درمان گیاهی دردهای قاعدگی

خواص دارویی و گیاهی

پنجشنبه

ویژه ها:

.برای کاهش درد جایگزین های مناسب و طبیعی مسکن های شیمیایی وجود دارند که می توان آنها رادر آشپزخانه هر خانه ای پیدا کرد. سلامت نیوز: ۱۰ مسکن طبیعی برای دردهای قاعدگی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از مجله بهداشت زنان،شاید شما هم دردهای قاعدگی را تجریه کرده باشید. دردهای قاعدگی برای بعضی از خانم ها تا اندازه ای دردناک است که نه خواب راحت دارند و نه می توانند به فعالیت های روزمره خود بپردازند . اکثر افراد دراین شرایط مصرف انواع قرص های مسکن را انتخاب می کنند؛ غافل از اینکه مصرف بیش از حد قرص های مسکن عوارضی دارد که از دردهای قاعدگی هم دردناک تر است.

درمان گیاهی دردهای قاعدگی

برای کاهش دردهای دوران قاعدگی چه باید کرد؟ خوب است بدانید راه بهتر و بی خطری به « طب سنتی » برای کاهش دردهای قاعدگی وجود دارد. اگر می خواهید بدانید چگونه می توانید با استفاده از طب سنتی شدت این دردهای کلافه کننده را کاهش دهید، گفت وگوی ما را با دکتر روشنک مکبری نژاد ، متخصص طب سنتی و استادیار دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را بخوانید.

درد قاعدگی چیست؟

درد قاعدگی عبارت است از بروز درد شدیدی هنگام عادت ماهیانه که مانند دل پیچه است و اغلب در سطح زیر و وسط شکم ایجاد می شود .البته ناحیه شیوع درد در هر خانمی متفاوت است، گاهی این دردها تا زیر کمر وحتی کلیه های فرد را فرامی گیرد و ممکن است از یک تا دو روز قبل از قاعدگی شروع شود وتا ۴ روز طول بکشد. البته این دردها نظم خاصی ندارد و شدت و محل آن در هر فرد و در هر ماه متفاوت است.

این دردها که از نوع کوفتگی هستند، گاهی اوقات آن قدر شدیدند که فرد مجبور می شود دست از تمام فعالیت هایش کشیده و دراز بکشد . دردهای قاعدگی همراه با علائم متفاوتی هستند مانند تهوع ، سردرد، خستگی ، کسالت ، اسهال ، استفراع و در واقع با وجود این دردها قاعدگی برای برخی خانم ها تبدیل به یک فاجعه ماهانه می شود.

طبق گفته دکتر مکبری نژاد، دردهای قاعدگی به دو نوع اولیه و ثانونه تقسیم می شوند. درد های اولیه دردهای معمول و رایج هستند که خیلی شدید نیست و قابل تحمل وکنترل است. اما دردهای ثانویه که بسیار شدید هستند ومعمولا با هیچ مسکنی تسکین پیدا نمی کنند، خطرناکند ونیاز به معاینه پزشک دارد. همچنین ممکن است علت دردهای قاعدگی ثانونه بیماری های زمینه ای مانند آندومتریوز باشد.

برای کنترل درد های قاعدگی چه کنیم ؟

معمولا هر دردی درمان مخصوص به خود را دارد. دردهای پریودی دوران قاعدگی هم از این قاعده مستثنی نیستند و راه های بی ضرری برای درمان آنها وجود دارد.

استادیار دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره می گوید: به دلیل از دست رفتن خون در دوران قاعدگی و از آنجایی که خون از نظرپزشکی طبعی گرم دارد بنابراین از دست رفتن خون باعث سردی بدن می شود . پس باید تدابیری برای جلوگیری از این سردی انجام شود .

وی با اشاره به تغییر عادات غذایی در دوره عادت ماهیانه ادامه می دهد: در دوران عادت ماهیانه توصیه می شود از مصرف برخی خوارکی ها که طبعی سرد دارند، مانند انواع ترشی و سبزیجات ، سالاد، سرکه ، سرکه ، خیار ، گوجه فرنگی و پرهیز شود یا میزان مصرف آنها را به کمترین حد ممکن رساند.

در مقابل از موادی تغذیه شود که در عین گرم ومفید بودن، به راحتی در دسترس است؛ مانند حلوا، زنجیل دم کرده ، چای زنجیل و چای بابونه. چرا که تحقیقات ، تاثیر مثبت این مواد را در کاهش دردهای قاعدگی ثابت کرده است . به طور کلی باید اوضاع عمومی بدن با استفاده از مواد مغذی رایج تقویت شود.

از آب و آب بازی پر هیز شود!

استادیار دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه توصیه می کند: توصیه می شود آب در دوران عادت ماهیانه و درد پریود با احتیاط بیشتری مصرف شود ؛ برای مثال هنگامی که فرد ومخصوصا دختران جوان ناشتا هستند، آب نخورند.

به طور کلی درمانگرهای محلی اعتقاد دارند که در این دوران از استعمال آب زیاد و مخصوصا آب سرد در هنگام شست وشوی دستگاه ادراری تناسلی پرهیز شود. همچنین توصیه می شود در صورت امکان فرد در روزهای اول قاعدگی حمام نرود . این موارد باید رعایت شود اما متاسفانه اکثر افراد اهمیتی به آن نمی دهند و در آینده دچار مشکل می شوند.

 به جز تغذیه چه راه های دیگری وجود دارد؟

ممکن است تغییر عادات غذایی برای برخی اشخاص امری سخت و نشدنی باشد اما جالب است بدانید طب سنتی برای این افراد هم نسخه های موثر دارد تا دوران پریود و عادت ماهیانه را قابل تحمل کند.

دکتر مکبری نژاد به این پرسش که به جز تغییر عادات غذایی ، طب سنتی چه راه های دیگری را برای کاهش دردهای قاعدگی پیشنهاد می کند، پاسخ می دهد: طب سنتی همچنین برای کاهش دردهای قاعدگی کارهای موضعی مانند روغن مالی را پیشنهاد می کند. برای این کار فرد باید نواحی رحم را روغن گرم بمالد .

البته بهترین و موثرترین حالت این است که از یک تا دو روز قبل از شروع قاعدگی به روغن مالی یا مصرف ، تغذیه خاص شروع شود.

وی ادامه می دهد: استفاده از باد کش نیز مفید است. زیرا بادشکن باعث افزایش خون رسانی و گرم کردن نواحی مورد نظر می شود. همچنین توصیه می شود فرد در این دوران از استرس دوری کند و به انجام ورزش های ملایم مانند پیاده روی ونرمش های خاص بپردازد .

اگر میزان خونریزی زیاد است به پزشک مراجعه کنید میزان زیاد خونریزی مشکل دیگری است که ممکن است بسیار از افراد در دوران قاعدگی و

درد قاعدگی می تواند آنچنان شدید باشد که فرد را از کار روزمره باز بدارد

پریودی به آن دچار شوند که دکتر مکبری نژاد در مورد آن نیز می گوید: خونریزی در دوران عادت ماهیانه تا حدی طبیعی است، اما اگر فرد احساس کند میزان خونریزی از حد معمول است باید حتما به پزشک مراجعه کند. پزشک از افرادی که خونریزی زیادی دارند شرح حال می گیرد. سپس از طریق آزمایش هورمونی علت آن را تشخیص می دهد.

بعد از مشخص شدن علت، درمان صحیح تجویز می شود بنابراین تا علت اصلی میزان زیاد خونریزی مشخص نشود نمی توان درمان قطعی برای آن صادر کرد.


۱۰ مسکن طبیعی درد

با وجود که این روزها مصرف قرص های مسکن برای کاهش دردهای مزمن افزایش چشمگیری پیدا کرده است اما این داروها گاهی اعتیاد آور هستند ومعمولا نیز مصرف زیاد آنها عوارض جانبی به دنبال دارد.

جیمزان. دیلارد، نویسنده مقاله «چاره درد های مزمن» می گوید: برخی از قرص های مسکن نمی توانند دقیق بروز درد را حذف کنند. همچنین مهن نیست پزشکان چقدر داروی مناسبی را برای کاهش درد تجویز کنند چون به هر حال افرادی که از دردهای مزمن رنج می برند به طور کامل تسکین نمی یابند .

به گزارش پریونشن ، دیلارد همچنین اظهار داشت: برای کاهش درد جایگزین های مناسب و طبیعی مسکن های شیمیایی وجود دارند که می توان آنها رادر آشپزخانه هر خانه ای پیدا کرد. برخی انواع مواد خوراکی از طریق مبارزه با التهاب ، مسدود ساختن سیگنال های درد وحتی درمان بیماری های نهفته قادرند درد را ز بین ببرند که برخی از انواع موثر آنها عبارتنداز:

۱- گیلاس: ترکیب های موجود در گیلاس با « آنتوسیانین » در واقع آنتی اکسیدان های قوی هستند که به دو طریق شدت درد را کاهش می دهند. این ترکیب ها با متوقف کردن پیشرفت التهاب و با از بین بردن آنزیم های درد مانند مسکن های آسپرین و ناپروکسن عمل می کنند و در تسکین درد نقش دارند. نتایج یک مطالعه نشان می دهد افرادی که هنگام مصرف صبحانه یک کاسه گیلاس بخورند، التهاب در بدن آنان ۲۵ در صد کاهش می یابد.

۲- زنجیل: این گیاه ریشه ای و تند، تسکین دهنده سنتی درد دل ، رفع دریازدگی و حالت تهوع است.این گیاه که ویژگی آسپرین و ضد التهابی دارد می تواند در تسکین دردهای ماهیچه ای ، آرتریت و میگرن موثر باشد .

۳- فلفل قرمز: این ادویه حاوی ترکیبی به «کاپسایسین » است که با تحریک کردن پایانه های اعصاب و کاهش ماده شیمایی انتقال دهنده سیگنال های درد، نوعی مسکن موثر به حساب می آید.

۴- گوشت ماهی: مصرف ماهی هایی که حاوی مقدار پایینی جیوه هستند و در عین حال حجم بالایی اسید چرب امگا- ۳ دارند در تسکین در موثر است. امگا -۳ در بهبود جریان خون و کاهش التهاب رگ های خونی و عصبی تاثیر دارد اما برای افزایش تاثیر آن لازم است از مکمل ها نیز استفاده شود .

درمان گیاهی دردهای قاعدگی

۵- زرد چوبه: ازاین ادویه سال هاست که برای کاهش درد و بهبود فرآیند گوارش غذا استفاده می شود اما طبق بررسی کارشناسان ، زردچوبه خاصیت ضد التهابی دارد،بدن را از تخریب بافتی و التهاب مفصل محافظت کرده واز عملکرد سلول های عصبی حمایت می کند .

۶- ماست: حدود ۲۰ درصد مردم آمریکا به سندرم روده تحریک پذیرمبتلا هستند و در نتیجه دل درد نیز در آنان شایع است. به گفته پزشکان در ماست چندین باکتری وجود دارد که درکاهش درد و التهاب موثر هستند.

۷- قهوه : کافئین موجود در قهوه با تنگ کردن عروق خونی گشاد شده که بر اثر سر درد ملتهب می شوند از شدت درد می کاهد.

۸- نعناع : این گیاه از جمله مواد خوراکی است که از گرفتگی ماهیچه ای پیشگیری می کند و به همین دلیل عرق نعناع در تسکین دل درد ناشی از سندرم روده تحریک پذیر استفاده می شود.

۹- سویای سبز : در مطالعه ای که در دانشگاه اکلاهما انجام شده به گروهی از شرکت کنندگان ۴۰ گرم پروتئین سویا وبه گروه دیگر پروتئین حاوی شیر داده شد که در پایان مطالعه مشخص شد مصرف پروتئین سویا نسبت به پروتئین حاوی شیر خاصیت مسکنی بیشتری دارد.

۱۰- آب میوه «قره قاط» : زخم های گوارشی ناشی از میکروبی موسوم به هلیکوباکتر پیلوری هستند که به بافت های حفاظت کننده جداره لوله گوارشی شامل معده یا روده کوچک حمله می کنند . آزمایشها نشان می دهد که می توان با نوشیدن آب قره قاط از بروز آن پیشگیری کرد. همچنین لازم است این نوشیدنی به صورت ۱۰۰ در صد طبیعی و بدون افزدون شکر مصرف شود زیرا در صورت شیرین شدن حالت التهاب آور پیدا می کند .



سلام ممنون بابت مطالبتون ولی خیلیا میگن که ماست خوب نیست پس چرا اینجا گفته که ماست خوبه؟؟د

ممنون ولی من مطالب اکثز سایتارو خوندم همه جا نوشته بود از مصرف کافئین پرهیز کنیم چطور اینجا بر عکسشو گفته؟!

ممـــــــــــنون ولی مطالب به روز هم اضافش کنید

لطفا مطالب بروز را به جیمل من ارسال کنید. باتشکر

بسیار مفید است.باتشکر




خانه

موبایل

 

 

درمان گیاهی دردهای قاعدگی

 

گیاهان دارویی را می ‌توان به صورت عصاره‌ های خشک شده(کپسول ‌‌ها، قرص‌ ها و پودرها)، دم‌ کرده ‌ها یا تنتورها مورد استفاده قرار داد.

 

دم ‌کرده ‌ها را باید با یک قاشق چای ‌خوری از گیاه دارویی به ازای هر فنجان آب تهیه کرد. برای این کار می‌ باید برگ‌ ها و گل ‌ها را به مدت 5 تا 1 دقیقه و ریشه ‌ها را به مدت 1 تا 2 دقیقه در آب خیساند و روزانه 2 تا 4 فنجان از این خیسانده را در زمان دلخواه نوشید.

 

تنتورها، فرآورده‌ هایی تهیه شده از الکل(یا مخلوط آب و الکل) با قدرت گیاهی معادل یک قسمت گیاه دارویی در پنج قسمت حلال یا یک قسمت گیاه دارویی در ده قسمت حلال هستند.

 

معرفی برخی گیاهان

* 3 قطره از تنتور درخت عفیفه (Chaste Tree)یا ویتاگنوس و کوهاش سیاه Cohosh) (Black  هر کدام به مقدار دو بار در روز درد را تخفیف می‌ دهد.

 

* دم ‌کرده تمشک قرمز (Red Raspberry)بافت رحم را تقویت می ‌کند.

 

* نسبت مساوی از تنتور هفت کول یا بداغ(Cramp Bark)، کوهاش سیاه، زغال اخته جامائیکا   (Jamaica Dogwood) و سیب‌ زمینی وحشی هندی(Wild yam)، را می ‌توان با هم برای تسکین درد و کرامپ‌ های رحمی استفاده کرد. برای این منظور می‌ باید هر نیم ساعت 2 قطره برای چهار دوز متوالی و سپس بر حسب لزوم تا هشت دوز در روز به مدت هفت روز این مخلوط را استفاده کرد.

 

 

انواع گیاهان دارویی

* برای کاهش کرامپ‌ های قاعدگی، روزانه 2 لیوان از مخلوط آب، دو عدد سیب، دو ساقه کرفس(Celery)  و یک پیاز رازیانهFennel)) توصیه می‌ شود.

 

کرفس و رازیانه دارای ماده ” فیتواستروژن “(ماده‌ای شبیه به هورمون زنانه) هستند که ناراحتی ناشی از خون ریزی و کرامپ‌ های قاعدگی را کاهش می‌ دهند.

 

* آب آناناس نیز در تسکین کرامپ‌ های رحمی مفید است. آنزیم موجود در آب آناناس باعث شل شدن عضلات می‌ شود.

 

* برای کاهش ناراحتی ‌های قاعدگی، استفاده از مخلوط یک قاشق صبر زرد(Aloe Vera)، با کمی فلفل سیاه پس از غذا یک هفته قبل از شروع خون ریزی توصیه می‌ شود. در طول خون ریزی های قاعدگی، در صورت وجود کرامپ ‌های دردناک، می‌ توان هر نیم ساعت یک دوز از این مخلوط را تا تسکین کامل دردها مصرف نمود. لازم به ذکر است که صبر زرد از نوع مصرف خوراکی، عاری از عوارضی جانبی تولید کننده اسهال است.

 

* در برخی از زنان، قاعدگی دردناک ناشی از “اضطراب زن بودن” یا “اضطراب جنسیتی” است. در این موارد اسانس گل انار توصیه می ‌شود. اسانس گل انار اندام‌ های بدن زن را متعادل کرده و پذیرش ویژگی‌ های جنسی زنانه را برای وی آسان می‌ کند. اسانس گل انار برای برطرف کردن نشانه‌ های قبل از قاعدگی نیز مفید است. درمان با اسانس انار می‌ باید به طور مداوم و هر روز انجام گیرد و صرفا به روزهای خون ریزی قاعدگی محدود نشود.

 

* برای درمان کرامپ ‌های قاعدگی، دم ‌کرده پوست قره‌ قاط (Cranberry)بسیار مفید است. برای تهیه این دم کرده، چهار قاشق غذاخوری پوست قره ‌قاط، یک قاشق غذا خوری پونه معطر(Pennyroyal) و دو قاشق مربا خوری زنجبیل (Ginger)تازه رنده شده را در چهار لیتر آب سرد ریخته، روی اجاق بگذارید تا به جوش آید و برای مدت 2 تا 3 دقیقه به آرامی بجوشد و نیم ساعت پس از برداشتن این جوشانده از روی شعله، آن را صاف کنید. هر 15 دقیقه یک چهارم فنجان از این دم کرده را بنوشید تا درد کرامپ‌ های قاعدگی آرام گیرد.


تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

شماره موبایلتان را خودتان بگذارید 912sara

درمان گیاهی دردهای قاعدگی

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

نگران ریزش موهای خود نباشید

موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 

كاهش درد پريود

درمان گیاهی دردهای قاعدگی

  

8راه طلايی برای كاهش درد پريود (ديسمنوره)

دردهای قاعدگی ( پريود )

دردهای حين عادت ماهانه ( پریود ) خانم ها يکي از شايع‌ترين شکايات آنها در طول اين دوره است. تغييرات خلق و خو و احساس خستگي آنها در هنگام پریود گاهي بسيار شديد و آزاردهنده است.

 

اگرچه از ميان شيوه‌هاي درماني برای کاهش درد در زمان پریود مي‌توان به مصرف قرص‌هاي ضددرد، ضدبارداري و ضدافسردگي اشاره کرد که اتفاقا خيلي از خانم ها برای کاهش درد در زمان قاعدگی مصرف مي‌کنند، اما در اين مطلب صرفا به توصيه‌هاي غيردارويي دکتر مائو، پزشک مشهور طب چين، اشاره مي‌شود.

 

1- اسيدهاي چرب بيشتري مصرف کنيد:

مطالعات زيادي نشان داده است که مصرف اين اسيدهاي چرب که عمدتا در غذاهايي مانند ماهي، آجيل‌ها مثل گردو، بادام و يا دانه‌هايي مانند کنجد وجود دارد، سبب کاهش علايم ديسمنوره (درد هنگام پریود )مي‌گردد.

 

2- غذاهايي که بايد يک هفته قبل از شروع پریود شدن مصرف کنيد:

يک هفته قبل از شروع پریود ، بهتر است از اسفناج (مي‌توانيد آن را بخارپز کرده و با ماست ميل کنيد که بسيار هم خوشمزه است)، تمشک و گردو استفاده کنيد.

همچنين از زعفران، رازيانه، ترخون، تره‌فرنگي، موسير، فلفل‌سياه، دارچين و پوست پرتقال بيشتري در موقع طبخ غذاها استفاده کنيد.

3- دم کرده ي‌ مخصوص بنوشيد:

برای کاهش درد در زمان پریود میتوانید از دم کرده های مخصوص استفاده کنید.دم کرده ي بابونه، سنبل‌الطيب و گل گاوزبان، تمشک و سرخ‌وليک در کاهش درد پریود و ايجاد آرامش بسيار موثرند. هريک از اين دم کرده‌ها را مي‌توانيد به طور مجزا تهيه و به دلخواه خود در زمان پریود تان مصرف کنيد.

لازم به ذکر است که اين دم کرده هاي گياهي در واقع گنجينه‌هاي علم پزشکي شرق است که به ما به ارث رسيده و با مصرف به جاي آنها مي‌توانيد بسيار بهره ببريد.

 

كاهش درد پريود

4- مکمل منيزيم مصرف کنيد:

بعضي از خانم‌ها به دليل کاهش منيزيم خون، دچار دردهاي پيش از دوره ماهانه (پریود )مي‌گردند. لذا توصيه مي‌شود، يک هفته قبل از پريود، شروع به مصرف روزانه 5 ميلي‌گرم منيزيم به علاوه 5 ميلي‌گرم ويتامين B6 کنيد که در کاهش درد و گرفتگي‌هاي زير شکم بسيار مفيد است (البته تحت نظر پزشک).

 

5- فهرستي از غذاهاي حساسيت‌زا را براي خودتان تهيه کنيد:

حتما تا حالا متوجه شده ايد که يک هفته قبل از پريود، به بعضي غذاها حساسيت و واکنش نشان مي‌دهيد که گاهي سبب تشديد ناراحتي شما در هنگام پریود تان مي‌گردند. لذا به شما توصيه مي‌کنيم تا فهرستي از اين غذاها را تهيه نموده و در دوره‌هاي بعدي، از مصرف آنها خودداري کنيد.

 

6- از تمرين‌هاي ورزشي و ذهني غافل نشويد:

بر خلاف گذشته که توصيه به استراحت مي‌شد، در طب چيني انجام ورزش‌هاي بدني و ذهني آرام و در حد متوسط توصيه مي‌گردد (مانند ورزش‌هاي تايي‌چي، يوگا) که سبب مي‌شود تا شما در آرامش و تعادل بيشتري به سر بريد.

 

7- مصرف نمک و کافئين را محدود کنيد:

ممکن است شما نسبت به خوردن اين مواد ميل زيادي داشته باشد، اما بايد بدانيد که مصرف این مواد در زمان پریود در تشديد مشکلات شما بسيار موثرند و اگر واقعا نمي‌توانيد در برابر آنها مقاومت کنيد، حداقل مصرف متوسط و کمي ‌از آنها داشته باشيد.

 

8- نفس عميق بکشيد:

مواقعي که بسيار کلافه و مضطرب‌ايد، پنج بار از راه بيني نفس عميق به درون بکشيد و بيرون دهيد. خواهيد ديد که در تخفيف درد و علايم شما بسيار موثر است.

منبع:ninisite


آنچه بانوان باید بدانند

درمان گیاهی دردهای قاعدگی

نگران ریزش موهای خود نباشید

موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

درمان گیاهی دردهای قاعدگی

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

این خوراکی ها را برای کاهش درد قاعدگی بخورید

 آکاایران : خوراکی های بسیاری برای امراض و دردهای مختلف توسط پزشکان و متخصصان پیشنهاد می شودند، خوارکی هایی که بعضا خاصیت درمان چند بیماری و درد را در خود جای داده اند و پژوهشگران هر روزه کشفیات بیشتری پیرامون این مواد به دست می آورند. در ادامه و در بخش سلامت آکاایران میخواهیم به شما خوراکی هایی معرفی کنیم که برای کاهش درد قاعدگی بسیار مفید هستند پس با ما همراه باشید.

کاهش درد قاعدگی

تسکین درد قاعدگی

درد قاعدگی چیست؟ درد قاعدگی عبارت است از بروز درد شدیدی هنگام عادت ماهیانه که مانند دل پیچه است و اغلب در سطح زیر و وسط شکم ایجاد می شود .البته ناحیه شیوع درد در هر خانمی متفاوت است، گاهی این دردها تا زیر کمر وحتی کلیه های فرد را فرامی گیرد و ممکن است از یک تا دو روز قبل از قاعدگی شروع شود وتا 4 روز طول بکشد. البته این دردها نظم خاصی ندارد و شدت و محل آن در هر فرد و در هر ماه متفاوت است. این دردها که از نوع کوفتگی هستند، گاهی اوقات آن قدر شدیدند که فرد مجبور می شود دست از تمام فعالیت هایش کشیده و دراز بکشد . دردهای قاعدگی همراه با علائم متفاوتی هستند مانند تهوع ، سردرد، خستگی ، کسالت ، اسهال ، استفراع و در واقع با وجود این دردها قاعدگی برای برخی خانم ها تبدیل به یک فاجعه ماهانه می شود. طبق گفته دکتر مکبری نژاد، دردهای قاعدگی به دو نوع اولیه و ثانونه تقسیم می شوند. درد های اولیه دردهای معمول و رایج هستند که خیلی شدید نیست و قابل تحمل وکنترل است. اما دردهای ثانویه که بسیار شدید هستند ومعمولا با هیچ مسکنی تسکین پیدا نمی کنند، خطرناکند ونیاز به معاینه پزشک دارد. همچنین ممکن است علت دردهای قاعدگی ثانونه بیماری های زمینه ای مانند آندومتریوز باشد.  

پژوهش های تازه از تاثیر فوق العاده کلسیم و ویتامین D در پیشگیری از ابتلا به علا یمی که پیش از قاعدگی،زنان را گرفتار می کند و به آن می گویند، خبر می دهند.

روزهای قاعدگی را با شیر، پنیر و کلم بروکلی بگذرانید

اخیرا پژوهشگران دانشگاه ماساچوست پس از مطالعه مفصلی بر روی ۳۰۰۰ زن اعلام کرده اند که رژیم غذایی سرشار از کلسیم و ویتامین D می تواند در کاهش بروز علایم این نشانگان موثر واقع شود.

 محققان اعتقاد دارند افرادی که در رژیم غذایی خود به مقدار کافی از غذاهای حاوی ویتامین D و کلسیم مانند شیر و پنیر و سایر لبنیات و همچنین جوانه ها و کلم بروکلی استفاده می کنند، دچار کمترین میزان علایم این بیماری می شوند. از نظر این محققان، دلیل کاهش علایم نشانگان پیش از قاعدگی توسط مواد مزبور، افزایش سطح هورمون های زنانه مثل استروژن و در عین حال کاهش پروژسترون است.

دکتر الیزابت جانسون، مدیر این تیم تحقیقاتی، درباره نتایجی که از این پژوهش به دست آمده، می گوید: &ltدر این تحقیق، مشخص شد کسانی که دریافت روزانه کلسیم و ویتامین D آنها در حد ایده آل و یا بالاتر از حد طبیعی است، کمتر از سایرین دچار علایم پیش از قاعدگی می شوند.

تسکین درد قاعدگی

کاهش درد قاعدگی

&gtلابد می دانید که نشانگان پیش از قاعدگی یا پی.ام.اس یکی ازشایع ترین بیماری های زنانه دنیاست. در ایران البته آمار دقیقی از این بیماری در دست نیست اما آمارهای امریکا حاکی از آن است که ۴۰ تا ۶۰ درصد زنان این کشور (و طبیعتا چیزی نزدیک به همین درصد از خانم های سایر کشورهای دنیا) بین سنین ۱۲ تا ۵۰ سالگی از این بیماری رنج می برند.

 اگرچه علایم این بیماری با افزایش سن، شدیدتر می شود اما برای دختران جوان و نوجوان نیز، این عارضه می تواند کاملا آزاردهنده و دردسرساز باشد. این بیماری معمولا در حول و حوش روزهای قاعدگی اتفاق می افتد. علایمش کاملا متنوع و متغیر است اما برخی از شایع ترین علایم و نشانه هایش عبارتند از: دل درد، ناپایداری خلقی، تحریک پذیری، تنش عصبی، سردرد، افزایش اشتها، تپش قلب، ضعف، سرگیجه و غش، افزایش وزن، ورم دست و پا، تورم و حساسیت پستان ها، میل شدید به شیرینی جات، احساس ورم و نفخ شکم، افسردگی، ضعف حافظه و بیخوابی.

دکتر الیزابت جانسون، مدیر تیم تحقیقاتی دانشگاه ماساچوست، خاطر نشان می کند که: &ltیافته های ما حاکی از آن است که برای کمک به افرادی که به شدت از سندرم پیش از قاعدگی رنج می برند، می توان از مکمل های دارویی این دو ماده ضروری ( یعنی کلسیم و ویتامین )D استفاده کرد و رژیم غذایی را در جهت تامین این منابع ضروری تغییر داد.

جالب است که با آغاز دوره این بیماری و ورم ناشی از آن، احساس چاقی به مبتلایان دست می د هد و به همین دلیل، به رژیم های موقت غذایی روی میآورند. اما با برطرف شدن این دوره، دوباره پرخوری شروع می شود و در عوض، برای کم کردن این اشتهای کاذب، می روند سراغ داروهای لاغری. این چرخه تغذیه ای را در اغلب مبتلایان نشانگان پیش از قاعدگی می شود سراغ گرفت.

سیب زمینی سرخ کرده

کاهش درد قاعدگی

و جالب ترین نکته در خصوص نشانگان پیش از قاعدگی، این است که رژیم غذایی اغلب مبتلایان به این بیماری شبیه همدیگر است. اکثرشان غذاهای آماده، غذاهای چرب، محصولات لبنی و مواد کافئین دار را زیادتر مصرف می کنند و کمتر به سراغ غذاهای طبیعی و سالم می روند؛ به همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده، چیپس، نوشابه های کولادار، انواع بیسکوییت و شیرینی جات و بخصوص شکلات، ماکارونی و برنج شدیدا علاقه مندند و از طرفی برای حفظ تناسب اندامشان هم گهگاه بعضی از وعده های غذایی شان را کاملا حذف می کنند و در عوض، هر از گاهی هم حسابی در خوردن زیاده روی می کنند.

خوراکی های ممنوع در دوره قاعدگی

درمان گیاهی دردهای قاعدگی

به نقل از آکاایران : خانم ها در این دوران باید از یک بره غذایی متعادل و متناسب پیروی کنند و به همین دلیل مصرف بعضی مواد غذایی که جایگاهی در این بره ندارد، باید محدود یا به کلی کنار گذاشته شود.

دکتر رحمانی درباره این مواد غذایی توضیح می دهد: در دوران قاعدگی بهتر است مصرف مواد غذایی شیرین و قندها مانند شکلات، آب نبات و انواع شیرینی حذف شود.

همچنین وی توصیه می کند غذاها و نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و نسکافه به دلیل این که محرک هستند، کنار گذاشته شوند.

مصرف خودسرانه مکمل ها ممنوع!

درست است که نیاز بدن به مصرف بعضی انواع مواد غذایی افزایش پیدا می کند و باید خوراکی هایی را از قبل مصرف کنیم و بعضی ها را هم کلا کنار بگذاریم، اما اینها بهانه خوبی برای مصرف مکمل های غذایی نیست. دکتر رحمانی با تاکید بر این که مصرف خودسرانه مکمل ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود، خاطرنشان می کند: خانم ها به هیچ عنوان نباید در این مدت بدون نظر پزشک به مصرف مکمل ها روی بیاورند و در صورتی که می خواهند نسبت به این موضوع مطمئن شوند، ابتدا باید با متخصص تغذیه مشورت کنند تا اگر کمبودی وجود دارد، مکمل مورد نیاز برایشان تجویز و زیر نظر پزشک مصرف شود.

گردآوری بخش سلامت آکاایران

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

مردان در موقع دل درد موقع پریود خانم ها , درد شکم و کمر موقع پریود شدن با طب سنتی , بهترین و موثرین روش درمان دردهای قاعدگی , داروی گیاهی خونریزی زنان در عادت ماهانه , دمنوش های مفید برای کاهش درد های زنانه , داروی گیاهی برای زیاد شدن خون قاعدگی , برای کم شدن خونریزی قاعدگی چه بخوریم , برای زیاد شدن خون قاعدگی چه باید کرد , بازار مونث آستانه درد پریودی آبستنی , درمان شكم درد هنگام پريود در دختران , سر درد میگرنی در زمان عادت ماهیانه , درد عادت ماهانه بعد از لاپاروسکوپی , گیاهان دارویی مناسب برای درد پریود , چه کارکنیم تا دندان دردمان خوب شود , درد عادت ماهانه بعد از لاپاراسکوپی , با درد های زیاد قاعدگی چه باید کرد , چه چیزی برای دوران پریودی خوب است , درمان درد قاعدگی با داروهای گیاهی , خوردن خربزه و هندوانه هنگام پریود , برای کاهش درد خماریچه قرصی بخورم , برای قطع شدن پریودی چه باید کرد؟ , چگونه درد عادت ماهانه رو کم کنیم , راه های موثر برای کاهش درد پریود , مواد غذایی مفید در دوران قاعدگی , دمنوشهای مفید برای دوران قاعدگی , رژیم غذایی برای کاهش درد قاعدگی , برای کاهش درد قاعدگی چه بخوریم؟ , برای رفع کمر درد در هنگام پریود , چگونه درد پریود خودرا کم کنیم؟ , بهترین قرص برای کاهش درد پریود , علت سرگیجه در زمان عادت ماهانه , چه چیزی در دوران پریودی بخوریم , تشدید خونریزی پریود بعد ازدواج , روش دارویی درمان پریودی مردانه , سریعترین روش تسکین درد تخمدان , درمان درد کمر در دوران قاعدگی , داروی گیاهی برای تسریع قاعدگی , چه چیزی در دوران پریودی دمنوش , برای کاهش درد پریود چه بخوریم , راه پیشگیری از درد های پریود , راه های کاهش درد عادت ماهانه , در دوران قاعدگی چه باید کرد؟ , راههای کاهش درد عادت ماهانه , درمان گیاهی درد عادت ماهانه , میوه ها و خوراکی های ضد درد , درمان درد قاعدگی با طب سنتی , 6روزتاخیر در پریود درد شکم , کاهش درد قاعدگی با طب سنتی , گیاهی برای کاهش درد قاعدگی , داروی سردردهای دوره قاعدگی , براي بادرد چه چيزي خوب است , جوشانده برای دوران پریودی , قرص برای پریود شدن دل درد , بیان روز های عادت ماهیانه , انواع درد های زمان قاعدگی , جوشونده برای دوران پریودی , مواد غذایی برای تسکین درد , تاثیر تغذیه بر زمان پریود , درمان گیاهی دردهای قاعدگی , راه های کاهش دل درد پریود , علت درد قاعدگی در دختران , داروهای گیاهی درد قاعدگی , تاثیر نبات در درد قاعدگی , برطرف کردن پریودی مردانه , روش های درمان درد قاعدگی , درد شدید پریود با ازدواج , تاثر تغذیه بر زمان پریود , درد در زمان عادت ماهانه , مواد غذای برای کاهش درد , درد پریود بعد از ازدواج , کاهش درد پریودی با نبات , كم كردن درد عادت ماهانه , ورم شکم در دوران قاعدگی , قرص برای کاهش درد پریود , درد تخمدان بعد از پریود , مشروب در حین درد قاعدگی , در زمان پریود چه بخوریم , راه های کاهش درد پریود , کاهش درد پریود با ورزش , از بين رفتن درد قائدگی , کم کردن درد پریود سریع , درد کمر قاعدگی طب سنتی , داروهای مفید برای عادت , تسکین درد عادت ماهیانه , غذاهای مفید برای پریود , غذای مفید دل درد پریود , درد پس از پریود نشانه , تغذیه کاهش درد قاعدگی , دمنوش برای درد قاعدگی , کمردرد ناشی از پریودی , درمان گیاهی درد پریود , مسکن برای عادت ماهانه , علت درد زیاد در پریود , رفع درد عادت ماهیانه , درمان درد پریود زنان , درد های دوران قاعدگی , کاهش درد عادت ماهانه , درمان درد شکم قاعدگی , تسکین دردهای ماهیانه , آروم کردن درد پریود , درمان درد دل قاعدگی , زانو درد هنگام عادت , کاهش درد عدت ماهانه , کاهش درد شدید پریود , مقابله با درد پریود , درمان دردهاي قاعدگي , درمان دردهای قاعدگی , درمان دل درد قاعدگی , طب گیاهی درد قاعدگی , قرص کاهش درد پریود , خوراکی مناسب پریود , کاهش درد پریود شدن , قطع پریود و دل درد , درد کلیه در قاعدگی , کلیه درد در پریودی , د رمان درد قاعدگی , دل درد شدید پریود , کلیه قاعدگی پریود , علل دردهای قاعدگی , کم کردن درد پریود , کاهنده درد قاعدگی , دل درد موقع پریود , درد دوران پریودی , درد قاعدگی چیست؟ , درد دوران قاعدگی , درمان درد پریودی , درمان درد قاعدگی , درد دوز ۴ قاعدگی , دل درد در پریودی , مسکن مناسب پریود , درد عادت ماهانه , کاهش درد قاغدگی , درمان درد پریود , کلیه درد قاعدگی , تسکین درد پریود , درد شدید قاعدگ , درد شدید پریود , درد های قاعدگی , مسکن درد پریود , کاهش درد پریود , علت درد قاعدگی , علت درد پریود , دل درد پریودی , درد کمر پریود , علل درد پریود , دردهای پریودی , درد پریود قرص , دلدرد پریودی , دعای درد حیض , تسکین پریود , درمان پریود , درد پریودی , درد پریود , پریود ترش , درد پريود

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *