درمان چربی سوزی شکم

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

تنگ‌شدن لباس‌ها، تنها مشکل چربی شکم نیست. چربی شکم به‌عنوان «چربی احشایی» نیز شناخته می‌شود که بسیار خطرناک است. این نوع چربی احتمال بروز برخی بیماری‌ها مانند دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. بسیاری از نهادهای مرتبط با سلامتی از شاخص توده‌ی بدنی (BMI) برای ارزیابی سلامت وزنی و احتمال بروز بیماری‌های سوخت‌وسازی استفاده می‌کنند، اما شاید استفاده از این شاخص کمی گمراه‌کننده باشد. برخی با اینکه به‌نظر لاغر می‌آیند، چربی شکم اضافی دارند و این امر آنها را درمعرض بیماری‌های مختلف قرار می‌دهد. سوزاندن چربی‌های دور شکم دشوار است، ولی برخی راه‌ها به چربی‌ سوزی شکم کمک می‌کنند. با این مطلب همراه شوید تا با ۲۰ نکته برای چربی‌ سوزی شکم آشنا شوید.

درمان چربی سوزی شکم

فیبر محلول با جذب آب نوعی ژل تشکیل می‌دهد. این ژل سرعت عبور غذا را در دستگاه گوارشی‌ کاهش می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهند که این نوع فیبر باعث می‌شود زودتر احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید. درنتیجه به لاغری‌ شما کمک کند؛ فیبر محلول موجب کاهش کالری جذب‌شده از غذاها می‌شود.

علاوه‌بر اینها فیبر محلول، در مبارزه با چربی شکمی مؤثر است. براساس مطالعه‌ی مشاهده‌ای برروی یک هزار و ۱۰۰ نفر، افزایش مصرف هر ۱۰ گرم فیبر محلول در‌طول روز، موجب کاهش ۳٫۷ درصدی چربی شکم در بازه‌ی زمانی ۵ ساله می‌شود. بنابراین تلاش کنید تا مصرف فیبر محلول‌ را افزایش دهید. تخم‌ کتان، کلم بروکسل، آووکادو، حبوبات و شاه‌توت نمونه‌هایی از غذاهای سرشار از فیبر محلول هستند.

چربی‌های ترانس درنتیجه‌ی افزودن هیدروژن به چربی‌های اشباع‌نشده‌ای مانند روغن سویا ایجاد می‌شوند. این نوع چربی در کره‌ی گیاهی و برخی از غذاهای بسته‌بندی‌شده یافت می‌شوند. مشاهدات و مطالعات صورت‌گرفته برروی جانوران نشان می‌دهد که مصرف این نوع چربی‌ها با بروز التهابات، بیماری‌های قلبی، مقاومت به انسولین و افزایش چربی شکمی درارتباط است.

مطالعه‌ی صورت‌گرفته برروی میمون‌ها نشان می‌دهد: میزان چربی شکمی در آن دسته از میمون‌هایی که رژیم‌غذایی سرشار از چربی‌های ترانس داشتند، ۳۳٪ از میمون‌هایی که رژیم‌غذایی سرشار از چربی‌های تک‌اشباع‌نشده داشتند، بوده است.

برای کاهش چربی شکم درجهت کمک به سلامتی‌تان، برچسب ترکیبات تشکیل‌دهنده‌ی روی موادغذایی را به‌دقت بخوانید و از محصولاتی که محتوی چربی‌های ترانس هستند، دوری کنید. از مصرف محصولاتی که محتوی روغن‌های هیدروژنه هستند، خودداری کنید.

مصرف نوشیدنی‌های الکلی مضرات بسیاری برای سلامتی دارد. مطالعات حاکی از آن است که مصرف نوشیدنی‌های الکلی باعث افزایش چربی شکم می‌شود و تجمع چربی‌های دور کمر را نیز افزایش می‌دهد.

بنابراین اگر می‌خواهید سایز کم کنید و به فکر سوزاندن چربی‌های دور شکم‌تان هستید از مصرف نوشیدنی‌های الکلی اجتناب کنید.

مصرف زیاد پروتئین موجب افزایش ترشح هورمون سیری PYY می‌شود. این هورمون در کاهش اشتها و افزایش احساس سیری مؤثر است. همچنین پروتئین‌ها باافزایش میزان سوخت‌وساز به شما کمک می‌کنند تا درزمان کاهش وزن، حجم کمتری از عضلات را ازدست بدهید.

بسیاری از مطالعات مشاهده‌ای بیانگر این امر هستند که اگر افراد پروتئین مصرف کنند، احتمالا چربی شکم کمتری خواهند داشت. بنابراین بهتر است در بره‌ی غذایی روزانه‌تان، از منابع مناسب، پروتئین موردنیازتان را دریافت کنید. گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، لبنیات، آب‌پنیر و مغزها منابع مناسبی برای تأمین پروتئین مورد نیازتان هستند.

استرس، به افزایش چربی‌های شکمی کمک می‌کند. استرس غدد فوق‌کلیوی را به تولید هورمون کورتیزول تحریک می‌کند. هورمون کورتیزول به «هورمون استرس» معروف است.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند: سطح بالای هورمون کورتیزول موجب افزایش اشتها و افزایش ذخیره‌ی چربی‌های شکم می‌شود.

علاوه‌براین، زنانی که چربی شکم بالایی دارند، بیش‌از دیگران درپاسخ به استرس‌ها، هورمون کورتیزول تولید می‌کنند. باافزایش کورتیزول، مقدار چربی‌های شکم نیز افزایش می‌یابد.

بنابراین برای کاهش استرس‌ بهتر است فعالیت‌هایی را انجام دهید. یوگا و مدیتیشن روش‌هایی مناسب برای کاهش استرس‌های روزمره هستند.

شکر و قند محتوی فروکتور هستند. مصرف زیاد فروکتوز با چندین بیماری مزمن در ارتباط است. بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲، چاقی و کبد چرب، نمونه‌هایی از این بیماری‌ها هستند.

مطالعات مشاهده‌ای نیز از ارتباط مصرف زیاد قندها و افزایش چاقی شکم حکایت دارند. علاوه‌بر قند و شکر، مصرف زیاد قندهای سالم مانند عسل طبیعی نیز می‌تواند موجب افزایش چربی شکم شود. بنابراین نباید آنها را نیز، در مقادیر زیاد مصرف کرد.

ورزش‌های هوازی راهی مناسب برای افزایش سلامتی و سوزاندن کالری هستند. مطالعات نشان می‌دهد این نوع از تمرینات ورزشی بهترین راه برای چربی‌سوزی شکم هستند. تمرینات هوازی باشدت متوسط و بالا تأثیر بیشتری در چربی‌سوزی شکم دارند.

فارغ ازشدت تمرین، دفعات و میزان تمرینات هوازی نیز، درمیزان چربی‌سوزی شکم مؤثر است. نتایج یک مطالعه‌ نشان داد: زنانی‌که پس‌از یائسگی در هفته، ۳۰۰ دقیقه تمرینات هوازی داشتند، نسبت‌به زنانی‌که در هفته، ۱۵۰ دقیقه تمرینات هوازی داشتند، چربی‌‌سوزی بیشتری در قسمت‌های مختلف بدن‌شان داشتند.

کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها راهی مؤثر برای کاهش چربی‌ها ازجمله چربی‌های شکمی است. رژیم‌های غذایی محتوی کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات درروز، موجب کاهش چربی شکمی افراد مستعدِ ابتلا به دیابت نوع ۲، همچنین افراد دارای اضافه‌وزن و زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک شد.

برای کاهش چربی‌های شکمی مجبور نیستید یک رژیم‌غذایی با کربوهیدرات بسیار محدود داشته باشید. برخی مطالعات نشان می‌دهند که جایگزینی کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده با کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای فرآوری‌نشده نیز می‌تواند سلامت سوخت‌وسازی فرد را بهبود دهد و به چربی‌سوزی شکم کمک کند.

مطالعه‌ای معروف دراین زمینه نشان داده است: کسانی‌که بیشترین مقدار مصرف غلات کامل و تصفیه‌نشده را داشتند، میزان چربی شکمی‌شان ۱۷٪ کمتراز کسانی‌ بود که رژیم‌غذایی‌شان سرشار از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده بود.

روغن نارگیل یکی از سالم‌ترین چربی‌هاست. مطالعات نشان می‌دهند چربی‌های با زنجیره‌ی متوسط موجود در روغن نارگیل، به افزایش سوخت‌وساز کمک می‌کند و موجب کاهش میزان ذخیره‌ی چربی‌‌ها می‌شود.

برخی مطالعات کنترل‌شده نشان می‌دهند که احتمالا روغن نارگیل به کاهش چربی‌های شکم کمک می‌کند. دریک مطالعه، مردان چاقی که به‌مدت ۱۲ هفته، هرروز روغن نارگیل مصرف کردند، نسبت‌به کسانی‌که رژیم‌غذایی‌ یا میزان فعالیت‌شان را تغییر ندادند، به‌طور میانگین ۲٫۸۶ سانتی‌متر چربی دور شکم‌شان را سوزاندند.

برای کمک به چربی‌سوزی شکم بهتر است روزانه ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ گرم) روغن نارگیل مصرف کنید. این مقدار مصرف روغن نارگیل در مطالعات نتایج خوبی برجای گذاشته است.

با این تفاسیر فراموش نکنید که روغن نارگیل سرشار از کالری است. به‌جای افزودن کالری اضافی به رژیم غذایی‌تان، برخی از چربی‌هایی که هم‌اکنون هم در رژیم‌غذایی‌تان وجود دارند را با روغن نارگیل عوض کنید.

تمرینات قدرتی یا استقامتی برای حفظ و افزایش توده‌ی عضلانی ضروری است. براساس مطالعات صورت‌گرفته برروی افراد مبتلا به پیش‌دیابت، دیابت نوع ۲ و کبدچرب، تمرینات قدرتی به چربی‌سوزی شکم کمک می‌کند.

در مطالعه‌ای که برروی نوجوانان بااضافه‌وزن صورت گرفت، مشاهده شد: ترکیب تمرینات هوازی و قدرتی موجب بیشترین کاهش چربی‌های احشایی می‌شود. اگر می‌خواهید شروع به انجام تمرینات قدرتی کنید، بهتر است با یک مربی بدنسازی در این زمینه مشورت کنید.

نوشیدنی‌های شیرین‌شده با شکر سرشار از فروکتوز مایع‌ هستند که موجب افزایش چربی شکم می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد: نوشیدنی‌های شیرین موجب افزایش تجمع چربی در کبد می‌شوند. یک مطالعه‌ی ۱۰ هفته‌ای نشان داد: میزان چربی شکم در افرادی که نوشیدنی‌های سرشار از فروکتوز مصرف می‌کنند، افزایش چشمگیری دارد.

مصرف نوشیدنی‌های حاوی شکر حتی از مصرف غذاهای جامد پُرشکر هم بدتر است. زیرا واکنش مغزتان به کالری‌هایی که از مایعات دریافت می‌کنید با کالری‌های دریافتی از موادغذایی جامد متفاوت است. احتمال مصرف کالری موجود در مایعات و ذخیره‌ی این کالری‌ها به شکل چربی است.

برای کاهش چربی شکم بهتر است از مصرف نوشیدنی‌هایی که با شکر شیرین شده‌اند، مانند نوشابه، چای شیرین و خودداری کنید.

خواب کافی برای جنبه‌های مختلف سلامتی ازجمله داشتن وزنی مناسب ضروری است. مطالعات نشان می‌دهند احتمال چاقی و افزایش چربی‌های شکم در افرادی که به‌اندازه‌ی کافی نمی‌خوابند، است.

مطالعه‌ی ۱۶ ساله‌ای برروی بیش از ۶۸ هزار زن نشان داد: آنهایی‌که شب‌ها کمتر از ۵ ساعت می‌خوابند، بسیار از کسانی‌که شب‌ها ۷ ساعت می‌خوابند درخطر افزایش چربی‌های شکم قرار دارند.

درمان چربی سوزی شکم

«آپنه‌ی خواب» که در آن تنفس فرد به‌طور متناوب، درهنگام خواب قطع می‌شود، با چربی‌های احشایی اضافه ارتباط مستقیم دارد.

علاوه‌بر داشتن حداقل ۷ ساعت خواب شب، اطمینان حاصل کنید که خواب‌تان کیفیت کافی را داشته باشد. اگر به‌داشتن «آپنه‌ی خواب» یا سایر اختلالات خواب مشکوک هستید با پزشک‌تان مشورت و برای درمان اقدام کنید.

چیزهای زیادی به کاهش وزن و چربی‌سوزی شکم کمک می‌کنند، اما مصرف کالری کمتر از نیاز بدن‌تان، کلید موفقیت در این راه است.

استفاده از دفترچه یا نرم‌افزاری برای ثبت کالری مصرفی، می‌تواند در این راه به شما کمک کند. در این زمینه نرم‌افزارهای زیادی طراحی شده‌اند. برخی از این نرم‌افزارها به شما کمک می‌کنند تا پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و ریزمغذی‌های مصرفی‌تان را محاسبه کنید. همچنین برخی دیگر از نرم‌افزارها در محاسبه‌ی تمرینات ورزشی و تحرکات بدنی نیز به شما کمک می‌کنند.

ماهی‌های چرب بسیار مفیدند. آنها سرشار از چربی‌های امگا-۳ هستند که درکاهش چربی‌های احشایی مؤثرند. مطالعاتی که برروی بزرگسالان و کودکان مبتلا به کبدچرب صورت‌گرفت، نشان داد: مصرف مکمل‌های روغن ماهی، به‌طور چشمگیری از چربی کبد و چربی‌های شکم می‌کاهد.

بنابراین مصرف ۲ تا ۳ وعده ماهی در هفته می‌تواند راهی مناسب برای چربی‌سوزی شکم باشد. ماهی‌های سالمون، شاه‌ماهی، ساردین، ماکرل و کولی ماهی‌های سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ هستند و برای کاهش چربی‌های شکم مفیدند.

با اینکه آبمیوه‌ها محتوی ویتامین‌ها و موادمعدنی هستند، ولی قندشان به‌اندازه‌ی نوشابه‌ها و برخی نوشیدنی‌های محتوی شکر بالاست. مصرف زیاد آبمیوه‌ها خطر افزایش چربی‌های شکم را افزاش می‌دهد.

یک وعده‌ی ۲۴۸ گرمی از آب‌سیب بدون شکر افزوده، محتوی ۲۴ گرم قند است که نیمی از آن به شکل فروکتوز است.

برای کمک به چربی‌سوزی شکم به‌جای آبمیوه‌ها از آب، چای بدون شکر، آب‌های طعم‌دار غیرشیرین استفاده کنید.

مصرف سرکه‌ی سیب فواید زیادی برای سلامتی دارد. یکی از این فواید کاهش سطح قند خون است. سرکه‌ی سیب محتوی ماده‌ای به‌ «اسیداستیک» است. در مطالعات صورت‌گرفته برروی جانوران، «اسیداستیک» در کاهش چربی‌های شکم مؤثر عمل کرد.

در یک مطالعه‌ی کنترل‌شده برروی مردان چاق، آنهایی‌که به‌مدت ۱۲ هفته روزانه ۱ قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب مصرف کردند، توانستند نزدیک به ۱٫۴ سانتی‌متر از اندازه‌ی دور کمرشان بکاهند. بااینکه در این زمینه مطالعات زیاد دیگری صورت نگرفته، ولی مصرف روزانه ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری سرکه‌‌ی سیب برای افراد بی‌خطر است و می‌تواند به‌کاهش آرام چربی‌ها کمک کند.

پروبیوتیک‌ها نوعی باکتری‌های مفید هستند که دربرخی غذاها و مکمل‌های تغذیه‌ای وجود دارند. این باکتری‌ها فواید بسیاری برای سلامتی دارند. کمک به سلامت دستگاه گوارشی و تقویت دستگاه ایمنی از فواید این باکتری‌هاست.

محققین دریافته‌اند که انواع مختلف این باکتری‌ها در تنظیم وزن، نقش مهمی بازی می‌کنند. توازن مناسب در مصرف این محصولات به کاهش وزن و چربی‌سوزی شکم کمک می‌کند. باکتری‌های خانواده‌ی «لاکتوباسیلوس» درکاهش چربی شکم موفق عمل کرده‌اند. «لاکتوباسیلوس فرمنتوم»، «لاکتوباسیلوس آمیلووروس» و مخصوصا «لاکتوباسیلوس گاسری» از باکتری‌های این خانواده هستند که به چربی‌سوزی شکم کمک می‌کنند.

مکمل‌های پروبیوتیک معمولا محتوی انواع مختلف باکتری‌ها هستند. بنابراین حتما مکملی بخرید که محتوی یک یا از باکتری‌های این‌گونه باشد.

این روزها روزه‌ی متناوب به‌شیوه‌ای محبوب برای کاهش وزن تبدیل شده است. این روش دارای دوره‌های چرخشی‌ای است که دربرخی زمان‌ها اجازه‌ی غذاخوردن دارید و دربرخی زمان‌ها اجازه‌ی غذاخوردن ندارید.

یک روش معروف روزه‌ی متناوب شامل ‍۱ یا ۲ دوره‌، روزه‌ی ۲۴ ساعته در هفته است. یک روش دیگر شامل ۱۶ ساعت ممنوعیت غذاخوری در روز و ۸ ساعت اجازه‌ی غذاخوردن است.

در یک بررسی، کسانی‌که روزه‌ی متناوب داشتند توانستند در یک بازه‌ی ۶ تا ۲۴ هفته‌ای بین ۴ تا ۷درصد از چربی‌های شکم‌شان را کم کنند.

چای‌سبز یک نوشیدنی بسیار مفید است. چای سبز محتوی کافئین و آنتی‌اکسیدانی به‌ «اپی‌گالوکتشین گالات» (EGCG) است که هردوی آنها به افزایش سوخت‌وساز کمک می‌کنند.

EGCG نوعی کاتچین است که مطالعات بسیاری از نقش آن در چربی‌سوزی شکم حکایت دارند. مصرف چای‌سبز زمانی‌که با تمرینات ورزشی همراه شود،‌ تأثیر بیشتری خواهد داشت.

حتما بخوانید: طرز تهیه ۶ دمنوش لاغری که چربی سوزی را سرعت می‌بخشد

اگر تنها یکی از موارد موجود در این فهرست را به‌کار ببندید، نمی‌توانید نتایج چشمگیری مشاهده کنید. اگر می‌خواهید نتایج مثبتی مشاهده کنید، باید روش‌های مختلف را باهم تلفیق کنید تا تأثیرگذاری مطلوبی داشته باشد.

بسیاری از روش‌های موجود در این فهرست، نه‌تنها به چربی‌ سوزی شکم کمک می‌کنند، بلکه موجب ایجاد عادات تغذیه‌ای سالم در رژیم‌غذایی‌ و سبک‌ زندگی‌تان می‌شوند.

بنابراین تغییر دائمی سبک زندگی‌ راهی مؤثر برای کاهش چربی‌های شکم و جلوگیری از بازگشت آنهاست.

وقتی سبک زندگی سالمی را دنبال کنید و از غذاهای سالم و فرآوری‌نشده استفاده کنید، چربی‌ سوزی شکم نتیجه‌ی اجتناب‌ناپذیر این عادات خواهد بود.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

با سلام. من یه کاربر ساده یا اگه خدا قبول کنه مربی بدنسازی هستم
خواستم فقط جهت بالا رفتن علمتون د مورد عضلات شکم بگم که اول اینکه تمرینات شکم همیشه پاسخگو نیست
عضلات شکم تنها عضلاتی هستند که به سختی میتوان به آنها شوک وارد کرد
دوم اینکه بدون انجام تمرینات هوازی شکمی صاف و تیکه ممکن نیست و تمرینات هوازی باید مرتب رعایت شوند
سوم اینکه تمرینات شکم روی میز و سطح شیبدار اشتباهی بیش نیست و توسط مربیان بی علم این سرزمین باب شده است. من خودم شکم بر روی زمین و سطح صاف رو ترجیح میدم.
مورد چهارم اینه که تغذیه و استراحت دو عامل اصلی داشتن شکمی صاف هست. اگر شما حتی به صورت کوتاه مدت از ساعت ۲۳ به بعد میخوابید شکم و پهلو های شما به مرور زمان شروع به ساخت بافت چربی میکنند.
مورد آخر باید بگم که اگر شما میخواهید ورزشی را به صورت حرفه ای دنبال کنید سعی کنید به سراغ مربی های حرفه ای بروید.
چه استعداد هایی که به دلیل کمبود علم در مربیان از بین میروند. امید است به پیشرفت علم در کشور که هر چه در این خاک مقدس میکشیم به دلیل نبود علم است.
یا علی

با سلام. من یه کاربر ساده یا اگه خدا قبول کنه مربی بدنسازی هستم
خواستم فقط جهت بالا رفتن علمتون د مورد عضلات شکم بگم که اول اینکه تمرینات شکم همیشه پاسخگو نیست
عضلات شکم تنها عضلاتی هستند که به سختی میتوان به آنها شوک وارد کرد
دوم اینکه بدون انجام تمرینات هوازی شکمی صاف و تیکه ممکن نیست و تمرینات هوازی باید مرتب رعایت شوند
سوم اینکه تمرینات شکم روی میز و سطح شیبدار اشتباهی بیش نیست و توسط مربیان بی علم این سرزمین باب شده است. من خودم شکم بر روی زمین و سطح صاف رو ترجیح میدم.
مورد چهارم اینه که تغذیه و استراحت دو عامل اصلی داشتن شکمی صاف هست. اگر شما حتی به صورت کوتاه مدت از ساعت ۲۳ به بعد میخوابید شکم و پهلو های شما به مرور زمان شروع به ساخت بافت چربی میکنند.
مورد آخر باید بگم که اگر شما میخواهید ورزشی را به صورت حرفه ای دنبال کنید سعی کنید به سراغ مربی های حرفه ای بروید.
چه استعداد هایی که به دلیل کمبود علم در مربیان از بین میروند. امید است به پیشرفت علم در کشور که هر چه در این خاک مقدس میکشیم به دلیل نبود علم است.
یا علی

تناسب اندام

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

رژیم لاغری یک ماهه؛ چگونه در ۲۸ روز ۵ کیلوگرم وزن کم کنیم؟‌

متابولیسم چیست؛ ۳ روش افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن

متقاعد کردن دیگران با استفاده از سلسله‌‌مراتب انگیزشی مونرو

با کتاب افزایش فروش به روش اساتید هاروارد، پولدار شوید

۷ اصل مهمی که هنگام برقراری ارتباط باید در نظر بگیرید

چطور برای برقراری ارتباط بره ریزی کنیم؟

علت خواب زیاد؛‌ عوارض آن و نحوه بهبود کیفیت خواب

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

شاید شما هم درباره‌ی غذاهایی که نه تنها موجب کاهش وزن بلکه باعث از بین رفتن چربی‌های شکمی می‌شوند، شنیده باشید. ممکن است شما از آن دسته‌ افرادی باشید که اکنون هم غذاهای این چنینی مانند ماهی سالمون، سبزیجات، آووکادو، لبنیات و خشکبار را برای داشتن شکمی تخت در رژیم لاغری شکم خود قرار داده باشید. بر اساس آخرین پژوهش‌ها، چندین خوراکی جدیدِ «شکم‌کوچک‌کن» به این فهرست اضافه شده است. این غذاها میل شما به کربوهیدرات و انواع دسرها را برطرف و حس چشایی‌تان را تقویت می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم که برای لاغری شکم چه بخوریم.

درمان چربی سوزی شکم

اگر می‌پرسید که برای لاغری شکم چه بخوریم ، باید گفت مطالعه روی زنان برزیلی نشان داده است که سایز کمر زنانی که طی یک دوره‌ی ۱۲ هفته‌ای از مکمل روغن نارگیل در رژیم غذایی‌ استفاده کرده‌اند، کوچک شده است. روغن نارگیل شامل نوعی اسید چربِ اشباع شده به اسید لوریک (Lauric Acid) است که در بدن به سرعت تبدیل به انرژی می‌شود. این یعنی کالری اسید لوریک، پیش از اینکه تبدیل به چربی انباشته شود، می‌سوزد و تبدیل به انرژی می‌شود و باعث لاغری شکم شما می‌شود. لزومی ندارد آن را به شکل قرص مصرف کنید، کافی است روغن نارگیل تصفیه شده را جایگزین روغن‌های دیگر در دستور غذای‌تان کنید.

دومین پاسخی که در جواب به سوال برای لاغری شکم چه بخوریم، می‌توان داد این است که بگوییم خوراکی‌های بنفش و قرمز! تحقیقات تازه‌ی مجله‌ی تغذیه‌ی بالینی اروپا (European Journal of Clinical Nutrition) نشان داد زنانی که در یک بازه‌ی زمانی ۳ ساله رژیم غذایی سرشار از محصولات قرمز یا بنفش‌رنگ مانند انگور، گوجه، بادمجان و کلم دارند، نسبت به زنانی که رژیم غذایی‌شان شامل سبزیجات و میوه‌های سبز، زرد یا نارنجی بوده است، چربی شکمی کمتری داشته‌اند. برخی پژوهش‌ها ادعا می‌کنند وجود فلاونوئید در برخی از این محصولات مانع جذب چربی می‌شود یا بر فرآیند چربی سوزی تأثیر گذاشته و باعث لاغری شکم می‌شود.

یکی از خوراکی‌های مناسب برای رژیم لاغری شکم، سرکه انار است. بنا بر پژوهش محققین کُره‌ای مصرف ۳۰ میلی‌لیتر سرکه‌ی انار در زنانِ دچار اضافه وزن به مدت ۸ هفته، باعث کاهش ۳٫۷ درصدی چربی شکمی و در نهایت باعث لاغری شکم در آنها شده است. به گفته‌ی دکتر کارول جوهانسون (Carol Johnston)، استاد دانشگاه آریزونا، همه‌ی انواع سرکه دارای اسید اَستیک هستند که هم در هضم نشاسته تأثیر دارد و هم آنزیم مؤثر در چربی‌سوزی را تحریک می‌کند.

بر مبنای مطالعه‌ای در دانشگاه تافتز (Tufts University)، کسانی که روزی ۳ پُرس یا غلات کامل مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که کمتر از نیم پُرس غلات کامل می‌خورند، ۱۰ درصد کمتر چربی شکمی دارند. رهبر این گروه تحقیق، دکتر نیکولا مک‌کُون (Nicola McKeown) می‌گوید: این مسئله ممکن است به دلیل اثر غلات کامل بر هورمون‌های کنترل اشتها و بروز احساس سیری باشد؛ یا به دلیل فیبر موجود در غلات کامل که با تحریک برخی هورمون‌ها، ذخیره‌ی چربی شکمی را کاهش می‌دهد. اما نکته‌ی قابل توجه این است که افرادی که غلات تصفیه شده مصرف کرده‌اند (انواع نان و شیرینی‌های سفید)، کاهشی در چربی شکمی‌شان نداشته‌اند. بنا بر توصیه‌ی دکتر مک‌کون بهتر است غلات تصفیه‌شده را با غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای یا فارو (غذايي تهيه شده از انواع خاصی از گندم) جایگزین کنید.

یکی از دوستداران لاغری شکم انواع حبوبات است. آنطور که مطالعات مجله‌ی اُبیسیتی (Obesity) نشان ‌می‌دهد، به ازای مصرف ۱۰ گرم فیبر در هر روز، احتمال بروز چربی شکمی ۴ درصد کاهش می‌یابد. به گفته‌ی محققان، بهترین منبع فیبر انواع حبوبات هستند به ویژه عدس، لوبیای سیاه و لوبیای لیما (لوبیای عروس) که در هر نصف فنجان از آنها، ۷ تا ۸ گرم فیبر وجود دارد. سرپرست محققین اُبیسیتی، دکتر کریستن هیرستون (Kristen G. Hairston) معتقد است، لوبیای چشم‌بلبلی و لوبیا قرمز هم انتخاب‌های خوبی هستند زیرا به ازای هر نصف فنجان، ۴ تا ۵ گرم فیبر دارند.

به گفته‌ی دکتر لیندسی براون (Lindsay Brown)، استاد دانشگاه کویینزلند، که درباره‌ی اثرات چیا در حذف چربی شکمی مطالعه کرده‌ است، دانه‌ی چیا علاوه بر پروتئين و فیبر حاوی اسید چرب ALA (آلفا لینولنیک اسید) است که مانع احاطه شدن اعضای حیاتی موجود در ناحیه‌ی شکمی توسط چربی می‌شود. دانه‌های چیا را می‌توان با انواع اسموتی مخلوط کرد، همراه با ماست میل نمود یا از ترکیب آن با شیر بادام، کمی دارچین و عسل، نوعی پودینگ تهیه کرد.

برای چربی سوزی شکم دارچین زیاد مصرف کنید. دارچین یکی از مدافعان لاغری شکم است که در کابینت ادویه‌های‌تان خواهید یافت. دانشمندان ژاپنی در آزمایشی، چندین موش را تحت رژیم غذایی پرچرب و پرقند قرار دادند، به رژیم غذایی گروهی از موش‌ها روغن دارچین، که عطر و طعم گرم دارچین از آن است، اضافه کردند. پس از یک ماه، موش‌هایی که ترکیبات دارچین را مصرف کرده بودند، چربی شکمی کمتری داشتند. کارشناسان معتقدند این ماده در از بین بردن توده‌های چربی مؤثر است. کری گنز (Keri Gans) نویسنده‌ی «یک تغییر غذاییِ کوچک» توصیه می‌کند در غذاهای روزانه‌ی خود برای کمی دارچین، به اندازه‌ی یک قاشق چایخوری، جا باز کنید.

مانند بسیاری از دشمنان چربی، شکلات حاوی فلاونوئید است؛ به همین دلیل محققین اسپانیایی در پژوهش اخیر خود روی ۱۴۵۸ نوجوان، دریافتند کسانی که شکلات بیشتری مصرف می‌کنند، کمر باریک‌تری دارند. دکتر گارسیا، یکی از محققین این پژوهش و استاد دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه گرانادای اسپانیا، می‌گوید: نوع شکلات مهم نیست اما شکلات‌ تلخ ۷۰درصد، حاوی مقادیر زیاد کاتچین (Catechin)، یکی از انواع فلاونوئیدها هست که بر عملکرد انسولین و تولید کورتیزول (هورمونی که باعث ذخیره‌ی چربی در ناحیه‌ی شکم می‌شود) اثر می‌گذارد. تانیا زوکربرات (Tanya Zuckerbrot)، بنیانگذار رژیم غذاییِ عاملِ F توصیه می‌کند به جای شیرینی‌های معمول در رژیم غذایی، روزانه حدود ۳۰ گرم شکلات تلخِ ۷۰درصد مصرف کنیم. همچنین، شکلات تلخ را می‌توانید علاوه بر خوردنی‌ای برای لاغری شکم، به عنوان ماده‌ی انرژی‌زا در باشگاه و در هنگام ورزش استفاده کنید.

تخم کتان برای کاهش وزن و چربی سوزی شکم بسیار مفید است. این ماده‌ی خوراکی با فیبر فراوانش به شما احساس سیری می‌دهد، سرشار از امگا-۳ و لینان (lignan) است که به از دست دادن وزن کمک می‌کند. وقتی هر قاشق غذاخوری تخم کتان تنها ۳۶ کالری دارد، گنجاندن آن در رژیم غذایی‌تان کار ساده‌ای است.

فیبر موجود در تخم کتان به اندازه‌ی است که تنها یک قاشق غذاخوری از آن برای اثرگذاری کافی‌ است. پژوهشی در سال ۲۰۱۲ نشان داد فیبر تخم کتان برای کاهش اشتها مفید است. فیبر محلول در تخم کتان فرایند گوارش را کند و از تبدیل شدن گلوکز به قند جلوگیری می‌کند. تنظیم قند خون به کاهش وزن کمک می‌کند زیرا قند اضافه‌ همیشه تبدیل به چربی می‌شود. افزایش قند همچنین با رهاسازی انسولین پیام توقف سوخت چربی‌های ذخیره‌شده را به بدن می‌دهد. به علاوه فیبر موجود در تخم کتان حاوی نوعی باکتری خوب است که ممکن است باعث کاهش وزن شود.

امگا‌-۳ احتمال بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش می‌دهد و بنابر پژوهشی در سال ۲۰۱۳ مصرف به‌اندازه‌ی آن مانع چاقی می‌شود. امگا-۳ با افزایش سطح آدیپونکتین (adiponectin)، هورمونی که توسط سلول‌های چربی ترشح می‌شود و سوخت‌وساز لیپید و گلوکز را تنظیم می‌کند، به کاهش وزن کمک می‌کند.

تنها دو ماده‌ی خوراکی حاوی مقادیر فراوان لینان هستند: تخم کتان و کنجد. و میزان لینان موجود در تخم کتان ۷ برابر ازکنجد است. لینان با کاهش کلسترول می‌تواند بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش دهید. همچنین خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن با رشد تومورهای سرطانی مقابله می‌کند، هرچند نیاز به تحقیق بیشتری در این زمینه است. با اینکه پژوهش‌ها اثر لینان بر کاهش وزن را ثابت نکرده‌اند، ویژگی‌ بالقوه‌ی آن در کاهش سطح گلوکز ممکن است به کاهش وزن کمک کند به‌ این شرط که کالری دریافتی از کالری مصرفی نباشد.

مصرف تخم کتان معمولا با عوارض خاصی همراه نیست اما به دلیل برخی ترکیبات فعالش باید برخی نکات احتیاطی را در نظر بگیرید. این ماده‌ی خوراکی ممکن است باعث یبوست یا عوارض دیگری مانند اسهال، باد معده و روده و دردهای شکمی شود. زنان باردار نباید تخم کتان مصرف کنند. اگر دچار دیابت، اختلال خونریزی، انسداد روده، سرطان‌های حساس به‌هورمون یا هر بیماری مزمن دیگر هستید، پیش از مصرف تخم کتان با پزشک‌تان مشورت کنید.

تخم کتان را در یخچال نگه دارید و تا ۲۴ ساعت پس از آسیاب کردن مصرف کنید زیرا پس از این مدت مواد مفیدش را از دست می‌دهد. می‌توانید در دستور غذاهای مختلف تا ۱۵ درصدِ آرد را با تخم کتان جایگزین کنید اما احتمالا باید مقدار مخمر را افزایش بدهید. با استفاده از تخم کتان به جای تخم‌مرغ و روغن می‌توانید میزان کالری غذایتان را کاهش دهید. می‌توانید هر ۱ قاشق مارگارین را با ۳ قاشق تخم کتان، و هر تخم‌مرغ را با ترکیبی از ۱ قاشق تخم کتان و ۳ قاشق آب جایگزین کنید.

اگر وقت کافی برای خواندن این نوشته ندارید، ویدیوی زیر را ببینید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

سلام تشکر از مقاله مفید شما به موارد بالا گیاه زنجبیل رو هم میتوان اضافه کرد

تکراری بود

از فردا صبح شروع می‌کنم، با مسئولیت خانم طرزمنی و خانم ناصری و آقای والی و سایر دوستان، روزی یک کیلو شکلات تلخ می‌خورم.

درمان چربی سوزی شکم

به نظر من به چند گرم اکتفا کنید و در عوض از باقی خوراکی‌ها میل کنید. شخصا از عهده مسئولیت یک کیلو شکلات بر نمی‌آم :))

آره باشه بهش میگم

خخخخخخخ???????وایییی به سرفه افتادن ای خدا?????خخخخخخخخخخخخخ

عالیه الناز جون ممنون از مطالب زیبای شما

روش لاغر کردن سینه های مرد چه جوریه

روش لاغر کردن سینه های مرد!!!!!

تناسب اندام

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

رژیم لاغری یک ماهه؛ چگونه در ۲۸ روز ۵ کیلوگرم وزن کم کنیم؟‌

متابولیسم چیست؛ ۳ روش افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن

متقاعد کردن دیگران با استفاده از سلسله‌‌مراتب انگیزشی مونرو

چطور برای برقراری ارتباط بره ریزی کنیم؟

با کتاب افزایش فروش به روش اساتید هاروارد، پولدار شوید

علت خواب زیاد؛‌ عوارض آن و نحوه بهبود کیفیت خواب

۷ اصل مهمی که هنگام برقراری ارتباط باید در نظر بگیرید


بهترین کتاب هایی که تبدیل به فیلم شدند

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

Загрузка

Загрузка

Загрузка

Обработка

Загрузка

درمان چربی سوزی شکم

Обработка

Загрузка

Загрузка

Обработка

Загрузка

Загрузка

ویدیو کامل طرز تهیه این نوشیدنی: https://youtu.be/T3PE89ZKgGsفیس بوک کانال ما: https://fb.com/BadansaziTVآدرس وب سایت: https://www.BadansaziTV.comمواد لازم جهت تهیه این نوشیدنی:خیار: یک عددجعفری: چند شاخهلیمو ترش: یک عددزنجبیل رنده شده (یک قاشق غذا خوری)عصاره آلوورا (یک قاشق غذا خوری)و نصف لیوان آب آشامیدنیطرز تهیه دمنوش لاغریCarefree by Kevin MacLeod is licensed under a Creative Commons Attribution licence (https://creativecommons.org/licenses/)Source: https://incompetech.com/music/royalty-Artist: https://incompetech.com/

Загрузка

Загрузка

Загрузка

Загрузка

Загрузка

Обработка

Загрузка плейлистов

 چربی سوزی شکم و پهلو یکی از سخت ترین کارها در بره کاهش وزن و رسیدن به اندامی متناسب است. در این مقاله به شما راهکارهایی برای چربی سوزی شکم و پهلو پیشنهاد می دهیم. با ما همراه شوید

همیشه خانم ها از چربی انباشته اطراف شکم گلایه مند هستند. چربی، بعد از زایمان، گویی خیال کم شدن ندارد. این چربی علاوه بر کاهش جذابیت، خطر ابتلا به فشارخون بالا، بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد.

بدانید : چربی سوزی شکم و پهلو با چند تمرین تنفسی در یوگا

مصرف شکر، به  ویژه شکر تصفیه  شده که در مواد غذایی شیرین و نوشیدنی ها وجود دارد، یکی از عوامل مؤثر در انباشته شدن چربی شکم و پهلو است. گلوکز و فروکتوز موجود در شکر، کربوهیدرات های ساده ای است که به سرعت جذب خون می شود. مصرف زیاد این کربو هیدرات های ساده، باعث تبدیل آن به، گلیکوژن ذخیره کبدی می شود. مصرف زیاد شکر قند خون را نیز بالا می برد که سبب می شود مقدار زیادی انسولین آزاد شود و بیماری به “مقاومت به انسولین” ایجاد شود که با سندروم متابولیک مرتبط است.

پروتئین یک غذای مغذی است که واقعاً در چربی سوزی شکم و پهلو مؤثر است. زمانی که پروتئین بیشتری می خورید، مدت زمان بیشتری سیر هستید و هورمون گرسنگی (گرلین) کاهش می یابد که در نهایت کل کالری مصرفی در روز را  کم می کند.غذاهای حاوی 2 تا 3 گرم پروتئین، به افزایش میزان سوخت  و ساز بدن کمک می کند. منابع خوب پروتئین شامل مرغ، تخم مرغ، ماهی تازه و دیگر غذاهای دریایی، پنیر و ماست است. هر روز یک یا دو نوع از این غذاها را مصرف کنید.

درمان چربی سوزی شکم

مصرف فیبر در رژیم غذایی به  ویژه فیبر محلول موجود در جو، حبوبات، سبزی ها و میوه ها می تواند سبب کاهش تجمع چربی در ناحیه شکم شود. فیبر در ترکیب با آب متورم می شود و حجم شکم شما را می گیرد، به همین دلیل احساس سیری می کنید. همچنین با ترکیب شدن با قند و دیگر کربوهیدرات ها، باعث کاهش و تأخیر در جذب آن ها به جریان خون می شود.

بی تحرک بودن از عوامل مهم ایجاد سندروم متابولیک، چاقی و دیابت است. هر نوع تحرکی مفید است، حتی حرکت های کوچکی که در طول روز انجام می دهیم مثل ضربه زدن با پا یا راه رفتن هنگام صحبت کردن با تلفن. کارهای ساده ای مانند استفاده از پله به جای آسانسور و یک پیاده روی سریع با فاصله مناسب زمانی بعد از صرف غذا به چربی سوزی شکم و کاهش کالری کمک می کند.

اگر می خواهید بدانید : سوزاندن سریع چربی شکم و پهلو با 4 حرکت ورزشی ساده

یوگا و مدیتیشن به کاهش چربی شکم و پهلو کمک می کند، البته نه به اندازه اثر فیزیکی ناشی از تحرکشان. اما آثار آرام  بخش این ورزش ها هم بسیار مؤثر است. نتایج مطالعات بسیاری سطح بالای هورمون استرس (کورتیزول) را به افزایش وزن به ویژه در ناحیه شکم مرتبط دانسته است. روزی حداقل 2 تا 3 دقیقه یوگا انجام دهید یا به مدیتیشن بپردازید.

زمانی که تأثیر کمبود خواب را در چاقی بدانید، در می یابید که خواب خوب چقدر مهم است. خواب عملکرد غدد را تنظیم و میان هورمون گرسنگی و هورمون سیری تعادل برقرار می کند. کمبود خواب اشتها و هورمون استرس را بالا می برد.

مراحل کاهش وزن در طب سنتی با توجه به هر فرد متفاوت است اما به طور کلی شامل حفظ سلامتی، اصلاح مزاج، پاک سازی گوارشی یا کل بدن و تعیین رژیم غذایی خاص است.دکتر فاطمه امینی متخصص طب سنتی در این باره گفت: در طب مدرن میزان لاغر شدن بر اساس کالری لحاظ می شود و در طب سنتی علاوه بر حفظ مواد ضروری بدن، نوع مزاج نیز در نظر گرفته می شود. علت این موضوع که دو نفر با یک میزان مصرف غذا و فعالیت، وزن های متفاوتی دارند به مزاج افراد بر می گردد چون یک نفر مزاج خشک دارد و بدنش رطوبت جذب نمی کند اما فرد دیگر مزاج رطوبتی دارد و مستعد چاق شدن است. در طب سنتی بیمار درمانی می کنیم نه بیماری درمانی، به این صورت که درمان هر فرد با دیگری متفاوت است.از ورزش به عنوان یکی از اصول حفظ سلامت برای لاغر شدن درکنار رژیم غذایی استفاده می شود اما میزان ورزش، زمان و شدت آن در افراد با مزاج های مختلف، متفاوت است. برای مثال به یک فرد با مزاج گرم و خشک به ویژه در فصول گرم سال ورزش طولانی مدت توصیه نمی شود.

اگر می خواهید بدانید : کوچک کردن شکم با یک ریشه گیاهی!!

اگر می خواهید بدانید : کاهش وزن باور نکردنی با یک بمب چربی سوز خانگی!

اگر می خواهید بدانید : 7 نوشیدنی چربی سوز عالی برای کاهش وزن

اگر می خواهید بدانید : میوه های چربی سوز را بشناسید

اگر می خواهید بدانید : چربی سوز

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : khorasannews.com

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

اگر در هر یک از زمینه های خانواده، ترس، اضطراب،افسردگی، روابط عاطفی، روابط زناشویی و مسائل جنسی نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

مردم، کاهش وزن را یک معضل می دانند. مخصوصا آب کردن چربی های شکم که بسته به زیبایی ظاهری است؛ چاقی احشامی، نوعی چاقی ای است که درناحیه های میانی بدن تمرکز دارد و باعث می شود هورمون استرس در بدن فعالیت کند که باعث افزایش انسولین می شود. درنتیجه، چربی اضافه شکم، می تواند باعث بیماری های سخت و پیچیده ای مانند: دیابت نوع دوم و بیماری های قلبی شود. درواقع راهی برای مقابله با چاقی نیست اما، رژیم و ورزش کردن، می توانند باعث چربی سوزی شکم شود. دانستن اولین قدم، می تواند کمک کند که حس بهتر و یک سبک زندگی سالم و بهتری داشته باشید.

کدام یک از موارد زیر، به مرور به کم کردن وزن کمک می کنند؟

درست ترین حدس را بزنید، سپس موارد زیر را بخوانید تا جواب را پیدا کنید

۱- مصرف کالری ها را کاهش دهید

درمان چربی سوزی شکم

مهم ترین قسمت کاهش وزن، ادامه دادن تا متلاشی شدن نیست بلکه رژیم است. اگر حدود ۵۰۰ تا ۷۵۰ کالری درطول روز بسوزانید، هرهفته تقریبا یک تا دو پوند وزن کم می کنید.(از این مقدار نشان دهنده ی یک رژیم ناسالم است) موارد خیلی کوچکی وجود دارد تا بتوانید کالری ها را از رژیم خود کم کنید با جایگزین کردن سس هایی با کالری های زیاد به سرکه و درخواست خوردن انواع سس ها پشت میز نه جلوی تلویزیون، حذف کردن پنیر و دیگر چربی هایی که در سالاد یا وعده هایتان موجود است. از بشقاب های کوچک تر استفاده کنید، حذف خامه ها از قهوه یتان و موارد دیگر.

۲- پروتئین مصرف کنید

پروتئین، برای جبران سلول های ازدست رفته بدن لازم است و یک نقش حیاتی برای رشد و نمو بدن بازی می کند. همچنین می تواند نقشی برای کاهش وزن نیز باشد. رژیم هایی با پروتئین زیاد، باعث می شوند که فرد احساس سیری داشته باشد و وقتی با کربوهیدرات همراه شود، باعث کاهش وزن می شود. به هرحال، باید به یاد داشته باشید که همه پروتئین ها برای کاهش وزن مناسب نیستند: گوشت قرمز و لبنیات با چربی زیاد، خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهند. بهترین منبع های پروتئین مناسب اینها هستند:

۳- چربی های اشباع نشده بخورید

مادامی که چربی های اشباع شده بدن را به سمت حذف چربی های ناحیه ی شکمی می برند، و باعث افزایش قطر شکم و وزن می شوند، بررسی ها نشان داده اند که چربی های اشباع نشده در رژیم می توانند باعث پیشرفت فعالیت های ماهیچه ای و کاهش درصد کلسترول بدن شوند. همچنین باعث کاهش ریسک پذیری برای سکته و بیماری های قلبی می شوند. منبع های چربی های اشباع نشده:

۴- غذاهای کم گلیسیرین بخورید

غذاهایی که کم گلیسیرین اند، خیلی آهسته تر از غذاهایی با گلیسرین زیاد گوارش و هضم می شوند و هنگامی که با ورزش کردن همراه باشند، نتیجه بهتری برای کاهش وزن نشان داده اند.غذاهای کم گلیسیرین عبارت اند از:

۵- از غذاهای عمل آوری شده خودداری کنید

این غذاها معمولا به عنوان غذاهای آسان استفاده می شوند. اما غذاهای عمل آوری شده مانند: گندم و شکر تصویه شده، التهاب بدن را افزایش می دهند و باعث چربی اضافی شکم می شوند.

۶- چای سبز بنوشید

بعضی بررسی ها نوشیدن چای سبز(شامل چای سبزهای بدون کافئین) یاعصاره چای سبز را پیشنهاد می کنند که که باعث می شود فرایند اکسیدشدن چربی شود و چربی کل بدن را کاهش دهد. بررسی هایی هم هستند که کپسول عصاره چای سبز را پیشنهاد می کنند اما رژیم گیرندگان ممکن است نکات بهتری نیزاز چای سبز ببینند.

۷- کلسیوم کافی بخورید

بزرگسالان حدود ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیوم در روز نیاز دارند تا کمکی برای حفظ ماهیچه ها و فعالیت های اعصاب باشد و برای سلامتی استخوان ها و دندان ها نیز لازم است. کلسیوم نیز می تواند از جمع شدن چربی در شکم جلوگیری کند. به هرحال بررسی ها نشان نداده اند که کلسیوم تغییرات موثری برای کاهش وزن داشته اما در برخی از مردم جواب داده است. کلسیوم ویتامین دی مورد نیاز را در بدن جذب می کند، پس به میزان مناسب نیز ویتامین دی مصرف کنید. منبع های کلسیوم:

۱- هدف بندی کنید

هدف بندی، کمک می کند که با انگیزه و با استقامت به جلو پیش بروید. درنظر گرفتن هدف های هوشمندانه، بهترین راه برای داشتن هدف و در بره ماندن است.

۲- روی ورزش های قلبی عروقی تمرکز کنید

ورزش های قلبی عروقی، یکی از بهترین راه ها برای کاهش وزن است. بررسی ها نشان داده اند که این ورزش ها، مانند: پیاده روی، آرام و تند دویدن برای افزایش درجه قوت بدن موثر اند. زیرا ورزش های قلبی عروقی روی ماهیچه های بازوها، ساق ها و کفل کار می کنند و جریان خون را درماهیچه ها افزایش می دهند. ورزش های موثر عبارت اند از:

۳- با تمرینات با شدت بالا در بازه کوتاه مدت ، HIIT وزن کم کنید

اگر برای کاهش وزن سریع تلاش می کنید ،HIIT متابولیسم بدن تان را تا ۲۴ ساعت بعد از ورزش بالا نگه می دارد. یعنی بدن تان همچنان درحال سوزاندن کالری بعد از تمام کردن تمرین است .HIIT و در زمان کمتر از ورزش های عروقی کالری می سوزاند. در یک بررسی، پژوهشگرها به ۲ گروه توجه کرده اند؛ اولی حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در هفته میدوند، دومی ۴ تا ۶ دقیقه روی تردمیل میدوند و بین هربار ۶ دقیقه استراحت دارند. بعد از۶هفته، گروهی که ورزش هایHIITرا انجام میداد، وزن بیشتری کم کرده بود.

۴- وزنه بزنید

وزنه زنی، بهترین راه برای کاهش وزن و سفت کردن ماهیچه ها است و همچنین می تواند کالری های بدنتان را به طور موثری کاهش دهد. تجربه نشان داده که شرکت کردن در ورزش های وزنه زنی ۲ یا ۳ بار در طول هفته، نتایج قابل مشاهده ای در طول چندهفته خواهد داشت.

۵- روی ماهیچه های شکم تان کارکنید

مردم وقتی راجع به استقامت ماهیچه ها فکر می کنند، به درازنشست فکر می کنند. درازنشست، برای ساختن ماهیچه های شکمی مناسب است اما، برخلاف تصور عمومی، درازنشست کمک زیادی به کم کردن لایه های چربی اطراف شکم نمی کند و در واقع باعث آسیب های جدی به ستون فقرات می شود. درعوض، ورزش های روزانه برای استقامت ماهیچه ها را امتحان کنید. مانند: یوگا و ورزش های شکمی.

کدام یک از موارد زیر، از فواید ورزش HIIT است؟

۱- هرشب به مقدار مناسب بخوابید

درمان چربی سوزی شکم

بررسی ها گفته اند که خواب کمتر از ۵ ساعت هرشب، یا از ۹ ساعت، باعث افزایش وزن می شود. بعضی بررسی ها نشان داده است که نداشتن خواب کافی فرایند کالری سوزاندن بدن را کاهش می دهد و باعث افزایش ساختن کالری می شود.

۲- استرس خود را کم کنید

استرس، باعث می شود بدن احساس گرسنگی کند که آنرا معمولاغذای راحتمی ند و همچنین هنگامی که بدن اساس گرسنگی نداشته باشد. به خوردن اسنک ها راهنمایی می کند. پیدا کردن راه هایی که استرس را کم می کنند، هم احساس بهتری به شما خواهند داد هم باعث کاهش وزن می شوند.

۳- فعالیت های خود را و متنوع کنید

چیزهای جدیدی را امتحان کنید. کاری که باعث شود جذب شوید و بخواهید که آنرا انجام دهید. تکرار کردن برخی نرمش ها در باشگاه برای ماه ها، یکنواختی را می آورد درحالی که شما منتظر دیدن تغییرات هستید. نرمش متفاوتی را امتحان کنید یا یک مربی برای دادن بره نرمش های متنوع استخدام کنید.

۴- با انگیزه بمانید

برخی اوقات، افراد انگیزه خود را با ورزش های روزانه و رژیم از دست می دهند. یک دلیل برای با انگیزه بودن پیدا کنید. مانند: غلبه کردن بر زمینه های ژنتیکی برای کم کردن وزن و کار کردن و مناسب شدن بدن برای مدل لباس های موردعلاقه تان، می تواند شما را با انگیزه نگه دارد تا به یک بدن و سبک زندگی مناسب برسید.

مقدار خواب شبانه بر روی کاهش وزن تاثیر دارد؟

رسانه دکتر سلامت

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

عفونت ژیاردیا، یکی از علل شایع بیماری هایی می باشد که از طریق آب ایجاد می شود. عفونت ژیاردیا از

تماس اتفاقی با اجسام و مواد داغ مانند برداشتن یک ظرف از روی اجاق گاز یا ریختن آب جوش بر

زمانی که یک خانم در سن باروری نمی تواند دچار قاعدگی شود، آمنوره ایجاد می گردد. یک خانم به طور

عفونت ادراری مردان، ممکن است به صورت فوقانی یا تحتانی ایجاد شود. عفونت ادراری بخش هایی از بدن شامل کلیه1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *