درمان نفخ معده در دوران حاملگی

خواص دارویی و گیاهی

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

هورمون‌هایی مثل پروژسترون، به بدن شما این قابلیت را می‌دهند تا همراه با رشد کودک بزرگ شود. متاسفانه این هورمون‌ها علاوه‌بر این کار باعث کندی حرکت مواد غذایی در درون سیستم گوارشی شما نیز می‌شوند. این مساله می‌تواند منجر به سوزش معده، یبوست بارداری و خجالت‌آورتر از همه نفخ شکم در بارداری یا همان باد شکم گردد. خروج گاز از شکم در دوران بارداری، امری طبیعی است و نباید با دارو‌های ضد نفخ درمان گردد. دوری از غذاهایی که منجر به تولید گاز در شکم می‌شوند مثل لوبیا و کلم و همچنین تغذیه در وعده‌های غذایی کوچکتر می‌تواند به کنترل این مساله کمک نماید. اگر در حضور دیگران موفق به کنترل گاز شکم‌تان نشدید خود را ناراحت نکنید، همه‌ی کسانی که بچه دارند از وضعیت کنونی شما اطلاع دارند. در به این موضوع خواهیم پرداخت.

تغییرات بدن در طول بارداری هر هفته و می‌توان گفت هر روز وجود دارد. در طول فرایند بارداری رحم شما بزرگ‌ می‌گردد و هضم غذا آهسته‌تر انجام می‌شود. بنابراین پیشنهاد این است که در طول روز حجم غذای خود را کمتر کرده و وعده‌های غذایی را کنید.

معمولاً کسانی که غذا را با سرعت می‌خورند نفخ می‌کنند و در همین حین هوای زیادی را به همراه غذا خوردن وارد معده خود می‌کنند. مهمترین علت دیگری که در بالا نیز به آن اشاره شد، افزایش تولید هورمون پروژسترون در فرایند بارداری است که این هورمون باعث کندتر شدن هضم غذا و سنگین‌تر شدن آن می‌گردد. بزرگ شدن رحم و فشار به معده نیز سبب نفخ می‌گردد.

درمان نفخ معده در دوران حاملگی

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

آی یو آی یا تلقیح درون رحمی (Intrauterine insemination) نوعی لقاح مصنوعی می باشد که برای درمان ناباروری استفاده می

کلستاز کبدی در بارداری یا کلستاز بارداری نوعی بیماری کبدی است که در اواخر بارداری اتفاق می افتد. کلستاز بارداری

مضرات سیگار در دوران بارداری از موارد بسیار با اهمیتی است که خانم های باردار یا خانم هایی که قصد

وضع حمل زودرس زمانی روی می دهد که انقباضات مکرر در نتیجه باز شدن دهانه رحم و بعد از هفته1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *