکار به صورت کمکی می‌توان استفاده کرد.

تشخیص بیماری پرکاری تیروئید کمی دشوار است و هر چه سریع‌تر تشخیص داده شود راحت‌تر می‌توان با استفاده از داروها، مکمل‌ها و تغییرات شیوه زندگی آن را درمان کرد.

همچنین می‌توان از روش‌های گیاهی زیر هم برای درمان پرکاری تیروئید استفاده کرد.

کلم بروکلی حاوی مواد شناخته شده‌ای به ایزوتیوسیانات و گویتروگنس (goitrogens) است که می‌تواند به درمان پرکاری تیروئید (هیپرتیروئیدیسم) با محدود کردن تولید هورمون آن کمک کند.

دیگر سبزجات ماننده جوانه‌های بروسل، گل کلم، کرفس، کلم، تربجه نیز می‌توانند به شما کمک کنند.

گیاه لبدیسی رونده می‌تواند به کنترل پرکاری تیروئید خفیف (هیپرتیروئیدیسم) کمک کند زیرا میزان تولیدی هورمون تیروئیدی را کاهش می‌دهد.

گیاه آجوگا به کاهش سطح TSH (هورمون تحریک کننده تیروئید) کمک می‌کند و باعث کاهش سنتز هورمون تیروئید می‌شود علاوه بر این به کاهش سطح T4 کمک می‌کند و تبدیل T4 به T3 را مسدود می‌کند.

فرنجمشک یک گیاهی است که می‌تواند سطح TSH را کاهش دهد و به درمان پرکاری تیروئید شما کمک کند.

این گیاه شمال فلانوئید ها، اسیدهای فنولی و سایر ترکیبات مفید است که تیروئید را تنظیم می‌کنند.

آنتی بادی‌هایی که غده تیروئید را تحریک می‌کند را مسدود می‌کند و از بیماری گراویس که یکی از علل رایج بیماری پرکاری تیروئید است جلوگیری می‌کند

رژیم غذایی از آنتی اکسیدان ها در مدیریت پرکاری تروئید مفید است. آسیب رادیکال‌های آزاد و اکسید کنندهای موجود در بدن با افزایش سطح هورمون‌های تیروئید ناشی از پرکاری تیروئید مرتبط است.

آنتی اکسیدان ها برای کاهش فشار اکسید کنند ها مفید هستند. غذاهایی که غنی از ویتامین C، ویتامین E، بتاکاروتن، سلنیم (Se) و منزیوم است را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

کلم یکی از مفیدترین مواد غذایی است که می‌تواند به درمان پرکاری تیروئید (هیپرتیروئیدیسم) استفاده شود.

کلم حاوی مقدار زیادی از گیتروژن ها است که به کاهش تولید هورمون تیروئید کمک می‌کند.

روی کمک می‌کند تا شما از انرژی غذاها استفاده کنید. این ماده معنی همچنین سبب بهبود سیستم ایمنی شما در درمان پرکاری تیروئید می‌شود. منابع دردسترس روی عبارت‌اند از:

این گیاه به‌عنوان یک بتا بلوکر طبیعی عمل می‌کند و به کنترل قند خون و تشنگی کمک می‌کند، همچنین دارای برخی از فعالیت‌های ضد تیروئید است که علاوه بر درمان تیروئید پرکار می‌تواند برای افرادی که بیماری‌های قلبی دارند مفید باشد.

توجه: اگر از داروهای آرام‌بخش استفاده می‌کنید از مصرف این گیاه اجتناب کنید.

اگر بدن شما مقدار کافی اسیدهای چرب امگا 3 را دریافت نکند، اختلال هورمونی، ازجمله هورمون‌های تیروئید به وجود می‌آید.

اسیدهای چرب امگا 3 عملکرد ایمنی و رشد سلول را کنترل می‌کنند و به بهبود توانایی پاسخگویی به هورمون‌های تیروئیدی کمک می‌کنند.

توت‌ها غنی از ویتامین‌ها و خواص آنتی‌اکسیدانی هستند که می‌توانند باعث کاهش التهاب به درمان پرکاری تیروئید کمک کند.

انگور فرنگی هندی می‌تواند بسیاری از مشکلات بهداشتی ازجمله درمان پرکاری تیروئید کمک کند. انگور فرنگی هندی با توجه به اثرات مخرب بر غده تیروئید به کنترل تولید هورمون‌های تیروئیدی کمک کند.

نظر

سلام من خانم 26 ساله هستم بابت کم شدن وزنم به دکتر مراجعه کردم .سونوگرافی تیروئید نوشته لوب سمت راست ی مقدار از چپ بزرگتره و اینکه ازمایشات تیروئیدم نرماله به نظر شما نیاز به نمونه برداری هست ؟ و اینکه من این مدت فشار روحی عصبی شدیدی بخاطر مریضی و فوت پدرم داشتم منتهی بیش از حد عصبی هستم اما اشتهام عالیه

انشالله که خوب بشی

بعضی از افراد به صورت ارثی مشکل تیروئید نهفته دارن و با استرس بدتر هم می شود

سلام یکی از بستگان ما دوسال است تیروئیدش رو عمل کردندو ید درمانی هم شده در طول این مدت دارو هم مصرف کرده اما یک ماه پیش دوباره ید درمانی شده. آیا ممکن است جونش به خطر بیفتد؟

اما در تمام مقالات خارجى و ايرانى گفتن كام بروكلى و سويا نخوريد

با سلام خدمت کاربر گرامی انواع کلم ها برای کنترل پرکاری مفیده چون باعث میشه استفاده بیش از حد ید توسط غده تیروئید جلوگیری بشه برای اطلاعات می تونید به این مقاله از معتبر خط سلامت مراجعه کنید

درمان گیاهی پرکاری غده تیروئید

https://www.healthline.com/health/hyperthyroidism-diet#foods-to-eat

سلام مردي هستم 51 ساله با سابقه بيماري مغزو اعصاب 34 ساله ( جانباز جنگي) مدت 1ساله درگير بيماري چربي خون بالاي 38 هستم و تقريبا3ساله درگير ديابت هم شده ام چندي پيش آزمايش دادم TSH6.2 بود دكتر گفت كم كاري تيروئيد داري و قرص لووتيروكسين تجويز كرد در آزمايش بعدي مقدارش به .1 بازم گفت كم كاره و قرصها روادامه بده اما جاهاي ديگه پرسيدم و مطالعه كردم عكس اينو گفتند يعني پركاري واقعا مستأصل شدم لطفا راهنمايي بفرمائيد بسيار سپاسگزارم

غده تیروئید شبیه به بال پروانه در زیر گلو قرار گرفته است که ترشح آن و عملکرد صحیح این غده در بسیاری از فعالیت های بدن موثر است. اگر این غده دچار کم کاری یا پرکاری شود بسیاری از رفتار های طبیعی بدن را مختل می کند. راه های درمانی زیادی برای حل این مشکل امروزه وجود دارد اما اگر مایل هستید این بیماری را با داروهای گیاهی درمان کنید مقاله درمان پرکاری تیروئید با داروهای گیاهی در نشریه اینترنتی آرگا را مطالعه کنید.

حتما همه شما تا الان واژه هایی را با عنوان پرکاری و کم کاری تیروئید شنیده اید و یا ورم زیر گلوی بعضی از اشخاص نظرتان را جلب کرده است که دلیل این اتفاق را نمی دانید. اگر کنجکاو هستید که علت این موضوع را متوجه شوید و یا شما عزیزانی که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنید و از خوردن انواع و اقسام داروهای شیمیایی خسته شده اید این مطلب را با موضوع درمان پرکاری تیروئید با داروهای گیاهی از دست ندهید.

در مباحث قبل با روش هایی برای درمان گیاهی کم کاری تیروئید آشنا شدید، در این مقاله قصد داریم به معرفی راهکارهایی برای درمان گیاهی پرکاری تیروئید بپردازیم. غده تیروئید در بدن عهده دار تولید و ترشح هورمن هایی با های تیروکسین ( t4 )  و تری یدوتیرونین ( t3 ) است. غده تیروئید در بدن انسان از میزان سوخت و ساز بدن یا سرعت صرف انرژی و سرعت رشد بلوغ, ضربان قلب تا ساختار پوست را به عهده دارد. غده تیروئید مسئول ترشح هورمن کلسیتونین که در سوخت و ساز دو عنصر کلسیم و فسفر نقش دارد می باشد. اینکه غده تیروئید عملکرد طبیعی داشته باشد به عوامل زیادی من جمله کارکرد صحیح هیپوتالاموس غده هیپوفیز, دریافت ید به اندازه کافی و تبدیل هورمن تیروکسین به تری یدوتیرونین بستگی دارد. خروج از حالت طبیعی این غده سبب کم کاری یا پرکاری تیروئید می شود. یک دلیل شایع این مشکل وقوع بیماری گریو است که ناشی از تحریک پذیری بیش از اندازه غده تیروئید به واسطه سیستم ایمنی می باشد. پرکاری غده تیروئید در بین خانمها شایع تر از آقایون است و این نسبت را چهار به یک تخمین زده اند. این بیماری در سن بیست تا چهل سالگی اتفاق می افتد.

درمان گیاهی پرکاری غده تیروئید

از نشانه های بارز این بیماری زمانی که اتفاق می افتد می توان علائم پرکاری تیروئید در زیر را نا برد:

درمان کم کاری تیروئید با روش های امروزی را در مقالات قبلی خوانده اید. خوب است بدانید درمان بیماری پرکاری تیروئید به روش های مرسوم شیمیایی امروزی تحت نظر پزشک متخصص, ید رادیو اکتیو, داروهای ضد تیروئیدی و جراحی برای برداشتن بخشی از حجم غده تیروئید می باشد.

برای کنترل پرکاری یا هیپروتیروئیدیم می توان از هویج, کرفس, فلفل سبز, جعفری, تره آبی, زردآلو, سیب, زغال اخته, گریپ فروت و آناناس استفاده کرد. ثابت شده است که پگونوم هارمالا یا گیاه اسپند در درمان پرکاری تیروئید با داروهای گیاهی موثر است. استفاده از عصاره گیاه اسپند در روزهای حداقل و حداکثر, سطوح پلاسمایی هورمن تحریک کننده تیروئید و در روزهای حداکثر و متوسط, سطح پلاسمایی هورمن های تیروکسین و تری یدوتیرونین را کم می کند.

برای درمان پرکاری تیروئید با داروهای گیاهی روش های زیر برای انجام دادن, پیشنهاد می شود:

برای رهایی از شر داروهای شیمیایی در درمان پرکاری تیروئید با داروهای گیاهی روش های بالا را امتحان کنید. امید است که نتیجه بگیرید.

منبع : آرگا







با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آسان دنت – مجله دندانپزشکی مقالات دهان و دندان, درمان بیماری های دندانی

پرکاری تیروئید به بیماریی گفته می شود که منشا آن غده ی تیروئید و علت آن هم ترشح بیش از حد مجاز هورمون های T4 , T3 می باشد. معمولا علایم این بیماری با کاهش وزن و تپش تند قلب و تعریق زیاد و لرزش و بی قراری خود را نمایان می کند. هدف اصلی از درمان پرکاری تیروئید تعادل سازی در سطح هورمون ها می باشد که معمولا پزشکان داروهایی بدین منظور تجویز کرده اما ما سعی بر این داریم در این مطلب برای شما عزیزان از گیاهان مفید در درمان پرکاری تیروئید صحبت کنیم.

درمان گیاهی پرکاری غده تیروئید

به گزارش آسان دنت: اگر علائم بیماری گریوز یا پرکاری تیروئید دارید، هر چه زودتر به پزشک مراجعه کرده و داروهای تجویزی او را مصرف کنید. سعی نکنید خودتان بیماری را درمان کنید. ولی در کنار رعایت دستورات پزشک، و با اجازهٔ او، می توانید از گیاهان زیر کمک بگیرید. گیاه پای گرگ: این گیاه سابقه ای در درمان بیماریهای تیروئید در میان عوام دارد و تحقیقات جیدید هم این ادعا را تایید کرد است. این گیاه از سوخت و ساز هورمون ید در بدن جلوگیری کرده و میزان هورمون غدد تیروئید را در بدن کاهش می دهد. عصاره ی برگ های گیاه پای گرگ موثر تر از عصارهٔ ریشهٔ آن است. مصرف فراوردهٔ خوراکی آن به صورت تنتور توصیه می شود تا چای، در یک مطالعه بر روی حیوانات آزمایشگاهی، مصرف تنتور پای گرگ به کاهش چشمگیر هورمونهای تیروئید منجر گردید.

پای گرگ در اروپا برای درمان مراحل اولیهٔ بیماری گریوز مصرف گسترده ای دارد و این با بادرنجبویه همراه می شود. البته، باید باز هم یادآوری کنم پای گرگ و سایر گیاه داروها برای بیماری گریوز اثرات بسیار خفیف دارند و فقط در مراحل اولیه بیماری، آن هم همراه با مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک، می توانند مؤثر باشند.

 

در اروپا، بادرنجبویه اغلب همراه با فراسیون در ددرمان پرکاری تیروئید مصرف می شود. مطالعات نشان داده اند که یک بار تزریق بادرنجبویه باعث پایین آمدن سطح TSH در خون و هیپوفیز شد. معلوم نیست مصرف خوراکی آن هم همین تأثیر را داشته باشد ولی این کار ارزش امتحان کردن را دارد. نعناع چمنی:  یک وعده ۱۲۰ گرمی برگ های نعناع چمنی همراه با غده های فراسیون، و کمی ریحان، مرزن گوش، اکلیل کوهی، و پونهٔ سنبله ای به اندازهٔ کافی ترکیب اسید ژزمارینیک دارد، که تولید هورمون تیروئید را کم کند.

 

دکتر دانیل ماوری داروشناس گیاهی و نویسندهٔ کتابهای ارزش گذاری علمی داروهای گیاهی و درمانهای تقویتی گیاهی، می گوید در میان ژاپنی هایی که کلپ زیاد می خورند بیماری تیروئید نادر است، ولی در میان آن هایی که زندگی غربی پیشه کرده و کلپ نمی خورند، بیماری های تیروئید رو به افزایش است. می توانید گرد کلپ را تهیه کرده و به عنوان چاشنی روی غذا بپاشید. شاه پسند: به نظر می رسد گیاه شاه پسند خواص شبیه به نعناع چمنی داشته باشد. عصارهٔ آن تولید هورمون تیروئید را سرکوب کرده و بر سطح TSH بدن تأثیر می گذارد.

 

جورج بوش از بروکولی بدش می آمد. بیزاری از این سبزی فوق العاده او را محروم از چیزی کرد که به بروز بیماری گریوز منجر شده است. بروکولی حاوی موادی طبیعی به ایزوتیوسیانات هاست که تیروئید را از تولید بیش از حد هورمون منع می کند. وقتی بیماری جورج بوش تشخیص داده شد، چند کارشناس پزشکی جایگزین او را به خوردن بروکولی تشویق کردند. حتی یکی از آنها کتابی نوشت که عنوان آن چنین بود: چرا جورج باید بروکولی بخورد!

به گفتهٔ دکتر جان هاینرمن انسانشناس پزشکی و نویسندهٔ دائره المعارف میوه ها است و گامان، همهٔ سبزیجات تیرهٔ چلیپاییان به طور طبیعی و خفیف تولید هورمونهای تیروئید را سرکوب می کنند، ولی ترب بهتر از همه این کار را می کند. سبزیجات این تیره عبارتند از بروکولی، کلم فندقی، کلم، گل کلم، کلم پیچ، خردل سبز، ترب، و شلغم. در روسیه ترب را به همین منظور می خورند.

 

منبع: http://www.asandent.com

معرفی باور های نادرست در مورد افسردگی

آشنایی با مهم ترین خواص پنیر بر روی سلامتی

شنا در استخر چگونه میتواند بای بدن انسان بسیار مفید و عالی باشد

کمبود ویتامین c چه علائمی دارد و چگونه میتوانیم ان را بر طرف کنیم

دندان سفید را چگونه میتوانیم به دست آوریم و راه های سفید و سالم ماندن دندان چیست

گل محمدی چگونه میتواند برای بدن یک داروی فوق العاده قوی باشد

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات های شما پردازش می‌شوند.

شنا در استخر چگونه میتواند بای بدن انسان بسیار مفید و عالی باشد

درمان گیاهی پرکاری غده تیروئید

کمبود ویتامین c چه علائمی دارد و چگونه میتوانیم ان را بر طرف کنیم

دندان سفید را چگونه میتوانیم به دست آوریم و راه های سفید و سالم ماندن

گل محمدی چگونه میتواند برای بدن یک داروی فوق العاده قوی باشد

واکسیناسیون کودک را جدی بگیرید و به نکات ان بسیار توجه کنید

بیماری ام اس را با چندین حرکات ساده کنار بگذارید و هوش خود را قوی کنید

عرق کردن زیاد به چه دلیل است و چگونه میتوانیم با این مشکل رو به رو

میوه هایی که میتواند یک وعده ی غذایی کامل برای ما باشد

سرطان ریه چیست و علائم آن چگونه و در چه زمانی خود را نشان میدهند

فقر آهن را چگونه میتوانیم نابود کنیم و چه مواد غذایی به آهن بدن کمک

آناتومی ستون مهره ای

افسردگی چیست چگونه میتوان آن را از روی چشم ها تشخیص داد

رنگ آبی چگونه در گذشته وجود نداشته است و امروزه جز بهترین رنگها قرار

مصرف امگا 3 و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن

سفید کردن دندان با استفاده از راه های طبیعی

خريد بک لينک خريد رپورتاژ فوق تخصص گوارش کودکان ترمیم مو تشک خوشخواب رویا دانلود آهنگ جدید باغ تالار كنكور آسان است اوج يادگيري كنكور آسان است مهندس امير مسعودی انتشارات گیلنا

روانشناسی

افسردگی چیست چگونه میتوان آن را از روی چشم ها تشخیص داد

5 توصیه مفید برای حفظ سلامت مغز

چگونه با استفاده ار ورزش به درمان افسردگی کمک کنیم؟

احساسات زنان با مردان چه تفاوتی با هم دارد و چگونه میتوانند

آشنایی با بهترین خوراکی ها بری پیشگیری از افسردگی فصلی

تقویت مغز با استفاده از تمرینات جالب و عجیب

معرفی باور های نادرست در مورد افسردگی

معرفی بازی های کامیپوتری که باعث افزایش هوش می شوند 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *