درمان ورم پا در اثر ضربه

خواص دارویی و گیاهی

ورم پا مشکل رایجی است که می تواند هرکسی را دچار کند , معمولا تجمع مایع در بافت ها سبب متورم شدن پا می شود پس با درمان ورم پا با ما همراه باشید .

این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله : اضافه وزن , ایستادن و یا نشستن به مدت طولانی , پیری , بارداری , سندروم پیش از قاعدگی , کمبود های تغذیه ای , عدم فعالیت جسمانی و گردش خون ضعیف

آسیب یا جراحی مربوط به ساق پا و مچ پا نیز می تواند سبب ایجاد تورم در پای شما شود .

افراد مبتلا به دیابت , مشکلات قلبی , کلیوی و یا بیماران کبدی و زنان باردار در معرض ابتلا به این مشکل هستند .

با افزایش تورم , شما در راه رفتن و ایستادن دچار مشکل خواهید شد و همچنین درد و قرمزی در پای شما اینجاد می شود .درمان ورم پا در اثر ضربه

 

 

لیست مطالب :

این نوع از آب درمانی هم شامل آب سرد و هم گرم است که برای کاهش تورم پا بسیار موثر است است .

آب گرم به بهبود گردش خون و آب سرد به کاهش تورم و التهاب کمک می کند .

یکی از بهترین راه حل ها برای پا متورم است زیرا با ایجاد فشار بر روی منطقه آسیب دیده سبب کم شدن درد عضلات و بهبود گردش خون می شود .

همچنین ماساژ به زهکشی مایع اضافی ورم پا کمک می کند .

توجه : اگر تورم پای شما در هنگام حاملگی است برای ماساژ حتما به یک متخصص مراجعه کنید .

سولفات منیزیم سبب کاهش سریع تورم و کاهش درد و ناراحتی می شود .

سولفات منیزیم به راحتی جذب پوست شده و همچنین به بهبود گردش خون وخنثی کردن بوی بد پا کمک می کند .

زجبیل یک دیورتیک طبیعی است که به درمان ورم پا کمک می کند , زیرا دارای خواص ضد التهابی است .

قاصدک ادرار آور است که سبب دفع مایعات اضافه می شود و همچنین به تنظیم سطح سدیم در بدن نیز کمک می کند .

آب لیمو سبب دفع مایع اضافی و سموم از بدن شما می شود و به کاهش تورم پا کمک می کند علاوه بر این به هیدراته شدن بدن نیز کمک می کند .

 

 

سرکه سیب طبیعی به کاهش ورم پا به علت پتاسیم بالا که سبب جلوگیری از تجمع مایع می شود کمک می کند .

تخم گشنیز دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش تورم و همچنین بهبود گردش خون کمک می کند .

ورزش منظم برای جلوگیری از تورم پا های شما مهم است زیرا سبب بهبود گردش خون و جلوگیری از تجمع مایع در اندام تحتانی شما می شود .

کمبود منیزیم در بدن می تواند علت ورم پا باشد , خوردن غذاهای غنی از منیزیم به رفع این مشکل کمک می کند .

توجه : افرادی که مشکلات قلبی یا کلوی دارند از مصرف مکمل منیزیم پرهیز کنند .

 

نظر

ضرب ديدگي و کوفتگي فقط در هنگام ورزش کردن ايجاد نمي شود، بلکه بعضي اوقات ممکن است بر اثر ضرباتي ساده و اتفاقي در زندگي روزمره ايجاد شود. در ورزش هم اين مشکل بيشتر براي کساني پيش مي آيد که بدون گرم کردن، مهارت يا آمادگي قبلي دست به انجام حرکات ورزشي مي زنند. در بسياري از اوقات، انجام درست و به موقع بعضي اقدامات از بدتر شدن صدمه ايجاد شده جلوگيري و دوره درمان را کوتاه مي کند. بنابراين خوب است بدانيد که در چنين مواقعي چه اقداماتي را مي توان براي فرد صدمه ديده انجام داد:

1 – بهتر است اول با لمس کردن و وارد آوردن فشار خيلي ملايم به عضو مورد نظر مطمئن شويد که شکستگي وجود ندارد. به خاطر داشته باشيد حتي اگر مشکوک به شکستگي هستيد به هيچ عنوان عضو را حرکت ندهيد و بهترين اقدام شما در اين مواقع بي حرکت نگه داشتن عضو و رساندن هرچه سريع تر مريض به درمانگاه يا بيمارستان است.

2 – اگر صدمه فقط در حد ضرب ديدگي يا کوفتگي باشد و عضو مورد نظر قادر به حرکت باشد (يعني مشکوک به شکستگي نباشد و مريض هم درد زياد نداشته باشد) به آرامي آن را بالاتر از قلب قرار بدهيد، مثلا يک عدد بالشت زير دست يا پايش قرار بدهيد و بعد از آن بهترين اقدام (در ساعات اوليه ايجاد ضربه) استفاده از کيسه يخ است. مي توانيد چند تکه يخ را داخل يک کيسه قرار دهيد و در آن را ببنديد و به صورت دايره وار روي محل صدمه همراه با کمي فشار حر کت بدهيد. اين کار تا حد زيادي جلوي ورم کردن عضو را مي گيرد و درد را هم کم مي کند. مي توانيد 1 تا 15 دقيقه اين کار را ادامه داده و سپس محل را با يک باند کشي يا نوار پارچه اي نسبتا محکم ببنديد. اين که مي گوييم نسبتا محکم، به اين علت است که اگر خيلي محکم ببنديد ممکن است جريان خون در عضو مورد نظر قطع شود و مشکل جدي تري ايجاد کند؛ نشانه اش هم ايجاد رنگ مايل به آبي در پوست و بي حسي موضع است که در اين صورت بايد بانداژ را کمي شل کنيد.

3 – اگر بيش از چند ساعت از ضربه گذشته است و تورم، کبودي و يا گرفتگي و کشيدگي عضلات ايجاد شده است، بايد به جاي کمپرس سرد، از کمپرس گرم ( گذاشتن کيسه آب گرم يا حوله گرم ) استفاده کنيد. در اين زمان گرم کردن موضع، با افزايش جريان خون موضعي، ورم و کبودي را کم و گرفتگي عضلاني را هم به تدريج برطرف مي کند. کمپرس آب گرم هم هربار نبايد بيشتر از 15 دقيقه باشد و بايد 4 تا 5 بار در روز تکرار شود.

4 – فراموش نکنيد تشخيص قطعي نوع صدمه ايجاد شده در اغلب اوقات با گرفتن عکس (راديو گرافي) و تشخيص پزشک ارتوپد امکان پذير است و دستکاري افراد ناوارد ممکن است يک مشکل ساده را به يک دردسر بزرگ تبديل کند. يکسري پماد هايي هم هست که موقع ضرب ديدگي و کوفتگي به رفع کبودي، درد و ورم کمک زيادي مي کند؛ مثل پماد ماساژ دپي، پمادمتيل ساليسيلات، ريحان، رزماري، پماد فلفل قرمز (کاپسائيسين)، ژل ديکلوفناک و پيروکسيکام. (در مورد پماد هاي گياهي مثل فلفل يا رزماري، بهتر است اول مقداري از پماد را روي قسمت کوچکي از پوست آزمايش کنيد، کمي صبر کنيد و اگر حساسيت نداشتيد، روي تمام موضع بماليد). ماساژ موضعي با لوسيون گياهي سي– ام که عصاره نعناع و کرفس است نيز در درمان ضرب ديدگي بسيار موثر است.درمان ورم پا در اثر ضربه

در نهايت اگر هيچ پمادي در دسترس تان نبود ماليدن کمي روغن جامد نباتي يا حيواني به تنهايي يا مخلوط با زردچوبه هم تا حدي از ورم کردن موضع جلوگيري مي کند. ضمناً در صورت درد و ورم زياد، مي توانيد به صورت خوراکي از قرص هاي ايبوپروفن و ديکلوفناک استفاده کنيد.9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *