درمان قطعی شپش و رشک موی سر

لیست مطالب :

هرساله 6 تا 12 میلیون کودک در ایالات‌متحده آمریکا دچارشپش سر می‌شوند.برای درمان شپش سر با دکتر نیم همراه باشید.

شپش سر یک عارضه معمول است. این مشکل معمولا در میان کودکان 3الی 14 سال است.

شپش موی سر تنها 1.6 میلی‌متر طول دارد و نزدیک پوست سرانسان زندگی می‌کند و تخم می‌گذارد. شپش سر برای زنده ماندن به تغذیه از خون نیازدارد به همین دلیل در نزدیک پوست سر است و اگر از روی سر شما سقوط کند به مدت زیادی زنده نمی‌ماند.

شپش سر از طریق تماس با موهای آلوده، برس ها، شانه‌ها، لباس‌ها،ملافه‌ها و استفاده از وسایل شخصی مشترک، پخش می‌شود. علائم شایع شپش سر احساس کردن حرکت چیزی بر روی سر شماست، در برخی وارد خارش پوست سر و قرمز شدن برخی ازنقاط پوست سر دیده می‌شود.

درمان قطعی شپش و رشک موی سر

اگر شما و یا فردی در خانواده شما به شپش سر دچار شده است،
بلافاصله باید اقدام به مراقبت کنید.

خوشبختانه روش‌های خانگی زیادی برای درمان قطعی شپش وجود دارد،اما ممکن است کمی طول بکشد، که در ادامه برای شما خواهیم گفت.

سرکه یک درمان بسیار آسان و مؤثر برای از بین بردن شپش سر است، سرکه دارای مقدار بالای اسید استیک است که می‌تواند سبب کشتن شپش سر شود،علاوه بر این سرکه سبب حل شدن شپش‌های مرده نیز می‌شود.

یکی دیگر از روش‌های محبوب خانگی برای درمان قطعی شپش سراستفاده از سس مایونز است. سس مایونز می‌تواند شپش‌ها را خفه کند و درنهایت موج بمرگ آن‌ها شود. وزارت بهداشت ایالت مینه سوتا آمریکا، سس مایونز را یک روش قابل‌قبول برای درمان شپش توصیه کرده است.

روغن نارگیل برای پخت‌وپز بسیار پرکاربرد است اما همچنین یک عامل خفه‌کننده عالی برای درمان شپش است. روغن نارگیل شپش موی سر را خفه می‌کند ودرنهایت آن را می‌کشد.

از پیاز می‌توان به‌عنوان یک روش طبیعی برای درمان شپش سر استفاده کرد. پیاز حاوی گوگرد است که سبب کشته شدن شپش سر می‌شود.

روغن درخت چای یک حشره‌کش طبیعی است که می‌تواند به‌طور مؤثربرای درمان شپش سر مورداستفاده قرار گیرد و خارش را نیز از بین ببرد.

توجه: هنگام استفاده از روغن درخت چای بسیار مراقب باشید.

آب لیمو به دلیل ماهیت اسیدی بودن برای درمان شپش سر می‌تواناستفاده کرد. اگر در مدرسه سایر کودکان دچار شپش سر شده‌اند، می‌توانید از آب لیموبرای جلوگیری از شپش موی سر استفاده کنید، زیرا بسیار مؤثر است.

وازلین می‌تواند اثر خفه‌کنندگی بر روی شپش سر داشته باشد،از این می‌تواند از آن برای درمان قطعی شپش سر استفاده کرد. وازلین با بستن راه‌هایتنفسی شپش‌ها سبب می‌شود که برای مدت طولانی زنده نمانند.

یکی دیگر از راه‌های درمان شپش سر، روغن بچه دارای مواد شوینده‌ای استکه می‌تواند باعث مرگ شپش شود.

با توجه به علم آیوردا، بادام یکی از مؤثرترین روش‌هایخانگی برای از درمان شپش سر است.

نظر

در سلامت ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ۸۷ نظر 386,14 بازدید

نکته های مهم و کاربردی از شپش مو ی سر و درمان سریع آن را برای شما در ادامه انتخاب کرده ایم.

شپش سر نوعی حشره انگلی است که برروی سر، مژه و ابروها یافت می شودو وزانه چندین بار از خون انسان استفاده کرده . این حشره نمی تواند مدت زیادی بدون تماس با پوست بدن زنده بماند و فقط از طریق تماس مستقیم منتقل می شود.

تماس مستقیم با لباس و رختخواب فرد مبتلا اصلی ترین  راه ابتلا است.

استفاده از کلاه و روسری فرد مبتلا

درمان قطعی شپش و رشک موی سر

خارش شدید و آزاردهنده سر

برجستگی های کوچک و قرمز برروی سر، گردن و شانه ها

ذره های سفید بسیار شبیه به شوره سر  برروی پایه ی موها که بسختی کنده می شوند

۱- ۲۵ گرم نعناع را با ۲۵ گرم میوه سرو کوهی و ۱۰ عدد میخک و ۱۰ عدد برگ عرعر را به مدت ۲۰ دقیقه در سرکه بجوشانید و بعد از ولرم شدن از صافی رد کنید و موهایتان را به ان آغشته سازید و اجازه دهید تا ۱ ساعت بر روی موهایتان بماند و سپس موها را شانه بزنید.

۲- ۳۰ میلی لیتر سرکه سیب را با ۱۵ میلی لیترروغن جوجویا و ۱۰ قطره اسانس پونه و ۱۰ قطره اسانس نیااولی و ۱۵ قطره اسانس عرعر مخلوط کنید و موهایتان را به دقت و کاملا آغشته به این مخلوط کنید و بعد از یک ساعت موی خود را شانه زده و بعد بشویید.

۴- هرگز از شانه های پلاستیکی استفاده نکنید و از شانه فلزی برای شانه زدن هر بخش از موی خود استفاده کنید. بعد از اتمام شانه زدن ، شانه استفاده شده را در آب صابون قرار دهید و خوب آن را شستشو دهید تا شپش های آن کشته شوند.

زمانیکه شپش را درمان می نمایید، همه لباس ها و ملحفه های خود را در آب داغ و بهمراه پاک کننده ها بشویید. اینکار نتنها به فرآیند درمان کمک می نماید، بلکه جلوی انتقال شپش سر به سایرین را نیز می گیرد.

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به مراجعات مکرر به این دانشگاه و پرسش در مورد بیماری شپش گفت: شستن موها با سرکه یا آغشته کردن آنها به سس مایونز یکی از راه های درمان شپش یا بیماری پدیکولوزیس است.

دکتر محمد فکری افزود: در صورت آلوده شدن به بیماری پدیکولوزیس، تمام سر و موها را با سرکه خیس کرده، پس از نیم ساعت آبکشی کنید.

وی ادامه داد: سرکه موجب رفع چسبندگی و سست شدن کپسول تخم­ها شده و شانه دندانه ریز به جدا کردن آنها از موها کمک می­کند.

وی گفت: همچنین می­توان هنگام شب سر و موها را به­ خوبی با سس مایونز آغشته کرد به­ طوری که در تمام طول شب با استفاده از کلاه روی سر باقی مانده و روز بعد شستشو داده شود.

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مایونز موجب بسته شدن سوراخ ­های تنفسی شپش و از بین رفتن آن می­شود.

آنچه باید در مورد بیماری پدیکولوزیس بدانیم

وی گفت: آلودگی به شپش در مراکز تجمعی مانند مدرسه­، ورزشگاه­، پادگان، پرورشگاه و خوابگاه ­ها شایع بوده و آگاهی از علایم و نشانه­ های آن در مهار و حذف آلودگی های انسانی بسیار مؤثر است.

وی اظهار کرد: شپش از خون انسان تغذیه می­ کند و بزاق آن حاوی موادی است که ضمن اینکه از لخته شدن خون جلوگیری می­کند موجب ایجاد حساسیت و خارش شدید می­ شود. دکتر فکری گفت: شپش قادر به پریدن و جهیدن نیست و حرکت لغزشی آهسته دارد.

وی گفت: طول عمر متوسط شپش ماده ۳۰ روز و رنگ آن بین خاکستری تا قرمز متغیر است و می­ تواند سر، بدن و عانه (دستگاه تناسلی خارجی) را در انسان آلوده کند.

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: آلودگی به شپش، به دنبال تماس نزدیک بین فردی یا هنگامی که افراد خانواده در فصل­ های سرد و برای تأمین گرما لباس بیشتری می­ پوشند، شایع می­شود.

وی افزود: شپش به جامعه یا طبقه خاصی محدود نبوده و تمام طبقات را مبتلا می­کند.

وی گفت: شپش در آب قادر به تنفس نبوده و زنده نمی­ ماند، به همین دلیل از طریق شنا در استخر منتقل نمی­شود.

دکتر فکری ادامه داد: اگرچه بطور معمول شپش در جوامع فقیر و متراکم شایع­تر است ولی کلیه طبقات اجتماعی می­توانند در معرض خطر آلودگی با شپش قرار گیرند.

وی گفت: وجود شپش سر، بدن یا عانه را آلودگی به شپش یا پدیکولوزیس گویند.

وی اظهار کرد: تخم شپش که رشک (Nit) یده می ­شود، بیضی شکل، سفید رنگ و به اندازه ته سنجاق است و به ساقه مو در نزدیکی پوست سر و درز لباس فرد آلوده می­چسبد و به راحتی کنده نمی­شود.

شپش سر

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: آلودگی در تمام گروه های سنی دیده می­شود ولی شپش سر در کودکان شیوع بیشتری دارد، دختر بچه ها به علت تماس سر با سر یا تماس پوشش­ های سر بیش از پسرها به شپش سر آلوده می­ شوند.

وی ادامه داد: شپش تقریبا هر چهار ساعت یک­ بار خونخواری می­کند.

وی گفت: پای شپش به گونه ای است که می­ تواند به مو چنگ بزند، شانه زدن موجب شکسته شدن پاها و مرگ آن خواهد شد.

فکری افزود: طول بدن شپش یک تا سه میلیمتر است (کوچکتر از مورچه ­های خیلی کوچک) و با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است.

وی گفت: طول عمر شپش ماده حدود یک ماه و روزانه چهار تا شش تخم می­ گذارد که این تخم­ها در نزدیکی پوست سر که دما و رطوبت مناسب است، به موها می­چسبند (برخلاف شوره یا سایر پوسته ­های سر که به راحتی با برس جدا می­ شود).

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: محل شایع این تخم­ها در موهای پشت سر و پشت گوش می­باشد.

وی بیان کرد: گاهی تعداد این تخم ها آنقدر زیاد است که مانند سفیدی مو بروز می­کند.

وی تصریح کرد: غیر از تخم شپش در موارد آلودگی شدیدتر خود شپش نیز در روی موها مشهود است.

فکری گفت: نوزاد شپش پس از هفت روز از تخم خارج شده و پس از سه بار پوست­ اندازی بالغ می­شوند.

وی افزود: باید توجه داشت که عفونت جدید همیشه سبب خارش سر نمی­شود، در موارد، آلودگی به شپش سر بدون علامت است و آلودگی را والدین، آموزگاران یا مربیان بهداشت مدرسه تشخیص می­دهند.

وی گفت: شپش سر در نواحی پشت گوش و پس سر زندگی و تخم­گذاری می­کند، از این­رو در هنگام بیماریابی باید به این نکته توجه کرد.

درمان قطعی شپش و رشک موی سر

دکتر فکری اظهار کرد: گاهی در موارد پیشرفته غدد لنفاوی اطراف سر در ناحیه گردن برجسته می شود و گاهی خارش شدید سر باعث کنده شدن پوست و خراشیدگی شده و با اضافه شدن عفونت، ممکن است زرد زخم نیز بروز کند.

وی ادامه داد: در چنین مواردی باید به فکر شپش سر بود و سر بیمار از لحاظ وجود شپش یا تخم آن معاینه شود.

راه­های انتقال

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تماس مستقیم افراد سالم با افراد آلوده در ازدحام جمعیت رخ می­دهد؛ تماس غیرمستقیم، مانند استفاده مشترک از وسایل شخصی آلوده مانند لباس­ها، بالش، پتو، ملحفه، شانه، برس، حوله، کلاه، گیره مو، گل سر، مقنعه، شال، روسری و چادر، کلاه، حوله حمام و غیره، همچنین زمانی که شیوع شپش در جامعه بالاست صندلی اتوبوس­ های شهری و بین شهری، تاکسی ­ها و سالن­های اجتماعات نیز در انتقال و انتشار شپش نقش دارند.

درمان شپش سر

وی افزود: اساس درمان در انواع شپش رعایت اصول بهداشتی فردی، حمام کردن و تعویض منظم البسه و درمان موارد بیماری است.

فکری گفت: از بین بردن و درمان شپش به دو روش فیزیکی و دارویی امکان­پذیر است.

وی اظهار کرد: پرمترین داروی انتخابی است که به صورت شامپو، محلول سرشوی، پودر، لوسیون و کرم موجود است.

درمان دارویی شپش سر

وی ادامه داد: مهم­ترین داروی انتخابی در درمان شپش فراورده های پرمترین می­باشد که بصورت شامپو و کرم ۵ درصد در بازار موجود است.

راه های پیشگیری از شپش سر

وی گفت: شستشوی لباس­ها و ملحفه­ ها در آب جوش به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه و یا استفاده از ماشین لباسشویی و خشک و اتو کردن درزهای لباس؛ رعایت بهداشت فردی بخصوص استحمام مرتب و شستشوی منظم لباس ها از جمله راه های پیشگیری از این بیماری است.

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: شانه کردن روزانه­ موی سر ترجیحا با شانه دندانه ریز چوبی، تمیز کردن همه روزه­ برس و شانه، استفاده نکردن از لوازم شخصی دیگران، پرهیز از تماس با اشیاء و لباس­های فرد آلوده، معاینه مرتب موها، گزارش و مراجعه موارد آلوده به مراکز بهداشتی از دیگر راه های پیشگیری از ابتلا به شپش است.

۱۵ اسفند ۱۳۹۷

۱۲ اسفند ۱۳۹۷

۱۱ اسفند ۱۳۹۷

با سلام بعد از استفاده از شامپوی مخصوص که شپش رو از بین میبره ولی تخمها معمولا روی مو باقی میمونن و بعد از خیس کردن با سرکه و شانه کشیدن بهتره اتوی مو هم کشیده بشه حرارت هر چه که باقی مونده رو هم میکشه

باسلام دختر یازده سالشه یک روز مادرش در حال شانه کردن موهاش متوجه شپش ها شد واز اون روز به مدت یکماه تمام راهای پیشنهادی رو امتحان کر دیم از شامپو پرمترین بگیر تا سس مایونز وغیره ولی هیچ کدام اثر مطلوبی نداشت یک روز که منزل رو با حشره کش سم پاشی کرده بودیم متوجه شدیم تعداد زیادی از شپش ها موهای دخترم از بین رفته همان روز حشره کش رو روی بدن خودم تست کردم تا متوجه بشم اسیبی به پوست میزنه یانه بعد چند بارهم روی سر خودم امتحان کردم وقتی فهمیدم که خطری نداره یه اسپره بدونه بو خریدم وبه مدت ده روز روی مو ها اسپره کردم یکبار صبح اسپره میکردیم وشانه میزدیم ویکبار هم شب اسپری میکردیم وبعد از ده دقیقه موها را میشستیم در مدت کمتر از ده روز واز شر شپش ها خلاص شدیم .به شما هم پیش نهاد میکنم از این روش استفاده کنید فقط زمانی که اسپره میکنید حتما از ماکس کمی نم دار استفاده کنید وقبل از انجام این کار کمی روی پوست دست اسپره کنید در صورتکه پوست قرمز نشد این کار را ادامه دهید .حتما از حشره کش بدونه بوی تارو مار ابی استفاده نماید چون فر مول حشره کش ها متفاوت است شاید نتیجه مطلوبی نداشته باشند(سوسک کش استفاده نکنید)

به نظرم بهترین درمان شپش سر شامپو پرمترینه.

بخدا من ۱۰ شامو خریدم ولی خب نشد موهامو کلا زدم ولی بازم خب نشد

شما حتما یه دکتر متخصص پوست و مو برو

من یک راهی رو میگم ک واقعا جواب میده ببینید اول سرتونو ببندید و هر البسه ای ک تماس داشتید باهاش رو جدا کنید و داخل کیسه نایلونی بندازید و رو بالشتیا و رخت خوابتونو تو لباساتونو تو آب جوش بجوشونید دوم شامپو پرمترین رو بزنید و بعد سشوار کنید بعد با شونه مخصوص شونه کنید و در اخر هم لایه ب لایه موهاتون رو از ته اتو کنید شامپو شپش رو ضعیف میکنه با سشوار و شونه زدن میندازش پایین و با اتو مو رشکها یا همون تخماشو از بین میبره ۱۰۰% جواب میده امتحان کنید بهتون قول میدم کاملا برطرف میشه

سلام اسفند ۲ق غ با ۱ق غ صبرزرد آسیاب کرده با ۲لیوان سرکه ۵ دقیقه بجوشانید صاف کنید و کل موهارو۱ ساعت باهاش آغشنه کنید وبعد بشورید و با شونه دانه ریز حسابی شونه کنید این کار رو ۳روز تکرار کنید عطاری دارم تجربه شده با جواب تضمینی

خب وقتی از ته زدی چجوری بازم برگشتن؟

شپش ها به تمام شامپو ها یا بهتربگم سموم مقاومند تنها راه خفه کردن اونهاست من تمام راههارو امتحان کردم تا اینکه دکتربه من گفت هرشب سرتو سرکه می زنی با کلاه رنگ مو می پوشونی بعد با یه روسری محک می بندی هشت ساعت فردا صبحش داخل حمام همون طوری که موهات با سرکه نم داره موهاتو با شونه ی دندونه ریز شونه می زنی تا هفت روز بعد در این فاصله هر چی لباس و ملحفه و پتو هست با ماشین لباسشویی می شوری بعد از یک هفته شپش ها مردند و تا یکماه بعد از شونه زدن موهام شپش ها از موهام کنده می شدند

من که همه چیرو رو سرم امتحان کردم موهام انقده ریخت از بس بهش همهچیز زدم فایده نداشت حالا با شپشا دیگه کنار اومدم هرکی قراره هم ازم واگیر شه به درک همون طور که من از دیگرون گرفتم این حشرات یه جزئی از انسان و موشه ، پس سخت نگیرن و به زندگی ادامه بدین

اصلا همچین فکردی نکنید شپش توی موی سر، موی ابرو و حتی مژه ها زندگی میکنه دختر پنج ساله شپش تمام تو چشمش تخم ریزی کرده

سلام،دارم دیوونه میشم کمکم کنید، روغن زیتون میزنم هشت ساعت می مونه شپش اومده بیرون، ولی بعد از چند روز باز روغن زیتون زدم باز هم شپش بود، محلول زدم سرکه هم زدم، راهنماییم کنین، دیوونه شدم

روش استفاده از شامپوی پرمترین: ابتـدا باید موهـا را بـا آب مـرطوب نمـود، سپس موها را با شامپـوی پرمترین کاملا آغشته کرد تا شامپو، به سر و سـاقه مـوها بـرسد ،پس از ۱۰ دقیـقه باید سر را با آب فــراوان شست تا شامپو کاملا از بین برود. بهتر است بعد از یک هفته دوباره تکرار گردد تا نتیجه بهنری دریافت شود.

درمان شپش تن: لباس‌ها باید مرتبا تعویض و با آب داغ شسته شود و پس از شستشو اطو کردن لباس ها توصیه می شود. استفاده ازشامپوی پرمترین و درصورت در دسترس نبودن از لوسیون گامابنزین استفاده شود.

روش استفاده از پرمترین و لوسیون گامابنزن : مرطوب کردن بدن با آب، سپس آغشته نمودن شامپو یا لوسیون مذکور به بدن و شستشو با آب فراوان پس از ۱۰ دقیقه جهت نتیجه‌گیری بهتر، یک هفته بعد تکرار گردد.

من از پرمترین استفاده کردم اما خوب نشد بازم شوهرم رفت ی شامپوی دیگ شامپوی ضد شپش نلا گرف خوب شد ولی نمیدونم چطوری باز گرفتم شامپوی نلا میزنم خوب میشع من همه راه رو امتحان کردم اما جواب نمیده

فقط نفت ، نفت رو به یه تیکه پنبه بریژید بمالید به پوست سر، کلاه بزارید تا یه ساعت،همشون میمیرن

شامپو پرمترین هیچ اثری نداره و فقط ریزش مو میاره.. انگار سم رو به شامپو تبدیل کردن..

، من تازه دخترم از شر شپش راحت شد، ولی پدرم در اومد، برادر کوچک و خودم هم خفیف بهش مبتلا شدیم، من با این کارهایی که انجام دادم ریشه کن کردم شپش و رشکهاش رو، علیرغم اینکه تو اینترنت مطالعه میکردم و اکثرا نوشته بودن نمیشه، هر روز سس مایونز بزن بزار ۵ تا ۶ ساعت روی موهاتون باشه، سس که زدی لایه لایه شونه کن، تا ۴ یا ۵ روز هر روز سس مایونز بزن، در این میان میتونی یه روزش رو روغن زیتون فراوان بزنی به موهات و حوله یا پلاستیک بزاری سرت مث روغن زیتون که سرت رو میپوشونی تا گرم باشه، شامپو پرمترین رو حتما دوبارش رو استفاده کن و در بین این یک هفته که تایم تکرار شامپوست، از این روشهای سس و روغن زیتون و استفاده کن، داخل حمام سس رو بشور با شامپو، بعد سرکه بزن و بزار ده دقیقه باشه، بعدشم نرم کننده خارجی فراوان به سرت بزن و با شانه مخصوص شپش دقیق و چند بار شانه کن، این مراحل رو باید هر روز تا یک هفته داخل حمام انجام بدی، مهمتر از همه اینا رعایت بهداشت داخل منزل است که هر روز باید ملافه و لباسهاتون رو با آب داغ ۶۰ درجه بشورید، هر روز، و حارو کنید تمام خونه رو، تنها راه خلاصی از شر این موجود موزی همینه، بایدددد حساسیت به خرج بدید، در مورد همه چیز ، سس زدن، سرکه زدن و و بهداشت خونه، من یکروز هم نشستم رشکها رو که حالا کم شده بودن و سست، از لابه لای موهاش جمع کردم، این خودش خیلییی کمک کرد

تنها راه اینه که موهات و بتراشی و لباسهاتو هم بجوشونی

سلام ببینید تنها راه از بین بردن شپش سس ماسونز هستش و تنها راه از بین بردن رشک اینه که به مامان هاتون بگین دونه دونه از موهاتون برداره و میون دوتا انگشتش بکشه که صدای چیریک بده وگرنه رشک از بین نمیره. اینقدم حرص نخورید

من واقعا دیگه کم اوردم .دیگه نمیتونم .نمیدونم شما چطوری کنار میاید با این مسعله

سلام میگن اسپند عالیه ی کارشناس نوشت بود و سس ماینوز میگن ریشع کن میکنه من دارم امتحان میکنم امیداورم جواب بده

من خودم پی رالسال مطسفانه شپش داشتم. و یک سال درگیر شپش بودم و همه ی راه هارو امتحان کردم هیچ اتفاقی نیفتاد و هر یک ماه یک بار شاپو ضد شپش می زدم و خواهرم هر روز شپش هارو از سر من در می آورد تا اینکه خسته شدم و رفتم موهام رو مدل پسرونه زدم و افسرده شدم و امسال هم باز شپش گرفتم دیگه نمی خوام مو هام رو کوتاه کنم ?? توروخدا کمکم کنید ??????

تنها روش از بین بردن شپش این هست که یک تا دو قاشق اسپند(بستگی به حجم مو داره)آسیاب کنید و مثل چای دم کنید برای ۵_۱۰ دقیقه و بعد از اینکه مقداری خنک شد روی پوست سر ببرید و تمام سر آغشته بشه ریشه و ساقه مو بعد نایلون یا گواه پلاستیکی روی سر بذارید و کاملا بپوشانید موهارو و برای ۳۰_۴۰ صبر کنید ودر نهایت آبکشی کنید. ان شاء الله درمان کامل و قطعی میشه.التماس دعا.

خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ منم بخدا دوساله دارم دیونه میشم

۲سال؟? من تو۲روز کلا نابودش کردم چجوری ۲سال آخه

سلام من از پسرم گرفتم پسرمم تو مدرسه الوده شد خخ ی مدت خوب شدیم اما امروز دوباهر رشک تو سرمون دیدم دوباره اون کرا شروع میشه منم موهامو کوتاه نمیکنم میجنگم باهاشون تا از بین برن شماهم خیلی نگران نباشین مگه میشه نابود نشن

قطعی ترین و موثر ترین راه درمان شپش سر و رشک مو

نویسنده: arya – ۱۳٩۳/۵/۱

سلام من دختر ۱۰ ساله ام از طریق یکی از همکلاسی هاش الوده به شپش سر شد. اوایل متوجه نشدم.مدتی بود که دخترم از خارش سر شکایت داشت. سرش رو بررسی کردم گمان کردم دچار شوره سر شده  .زیرا تخم شپش ها از نظر ظاهری به شوره شباهت دارند.لذا از شامپو ضدشوره استفاده کرد. اما خارشها ادامه داشت تا اینکه  یک شب  دیدم کنار شقیقه اش یک چیزی هست. فکرکردم خرده اشغال لای موهاشه . برش داشتم دیدم شپشه. اون شب وحشت کردم ظرف ۲ ساعت حدود ۲۰تا شپش بالغ از سرش خارج کردم روز بعد با تجویز دکتر شامپو پرمترین در دو نوبت به فاصله یک هفته استفاده کرد اما روز ۱۱ دوباره شپش ها روی سر دخترم پیدا کردم یک نوبت هم لیندان استفاده کرد اما بی فایده بود. . سرکه و روغن بدوم تلخ . سس مایونز و رو هم امتحان کردم اما رشکها بعد از چندروز سر از تخم بیروون می اوردند. با اینکه تمام وسایل رو حرارت داده بودم و درمان گروهی انجام دادیم اما متاسفانه بیثمر بود.  متاسفانه خود من هم درگیر این مشکل شدم سر من هم الوده به شپش شد.دکتر پیشنهاد داد موهای دخترم کوتاه بشه. اما دخترم موهای بلندی داره و بیش از حد رو موهاش تعصب داره.  دچار افسردگی شده بود.واسه رهایی از این کابووس دست بکار شدم. باید راهی پیدا میشد. توی اینترنت زیاد سرچ کردم واسه درمان قطعی. اما  صددرصدی وجوود نداشت.تا اینکه متوجه شدم وقتی حرارت باعث از بین رفتن تخم ها و شپش ها میشود رو سر هم باید جواب دهد. اما اب ۶۰ درجه که نمیشد روی سر ریخت.  فکری به ذهنم رسید. اتوی مو.بله اتوی مو که توی اکثر خونه ها هست.موها رو دسته بندی کردم لایه های نازک مو رو از یک سانتی مونده به ریشه شروع به اتو زدن کردم. از ریشه به سمت ساقه و انتهای مو. به خصوص پشت گوش ها . همین که اتو از روی رشکها رد میشد بادمیکردند مثل بادکنک و خشک میشدند  این کار رو با حوصله و دقت انجام دادم  شاید ۳ تا ۴ ساعت وقت گرفت اما ارزشش رو داشت  همه از بین رفتند. تخم شپش یا همان رشک به شامپو مقاومه فقط شپش زنده رو از بین میبره.  با حرارت اتو مو از شرشوون واسه همیشه خلاص شید.  فرامووش نکنید تمام وسایل از قبیل رو بالشتی ملافه  حتی عرسکی که کودکان حین خواب با خودش به رختخواب میبره باید با دمای ۶۰ درجه شسته بشه. شانه برس مو کلیپس گیره سر باید ۱۰ دقیقه بجوشانید.  محل خواب رو هم با جارو برقی به دقت تمیز کنید بخصوص لای درزها. اتو کردن لباس ها و ملافه هم همین اثر رو دارد. اگر امکان شستن با این دما  یا اتو کردن بعضی وسایل براتون مقدور نبود وسایل مشکوک به الودگی شپش را در کیسه نایلونی مشکی قرار داده در انرا محکم کرده و ده روز در جای تاریک قرار دهید. تنها از بین بردن شپش و رشک از سر کافی نیست محیط هم باید پاکسازی شود. این قطعی ترین راه ممکنه. التماس دعا

باسلام ماهم مثل خیلی از هموطنان دچار این مشکل سرسام آور شدیم دختر۸ساله ام از مدرسه گرفته بود و تقریبا همه راهها رو امتحان کردیم از جمله انواع شامپوهای مخصوص شپش .سرکه .جداسازی و خیلی کارهلی دیگه اما متاسفانه بعداز چند روز دوباره سرش پر میشد دیگه داشتیم دیوانه میشدیم تااینکه : جایی خوانده بودم اسانس نعنا حشرات بالغ رو فراری میده و نوزادهای اونها رو هم میکشه مقداری سرکه رو با ۱۵ الی۲۰ قطرهاسانس نعناتاکید میکنم اسانس نعنا نه عرق نعنا مخلوط کردیم و به تمام موها زدیم و بعد نیم ساعت شستشو دادیم ودیگه تمام برای همیشه امیدوارم از این روش نتیجه بگیرید

سرکه و اسانس نعنا (ترجیحا فلفلی) که میتونین از داروخونه تهیه کنید ، فوووووووق العااااااااده بووود..ما واقعا نتیجه گرفتیم..آقا یوسف از شما بسیار بسیار متشکرم..من و خانوادم رو راحت کردین..به همه پیشنهاد میکنم.. فقط بعد از اون، همه لباسا رو با آب جوش بشورین و به یک سم پاش بگین بیاد و همه جای خونه رو سم پاشی کنه..سم پاشی خونه واقعا نیازه چون جاهایی از خونتون شپش وجود داره که باور نمیکنید و تنها دلیلی که چند روز بعد از حمام رفتن تو سرتون دوباره رشک دیده میشه هم همینه.

تخم های لعنتی چه جوری از بین میرن من فقط رشک تو موهام میبینم واقعا افسرده شدم حتی روم نشد برم آرایشگاه خودم موهامو کوتاه کردم تورو خدا برای درمان تخم شپش یک راه حل حتمی و موثر بدین.از شستشو خسته شدم بخدا

سلام .من به تازگی متوجه ذرات ریزی روی ساقه موهام شدم.ولی نمی دونم رشکه یا نه.ولی اون ذره های سفید رنگ ،برآمده نیستن.ویه لایه خیلی نازک به طور مساوی دور تادور تار موهام رو گرفتن.خواهش می کنم راهنماییم کنید که آیا رشکه یا نه؟ خیلی خیلی ممنون میشم??

ببخشید یعنی تخم شپش هم از بین میبره؟

سلام برای ازبین بردن تخم شپش موهاتون رو باسرکه اغشته کنید بعد باشونه ی دندونه ریز اونهاروشونه کنید وبا دستمال کاغذی شونه رو پاک کنید حتما مشکلتون برطرف میشه

من هم این مشکل رو داشتم اول با حشره کش بعد با سرکه بعد با شامپو ضد شپش بعد با کوتاه کردن مو موهام رو خیلی دوست داشتم مو هام تا پا هام حداقل میرسید اما تا بالای گوش کوتاه کردم ولی بعد از اون با اتو مو از شر این بیماری خلاص شدم و خیلی راحت اتو مو تخم ها و شپش ها رو سوزوند و به پایین اورد هر هفته ۳ بار مو ها رو کامل اتو مو بزنید امیدوارم همگی از این بیماری بد خلاص شیم من تقریبا ۳ سال این بیماری رو تحمل کردم شبانه روز دکتر میرفتم و هیچ فایده ای هم نداشت امیدوارم هممون سلامتی کامل رو به دست بیاریم

سلام دوستان. من هم مبتلا شده بودم ک برام افتضاح آزار دهنده بود بعد از کلی درمان و ابتلای دوباره چند توصیه دارم: اولا شامپو پرمترین یک بار استفاده کنید و بعد بدین یکی رشکهای سرتونو ریز به ریز جدا کنه اکثرا مادرها در این مواقع تنها گزینه هستن که حاضر به کمک میشن. بعد ملافه ها و روسری هاتونو بجوشونین و بعد برای اطمینان سرتونو حنا بذارین اصلا حنا معجزه میکنه چون یک لایه رو موها میاره که اجازه رشد به رشک ها رو نمیده

سلام امیدوارم کسی به این مشکل دچار نشه و اگرم شده هرچی زودتر و زودتر بهبودیه کامل پیدا کنه.. من تو دوران راهنماییم اولین بار با این مشکل روبه برو شدم چون تجربه نداشتم اوایل متوجه نشدم موهامم بلند بودن شامپو ضد شپش زدم.. مادرمم تو حیاط زیر آفتاب داغ موهامو سرکه زده بود و با شونه ای که خیلی دونه هاش بهم نزدیک بود شونه میزد و جسداشون میفتادن کمتر از یک ماه خوب شدم موهامم رشدش به حالت اول برگشت تا پارسال که باز گرفتم ولی زود فهمیدم هنوز زیاد بزرگ نشده بودن رشک بود دکترگیاهی رفتم داروهای گیاهی دادن و خیلی زمان میبرد تا اثر کنه!! از استرس و نگرانی شامپو بیش از پنج بار استفاده کردم از بین رفتن ولی چه فایده پیاز موهام آسیب دید موهام پوسته شدید میزد خیلی میریخت مثل سرطانیا ولی خب خوب شده بودم دیگه شپشی درکار نبود الانم دارم با طب سنتی موهامو تقویت میکنم میخوام بگم دوستان وقت زیاد میبره راه های درمان زیادیم داره ولی تا میتونید حوصله داشته باشید راه انتقال بهش ببندید اونی دوستی که گفت مهم نیست دیگرانم بگیرن عزیزم ممکنه تو خودت حالت خوب بشه ولی چندتا از این حشره ها لای متکا جایی قایم شده باشن دوباره میان تو موهات و روز از نو روزی از نو.. استرسم نداشته باشید خونسرد باشید چیزیه که برای خیلیا حداقل یه بار اتفاق میفته.. تا میتونید وسایلی که با بدن تماس داره شخصی کنید.. روستاها جاهایی که دام و حیوانات زیاده نخوابید یا اگرم میخوابید موهاتو با روسری ببندید این تجربیات شخصیه بنده است وامیدوارم واقعا برای کسی اتفاق نیفته..

سلام دوستان روز به خیر من تقریبا تمام مطالب بالایی رو خوندم ولی اصلی ترین راه از بین بردن شپش رو نتونستم ببینم . دوستان می تونید با دم کرده اسپند مشکلتون رو حل کنید حتما امتحان کنید ۳ قاشق اسپند رو مثل چای دم کرده وقتی سرد شد به موهاتون بزنید بذارید ۲ یا ۳ ساعت بمونه حتما بر طرف می شه.

رنگ مو هم خیلی جواب میده . اگر خونتون آلوده نباشه، انشالله دیگه گرفتار نمیشین..

سلام دوستان.. همه ی راههایی که گفتید ممکنه اثر کنه، اما وقتی که خونتون رو کاملا سم پاشی کرده باشین..اگه یه نقطه از خونتون آلوده باشه ، شما هرچقدر حمام بروید و راههای مختلف را امتحان بکنید باز هم بعد از چند روز رو سرتون رشک دیده میشه..

سلام به همه.برای ازبین بردن شپش وتخم شپش هیچی مثل سس مایونزنمیشه به روی سرتون به اندازه کافی مالش دهیدویک نایلون بکشیدروی سرتون به طوری که همه سرتون روبپوشونه وبذارید۸ساعت بمونه بعدبریدحموم سرتون روآبکشی کنیدانشاالله که ازشرش راحت میشیداگربازم دیدیدچیزی هست یاشک کردیددوباره این کارروانجام بدیدمطمنم جواب میگیریدفقط ناامیدنشین.من امتحان کردم وجواب گرفتم که میگم..

تخم های لعنتی چه جوری از بین میرن من فقط رشک تو موهام میبینم واقعا افسرده شدم حتی روم نشد برم آرایشگاه خودم موهامو کوتاه کردم تورو خدا برای درمان تخم شپش یک راه حل حتمی و موثر بدین.از شستشو خسته شدم بخدا

تنها راه درمان شپش مراجعه به متخصص پوست وموست من دخترم مبتلا به شپش شد به مرکز به سیما پیش خانم دکتر جعفرى بردم وبا داروهایى که داد وراه کارهابى که براى ضد عفونى کفت ظرف سه هفته کاملاً خوب شد وحتى یه رشک هم دیگه تو سرش نیست دوستان درمان هاى خانگى جواب نمى ده چون ممکن شپش رو بکشه ولى تخمش را نه وحتى نسبت به شامپو لیندان وپرمترین هم مقاوم شدن دکتر شامپو هگور وروغن داى لبس رو تجویز کرد که واقعن دختر منو رو خوب کرد فقط باید تحت نظر دکتر درمان را انجام داد تا نتیجه گرفت شاید هزینه بر باشه ولى ارزش داره دکتر جعفرى کارش عالیه حتمن مراجعه کنید

اادرسش کجاست

عزیزم این آدرس مرکز به سیما کجا هستش؟؟

سلام من ی مدت از بچه های مدرسمون گرفتم موهامو کوتاه کردم و شامپو پرمترین زدم و خوب شد امسال هم دوباره گرفتم تازه امسال موهام خیلی بلند شده شامپو پرمترین زدم ولی تازه دارم تخم های زنده شو تو موهام میبینم موهام خیلی پره نمیتونم اتو بکشم تازه می ریزه اگه اتو بکشم ی نظرتون چکار کنم؟اون خانوم هایی که میگن سوسک کش بزنید یا تاید کاملا اشتباه میکنن خیلی خطرناکه حتی خطر مرگ هم داره

آدم کامنت بعضیارو میبینه از زندگی ناامید میشه اصلا!!!! متاسفانه منم یکی از آدمایی بودم که دچار این مشکل شدم ولی دوروزه تونستم کلا نابودش کنم. یکم شاید هزینه داشته باشه ولی مطمئن باشیم که میارزه،شما لطف میکنید تشریف میبرن داروخونه و یه شامپویه شپش و یه شونه خیلی ریز هستش که بهش میگن شونه شپش و قیمتش بین ۳۶تا ۴۰تومن هست میخرین،اول قشنگ موهاتونو با شامپو میشورین و با شونه ای که داخل خود شامپو هست حسابی شونه میکنین و میشورین،از حموم که اومدین و موهاتون خشک شد اول با برس شونه کنین که قشنگ باز شه،بعدبا شونه شپش لایه لایه شونه کنین،هر چییییییییی تخم شپش و خود حشره شپش و حتی شوره موهاتون میریزه کلا،عاااالیه این شونه ینی واقعا تنها راه درمان شپش همینه،من خودم تو ۲روز و با چند بار شونه کردن همشونو نابود کردم و الان تو سرم حتی یه دونه شوره هم نیست چه برسه شپش

سلام من موهای بلندی دارم و دوست ندارم کوتاهشون کنم .یعنی واقعا این روش شپش هارو و تخم هاشونو از بین میبره .

لطفا اگه کسی دیگه ای پبشنهاده دیگه ای داره بگه ممنون میشم??

سلام دوستان من ی دختر ۱۲ ساله دارم و ی دختر ۳ ساله . که هر دو نفرشون روی موهاشون شپش بود . واقعا برای اولین بار بود که از نزدیک شپش میدیدم . به دکتر رفتم شامپو پرمترین داد ولی جواب نداد . از سس و سشوار استفاده کردم . بی فایده بود از روغن زیتون و . واقعا کلافه شده بودم زندگیم تحت تاثیر قرار گرفته بود . هیچ جا رفت و آمد نمیکردم . تا اینکه ی روز پیر زن همسایمون دیدم و ی فکری به سرم زد . اینا قدیم با شپش چجوری برخورد میکردن ؟؟ خدا بهش سلامتی بده راحتم کرد واقعا درمان قطعی شپش اونم بدون درد سر راهش اینه . مقداری نفت توی ی ظرف بریزید و ی شونه زنونه از این قدیمیا رو به نفت بزنید و موها رو کاملا شونه بزنید به طوری که تمام موها به نفت آغشته بشه . بعد با مشما سرتون بپوشونید و ی ساعت بعد ابتدا با تاید و سپس با شامپو موهاتون بشورید . بهتره این کار رو هفته بعد مجدد تکرار کیند . شما مردن شپش های زنده رو به چشم می بینید . من امتحان کردم واقعا تنها راه قطعیه . استفاده از شونه بخاطر اینه که نفت تو چشماتون نره . بهتره مراقب باشید . امتحان کنید . اگه راحت شدید ی فاتحه پدر خدابیامرز من مهمون کنید . شاد باشد

سلام دوستان من خواهرم شپش گرفته بود از این راه همه ی شپش هارو از بین بردیم موهاشو با روغن زیتون طبیعی ماساژ دادیم و تا ۳تا ۸ ساعت سرشو با یه شال بستیم و بعد پودر دستی لباسشویی رو با آب مخلوط کردیم و سرشو سه تا چهار بار با اون شستیم وقتی از حمام امد حوله رو از سرش باز کردیم و یه پارچه ی سفید روی زمین پهن کردیم و سشوار رو ر وی گرم ترین درجه گذاشتیم و بعد موهاشو شونده کردیم همه ی شپش ها از سرش کنده شد و روی پارچه دیده میشد حتما بعد از گرفتن شپش مطمئن بشید که شپش مرده شاد باشید التماس دعا

من تازه امروز متوجه شدم یکی بهم گفت شامپو مخصوص شپشو بزن شب فردا بشور بعد بده به یکی تا اون تار مویی که رشک بهش چسبیده قیچی کنه درسته کوتاهو کم میشه ولی می ارزه به شرطی که تمام لباساو پتو و ملافه و روسری و هرچی که دارین و استفاده میکنین همون موقع بشورین و ضد عفونیش کنین

عـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــالــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی

سلام من تازگی شپش گرفتم موهامو کوتا کردم نرفت خیلی کارها کردم ولی هنوز نرفته چی کار کنم؟

اره منم همین مشکل او دارم

ببخشید کوتاه

سلام من هر کاری می کنم باز سرم میخارد

به نظر من سس مایونز و روغن زیتون و شامپو مخصوص و شپشو میبره ولی با اتومو و هم میره.

ممنون از پیش نهادات 🙂

سلام من در دوران نوجوانی موهای فوق اعاده پرپشت و لخت و زیبایی داشتم متاسفانه ظاهرا بخاطر پوشیدن مقنعه هم کلاسیم شپش ها پیداشدن باهیچ چیز درمان نشد از پودر سوسک کش استفاده کردم شپش ها رفتن اما بعد مدتی موهوم شروع به ریزش کرد و تقریبا شدم یه خانم با موهای خیلی کم پشت ایا دلیلش این بود؟یکی از دوستان گفته بود اسپری حشره کش کاش اینو میدونستم

من همین امروز صبح متوجه شدم که سرم شپش داره البه یک هفته قبل هم تخماش تو سرم بود فکر کردم شورست و اهمیتی ندادم حالا شپش شده لطفا کمکم کنین واقعا سس مایونز اثری داره؟؟؟؟

راستی مگه شپش ها نچسبیدن به پوست سر پس چجوری با اتو مو بره؟؟؟

درمان سنتی و قطعی شپش در یک بار استفاده.

شپش سر.که دراین فصل مخصوصا تواین دوسال بی سابقه وبسیارشایعه بین بچه های مدرسه وآمادگی ها ازقدیم الایام درمان قطعی شپش باهیچ شوینده شیمیایی مورد تایید نبودهچراکه شپس یک موجوده یوکاریوتی یا مکثر هستکه ۶پابوده وهرکدام ازپاها مجددا میتوانند تکثیر شوندبنابراین ازبین رفتنشون بسیارسخته. راهکار عجیب وبسیار ساده ای وجود داره که کاملا بی ضرر وحتی سالانه درماه مهرزمان تکثیر این موجود بهتره که حتی روی موی بچه هایی که مبتلا نیستن هم انجام بشهمحض پیشگیریو اما راهکار کاملا سنتی..۱قاشق غذاخوری پراسپند آسیاب شده به۱لیوان آبجوش برای موهای کوتاهو۲قاشق و۲لیوان برای موهای بلنداسپندرا آسیاب کرده بمدت۱۵دقیقه باآبجوش روی کتری دم کنیدسپس کل موهاراباآن آغشته کرده و۴۵دقیقه باکلاه پلاستیکی یاکیسه پلاستیکی موهاراپوشش دهید سپس باآب رقیق بدون هیچ شوینده ای موهاراآبکشی کنید..بهمین سادگی این کارنیازبه تکرار مجدد ندارهچون توهمون یبارشپش هارو ریشه کن میکنهحداقل یکباراینکارو انجام بدیم حداقل بخاطر دختراوپسرای خودمون.چون واقعا شپش شایعهواینکه لطفاتاجایی که میتونید پیامو گسترش بدیدممنونم

سلام محلول دایلیس یا دایمتیکون عالیه حتما استفاده کنین بروشور داخل جعبش قشنگ راهنمایی کرده

سلام دختر من سال گذشته شپش گرفت و حاضر نمی شد موهاشو کوتاه کنه یه شونه تو اینترنت تبلیغ کرده بود که خریدیم دخترمو بردم حموم نرم کننده خیلی زیاد به موهاش زدم این کار باعث می شه شپشها لیز بخورن . راحت تر جدا بشن بعد موهاشو تکه تکه جدا کردم و با شونه ای که خریده بودم موهاشو تکه تکه شونه زدم و هر دفعه شونه رو می کشیدم به موهاش شونه رو می زدم تو سطل آب تا تمام موهاش شونه کشیده شد وقتی تموم شد سطل آبو که خالی می کردم همه تخما و شپشها تو تشت بودن این کار رو هر روز به مدت یک هفته انجام دادم تا دیگه شپشی تو سرش ندیدم و دو هفته بعد هم تکرار کنید تا مطمئن بشید . امسال هم متأسفانه دوباره شپش گرفته که دارم همون روش رو انجام می دم امیدوارم راهکاری که گفتم به درد شما هم بخوره .

سلام من تازه متوجه مشکلم شدم امروز رفتم دکتر و شامپوی پرمترین دادن با پمادکروتادرم که باید بیست چهارساعت پماد روی سرم بمونه به نظرتون تاثیر داره؟!

سلام من یه راه عالی پیشنهاد میکنم که رد خور نداره اسپند رو با اب بجوشونید و بعد از اینکه از حرارت افتاد صاف کنید به مدت نیم ساعت به تمام قسمت سر و موها اسپری کنید یا بریزید بعد با شامپو ضد شپش بشویید دوبار این کار را انجام بدید و معجزه شو ببینید

بهترین راه استفاده از شامپو مخصوص هست این فکر قدیمی که میگه باید موها کوتاه بشه کاملا مسخره ست. من موهام یک وجب بلندتر از کمرمه خیلی هم پر پشته اما به سرعت درمان شد. دکترم گفت کوتاهی مو ربطی به شپش نداره چون شپش و تخمها در دو یا سه سانتی مو قرار دارن. اگه میخواین کارتون راحت تر شه کوتاه کنید تا کنترل بیشتری داشته باشید. پس نگران نباشید از اینکه موهاتون بلنده تنها فرقش اینه باید وقت بیشتری بذارید و جایی رو از قلم نندازین. من با این موهای بلندم دوبار شپش گرفتم هر دوبار درمان شد. اولین بار یک ماه طول کشید چون بلد نبودم چیکار کنم اما برای بار دوم با استفاده از شامپو ضد شپش و واکس مو درمان شدم. واکس مو بخاطر بوی تندی که داره شپشو خفه میکنه. اگه کلاه بذارین رو سرتون دیگه چه بهتر.

این نفت که میگن رشک هم نابود میکنه ؟؟؟

من پسرم سه سالشه امروز دیدم رشک زده شپش هم هست اما کم .نمیاره ادم بزنم نه نفت نه سس نه اسفند بچه است دیگه .چه راهکاری واسه بچه دارید خدا خیرتون بده .کاش خودم گرفته بودم این طفلک اذیت میشه

من همین امروز فهمیدم که شپش دارم در صورتی که واقعا رعایت میکردم اما نمیدونم چی شد که گرفتم لطفا کمک کنید حشره کش موهارو کم پشت نمیکنه؟؟ وااای لطفا کمک کنید من خیلی موهامو دوس دارم??

تنها راه رشک ها یا همون تخم شپش قیچی کردن تارمو و اتو مو کشیدن هست و سلام با هیچ چی از بین نمی رن جز اینا دختر من دو هفته ست گرفتار شده به من هم انتقال داده دارم همچنان رشک می کشم تا تبدیل به شپش نشه

خسته شدم یکی کمک کنه سرکه زدم -شامپو زدم همه چی زدم از بین میرن مگه روزی ده بار شونه میکنم شامپو میزنم یک هفته خوبه دوباره شروع میشه راه حل قطعی نداره کسی ؟؟ سه چهار ماهه درگیرم

تنها راهش سس هرشب سس و بمالید به همه جای سرتون بعد یه نایلون بکشید رو سرتون تا ۸ ساعت بمونه بعد بشورید سریع شپش و خفه میکنه اگه تخم شپش تو سرتون دیدید با حوصله یکی باید براتون هرجا تخم شپش قیچی کنه که یه دونه ام نمونه بعد سوره نبا بخونید هرشب برای دفع شپش بعد وقتی که همه ی این کارا رو کردید دیدید شپش و تخم شپش وجود نداره نابود شدن همشون باز هفته ای یکبار یا دوبارحتما سس بمالید که دیگه هیچ وقت شپش نگیریدایشالا

من چند ماهه که شپش گرفتم هرچی شامپو گرفتم خوب نشد هر روز چندتا شپش از موهام میگیرم تازه مادرم رشکاشو با ناخنش از سرم جدا می کنه ولی فایده نداره باید چیکار کنم خسته شدم موهامم تا پایین کمرمه نمی تونم کوتاهشون کنم تورو خدا کمکم کنید تازه سرکه و هم جواب نداد .:(((((((

سلام من همه چیزروتجربه کردم شامپو؛سرکه وحتی روغن زیتون اسپندداروی گیاهی ازعطاری خریدم سس مایونز هم فایدهنداشت فقط تنها راه حلش نفت دو بارامتحان کنیدازشرشون راحت شوید

سلام وقت همگی بخیر من توسط خواهر زادم که از مهد شپش گرفته بود آلوده شدم هر راهی رو بگید امتحان کردیم بی فایده بود راههایی مثل شامپو هگور که بهترین شامپو واسه این کاره دوتا استفاده کردم دونه ای ۵۰ هزارتومن دم کرده اسپند سرکه کارم شده بود هرکس هرچی میگه امتحان کنم ولی یه خانومی که موهای بلندی داشت همین جا مطلب گذاشته بودن هر چی از خدا میخواد بهش بده گفت کل موهام رو واکس مو غلیظ زدم یه خانوم دیگه هم سس مایونز و روغن زیتون رو پیشنهاد کرده بود ما سه نفر بودیم که از هم گرفته بودیم ولی تجربه به مانشون داد چرب کردن زیاد مو و شونه کشیدن بهترین راه حل واسه این ماجراست اونقدر اذیت شدیم که فکر کن سر یه بچه رو بخوای سرکه بزنی خیلی سخته اونقدر شستیم ضد عفونی کردیم خسته شدیم

بچه ها سس مایونز رو ماهی یک بار به موهاتون بزنید واقعا عالیه بعد از چند بار استفاده در چند ماه حس میکنید موهاتون کراتینه شده

سلام منم چند وقته دچار این مریضی شدم و تا حالا هرچیز که بگید رو امتحان کردم سرکه شامپو نفت اسپند سس مایونز و خیلی چیز های دیگه اما خوب نشد میشه یه راه حل حتمی به من بدید

من پارسال شپش گرفتم ولی از اونجایی که خبرنداشتم باعث شد زیاد بشه و مادر و خواهرامم بگیرن،اولش با اسپند سرامون رو شستیم که تا حدودی شپش های بالغ ازبین رفتن بعدهم همه ی وسایل رو جوشوندیم و هرجایی که فکر کردیم ممکنه تخم شپش وجود داشته باشه رو جارو کردیم،مامانم به پیشنهاد داروخانه «ضد شپش .» رو گرفت و با اینکه فکر میکنم سه بار باید به موهات بزنی اما ما زدیم و من خودم که خیلی وحشتناک بود اوضاعم چندین بار استفاده کردم،درکنارش ما دستی هم موهای همو تمییز میکردیم مثلا من میشستم و تخمای شپش رو با ناخن ورمیداشتم از سرخواهرم و اون برای منو ولی نکات بهداشتی رو کاملا رعایت میکردیم؛همه ی اینایی که گفتم باید پشت هم و همزمان انجام بشه،قطع نکنید روند درمان رو و مهم تر از همه روحیتون رو حفظ کنید ایشا.. در راه مبارزه با شپش ها موذی??

سلام روغن جامدبهترین ازبین برنده شپش ورشک هس تادوهفته هردوسه روزیک باربه موهاتون روغن جامدبزنین بعدچندساعت بشو رین شپش هارومیکشه تخم هارم خشک میکنه

سلام.من ۲ یا ۳ سال پیش شپش گرفتم.ولی خیلیییی دیر فهمیدیم.وقتی متوجه شدم که جلوی ایینه دیدم برای خودشون دارند راه میرند.به شدت اعصابم ضعیف شد..ولی ۱ هفته ای بهش رسیدگی کردم ک خوب شد و سس مایونز یا روغن زیتون هر شب تا صبح میزدم..صبحم شسشتو میدادم.ولی جدا از این هر روز مامانم میشست لایه لایه باریک مو جدا میکرد و با قیچی بالاتر از رشک جدا میکرد.اخه اگ رشک یاهمون تخم با دست بخواین جدا بکنید ممکنه فک کنید جدا کردین ولی وسط مو مونده باشه..و اینکه هر وقت جدا کردین مو رو حتما اون چه تخمش چه خودشو بندازین تو اب..لایه پارچه ومناسب نیست..و تمام چیزایی ک باهاش در ارتباط بودین چه از لباس چه بالشت ..هر چیزی خوب ضدعفونی کنید..مثلا بجوشونید و تو افتاب پهن کنید ..طی درمان اون محلی ک می خوابید و ترک کنید و یک جا دیگه بخوابین یک پارچه هم رو بالشت بندازید ک هر روز صد عفونیش کنید..محل خواب سابقتونم اسپری حره کش همه جا بزنید از فرش متکا ..همه جاو درشو ببندید ک کسی رفت و امد نکنه.اگ میخواین دوباره نگیرید حتما هر چیزی ک احتمال میدین باهاش در ارتباط بودین ضد عفونی بشهامیدوارم ب دردتون بخوره و لطفا به محض اینکه دیدین شپشرو سرتون درمان شروع کنید حتی اگ شک دارید چون در روز زیاد تخم میزارن و خیلی زود تکثیر میشنو درمان تا از بین رفتن تخما حتی وقتی مطمین شدین چیزی نیس بازم تا چن هفته ولی به دفعات کمتر ادامه بدین..و این درمان خانوادگی انجام بدین.که کلا از خونتون ریشه کن بشه..

سلام دوستان من به این درد چند روزیه واقعا دچار شدم همه راهی رو امتحان کردم اما هیچ فایده ای نداشته لطفا منو راهنمایی کنید چیکار میتونم بکنم . موهامو کوتاه کردم جوابی نداده و همه شامپو هارو استفاده کردم ولی بازم توی سرم میبینم خسته شدم دیگه واقعا

سلام. اول اینکه خونسردیتون رو حفظ کنید.از شامپوی پرمتین اسفاده کنید.روز بعد سس مایونز بزارید تا صبح.روز بعد با سرکه بشورین.روز سوم باز سس بزارین.روز چهارم با سرکه سیب بشورین.ن با تاید هم شستم موهامو.هر شب روغن کنجد بزنید تا صبح بمونه.بعد شونه کنید.شونه کردن خیییییلی مهمه چون باعث میشه تخم ها بمیرن روغن کنجد خیلی تاثیر داره باعث میشه راخت تخم ها بیان تو شونه. ملافه و لباس ها رو با ۶۰ درجه بشورین و اتو کنید.لباس هاتون تند تند عوض کنید.از اسپری هم میتوتید استفاده کنید .من پتو ها عروسک ها رو گذاشتم داخل نایلون ۱۰ روز بمونه این کارا رو انجام بدید ایشالا درمان میشید

سلام دوستان من پریسال به دلیل ارتباط با یکی از بچه های فامیل شپش افتاد تو سرم .اول موهای بلندمو کوتاه کردم شروع کردم انواع شامپو و داروهایی که تو نت زدن رو مالیدم به سرم .هر روز سرکه میزدم .اما فایده نداشت که نداشت تا یه سال رو سرم بودن .یه جوری شده بود که گریه میکردم .چون خیلی از راه هایی که تو نت زده بود رو رفتم .تا اینکه تابستون رفتم شهرستان خونه مادربزرگم .بعد فهمید که شپش افتاده.منو برد تو اتاق چشامو دهنمو بستم .پیف پاف حشره کش رو زد به موهام بین همه موهام زد . بعد بیست دقیقه شستم .باز بعد بیست روز یه بار دیگه برام زد که تخماشون بمیرن . و بعد از اون روز دیگه شپشا کامل رفتن .چندماه بعد تو دخترای فامیلمون شایع شد .به همشون پیشنهاد پیف پاف حشره کش دادم و همشون هم نجات پیدا کردن از دست شپشا .اومدم اینجا تا تجربم رو در اختیارتون بزارم .ممنون

توجه توجه با سلام خدمت دوستان ، تنها راهی که من جواب گرفتم استفاده از صابون گوگرد بود که به قیمت ۵ هزار تومان از داروخانه گرفتم با یبار شستشو انگار کلا نابود شدن اما من همچنان هر وقت که حمام میروم استفاده میکنم چون خیلی خاصیت دارد ، هر دفعه هم در حمام شانه دندانه ریز به سرم میکشم اما دیگه اصلا حتی یدونه هم ندیدم شکر خدا ، توکل به خدا هم یادتون نره ، حتما حتما حتما تهیه کنید و استفاده کنید بگذارید قشنگ یک ربع روی مو بماند یا مطمن باشید جواب میگیرید ، دعا فراموش نشود .

سلام من دو هفته پیش متوجه وجود رشک روی موهام شدم ولی از اونجایی که زیاد نبود مشخص بود که مدت کمیه که شپش گرفتم ? ولی خب همون روزی ک فهمیدم شاید نزدیک دو ساعت درموردش مطالعه کردم و بعدم موهامو ۱۲ سانت کوتاه کردم سس مایونز زدم ولی فقط ۳ ساعت رو سرم موند بعدم با شونه مخصوص و نرم کننده شونه زدم( شونه کردن موهای کوتاه واقعا راحته و وقت کم تری میبره) و همون شب هم سشوار کشیدم هم تا سه روز اتو مو زدم صبح هم تمام اتاقم رو تمیز کردم و ملافه و عروسک و لباس و شال و همه و همه چی رو با آب ۶۰ درجه شستم حتی درز های تختم رو بخارشوی زدم و فرش هم دادم قالیشویی ? هروز مامان سرم رو نگاه میکرد چیزی نمیدید تا یک هفته که امروز دیدم بازم رشک دارم و جای خوردگی پس کلم بود ? واقعا نمیدونم از کجاااااا اومده دوباره من که تمام اتاق رو تمیز کردم چند بار هم سرم بررسی شده و چیزی ندیدن شما بگین چگونه ? ولی بازم نا امید نشدم و مایونز زدم اینبار ۸ ساعت گذاشتم بمونه میرم میشورم و بازم تمام اتاقم رو تمیز میکنم من خیلیییی تو سایت های مختلف نظرات مختلفی خوندم و چیزی ک نظرم رو جلب کرد اینکه وقتی کسی شپش میگیره مطمئنن یه سر به روش های درمانش میزنه و مطمئنن هم سس مایونز و سرکه و روغن استفاده میکنه با شامپو و شونه! ولی همه و همه گفتن نتیجه ای نگرفتن به جز چندین نفر که هروز پشت سر هم سس مایونز استفاده کردن.. ولی دو تا نظر رو خوندم یکی دختر خانومی که نوشته بود دو سال شپش داشتم نرفت تا اینکه حشره کش زدم به موهام و یه شخص دیگه هم اینجا همین رو گفته بود و یه نظر دیگه هم که دو بار دیدم و جواب گرفته بودن صابون گوگرد بود به نظرم باید راه های جدید تر و قوی تر رو امتحان کنم ? اصلا هم ناراحت نیستم ?? حداقل میشه باهاشون دردل کرد شبا اصلا اعتراضی نمیکنن خب ? شایدم وقتی شپشمو یافتم بزارمش تو شیشه هروز بهش خون بدم ? بعد از هرکی خوشم نیومد شپشوش کنم ? خلاصه ? روحیتون رو از دست ندید بالاخره که ریشه کن میشه ? پدرشونو درارین بابا هر راهی جواب نداد یه راه دیگه پیدا کنید اینم از تجربیات کااااااامل از یک شپشو ??? شپشو ها

سلام من افسرده شدم حالم خوب نیس یکی ب من کمک کنه هرکی یه چیزی میگ هر زهرماری زدمولی تموم نمیشه موهام تا کمرم بود کوتاه کردم الانم حاضرم برم کچل کنم ولی حیف ک عروسی داریم خدا باعث و بانیشو ذلیل کنه من الان دوماهه بدبخت شدم توروخدا یکی راه حل نهایی بگه از شر این موجود خلاص شم???????????

سلام منم هر راهی و که بگید امتحان کردم اول از همه سپنج و جوشوندم و ابشو به سرم اسپری کردمو ۱ شب رو سرم‌موند و فرداش رفتم حمام باز شبش روغن زیتون زدم و فردا صبحش رفتم حمام و با تاید شستم و دوباره شبش سرکه زدم و تا صبح گذاشتم و رفتم حمامو دوباره شستم و امروز صبحم با شامپو پرمترین شستم و مامانم با سشوار خشک کردن و دونه دونه از تو ماهام چیدن درضمن تویه سرم باید بگردن که پیدا کنن شاید در کل ۳۰ تا دراوردن از تویه موهام تخم شپشو من خوده شپشو ندیدم هنوز تویه سرم بعد با اتویه مو لایه لایه اتو کردنو دوباره چک کردن و دوتا دراوردن الانم اسپری حشره کش ابی گرفتم میخوام بزنم که به حقه علی ریشه کن شن الانم دارم خونرو ضدعفونی میکنم امید بخدا گره از کاره همه باز شه در ضمن یه هفتس درگیرشم شب خوابه شپش میبینم واقعا روحیمو باختم اگه مامانم نبود هیچ کار نمتونستم بکنم خدا عمرش بده .

آدرس شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاه.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “9e262c482453beba3959848bf21c37e” ).getElementById(“e9eeec1e8c”).setAttribute( “id”, “comment” )

*

*

وب سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© 219, All Rights Reserved. | Powered by saten

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

سرتان به‌شدت می‌خارد و ذرات سفیدی شبیه شوره روی سرتان می‌بینید که به‌راحتی شوره از موهایتان جدا نمی‌شوند؟ با این علائم احتمالا به شپش آلوده شده‌اید. روش‌های مختلفی برای مقابله با این مشکل آزاردهنده وجود دارد. داروهای نسخه‌ای ممکن است سمی باشند و درمان‌های بدون نسخه نیز ممکن است مؤثر واقع نشوند. پس برای درمان شپش سر باید چه کار کنید؟ مشکل اصلی در رابطه با از بین بردن شپش مو آن است که شپش‌ها نسبت به داروهای بدون نسخه مقاوم شده‌اند. درمان‌های طبیعی نیز می‌توانند به خلاص شدن از شر شپش کمک کنند اما به‌اندازه‌ی درمان‌های تجاری مورد مطالعه قرار نمی‌گیرند. در این مطلب انواع داروهای خانگی، بدون نسخه و نسخه‌ای را که برای درمان شپش سر به‌کار می‌روند، به شما معرفی می‌کنیم. بهتر است چند مورد از آنها را امتحان کنید تا ببینید کدام‌‌یک برای‌تان مناسب‌تر است.

درمان قطعی شپش و رشک موی سر

شپش سر، یک عارضه‌ی معمول است و نشان‌دهنده‌ی عدم رعایت بهداشت نیست به‌طوری‌که در کشوری مانند امریکا هرسال حدود شش تا دوازده میلیون کودک به شپش سر مبتلا می‌شوند.

شپش‌ سر، حشره بدون بالی است که فقط ۱/۶ میلی‌متر طول دارد؛ این حشره نزدیک به پوست سر زندگی و تخم‌گذاری می‌کند. تخم‌های شپش نیت یا رَشک یده می‌شود. شپش‌های سر برای زنده ماندن به خون پوست سر نیاز دارند، به همین دلیل است که پس از جدا شدن از سر فرد مبتلا فقط برای مدت کوتاهی زنده می‌مانند. هرچند آلودگی به شپش سر ممکن است برای هرکسی – صرف‌نظر از سن و جنسیت – اتفاق بیفتد اما در میان کودکان سه تا چهارده سال شایع‌تر است.

شپش به‌راحتی از طریق تماس با مو، برس، شانه، لباس یا ملافه‌ی آلوده از شخصی به شخص دیگر منتقل می‌شود. علائم شایع شپش سر عبارتند از: خارش شدید پوست سر، احساس آنکه چیزی روی پوست سر راه می‌رود و گاهی اوقات برجستگی‌های قرمز روی پوست سر.

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان به شپش سر مبتلا شدید، باید فورا اقدامات لازم را برای برطرف کردن این مشکل انجام دهید. کندن تخم‌های شپش از مو و شانه زدن موها با شانه‌ی ضدشپش (شانه‌ی نیت) بسیار مفید است. اما این روش‌ها معمولا زمان‌بر هستند و هنگامی واقعا مؤثر واقع می‌شوند که در همان مراحل ابتدایی شپش سر متوجه‌ آن شوید. در ادامه با چند مورد از بهترین درمان‌های طبیعی، داروهای نسخه‌ای و درمان‌های بدون نیاز به نسخه برای از بین بردن شپش‌ها آشنا می‌شوید.

این روش، اصلی برای خلاص شدن از شر شپش‌های سر است که باید آن را همراه سایر درمان‌ها انجام بدهید. اول از همه باید با یک شانه‌ی مخصوص ضدشپش که می‌توانید از داروخانه تهیه کنید، موها را شانه بزنید تا شپش‌ها و تخم‌های شپش جدا شوند.

آلبانو کروچه، مالک یک سالن تخصصی شپش‌زُدایی، چند سال قبل و پیش از افتتاح این سالن مجبور بود برای جدا کردن تخم‌های شپش از سر کودکانش ساعت‌ها وقت بگذارد و این کار را با دست‌هایش انجام بدهد، اما این روزها از یک شانه‌ی فلزی دندانه‌ریز استفاده می‌کند. او می‌گوید: «این روش بسیار سریع‌تر و تمیزتر است». او پس از شانه زدن موها از یک چراغ ذره‌بین‌دار برای پیدا کردن و جدا کردن شپش‌های باقی‌مانده استفاده می‌کند. او می‌گوید: «مهم نیست که از چه نوع محصول شپش‌کُشی استفاده می‌کنید؛ شانه زدن موها با شانه‌ی ضدشپش مهم‌ترین کار است.» او تأکید می‌کند تا زمانی که حتی یک تخم شپش در موهایتان وجود داشته باشد، نمی‌توانید از شر آنها خلاص شوید.

سرکه درمان بسیار آسان و مؤثری برای از بین بردن شپش سر است. میزان بالای اسید استیک موجود در سرکه می‌تواند شپش‌های سر را با موفقیت نابود کند. به‌علاوه، سرکه به حل کردن تخم‌های شپش مرده نیز کمک می‌کند.

یکی از این دو روش را به‌مدت دو ماه، دو یا سه‌ بار در هفته تکرار کنید و پس از استفاده از این درمان، موهایتان را به‌طور کامل با یک شانه‌ی ضدشپش شانه بزنید.

یکی دیگر از درمان‌های خانگی محبوب برای شپش سر مایونز است. مایونز می‌تواند این هیولاهای کوچک را با موفقیت خفه کند و در نهایت آنها را بکُشد. دپارتمان بهداشت مینه‌سوتا نیز استفاده از مایونز را روش قابل قبولی برای درمان شپش سر معرفی کرده است.

روغن نارگیل، عامل خفه‌کننده‌ی عالی‌ای است که برای موی شما نیز مفید است. روغن نارگیل شپش‌ها را خفه می‌کند و در نهایت آنها را می‌کُشد.

پیاز می‌تواند به‌عنوان یک داروی طبیعی برای درمان شپش سر به‌کار رود. پیاز سرشار از گوگرد است که شپش‌های سر را از بین می‌برد.

روغن درخت چای، یک ماده‌ی حشره‌کُش طبیعی است که می‌تواند شپش‌های سر را به‌طور مؤثری از بین ببرد و به تسکین خارش کمک کند.

توجه: در هنگام استفاده از روغن درخت چای مراقب باشید، چون بسیار قوی است.

آب لیمو ترش به دلیل ماهیت اسیدی‌اش به جدا کردن شپش‌ها و تخم‌های شپش از پوست سر کمک می‌کند. اگر مسئولین مدرسه یا مهدکودک به شما اطلاع دادند که روی سر سایر بچه‌ها شپش دیده شده است، می‌توانید با آب لیمو از سرایت شپش به سرکودک‌تان جلوگیری کنید.

نیم که به یاس بنفش هندی نیز معروف است، یک حشره‌کُش طبیعی است که در درمان شپش سر بسیار مؤثر است و سوزش پوست سر ناشی از خاراندن مداوم را تسکین می‌دهد. به‌علاوه دارای خواص مرطوب‌کنندگی است بنابراین پوست سر را خشک نخواهد کرد.

الکل مالشی، یک حلال حاوی ۷۰٪ ایزوپروپیل یا الکل مطلق است که می‌تواند شپش‌ها و تخم‌های شپش را به‌طور موثری از بین ببرد. استفاده از این ضدعفونی‌کننده‌ی قدرتمند، خطری ایجاد نمی‌کند.

با توجه به طب آیورودا، بادام درختی یکی از مؤثرترین درمان‌های خانگی برای از بین بردن شپش‌هاست.

با صبر و پشتکار می‌توانید به‌راحتی از شر شپش سر خلاص شوید. راهنمایی‌های زیر از گسترش شپش جلوگیری می‌کنند:

پیرِتروم، ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی فعال در Rid و محصولات مشابه بدون نسخه مانند A2 و پرونتو است. این ماده از گل‌های داوودی که حاوی حشره‌کُش‌های طبیعی به‌ پیرِترین‌هاست، به‌دست می‌آید. پیرِترین‌ها به سیستم‌های عصبی شپش‌های زنده حمله می‌کنند اما همیشه مؤثر نیستند چون برخی از شپش‌ها به این سم مقاوم شده‌اند.

این محصول را به موهای خشک بمالید، ده دقیقه صبر کنید، سپس موهایتان را خیس کنید تا کف کند و در آخر آبکشی کنید. آن‌گاه موها را با شانه‌ی ضدشپش شانه کنید. توصیه می‌شود برای کشتن هرگونه شپش باقی‌مانده، هفت تا ده روز بعد مجددا از این محصول استفاده کنید. مراقب واکنش‌های آلرژیک باشید.

روغن زیتون که در اکثر آشپزخانه‌ها یافت می‌شود، یک عامل خفه‌کننده‌ی عالی است. سوراخ‌های تنفسی شپش‌ها توسط روغن زیتون مسدود می‌شود و آنها را می‌کُشد اما لازم است که روغن زیتون در تمام طول شب روی سرتان بماند و موهایتان را نیز با کلاه حمام بپوشانید، چون شپش‌ها می‌توانند تا چندین ساعت بدون نفس کشیدن زنده بمانند. همچنین باید موهایتان را با شانه‌ی ضدشپش شانه بزنید تا تخم‌های شپش جدا شوند؛ روغن زیتون به سست شدن شپش‌های چسبیده به موها کمک می‌کند.

آلبانو کروچه از روش «شانه‌زدن – مالیدن روغن زیتون» برای از بین بردن شپش‌های سر مشتریانش استفاده می‌کند و در این کار بسیار موفق است. جوآن سویِر، یکی از نویسندگان کتاب «شپش سر تا شپش مُرده» یک بره‌ی مبارزه‌ی پنج‌مرحله‌ای را معرفی می‌کند که شامل استفاده از روغن زیتون در روزهای خاص در طی یک دوره‌ی بیست‌و‌یک روزه است.

پرمترین، ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی فعال در محصولات بدون نسخه‌ مانند Nix، نسخه‌ی مصنوعی پیرِترین‌هاست. پِرمترین در حمله به شپش‌های زنده تا حد زیادی مانند پیرِترین‌ها عمل می‌کند؛ هرچند گزارش‌هایی مبنی بر مقاوم شدن شپش‌ها نسبت به این دارو ارائه شده است. احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک نیز وجود دارد.

موهای شامپوشده و مرطوب‌تان را به این لوسیون آغشته کنید (از نرم‌کننده استفاده نکنید). ده دقیقه صبر کنید و سپس موها را آبکشی و شانه کنید. در صورت مشاهده‌ی شپش‌های زنده، این درمان را هفت روز بعد مجددا تکرار کنید. یکی از رایج‌ترین راه‌های درمان شپش سر،‌ استفاده از لوسیون پرمترین است که آن را با شامپو ضد شپش یا شامپو پرمترین نیز می‌شناسند.

در مطالعه‌ای مشخص شد که جریان هوای گرم در از بین بردن تخم‌های شپش بسیار مؤثر است اما در کشتن شپش‌های زنده تأثیر چندانی ندارد. سشوار کلاهی قدیمی تقریبا ۸۹٪ از تخم‌های شپش را از بین برد اما فقط ۱۰٪ از شپش‌ها را کُشت. درحالی‌که سشواری که از حرارت مستقیم استفاده می‌کرد، تقریبا ۹۸٪ از تخم‌های شپش و ۵۵٪ از شپش‌ها را از بین برد. بنابراین برای افزایش شانس‌تان در ریشه‌کن کردن شپش‌ها، موهای تازه‌ شسته‌شده‌تان را سشوار بزنید.

اما هرگز پس از مالیدن یک داروی شیمیایی ضدشپش روی موهایتان از باد گرم سشوار استفاده نکنید چون برخی از آنها ممکن است حاوی مواد قابل اشتعال باشند.

این لوسیون نسخه‌ای (با تجاری ناتروبا) حاوی اسپینوزاد است. اسپینوزاد، یک ماده‌ی حشره‌کُش طبیعی است که از باکتری‌های موجود در خاک به‌دست می‌آید. این دارو در ژانویه‌ی ۲۰۱۱ برای بیماران بالای چهار سال تأیید شد. در دو آزمایش بالینی، ۸۴,۶٪ و ۸۶,۷٪ از بیماران، چهارده روز پس از درمان عاری از شپش بودند؛ درحالی‌که این رقم برای پرمترین ۴۴,۹٪ و ۴۲,۹٪ بود.

کف سر و موهایتان را از ریشه تا انتها با این مایع بپوشانید. اجازه بدهید ده دقیقه روی سرتان بماند، سپس موها را بشویید و شانه بزنید تا تخم‌های شپش جدا شوند. عوارض جانبی شایع آن عبارتند از سوزش پوست و چشم.

درمان قطعی شپش و رشک موی سر

برای خفه کردن شپش‌ها می‌توانید از روش فرو بردن موها در آب وان حمام استفاده کنید هرچند ممکن است تأثیر چندانی نداشته باشد. گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد که شپش‌ها می‌توانند تا ساعت‌ها پس از فرورفتن در آب زنده بمانند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده (CDC) می‌گوید حتی آب کلرزده‌ی استخر نیز نمی‌تواند شپش‌ها را از بین ببرد.

لوسیون آیوِرمکتین ۰,۵٪ با تجاری اسکالیس که در فوریه ۲۰۱۲ تأیید شد، از باکتری‌های موجود در خاک به‌دست می‌آید. این لوسیون شپش‌ها و تخم‌های آنها را فلج و نابود می‌کند و برای کودکان بالای شش ماه مناسب است. در آزمایشات بالینی تقریبا سه‌چهارم بیماران، دو هفته پس از درمان با این محصول (بدون شانه زدن موها با شانه‌ی ضدشپش) عاری از شپش بودند. کمتر از یک درصد آنها عوارض جانبی مانند سوزش پوست و چشم را تجربه کردند. این لوسیون را به پوست سر و موهای خشک بمالید و بعد از ده دقیقه آبکشی کنید.

تحقیقات زیادی وجود ندارد که ثابت کند استفاده از ژل حالت‌دهنده‌ی مو یا وازلین، شپش‌های سر را از بین می‌برد؛ با این‌حال بسیاری از افراد معتقدند که این روش واقعا مؤثر است. به‌نظر می‌رسد این ماده‌ی چسبناک با مسدود کردن سوراخ‌های تنفسی شپش‌ها آنها را خفه می‌کند.

مطالعه‌ای در این زمینه نشان داد که وازلین بهتر از سایر داروهای خانگی عمل می‌کند. با این‌حال انجمن ملی پدیکلوزیس هشدار می‌دهد که وازلین علاوه بر اینکه ممکن است مؤثر نباشد، به‌سختی از روی موها پاک می‌شود. پاک کردن ژل حالت‌دهنده از روی مو آسان‌تر است.

روش استفاده: مو و پوست سرتان را با وازلین/ ژل حالت‌دهنده بپوشانید، سپس کلاه حمام بگذارید و اجازه بدهید این ماده در تمام طول شب روی سرتان بماند. صبح روز بعد موهایتان را بشویید و با شانه‌ی ضدشپش شانه بزنید تا شپش‌ها و تخم‌های آن جدا شوند. این درمان را یک هفته بعد مجددا تکرار کنید.

این لوسیون نسخه‌ای، در سال ۲۰۰۹ با تجاری Ulesfia وارد بازار شد. این لوسیون با بی‌حس کردن دستگاه تنفسی شپش باعث خفگی آن می‌شود (یعنی تخم‌های شپش را از بین نمی‌برد).

باید حداقل دو بار از این لوسیون استفاده کنید. در دو آزمایش بالینی، ۷۵٪ و ۷۶,۲٪ از شرکت‌کنندگان چهارده روز پس از دومین درمان عاری از شپش بودند. این لوسیون برای بیماران بالای شش ماه تجویز می‌شود و ممکن است پوست و چشم‌ را تحریک کند.

پوست سر و موی خشک‌تان را به این لوسیون آغشته کنید، ده دقیقه صبر کنید و سپس موها را با آب بشویید. می‌توانید از شامپو نیز استفاده کنید. استفاده از یک شانه‌ی ضدشپش به جدا کردن تخم‌ها و شپش‌های مرده از مو کمک خواهد کرد.

این تکنیک برخلاف ش شامل هیچ نوع بسته‌بندی پلاستیکی نیست، بلکه عبارت است از استفاده از یک محصول غیرسمی (پاک‌کننده‌ی ملایم پوست با تجاری ستافیل) روی موی خشک، شانه کردن موها با شانه‌ی ضدشپش و سشوار زدن. این روند سه بار در فواصل یک‌هفته‌ای تکرار می شود.

مطالعه‌ی سال ۲۰۰۴ در «طب اطفال» در مورد این روش توضیح داد و برخی از پزشکان آن را توصیه می‌کنند.

در دو آزمایش به‌طور متوسط ۹۶٪ از بیماران در پایان درمان بهبود یافتند و ۹۴٪ از آنها پس از شش‌ ماه پیگیری عاری از شپش بودند.

مایع ظرفشویی شپش‌ها را نابود نمی‌کند اما به پاک کردن مواد چسبناکی که مادرها برای خفه کردن شپش‌ها به موهای کودکان می‌مالند، کمک می‌کند. موادی مانند روغن سالاد، مایونز، ژل حالت‌دهنده‌ی مو یا وازلین.

اکثر مایع‌های ظرفشویی می‌توانند به‌راحتی در چربی‌ها نفوذ کنند بنابراین کثیفی‌های چرب به‌جامانده از مواد بالا را نیز از روی مو پاک می‌کنند. برخی از مایع‌های ظرفشویی نیز به تجزیه‌ی ماده‌ی چسب‌مانندی که باعث چسبیدن تخم شپش به ساقه‌ی مو می شود، کمک می‌کنند.

سال‌ها قبل زمانی که کودکان آلبانو کروچه به شپش سر دچار شدند، او فکر کرد که خانه‌اش آلوده شده است و تا آنجا که می‌توانست خانه‌اش را تمیز و ضدعفونی کرد. او می‌گوید: «اما حالا می‌دانم که شپش با تمیزی محیط ارتباط چندانی ندارد و به تمیزی سر مربوط می‌شود». دلیلش این است که شپش‌ها تنها یک یا دو روز می‌توانند در جایی به‌غیر از پوست سر زنده بمانند و نمی‌توانند بپرند یا پرواز کنند. به‌علاوه تخم‌های آنها به مو می‌چسبد بنابراین لازم نیست کل خانه را ضدعفونی کنید.

برای جلوگیری از عفونت مجدد، وسایلی را که اخیرا با سر اعضای آلوده به شپش در تماس بوده‌اند، تمیز کنید. ملافه‌ها، کلاه‌ها، روسری‌ها و حوله‌ها را در آب داغ بشویید و در یک محیط گرم خشک کنید. شانه‌ها و برس‌ها را در درون آب صابون بسیار داغ قرار بدهید تا ضدعفونی شوند. کف اتاق، بالش‌ها، مبل‌ها و صندلی‌های ماشین را جاروبرقی بکشید. همچنین وسایل غیرقابل شست‌و‌شو را به‌مدت یک تا دو هفته در کیسه‌های سربسته قرار بدهید و سر آنها را محکم ببندید.

شپش‌ها نه‌تنها به سرهای کثیف، بلکه به سرها و موهای کاملا تمیز نیز حمله می‌کنند، بنابراین شست‌وشوی مکرر موها هیچ تضمینی برای پیشگیری از این آلودگی نیست.

بهترین توصیه، جلوگیری از تماس موها و سرهای افراد با یکدیگر است تا شپش‌ها به‌راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل نشوند. موهای بلند را دم‌اسبی ببندید یا ببافید.

سایر نکات: از شانه، برس، سنجاق سر، کلاه، روسری یا بالش مشترک استفاده نکنید. آلبانو کروچه توصیه می‌کند برای پیشگیری از ابتلا به شپش، چند قطره روغن درخت چای به محصولات موی‌تان اضافه کنید.

این دستگاه مانند یک جاروبرقی با یک نازل برس‌مانند است که هوای گرم را به سمت ریشه‌ی موها و پوست سر می‌دمد و شپش‌ها و تخم‌های آنها را خشک می‌کند. در مطالعه‌ی سال ۲۰۰۶ ، این دستگاه حدود ۹۸٪ از تخم‌های شپش و ۸۰٪ از شپش‌‌های زنده را از بین برد.

درمان با این دستگاه فقط در مراکز تأییدشده و معتبر انجام می‌شود و نسبتا بی‌خطر و سریع است. یک درمان معمولی فقط ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

این داروی حشره‌کُش نسخه‌ای با تجاری اُوید، شپش‌های زنده و تخم‌ها را از بین می‌برد اما قابل اشتعال است و می‌تواند باعث سوزش و سوختگی‌های درجه‌ی دو شود. به گفته‌ی CDC این دارو برای کودکان زیر شش سال مناسب نیست.

آن را به موهای خشک بمالید و بگذارید هشت الی دوازده ساعت روی سرتان بماند تا در معرض هوا خشک شود. هرگز از سشوار استفاده نکنید و مو یا لوسیون را در معرض منابع گرما قرار ندهید. قبل از شانه زدن موها، سرتان را در یک سینک – نه زیر دوش یا در وان- بشویید. در صورت مشاهده‌ی شپش‌های زنده، درمان را پس از هفت تا نه روز مجددا تکرار کنید.

این نوروتوکسین (سَم عصبی) شپش‌ها و تخم‌های آنها را از بین می‌برد اما احتمال می‌رود که سرطان‌زا باشد. استفاده‌ی بیش‌ازحد یا سوءمصرف لیندن (با تجاری Kwell و تیونکس) ممکن است به عوارض جانبی جدی از جمله تشنج و مرگ منجر شود. بنا به هشدار سازمان غذا و داروی آمریکا این شامپو حتی هنگامی که طبق دستور مصرف شود نیز ممکن است در برخی افراد باعث بروز تشنج شود.

بنابراین این شامپو برای کودکان، سالمندان یا افراد کمتر از ۵۰ کیلوگرم توصیه نمی‌شود. این دارو فقط برای کسانی تجویز می شود که از سایر درمان‌ها نتیجه نگرفته‌اند یا نمی‌توانند روش‌های دیگر را تحمل کنند. از این شامپو فقط طبق دستور پزشک‌تان استفاده کنید.

اگر متوجه شدید کودک‌تان شپش دارد، وحشت نکنید؛ نفس عمیق بکشید و آرامش‌تان را حفظ کنید. درست است که شپش‌ها چندش‌آور هستند و حتی حرف زدن در مورد آنها باعث می‌شود سرتان به خارش بیفتد اما در واقع خطری برای سلامتی شما ایجاد نمی‌کنند.

بهتر است مبارزه با شپش‌‌ها را مانند یک جنگ در نظر بگیرید و از جبهه‌های مختلف به آنها حمله کنید. برای نابودی شپش‌های بالغ و همچنین تخم‌های ریز آنها که به ساقه‌های مو می‌چسبند، باید از تکنیک‌های مختلفی استفاده کنید. این تخم‌ها می‌توانند از درمان‌هایی که شپش‌های بالغ را نابود می‌کند، جان سالم به‌‌ در ببرند و بالعکس. در واقع این حشرات هزاران سال است که روی مو و سر انسان‌ها زندگی می‌کنند بنابراین مبارزه با آنها کار چندان آسانی نیست.

نابودی کامل شپش‌ها ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد، بنابراین خودتان را آماده کنید. به‌یاد داشته باشید که این مشکل می‌تواند به‌علت قرارگیری مکرر در معرض آلودگی شپش یا تخم‌های شپش باقی‌مانده در موها دوباره عود کند، پس وحشت نکنید چون هیچ کمکی به شما نمی‌کند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

مایونز رو دیگه فکر نمیکردم که ضد شپش باشه. ممنون از مطلب کاملتون

خوشحالم که براتون جالب بود دوست عزیز. .

سلام من و پسرم مبتلا شدیم به شپش .محلول رو استفاده کردیم.سرکه هم همین طور.الان مایونز هم روی سرمون هست.من میتونم مطمین باشم تموم شده.چون واقعا از شپش متنفرم وسواس دارم بهش.راهنماییم کنید.

سلام مریم خانوم.منن موهام شپش داره.راهی پیدا کردین برا درمانش.تورو خدا کمکم کنین

مگه بازم هست کسی که شپش داشته باشه!؟

وقت بخیر. با اینکه امروزه میزان شیوع این مشکل نسبت به گذشته، بسیار کمتره اما هنوز هم در مکان‌هایی مثل مدارس دیده می شه. پایدار باشید.

بسيار عالي خيلي ممنون

ممنون از توجه‌تون دوست عزیز.

خواص خوراکی ها

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید


قارچ گانودرما چیست و چه خواصی دارد؟

خواص گزنه؛ ۱۶ خاصیت گیاه گزنه که سرشار از ویتامین D است

ارتودنسی و ۱۰ نکته مهمی که باید درباره آن بدانید

چطور بازخوردهای مؤثرتری ارائه دهیم؟

آفت دهان کودکان؛ علت، درمان و نکات مهمی که باید بدانید

علائم کمبود مس در بدن؛‌ منابع مس و عوارض مصرف بیش از حد آن


معرفی کتاب انسان در جستجوی معنا

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

بهترین برد گیم های دنیا؛ ۳۰ بازی جذاب برای تقویت هوش و ذهن

محبوب‌ ترین نژاد گربه؛ ۱۰ گربه پرطرفدار در سراسر دنیا

بلندترین آبشار دنیا؛ ۱۰ آبشار حیرت‌انگیز دنیا

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

چگونه رشک را از بین ببریم-از بین بردن شپش سر با سس مایونز

شپش و اسپند-رنگ مو شپش را از بین میبرد-از بین بردن شپش با اسپند

چگونه شپش را ریشه کن کنیم-درمان قطعی رشک سر-عمر شپش خارج از بدن

سلام

متاسفانه رو موهای خواهر زادم تخم شپش افتاده !! دکتر گفت به احتمال زیاد تو مهد کودک این طوری شده. شامپوی پرمترین هم داد استفاده کردیم ولی خوب نشد.

درمان قطعی شپش و رشک موی سر

البته موهاش بلند بود که الان چند روزیه نصفشو زدیم. تو یه سایتی خوندم گذاشتن سس مایونز روی موها به مدت چند ساعت ، باعث خفگی و از بین رفتنشون میشه و همه هم نتیجه گرفته بودن.! اون موقع که موهاش بلند بود امتحان کردیم ولی بازم جواب نداد!!

بنظرتون حالا دوباره امتحان کنیم؟

کسی تا حالا همچین مشکلی داشته و این روش رو امتحان کرده؟ بنظرتون چیکار کنیم ؟ اگه روش دیگه هم می دونید خواهشا بگید واقعا ممنونتون میشم 🙂

پاسخ :

از بین بردن رشک یا همون تخم شپش راه های مختلفی وجود داره . نقطه مشترک همه ی روش های از بین بردن رشک اینه که نباید حتی یک رشک سالم نباید باقی بذارید . با توجه به ریز بودن رشک طبیعا کار آسونی نیست .

کاربران خانواده برتر در بخش نظرات همین پست راه های مختلفی رو برای از بین بردن رشک پیشنهاد کردند . این راهکارها حاصل تجربیات ویا مطالعات اون هاست . پس قبل از استفاده مطمئن بشید که با مو و پوست سر شما سازگار باشه .

از بین بردن شپش سر هم سختی های خودش رو داره ، برای از بین بردن شپش سر علاوه بر توجه به سر ، باید حواس تون به لباس ، پتو ، ملحفه و شخصی که به شپش سر مبتلا شده هم باید باشه .

چون ممکنه شما موفق بشید کلیه رشک ها و شپش ها رو از روی موهای سر حذف کنید ولی کافیه یه شپش خودش رو روی پتو یا مخفی کرده و بعد دوباره خودش رو به موهای سر شما برسونه تا همه ی زحمات شما به باد بده !

 همه ی ما تا به حال بسیار در مورد شپش سر شنیده ایم ؛اما شپش سر چیست؟چگونه آن را درمان کنیم؟در این مقاله از دلگرم شما را با شپش سر و راه های خلاصی از آن آشنا میکنیم با ما همراه باشید.

شپش سر چیست؟

شپش حشره كوچكي به رنگ سفيد مايل به خاكستري است كه داراي دهاني مخصوص مكيدن خون، دو شاخك و سه جفت پاي كوتاه است.

 

شپش يك انگل خارجي بدن انسان محسوب مي‌شود. مي‌تواند سر، بدن و عانه را آلوده كند. تخم شپش «رشك» دارد و بيضي شكل و سفيدرنگ و به اندازه ته سنجاق است و به مو و درز لباس‌ها مي‌چسبد.

 

شپش در مو و لباس زندگي مي‌كند و فقط به خاطر تغذيه روي سطح بدن مي‌آيد و خودش را به پوست بدن مي‌چسباند و پوست را سوراخ كرده و بزاق خود را در زير پوست تزريق نموده و با مكيدن خون، مواد زائدي را نيز از خود دفع مي‌كند.

 

همين تلقيح مواد زائد و بزاق به زير پوست منجر به ايجاد برآمدگي قرمز رنگ خارش‌داري مي‌گردد.ز شپش‌ها به عنوان یک معضل بزرگ برای بشر از گذشته‌های دور یاد می شود. شپش‌ها به خصوص شپش‌های سر در موهای افراد و نزدیك به جمجمه زندگی می‌كنند. منطقه تی که شامل گردن تا قسمت بالای سر و شقیقه‌ها می باشد بهترین محل‌ها برای زندگی شپش‌ها است.

 

شپش‌ها تنها از خون انسان تغذیه می کنند. شپش بالغ برای تخم ریزی و تکثیر باید روزی دو بار از خون انسان تغذیه کند.

 

از نظر شدت و شيوع آلودگي به انواع شپش، عواملي چون سن، جنس، نژاد، وضعيت اقتصادي و اجتماعي موثر شناخته شده‌اند. آلودگي در تمام گروه‌هاي سني ديده مي‌شود ولي شپش سر در كودكان (سنين مدارس ابتدايي) شيوع بيشتري دارد.

 

نكته اينجاست كه اگر چه به طور معمول شپش در جوامع فقير و متراكم شايع‌تر است، ولي در شرايط همه‌گيري كليه طبقات اجتماعي و اقتصادي جامعه را فرا مي‌گيرد و حتي در جوامع چندنژادي مشاهده شده كه شپش سر در سفيدپوستان شايع‌تر از سياه‌پوستان است.

شپش سر عفونتی انگلی است كه توسط انگلی به پدیكولوس هومانوس كاپیتیس (PEDICULUS HUMANUS CAPITIS) ایجاد می شود. شپش سر يك بيمارى انگلى است كه در سراسر دنيا حتى در كشورهاى توسعه يافته نيز به وفور مشاهده مى شود. شيوع بيمارى به وضعيت اجتماعى و اقتصادى خاصى محدود نشده و در تمام سطوح جامعه يافت مى شود.

 

على رغم شيوع بيمارى در جامعه آمار دقيقى از ميزان آن دركشور وجود ندارد.دختران بيش از پسران مبتلا مى شوند و بچه ها در سنين مدرسه بيشتر از بزرگسالان در معرض ابتلا هستند.

 

طول عمر اين مزاحم‌هاى كوچك كمتر از ۳۰ روز است. اما هر شپش ماده‌ بين ۵۰ تا ۱۵۰ عدد تخم به جا مي‌گذارد كه هر كدام از اين تخم‌ها در يك كپسول بسيار چسبناك قرار گرفته‌اند. اين كپسول از فاصله تقريبا ۵ ميليمترى ريشه مو به مو مي‌چسبد و به راحتى جدا نمي‌شود.

اصلی ترین راه ابتلا به شپش موی سر چیست؟

تماس مستقیم با لباس و رختخواب فرد مبتلا اصلی ترین راه ابتلا است.

استفاده از کلاه و روسری فرد مبتلا.

چطور متوجه شپش در موی سر بشویم؟

 

درمان قطعی شپش و رشک موی سر

خارش شدید و آزاردهنده سر

برجستگی های کوچک و قرمز برروی سر، گردن و شانه ها

ذره های سفید بسیار شبیه به شوره سر برروی پایه ی موها که بسختی کنده می شوند.

عامل بيمارى شپش سر چيست؟

عامل مولد بيمارى يكى از انواع شپش است كه به طور اختصاصى موهاى سر را درگير مى كند. شپش بالغ با حركت روى سر روزانه ۴ تا ۶ تخم روى موها قرار مى دهدكه به وسيله يك اتصال محكم به موها متصل مى گردند كه به رشك (Nit) يده مى شوند كه به رنگ سفيد و چسبيده به ساقه مو مشاهده مى شود.

شپش سر حشره ای بدون بال است که در سر انسان زندگی کرده ، از آن تغذیه می کند.

شپش سر تقریبا هر چهار ساعت از خون تغذیه می کند.

دارای شش پا است که طوری طراحی شده اند که قادر به چنگ زدن به مو باشد ولی توانایی پریدن ندارد. شکستن هر پا (با شانه زدن ) باعث مرگ شپش خواهد شد.

اندازه آن حدود یک تا دو میلی متر است ، به عبارتی دیگر ریز، اما قابل مشاهده است .

شپش ماده بالغ طی عمر حدودا یک ماهه خود ، روزانه ۴ تا ۶ تخم می گذارد. این تخم ها به مو در نزدیکی پوست سر که دما و رطوبت مناسب را داراست می چسبند و پس از ۷ روز ، شپش ها از تخم سر بیرون می آورند و طی ۳ بار پوسته ریزی به شپش بالغ تبدیل می شوند.

مهمترین علائم شپش در سر

چیزی پوست سرتان را قلقلک می‌دهد؟!

شایع‌ترین علامت شپش، خارش است. اگرچه شپش بیماری خاصی ایجاد نمی‌کند اما گزش آن باعث ایجاد حساسیت روی پوست می‌شود. ممکن است بلافاصله پس از ابتلا دچار خارش نشوید. به‌خصوص اگر هجوم شپش‌ها خفیف باشد. ممکن است حتی تا 6هفته بعد از ابتلا هم هیچ نشانه‌ای نداشته باشید. علاوه بر خارش شدید، شپش‌ها می‌توانند باعث ایجاد حس قلقلک روی سر یا بدن شوند طوری که احساس می‌کنید چیزی درحال راه رفتن روی پوست‌تان است!

به‌دنبال خاراندن پوست ممکن است زخم‌هایی هم روی آن ایجاد شود. زخم‌های حاصل از خارش جای گزش شپش می‌توانند توسط باکتری‌های روی پوست عفونی شوند. اگرچه این موضوع خیلی رایج نیست اما اگر پوست سرتان قرمز، ملتهب و دردناک شده است یا غدد لنفاوی‌تان حساس شده‌اند در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. اینها از علائم عفونت‌های پوستی هستند.

حتی گاهی‌اوقات افراد مبتلا نمی‌توانند به راحتی بخوابند. علاوه ‌براین، شپش‌ها می‌توانند باعث ایجاد برآمدگی‌های قرمز رنگ روی سر، گردن، شانه‌ها و ناحیه تناسلی شوند. تکه‌های سفید رنگ چسبیده به مو نیز تخم‌های شپش هستند و به سختی می‌توان با استفاده از شانه آنها را از روی مو جدا کرد.

 تشخيص چگونه داده مى شود؟

شك به بيمارى اولين قدم تشخيص شپش سر است. همانطوريكه پيشتر نيز ذكر شد موارد شپش سر در تمام افراد جامعه حتى در افراد با رعايت بهداشت فردى بالا نيز ممكن است ديده شود. خارش سر بخصوص خارش بدون علت در يك كودك در سنين مدرسه بايد از اين جهت مورد بررسى قرار گيرد. به احتمال كم ممكن است بتوان شپش را از سر جدا كرد و با احتمال بيشتر مى تواند رشك هاى چسبيده به موى سر را يافت.

در افراد بخصوص كودكانى كه ضايعات عفونى مثل زرد زخم يا ضايعات شبه اگزمايى در ناحيه سر و پشت گردن به كرات ديده مى شود احتمال وجود شپش را بايد مدنظر داشت.

نکات مهم در مورد دارو درمانی در شپش سر

نکته اول و مهمترین نکته این است که این داروها شدیدا سمی است . این داروها به هیچ عنوان خوراکی نیست . دارو را در حمام مصرف کنید و بعد از آلوده شدن دست به دارو هرگز دست را به دهن نگذارید و با دست آلوده چیزی نخورید.

شامپوهای ضد شپش بسیار مؤثر هستند.شامپوی Lindane(GBH) که در بزرگسالان بکار می رود برای اطفال و خانمهای حامله توصیه نمی شود.شامپوی Permethrin ۱% مناسب است .شامپو باید به تمام موها مالیده و ده دقیقه باقی بماند.سپس شسته و یک هفته بعد تکرار شود.این شامپو تخمها را از بین نمیبرد .

لذا بعد از آن باید با محلول حاوی نسبت مساوی از سرکه و آب و با شانه ریز موها پاک شوند. شامپوی Hegor Antipoux تخمها را نیز از بین میبرد.تمام افراد خانواده باید با هم درمان شوند. هر چه که با سر بیمار در تماس بوده(شانه، ملحفه و کلاه)باید با آب گرم ۵۵ درجه شسته شوند.وسایلی که در اثر حرارت خراب می شوند باید به مدت ۲ هفته در کیسه دربسته باقی بمانند.

 

پرمترين‌

اين‌ دارو به‌ عنوان‌ داروي‌ انتخابي‌درمان‌ شپش‌ توصيه‌ شده‌ است‌ و به‌صورت‌ شامپو، محلول‌ سرشوي‌،پودر، لوسيون‌ و كرم‌ موجود است‌.

 

نحوه‌ استفاده‌ شامپو

ابتدا موها را مرطوب‌ نموده‌ سپس‌ باشامپو يا سرشوي‌ ۱ درصد موها راآغشته‌ نماييد. لازم‌ است‌ ماده‌ مورد نظركاملا به‌ كف‌ سر و ساقه‌ مو ماليده‌ وماساژ داده‌ شود و آن‌ گاه‌ پس‌ از ۱۰دقيقه‌ شسته‌ شود. اين‌ مشتقات‌ باعث‌مسموميت‌ نمي‌شوند و اثر ابقايي‌ برموهاي‌ سر دارد و تا ۱ هفته‌ در مو باقي‌مي‌ماند و روي‌ رشك‌ نيز اثر كشندگي‌دارند. گاهي‌ اوقات‌ ضروري‌ است‌ كه‌درمان‌ تكرار شود. در اين‌ مورد نيزلازم‌ است‌ پس‌ از خشك‌ كردن‌ كامل‌موها و با استفاده‌ از روش‌ خيساندن‌ مودر سركه‌ و شانه‌ كردن‌، رشكها را از موجدا كنيد.

 

ساير فعاليتهای درمانی

 

 

درمان شپش سر با استفاده از سرکه

 

راه ديگرى نيز براى مبازه با شپش‌هاى سر وجود دارد. دو قاشق غذا خورى سركه را در يك ليتر آب حل كنيد، سپس تمام سر و موها را با اين محلول خيس كنيد. بعد از چند دقيقه با يك شانه دندانه ريز موها را خوب شانه كنيد. محلول آب و سركه كپسول تخم‌ها را سست مي‌كند و شانه دندانه ريز به جدا كردن آنها از موها كمك مي‌كند.

همه لباسها و ملافه‌هايى كه با فرد شپش‌زده در ارتباط بوده‌اند بايد تا حد ممكن با آب داغ شسته شوند. درجه حرارت بالاتر از ۵۱ درجه شپش‌ها را از بين مي‌برد. وسايلى كه قابل شستشو نيستند را مي‌توان به جاى دور انداختن در يك پلاستيك در بسته به مدت دو هفته در يخچال قرار داد.

اگر فرد يا فرزندان وي دچار اين مشكل شده‌است حتما دوستان و اطرافيان را از مشكل خود آگاه كنيد. دليلى براى ترس يا خجالت وجود ندارد. جلوگيرى از گسترش بيمارى از بازگشت آن به سوى فرد هم جلوگيرى مي‌كند.

اما بهترين راه بيشگيرى از شپش‌زدگى، استفاده از وسايل شخصى است. وسايلتان را به كسى قرض ندهيد از كسى هم قرض نگيريد.

 

در درمان شپش سر دو نکته مهم را باید همواره به خاطر داشت

 

۱- دو بار درمان به فاصله ۷ تا ۱۰ روز لازمست ، چرا که اگر چه با درمان نخست ، شپش های سر و اکثر تخم های آن از بین می روند ، اما از آنجایی که امکان سر برون آوردن آنها تا ۷ روز بعد از تخم ها وجود دارد ، لذا بهتر است به فاصله ۷ تا ۱۰ روز ، درمان مجدد انجام شود تا پیش از آنکه این شپش های جدید بالغ شده و توانایی حرکت پیدا کنند ، از بین بروند.

۲- تمام موارد تماس احتمالی باید درمان شوند، در غیر اینصورت همیشه احتمال ابتلای مجدد وجود خواهد داشت.

البته آنچه در کشور ایران برای این درمان این بیماری استفاده میشود عمدتا شامپو لیندین ۱ درصد و شامپو پرمترین ۱ درصد است . این فراورده ها برای بیش از ۴۰ سال است که مورد استفاده قرار می گیرند و غالبا غیر از عوارض نادر گذرا ، عارضه دیگری ندارند، اما مهم این است که درست مطابق آنچه توصیه شده است استفاده شده و بیش از حد مصرف نشوند، علاوه براین می بایست تمام موها بخوبی با آنها مرطوب شوند چرا که شپش سر کشته نمی شود مگر آنکه در تماس مستقیم با دارو قرار گیرد.

ضمنا مثل استفاده از هر فرآورده دارویی دیگری لازمست که در مورد مصرف در زنان باردار ، مادران شیرده و نوزادان با پزشک مشورت انجام شود.

چطور خودمان شپش سر را درمان کنیم

روغن درخت چای

 

روغن درخت چای اسانس های طبیعی است که به طور موثر در درمان آلودگی شپش سر استفاده می شود.  این روغن ضد ویروس، ضد باکتری، ضد قارچ و در درمان شپش  بسیار سودمند است. روغن درخت چای بسیار قوی است، بنابراین با  یک قطره  روغن زیتون رقیق کنید. با توپ پنبه ای به سرتاسر پوست سر بمالید. 12 ساعت بعد بشویید   ابتدا  سه بار در هفته  این کار را انجام دهید  و سپس  یک بار در هفته تا از شر آن خلاص شوید.

 

از بین بردن شپش به وسیله روغن زیتون

1- به همه جای موهای سر خود روغن زیتون بمالید.

2- موهای خود را در قسمت بالای سر خود جمع کنید و با کلاه حمام یا حوله آنها را بپوشانید. ممکن است موها چسبناک و روغنی و ناراحت کننده باشند. بنابراین می توانید حوله ای را دور گردن خود ببندازید تا این مواد را جذب کند.

3- 3 تا 8 ساعت موهای خود را در این حالت نگه دارید. کمتر از 3 ساعت نباشد، زیرا تحقیقات نشان داده که شپش ها می توانند تا 2 ساعت در مایعاتی مانند روغن زیتون زنده بمانند. هر چه مدت زمان به 8 ساعت نزدیک تر شود، میزان از بین رفتن شپش ها و موثر بودن این روش خواهد بود.

4- ظرفی پر از آب داغ و صابون آماده کنید و حوله را داخل آن قرار دهید. خود را برای دیدن شپش های مرده و تخم های آن که در آب شناور می شوند ، آماده کنید.

5- حوله سر خود را بردارید. موهای خود را به 4 قسمت تقسیم کنید. می توانید از سنجاق سر برای این کار استفاده کنید.

6- از شانه فلزی برای شانه زدن هر قسمت از موی خود استفاده کنید. بعد از شانه زدن تمام موهای خود، شانه استفاده شده را در آب صابون قرار دهید و خوب آن را شستشو دهید تا شپش های آن کشته شوند.

7- شانه زدن را تا جایی ادامه دهید که موهایتان عاری از شپش به نظر آید.

8- می توانید از مواد پاک کننده برای پاک کردن روغن زیتون موهای خود استفاده کنید. سپس می توانید از شامپو برای پاک کردن کامل آن استفاده کنید.

9- موهای خود را با سشوار خشک کنید. گرمای ناشی از سشوار می تواند شپش های باقی مانده احتمالی را از بین ببرد.

1- به دقت موهای خود را بررسی کنید تا شپش های باقی مانده را پیدا کنید.

11- این کار را هر سه روز یکبار، به مدت دو هفته اجرا کنید تا تمام شپش ها کشته شوند. طول دوره  زندگی هر شپش حدودا 12 روز است. اگر این کار تکرار نشود، امکان تخم گذاری و رشد مجدد شپش ها وجود دارد.

روغن اکالیپتوس مناسب برای درمان شپش

روغن اوکالیپتوس از برگ های تازه  درخت اکالیپتوس استخراج شده است. روغن اکالیپتوس دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری موثر است.  شامل ترکیباتی که به از بین بردن حشرات کمک میکند. استفاده از آن را به طور منظم به منظور خلاص شدن از شر شپش است . می توانید چند قطره از اسانس اکالیپتوس در شامپو  مخلوط کنید و پوست سر خود را به خوبی با آن بشویید. این یک راه آسان برای از بین بردن شپش است. اضافه کردن چند قطره از این روغن به آب حمام و شستشوی آن با موی سر شیوه دیگری برای دفع شپش است.

اسانس روغن شمعدانی برای درمان شپش

اسانس شمعدانی مورد استفاده برای کشتن شپش  است اسانس شمعدانی به عنوان  محبوب ترین از بین برنده شپش است . ماساژ آن  به مو و پوست سر در هنگام خواب و شستن آن در صبح ضروری است   یا چند قطره از اسانس شمعدانی به شامپو  اضافه کنید تا شپش بطور کامل از بین برود.

درمان شپش به وسیله بادام تلخ

به مقدار نياز (5سي سي روغن بادام تلخ و1سي سي آب)را مخلوط و بخوبي تكان مي دهيم سپس مخلوط اماده شده را به نواحي سر وساقه مو ماليده وماساژ مي دهيم تاتمام سطح پوست سر را بپوشاند . بهتر است محلول را شب استفاده وصبح ضمن شتشو وشانه كردن رشك ها را از موها جدا كنيم. براي اطمينان بيشتر درمان را ميتوان به فاصله 7تا 1 روز بعد تكرار كرد.

درمان شپش سر با روغن چریش

روغن چریش شامل ترکیبات مختلف است که دارای خواص دارویی است چند قطره از روغن چریش  را با  روغن زیتون ترکیب کنید و با توپ پنبه  ای به پوست سر بزنید حداقل دو بار در هفته به مدت یک ماه تکرار کنید تا بطور کامل شپش درمان شود.

درمان شپش با سرکه

1- سرکه را گرم کرده و آن را روی سر خود بمالید. حوله یا کلاهی روی سر خود بگذارید و 3 دقیقه صبر کنید و بعد بشویید.

2- روغن معدنی را با سرکه مخلوط کنید و آن را روی موهای خود بمالید تا شپش هایی که به سختی به موها چسبیده اند جدا شوند. می توانید روغن معدنی را از داروخانه تهیه کنید. این مخلوط شوره سر را هم برطرف می کند.

مخلوط های بالا را هر شب روی سر خود قرار دهید تا شپش ها به طور کامل برطرف شوند. حتی بعد از برطرف شدن کامل شپش، 3 تا 5 روز بعد هم، از این مخلوط برای موهای خود استفاده کنید. به این دلیل که کاملا مطمئن شوید شپش ها دیگر برنمی گردند.

شپش و رشک مثل هم عمل میکنند با این تفاوت که رشک هیچ حرکتی ندارد و به موها میچسبد و از طریق پرندگان خانگی در فصل گرما سرایت می کنند
شپش یک موجوده یوکاریوتی هست، که ۶ پا بوده و هر کدام از پاها مجددا میتوانند تکثیر شوند بنابراین از بین رفتنشون بسیار سخته و با شویندها و مواد شیمیایی امکان پذیر نیست..
اما بنده چند راهکار ساده پیشنهاد میکنم که نه تنها مفید است بلکه برای تقویت موی سر و همچنین جلو گیری از ریزش مو نیز مفید است.و همچنین هر موجودی که روی سر باشد را از بین خواهد برد

۱- کمی تنباکو را خیس کنید و بعد از چند ساعت صاف کنید و آب آنرا به سر بزنید.
۲- یک قاشق غذاخوری پر، اسپند آسیاب شده به ۱ لیوان آب جوش برای موهای کوتاه و ۲ قاشق و ۲ لیوان برای موهای بلند. اسپند را آسیاب کرده به مدت ۱۵ دقیقه با آب جوش روی کتری دم کنید.
سپس کل موها را با آن آغشته کرده و ۴۵ دقیقه با کلاه پلاستیکی یا کیسه پلاستیکی موها را پوشش دهید، سپس با آب رقیق، بدون هیچ شوینده ای موها را آبکشی کنید.این کار نیاز به تکرار مجدد نداره، چون تو همون یه بار شپش ها رو ریشه کن میکنه.

– شستن سر با سرکه سیب طبیعی یا آب لیموی خانگی.
۴- مالیدن روغن سیاه دانه و دود دادن سیاه دانه.
۵- از اتوی مو و سشوار استفاده نکنید.
۶- موها را با روغن بادام تلخ ماساژ دهید.
۷- در صورت امکان موها را کوتاه کنید.
۸- برگ تازه درخت گردو را بجوشانید و بعد از صاف کردن باهاش موها را شستشو دهید هر موجودی روی سر باشد از بین خواهد رفت.

۹- مالیدن کوبیده «میوه تلخ بادام» به سر شپش را از بین می‌برد.
۱۰- ضماد برگ «سدر» و شستشو با آن جهت از بین بردن شپش سودمند می‌باشد.
۱۱- شستشوی سر با آب جوشانده «برگ شاهدانه» شپش را از بین می‌برد.
۱۲- مالیدن عصاره قنطوریون با یک قاشق عسل جهت دفع شپش مفید است.

مطالب مرتبط زیر را ببینید:

از بین بردن شوره سر و عوامل اصلی شوره زدن سر

مضرات خوابیدن با موی خیس و آموزش مراقبت از مو

انواع مدل مو مردانه و پسرانه برای موهای ضخیم 217

جدیدترین مدل آرایش مو و ریش مردانه و پسرانه فشن 216

 

برچسباز بین بردن تخم شپش از بین بردن شپش سر تخم شپش درمان شپش درمان شپش با سرکه درمان شپش سر رشک سر شپش سر علائم شپش در سر

1397/11/26

1397/11/12

1397/11/12

من پارسال شپش گرفتم ولی از اونجایی که خبرنداشتم باعث شد زیاد بشه و مادر و خواهرامم بگیرن،اولش با اسپند سرامون رو شستیم که تا حدودی شپش های بالغ ازبین رفتن بعدهم همه ی وسایل رو جوشوندیم و هرجایی که فکر کردیم ممکنه تخم شپش وجود داشته باشه رو جارو کردیم،مامانم به پیشنهاد داروخانه «ضد شپش نولا» رو گرفت و با اینکه فکر میکنم سه بار باید به موهات بزنی اما ما زدیم و من خودم که خیلی وحشتناک بود اوضاعم چندین بار استفاده کردم،درکنارش ما دستی هم موهای همو تمییز میکردیم مثلا من میشستم و تخمای شپش رو با ناخن ورمیداشتم از سرخواهرم و اون برای منو ولی نکات بهداشتی رو کاملا رعایت میکردیم؛همه ی اینایی که گفتم باید پشت هم و همزمان انجام بشه،قطع نکنید روند درمان رو و مهم تر از همه روحیتون رو حفظ کنید
ایشا.. در راه مبارزه با شپش ها موذی

از بين بردن شپش سر كار ساده يي است و ما ميتونيم اين كارو با شونه دندون ريزه انجام دهيم ولي تخم شپش يا همون رشك خيلي ريز و كوچولو هست و تعداد شون هم زياده و اين كارمشكليه كه اونو ازبين ببريم

خواهر من مبتلا به شپش شده،ما تونستیم با شامپوی پرمترین شپش ها رو از بین ببریم اما تخم شپش ها هنوز هستن و هر درمانی رو که امتحان کردیم نتونستیم تخم شپش ها رو از بین ببریم، لطفا یک راهکار بدین که بتونیم تخم شپش ها رو از بین ببریم.

ازداروخانه محلول دقت کنید یک محلول دارای الکل هست که چربم هست بگیرید به کل شپش رو ازبین میبره . بشینید از پایین موها دسته دسته جدا کنیدوبه روغن آغشته کنید شانه بزنید وتخم هارو با انگشت خودتون بردارید دقت کنید این تنها راهشه

چه شامپویی واسه رفع شپش خوبه

سلام اگر به این صورت هست حتما به پزشک یا مراکز بهداشت مراجعه بشه

سلام.دختر من از مدرسه گرفت.به فاصله کوتاهی تمام خانواده درگیر شدیم.بعد از استفاده ازشامپو وشانه ریز ،حتما از سشوار استفاده کنید.تخم ها باید با ناخن کشیده شوند.درمان تا نابودی کامل شپش ها ادامه داشته باشد.

سلام من و خواهرم شپش گرفتیم البته من رشک دارم و فقط یدونه شپش تو یه سرم دیده شد ولی خواهرم از من داشت . از تمام اعضای خانواده فقط من و خواهرم گرفتیم . من خیلی از کانالا رفتم . نظرات زیادی هم خوندم. از سس مایونز استفاده کردیم
چند تا از شپش ها رو کی روی سر خواهرم بود کشت ولی بازم
وقتی که موهاش خشک شد و شونه کرد . چند تایی دیدیم
. برای اینکه رشک نابود بشه باید چیکار کنیم ؟
برام سواله چرا بقیه اعضای خانواده نگرفتن.؟

شاید شما و خواهرتون از وسایل هم استفاده می کردید
کنار هم بودن
و هزاران دلیل دبگر

سلام من خواهرم امروز متوجه شودیم که رشک و شپش داریم من شپش ندارم ولی خواهرم داره
از سس مایونز استفاده کردیم ولی وقتی خواهرم موهاش خشک و شانه کرد . بازم چندتایی دیدیم
برام سواله چرا باقی خانواده ام نگرفتن ؟؟

لعنت بهشون حشره های موذی اینجا که سوی شپش اومده همه گرفتن

سلام توروخدا یه نفر یه راه حل قطعی به ما بده .ما حدود چند ماهه درگیر شپشیم که اول خواهرم از مدرسه مبتلا شد بعد بقیه اعضا خونواده هم‌گرفتیم .از تمام شامپوها چندین بار استفاده کردیم حتی هگور که شنیده بودم درمان صددرصد داره ولی تخم هارو کامل از بین‌نمیبرد .خواهرم موهاشو کاملا کوتاه کرد ولی بازم تاثیر نداشت .کل وسایل خونه رو تمیز کردیم و با آب جوش شستیم حتی فرش هارو .دیگه واقعا خسته شدیم نمیدونیم چیکار کنیم

سلام اکسیدان به موهاتون بمالید سه ربع باشه مو رنگ می گیره ولی ارزش داره تخم هاشونم پودر می شن

سلام از روغن زیتون_سس مایونز_سرکه_اسگند استفاده کن

سلام ببخشید من ی سوال دارم میخواستم بدونم وسایل مثل ملحفه هاو برس کش مو کلیپس و از این قبیل حتی مبلها یا تختخواب وسایل بااسپری کردن الکل یاحشره کش ضد عفونی و شپش از بین میره؟یا اینکه تو اب تاید یا صابون بذاریم بمونه؟یا اینکه موهارو با صابون گوگرد بشوریم؟و اینکه ما تشکهاروپیش بقیه رختخواب میذاریم همه رو باید ضدعفونی کنم؟؟تروخدا جواب بدین ممنون میشم

میتونی با آبجوش میتونی ضد عفونی کنی

سلام بانو شپش روی سرکسانی مهمی خونشون کثیفه در اصطلاح طب سنتی رشد می کنن ،خون کثیف عامل زندگی کردن شپش روی سره. این که نکته جالب شپش اینه که جلوگیری می کنه از ریزش مو یکی از استادات طب سنتی گفتن،اکسیدان مو جواب می ده حتی تخم هارو از بین می بره با یک بار استفاده

سلام‌من الان سه ماهه درگیر شپشم هر کاریم ک فکرشو کنین کردم ولی باز برمیگرده دیگ‌نمیدونم چیکار کنم اخه.راه قطعی وجودنداره؟

میتونی با آبجوش میتونی ضد عفونی کنی

سلام
با کف تاید بشویید. خواهند مرد. از بابت ملافه ها هم دل نگران نباشید. شپش ها تا 48 ساعت می توانند در فضای آزاد زندگی کنند بعد خواهند مرد.
من شپش های سر دخترم را با کف تاید از بین بردم.

سلام
با کف تاید بشویید. خواهند مرد. از بابت ملافه ها هم دل نگران نباشید. شپش ها تا 48 ساعت می توانند در فضای آزاد زندگی کنند بعد خواهند مرد.
من شپش های سر دخترم را با کف تاید از بین بردم.

سلام من چند روزه تخم شپش تو موهامه یکی دوتا شپش توش بود دراوردمشون واسه تخما چیکار کنم؟؟

من موهام شپش افتاد ولي ي هفته اي از بين بردم
قبلش عمش كامنت بقيرو ميخوندم برام كابوس شده بود
والا اونقدري كه بعضيا بزرگ ميكنن نيست
من خودم موهام خيلي بلنده غيرممكن بود موهامو كوتا كنم
داروخونه رفته بودم ميگفت تنها راهش كوتاه كردنه ب هيچ عنوان نميره خيلي عصابم خورد شد
ولي هرروز موهامو دوبار شونه شامپو میکردم، ليندان استفاده كردم‌ی بار، زيادم حموم ميرفتم سس مايونز ي سري زدم ي سري هم از جوشونده اسفندامتحان كردم تو اين ي هفته هم ٢ تا دهان شوي استفاده كردم همش موهامو با دهان شوي خيس ميكردم تركيبي همه ي روشارو انجام دادم ولي خداييش باورم نميشد ك انقدر سريع رفت خدارو شكر واقعن
الانم گفتم تجربمو بگم تا بهتون بگم چيز بزرگي نيست ك انقدر خودتونو بترسونيدو موهاتونو كوتاه كنين واقعا اين خودتونيد انقدر بزرگ ميكنيد
البته ب نظرم شونه ليندا هم خوبه چون من تو ديجي كالا ديدم خيليا تعريف ميكردن ك براي خودم زودتر رفت كلا ديگ نيازي بهش نبود

واقعا؟؟؟؟؟؟ یک هفته؟؟؟؟؟؟

سلام.اون شونه هایی رو ک گفتین از کجا میشه خرید؟میشه زود جوای بدید

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9
 − 

  
صفر

.hide-if-no-js {
display: none !important
}

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *