درمان لک صورت با عسل

درمان لک صورت با عسل
درمان لک صورت با عسل

عسل باعث شفافیت پوست شده و به جوان سازی آن کمک می کند. در این مقاله به درمان لک صورت با عسل می پردازیم و انواع ماسکهای مفیدی را برای از بین بردن لکه های قهوه ای, قرمز و سفید روی پوست آموزش می دهیم.

همانطور که گفته شد درمان لک صورت با عسل به سادگی انجام می شود. یکی از مسائلی که ممکن است زیبایی پوست را به خط اندازد, لکه های پوستی است که ممکن است در اثر زخم, حساسیتهای پوستی, آفتاب سوختگی و یا حاملگی بروز کند. در ادامه با چندین نمونه از ماسکهای طبیعی که با عسل تهیه می شوند و برای پوست مفید هستند آشنا می شوید.

در ادامه با روش تهیه چند ماسک ضد لک صورت با عسل آشنا می شوید.که برای درمان لک تاثیر بسیار خوبی دارند

مواد لازم:

طرز تهیهابتدا آبلیمو را با آب گوجه فرنگی ها مخلوط کنید. سپس آرد جو و عسل را به آن اضافه کنید تا حالت خمیری بگیرد. اجازه دهید این ماسک یک ربع روی صورتتان بماند و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. لازم به ذکر است گفته شود این ماسک به دلیل داشتن آرد جو و آب لیمو تازه از اهمیت ویژه ایی برخوردار بوده و ترکیب آنها با عسل پوستی بدون لک را تضمین می کند.درمان لک صورت با عسل

برای تهیه ماسک هویج و عسل باید ابتدا هویج را رنده کرده و حدود یک قاشق مرباخوری عسل را در آن ریخته و مخلوط می کنید. همچنین می توانید از سیب رنده شده هم در این ماسک استفاده کنید. اجازه دهید این ماسک به مدت 20 دقیقه روی صورتتان بماند. می توانید در هفته چندین بار از این روش استفاده کنید.

سیب زمینی باعث شفافیت پوست می شود و ترکیب آن با عسل به کم رنگ شدن و از بین رفتن لکهای صورت کمک می کند. درمان لک صورت با عسل و سیب زمینی با روشی بسیار ساده انجام می شود. برای تهیه این ماسک ابتدا یک سیب زمینی متوسط را پوست گرفته و رنده کنید. تفاله های آن را جدا و به آب سیب زمینی کمی عسل مخلوط کرده تا قوام پیدا کند. ماسک سیب زمینی و عسل را به مدت 15 دقیقه روی صورتتان بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید.

از ترکیب زعفران و عسل می توانید برای رفع لکه های قهوه ای پوستتان استفاده کنید. برای درمان لک صورت با عسل و زعفران کافیست نصف قاشق چای خوری زعفران ساییده شده را با چند قاشق عسل مخلوط کرده و به مدت یک ربع روی تمام صورتتان بگذارید.

از روشهای مفید برای از بین بردن لک صورت و شفاف شدن آن می توان به ماسک عسل و دارچین اشاره کرد. این ماسک را می توانید هرروز به مدت 20 دقیقه روی پوستتان بگذارید و تا زمانی که به طور کامل لکها برطرف شوند از آن استفاده کنید. برای تهیه این ماسک یک قاشق چای خوری پودر دارچین را به دو قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.

از ماسک عسل و سرکه برای رفع لکهای حاملگی و از بین بردن کبودی های اطراف چشم می توانید استفاده کنید. برای تهیه این ماسک کافی است که دو قاشق غذا خوری عسل و دو قاشق چای خوری سرکه را با هم مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه روی پوستتان بگذارید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



70 تا از بهترین سفره های هفت سین برای سال 98



تزیین ظروف هفت سین با ایده های بکر و زیبا


درمان لک صورت با عسل


55 ایده جذاب برای هفت سین سال 98



چه غذایی به ماهی قرمز بدهیم؟



سفره هفت سین های نمدی دوست داشتنی



ایده های جذاب هفت سین سال خوک

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

درمان لک صورت، تقریبا یک دغدغه‌ی همگانی است. پوست صاف و بدون لک از جمله شاخصه‌های اصلی زیبایی به‌شمار می‌رود. پس عجیب نیست که بازار محصولات زیبایی و مراقبت از پوست، همیشه از رونق خوبی برخوردار است و عده‌ی زیادی را به پای صندوق‌های خرید در فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی می‌کشاند. شما می‌توانید به‌جای استفاده از این محصولات، به استفاده از مواد طبیعی روی بیاورید تا پوستی بدون لک داشته باشید. عوامل مختلفی نظیر استرس، بی‌خوابی، تغذیه‌ی نامناسب، آلودگی، عدم حفاظت پوست در مقابل اشعه‌های ماوراءبنفش خورشید و مصرف دخانیات، روی کیفیت و بافت پوست تأثیر منفی می‌گذارند. در ادامه قصد داریم ۱۰ راهکار ساده‌ی خانگی را خدمت‌تان معرفی کنیم که موجب بهبود سلامت عمومی پوست می‌شوند و احساسی سرشار از زیبایی را به شما هدیه می‌‌دهند.درمان لک صورت با عسل

لیمو یکی از ترکیبات عالی برای داشتن پوستی صاف و بدون لک است. اسید سیتریک موجود در لیمو به از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست کمک می‌کند. همچنین لیمو حاوی ویتامین C است که به‌دلیل تقویت روند بازسازی سلولی، موجب کاهش لک‌های تیره‌ی پوست می‌شود. لیمو خاصیت روشن‌کنندگی نیز دارد و در بهبود کلی رنگ پوست نقش مؤثری ایفا می‌کند.

برای درمان لک صورت از زردچوبه استفاده کنید. زردچوبه یک ضدعفونی‌کننده و روشن‌کننده‌ی فوق‌العاده‌ است که به کاهش لک‌های پوستی کمک می‌کند. همچنین زردچوبه، موجب کاهش اختلالات پوستی آلرژیک، التهابی و عفونی می‌شود که از جمله دلایل کاهش شادابی پوست به‌شمار می‌روند.

برای داشتن پوستی صاف و بدون لک باید همیشه آن را مرطوب نگه دارید. عسل یک مرطوب‌کننده‌ی عالی با خواص آنتی‌باکتریال است که به مقابله با عفونت‌های پوستی کمک می‌کند.

آلوئه‌ورا دارای فواید بسیاری برای پوست است. خواص آنتی‌باکتریال آلوئه‌ورا به از بین بردن باکتری‌هایی که موجب آکنه می‌شوند کمک می‌کند. همچنین آلوئه‌ورا دارای خواص ضدالتهابی‌ای است که از طریق آن پوست‌های تحریک‌شده تسکین می‌یابند. آلوئه‌ورا به‌دلیل قابض بودن در درمان جراحات پوستی نیز کاربرد دارد. این گیاه پُرفایده، پوست را مرطوب می‌کند و محرک رشد سلول‌های پوستیِ جدید است.

جوش‌شیرین سطح pH پوست را متعادل می‌کند و از این رو نقش به‌سزایی در داشتن پوستی بدون لک دارد. این ماده دارای خواص ضدعفونی‌کنندگی و ضدالتهابی است که به رفع مشکلاتی نظیر آکنه، جوش و لک کمک می‌کند. جوش‌شیرین یک لایه‌بردار فوق‌العاده نیز به‌حساب می‌آید که پوست را از آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پاک‌سازی می‌کند.

خیار مرطوب‌کننده، قابض و مغذی پوست است که به‌دلیل بازسازی سلول‌های پوستی تخریب‌شده و پاک‌سازی پوست از سلول‌های مرده، موجب درخشندگی و بهبود ظاهر کلی پوست می‌شود.

پاپایا در بهبود بافت پوست و رفع لک صورت کاربرد دارد. این میوه از خاصیت روشن‌کنندگی طبیعی برخوردار است که موجب کاهش لک‌های پوستی می‌شود. همچنین آنزیم پاپائین موجود در پاپایا، دارای خواص آنتی‌باکتریال و قابلیت‌های درمانی‌ای است که به ریزش پوست مرده و آسیب‌دیده کمک می‌کند.

گردو به پوست‌های خشک و کدر، طراوت و تازگی می‌بخشد. این مغز مقوی دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که موجب بازسازی سلول‌های پوست و افزایش درخشندگی آن می‌شوند. از پودر گردو می‌توانید به عنوان لایه‌بردار پوست استفاده کنید و از شر آلودگی‌هایی که توسط پاک‌کننده‌های معمولی قابل پاک‌سازی نیستند خلاص شوید.

روغن نارگیل سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از فعالیت رادیکال‌های آزاد که موجب ایجاد پوست مرده و کدر می‌شوند، جلوگیری می‌کند. خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچی روغن نارگیل به داشتن پوستی بدون لک کمک می‌کند. همچنین روغن نارگیل به‌دلیل قابلیت نفوذ به بافت‌های زیرین پوست، از خاصیت نرم و مرطوب‌کنندگی برخوردار است.

مِنتول یکی از ترکیبات اصلی نعناع است که خاصیت خنک‌کنندگی و تسکین‌دهندگی دارد و موجب حفظ سلامت و درخشندگی پوست می‌شود. همچنین نعناع دارای خواص درمانی فوق‌العاده‌ای است که به مقابله با عفونت‌های پوستی کمک می‌کند.

ماسکی را انتخاب کنید که با نوع پوست‌تان سازگار باشد و اگر حساسیت یا مشکل پوستیِ خاصی دارید، در انتخاب ماسک دقت بیشتری به خرج بدهید. یادتان باشد هر ماسکی که انتخاب می‌کنید، فقط در صورتی اثربخش خواهد بود که آن را برای مدتی به‌طور منظم استفاده‌ کنید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

مترجم گروه دانش و سلامت روزنامه‌ی جام جم. دانش آموخته‌ی ادبیات انگلیسی. علاقه‌مند به نقد روانکاوانه. بی‌نهایت عاشق نقاشی.

سلام صبح شما بخير ، مقاله قشنگ و دوست داشتني بود.درمان لک صورت با عسل

وقت بخیر و روزتون پرانرژی باد 🙂

ممنون،مطلبتون عالی بود، من از ماسکهای صورت خیلی استفاده میکنم،ماسک نشاسته وماست تاثیر فوق‌العاده ای داره،حتما استفاده کنید

خوشحالم که این مطلب رو دوست داشتید.
سلامت و پایدار باشید

باسلام.خیلی مفید بود از زحماتتون ممنونم.با قدرت ادامه بدین

قطعا همراهی و رضایت شما به ما این انگیزه رو می‌ده که روز به روز بهتر بشیم و بتونیم مطالب مفیدتری رو در اختیار مخاطبان‌مون قرار بدیم.
سپاس که با ما همراه هستید

مد و زیبایی

۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی و زیبایی پوست

سفید کردن پوست دست و پا در ۳ مرحله آسان و کاربردی

لیفت مژه چیست؛ شیوه انجام، روش‌های جایگزین و عوارض لیفت مژه

از بین بردن خط اخم ابرو با راهکارهای طبیعی و خانگی

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

آخرین مطالب

خواص روغن گل مغربی و عوارض احتمالی آن برای سلامتی

علت نفخ معده؛ ۱۰ غذایی که موجب نفخ معده می‌شوند

انواع اعتماد به نفس؛ ۳ روش شکوفا کردن اعتماد به نفس

خواص آب برنج برای مو و پوست و نحوه استفاده از آن

جاهای دیدنی محلات؛ سفر به هلند ایران

ترین های جهان

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار در سال ۲۰۱۹

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص…

بهترین هتل های جهان؛‌ ۲۵ هتل حیرت‌انگیز دنیا

محبوب‌ ترین نژاد گربه؛ ۱۰ گربه پرطرفدار در سراسر دنیا


بهترین کشور برای تحصیل کدام است؟

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

درمان لک صورت با عسل
درمان لک صورت با عسل
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *