درمان کبد چرب با گیاهان داروی

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بیماری کبد چرب به‌دلیل انباشته شدن چربی در سلول‌های کبد به‌وجود می‌آید. وجود چربی در کبد امری طبیعی است، ولی اگر میزان چربی بیش از ۵ تا ۱۰ درصد وزن کبد شود، فرد به بیماری کبد چرب مبتلا می‌شود. تجمع چربی، کبد را در برابر انواع مشکلات و التهاب‌‌ها، آسیب‌پذیرتر می‌کند. با این مطلب همراه باشید تا با ۱۲ راه برای درمان خانگی کبد چرب آشنا شوید.

بیماری کبد چرب به دو نوعِ کبد چرب الکلی و کبد چرب غیرالکلی تقسیم می‌شود. علت اصلی بروز کبد چرب الکلی، مصرف بیش از اندازه‌ی الکل است درحالی‌که عواملی غیر از سوءمصرف الکل در ابتلا به کبد چرب غیرالکلی دخالت دارند.

به غیر از مصرف بیش از حد الکل، عواملی مانند کلسترول خون بالا، فشار خون بالا، چاقی، دیابت نوع ۲، هپاتیت ویروسی، کاهش وزن سریع و سوء‌تغذیه می‌توانند در بروز کبد چرب مؤثر باشند.

معمولا بیماری کبد چرب در ابتدا علائم خاصی ندارد. هرچند ممکن است علائمی مانند دردهای شکمی، احساس خستگی، کاهش اشتها و در برخی افراد ظاهر شود. از این رو تشخیص درست و به‌موقعِ بیماری کبد چرب، پیش از شروع روند درمان ضروری است.

تاکنون درمان قطعی‌ِ کبد چرب شناسایی نشده است ولی عوارض منفی این بیماری می‌تواند با تغییر سبک زندگی، رژیم غذایی سالم و درمان‌های خانگی تا حد زیادی کاهش یابد.

سرکه‌ سیب اولین پیشنهاد ما برای درمان خانگی کبد چرب است. این ماده‌ی غذایی به کاهش تجمع چربی در کبد کمک می‌کند و در کاهش وزن مؤثر است. علاوه بر اینها سرکه‌ی سیب به عملکرد درست کبد و کاهش التهابات کبد نیز کمک می‌کند.

یک قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب خام و تصفیه‌نشده را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. می‌توانید به آن عسل هم اضافه کنید. دوبار در روز و پیش از مصرف غذا آن را میل کنید. این کار را برای چند ماه ادامه بدهید.

لیموترش ویتامین سی بالایی دارد. این ویتامین با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود به کبد کمک می‌کند تا با تولید آنزیمی به گلوتاتیون، اثرات سموم را بر کبد خنثی کند. بنابراین لیموترش با خاصیت سم‌زدایی‌اش به‌عنوان یک درمان خانگی کبد چرب شناخته می‌شود و به بهبود کبد چرب کمک می‌کند. همچنین ترکیب دیگری که در لیموترش وجود دارد، نارنجین دارد و در کاهش التهابات کبدی مؤثر است.

آب نصف یک لیموترش را در یک لیوان آب بریزید و آن را میل کنید. این کار را دو یا سه بار در روز و به‌مدت چند هفته تکرار کنید. همچنین می‌توانید دو تا سه لیموترش را برش بزنید، در ظرف آبی بریزید و آن را در بازه‌های منظمی میل کنید.

گیاه قاصدک گزینه‌ی مناسبی برای درمان خانگی کبد چرب است. این گیاه به تجزیه‌ی چربی جمع‌شده در کبد کمک می‌کند و عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد. براساس تحقیقاتی که نتایج آن در سال ۲۰۱۳ به چاپ رسیده است، عصاره‌ی برگ قاصدک می‌تواند در پیشگیری و درمان چاقی مرتبط با کبد چرب غیرالکلی مؤثر باشد.

یک قاشق چای‌خوری ریشه‌ی خشک‌شده‌ی قاصدک را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. به‌مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه درپوشی روی آن بگذارید. می‌توانید کمی عسل به آن بیفزایید تا از خواص عسل نیز بهره‌مند شوید و نوشیدنی‌تان را خوشمزه‌تر کنید. روزانه سه فنجان از این نوشیدنی را میل کنید. این کار را به‌مدت چند هفته ادامه بدهید. همچنین می‌توانید از برگ قاصدک در سالادها و غذاها استفاده کنید.

اگر در دوران بارداری به‌سر می‌برید یا به بیماری دیابت مبتلا هستید، از مصرف این گیاه خودداری کنید.

براساس نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۳ در مجله‌ی بین‌المللی پزشکی مولکولی به چاپ رسید، چای سبز با دارا بودن مقادیر بالای کاتچین به بهبود عملکرد کبد کمک می‌کند و موجب کاهش چربی موجود در کبد بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی می‌شود. علاوه بر اینها چای سبز جزو بهترین خوراکی‌های چربی سوز است و به کاهش وزن کمک کند.

برای محافظت از کبدتان و اسیر نشدن در دام کبد چرب، روزانه سه تا چهار فنجان چای سبز میل کنید.

زردچوبه با دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های ارزشمند، می‌تواند درمان خانگی مؤثری برای بیماری کبد چرب باشد. براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۸ در مجله‌ی داروهای چین منتشر شد، زردچوبه می‌تواند به پیشگیری از بیماری کبد چرب کمک کند. با این حال هنوز به مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است.

زردچوبه قدرت بدن در هضم چربی را بالا می‌برد، بنابراین از تجمع چربی در کبد جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، زردچوبه به سم زدایی از کبد نیز کمک می‌کند.

یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را در ۲ لیوان آب بریزید و بگذارید بجوشد. آن را دوبار در روز بنوشید. این نوشیدنی را به‌مدت چند هفته مصرف کنید.

می‌توانید از شیرین بیان برای درمان بیماری‌های کبد، خصوصا کبد چرب غیرالکلی استفاده کنید. براساس تحقیقات صورت‌گرفته، عصاره‌‌ی ریشه‌ی شیرین بیان در کاهش فعالیت آنزیم‌های ترانس‌آمیناز (شامل آنزیم‌های آلانین آمینوترانسفراز و آسپارتات آمینوترانسفراز) در بیماری کبد چرب غیرالکلی مؤثر است. همچنین شیرین بیان از آثار منفی فلزات سنگین و سموم بر کبد جلوگیری می‌کند.

براساس آیورودا (علمی باستانی در هندوستان که در آن از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می‌شود) میوه و دانه‌‌ی پاپایا برای درمان بیماری کبد چرب مفید است. همچنین پاپایا در چربی سوزی نیز مؤثر است. چربی موجود در غذا نقش مهمی در بروز بیماری کبد چرب دارد.

۵ یا ۶ دانه‌‌ی خشک پاپایا را آسیاب کنید. پودر حاصل را با یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه ترکیب و دوبار در روز میل کنید. این کار را به‌مدت یک ماه ادامه بدهید.

براساس مطالعه‌ای که در «European Journal of Medicinal Chemistry» به چاپ رسید، ترکیبات طبیعی موجود در سبزیجات، میوه‌ها و گیاهان برای درمان بیماری کبد چرب مفیدند. بنابراین افزودن این مواد به رژیم غذایی بسیار ضروری است.

یک راه مناسب برای بهره‌مندی از خواص سبزیجات، گرفتن آب آنهاست. با این کار می‌توانید تا حد زیادی آسیب‌های واردشده به کبد را جبران کنید. مصرف آبِ سبزیجات، هضم و جذب آنها را آسان‌تر می‌کند. سبزیجاتی مانند کلم پیچ، کلم، کاهو، گل کلم، کلم بروکلی، مارچوبه، چغندر و کرفس در سم‌زدایی کبد مؤثرند.

خوراکی‌هایی که فیبر بالایی دارند، به سلامتی دستگاه گوارش، جلوگیری از بیماری‌های گوارشی و تسریع سم‌زدایی از بدن کمک می‌کنند. به‌عنوان مثال ریشه‌ی زنجبیل برای دستگاه گوارش مفید است. با جوشاندن برش‌های زنجبیل در چای سبز یا آب، می‌توانید چای زنجبیل درست کنید. همچنین می‌توانید زنجبیل را به غذاهایی مانند سوپ بیفزایید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

سیب‌زمینی شیرین به‌خاطر داشتنِ پتاسیم بالا، برای تصفیه‌ی کبد مفید است. یک سیب‌زمینی شیرین نزدیک به ۷۰۰ میلی‌گرم پتاسیم و مقدار زیادی ویتامین C، ویتامین D و ویتامین B۶ دارد. علاوه بر آن منیزیم و آهن نیز در سیب‌زمینی شیرین به‌وفور یافت می‌شود. سیب‌زمینی شیرین طعم دل‌پذیری دارد و قند موجود در آن به‌آهستگی وارد جریان خون می‌شود. بنابراین باعث جهش ناگهانی قند خون نمی‌شود. غذاهای خوشمزه‌ی زیادی را می‌توان به کمک سیب‌زمینی شیرین درست کرد.

وجود ۴۷۰ میلی‌گرم پتاسیم و مواد مغذی دیگر در موز، آن را به میوه‌ای مفید برای تصفیه‌ی کبد تبدیل کرده است. مصرف موز به هضم مواد غذایی کمک می‌کند و فلزات سنگین و سموم را از بدن می‌زداید.

خار مریم (ماری تیغال) با خاصیت سم‌زدایی بالای خود به بازسازی سلول‌ها و حفظ سلامت کبد کمک می‌کند به همین دلیل به‌عنوان درمان خانگی کبد چرب شناخته می‌شود. براساس مطالعه‌ای که در مجله‌ی علوم و بیماری‌های گوارشی به چاپ رسید، خار مریم می‌تواند میزان مرگ‌ومیر افرادی را که از نارسایی کبد رنج می‌برند، کاهش بدهد. خار مریم می‌تواند تأثیرات منفی مصرف الکل، آفات موجود در غذاها، فلزات سنگین در آبِ آشامیدنی، آلودگی هوا و حتی سموم را خنثی کند.

براساس نتایج مطالعاتی که در سال ۲۰۱۰ به چاپ رسید، خار مریم می‌تواند در درمان کبد چرب الکلی، هپاتیت ویروسی حاد و مزمن و بیماری‌های مزمن کبدی ناشی از سموم مؤثر باشد.

اگر به بیماری کبد چرب مبتلا هستید، به‌هیچ‌وجه الکل مصرف نکنید. کبد چرب نمی‌تواند با سرعت کافی الکل را تجزیه کند. براساس تحقیقات صورت گرفته، علت بروز کبد چرب در افراد الکلی تنها به‌خاطر سوء‌مصرف الکل نیست، الکل موجب بروز التهاب و ایجاد سم در بدن می‌شود. حتی اگر به کبد چرب غیرالکلی هم مبتلا هستید، بهترین کار این است که از مصرف نوشیدنی‌های الکلی پرهیز کنید.

از مصرف غذاهایی مانند نان، برنج و ذرت تا حد امکان خودداری کنید. تا جایی که می‌توانید مصرف نان‌هایی را که از آرد سفید تهیه شده‌اند، کاهش بدهید. مصرف زیاد کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده (مانند آردهای سفید که فیبر و مواد مغذی آنها جدا شده است) باعث افزایش سطح انسولین خون می‌شود. حساسیت به انسولین خود یک عامل کلیدی در بروز کبد چرب است.

از مصرف محصولات تهیه‌شده از غلات کاملی که بر روی برچسب‌شان عبارت «غنی‌شده» نوشته شده است، خودداری کنید. اگر گاهی هوس خوردن نان به سرتان زد، نان تازه بخرید. اگر قصد مصرف برنج هم داشتید، برنج قهوه ای گزینه‌ی بهتری نسبت به برنج سفید است.

نوشابه‌های گازدار، نوشابه‌های انرژی‌زا و بسیاری از آبمیوه‌ها سرشار از شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی‌اند. این شکر وارد شده به بدن می‌تواند منجر به بروز کبد چرب شود. بدن‌تان نمی‌تواند شکر موجود در یک قوطی نوشابه (که محتوی ۱۰ قاشق چای‌خوری شکر است) را تجزیه کند و این امر بر روی کبدتان تأثیر منفی می‌گذارد.

براساس تحقیقات دانشگاه پزشکی آتلانتا شکر (به‌خصوص فروکتوز) می‌تواند باعث بروز و پیشرفت کبد چرب غیرالکلی شود. بین شکر و افزایش چاقی، چربی خون و مقاومت به انسولین رابطه‌ی مستقیمی وجود دارد.

روغن‌های هیدروژنه، شکر تصفیه‌شده، غذاهای حاضری و سوسیس و کالباس برای بدن‌تان سمی هستند. نیترات و نیتریت که در بسیاری از این غذاها از جمله سوسیس و کالباس یافت می‌شوند، ارتباط مستقیمی با بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان‌ دارند. شربت ذرت با فروکتوز بالا که در غذاهای فرآوری‌شده یافت می‌شود، از مهم‌ترین عوامل بروز کبد چرب است و برای بهبود این بیماری، باید مصرف این‌گونه غذاها را متوقف کنید.

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

14تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
.asynctrue
‘/rg_woebegone/s/1/rg.complete.js’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

تشكر،
عرق كاسني هم جهت رفع التهاب كبد و همچنين كبد چرب مفيد است
البته بايد با ورزش چربي جمع شده را از داخل كبد خارج نمود

سلام خیلی عالی بود

خوب بود

خواص خوراکی ها

خواص روغن بنفشه برای سلامتی و چگونگی استفاده از آن


چای ماسالا، طرز تهیه و خواص آن

خواص کره بادام زمینی؛ ۱۶ اتفاقی که با خوردن این خوراکی در بدن می‌افتد

چگونه عسل طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص دهیم؟

خوراکی های انرژی زا؛ ۱۱ خوراکی که خستگی بدن را کاهش می‌دهد

جاهای دیدنی تبریز؛ ۱۳ جاذبه دیدنی پایتخت گردشگری اسلامی

۳ روش تشخیص عینک پلاریزه و ۷ اصل مهم در خرید عینک آفتابی

کتاب مامان بزرگ جدید؛ ماجراهای بامزه یک مادربزرگ و نوه‌اش

علت جوش روی سینه و ۸ روش درمان خانگی آن

جاهای دیدنی وین؛ ۱۵ جاذبه دیدنی پایتخت موسیقی جهان

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

‌نویسی در چطوربه منزله‌ی پذیرفتن
شرایط و مقررات
می‌باشد.




خانه

موبایل

 

کبد چرب بیماری شایعی است که این روزها خیلی از آن رنج می برند

 

 کبد چرب بیماری شایعی است که این روزها خیلی از آن رنج می برند که متاسفانه عامل اصلی این نوع بیماری، عدم رعایت تغذیه سالم و افراط در مصرف غذاهای چرب و مضر است که اگر به موقع کنترل و مداوا نشود مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت.افراط در خوردن عرقیجات سرد عامل تشدید کبد چرب است. طبع کبد گرم و تر است و وقتی افراد به صورت افراطی عرقیجات با مزاج سرد می خورند طبع کبد تغییر پیدا می کند و به صورت کبد تنبل و چرب در می آید. متاسفانه برخی ها به مردم که مشکل کبد دارند عرق شاه تره یا کاسنی می دهند و این باعث تشدید کبد چرب می شود، در حالی که زمانی بهتر است کاسنی یا شاه تره مصرف شود که کبد بیش از اندازه داغ شده باشد که با مشورت پزشک مجاز به مصرف آن هستند.چربی زیاد و خوردن آب یخ در وسط غذا یکی از عوامل به وجود آمدن کبد چرب است که متاسفانه خیلی از افراد این دو مورد را رعایت نمی کنند. گیاه خار مریم به دلیل طبع گرم، بهترین گیاه برای درمان کبد چرب است. همچنین عرق نسترن و عناب و سیاهدانه برای کبد چرب مفید هستند.ریسک کبد چرب در افرادی که اضافه وزن دارند از افراد لاغر است. بنابراین کسانی که بیماری چاقی و اضافه وزن دارند باید خیلی مواظب باشند که با تغذیه سالم و ورزش از این بیماری پیشگیری کرده یا آن را کنترل کنند. متاسفانه کودکان و جوانان این روزها به سمت غذاهای فست فودی و آماده روی آورده اند که از طب سنتی رد شده است و همین عامل اصلی ایجاد کبد چرب است. در حالی که مصرف سبزیجات، خام خوری و پرهیز از مصرف غذاهای آماده و چرب در پیشگیری از این بیماری موثر است. کبد از اعضای رییسه بدن است و نقش اساسی در بدن ایفا می کند. یکی از عوامل دیگر در آسیب رساندن به کبد، استرس و اضطراب است که امروزه متاسفانه خیلی ها دچار آن هستند. بسیاری از افراد تا زمانی که بیماری سراغ شان نیامده، مراقب وضعیت بدن و سلامت خود نیستند. شاید مصرف بی رویه انواع و اقسام فست فودها، استعمال دخانیات و عدم تحرک نمونه بسیار خوبی از همین بی توجهی افراد نسبت به بدن است، با این وجود می توان با انجام مجموعه ای از کارها جلوی ابتلا به خیلی از بیماری ها را گرفت.برای مثال کبد چرب یکی از بیماری هایی است که می توان تا حد زیادی از آن پیشگیری کرد. کبد چرب بیماری شایعی است و با شهرنشینی و زندگی ماشینی روز به روز هم بر تعداد مبتلایان اضافه می شود. دکتر فاطمه نجات بخش، متخصص طب سنتی ایران و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران این بیماری را از نگاه طب سنتی بررسی می کند.نگاه طب کلاسیک به کبد چرب با نگاه طب سنتی به این بیماری متفاوت است. کبد چرب از نظر طب کلاسیک زمانی اتفاق می افتد که افزایش و تجمع چربی در بافت کبد وجود داشته باشد و گاهی همین مسئله می تواند باعث به وجود آمدن بدخیمی در کبد (سرطان) یا سیروز کبدی شود اما از نظر طب سنتی هر عاملی که باعث ایجاد سوءهضم شود، کبد چرب ایجاد می کند.معده هضم غذا را برعهده دارد و مواد غذایی از معده به کبد می روند، در نتیجه هر عاملی که در معده ایجاد سوء هضم کند می تواند در کبد انسدادهای ریز ایجاد کند و در نهایت این انسدادهای ریز، کبد چرب را به وجود می آورند. بنابراین محصول هضم معده که وارد کبد می شود باید از کیفیت مناسب برخوردار باشد.کبد چرب چه علائمی دارد؟افراد در هر سنی می توانند به کبد چرب مبتلا شوند؛ حتی کودکانی که تحرک ندارند و پرخوری می کنند نیز به کبد چرب مبتلا می شوند. کبد چرب در افرادی که اضافه وزن دارند، دیده می شود. مبتلایان به کبد چرب، بدن سست و لختی دارند و معمولا پوست شان سفید است. این گروه بعد از خوردن غذای چرب و سنگین احساس درد و سنگینی در قسمت راست و بالای شکم می کنند، ضمن اینکه حس کرختی و سنگینی در کل بدن هم احساس می شود.پوست مبتلایان به کبد چرب شادابی و طراوت ندارد و معمولا نوعی بدرنگی در پوست ایجاد می شود. سرد بودن بدن یکی دیگر از علائم ابتلا به کبد چرب است، طوری که این افراد از گرمایی بودن شکایت دارند ولی در واقع با لمس بدن، سردی بدن کاملا احساس می شود.هرگز ناشتا، آب سرد ننوشیداگرچه نوشیدن آب برای بدن ضروری است ولی نوشیدن آب هم مثل غذا خوردن، اصول خاص خودش را دارد. نوشیدن آب و مایعات نباید قبل از غذا یا در بین آن باشد. نوشیدن آب و مایعات را باید به یک ساعت قبل از غذا و دو ساعت بعد از غذا موکول کرد.مایعات به ویژه آب هر چه سردتر باشند، آسیب بیشتری برای بدن به همره دارند. در نتیجه دمای مایعات باید متعادل باشد. نوشیدن آب صبح ها به صورت ناشتا، اواسط خواب و پس از بیداری ناگهانی، بعد از استحمام، بعد از رابطه جنسی و بعد از ورزش مضر است. نوشیدن آب باید به اندازه نیاز و در حد رفع تشنگی باشد. خود تشنگی می تواند به بدن آسیب وارد کند؛ بنابراین توصیه می شود افراد از نوشیدن بیش از اندازه آب یا تشنه ماندن خودداری کنند.اگر غذا را نجوید ضرر می کنیدعوامل زیادی در سوء هضم نقش دارند و مهم ترین آنها خوب نجویدن یا سریع خوردن غذا است. افرادی که عادت دارند انواع و اقسام غذا را با هم بخورند یا غذاهای دیرهضم و زود هضم را با هم مصرف می کنند، بیش از دیگر افراد به مشکلات سوءهضم و کبد چرب دچار می شوند. قبل از اینکه معده از غذای قبلی کاملا تخلیه نشده باشد، نباید بلافاصله غذای دیگری خورد. یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث ابتلا به کبد چرب شود، عدم رعایت اعتدال در غذا خوردن است، کم خوری یا پرخوری، به ویژه پرخوری می تواند با مشکل سوء هضم همراه باشد.

کمتر غذاهای سرد و غلیظ و لزج بخوریدانتخاب نوع غذا در پیشگیری از ابتلا به کبد چرب مهم است. استفاده بیش از اندازه از غذاهایی که طبع سرد، به ویژه طبع سرد و تر دارند در تمامی افراد، به خصوص افراد سرد مزاج مشکلات گوارشی به همره دارد و می تواند باعث ابتلا به چربی کبد شود.انواع ترشی، لبنیات به ویژه ماست و دوغ، آلو، هلو، مرکبات، گیلاس، آلبالو، خیار، گوجه و همگی باید در حد اعتدال مصرف شوند چون استفاده بیش از اندازه آنها مشکل ساز است. استفاده بیش از اندازه از غذاهای غلیظ و لزج مانند کله پاچه، حلیم، آش رشته، ماکارونی، لازانیا، پاستا، بامیه، فست فودها، برنج و ماهی (سرد و تر و لزج) و در ایجاد اختلال سوء هضم و ابتلا به کبد چرب نقش دارند. همچنین استفاده زیاد و مکرر از شیرینی های چرب و غلیظ مانند انواع شیرینی های قنادی می تواند باعث ابتلا به کبد چرب شود. 

استفاده زیاد از لبنیات به ویژه ماست و دوغ در ابتلا به کبد چرب نقش دارند

 

نگذارید بدن تان سرد شودهر عاملی که موجب سرد شدن بدن، به ویژه سرد شدن دستگاه گوارش و کبد شود، می تواند باعث ابتلا به کبد چرب شود. یکی از این عوامل، بی حرکتی و سکون است؛ البته فعالیت بیش از حد و سنگین بدنی هم می تواند در ابتلا به کبد چرب نقش داشته باشد. خواب، بین شش تا هشت ساعت برای افراد کافی است ولی خواب بیش از اندازه مشکل ساز می شود. استرس یکی دیگر از عواملی است که مشکلات گوارشی، به ویژه کبد چرب را به همراه دارد. در نتیجه باید این عوامل در زندگی به حداقل برسند.خوراکی ها را با مصلح شان بخوریدافرادی که به بیماری کبد چرب مبتلا هستند، باید حجم غذای خود را کاهش دهند و از پرخوری بپرهیزند. روزه داری در بهبود وضعیت این افراد تاثیر زیادی دارد. غذای شب باید سبک و با حجم کم باشد، همچنین بین صرف وعده شام تا خواب حداقل دو ساعت فاصله ایجاد شود. این دسته از افراد باید از خوردن غذاهای سرد پرهیز کنند و در صورت مصرف، آنها را با مصلح غذاها استفاده کنند.استفاده از ادویه هایی مثل زیره، زنجبیل، سیاهدانه، آویشن، نعنا، فلفل، دارچین، میخک و هل در غذاها به دلیل خاصیت گرمی می تواند مفید واقع شود. این ادویه ها در تقویت کبد هم نقش دارند. افرادی که تمایل به مصرف ماست و دوغ دارند باید ماست را به صورت چکیده و در حجم کم مصرف کنند و دوغ را با استفاده از ماست چکیده درست کنند.مصرف سبزیجات و زیتون همراه با غذا ایرادی ندارد ولی ماست نباید همره با غذا استفاده شود. استفاده از نبات و عسل هم در برطرف کردن سردی می تواند مفید باشد. به طور کلی استفاده از غذاهای گرم توصیه می شود ولی نباید در استفاده از غذاهای گرم هم افراط شود.افراد مبتلا به کبد چرب باید از خوردن غذاهای پر رطوبت مثل شیر، میوه های آبدار و لبنیات پرهیز کنند یا آنها را با مصلح استفاده کنند. برای مثال مصلح ماهی، ادویه هایی مثل زعفران، فلفل و دارچین است. کباب کردن ماهی و استفاده از ماهی جنوب هم می تواند در کاهش سردی و رطوبت موثر باشد.گوشت غلیظ نخوریدافرادی که به کبد چرب مبتلا هستند نباید از گوشت های غلیظ استفاده کنند. گوشت گاو، گوساله و شتر در گروه گوشت های غلیظ قرار می گیرند و نباید مصرف شوند. گوشت گوسفند، مرغ محلی و بلدرچین گزینه های خوبی هستند. خوردن نخود آب که به همراه ادویه جات گرم مثل دارچین و زعفران درست شود و در آن شوید وجود داشته باشد، می تواند غلظت مواد داخل کبد را کم کند. برای درست کردن نخود آب می توان از آب گوشت، نخود، برنج و گوشت استفاده کرد. یکی دیگر از سبزی هایی که باعث تقویت کبد می شود شنبلیله است که استفاده از آن در غذاها به بیماران مبتلا به کبد چرب توصیه می شود.خوراکی های دوست کبدمبتلایان به کبد چرب می توانند برای تقویت کبد از پسته، بادام و فندق استفاده کنند. این افراد باید روزانه پنج عدد فندق، پنج عدد بادام و سه عدد پسته بخورند. مواد غذایی دیگر وجود دارند که برای کبد مفیدند. برای مثال انجیر و مویز. همچنین ترب نیز به باز شدن انسداد کبد کمک می کند.مبتلایان به کبد چرب به جای استفاده از آب بهتر است ماءالعسل (ترکیب آب و عسل) بنوشند. این افراد می توانند گاهی اوقات به جای آب، عرق کاسنی و شاتره (به نسبت مساوی عرق کاسنی و شاتره) بنوشند. البته استفاده از رازیانه تنها به خانم ها توصیه می شود و آقایان نباید از آن استفاده کنند. اگرچه میوه های شیرین مثل توت و مویز برای کبد مفیدند ولی نباید در مصرف آنها افراط کرد.   

برای تقویت کبد از پسته، بادام و فندق استفاده کنید

 نسخهاگر آزمایش های شما نشان از چربی کبدتان دارد:1. دو قاشق غذاخوری خاکشیر را در یک و نیم لیوان آب بجوشانید، یک لیوان باقی بماند. هر روز صبح ناشتا میل کنید و تا نیم ساعت چیزی نخورید.

2. هر روز یک استکان عرق کاسنی میل کنید .

3. هر روز یک استکان عرق شاتره میل کنید.

4. در برخی موارد که تشخیص آن با طبیب حاذق است، حجامت کبدی هم توصیه می شود.نگران نباشید!اگر شما مبتلا به کبد چرب هستید و این مطلب را تا به اینجا مطالعه کرده اید، برای تان مژده ای داریم و آن این است: «در صورت رعایت رژیم غذایی توصیه شده، انجام ورزش و تحرک بدنی مناسب و استفاده از روش های درمانی گیاهی موثر، این بیماری به صورت کامل و بدون بر جای گذاشتن هیچ نوع عارضه ای بهبود می یابد.»پس: تا فرصت باقیست شروع کنید! تندرستی ارزشمندترین هدیه خداوند به انسان است، برای یک شروع خوب، هنوز فرصت باقی است.

 

منبع: ماهه طبیب سبز/برترین ها


تور ویژه مشهد // قیمت مناسب

شماره موبایلتان را خودتان بگذارید 912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 اگر در هضم غذا دچار مشکل شده‌اید، نفخ می‌کنید، حالت تهوع دارید و غیره احتمال دارد کبدتان به مشکل برخورده باشد. یعنی اینکه باکش پر شده و دیگر نمی‌تواند مواد زائد را دفع کند. این‌گونه می‌شود که بدن دچار مشکل می‌شود. تمیز کردن کبد کار سختی نیست. برای اینکه احساس سبکی بکنید با چند توصیه‌ی ساده و بدون خطر می‌توانید کبدتان را تمیزکاری کنید. با ما همراه باشید.تکنیک 3 لیموترشبرای اینکه دچار مشکلات گوارشی نشوید لازم است که به طور منظم به فکر تمیز کردن کبدتان باشید. لیموترش می‌تواند باعث تحریک ترشح صفرا شده و تمام سموم و مواد زائد انباشته‌شده در کبد را تمیز کند.

روش استفادهسه عدد لیموترش را بدون برش دادن داخل یک ظرف حاوی آب سرد بیندازید. اجازه دهید آب به مدت سه دقیقه داغ شده و به جوش برسد. سپس آن را خنک و لیموترش‌ها را از آن خارج کنید. آب لیموترش‌ها را بگیرید و به همان آب اضافه کنید. هر روز صبح ناشتا و همچنین بین وعده‌های غذایی از این آب لیموترش میل کنید.برگ‌های خشک رزماری را دریابیدزمانی که کبد اشباع می‌شود نمی‌تواند به درستی به وظایفش عمل کند و این‌گونه می‌شود که به زحمت می‌افتد. وقتی کبد درست کار نکنید گوارش شما نیز با مشکل مواجه می‌شود. رزماری باعث افزایش ترشح صفرا می‌شود که کبد را تمیز و به عملکرد خوب آن کمک می‌کند.

روش تهیه15 گرم برگ خشک رزماری را در یک لیتر آب ریخته و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و روزانه چند فنجان از این جوشانده میل کنید.

افشره‌ی خوراکی نعناحالت تهوع، مشکلات کلیوی و حتی اختلالات جنسی و غیره می‌تواند ناشی از اشباع شدن کبد باشد. زمانی که ضایعات زیادی در کبد تجمع کرده باشد علائم زیادی را نشان می‌دهد. برای کمک به تمیز شدن و عملکرد خوب کبد می‌توانید از افشره‌ی خوراکی نعنا استفاده کنید.

روش تهیهدو قطره افشره‌ی خوراکی نعنا فلفلی را در یک قاشق چای‌خوری عسل بچکانید و در دهان بگذارید. همچنین می‌توانید یک قطره افشره‌ی خوراکی رزماری، یک قطره افشره‌ی خوراکی نعنا و یک قطره افشره‌ی خوراکی ترخون را با هم مخلوط کرده و روزانه دو مرتبه کبدتان را خلاف عقربه‌های ساعت ماساژ دهید.

پاک‌سازی کبد با ریشه‌ی گیاه قاصدکبرای تمیز کردن کبد یک دوره‌ی درمانی با گیاه قاصدک را در پیش بگیرید. گیاه قاصدک ترشح صفرا را تحریک کرده و مواد زائد را از بدن دفع می‌کند. مواد زائدی که در کبد انباشته می‌شوند اجازه نمی‌دهند که توکسین های خون تصفیه و چربی‌ها هضم شوند.

روش تهیهبرای هر 15 میلی‌لیتر آب جوش یک تا چهار گرم ریشه‌ی خشک گیاه قاصدک لازم دارید. این گیاه را دم کنید و روزانه سه تا چهار مرتبه میل کنید.روغن زیتون extra virgineروغن زیتون برای کبد بسیار فوق‌العاده است به خاطر اینکه خواص ملینی دارد. این روغن کبد را تمیز و مشکلات کبدی را رفع می‌کند.

روش استفادهروغن زیتون را با آب لیموترش مخلوط کنید. به مدت پنج روز با شکم خالی این ترکیب را بنوشید.

برگ‌های آرتیشوآرتیشو یا همان کنگر فرنگی باعث تحریک ترشح صفرا می‌شود و به این ترتیب به دفع توکسین‌ها یا همان سموم انباشته شده در کبد کمک می‌کند. محققان عصاره‌ی این گیاه را به موش‌های آزمایشگاهی تزریق کرده و خواص محافظتی آن را روی کبد مشاهده کردند.

روش استفاده1 تا 2 برگ آرتیشو را در نیم تا یک لیتر آب و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. در طول روز بعد از غذا از این محلول میل کنید.عصاره‌ی گیاه خار مریمنارسایی کبدی، سنگ صفرا، سیروز (التهاب مزمن بافت کبدی) و غیره. همه‌ی این‌ها زمانی به وجود می‌آید که کبد اشباع‌شده و پر از سم باشد. از گیاه خارمریم می‌توان برای تحریک ترشح صفرا و همچنین دفع مواد زائد انباشته‌شده در کبد استفاده کرد.

روش استفاده2.5 گرم عصاره‌ی گیاه خارمریم را با یک چهارم لیتر آب مخلوط کنید. هر روز قبل از غذا (سه مرتبه در روز) از این عصاره میل کنید. عصاره‌ی این گیاه به صورت کپسول یا به شکل مایع در بازار وجود دارد.

منبع:roozno.com


تور ویژه مشهد // قیمت مناسب

شماره موبایلتان را خودتان بگذارید 912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

به گزارش تیترشهر: گیاهان دارویی در پیشگیری و درمان
بیماری کبد چرب بسیار موثر هستند. از جمله گیاهان دارویی مفید در این زمینه
چای سبز ، زنجبیل و شیرین بیان است.

بیماری کبد چرب این روزها از قبل در میان افراد نمایان شده است و
این می‌تواند به دلایلی همچون وجود تغذیه ناسالم ، استفاده از روغن‌های
رغوب و خوردن فست فودها به طور مداوم باشد. به همه این‌ها عدم تحرک و
افزایش وزن را هم اضافه کنید. از آنجایی که این بیماری خاموش است و سریعا
خود را نشان نمی‌دهد لازم است که علاوه بر درمان پیشگیری از این بیماری را
هم در بره تغذیه‌ای خود داشته باشیم. استفاده از گیاهان دارویی در زمینه
درمان کبد چرب می‌تواند تا حد زیادی کمک‌کننده باشد.

بیماری کبد چرب به معنی تجمع چربی در سلول‌های کبد می‌باشد. وجود چربی
در کبد امری نرمال و طبیعی است، ولی زمانی که چربی بیش از ۵ تا ۱۰ درصد
باشد، این وضعیت به عنوان بیماری کبد چرب در نظر گرفته می‌شود. افزایش چربی
در کبد، این اندام را در برابر صدمات و بیماری‌های آسیب‌پذیر
می‌سازد که می‌تواند باعث التهاب و آسیب در این اندام گردد. متاسفانه این
بیماری معمولا زمانی خود را نمایان می‌کند که ذرات چربی بخش زیادی از
سلول‌های کبدی را به خود درگیر کرده‌اند.

بطور کلی افراد مبتلا به بیماری کبد چرب، به‌ویژه در شروع بیماری، علائم
مشخصی ندارند. با این وجود، برخی افراد ممکن است احساس ناراحتی در ناحیه
شکمی، خستگی و کوفتگی، کاهش اشتها، یک احساس کلی خوب نبودن و نوعی بدحالی
مبهم را تجربه کنند. درواقع می‌توان گفت کبد چرب پس از درگیر کردن کبد با
علائمی مانند ضعف، خستگی و احساس سنگینی و فشار در ناحیه فوقانی و راست شکم
بروز می‌کند. خوشبختانه در میان شیوه‌های طبیعی درمان در سراسر جهان،
راهکارها و تکنیک‌هایی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای پیشگیری از
ابتلا به کبد چرب اقدام كرد.

توجه: مصرف بی‌رویه و بی‌قاعده ویتامین A نیز می‌تواند یک عامل محرک
برای ابتلا به بیماری کبد چرب باشد که در نهایت فرد را با خطر رسوب چربی در
بافت‌های کبد و اختلال در عملکرد این عضو رو‌به‌رو کند.

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند از رسوب چربی‌ها در بافت کبد
جلوگیری کند، اصلاح رژیم غذایی است. به گفته محققان جایگزین کردن سویا و
پروتئین گیاهی به جای پروتئین حیوانی به‌ویژه گوشت قرمز می‌تواند تاثیر
زیادی در کاهش جذب چربی و تری‌گلیسیرید در بافت کبد داشته باشد. گیاهان
دارویی و مواد غذایی زیر تا حد زیادی می‌توانند از بروز بیماری کبد چرب
پیشگیری کرده و یا به درمان آن کمک کنند:

چای سبز

نوشیدن چای سبز یا استفاده از عصاره این گیاه دارویی تأثیر زیادی در
پیشگیری از تجمع و رسوب چربی‌ها در اطراف کبد دارد، ضمن آنکه می‌تواند به
تسریع روند درمانی کبد چرب نیز کمک کند. افرادی که احتمال و استعداد ابتلا
به این بیماری در آن‌ها زیاد است مانند افراد چاق و کم‌تحرک می‌توانند با
گنجاندن چای سبز در رژیم غذایی روزانه خود از ابتلا به این بیماری پیشگیری
کنند، به شرط آنکه در کنار نوشیدن چای سبز، رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و
میوه‌ها را در بره غذایی خود بگنجانند. علاوه بر این، درمانگران چینی بر
این باورند که نوشیدن این چای گیاهی به صورت مستمر می‌تواند از ابتلا به
سرطان کبد نیز پیشگیری کند.

زنجبیل

یکی دیگر از گیاهان دارویی برای کاهش جذب چربی در جریان گردش خون و
اندام‌های داخلی زنجبیل است که باید در بره غذایی هفتگی گنجانده شود. به
اعتقاد برخی از درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان، نوشیدن دمنوش زنجبیل نیز
در کنترل بیماری‌های کبد به ویژه کبد چرب موثر است. نوشیدن این دمنوش
می‌تواند به کاهش جذب چربی در اطراف کبد کمک کرده و مانع از ابتلای افراد
مستعد به این بیماری شود. مصرف دمنوش زنجبیل یا ماست کم‌چرب حاوی زنجبیل به
ویژه در وعده‌هایی که غذای چرب خورده‌اید بسیار اهمیت دارد.

زردچوبه

به تازگی محققان دانشگاه «سنت لوئیس» از تأثیر زردچوبه بر کنترل بیماری
کبد چرب در افراد چاقی که به این بیماری مبتلا هستند خبر داده‌اند. بر اساس
این تحقیقات مشخص‌شده، افرادی که از زردچوبه به عنوان یک چاشنی در بره
روزانه خود استفاده می‌کنند کبد مقاوم‌تری در برابر ابتلا به بیماری کبد
چرب دارند و احتمال ذخیره شدن ذرات چربی در کبد آن‌ها کمتر است. از این رو
این محققان به مردم توصیه می‌کنند مصرف زردچوبه را به عنوان یکی از گیاهان
دارویی موثر و درمانگر در بره هفتگی و حتی روزانه خود بگنجانند.

شیرین بیان

شما می‌توانید از شیرین بیان نیز برای مداوای مشکلات کبدی نظیر بیماری
کبد چرب غیرالکلی استفاده کنید. بر طبق مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۲ در مجله
تحقیقات گیاه درمانی انتشار یافته است، عصاره ریشه گیاه شیرین بیان به کاهش
فعالیت آنزیم‌های کبد در بیماری کبد چرب غیرالکلی کمک می‌کند. این گیاه
همچنین از آسیب کبدی ناشی از فلزات سنگین و سموم جلوگیری می‌کند.

قهوه

یکی دیگر از گیاهان دارویی مفید در این زمینه قهوه است. امروزه اثبات
شده مصرف روزانه یک فنجان قهوه برای جلوگیری از خشکی کبد و همچنین کبد چرب
بسیار مفید است. کسانی که به عارضه کبد چرب مبتلا هستند از قهوه می‌توانند
به عنوان کمک‌کننده در بهبود آن استفاده کنند. البته نباید تصور شود که
تنها قهوه در بهبود این بیماری موثر است بلکه شخص مبتلا به کبد چرب باید به
کاهش وزن و انجام ورزش نیز بپردازد. در ضمن امروزه اثبات شده کسانی که
روزانه یک فنجان قهوه مصرف می‌کنند در مقایسه با کسانی که قهوه مصرف
نمی‌کنند کمتر به عارضه سرطان کبد مبتلا می‌شوند.

اگر به اضافه وزن مبتلایید، اگر کم‌تحرک هستید و احتمال ابتلا به کبدچرب
را دور نمی‌بینید به شما پیشنهاد می‌کنیم از مصرف غذاهایی مانند غذاهای
فریز شده و یخ زده، ترشیجات، ماست پرچرب، سس، نمک زیاد، غذاهای فست فود،
انواع شیرینی‌ها، پیتزا، انواع سرخ كردنی‌ها مانند سیر داغ، پیاز داغ،
چیپس، پفک، غذاهای چرب و نوشابه‌های گازدار پرهیز كرده و تا می‌توانید به
جای آن‌ها از میوه‌های تازه، سبزیجات مختلف به ویژه کاهو، خیار، هویج و
غذاهای سالم و طبیعی استفاده کنید. رعایت این رژیم در تمامی دوره‌های سنی
به پیشگیری از ابتلا به کبد چرب و دیگر بیماری‌های کبد کمک می‌کند.

خانه » دسته بندی پزشکی،سلامتی،تغذیه و تندرستی » بیماریهای دستگاه گوارشی » درمان کبد چرب با داروهای گیاهی | موثر ترین درمان های گیاهی کبد چرب

شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
سمانه طبسی

استئاتوز کبدی که به بیماری کبد چرب شناخته می شود، بیماری است که عملکرد کبد و سایر اندام های وابسته به کبد را مختل می کند.خبر خوب برای شما این است که درمان کبد چرب با داروهای گیاهی کاملا امکان پذیر است.

به یاد داشته باشید که برای درمان کبد چرب باید سبک زندگی سالم را انتخاب کنید. ورزش منظم و اجتناب از مصرف فست فود ها و غذاهای چرب و کربوهیدرات های تصفیه شده.

علت کبد چرب تجمع چربی در سلول های کبدی است.

این مشکل ممکن است به دلیل عملکرد شعیف متابولیسم یا زوال اندام به خاطر مصرف زیاد الکل رخ دهد.

بیماری کبد چرب در مراحل اولیه بدون علامت است با این حال با جدی تر شدن بیماری علایم آن

کیفیت زندگی بیمار را مختل می کند.

خوشبختانه علاوه بر درمان های پزشکی داروهای طبیعی بسیار موثری برای بهبود

علایم بیماری وجود دارد که بر خلاف داروهای شیمیایی هیچ گونه عوارض جانبی ای ندارند.

در این مقاله می خواهیم علایم کبد چرب  همچنین داروهای خانگی که به طور طبیعی کبد چرب را درمان می کنند به شما معرفی نماییم.

مبتلایان به کبد چرب اغلب به دلیل عدم وجود علایم مشخص و عدم آگاهی از علت کبد چرب ، بیماریشان را نادیده می گیرند.

با این حال با پیشرفت بیماری علایم نشان دهنده آن افزایش پیدا می کند.

علایم هشدار دهنده و عوارض کبد چرب عبارتند از:

اگر تعدادی از علایمی که در بالا اشاره شد را تجربه می کنید با پزشک مشورت نمایید.

پزشک برای تشخیص کبد چرب از روش های

آزمایش خون

سونوگرافی

بیوپسی کبد

استفاده می کند و پس از تایید بیماری تغییرات بلافاصله سبک زندگی به خصوص رژیم غذایی برایتان تجویز می نماید.

به طور کلی هدف درمانی کبد چرب کاهش تاثیر منفی چربی کبد است.

چند داروی طبیعی مکمل اثبات شده برای درمان کبد چرب وجود دارد که در این مقاله موثرترین درمان ها را با جزئیات کامل با شما درمیان می گذاریم.

یک ترکیب از گیاهان دارویی برای کبد چرب ترکیب گزنه و بارهنگ است که به دلیل محتوای آنتی اکسیدان بالا و خاصیت ضد التهابی تاثیری عالی بر تحریک عملکرد متابولیسم بدن و درمان کبد چرب دارد.

۱ قاشق چایخوری گزنه ( ۵ گرم ) + ۱ قاشق چایخوری بارهنگ ( ۵ گرم ) به ۱ لیوان ( ۲۵۰ میلی لیتر  ) آب جوش اضافه کرده رویش را بپوشیانید و ۱۰ دقیقه اجازه بدهید دم بکشد. سپس صاف کرده بنوشید.

بعد از هر وعده غذایی یک لیوان از این دارو بنوشید.

یکی از گیاهان دارویی برای کبد چرب گل قاصدک است. قاصدک در طب جایگزین به خاطر اثر سم زدایی که دارد شناخته می شود بنابراین یک درمان مکمل مناسب برای درمان علایم کبد چرب است.

برای درمان خانگی کبد چرب ، ۵ گرم گل قاصدک را در یک لیوان آب جوش ریخته رویش را بپوشانید و ۱ دقیقه اجازه دهید دم بکشد سپس صاف کرده میل نمایید.

۲-۳ بار در هفته حداقل به مدت ۳ هفته از این دمنوش استفاد کنید.

چای سبز یک دمنوش پاکسازی کننده و بهترین دارو برای تحریک متابولیسم و چربی سوزی است. بنابراین برای درمان کبد چرب عملکرد خوبی دارد.

۵ گرم چای گرم را به یک لیوان آب جوش اضافه کرده رویش را پوشانده و ۱۰ دقیقه اجازه دهید دم بکشد سپس صاف کنید.

روزی ۲ لیوان چای سبز بنوشید و این دارو را ۲-۳ هفته تا زمانی که احساس بهبود کنید، ادامه دهید.

تربچه در طب سنتی برای درمان کبد چرب مورد استفاده قرار می گیرد.

تربچه باعث تحریک متابولیسم و کاهش تجمع سلول های چربی به خصوص چربی کبد می شود.

برای درمان گیاهی کبد چرب ، ۲ عدد تربچه را به همراه ۲۰۰ میلی لیتر آب و ۱ قاشق چایخوری سویا لیستین در میکسر با هم مخلوط کنید.

در صورتی که سویا لیستین در دسترس نداشتید اسموتی تربچه را به تنهایی مصرف نمایید.

اسموتی تربچه را صبح ناشتا و به صورت تازه مصرف نمایید.

مصرف سرکه سیب برای مقابله با تجمع چربی در کبد بسیار موثر است.

ضمن این که نوشیدن سرکه سیب باعث کاهش وزن و بهبود تکثیر سلولی می شود.

برای درمان خانگی کبد چرب ۱ قاشق غذاخوری ( ۱۵ میلی لیتر ) سرکه سیب را با ۱ لیوان آب گرم مخلوط نموده و روزی دوبار نیم ساعت قبل از ناهار و شام میل نمایید.

ترجمه شده در سایت خلایق
منبع:

steptohealth.com

مطالب پیشنهادی :

پاکسازی کبد به طور طبیعی با کمک این ۱۰ ماده غذایی فوق العاده

گرید بندی کبد چرب / درمان بیماری کبد چرب با طب سنتی

بره غذایی برای بیماران سیروز کبدی و درمان سیروز کبدی

آیا سرطان کبد قابل درمان است ؟ راه درمان سرطان کبد با طب سنتی و طب جدید


۱۳۹۵-۰۹-۱۴

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
پدرام ملکی
· Published ۱۳۹۵-۰۹-۱۴
· Last modified 218-3-16


۱۳۹۵-۱۰-۰۳

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
پدرام ملکی
· Published ۱۳۹۵-۱۰-۰۳
· Last modified 218-3-16


۱۳۹۶-۰۸-۰۱

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
اکبر جودکی
· Published ۱۳۹۶-۰۸-۰۱
· Last modified 218-7-11


۱۳۹۵-۰۹-۲۶

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
پدرام ملکی
· Published ۱۳۹۵-۰۹-۲۶
· Last modified 218-3-16

باز نشر مطالب تنها با ذکر سایت خلایق و ذکر آدرس و درج بک لینک khalayegh.com مجاز است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *