درمان منافذ باز پوست

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

منافذ باز پوست آن‌قدر ریز هستند که نمی‌توانیم آنها را ببینیم، درست است؟ ای کاش همین‌طور بود. برخی افراد منافذی روی پوست خود دارند که به‌راحتی دیده می‌شوند و از این بابت ناراضی هستند. متأسفانه نمی‌توانید اندازه‌ی آنها را بدون کمک متخصص پوست تغییر دهید، ولی می‌توانید کاری کنید تا دیده نشوند. این مقاله چند نکته‌ و روش حرفه‌ای به شما می‌آموزد تا به کمک آن منافذ باز پوست خود را رئی کنید و پوست زیباتری داشته باشید.

دکتر مارگاریتا لوئیس (Margarita Lolis) می‌گوید: «آلودگی‌ها منافذ باز پوست را مسدود می‌کنند. در نتیجه آنها گشاد می‌شوند و قابل دیدن هستند». بنابراین باید پوست خود را با یک پاک‌کننده‌ی ملایم بشویید. مخصصا قبل از خواب این کار را انجام دهید تا کثیفی و چربی از روی پوست پاک شوند. علاوه‌برآن از برس‌های آرایشی تمیز استفاده کنید. هرگز به پوست خود دست نزنید. با رعایت این موارد پوست شما حس بهتری خواهد داشت.

می‌توانید با استفاده از آرایش رنگ پوست خود را تغییر دهید. لارامی (Laramie) گریمور حرفه‌ای و بنیان‌گذار شرکت “Book Your Look است. او می‌گوید استفاده از مرطوب‌کننده بسیار عالی است. به‌علاوه: «می‌توانید از کرم‌پودرهای مات‌کننده استفاده کنید. این مدل کرم‌پودر این روزها خیلی محبوب است».

اگر با خشونت پوست را تمیز کنید، لایه‌برداری کنید و به پوست دست بزنید، پوست چروک می‌شود. به‌علاوه این رفتارها جوش صورت را هم می‌کند. رفتار خشن با پوست به منافذ هم آسیب می‌رساند. متخصص زیبایی ماریولا بارژوسکا (Mariola Barczewska) در مرکز زیبایی بهشت (Heaven Spa) کار می‌کند. او می‌گوید: «اگر با پوست خود با ملایمت رفتار نکنید، منافذ آن به‌صورت دائمی گشاد می‌شوند». بارژوسکا توصیه می‌کند، اگر به منافذ باز پوست خود صدمه زدید، با آن مدارا کنید تا بهبود یابد.

بارژوسکا توصیه می‌کند که هر ۴ تا ۶ هفته به آرایشگاه بروید. چرا؟ کمی لایه‌برداری و پاکسازی حرفه‌ای پوست می‌تواند منافذ را تمیز کند. بنابراین پوست شما تمیزتر و سالم‌تر می‌شود. اگر این کار برای‌تان خیلی گران بود، حداقل یکی دو‌بار در سال این کار را انجام دهید؛ مثلا در مناسبت‌های خاص مانند روز تولدتان.

تمیز نگه داشتن پوست اهمیت زیادی دارد. وقتی لایه‌برداری می‌کنید، سلول‌های مرده‌ی پوست را برمی‌دارید. این باعث می‌شود تا پوست ظاهر خیلی زیبایی پیدا کند. دکتر جویس ایمایروبو (Joyce Imahiyerobo) متخصص پوست است و در مرکز هایدروپپتاید (HydroPeptide) مشاوره می‌دهد. او می‌گوید: «به روش‌های مختلف می‌توانید لایه‌برداری کنید. لایه برداری پوست صورت هم به‌صورت فیزیکی و هم شیمیایی انجام می‌شود». پاک‌کننده‌های ملایمی وجود دارند که مقدار کمی اسید سالیسیلیک (۵٪ – ۱٪) یا اسید لاکتیک یا گلیکولیک (۵/۲٪ – ۵٪) دارند. این اسید‌ها پوست را تحریک می‌کنند تا منافذ را پاک ‌کند.

برای آبرسانی به پوست، اول از همه آب زیاد بنوشید. همچنین می‌توانید قبل از استفاده از مرطوب‌کننده یک سِرُم آبرسان هم به پوست بزنید. دکتر کرگ کرافرت (Craig Kraffert) متخصص پوست و رئیس مرکز آمارت (Amarte) می‌گوید: «سرم آب‌رسان، پوست را متورم و درنتیجه منافذ باز پوست را کوچک می‌کند». فقط حتما پوست خود را مرتب لایه‌برداری کنید. با لایه‌برداری، کرم آب‌رسان تأثیر خیلی بهتری خواهد داشت.

دکتر لویس می‌گوید: «از یک پماد موضعی متوسط روی پوست استفاده کنید. این کار فرایند جایگزین شدن سلول‌های مرده را افزایش می‌دهد. این پماد در نتیجه پوست را لایه‌برداری می‌کند و باعث می‌شود منافذ کوچک‌تر به‌نظر برسند».

می‌دانید که اگر از مرطوب‌کننده استفاده نکنید، شرایط پوست‌تان خیلی بد می‌شود. بزرگ‌شدن منافذ باز پوست یکی از عواقب این کار است. دکتر جویس ایمایروبو می‌گوید: «حتما روزی دوبار از مرطوب‌کننده‌های باکیفیت آرایشی بهداشتی استفاده کنید. اگر اجازه دهید پوست‌تان خشک شود، چربی پوست زیاد می‌شود. این چربی‌ها منافذ باز پوست را می‌بندند».

بارها و بارها شنیده‌اید که استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب بسیار مهم است و واقعا حقیقت دارد. SPF باید در مواد آرایشی شما وجود داشته باشد. دکتر لویس می‌گوید: «اشعه‌های ماوراء بنفش کلاژن و الاستین پوست را تجزیه می‌کند. این کار منافذ را بزرگ‌تر می‌کند. بهترین راه برای جلوگیری از بزرگ‌شدن منافذ این است که از پوست خود در برابر خورشید محافظت کنید». هشدار: برخی ضدآفتاب‌ها می‌توانند پوست را درخشان‌تر و چرب‌تر کنند. این کرم‌ها منافذ باز پوست را بزرگ‌تر می‌کنند. در این موارد از زیرسازی، فونداسیون و یا پودر مات استفاده کنید. این محصولات رنگ درخشان ضدآفتاب را خنثی می‌کنند.

ماسک صورت یکی از راه‌های ساده و نسبتا ارزان برای مراقبت از پوست است. ماسک می‌تواند منافذ را کوچک‌تر کند. دکتر جویس ایمایروبو می‌گوید: «درمان‌های خانگی مانند ماسک در بلندمدت می‌توانند خیلی مؤثر باشند. ماسک‌هایی که در خود خاک رس یا زغال دارند، می‌توانند چربی‌ها را از منافذ بیرون بکشند». اگر مشکلات متعددی در بخش‌های مختلف پوست دارید، می‌توانید از روش چند ماسکی استفاده کنید. (با توجه به نوع پوست‌تان، می‌توانید از انواع ماسک صورت برای پوست چرب، ماسک های مناسب پوست خشک یا ماسک های سفت کننده پوست و استفاده کنید.)

لیزر واقعا می‌تواند اندازه‌ی منافذ باز پوست را کوچک‌تر کند. دکتر لویس می‌گوید: «درمان با لیزرهای غیرفرسایشی می‌تواند در پوست کلاژن بسازد. کلاژن منافذ را کوچک‌تر می‌کند و پوست را پر می‌کند. به‌علاوه این درمان خیلی سریع انجام می‌شود.»

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
.asynctrue
‘/rg_woebegone/s/1/rg.complete.js’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

سلام صبح بخیر مقاله مفید و خوبی بود.

سلام. خوشحالم مورد توجه‌تون قرار گرفته.

مد و زیبایی


درمان کورک با ۷ روش خانگی مؤثر

ماسک سیب زمینی؛ طرز تهیه ۵ نوع ماسک مفید برای صورت و بدن

۶ عطر فرانسوی زنانه که بوی جذب‌کننده و وسوسه‌انگیزی دارد


کراتینه کردن مو و عوارض خطرناک آن


علت سیاه شدن ناخن پا و روش‌های درمان آن

کتاب بوف کور اثر صادق هدایت؛ داستانی فراواقعی از چالش‌های ذهنی یک راوی

۵ روش استفاده از روغن جوجوبا برای درمان آکنه و جوش

خواص گشنیز؛ ۱۶ خاصیت درمانی این گیاه معجزه‌آسا

جاهای دیدنی پراگ؛ ۲۰ جاذبه گردشگری عروس اروپا

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

‌نویسی در چطوربه منزله‌ی پذیرفتن
شرایط و مقررات
می‌باشد.

منافذ پوست یکی از بخش های موثر در سلامتی پوست است که وظایف متعددی در بدن انجام می دهد. بزرگ تر شدن این منافذ پوستی، مشکلات دیگری را ایجاد می کند که منجر به آسیب به پوست می شود.

منافذ باز پوست در اطراف بینی و روی گونه های صورت مشاهده می شوند. اگرچه با آرایش هایی می توان آن ها را به طور موقت پوشش داد ولی روش هایی برای از بین بردن همیشگی منافذ پوست وجود دارد. هرچند که این منافذ برای سلامتی پوست مورد نیاز می باشند ولی باید اندازه آن ها را مدیریت کرد. در حال حاضر درمان های طبیعی و مصنوعی زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد.

یکی از مسائلی که باید به آن توجه شود، شستشوی پوست صورت می باشد. توصیه می شود بیش از حد پوست صورت را نشویید. در صورتی که صورت را بیش از دوبار در روز بشویید، پوست صورت تصور می کند میزان چربی اش کم است به همین دلیل غدد چربی شروع به تولید چربی می کنند و منجر به باز شدن منافذ پوست صورت می شود. دومین مساله در حفظ سلامتی پوست استفاده از یک پاک کننده حاوی اسید سالیسیلیک است که به کاهش تولید چربی توسط غدد کمک می کند.

در حال حاضر، گزینه های بسیاری برای درمان منافذ باز پوست وجود دارند که برخی از آن ها عبارت اند از:

به طور معمول منافذ پوست صورت در افرادی که دارای پوست چرب هستند به نسبت افرادی که دارای پوست خشک می باشد، باز است. همچنین این منافذ در اطراف بینی که غدد چربی در آن جا است، زیادتر مشاهده می شود. به منظور دست یابی به پوستی بدون عیب و سالم، باید از باز شدن منافذ پوست جلوگیری شود و حفظ تعادل پاکسازی و مرطوب کنندگی ضرورت دارد.

تعداد زیادی سبزیجات و میوه ها وجود دارند که در کوچک کردن منافذ باز پوست تاثیر فوق العاده ایی دارند. برخی از مواد خانگی که برای درمان منافذ باز پوست صورت ,  مفید می باشند عبارت اند از :

1- تکه های یخ

یکی از اقدامات درمانی فوری، تحریک گردش خون می باشد. مالش پوست صورت دو بار در روز به مدت 5 تا 1 ثانیه با تکه های یخ بسیار موثر است. برای تاثیر می توانید مقداری آب لیمو تازه را به صورت یخ شده بر روی پوست ماساژ دهید. افرادی که دچار سینوزیت هستند، نباید از این روش استفاده کنند.

2- عسل

عسل یکی از مواد فوق العاده عالی برای پوست می باشد چرا که دارای خواص ضدباکتری، دارویی و درمانی می باشد. همچنین عسل دارای مقادیر بالایی از پتاسیم می باشد که باعث از بین رفتن باکتری هایی می شود که منافذ پوست را مسدود کرده اند. ماست منبع خوبی از اسید لاکتیک می باشد که باعث لایه برداری پوست شده و منافذ پوست را پاک می کند. توصیه می شود ترکیبی از ماست و عسل برای درمان منافذ باز پوست استفاده شود و بعد از چند دقیقه با آب ولرم پوست را شستشو دهید.

3- ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ حاوی اسیدهای آمینه و آنزیم های دیگر است که باعث جوان تر شدن مجدد پوست می شود و اندازه منافذ پوست را متعادل می سازد. سفیده تخم مرغ را بر روی پوست صورت به طور کامل کشیده و از دستمال کاغذی برای پوشش بر روی ان استفاده کنید. بعد از خشک شدن سفیده تخم مرغ بر روی پوست، دستمال ها را از صورت جدا کنید. این ماسک لایه بردار یکی از موثرترین ماسک ها برای به حداقل رساندن منافذ باز به شمار می رود.

4- بخار

بخار یکی از بهترین روش ها برای درمان منافذ باز پوست صورت می باشد. قبل از اینکه صورت را بخار دهید بهتر است پوست صورت با یک پاک کننده ملایم شسته شود. بعد از بخار بلافاصله، صورت را با آب سرد بشویید تا منافذ باز، درمان شوند.

5- ماساژ با میوه ها

میوه ها نه تنها، ابرسان پوست به شمار می روند بلکه باعث درخشش و شفافیت پوست نیز می شوند. ماساژ پوست صورت با میوه هایی مانند: پرتقال، موز، توت فرنگی، انگور و هندوانه در درمان بسیار موثر است. میوه ها اندازه منافذ باز را کاهش می دهند و به عنوان ماسک سفت کننده پوست صورت کاربرد دارند.

منبع : آرگا


اگر می خواهید عمل زیبایی انجام دهید، بخوانید!



غار نیاح ساراواک مالزی



چطور با جراحی ترمیمی زیباتر شویم؟



چگونه از شر اختلالات خواب رهایی یابیم؟



هیچوقت این جملات را به زبان نیاورید!



با بالون معده لاغر می شویم یا نه؟

نشانی شما منتشر نخواهد شد.


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک


بالون معده با دکتر فرزاد فرامرزی – فوق تخصص گوارش, کبد و آندوسکوپی


دکتر علی کربلایی خانی – جراح پلاستیک و فوق تخصص جراحی ترمیمی


دکتر ابوالفضل احیایی – درمان اختلالات خواب و ترک سیگار با جدیدترین روش

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *