درمان چربی سوزی شکم و پهلو

خواص دارویی و گیاهی

 چربی سوزی شکم و پهلو یکی از سخت ترین کارها در بره کاهش وزن و رسیدن به اندامی متناسب است. در این مقاله به شما راهکارهایی برای چربی سوزی شکم و پهلو پیشنهاد می دهیم. با ما همراه شوید

همیشه خانم ها از چربی انباشته اطراف شکم گلایه مند هستند. چربی، بعد از زایمان، گویی خیال کم شدن ندارد. این چربی علاوه بر کاهش جذابیت، خطر ابتلا به فشارخون بالا، بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد.

بدانید : چربی سوزی شکم و پهلو با چند تمرین تنفسی در یوگا

مصرف شکر، به  ویژه شکر تصفیه  شده که در مواد غذایی شیرین و نوشیدنی ها وجود دارد، یکی از عوامل مؤثر در انباشته شدن چربی شکم و پهلو است. گلوکز و فروکتوز موجود در شکر، کربوهیدرات های ساده ای است که به سرعت جذب خون می شود. مصرف زیاد این کربو هیدرات های ساده، باعث تبدیل آن به، گلیکوژن ذخیره کبدی می شود. مصرف زیاد شکر قند خون را نیز بالا می برد که سبب می شود مقدار زیادی انسولین آزاد شود و بیماری به “مقاومت به انسولین” ایجاد شود که با سندروم متابولیک مرتبط است.

پروتئین یک غذای مغذی است که واقعاً در چربی سوزی شکم و پهلو مؤثر است. زمانی که پروتئین بیشتری می خورید، مدت زمان بیشتری سیر هستید و هورمون گرسنگی (گرلین) کاهش می یابد که در نهایت کل کالری مصرفی در روز را  کم می کند.غذاهای حاوی 2 تا 3 گرم پروتئین، به افزایش میزان سوخت  و ساز بدن کمک می کند. منابع خوب پروتئین شامل مرغ، تخم مرغ، ماهی تازه و دیگر غذاهای دریایی، پنیر و ماست است. هر روز یک یا دو نوع از این غذاها را مصرف کنید.درمان چربی سوزی شکم و پهلو

مصرف فیبر در رژیم غذایی به  ویژه فیبر محلول موجود در جو، حبوبات، سبزی ها و میوه ها می تواند سبب کاهش تجمع چربی در ناحیه شکم شود. فیبر در ترکیب با آب متورم می شود و حجم شکم شما را می گیرد، به همین دلیل احساس سیری می کنید. همچنین با ترکیب شدن با قند و دیگر کربوهیدرات ها، باعث کاهش و تأخیر در جذب آن ها به جریان خون می شود.

بی تحرک بودن از عوامل مهم ایجاد سندروم متابولیک، چاقی و دیابت است. هر نوع تحرکی مفید است، حتی حرکت های کوچکی که در طول روز انجام می دهیم مثل ضربه زدن با پا یا راه رفتن هنگام صحبت کردن با تلفن. کارهای ساده ای مانند استفاده از پله به جای آسانسور و یک پیاده روی سریع با فاصله مناسب زمانی بعد از صرف غذا به چربی سوزی شکم و کاهش کالری کمک می کند.

اگر می خواهید بدانید : سوزاندن سریع چربی شکم و پهلو با 4 حرکت ورزشی ساده

یوگا و مدیتیشن به کاهش چربی شکم و پهلو کمک می کند، البته نه به اندازه اثر فیزیکی ناشی از تحرکشان. اما آثار آرام  بخش این ورزش ها هم بسیار مؤثر است. نتایج مطالعات بسیاری سطح بالای هورمون استرس (کورتیزول) را به افزایش وزن به ویژه در ناحیه شکم مرتبط دانسته است. روزی حداقل 2 تا 3 دقیقه یوگا انجام دهید یا به مدیتیشن بپردازید.

زمانی که تأثیر کمبود خواب را در چاقی بدانید، در می یابید که خواب خوب چقدر مهم است. خواب عملکرد غدد را تنظیم و میان هورمون گرسنگی و هورمون سیری تعادل برقرار می کند. کمبود خواب اشتها و هورمون استرس را بالا می برد.

مراحل کاهش وزن در طب سنتی با توجه به هر فرد متفاوت است اما به طور کلی شامل حفظ سلامتی، اصلاح مزاج، پاک سازی گوارشی یا کل بدن و تعیین رژیم غذایی خاص است.دکتر فاطمه امینی متخصص طب سنتی در این باره گفت: در طب مدرن میزان لاغر شدن بر اساس کالری لحاظ می شود و در طب سنتی علاوه بر حفظ مواد ضروری بدن، نوع مزاج نیز در نظر گرفته می شود. علت این موضوع که دو نفر با یک میزان مصرف غذا و فعالیت، وزن های متفاوتی دارند به مزاج افراد بر می گردد چون یک نفر مزاج خشک دارد و بدنش رطوبت جذب نمی کند اما فرد دیگر مزاج رطوبتی دارد و مستعد چاق شدن است. در طب سنتی بیمار درمانی می کنیم نه بیماری درمانی، به این صورت که درمان هر فرد با دیگری متفاوت است.از ورزش به عنوان یکی از اصول حفظ سلامت برای لاغر شدن درکنار رژیم غذایی استفاده می شود اما میزان ورزش، زمان و شدت آن در افراد با مزاج های مختلف، متفاوت است. برای مثال به یک فرد با مزاج گرم و خشک به ویژه در فصول گرم سال ورزش طولانی مدت توصیه نمی شود.

اگر می خواهید بدانید : کوچک کردن شکم با یک ریشه گیاهی!!

اگر می خواهید بدانید : کاهش وزن باور نکردنی با یک بمب چربی سوز خانگی!

اگر می خواهید بدانید : 7 نوشیدنی چربی سوز عالی برای کاهش وزن

اگر می خواهید بدانید : میوه های چربی سوز را بشناسید

اگر می خواهید بدانید : چربی سوز

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : khorasannews.com

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

اگر در هر یک از زمینه های خانواده، ترس، اضطراب،افسردگی، روابط عاطفی، روابط زناشویی و مسائل جنسی نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

باید بدانید حتی وقتی آن‌قدرها هم اضافه‌وزن ندارید اگر در محدوده‌ی شکم، چربیِ زیادی داشته باشید در خطر مشکلات سلامتیِ فراوانی هستید و باید راهی برای خلاص شدن از آن پیدا کنید. اگر می‌خواهید در این‌باره بدانید و قصد دارید برای افزایش سلامتی‌ آب کردن شکم و پهلو را در بره‌ی سلامتی‌ خود بگنجانید با این نوشته همراه شوید و با به کار گرفتن نکات آن که همگی از تحقیقات علمی به دست آمده‌اند هوشمندانه به جنگ چربی‌های شکمی بروید و سایز شکم خود را کاهش دهید.درمان چربی سوزی شکم و پهلو

واقعیت این است که اضافه وزن داشتن الزاما معادل با بیماری نیست. در حقیقت آدم‌های دارای اضافه وزن فراوانی هستند که در کمال سلامت به سر می‌برند؛ به عکس بسیاری از آدم‌هایی که وزن معمولی دارند به مشکلات متابولیکیِ (سوخت‌و‌ساز) مرتبط با چاقی دچارند. این مسئله به این خاطر است که چربی زیر پوست، حداقل از منظر سلامتی، مشکل مهمی نیست و جنبه‌ی زیبایی آن مشکل آفرین است. اما چربی انباشته در حفره‌ی شکم یا همان چربی شکمی است که بزرگ‌ترین مشکلات سلامتی را برای ما به وجود می‌آورد.

چربی شکم را معمولا با اندازه‌گیری دور کمر می‌سنجند. این کار را می‌توانید با متر نواری در خانه انجام بدهید. دور کمر بیش از ۱۲۰ سانتی‌متر در مردان و از ۸۸ سانتی‌متر در زنان به عنوان چاقیِ شکمی شناخته می‌شود.

روش‌های ثابت‌شده‌ای برای کاهش چربی وجود دارد که چربی‌های شکمی را از بخش‌های دیگر بدن هدف قرار می‌دهند این روش‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

شکرهای افزوده را می‌توان شکر پنهان ید زیرا گاهی نمی‌دانیم در خوراکی‌هایی که می‌خوریم تا چه اندازه شکر وجود دارد. شکر ماده‌ای بسیار ناسالم است. مطالعات نشان می‌دهند مصرف خوراکی‌های حاوی شکر اثر مخرب خاصی روی سلامت متابولیکی بدن می‌گذارد.

نیمی از شکر را گلوکز و نیمی دیگر را فروکتوز تشکیل می‌دهد. در حالی که تمام سلول‌ها قادرند گلوکز را تجزیه کنند و به مصرف برسانند فروکتوز روند دیگری را در بدن طی می‌کند. تنها اندامی که می‌تواند شکر را مصرف کند کبد است زیرا تنها کبد انتقال‌دهنده‌ی لازم را برای این کار در اختیار دارد. زمانی که شکر تصفیه‌شده می‌خورید کبدتان را در فروکتوز غرق می‌کنید و کبد این مقدار اضافه را تماما به چربی تبدیل می‌کند.

مطالعات فراوانی نشان داده‌اند که شکر زیاد، معمولا به دلیل مقدار زیاد فروکتوز، می‌تواند به افزایش تجمع چربی در شکم منجر شود. برخی حدس می‌زنند این مکانیسم عامل اثرات مضر شکر روی سلامتی است. شکر، چربی شکم و کبد را افزایش می‌دهد که به مقاومت انسولینی و مشکلات متابولیکی فراوان دیگر می‌انجامد.

در این میان مصرف شکر به صورت مایع حتی بدتر است. مغز کالری‌های دریافتی مایعات را مانند کالری‌ مواد جامد ثبت نمی‌کند، بنابراین وقتی نوشیدنی‌های شیرین‌شده با شکر می‌نوشید، در مجموع کالری بیشتری وارد بدن‌تان می‌کنید.

مطالعات نشان داده است که به ازای مصرف روزانه یک سهم (serving) نوشیدنی‌های حاوی شکر، خطر چاقی در کودکان تا ٪۶۰ افزایش می‌یابد.

تصمیم بگیرید که شکر را در رژیم روزانه‌ی خود به حداقل برسانید و نوشیدنی‌های شیرین را مطلقا مصرف نکنید.

این نوشیدنی‌ها شامل انواع نوشابه‌های شیرین شده با شکر، آب میوه‌ها و نوشیدنی‌های ورزشی پُرشکر می‌شود.

به یاد داشته باشید که هیچ یک از توصیه‌های بالا درباره‌ی میوه‌های کامل که خوراکی‌هایی بسیار سالم و سرشار از فیبر هستند صادق نیست. فیبرِ میوه‌ها اثر منفی فروکتوز آنها را تخفیف می‌دهد. مقدار فروکتوزی که از میوه‌ها به بدن می‌رسد در برابر مقداری که در یک رژیم مملو از مواد شیرین مصرف می‌شود ناچیز است.

اگر قصد دارید مصرف شکر را محدود کنید باید به برچسب خوراکی‌هایی که می‌خرید دقت کنید. بسیاری از موادی که در فروشگاه‌ها وجود دارد حاوی مقادیر بالای شکر هستند که معمولا آنها را نادیده می‌گیریم.

نکته‌ی مهم: مصرف بیش از اندازه‌ی شکر، به خصوص نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه‌ها، ممکن است محرک عمده‌ی تجمعِ چربی در شکم باشند.

مصرف مقدار بیشتری پروتئین می‌تواند یک استراتژی عالی بلند‌مدت برای کاهش چربی شکم باشد. وقتی صحبت از کاهش وزن در میان است پروتئین مهم‌ترین درشت‌مغذی (macronutrient) به حساب می‌آید. تحقیقات نشان می‌دهد پروتئین هوس‌های غذایی را تا ۶۰٪ درصد کاهش می‌دهد، متابولیسم را به اندازه‌ی ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز بالا می‌برد و به شما کمک می‌کند که ۴۴۱ کالری در روز کمتر مصرف کنید.

اگر قصد کاهش وزن دارید، احتمالا یگانه تغییر رژیم غذایی که بیشترین کارآمدی را برایتان به دنبال خواهد داشت این است که به رژیم‌تان مواد پروتئینی اضافه کنید. برخی شواهد نشان می‌دهد که پروتئین مشخصا در مقابله با چربی‌های شکم کارساز است. در یک تحقیق معلوم شد مقدار و کیفیت پروتئین مصرفی نسبت عکس با چربی‌های شکم دارد. به این معنا که افرادی که پروتئین بهتر و با کیفیت‌تری مصرف می‌کنند چربی شکمی بسیار کمتری دارند. تحقیق دیگری در دانمارک ارتباط مصرف پروتئین را با کاهش معنی‌دار خطر بروز چربی‌های شکمی در یک دوره‌ی ۵ ساله تصدیق کرد. این تحقیق همچنین نشان داد کربوهیدرات‌های فرآوری شده و روغن‌ها با افزایش چربی شکم مرتبط هستند در مقابل سبزیجات و میوه‌ها با کاهش میزان این چربی‌ها ارتباط دارند.

در بسیاری از مطالعاتی که پروتئین را برای کاهش چربی‌های شکم مفید دانسته‌اند ۲۵ تا ۳۰ درصد کالری روزانه از پروتئین تأمین شده است. این مقدار پروتئینی است که باید در رژیم‌تان به آن برسید تا نتایج بالا را تکرار کنید. پس تلاش کنید مصرف غذاهای با پروتئین‌ بالا مانند تخم‌مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، حبوبات، مغزها، گوشت، محصولات لبنی و برخی از دانه‌های کامل را در بره‌ غذایی‌تان افزایش بدهید.

اگر برای دریافت پروتئین از رژیم غذایی خود مشکل دارید استفاده از یک مکمل پروتئینی باکیفیت مانند پروتئین وِی (whey protein) راهی سالم و آسان برای افزایش میزان پروتئین دریافتی شماست.

اگر از رژیم گیاه‌خواری پیروی می‌کنید درباره‌ی اینکه چگونه می‌توانید پروتئین دریافتی خود را بالا ببرید این مقاله‌ی چطور را مطالعه کنید.

نکته‌ی اضافی: سعی کنید غذای خود را با روغن نارگیل بپزید. برخی شواهد نشان می‌دهند که مصرف ۳۰‌mL (حدود دو قاشق سوپ‌خوری) روغن نارگیل در روز چربی شکمی را به مقدار کمی کاهش می‌دهد.

نکته‌ی مهم: خوردن پروتئین کافی راهی بسیار مؤثر در کاهش وزن است. برخی مطالعات تأیید می‌کنند که مصرف پروتئین خصوصا در برابر تجمع چربی شکم مؤثر است.

محدودیت کربوهیدرات راه بسیار مؤثری برای آب کردن پهلو و شکم است. تحقیقات نشان می‌دهند زمانی که افراد کربوهیدرات مصرفی‌شان را محدود می‌کنند، اشتهایشان کاهش می‌یابد و وزن کم می‌کنند. بیش از بیست تحقیق علمی نشان داده‌اند که در رژیم‌های کم‌‌کربوهیدرات ۲ تا ۳ بار از رژیم‌های کم‌چربی وزن کم می‌شود. حتی در شرایطی که گروه افراد با رژیم کم‌کربوهیدرات در مقدارِ مصرفِ کالری آزاد بودند و افراد گروه رژیم کم‌چربی تحت محدودیت کالری و گرسنگی قرار داشتند هم این نتایج صحت داشت.

علاوه براین، رژیم‌های کم‌کربوهیدرات آب بدن را به سرعت کم می‌کنند، که افراد می‌توانند نتایج آن را تقریبا بلافاصله ببینند. تفاوت زیادی روی ترازو در عرض چند روز دیده می‌شود. همچنین در تحقیقاتی که رژیم‌های کم کربوهیدرات را با رژیم‌های کم‌چربی مقایسه کرده‌اند رژیم‌های کم‌کربوهیدرات به طور خاص چربی‌های شکم، کبد و اطراف اندام‌های داخلی را هدف گرفته‌اند. این یعنی به طور خاص در رژیم کم‌کربوهیدرات میزان زیادی از چربی‌ای که بدن از دست می‌دهد از نوع چربی خطرناک و مولد بیماری در ناحیه‌ی شکمی است.

تنها اجتناب از کربوهیدرات‌های فرآوری‌شده (نان سفید، ماکارونی و)، به خصوص اگر مقدار پروتئین مصرفی‌تان را بالا نگه دارید برای این منظور کفایت می‌کند.

اما اگر قصد کاهش سریع وزن دارید (که متخصصان این کار را توصیه نمی‌کنند) می‌توانید میزان کربوهیدرات مصرفی روزانه‌تان را به ۵۰ گرم برسانید. این کار بدن را در حالت کتوزیس (ketosis) قرار می‌دهد که طی آن اشتها کاهش می‌یابد و بدن برای دست‌یابی به انرژی عمدتا به سراغ سوزاندن چربی‌ها می‌رود.

البته رژیم کم‌‌کربوهیدرات در کنار کمک به کاهش وزن می‌تواند فواید دیگری نیز داشته باشد. این رژیم می‌تواند در دیابت نوع ۲ نجات‌دهنده‌ی زندگی فرد باشد.

نکته مهم: تحقیقات نشان می‌دهند رژیم کم‌کربوهیدرات به خصوص برای خلاص شدن از چربی‌های ناحیه شکمی، اطراف اندام‌های داخلی و درون کبد مؤثر است.

فیبرهای غذایی اساسا مواد غیرقابل هضم گیاهی هستند. اغلب ادعا می‌شود که مصرف مقادیر زیاد فیبر به کاهش وزن کمک می‌کند. این مطلب گرچه صحیح است اما باید دقت کرد که همه‌ی فیبرها یکسان نیستند. به نظر می‌رسد نوع فیبر محلول در آب و چسبنده (viscous) است که به کم کردن وزن کمک می‌کند. این فیبرها با آب ترکیب می‌شوند و ماده‌ی ژل‌مانند ضخیمی را شکل می‌دهند که روی سطح روده قرار می‌گیرند.

این ژل می‌تواند سرعت حرکت غذا را در طول مسیر گوارشی به میزان زیادی آهسته کند که هضم و جذب مواد مغذی در زمان طولانی‌تری اتفاق بیفتند. نتیجه‌ی نهایی این مسئله احساس سیری طولانی‌تر و کاهش اشتهاست.

یک مطالعه‌ی مروری نشان داد افزودن ۱۴ گرم فیبر روزانه به رژیم غذایی با کاهش ۱۰٪ در مصرف کالری و کاهش وزنی معادل با دو کیلو در بازه‌ی زمانی ۴ ماهه مرتبط است. در یک تحقیق ۵ ساله مشخص شد بین خوردن روزانه ۱۰ گرم فیبر محلول با کاهش ۳.۷٪ درصدیِ چربیِ حفره‌ی شکمی ارتباط وجود دارد. در این تحقیق ارتباطی بین خوردن فیبر با کاهش چربیِ زیرپوستی پیدا نشد. معنی این تحقیقات این است که فیبر محلول می‌تواند در کاهش چربی‌های مضر شکم مفید باشد.

بهترین راه افزایش میزان فیبر مصرفی استفاده‌ی از سبزیجات و میوه‌هاست. سبزیجات و همچنین برخی غلات مانند جو دوسر منبع مناسبی برای تأمین فیبر هستند. همچنین می‌توانید از مکمل‌های فیبر محلول در آب مانند گلوکومان‌ها (Glucomannan) استفاده کنید. این فیبر چسبناک‌ترین فیبر غذایی موجود است و در مطالعات بسیاری اثر کاهش وزن آن مشاهده شده است.

نکته‌ی مهم: شواهدی وجود دارد که فیبرهای محلول در آب می‌توانند چربی‌های شکم را کاهش دهند که این خود به ارتقای سلامت متابولیکی بدن می‌انجامد.درمان چربی سوزی شکم و پهلو

برای اهمیت ورزش دلایل مختلفی وجود دارد. ورزش یکی از بهترین کارهایی است که اگر بخواهید زندگی طولانی و سالمی داشته باشید و از بیماری‌ها دوری کنید می‌توانید انجام بدهید. برشمردن تمام فواید ورزش برای سلامتی خارج از حوصله‌ی این نوشته است، اما باید اشاره کرد که به نظر می‌رسد ورزش در آب کردن شکم و پهلو مؤثر است.

دقت کنید که در اینجا از ورزش‌های مخصوص ناحیه‌ی شکم صحبت نمی‌کنیم. کاهش چربی موضعی (به معنی کم کردن چربی در یک نقطه از بدن) ممکن نیست و انجام دراز‌ونشست‌های بی‌وقفه به شما کمک نمی‌کند چربی شکم‌تان را آب کنید.

در یک تحقیق مشخص شد با انجام ۶ هفته‌ای ورزش‌های شکمی هیچ اثر قابل اعتنایی در اندازه‌ی دور کمر و مقدار چربی حفره‌ی شکمی ایجاد نمی‌شود که با اندازه‌گیری مشخص و قابل بیان باشد. اما می‌توان گفت انواع دیگری از ورزش‌ها می‌توانند بسیار مؤثر باشند. مطالعات بسیاری نشان می‌دهند ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی و دویدن موجب کاهش عمده‌ی چربی شکمی می‌شوند. برای اینگونه ورزش‌های هوازی فقط نیاز به دارید. مطالعه‌ی دیگری نشان می‌دهد ورزش به طور کامل از تجمع مجدد چربی شکمیِ کاهش یافته بعد از کاهش وزن جلوگیری می‌کند. این یافته اهمیت ورزش را در دوره‌ی حفظ وزنِ کاهش یافته روشن می‌کند. ورزش همچنین به کاهش التهاب، سطوح قند خون و تمام مشکلات متابولیکی مرتبط با چاقی شکمی منجر می‌شود.
نکته‌ی مهم: ورزش می‌تواند برای کاهش چربی شکمی بسیار مفید باشد. علاوه بر این فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

آنچه می‌خورید اهمیت دارد. این را تقریبا همه می‌دانیم. گرچه جای تعجب است که اغلب افراد از آنچه می‌خورند اطلاعات زیادی ندارند. مردم فکر می‌کنند دارند از رژیم «پُر پروتئین»، «کم‌کربوهیدرات» یا امثال اینها استفاده می‌کنند اما میزان پروتئین یا کربوهیدرات مورد نیازشان را بیش‌تر یا کمتر از حد لازم تخمین می‌زنند.

فکر می‌کنم برای هر فردی که می‌خواهد رژیم غذایی بهینه‌ای داشته باشد، توجه دقیق به خوراکی‌هایی که می‌خورد برای مدتی ضرورت دارد. منظورمان این نیست که تمام عمر پیمانه‌پیمانه و با شمردن کالری‌ها غذا بخورید، اما انجام گاه‌به‌گاه این کار به مدت چند روز، به شما کمک می‌کند مواردی را که نیاز به تغییر دارند پیدا کنید. اگر می‌خواهید مصرف پروتئین خود را، همان‌طور که بالاتر گفته شد، به ۲۵ تا ۳۰ درصد کالری روزانه‌تان برسانید. خوردنِ غذاهای سرشار از پروتئین کافی نیست. بلکه در حقیقت باید آن را اندازه‌ بگیرید و تعدیل و تنظیم لازم را انجام بدهید تا به هدف دست پیدا کنید.

برای این کار باید بدانید بسته به هدف‌تان چه مقدار کالری لازم دارید و هر خوراکی چه مقدار کالری دارد. مقدار کالری مواد غذایی و اطلاعات تغذیه‌ای مربوط را می‌توانید با استفاده از اپ‌های محاسبه‌ی کالری به‌دست آورید. علاوه بر این برخی از این بره‌ها می‌توانند بر اساس سن، جنسیت، قد، وزن و سبک زندگی شما، میزان کالری مورد نیازتان را برای حفظ وزن فعلی یا کاهش وزن به روش علمی محاسبه کنند.

وقتی برای مدتی اطلاعات تغذیه‌ای و کالری‌های مصرفی خود را ثبت و ضبط کنید آنچه را که نیاز به تغییر دارد پیدا می‌کنید. این کار را هر چند ماه یک‌بار به مدت چند روز انجام دهید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

نویسنده و عضو تیم تحریریه چطور

از افاضات شیخ ما این است
شیره را خورد و گفت شیرین است.
یکسری بدیهیات رو تکرار کردین همین

برخی از تحقیقات موجود در این مقاله تازه انجام شدن و این مطلب رو می‌رسونه که بدیهیات نبودن و نیاز به پژوهش داشتن. نظر شخصی من اینه که اگر این به قول شما بدیهیات رو کسی بدونه و اجرا کنه دیگه روی این دست مطالب کلیک نمی‌کنه.

اطلاعات ورزشی شما کاملا غلط بود چون من با ورزش درازنشست کل شکم و پهلوهامو در مدت خیلی محدود آب کردم

متأسفم که بگم متخصصان ورزشی با شما مخالفن. از نظر اونها آب کردن چربی در یک موضع خاص با ورزش دادن اون موضع اتلاف وقته. اگر ورزشتون رو محدود به دراز و نشست نمی‌کردید از اینی که می‌گید سریع‌تر به نتیجه می‌رسیدین.

سلام و وقت بخیر
بابت مطالب ارزنده ای که با عموم به اشتراک گذاشتید واقعا متشکرم و باید بگم که خیلی مفید بود و بنده نهایت استفاده رو بردم و از زمانی که صرف خوندنش کردم کاملا راضی ام
البته کوچکتر از اون هستم که بخوام انتقاد یا پیشنهادی بدم ولی بنده این رو به همراه داره که اگر در کنار توضیحاتی که در رژیم های غدایی اعمال کردین چندتا غذا رو ببرین که مخاطب به اون نتیجه ای که در کشاکش جستجوش بوده برسه رضایتمندی بیشتری رو به ارمغان میاره
چونکه کسانی که مطالب باب چربی سوزی رو میخونن افراد عادی با هر مشغله ای هستندوصرفا جهت راهی برای خلاص شدن از چربیند و کمتر افرادی که اطلاعات غذایی بالایی دارند در پی جستجوی چنین مطالبی هستند
مثلا برای کربوهیدرات ماکارونی رو بردید. اگر امکانش هست ، این نوع شرح دادن هارو کنید تا خواننده مستقیما خودش رو در معرض کنترل غذایی قرار بده.
بطور نمونه خوراکی های پروتین دار رو شرح بدید{ گوشتها: گوشت مرغ قسمت سینه} یا عسل یا .
از زیاده روی که دربحث داشتم مستقیما پوزش میطلبم
قبلا از مطالب کلیدی و مفیدتون نهایت تشکر و سپاس گذاری را داشته و داریم

ممنون از وقتی که گذاشتین و نظر ارزشمندتون رو برامون نوشتین. به نظر من که این مقاله رو ترجمه کردم مثال‌های مناسب هر کدوم از موارد در متن مقاله و همین‌طور در عکس‌ها اومده.
در این نوشته قصد یاد دادن ماهی‌گیریه، و نه دادن ماهی و اطلاعاتی رو در اختیار فرد قرار می‌ده که بتونه رژیم غذاییش رو هوشمندانه‌تر انتخاب کنه و به یک صاحب‌نظر تبدیل بشه به جای اینکه یه برگه کاغذ از چیزهایی که باید بخوره یا نخوره با خودش داشته باشه.
چون تمرکز اصلی این نوشته روی چنین اطلاعاتیه دیگه عملا فرصتی برای ریز شدن روی نمونه‌های عینی نبوده، و در یک نوشته آوردن همه‌ی اطلاعات غیرممکنه.
بازم ممنون که همراه ما هستین و امیدوارم که همچنان از صرف وقت در چطور راضی باشین

درود بر همه دوستان:
هر که می خواهد شکم آب کند یا لاغر بشود و بماند از دوچیز پرهیز کند
۱_ یخچال و خوراکی های یخچالی.
۲_ خودرو موتوری.
مشتری گذری شما: سهراب افشار

تناسب اندام

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

رژیم لاغری یک ماهه؛ چگونه در ۲۸ روز ۵ کیلوگرم وزن کم کنیم؟‌

متابولیسم چیست؛ ۳ روش افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن

متقاعد کردن دیگران با استفاده از سلسله‌‌مراتب انگیزشی مونرو

چطور برای برقراری ارتباط بره ریزی کنیم؟

با کتاب افزایش فروش به روش اساتید هاروارد، پولدار شوید

علت خواب زیاد؛‌ عوارض آن و نحوه بهبود کیفیت خواب

۷ اصل مهمی که هنگام برقراری ارتباط باید در نظر بگیرید

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها




خانه

موبایل

 

 

درمان چربی سوزی شکم و پهلو

تعجب نکنید واقعا می‌توانید ظرف 6 هفته چربی‌های شکمتان را آب کنید به شرط آنکه مطالب ذکر شده در زیر را کاملا مطالعه کرده و مو به مو رعایت کنید. پس اگر به سلامتی بدن و زیبایی آن اهمیت می‌دهید این مطلب را بخوانید تصمیم جدی بگیرید و از همین فردا شروع کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

در آقایان و خانم‌هایی که مشکل چربی شکم دارند، یک باور غلط مشترک وجود دارد و آن باور این است که فکر می‌کنند برای از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو، باید حرکات ورزشی مربوط به این نواحی را انجام دهند در حالیکه کاملاً اشتباه است. شما برای از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو باید از تمرینات هوازی استفاده کنید. مثل تمرینات دویدن، پیاده روی تند، دوچرخه ثابت ، تردمیل و

البته انجام ورزش‌های شکم نیز لازم است اما در درجه دوم اهمیت قرار دارد. در واقع برای آب کردن چربی‌های شکم باید 3 کار را همزمان انجام داد که در آنها را توضیح میدهیم.

 

شرط اول: رژیم غذایی

هرگاه اسم رژیم می آید ممکن است در ابتدا چیز سختی به نظر برسد در صورتی که اصلا اینگونه نیست. منظور از رژیم، نخوردن نیست که کاری سخت باشد بلکه رژیم یعنی درست خوردن. لازم نیست خیلی رژیم سفت و سختی را رعایت کنید، چراکه در این بره 6 هفته‌ای برای آب کردن شکم از ورزش هم استفاده می‌شود. پس صرفاً کارهای زیر را ظرف این 6 هفته انجام دهید:

اول: سرخ کردنی و روغن را به مدت 6 هفته فراموش کنید.

دوم: از هر نوع ماده قندی مصنوعی مثل آب نبات، قند و شکلات پرهیز کنید.

سوم: مصرف مواد نشاسته‌ای مثل نان، برنج، سیب‌زمینی و را در حد توان به حداقل رسانده و مصرف آب را به حداکثر برسانید.

چهارم: هنگام گرسنگی سعی کنید از میوه و سبزیجات استفاده کنید.

 

شرط دوم: ورزش هوازی

ورزش‌های هوازی اثرات بسیار مفیدی در سلامت قلب و عروق دارند وهمچنین باعث از بین بردن چربی‌های بدن می شوند. ما در این بره 6 هفته‌ای نیازمند اثرات چربی‌سوزی آنها هستیم.

در این 6 هفته کافی است شما حداقل هفته‌ای 5 روز به مدت یک ساعت ورزش‌های هوازی انجام دهید. اگر در ابتدای کار روزی یک ساعت برایتان دشوار است از روزی 15 دقیقه شروع کنید و هر یک تا دو روز یکبار مقدار آن را 5 تا 1 دقیقه افزایش دهید تا به روزی یک ساعت برسید. از تمام ورزش‌های هوازی به منظور چربی‌سوزی در این بره 6 هفته‌ای می‌توان استفاده کرد ، اما ورزش‌هایی که کارایی بهتری برای چربی‌سوزی شما دارد عبارتند از: پیاده روی خیلی تند، دویدن آرام، تردمیل و دوچرخه‌ثابت.

 

شرط سوم: تمرینات شکم

هدف این قسمت از بره این است که عضلات شکم شما فرم زیبایی بگیرند و قوام آنها افزایش یابد. بنابراین وقتی چربی‌های شکم شما (توسط رژیم غذایی وبره ورزشی هوازی) آب شدند، عضلات زیر آنها فرم یافته و زیبا می‌شوند و این همان چیزی است که ب عضلات 6 تکه ای شکم یا Six Packs یده می‌شود. پس برای قوام گرفتن و زیبا کردن عضلات شکم هفته‌ای 4 نوبت و در هر نوبت تمرینات زیر را انجام دهید:

1. دراز و نشست: روی زمین به پشت دراز بکشید در حالیکه دست‌هایتان پشت سر است، از کمر خم شده و تا حدی بالا بیایید که آرنج‌تان به زانوهایتان که خم هستند بخورند. این حرکت را هر جلسه 3 نوبت و در هر نوبت حداقل 2 تکرار انجام دهید.

2. پا دوچرخه: روی زمین دراز بکشید، دست ها پشت سر، زانو خم و ساق موازی با سطح زمین باشد. سپس حرکاتی شبیه به دوچرخه سواری را در هوا با پاها انجام دهید. این حرکت را نیز هر جلسه 3 نوبت و هر نوبت 3 دقیقه انجام دهید.

3-بالا آوردن پاها در حالت خوابیده: در حالت خوابیده به پشت پاهایتان را به صورت مستقیم بالا بیاورید تا حدی که استخوان باسن از زمین بلند شود. سپس به آرامی پاها را به موقعیت اول برگردانید. این حرکت را نیز هر جلسه 3 نوبت و در هر نوبت حداقل 2 تکرار انجام دهید.

 

با انجام دقیق بره‌های بالا مطمئن باشید که ظرف 6 هفته و چه بسا کمتر، چربی‌های شکم را به میزان زیادی از دست خواهید داد و این موضوع را به وضوح در سایز دور کمر شلوارتان مشاهده خواهید کرد.

شاید بسیاری از شما عزیزان از دست دادن چربی شکم و پهلو برایتان از جنبه زیبایی مهم باشد اما چیزی که اهمیت بیشتری دارد مسئله سلامتی است تا زیبایی. اگر شما چربی‌هایتان را از بین نبرید رفته‌رفته و با افزایش سن نه تنها از بین بردن آن ها سخت‌تر می‌شود بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های زیادی مثل دیابت، فشار خون، بیماری قلبی، سرطان و در شما افزایش می‌یابد. پس از همین فردا شروع کنید، اراده به خرج دهید، مصمم و جدی باشید تا به نتیجه برسید. منبع:asandownload.com


تغذیه و تناسب اندام

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *