درمان قطعی موخوره با سرکه

خواص دارویی و گیاهی

تغذیه مطلوب و مصرف پروتئین، ویتامین‌ها، املاح و نوشیدن آب کافی در پیشگیری و درمان موخوره بسیار تاثیرگذار است. علاوه بر این موارد زیر هم می‌توانند تا حد زیادی از بروز این حالت در موها پیشگیری کنند:

اگرچه بهترین راه حل برای موخوره چیدن انتهای موهاست اما ممکن است این روش برای بسیاری از خانم‌ها خوشایند نباشد بنابراین برای درمان موخوره روش طبیعی زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

 

 

سرکه سیب برای خارش پوست سر و خشکی آن و همچنین در پاکسازی و صاف نمودن موخوره بسیار تاثیرگذار می‌باشد. برای اینکار بعد از هر بار استحمام  و شستن موها با شامپو ترکیب سرکه سیب و آب گرم را به موهایتان بزنید. اگر موهایتان ضخیم و بلند است، نسبت سرکه و آب گرم مصرفی‌تان یک به یک باشد. اگر موهایتان نازک و کوتاه است، نسبت سرکه سیب به آب گرم باید یک به چهار باشد. همچنین اگر به طور مداوم موهایتان را با موادشیمیایی صاف می‌کنید، بهتر است از همین نسبت استفاده کنید و اگر موهایتان ضخیم، مجعد یا فر است، نسبت سرکه سیب به آب گرم باید یک به سه باشد. همچنین می‌توانید رایحه محبوبتان را به این فرمول اضافه کنید تا بوی سرکه سیب اذیتتان نکند.فرمولاسیون سرکه سیب خودتان را درست بعد از شامپو کردن موها استفاده کنید، سپس موها را آب گرفته و وقتی می‌خواهید موهایتان را خشک کنید، دقت کنید که آنها را در حوله نپیچید. موهایتان برای اینکه بوی سرکه سیب زیاد نماند، باید تنفس کنند.

توصیه می‌کنیم یک بار در ماه از این درمان عالی استفاده کنید.

توجه: پیشنهاد می‌شود موهایتان را کمی کوتاه کنید و از یک نرم کننده قوی دوبار در هفته استفاده کنید تا موخوره‌ها از بین بروند و سپس درمان موهایتان را آغاز کنید.

استفاده از نرم‌کننده‌ها برای پیشگیری از موخوره توصیه می‌شود. آسیب دیدن مو در جهت عرضی سبب وز شدن آن می‌شود و آسیب دیدن آن در جهت طولی سبب دوشاخه شدن مو و به عبارت دیگر سبب ایجاد موخوره می‌شود. همچنین استفاده از روغن‌های مو، کرم‌ها، نرم‌کننده‌ها و جهت پیشگیری از شکنندگی مو به صورت طولی و عرضی مناسب است و به منظور جلوگیری از شکنندگی مو پس از استحمام و استفاده از شامپو از نرم کننده‌ها استفاده کنند.

توجه: مهمترین راه پیشگیری و همچنین درمان قطعی موخوره حذف عوامل آسیب‌رسان است که مهم‌ترین آن‌ها استفاده از سشوار و مواد شیمیایی برای موهاست.

بهترین روش طبیعی برای درمان قطعی موخوره شدید كوتاه كردن موها در قسمتی بالاتر از محلی كه مو دچار موخوره شده است می‌باشد. سـعی كنید سر موهای خود را برای پیشگیری از موخوره شدن هر 6 هفته یک بار اندكی كوتاه كنید.

تخم‌مرغ را فراموش نکنید

تخم‌مرغ به دلیل داشتن اسیدهای چرب و پروتئین و همچنین ویتامین A باعث ایجاد رطوبت طبیعی در موها و درمان موخوره می‌شود. ترکیب زرده تخم‌مرغ با  روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون می‌تواند ماسک بسیار خوبی برای تقویت موها و همچنین پیشگیری از ایجاد موخوره باشد. توصیه می‌شود که هفته‌ای یک بار از ماسک تخم‌مرغ برای تقویت موها استفاده شود که هم باعث تقویت ریشه‌ها می‌شود و هم می‌تواند به درخشندگی و زیبایی موهای شما کمک کند.

ماسک موی گیاهی بسازید

دو قاشق روغن زیتون را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و یک آووکادوی رسیده و پوره شده را به آن اضافه کنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید روغن‌ها را کمی ولرم کنید و بعد با پوره آووکادو مخلوط کنید و برای 3 دقیقه این ماسک مو را از فسمت میانی تا انتهای موهای خود قرار بدهید. این ماسک نباید به ریشه موها برخورد کند. بعد از 3 دقیقه موها را با آب ولرم شستشو بدهید. این ماسک مو علاوه بر اینکه کاملا گیاهی و طبیعی است می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر موخوره موها داشته باشد و از ایجاد آن‌‌ها هم جلوگیری کند.

ماسک موز را امتحان کنید

موز سرشار از روغن‌های طبیعی، پتاسیم، روی، آهن و ویتامین‌های A ,E ,C است که به بازگرداندن حالت ارتجاعی مو کمک می‌کند و باعث به حداقل رسیدن شکنندگی موها می‌شود. همچنین موها را نرم و مرطوب نگه می‌دارد و باعث بهبود بافت مو و باعث پیشگیری از ایجاد موخوره می‌شود. موز را به تنهایی پوره کنید و به موها بمالید و یا اینکه با دو قاشق ماست و مقداری آب و آبلیمو مخلوط کنید و بعد به صورت ماسک روی موها بمالید و بعد از یک ساعت با آب ولرم شستشو بدهید. این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا تاثیر شگفت‌انگیز آن را روی موهای خود ببینید.

استفاده از گیاه شیرین بیان

يك ليوان شيرين بيان را در سه ليوان آب جوشيده شده بريزيد و بگذاريد ۱۰ دقيقه بجوشد و آرام آرام دم بكشد. بعد از اين كه سرد شد، آن را صاف كنيد و هر روز از اين مايع به موى سرتان بماليد. پس از مدت كوتاهى متوجه خواهيد شد که این گیاه دارویی مفید برای درمان قطعی موخوره شما بوده است.

ترکیب روغن زیتون و سرکه سیب

از این ترکیب تحت عنوان درمان قطعی موخوره استفاده می‌شود. سه قاشق روغن، سه قاشق عسل، دو قاشق سرکه سیب و دو قطره عصاره رزماری را داخل ظرف کوچکی مخلوط کنید. ماسک تهیه شده را روی موهایتان بگذارید و کمی ماساژ دهید. سپس موهایتان را با یک حوله یا دستمال ببندید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی سرتان باشد سپس موهایتان را شست‌وشو دهید. با این روش به درمان قطعی موخوره کمک کرده‌اید.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره




خانه

موبایل

 

 

اگر به دنبال راه‌هایی مناسب برای سلامت موهای‌تان می‌گردید، ماسک‌های خانگی زیر را حتما امتحان کنید.

 

ماسک روغن زیتون و سرکه سیب برای مو خوره

موخوره در موهای خشک یا شکننده دیده می‌شود و زیبایی و سلامت موها را هدف قرار می‌دهد. بهترین راه‌حل برای رفع این مشکل این است که هر از گاهی نوک موهایتان را بزنید تا مو خوره‌ها از بین بروند. استفاده از ماسک‌های خانگی و طبیعی می‌تواند موثر باشد و شما را از شر این مزاحم‌ها خلاص کند. برای این کار به سه قاشق غذاخوری روغن زیتون، دو قاشق غذا خوری سرکه سیب، سه قاشق غذاخوری عسل و دو قطره افشره خوراکی رزماری نیاز دارید. ترکیبات ذکر شده را داخل ظرف کوچکی مخلوط کنید. ماسک تهیه شده را روی موهایتان بگذارید و کمی ماساژ دهید سپس موهای‌تان را با یک حوله یا دستمال ببندید. اجازه دهید ماسک به مدت 2 دقیقه روی سرتان بماند سپس موهای‌تان را شست‌وشو دهید.

 

سرکه سیب در خدمت تقویت موها

اگر به دنبال راهی برای تقویت موهای‌تان می‌گردید، این ماسک را تهیه کنید. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب، دو عدد تخم‌مرغ، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری گلیسیرین نیاز دارید. تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و داخل یک ظرف بریزید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری گلیسیرین به آن اضافه کنید. پنج دقیقه صبر کنید؛ سپس یک قاشق غذاخوری سرکه سیب به مواد قبلی اضافه کنید. مواد را با یک قاشق هم بزنید. موها را با شامپوی خود شست‌وشو دهید و ماسک را روی موهای‌تان بگذارید. اجازه دهید ماسک به مدت 2 تا 3 دقیقه روی موهای‌تان بماند؛ سپس آنها را شست‌وشو دهید.

 

سرکه سیب برای مقابله با شوره سر

سرکه سیب یک ضدشوره طبیعی و موثر است. دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو فنجان آب ولرم مخلوط کنید. محلولی را که درست کرده‌اید به موهایتان بزنید و به آرامی ماساژ دهید تا محلول به خورد موها و پوست سرتان برود. این محلول باید یک شب کامل روی موهایتان بماند. صبح موهایتان را با شامپو شست‌وشو دهید. اسیدها و آنزیم‌های موجود در سرکه سیب باعث از بین رفتن عواملی می‌شود که باعث بروز مشکلاتی مانند شوره، خارش و ریزش مو می‌شوند.

نکته: نگران بوی سرکه سیب نباشید زیرا زمانی که موهای‌تان را سشوار می‌زنید بوی آن نیز از بین خواهد رفت.

منبع: همشهری تندرستی


رازهای زیبایی

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب

شماره موبایلتان را خودتان بگذارید 912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

در مورد قرص دمیترون چه می دانید؟ آیا شما آن را با اندانسترون می شناسید؟ از عوارض این دارو با خبر هستید؟ آیا می دانید که این دارو حتما باید با تجویز پزشک و زیر نظر ایشان مصرف گردد؟ چون می تواند عوارض شدید و خطرناکی مثل سندروم سروتونین ایجاد کند. برای کاهش عوارض آن باید بهترین دوز مصرف نسبت به سن و شرایط بیماری شما تجویز گردد. در این بخش از داروهای دکتر سلام در مورد علل مصرف، تداخلات دارویی، عوارض، نحوه مصرف این

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود می شوند که با داشتن آگاهی و دانش در مورد دوره بارداری هفته به هفته می توانند این دوران را با موفقیت پشت سر بگذارند. اینکه بدانید در هر هفته جنین شما چه تغییراتی کرده و به چه مواد غذایی احتیاج دارد، می تواند بسیار هیجان برانگیز و کمک کننده باشد. دکتر سلام برای راهنمایی شما عزیزان، کلاس آمادگی بارداری

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. مژه های برای

  پرده ها در به اندازه مبلمان اهمیت دارند و تی جز مهمترین موارد می باشند. پرده های خود را باید متناسب با دیوارها، سقف و فرش

مصرف چه مقدار پروتئین مناسب است؟ مصرف این ماده مغذی به صورت روزانه چقدر لازم است؟ آیا به اندازه کافی از  این ماده ضروری استفاده می کنید؟ چه

دغدغه های این روز های خانواده ها راجع به رفت و آمد از قبل شده و دردسر های پهن کردن سفره های مهمونی خیلی ها رو از

امروزه مصرف داروهای گیاهی و استفاده از گیاهان دارویی طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.با وجود اینکه به نظر می رسد این گیاهان بی ضرر هستند ولی در

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که مبتلا به درد پشت هستند؟ آیا به دنبال بهترین راه برای جلوگیری و از بین بردن این مشکل می گردید؟

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

موخوره اصطلاحی است که برای دو یا چند شاخه شدن انتهای موبه کار می رود، در این مرحله کوتیکول در انتهای مو آسیب دیده و مو خشک و شکننده می شود.

بهترین درمان برای موخوره موی سر کوتاه کردن موهای آسیب دیده می باشد. اما اگر می خواهید بدون کوتاه کردن، موخوره را درمان کنید بهتر است از روش های طبیعی و خانگی درمان موخوره استفاده کنید.

یکی از محبوب ترین گیاهان دارویی برای درمان موخوره حنا می باشد که موهای شکننده و آسیب دیده را تغذیه کرده و برای تقویت مو هم مفید می باشد.

مقداری حنا را در آب خیس کنید و بگذارید یک ساعت بماند، آن را بر روی موها بمالید و اگر می خواهید که موها رنگ نگیرند پس از یک تا دو ساعت با آب گرم خوب بشویید.

استفاده از سرکه سیب و سرکه سفید می تواند به از بین بردن موخوره کمک فراوانی کند و علاوه بر این موهای شما را نرم و لطیف کند و باعث تقویت و افزایش رشد موها شود.

مقداری سرکه خانگی سفید را با 2 قاشق غذا خوری سرکه سیب و 1 فنجان آب ترکیب کنید و آن را بر روی موها بمالید، بگذارید 1 دقیقه بماند و سپس با آب بشوید.

ماسک مو سس مایونز یک روش 1٪ طبیعی برای درمان موخوره می باشد.
مقداری سس مایونز خانگی را بر روی کل موها بمالید و یک کلاه پلاستیکی یا فویل آلومینیومی بر روی بکشید و بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب بشویید.

ماساژ مو با روغن زیتون گرم می تواند برای پیشگیری و رفع موخوره مفید باشد.
کمی روغن زیتون به مدت 2 ثانیه در مایکروویو گرم کنید و آن را به خوبی بر روی مو بمالید حداقل بگذارید 45 دقیقه بماند و سپس موهای خود را با آب و شامپو بشویید.
علاوه بر روغن زیتون می توانید از روغن نارگیل و بادام هم استفاده کنید.
این روش را یک بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

روغن وازلین می تواند از موخوره جلوگیری کرده و علاوه بر این برای تقویت و افزایش رشد مو هم مفید می باشد.
مقدار کمی روغن وازلین را بر روی مو و نوک موها بمالید و بگذارید یک ساعت بر روی مو بماند سپس با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

استفاده از چای شیرین بیان برای درمان موخوره مفید می باشد.
مقداری پودر حنا و چای شیرین بیان را به خوبی مخلوط کنید، آن را بر روی موهای خود بمالید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب بشویید.

روغن نارگیل با آبرسانی به موهای خشک و شکننده از موخوره شده مو جلوگیری کرده و به درمان موخوره کمک می کند.
موها را تمیز بشویید و در حالیکه هنوز خیس هستند یک قاشق روغن نارگیل را از ریشه ها تا نوک موها بمالید و بگذارید 3 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.
این روش را دو بار در هفته تکرار کنید.

استفاده از شنبلیله و آب شنبلیله هم یک روش طبیعی برای درمان موخوره بوده و موها را نرم و لطیف می کند.

دانه های شنبلیله را آسیاب کنید و مقداری آب شنبلیله به آن اضافه کنید تا خمیری به دست آید این خمیر را بر روی موها بمالید و بگذارید دو ساعت بماند و سپس با آب بشویید.

ماسک مو عسل و روغن زیتون به عنوان بهترین تغذیه کننده موهای خشک و آسیب دیده شناخته می شود که برای درمان موخوره بسیار مفید است.

ماسک مو عسل و روغن زیتون

سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را با دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کنید و پس از شامپو کردن موها بر روی موهای خود بمالید، بگذارید 2 تا 3 دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

استفاده از چای بابونه هم برای درمان موخوره مفید می باشد. موهای خود را بشویید و سپس با چای بابونه شستشو دهید تا به درمان موخوره کمک کند.

موز با داشتن روغن های طبیعی، پتاسیم، روی، آهن و ویتامین A، C و E برای درمان خشکی مو و موخوره مفید می باشد. یک موز رسیده را با دو قاشق غذاخوری ماست و کمی گلاب و آب لیموترش تازه در مخلوط کن ترکیب کنید و آن را بر روی موهای خود بمالید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس آن را با آب بشویید.
این روش را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

یک انبه رسیده متوسط را پوست بکنید، دانه‌ آن را جدا کرده و آن را قطعه قطعه کنید، بعد آن را درون مخلوط‌ کن بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا حالتی خمیری پیدا کند.
حالا یک فنجان ماست تازه به انبه اضافه کنید و موها و پوست کف سرتان را کاملا با این مخلوط بپوشانید. حدود 3 دقیقه بعد موها را آب بکشید و با شامپو بشویید.
این دستورالعمل را تا چهار هفته به کار‌گیرید تا ببینید هم موهای‌تان درخشان‌ می‌شود و هم موخوره‌ها از بین می‌روند.

یک آووکادو، یک تخم مرغ و کمی روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و آن را بر روی موهای خود بمالید، بگذارید 1 تا 2 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

موخوره در موهای خشک دیده می‌شود، برای اینکه خشکی مو را از بین ببرید. سه قاشق غذاخوری روغن زیتون، دو قاشق غذا خوری سرکه سیب، سه قاشق غذاخوری عسل و دو قطره افشره خوراکی رزماری را با هم مخلوط کنید. ترکیب این مواد پس از مدتی شما را از شر موخوره خلاص می‌کند.

ماسک تهیه شده را روی موهای‌تان بگذارید و کمی ماساژ دهید سپس موهای‌تان را با یک حوله یا دستمال ببندید. اجازه دهید ماسک به مدت 2 دقیقه روی سرتان بماند سپس موهای‌تان را شست‌وشو دهید.

مقداری از گوشت آووکادو را له کنید و کمی روغن بادام به آن بیفزایید. خمیر بدست آمده را به موهای تان بمالید و حدود 3 دقیقه، یا تا زمانی که خمیر خشک شود صبر کنید.
حالا با یک شامپوی ملایم، موهای تان را بشویید. اگر هر هفته از این خمیر روی موهایتان استفاده کنید، شاهد کاهش موخوره و شکنندگی موهایتان خواهید بود.

منابع : top1homeremedies – byrdie – homeremedyshop

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

روزه امروز

نرخ روز ارز

قيمت سکه و طلا

قيمت روز خودرو

قيمت انواع گوشی

قيمت مسکن

قيمت لپ تاپ

قيمت تبلت

قيمت دوربين

قيمت تلويزيون

قيمت لاستيک

نقشه تهران

نقشه ترافيک تهران

وضع آب و هوا

ترافيک جاده ها

آلودگي هواي تهران

پخش زنده تلويزيون

جدول ليگ برتر

قرآن آنلاين

اوقات شرعي

تقويم ايران

شاخص سلامتی

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *