درمان کم خونی با عسل

خواص دارویی و گیاهی

سبد خرید شما خالی است!

کم خونی یکی از مشکلاتی است که عموما بانوان با آن دست و پنجه نرم می کنند اما سراغ مردان نیز کم و بیش می رود. کاهش گلبول های قرمز خون می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند و باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. بهترین راهکار نیز به جای خوردن دارو ها و قرص های شیمیایی ، مصرف مواد طبیعی است که یکی از بهترین گزینه ها مصرف عسل است. البته گرده گل نیز تاثیرات فراوانی بر روند بهبود کم خونی دارد.

عسل تاثیرات مختلفی بر روی بدن دارد و این امر بستگی به نوع مصرف شما دارد. اگر عسل را با آب ولرم مخلوط کرده و بنوشید، تاثیرات بسیار مفیدی بر روی تعداد گلبول‌های قرمز موجود در خون دارد. گلبول‌های قرمز خون مسئول انتقال اکسیژن موجود در خون به بخش‌های مختلف بدن هستند. عسل محلول در آب ولرم میزان هموگلوبین‌های خون را افزایش می‌دهد، هموگلوبین‌هایی که مانع کم‌خونی می‌شوند.

عسل هایی که در این زمینه می توانید استفاده کنید عسل گیاه گون است. این گیاه که تامین کننده آهن، ویتامین C و ویتامین B بدن می باشد. عسل دیگری که در این زمینه بسیار مفید است عسل آویشن است. عسل مغز و عسل مریم گلی نیز در راستای درمان کم خونی بسیار موثر است. پس برای درمان کم خونی مصرف عسل های برده تاثیر فراوان خواهد داشت.

اگر عسل را با آب ولرم مخلوط کرده و بنوشید، تعداد گلبول‌های قرمز موجود در خون را افزایش می دهد و تاثیرات بسیار مفیدی در درمان کم خونی خواهد داشت.

کم‌خونی ناشی از فقر آهن هنگامی بروز می‌کند که میزان آهن موجود در بره غذایی یا جذب آن کافی نیست و ظرفیت انتقال اکسیژن موجود در خون به کمتر از حد معمول کاهش یابد. کم‌ شدن ظرفیت اکسیژن‌ رسانی منجر به خستگی مفرط، تنگی نفس و گاهی افسردگی و مشکلات دیگر می‌شود. عسل با ایجاد ظرفیت برای انتقال اکسیژن خون، این قبیل مشکلات را خنثی می‌کند.

اکسیژن کافی در خون حقیقتا مهم است زیرا تعیین کننده سطح سلامت بدن است و سهولت بازسازی سلول‌های بدن در گرو میزان اکسیژن موجود در خون است. تحقیقات اولیه در این زمینه نشان از تاثیرات مثبت عسل روی درمان فشار خون یا فشار خون بالاست. به طور سنتی، عسل را برای کاهش تاثیرات منفی افت فشار خون یا فشار خون پایین مصرف می ‌کردند.

همچنین شواهدی مقدماتی دال بر اینکه عسل مانع از کم شدن تعداد گلبول ‌های سفید خون در بیمارانی که متحمل شیمی‌ درمانی‌ هستند وجود دارد. در آزمایشی که بر روی تعداد محدودی از بیمارانِ متحمل شیمی‌درمانی که با خطر کمبود گلبول‌ های سفید خون مواجه بودند صورت پذیرفت، مشخص شد که در ۴۰٪ از آنها بعد از مصرف روزانه ۲ قاشق چای‌ خوری عسل در طی دوره شیمی‌درمانی خطرعود کمبود گلبول سفید خون از بین رفته است.

عسل های تک گل به عسل هایی گفته می شود که بیش از 5 درصد شهد جمع آوری شده توسط زنبور عسل، از یک گل خاص باشد. گاهی این عدد تا 9 درصد هم پیش می رود و به همین علت نمی توان درصد خاصی را برای آن بیان کرد. عسل های تک گل بیشترِ خواص گل غالبی که بر روی آن نشسته اند را با خود به همراه دارند. این نوع عسل ها را عسل دارویی یا عسل گیاهی نیز می ند که هر کدام برای درمان چندین بیماری مثل درمان کم خونی، درمان فشار خون و برخی موارد دیگر به کار گرفته می شوند. 

یکی از عسل های فوق العاده برای درمان کم خونی، عسل کنار است. این نوع عسل خواص متعددی دارد و حتی برخی آن را عسل جنسی نیز می ند؛ چرا که در تقویت قوای جنسی نقش بسیار زیادی ایفا می کند. عسل کنار در کنار خاصیت برای قوای جنسی و جسمانی، عسلی تخصصی برای درمان کم خونی محسوب می شود. استفاده از عسل کنار می تواند مشکل کمبود آهن را در بدن برطرف کند و به جذب آهن توسط مواد غذایی به بدن کمک کند.

عسل قنقال نیز از جمله عسل های تک گل است که به صورت تخصصی بر روی درمان کم خونی و بهبود آن نقش دارد. این عسل که از گیاه قنقال بدست می آید، خواص شگرفی دارد که یکی از مهمترین آن ها درمان کم خونی است. توجه داشته باشید که استفاده از این عسل باید به دقت و با نظم انجام شود تا خواص لازمه را به بدن برساند. البته توجه داشته باشید که این عسل را باید از مراکز معتبر توزیع کننده عسل تهیه کنید تا از تک گل بودن آن مطمئن شوید.

عسل های ترکیبی به عسل هایی گفته می شود که از ترکیب عسل با ماده ای دیگر بدست می آید که ممکن است به صورت همگون و یا ناهمگون با هم مخلوط شده باشند. عسل نارگیل از جمله ترکیبات همگون و عسل مغز و عسل انجیر از جمله عسل های ناهمگون هستند که در درمان کم خونی نقش دارند.

عسل نارگیل که از ترکیب عصاره نارگیل تازه با عسل طبیعی بدست می آید، عسلی فوق العاده است. این عسل با توجه به ترکیبات عسل طبیعی و همچنین نارگیل، باعث خونسازی در بدن شده و آهن و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند. 

• عسل نارگیل

یکی از عسل های ترکیبی فوق العاده استفاده از عسل نارگیل در درمان کم خونی است. ترکیب و میکس عسل با نارگیل تازه محصولی خوشمزه و تازه را در اختیار افراد قرار می دهد که باعث درمان بسیاری از بیماری ها می شود. این معجون شبیه به شکلات صبحانه است اما نه تنها ضرر ندارد بلکه خواص درمانی نیز دارد.

البته باید در تهیه این معجون از نارگیل تازه و عسل مرغوب استفاده شود تا تاثیرات خود را بر روی درمان کم خونی نشان دهد. همچنین استفاده از عسل طبیعی در این ترکیب بسیار مهم است. شرکت شهدینه گلها به خاطر ساده کردن مصرف این ترکیب، اقدام به تولید ترکیب عسل نارگیل نموده است. همانطور که گفته شد این ترکیب می تواند جایگزین مناسبی برای شکلات صبحانه باشد و از بروز کم خوین در کودکان جلوگیری کند؛ چرا که عموما کودکان به چنین سبک خوراکی هایی علاقه بیشتری نشان می دهند.

در صورتی که می خواهید از این عسل های ترکیبی برای درمان کم خونی استفاده کنید، باید در مصرف آن مداومت به خرج دهید. البته باید توجه داشته باشید که استفاده همزمان از هر 3 این محصولات نیز می تواند راهکار خوبی برای درمان کم خونی باشد. توجه کنید که اثرگذاری این محصولات هم به مداومت و هم به نظم در مصرف نیاز دارد.  

عسل مغز و عسل انجیر نیز خواص زیادی دارند که درمان کم خونی از جمله آن ها است. همانطور که می دانید، انجیر یک خون ساز طبیعی است که مواد معدنی بسیار زیادی در خود جای داده است و در ترکیب با عسل خاصیت آن برای درمان این بیماری افزون تر می شود. همچنین مصرف ترکیب عسل با مغزهایی چون گردو، بادام، پسته و باعث خونسازی در بدن می شود. به نظر می رسد این ترکیب یک معجون یا سوپرفود بی نظیر است که نمی توان به این سادگی ها از کنار آن عبور کرد. این سه ماده ترکیبی با بهترین کیفیت در فروشگاه ایران عسل موجود هستند.

• عسل مغز

یکی دیگر از ترکیبات عسلی که برای درمان کم خونی مورد استفاده قرار می گیرد، عسل مغز است. استفاده از عسل و مغز به عنوان یک سوپرفود می تواند مشکلات کم خونی را در افراد کاهش دهد. البته اینکه چه مغزهایی در این عسل به کار رفته باشد هم مهم است.

استفاده از پسته به عنوان یک خشکبار خون ساز بسیار مهم است. پسته تاثیرات شگرفی در خون سازی و رساندن مواد معدنی به ویژه آهن به بدن انسان دارد. همچنین بادام و بادام هندی نیز نقش بسزایی در روند درمان کم خونی دارند. فندق و گردو نیز به عنوان مواد غنی از مواد معدنی می توانند کمک بسزایی در درمان کم خونی داشته باشند.

البته ناگفته نماند که غوطه ور ماندن عسل در مغزهای گفته شده می تواند خواص این معجون را برای درمان کم خونی کرده و مصرف آن را نیز ساده تر کند. به همین علت شرکت شهدینه گلها اقدام به تولید یک محصول خاص به عسل مغز کرده است. مغزهای به کار رفته در این معجون مغزهای اعلا و درجه یک هستند. همچنین عسل طبیعی مرغوب به کار رفته نیز باعث شده تا این محصول به عنوان یک محصول مناسب برای درمان کم خونی شناخته شود.

• عسل انجیر

ترکیب عسل و انجیر این دو خوراکی شگفت انگیز تاثیر شگرفی در درمان کم خونی دارد. انجیر سرشار از آهن است و تاثیر فوق العاده خوبی در درمان بیماری هایی که به کمبود آهن مرتبط هستند دارد. به همین علت است که ترکیب عسل و انجیر در درمان کم خونی نقش فوق العاده ای ایفا می کند. 

ترکیب عسل و انجیر و ماندن انجیر در عسل باعث ترکیب شدن این دو ماده خون ساز می شود. این معجون خواص فوق العاده ای داشته و برای درمان انواع بیماری ها به ویژه کم خونی مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که میل کردن عسل و انجیر به صورت مجزا با خوردن انجیر غوطه ور در عسل کاملا متفاوت است.

شرکت شهدینه گلها و سایت ایران عسل، با استفاده از عسل طبیعی و همچنین انجیر دست چین شده، اقدام به تولید عسل انجیر با کیفیت نموده است. شما با مصرف این محصول با خیال راحت به روند درمان کم خونی کمک خواهید کرد.

باید بدانید که استفاده از عسل و گرده گل به همراه هم نیز می تواند در درمان کم خونی تاثیرگذار باشد. همچنین مصرف مداوم این موارد برای پیشگیری از کم خونی نیز موثر است و نقش گرده گل بر درمان کم خونی را نمی توان نادیده گرفت.

گرده گل یکی از مواد مهم موجود در کندوی زنبور عسل است که کاربرد فراوانی برای تغذیه زنبورها دارد. این ماده در بدن زنبور قرار می گیرد و پس از بازگشت زنبور به کندو آن را در کندو ذخیره می کند. گرده گل برای برای باروری گل های ماده از گل نر جدا می شود و زنبور آن را گرفته و به کندوی خود می برد.

این ماده به معنی پودر نرم است که از بساک گیاهان گل دار گرفته می شود. این گرده ها که در تولید مثل گیاهان بسیار اهمیت دارد و به عنوان اندام تولید مثلی نر ایفای نقش می نمایند، توسط حشرات و باد در میان گل ها انتقال می یابند و به همین علت است که نسل گیاهان تداوم می یابد.

جمع آور این دانه ها کار بسیار مشکلی است ولی زنبور عسل به آسانی این کار را انجام می دهد و با پنجه ها و پاهای خود، آن را جمع آوری و حمل می کند، در این حین مقداری از این گرده ها که به موها و پاهای زنبور عسل می چسبد باعث افزایش راندمان کار گرده افشانی در گیاهان می شود، که در زمینه محصولات کشاورزی بسیار موثر است. به قدری نقش زنبور عسل در گیاهان و عمل گرده افشانی مهم است که به جرات می توان گفت اگر نسل زنبورها در زمین منقرض شوند نسل گیاهان نیز بر روی کره زمین برداشته خواهد شد.

گرده گل مقدار بسیاری پروتئین دارد و برای انسان در بیماری هایی چون درمان پروستات، درمان کم خونی، درمان فشار خون و بسیار تاثیر گذار است.

بره موم یکی از مواد فوق العاده در درمان بیماری های مختلف است. این ماده حیات بخش که توسط زنبور عسل تهیه می شود، به دلیل خواص درونی خود توانسته نقش فوق العاده ای در درمان کم خونی داشته باشد. البته مشخص است که خود این ماده به تنهایی نیز در کم خونی تاثیر دارد و می توان به کم خونی در روند درمان کمک کند، اما ترکیب این ماده با عسل نقش بره موم را در روند درمانی افزایش می دهد.

بره موم در کندو به عنوان یک ضدعفونی کننده قوی عمل می کند. این ماده توانایی کشتن میکروب های درون کندو را دارد و به همین علت است که عسل و دیگر مواد درون کندو هیچگونه میکروب یا باکتری را در درون خود جای نمی دهند. اما بره موم در خارج از کندو اثرات فوق العاده ای دارد که یکی از نمونه های آن همین درمان کم خونی است. ترکیب عسل بره موم به عنوان یک ترکیب فوق العاده شناخته می شود که به صورت فوق العاده یا می تواند در درمان های مختلف به ویژه درمان کم خونی اثربخش باشد.

تحقیقات جدیدی در زمینه نقش بره موم در درمان کم خونی انجام شده است. این تحقیقات نشان می دهد که بره موم نقش فوق العاده ای در زمینه برطرف کردن مشکلاتی که منجر به کم خونی می شود دارد. همچنین بره موم به عنوان یک ماده مغذی شناخته می شود که می تواند به سادگی در درمان بسیاری از بیماری ها به ویژه درمان کم خونی موثر واقع شود. اگر به دنبال علت به وجود آمدن کم خونی باشید و بعد خواص بره موم را به طور کامل درک کنید، به تاثیر شگفت انگیز بره موم بر درمان کم خونی اطمینان می یابید. لازم به ذکر است که استفاده از بره موم برعکس قرص های شیمیایی مثل قرص آهن، نه تنها ضرری برای بدن ندارد بلکه با تنظیم هورمون ها و موارد دیگری در بدن، از بروز بیماری های مختلف جلوگیری می کند.ترکیب عسل با عصاره بره موم می تواند به اثرات شگفت انگیزی برای درمان کم خونی بیانجامد. دقت کنید که استفاده از عسل بره موم باید به صورت محدود باشد، چرا که عسل بره موم بسیار قوی و انرژی زا است و به شدت گرم است. میزان کمی از عسل بره موم را به صورت شربت عسل بره موم یا به تنهایی و بدون اضافه کردن آب میل کنید.

برای اطمینان یافتن از مضر نبودن بره موم و عسل در درمان کم خونی، بهتر است قبل از مصرف ترکیب عسل بره مومف حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید. البته برخی از پزشکان در برابر مواد طبیعی واکنش منفی از خود بروز می دهند اما پزشکان متعهد طب نوین منطقی تر با اینگونه مواد و اثرات آن برخورد می کنند.

تحقیقات نشان می دهد که بره موم نقش فوق العاده ای در زمینه برطرف کردن درمان کم خونی دارد.

ژل رویال یکی از مواد دیگری است که توسط زنبور عسل تهیه می شود و می تواند در روند درمان کم خونی موثر باشد. شاید اسم این ماده به گوشتان آشنا باشد. ژل رویال یا همان شاه انگبین غذای ملکه کندو است. همین ماده باعث می شود تا ملکه هم جثه بزرگتری داشته باشد و هم عمری چند برابری نسبت به دیگر زنبوران را تجربه کند. از ژل رویال در ساخت انواع داروهای گیاهی استفاده می شود و در روند درمان کم خونی و دیگر بیماری ها اثربخش است.

یکی از مشکلات ژل رویال فاسد شدن سریع آن در دماهای بالای صفر درجه است. به همین علت حمل و نقل و نگهداری ژل رویال کار سختی به نظر می رسد. کارشناسان بزرگ در دنیا به دو نتیجه رسیده اند. یکی پودر کردن ژل رویال از طریق تبخیر آب موجود در آن و دیگری ترکیب این ماده با عسل! هر دو این روش ها باعث حفظ خواص ژل رویال و کمک به عدم فساد پذیری آن می شود.

ژل رویال نیز یکی از بهترین موادی است که برای درمان کم خونی به کار گرفته می شود. این ماده ویژه می تواند مواد معدنی بسیار زیاد شناخته شده و شناخته نشده را به بدن انسان وارد کند. همین ژل رویال تنظیم کننده عملکردهای مختلف در بدن است و به همین علت به عنوان معجزه ای از طبیعت در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد.ترکیب عسل ژل رویال به عنوان یکی از قوی ترین داروها برای درمان کم خونی به کار گرفته می شود. این ترکیب، فوق العاده انرژی زا است و باید به صورت محدود مصرف شود. عسل ژل رویال ویژگی منحصر بفردی دارد و آن اینکه شما به هیچ عنوان نگران فاسد شدن ژل رویال نیستید و با خیال راحت می توانید از خواص ژل رویال به همراه عسل بهره مند شوید.

ترکیب عسل و ژل رویال خواص فوق العاده ای را برای درمان کم خونی به ارمغان می آورد. همانطور که می دانید و در بالا نیز به صورت مفصل در مورد آن صحبت کردیم، بیماری کم خونی به دلایل مختلفی ایجاد می شود. یکی از این دلایل کمبود مواد معدنی در بدن انسان است که ژل رویال دقیقا برای درمان این بیماری بر روی این نقطه دست می گذارد. ژل رویال سرشار زا مواد معدنی مختلف به ویژه آهن است که می تواند این مواد را به بدن انسان منتقل کند. البته عسل ژل رویال که دوز بالایی از ژل رویال را در درون خود جای داده است، اثرات بسیار زیادتری دارد.

البته ناگفته نماند که استفاده از چنین موادی نیاز به مداومت در مصرف و نظم در استفاده دارد. شما با یکبار و یک دوره مصرف عسل ژل رویال درمان نخواهید شد. برای درمان کم خونی به روش های طبیعی، مدت زمان زیادی نیاز است.

در این مقاله به نکاتی مهم و حیاتی برای درمان کم خونی اشاره کردیم. این نکات می توانند برای درمان این بیماری موثر باشند. البته همانطور که بیان شد، درمان این بیماری با استفاده از عسل، کم خطر ترین و همچنین کم عوارض ترین راهکار درمانی برای آن است. درمان های شیمیایی موجود عموما مشکلات زیادی دارند و یا به صورت آنی و یا به صورت دراز مدت عوارض جبران ناپذیری برای بدن به ارمغان می آورند.

یکی از نکات مهمی که بر عسل درمانی در درمان کم خونی اثر گذار است، همین استفاده از قرص ها و موارد مختلفی است که برای کم خونی مورد استفاده قرار می گیرد. البته مشخص است که نمی توان به یکباره این قرص ها را قطع کرد چرا که یکی از ویژگی های قرص های شیمیایی، اعتیاد بدن فرد به آن است. 

به همین منظور باید با توجه به نکاتی سعی کرد استفاده از برخی قرص هایی که ضرر بیشتری دارند در روند درمان کم خونی با عسل، کاهش پیدا کند. در صورتی که فرد بتواند این قرص ها را با یک شیب ملایم کاهش دهد، احتمال تاثیر عسل درمانی برای درمان این بیماری خواهد شد. البته بهتر است در مورد این موضوع و کم کردن قرص های مضر شیمیایی، حتما با یک طبیب حاذق طب سنتی مشورت شود. 

برخی اطبا طب سنتی به اشتباه معتقدند که به یک باره باید حذف قرص های شیمیایی اتفاق بیافتد، این درحالی است که تجربه نشان می دهد به ویژه در بیماری هایی که پیشرفت زیادی داشته است، این کار نتیجه عکس خواهد داد. پس سعی کنید برای درمان کم خونی خود تا جای ممکن قرص های شیمیایی را به مرور حذف نمایید.

نکته بعدی که باید به آن اشاره کنیم، استفاده مجزا از مواد ترکیبی با عسل است. شما می توانید مواد بیان شده که باید با ترکیب با عسل مورد استفاده قرار گیرند را به صورت مجزا نیز مصرف کنید. در واقع برای برخی از افراد که با عسل طبیعی مشکل دارند و بو یا حتی مزه آن را نمی پسندند، باید با استفاده مجزا از گرده گل، بره موم و ژل رویال، خواص مورد نیاز این مواد را به بدن برسانند.

برخی از این مواد بیان شده خود به تنهایی دارویی برای درمان کم خونی محسوب می شوند و به همین علت توصیه می شود که از این فراورده های زنبور عسل به صورت مجزا نیز استفاده شود. مطمئنا تاثیر این مواد با عسل بسیار و کامل تر خواهد بود اما در صورتی که نمی توانستید در ترکیب با عسل میل کنید، حتما به صورت مجزا آن را تهیه کرده و میل نمایید. 

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم، تاثیر تحرک و ورزش بر اثرگذاری عسل درمانی است. شاید جالب باشد که بدانید طبق تحقیقات به عمل آمده، ورزش نقش بسیار مهمی در میزان اثرگذاری عسل در بیماری ها دارد. این موضوع برای درمان کم خونی نیز صادق است. هرچه که تحرک باشد، درمان کم خونی با عسل طبیعی ساده تر انجام خواهد شد. دلیل آن نیز این است که بدن واکنش بهتری به عسل از خود نشان می دهد. ورزش و تحرک اگر هوشمندانه و عالمانه باشد، می تواند در بهبود کم خونی اثرات مثبت بگذارد.

علاوه بر ورزش، شادمانی و نشاط نیز در روند درمان کم خونی بسیار موثر و مفید است. در صورتی که فرد با نشاط و امید به درمان خود ادامه دهد، شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد. باید گفت که درمان کم خونی با عسل طبیعی و مواردی که اشاره شد، زمانی اثرات خود را بهتر نشان می دهد که فرد با امید به درمان خود این مواد را میل نماید. در نتیجه توجه داشتن به این موضوع مهم باید در دستور کار فردی که در روند درمان کم خونی است قرار گیرد.

نکته دیگری که باید باز به آن تاکید کنیم، طبیعی بودن عسل است. تمام صحبت های بیان شده زمانی اثر بخش است که عسل مصرفی طبیعی باشد. اگر از عسل تقلبی یا عسل غیر طبیعی استفاده کنید، نه تنها هیچ اثری در درمان کم خونی مشاهده نمی کنید، بلکه ممکن است مشکلاتی مثل دیابت نیز به سراغ شما بیاید. بهتر است کمی برای خرید عسل دقت کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود. عسل های ارزان قیمت و عسل هایی که برند معتبری ندارند، ممکن است تقلبی باشد. شما باید از فروشگاه های معتبر یا سایت های شناسه داری مثل ایران عسل اقدام به خرید عسل طبیعی نمایید.

همانطور که در جای جای مقاله نیز اشاره شد، مطلب مهم دیگر در مورد اثر گذاری عسل درمانی برای درمان کم خونی، مداومت در مصرف است. اگر فرد به صورت مداوم و البته با مجوز پزشک از نظر دوز مصرفی، اقدام به میل کردن عسل و عسل های ترکیبی ننماید، نباید هیچ امیدی برای درمان کم خونی خود داشته باشد. مداومت در مصرف و همچنین نظم در مصرف دو نکته مهم و تاثیرگذار برای اثرگذاری عسل درمانی در درمان کم خونی است.

سخن پایانی

بیماری کم خونی بیماری نیست که نتوان آن را درمان کرد. با استفاده از برخی مواد و همچنین اصلاح رژیم غذایی می توان به درمان این بیماری دست یافت. به نظر می رسد استفاده از داروهای شیمیایی اثرات مخربی بر روی بدن انسان داشته و دارد. بهتر است با پناه آوردن به دامان طبیعت، درمان بیماری خود را به مواد پرخاصیت بسپاریم.

در این مطلب سعی شد به خواص و مکانیسم عسل در درمان کم خونی اشاره شود و پس از آن ترکیب عسل با دیگر مواد تولید شده توسط زنبور عسل تحلیل شود. البته مشخص است که ترکیب عسل با دیگر مواد مثل مغزیجات و نارگیل و نیز اثرات فوق العاده ای برای درمان این بیماری از خود بروز می دهد.

امید است با استفاده از مواد طبیعی و همچنین خرید عسل طبیعی از مراکز معتبر، شاهد ریشه کن شدن بیماری کم خونی خود باشید. سعی کنید از هزینه های روش های طبیعی برای درمان کم خونی نترسید چرا که با توجه به بی ضرر بودن این روش ها، از هزینه های آتی نیز جلوگیری می شود. 

 

کلیه حقوق برای ایران عسل محفوظ است. @ 1396

سبد خرید شما خالی است!

کم خونی یکی از مواردی است که بر اثر تغذیه ناسب ، ارثیه و موارد دیگر در انسان ایجاد می شود. بانوان از دیگران در خطر ابتلا به کم خونی هستند ، به خصوص افرادی که پریود نظم دارند این خطر را در کنار خود احساس می کنند. این کم خونی همچنین می تواند به علت وجود فقر آهن در افراد ایجاد شود.

داروهای بسیار زیادی برای کم خونی تجویز می شود. در بین داروهایی که برای کم خونی مصرف می شود، آهن در راس آن ها قرار دارد. قرص آهن مضرات بسیار زیادی را با خود همراه می کند و بهتر است به صورت محدود مورد استفاده قرار گیرد. جایگزین این قرص می توان از مغزیجات مختلف مثل پسته، بادام هندی، فندق، بادام زمینی و بادام استفاده کرد. این مغزیجات اثرات بلند مدت در بالا بردن آهن خون دارند. 

عسل خواص فراوانی دارد که در درمان کم خونی مورد توجه قرار می گیرد؛ اما عسل مغز می تواند گزینه مناسبی برای افراد باشد که مبتلا به کم خونی هستند. این نوع عسل که شامل عسل طبیعی و مغزیجات است ، معجونی مناسب برای درمان کم خونی است. در واقع عسل با ترکیب شدن با مغزیجات، خواص تکمیل شده ای را برای مبارزه با کم خونی ارائه می دهد. 

البته در بین عسل های تک گل نیز ، عسل های تخصصی برای درمان کم خونی وجود دارد. عسل گون یکی از این عسل ها است. گون به عنوان یک گیاه با خواص فراوان ، تمامی خواص خود را در شهدی که زنبور از آن می کشد گذاشته و عسل گون نیز این خواص را به علاوه خواص دیگری شامل می شود. عسل گون به شدت خون ساز است و به درمان کم خونی کمک می کند. 

از عسل های دیگری که در درمان کم خونی مورد توجه است، عسل کنار است. این عسل به عنوان یک عسل گرم شناخته می شود که در درمان بیماری جنسی و تقویت قوای جنسی به کار گرفته می شود؛ اما کاربرد بسیار خوبی در درمان کم خونی از خود نشان می دهد. 

در کل تمامی عسل ها برای درمان کم خونی موثرند. درمان کم خونی با عسل نه تنها همین بیماری را مرتفع می سازد بلکه باعث بهبود بیماری های مختلف و پیشگیری از بروز بیماری های آینده می شود. کیفیت لازم در عسل البته موضوع مهمی است که باید به آن دقت شود. استفاده از عسل های معتبر بهترین راه برای حل این مشکل است. تنها یک عسل طبیعی معتبر می تواند در درمان کم خونی موثر باشد و عسل تقلبی نقشی در درمان کم خونی ندارد.

 

کلیه حقوق برای ایران عسل محفوظ است. @ 1396




خانه

موبایل

مصرف مواد غذایی و گیاهان خونساز نقش موثری در رفع مشکل کم‌خونی دارد

 

نوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار مفید است و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند. آنمی (کم‌خونی) زمانی بروز می‌کند که میزان هموگلوبین در خون پایین‌تر از حد استاندارد باشد. هموگلوبین ترکیبی پروتئینی است که وظیفه حمل اکسیژن به بافت‌های بدن را بر عهده دارد. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی حدود ۲۵ درصد از مردم جهان از کم‌خونی رنج می‌برند که نیمی از آن‌ها به کمبود آهن دچار هستند. معمولاً زنان، کودکان در سنین رشد و خانم‌های باردار در معرض کم خونی قرار دارند. مصرف مواد غذایی و گیاهان خونساز نقش موثری در رفع مشکل کم‌خونی دارد. در این مطلب ترکیباتی را معرفی می‌کنیم که استفاده از آن‌ها در مبتلایان به کم‌خونی ضروری است.

خواص گزنهگزنه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف مانند آهن است. این گیاه خواص گوارشی و دیورتیک (ادرارآور) دارد و برای کبد نیز مفید است. از این گیاه می‌توان برای برطرف کردن کمبود‌های غذایی، پاکسازی و سم زدایی بدن استفاده کرد.

خواص لیموترشمصرف لیموترش تاثیر بسزایی در پاکسازی، سم‌زدایی و افزایش جذب مواد غذایی مورد نیاز بدن دارد. لیموترش منبع ویتامین C است. این ویتامین سبب جذب آهن موجود در مواد غذایی می‌شود.

مواد لازم برای تهیه دمنوش گزنه و لیموترشگزنه سبز خشک شده، پنج گرمآب لیموترش، یک عددآب، یک لیتر

طرز تهیه دمنوش گزنه و لیموترشبرای تهیه دمنوش گزنه و لیموترش باید یک لیتر آب را بجوشانید. پس از اینکه آب به جوش آمد، زیر شعله را خاموش و گزنه را به آن اضافه کنید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید که به مدت ۵ دقیقه دَم بکشد.سپس محلول را صاف کنید و آب یک عدد لیموترش را به آن بیفزایید. می‌توانید این دمنوش را با اندکی استویا یا عسل میل کنید.

این نوشیدنی باید در طول روز، خارج از وعده‌های غذایی و به مدت ۱۵ روز مصرف شود. پس از ۲ هفته میزان مصرف را کاهش دهید و تنها روزانه یک استکان از این دَمکرده را استفاده کنید.

 

دمنوش گزنه و لیموترش برای رفع کم خونی مفید است

  طرز تهیه دمنوش افسنتینپنج تا ۶۶ گرم از برگ گیاه افسنتین را در یک لیتر آب جوش بریزید و چند دقیقه آن را بجوشانید.سپس آن را صاف و با کمی عسل شیرین کنید. این دمنوش باید قبل از ناهار و شام (هر بار یک فنجان) مصرف شود. 

برای درمان کم خونی از دمنوش گیاه افسنتین اسافاده کنید

   کنجد، معجزه‌ای برای درمان کم‌خونی۲ قاشق غذا خوری کنجد سیاه را به مدت ۲ تا سه ساعت در آب بخیسانید. سپس آن را آسیاب و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. مصرف روزانه ۲ بار از این معجون توصیه می‌شود.

 

 کنجد دانه ای مقوی است که برای کم خونی بسیار مفید است

   کم‌خونی را با مصرف مویز در نطفه خفه کنیدمویز سرشار از آهن، ویتامین C و برای درمان کم خونی بسیار مفید است. برای رفع کم‌خونی باید ۱۰ تا ۱۲ عدد مویز را به مدت یک شب در آب بخیسانید و روز بعد پیش از صبحانه آن‌ها را میل کنید. این درمان را باید به مدت چند هفته ادامه دهید. 

مویز سرشار از آهن، ویتامین C و برای درمان کم خونی بسیار مفید است

 نسخه‌ای مقوی برای مقابله با کم‌خونیخرما سرشار آهن و ویتامین C است بنابراین مبتلایان به کم‌خونی باید برای رفع مشکلشان ۲ عدد خرما را در یک فنجان شیر به مدت یک شب خیس و روز بعد، قبل از صبحانه این ترکیب را میل کنید. همچنین می‌توانید مقداری خرمای خشک را هر روز صبح پیش از صبحانه بخورید و پس از آن یک فنجان شیر گرم بنوشید.

خرما سرشار آهن و ویتامین C است بنابراین مبتلایان به کم‌خونی باید از آن استفاده کنند

   میوه ای مفید برای مبتلایان به کم‌خونیموز سرشار از آهن و منیزیم است. افراد دچار کم‌خونی باید یک عدد موز رسیده همراه با یک قاشق چای‌خوری عسل را روزانه ۲ بار مصرف کنند. 

موز سرشار از آهن و منیزیم است و برای رفع کم خونی مفید است

 

منبع: yjc.ir


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *