درمان فوري يبوست كودك

خواص دارویی و گیاهی

غلامرضا کردافشاری درباره اینکه چرا بیماری‌های مقعد درمانشان طولانی است، اظهار داشت: به‌دلیل اینکه مواد زائد در مقعد ریخته می‌شود و از همان طریق خارج می‌شود و دارو در آن محل نمی‌تواند ساکن شود، به‌عبارتی مدت زمانی که دارو بتواند بر موضع عمل کند کم است.

به‌گفته وی چون مقعد معکوس است و دهانه آن به‌سمت پایین قرار دارد, دارو در آن مستقر نمی‌شود، همچنین حس ناحیه مقعد زیاد است و جذب مواد زائد در آن نقطه است.


این متخصص طب سنتی اضافه کرد: معمولاً مراجعه کنندگان به‌دلیل اینکه خجالت می‌کشند بیماری‌های مقعد را بیان نمی‌کنند یا دیر مراجعه می‌کنند که همین عوامل موجب سخت‌تر شدن بیماری می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف میوه‌هایی مانند آلو، گلابی, سیب, به، انجیر، مویز و انگور به رفع یبوست کمک کرده و لینت دهنده مزاج هستند، البته در مقالات طب جدید آمده است که مصرف روزانه 15 سی‌سی آب گلابی به‌مدت 14 روز بسیار به رفع یبوست کمک می‌کند.


خاکشیر مقوی هاضمه و مقوی معده است

کردافشاری افزود: مصرف روزانه 2 تا 3 قاشق غذاخوری خاکشیر با آب جوش و نبات علاوه بر بهبود یبوست به شفاف شدن و زیبایی رنگ چهره کمک می‌کند چرا که خاکشیر مقوی هاضمه و مقوی معده است.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: بذر انیسون که شبیه رازیانه است دارای طبیعت گرم و خشک بوده و به لینت مزاج کمک و معده را تقویت و نفخ و گازهای معده را برطرف می‌کند البته خاصیت مسهل بودن گیاه انیسون در مقالات طب نوین آمده است.

کردافشاری خاطرنشان کرد: مالیدن روغن بنفشه و سیاه‌دانه در جهت عقربه‌های ساعت حداقل 2 تا 3 ساعت بعد از غذا به‌مدت 1 دقیقه به لینت مزاج کمک و حرکت‌های دودی در روده ایجاد می‌کند, مالیدن روغن بنفشه به شکم کودکان در جهت عقربه‌های ساعت بسیار مفید است.

یبوست در اغلب کودکان بر اثر خوردن غذاهای چرب و دارای فیبر کم بوجود می آید. این مشکل ممکن است شامل نوشیدن زیاد لبنیات و در کنار آن نخوردن میوه جات و سبزیجات به وجود آید.

بعضی تغییرات در رژیم غذایی کودک که احتمال یبوست را کم می کند، عبارت است از:
1. به جای دادن شیر پرچرب از شیر کم چرب یا شیر سویا استفاده کنید. ( این تغییر در کودکانی که حداقل 2 سال دارند، قابل اجراست)
2. مقدار شیر مصرفی کودک را تا میزان 5/1 تا 2 لیوان کم کنید.

3.از دادن غذاهایی که موجب یبوست می شوند، جدا خودداری کنید،

بعضی از این غذاها عبارتند از:
موز
هویج پخته
غذاهای چرب مانند: سیب زمینی سرخ شده و غذاهای آماده
برنج سفید
محصولات لبنی مانند: پنیر، ماست، بستنی و شیر.
اگر لبنیات را به خاطر یبوست محدود کردید، منابع دیگر کلسیم را به کودک بدهید، از قبیل: آب پرتقال، جعفری، سویا، دانه ها، کلم و غیره.
4. غذاهای فیبری و سبوس دار را در غذاهای کودک بگنجانید.
5. مایعات زیادی به کودک بدهید؛ مثل آب، آب سیب، آب گلابی و غیره.

جلوگیری از یبوست
برخی غذاها و مایعات کمک به بهبود یبوست می کنند،

این غذاها شامل:
میوه های تازه که با پوست خورده می شود، مانند: سیب، انگور، هلو و غیره.
میوه های تازه که دارای آب زیادی می باشند، از قبیل: هندوانه، طالبی
 سبزیجات نپخته
 بنشن ها
 کشمش
 آلو و انجیر
 غذاهای تهیه شده از دانه ها نظیر: نان گندم و غیره.
 سبوس غلات
 ویفرهای که درونش فیبر وجود دارد
 سوپ سبزیجات
 پاپ کورن
 پرتقال
 سیب زمینی پخته شده همراه با پوست

درمان یبوست
یبوست در کودکان موجب ناراحتی خود کودک و صد البته ناراحتی والدین می شود. خوشبختانه درمان های زیر برای مشکل یبوست به درد می خورد، ولی بهتر است پزشک کودک را از این مسئله با خبر کنید.
مواد غذایی که در هر محصول موجود است را بخوانید و آن را که دارای فیبر بیشتری است، انتخاب کرده و برای کودک بخرید.
اگر تغییر در رژیم غذایی، مشکل را برطرف نکرد، از داروهای مسهل زیر نظر پزشک استفاده کنید.
یک بره منظم برای اجابت مزاج بگذارید، برای مثال بعد از وعده غذایی. اما کودک را مجبور نکنید، بلکه او را تشویق به رفتن به دستشویی کنید، زیرا اگر اجبار در کار باشد، کودک عکس آن را انجام می دهد.
ورزش کردن منظم، باعث جلوگیری از یبوست می گردد.
اگر داروی خاصی مصرف می کند، به پزشک مراجعه کرده و آن دارو را بگویید، زیرا تاثیر بعضی از داروها موجب یبوست می شود.
مدفوع کردن به صورت غیر عمدی، می تواند نشان دهنده یبوست باشد.
این نکته را از یاد نبرید که اگر یبوست برای مدت طولانی باقی ماند و با رژیم غذایی برطرف نشد، باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

مقدار فیبر لازم برای کودک
به طور معمول کودکان 2 ساله باید حداقل 5 گرم فیبر در روز دریافت کنند. برای کودکان بزرگ تر سن کودک + 5 گرم فیبر باید محاسبه شود، برای مثال کودکی که 1 سال دارد، باید حداقل 15 گرم فیبر روزانه دریافت کند. 

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با “نی نی نما” در میان بگذارید

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.

تخفیف‌های هیجان انگیز

۱- فیبر بیشتری مصرف کنید تا یبوست نگیرید؛ اگر اخیرا در اجابت مزاج خود دچار مشکل شده اید، لازم نیست برای درمان یبوست خود سریعا برای خرید یک ملین اقدام کنید . اکثر مردم به انواع ملین برای درمانیبوست خفیف نیاز ندارند. ابتدا در رژیم غذایی خود یک بازنگری داشته باشید. آیا در طول روز به اندازه کافی فیبر دریافت می کنید؟

فیبر قسمتی از غذاهای گیاهی است که بدن قادر به هضم و جذب آنها نیست. هنگامی که شما مواد غذایی که حاوی فیبر فراوان هست را مصرف می کنید حجم مدفوع افزایش می یابد و یبوست کاهش می یابد.

همه غذاهای گیاهی، از جمله میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات حاوی فیبر هستند. آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی توصیه می کند زنان ۲۵ گرم و مردان تا ۳۸ گرم در روز فیبر دریافت کنند .اما پس از ۵۰ سالگی، نیاز ما به فیبر کمتر و در حدود ۲۱ گرم برای زنان و ۳۰ گرم برای مردان است. متاسفانه، بسیاری از ما فقط حدود ۱۵ گرم فیبر در طول روز دریافت می کنیم و علت اینکه بسیاری از مردم یبوست دارند نیز همین است.

باید به این نکته هم توجه کنید که افزایش ناگهانی مصرف فیبر ممکن است باعث بدتر شدن علائم یبوست می‌شود. مصرف فیبر را به مدت ۳ روز و در هر روز به میزان ۳ گرم افزایش دهید تا به میزان مناسب برسید همچنین علاوه بر مصرف فیبر لازم است میزان مصرف آب خود را نیز افزایش دهید، زیرا مایعات به حرکت غذا‌های حاوی فیبر در سیستم گوارشی کمک می‌کنند و گاز ناشی از فیبر را در کمترین حالت خود حفظ می‌کنند.

۲- افراد مبتلا به یبوست که مشکل زمینه ای مانند انسداد روده ندارند، شب ها مقداری انجیر را در آب خیس کنند و صبح ناشتا این انجیرها را همراه آب آن بخورند. این کار کمک زیادی به رفع یبوست و سهولت دفع خواهد کرد. با این حساب، عادت غذایی شما برای رفع یبوست، خوب است و در درازمدت مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد.

بخوانید: درمان خانگی معده درد 

اگر دچار یبوست شدید، چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

 

متخصص گوارش تعیین خواهد کرد که چه زمانی بیمار به داروهای ملین نیاز خواهد داشت و کدام نوع بهتر است مورد استفاده قرار گیرد. نوع خوراکی این داروها، بصورت مایع، قرص، آدامس، پودر و فرم کپسولی در دسترس هستند.

گاهی برای درمان مشکل یبوست، مستقیماً به سراغ دلیل خاص آن می‌روند. به عنوان مثال، ممکن است پزشک توقف مصرف برخی داروها و یا انجام عمل جراحی را برای اصلاح مشکلات مقعدی مانند پرولایس رکتوم (عارضه‌ای که به علت آن بخش پایینی روده از داخل مقعد خارج می‌شود) توصیه کند. جراحی برداشتن بخشی از روده‌ی بزرگ نیز می‌تواند راهکاری برای درمان افراد مبتلا به علائم شدید ناشی از تنبلی روده‌ی بزرگ باشد. با این حال فواید این جراحی در مقایسه با عوارض احتمالی آن که شامل درد شکم و اسهال می‌شوند، باید مورد ارزیابی قرار گیرند.

یبوست در دوران بارداری

اکثر زنان باردار ممکن است در دوران بارداری خود از مشکل یبوست ناشی از بارداری رنج ببرند. در واقع، ایجاد شدن تغییرات هورمونی در دوران بارداری خانم ها، دستگاه گوارش زنان باردار را تنبل کرده و در نتیجه، باعث کم شدن دفعات اجابت مزاج در بدن آن ها خواهد شد، که در حالت کلی، با پیشرفت این روند، مشکل یبوست در بارداری در بدن این افراد به وجود خواهد آمد. 

علاوه بر این زمانی که جنین در داخل رحم مادر باردار خود رشد می کند، ممکن است فشار وارده بر ناحیه لگن مادرش را افزایش دهد که این حالت هم به نوبه خود منجر به بروز مشکل یبوست در بدن آن ها خواهد شد.

 در بدن زنان حامله، فشار وارده بر مثانه به دلیل بزرگ شدن رحم آن ها با پیشرفت دوران بارداری افزایش می یابد، به همین علت این افراد به خاطر درد معده و کم شدن فضای آن تمایل زیادی به مصرف مایعات و مواد غذایی ندارند. در نتیجه، بدن این اشخاص در گذر زمان با کمبود آب و مایعات دیگر مواجه شده و سبب بروز مشکل یبوست در بارداری این افراد می شود.

در واقع، عدم وجود مایعات به اندازه کافی، باعث سفت شدن مدفوع در بدن زنان باردار گردیده و اجابت مزاج آن ها را با مشکل مواجه خواهد نمود. بنابراین، زنان باردار مخصوصا اگر در فصل های گرم حامله شده اند، باید اطمینان حاصل کنند که مقدار آب مصرفی آن ها در طول روز به اندازه کافی بوده است.

تغذیه ناسب، یکی دیگر از دلایل ابتلا به یبوست در دوران بارداری است. به این نحو که ممکن است زن باردار بیش از میزانی که بدنش کالری نیاز دارد مواد غذایی مصرف کند و از طرفی به دلیل بارداری، فعالیت‌های کم تری را انجام دهد و همین امر نیز عاملی است برای ابتلا به یبوست.

علاوه بر این در دوران پس از بارداری و شیردهی هم عموماً به دلیل توجه بیش تر مادران بیش تر به نوزاد، آب بدن مادر کم شده و به واسطه شیردهی و عدم نوشیدن مایعات کافی، مادران دچار یبوست و در پی آن مبتلا به بیماری‌ های مقعدی می‌شوند.

یبوست در کودکان

یبوست در کودکان به صورت به تأخیر افتادن عمل دفع و مشکل در عبور مدفوع برای یک دوره حداقل ۱ ماه در نوزادان و کودکان نو پا و ۲ ماه در کودکان بزرگتر است. دفع مدفوع سفت و سخت و بزرگ‌تر از حد معمول در کودکان دردناک است.

یبوست در کودکان بیماری بسیار رایجی است. یبوست در سه دوره از زندگی کودکان شایع‌تر می‌شود. دوره اول زمانی است که برای اولین بار غلات، حبوبات و مواد غذایی جامد به رژیم غذایی نوزاد افزوده می‌شود. دوره دوم در حین آموزش خبر کردن مدفوع و رفتن به توالت و دوره سوم در حدود سن شروع مدرسه اتفاق می‌افتد.

برخی از کودکان مبتلا به یبوست به طور منظم از درد شکم به خصوص بعد از غذا شکایت می‌کنند. گاهی اوقات، عبور مدفوع حجیم و سخت ممکن است یک پارگی کوچک در مقعد (شقاق مقعد) کودک ایجاد کند. شقاق مقعد برای کودکان بسیار دردناک‌تر و غیر قابل تحمل‌تر از بزرگسالان است که در صورت وجود آن رگه‌هایی از خون قرمز روشن در خارج از مدفوع یا بر روی دستمال توالت مصرفی دیده خواهد شد. 

در ۹۵ درصد از کودکان، یبوست ناشی از عادات غذایی و مشکلات رفتاری است. یبوست با علل تغذیه‌ای و رفتاری یبوست عملکردی یده می‌شود. رژیم غذایی کم آب و کم فیبر، فاقد میوه و سبزیجات باعث یبوست می‌شود.

درمان یبوست در کودکان بستگی به علت به وجود آورنده آن دارد. در یبوست‌های عملکردی اقدامات درمانی شامل:

۱- تغییر در رژیم غذاییتغییرات رژیم غذایی در کودکان شامل دادن ۳۰ تا ۱۲۰ میلی‌لیتر آب آلو، گلابی یا سیب روزانه است. در نوزادان کمتر از ۲ ماه، ۱ قاشق چای خوری (۵ میلی لیتر) از شربت ذرت را می توان به بره‌ی غذایی کودک در صبح و شب اضافه کرد. نوزادان و کودکان بزرگ‌تر باید به مصرف میوه‌ها، سبزیجات و غلات و حبوبات حاوی فیبر بالا تشویق شوند و مصرف غذاهای یبوست‌آور مانند شیر و پنیر کم شود. دادن غذاهای حاوی فیبر فراوان در کنار مایعات باعث می‌شود مدفوع حجیم، نرم و دفع آن برای کودک آسان شود. ورزش و فعالیت بدنی نیز به اجابت مزاج کودک کمک می‌کند.

در کودکانی که به تازگی از شیر گرفته می‌شوند و مستعد یبوست هستند، توصیه می‌شود حتماً مواد غذایی حاوی فیبر بالا مانند میوه، سبزیجات، غلات و نان سبوس‌دار داده شود. تغییر رژیم غذایی کودک به یک رژیم پر فیبر ظاهراً آسان است اما عملی کردن آن اغلب مشکل خواهد بود. 

۲- اصلاح رفتاررفتارهای غلط کودکان نیاز به آموزش و اصلاح دارد. کودکان باید به رفتن به توالت بعد از مصرف وعده‌های غذایی به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه تشویق شوند. نشستن در توالت بعد از صرف غذا به انجام عمل دفع کمک خواهد کرد، زیرا غذا خوردن خود حرکت گوارشی را تحریک می‌کند.کودکان اغلب به حرکات روده‌ای و احساس دفع بی‌توجهی می‌کنند و آن را نادیده می‌گیرند. این روش به منظم شدن حرکت روده‌ای کمک می‌کند.

۳- نرم کننده های مدفوع و مسهلاگر یبوست کودک به اصلاح رفتاری و تغییر در رژیم غذایی پاسخ ندهد، ممکن است پزشک داروهای خاصی که در نرم کردن مدفوع مؤثر هستند و داروهای افزایش‌دهنده حرکت خود به خودی روده و دستگاه گوارش را توصیه کند. این داروها شامل پلی اتیلن گلیکول، لاکتولوز، روغن‌های معدنی، شیر منیزی (هیدروکسید منیزیم)، سنا و بیزاکودیل است. بسیاری از این داروها اکنون در دسترس و بدون نسخه قابل تهیه هستند.

با این حال، دوز این داروها باید بر حسب وزن، سن و شرایط کودک و همچنین شدت یبوست تجویز شود. بنابراین، پدر و مادرها باید از مصرف خودسرانه‌ی دارو برای کودک خود بپرهیزند و حتماً با نظر پزشک و میزان و مقدار توصیه شده استفاده کنند. هدف از درمان دارویی نرم شدن مدفوع و اجابت مزاج آسان است.

در موارد شدیدتر یبوست گزینه‌های دیگر شامل تنقیه ملایم در بیمارستان و عواملی مانند روغن معدنی با مقادیر زیادی از مایعات خوراکی را تجویز می‌کنند، اگر این درمان‌ها نیز بی‌اثر بود، ممکن است نیاز به بستری کودک باشد.

در نوزادان معمولاً نمی‌توان هر درمانی را استفاده کرد و اغلب نیاز به درمان خاصی نیست و به طور معمول، یک شیاف گلیسیرین کافی است. در نوزادان شیر مادر خوار باید شیردهی ادامه داده شود و در نوزادان شیر خشکی بهتر است با نظر پزشک نوع شیر خشک تغییر کند. بعد از چهار ماهگی با نظر پزشک می‌توان مقدار کمی آب جوشیده و ولرم نیز به نوزاد داد.

برای حفظ دفع مدفوع منظم، برخی از کودکان نیاز به مصرف مکمل‌های غذایی (مانند پسیلیوم) است که بدون نسخه هم قابل تهیه هست ولی باید دقت کرد که حتماً باید میزان کافی آب در روز بنوشند تا دارو مؤثر واقع شود. ماساژ شکم کودک به آرامی نیز به عنوان یک اقدام کمکی می‌تواند در فعالیت و حرکات روده‌ای مفید باشد.

هنگامی که یبوست کودک نتیجه‌ی مصرف داروها و یا سم است، باید علاوه بر درمان آن، علت اصلی را نیز اصلاح و برطرف نمود. در یبوست‌های آلی که معمولاً یک بیماری زمینه‌ای یا اختلال مادرزادی کودک را مستعد ابتلا به یبوست کرده است، باید علاوه بر رفع یبوست فعلی، اقدامات درمانی لازم برای رفع علت اصلی نیز صورت گیرد

مجله روزنو –


8 نکته برای خرید تردمیل خانگی مناسب

۶ نکته که قبل از خرید گیاهان آپارتمانی باید بدانید

خطرات استفاده از شارژرهای غیراستاندارد و تقلبی برای موبایل!

یبوست در کودکان و نوزادان ، اتفاقی شایع است که به عنوان یک مادر ، حتما با آن برخورده اید . برای درمان فوری یبوست کودکان ، راههایی وجود دارد که می توانید برای رفع یبوست انجام دهید.

هنگامی که کودک از شیر مادر یا شیر خشک تغذیه میکند مهمترین شکل تغذیه ، مایعات است . در صورت بروز یبوست ، مصرف مایعات و خصوصا آب را در کودک افزایش دهید .

آب آلو یک اثر ملین طبیعی است، اما آب گلابی یا آب سیب نیز می توانند در از بین بردن یبوست موثر باشند

موز، برنج، هویج مواد اصلی اکثر رژیم های غذایی نوزاد است که می توانند در رفع یبوست در کودکان مفید باشند . البته مواد غذایی مانند زردآلو، گلابی، آلو، هلو، آلو انتخاب بهتری برای کمک و جلوگیری از یبوست هستند.

کودک را بر پشت خوابانده ، دست خود را در بر روی شکم قرار دهید و به حالت حرکت عقربه های ساعت، شکم را به آرامی ماساژ دهید . نحوه ماساژ دادن نباید موجب ناراحتی و فشار به کودک شود .

یک حمام آب گرم می تواند هر کسی را تسکین دهد. آب گرم کمک می کند کودک شل و آرام شود ، می تونید شکم کودک را هم ماساژ دهید .

درمانهای دارویی لازم است حتما با مشورت پزشک انجام شوند . شیاف گلیسیرین می تواند در رفع یبوست کودکان موقر باشد . مقدار و مدت استفاده را پزشک تعیین می کند . شیاف گلیسیرین یه درمان فوری یبوست در کودکان تلقی می شود و می تواند در ۳۰ دقیقه ، آن را رفع کند.

اگر هیچ یک از این روشها در از بین بردن یبوست کودک موفق نبود حتما به پزشک مراجعه کنید تا اقدامات لازم انجام شود.اختصاصی مجله روزنو ( Ruzeno) / بازنشر فقط با ذکر و لینک به منبع مجاز است.

 

علت زردی نوزاد چیست و چگونه درمان می شود

درمان خانگی اسهال با مواد طبیعی و گیاهی

این نشانه ها میتواند علائم دیابت در کودکان باشد!

آیا تغذیه در تعیین جنسیت نوزاد نقش دارد ؟

متادون چیست اعتیاد به آن چه علائم و عوارضی دارد؟

گیاه خواری چیست؟گیاه خواری یا گوشت خواری ؟

عرق سوز شدن چیست؟ درمان عرق سوز شدن نوزادان

۱۴ دلیل برای آنکه انجیر بخورید | خواص انجیر

مهمترین علت سقط جنین که خانم های باردار باید بدانند

بوی بد بدن از چیست ؟ راههای رفع بوی بد بدن کدامند؟


پیتزای ارزان بخوریم یا نخوریم ؟

از چه سنی می توان برای کودک ، تلفن همراه خرید ؟

تالار آپادانا و آنچه برای جشن های خود انتظار دارید

صحنه های جالبی از غذاخوردن فضانوردان در ایستگاه فضایی


برای این دختران فقط پول پسران مهم است!


۷ درمان خانگی برای خلاص شدن از بوی بد پا

تغذیه در بارداری | در دوران بارداری چه بخوریم؟


طرز تهیه بستنی طالبی خوشمزه در منزل

مسابقه پیتزاخوری ، تجربه ای متفاوت از هیجان و خنده


تاکسی نوشته جالب در کرج(عکس)

1 کاربرد اعجاب آور آلوئه ورا برای پوست و زیبایی


انواع عینک آفتابی بر اساس مد و کیفیت

چگونه با ماساژ پوست صورت ،زیبایی و جوانی پوست را بازیابیم؟


دلایل ریزش مو در مردان و روش‌درمان

۱۲ تصویر باورنکردنی از اولین های تکنولوژی

۴ روش طبیعی عالی برای تقویت ناخن های آسیب دیده

گیاه شناس معروف چینی با این نوشیدنی،سرطان خود را درمان کرد!

۱۴ دلیل برای آنکه انجیر بخورید | خواص انجیر

دبیرستان فرخنده ، دبیران برتر ، دبیرستان برتر

۷ درمان خانگی و گیاهی برای از بین بردن سلول های مرده پوست

آیا تراشیدن موها تاثیری در رشد موها دارد ؟!

نشانه های اولیه که هشدار ابتلاء به سرطان است!

کارآفرینی در حیاط ۱۲ متری به روایت یک کارآفرین


بازار گل تهران (عکس)

مجموعه برند برتر


چاپ همگام نیکان:چاپ در کرج

مهرگشت مارلیک |حمل ونقل شهری|ایاب و ذهاب شرکتها

آهن آلات صدری / آهن آلات در کرج / فروش آهن آلات کرج

نمایندگی شرکت بهمن دیزل در کرج | نمایندگی گرجی

فروشگاه فرش هوشنگ | خرید و فروش فرش دست دوم در کرج

پخش روشنایی فدک:حباب روشنایی,چراغ روشنایی

پمپ آب و لوازم کشاورزی صفری| فروش پمپ در هشتگرد


تابلوسازی و نورپردازی مهرگان


خانه دوو کرج:فروشگاه لوازم خانگی در کرج


لطیفی اسپرت (کرج)

فروشگاه مودت|فروش انواع لوله و شیرآلات در کرج

پوشاک کودک و نوجوان خاتون |پوشاک کودک و نوجوان در کرج

رنگ و ابزار پارسا / رنگ و ابزار در کرج/ یراق آلات در کرج

اپتومتریست لادن خاقانی:معاینه چشم در کرج


فست فود برگرویل | فست فود در مهرشهر


نمایندگی ۱۴۰۳و ۱۴۰۷ کرمان موتور درکرج

ماشینهای اداری مهرگان:فروش و تعمیر ماشین اداری در کرج


مهر پمپ کرج | فروش انواع پمپ آب در کرج

بازنشر مطالب اختصاصی ، صرفا با ذکر و لینک به منبع مجاز است . در غیر اینصورت ، به گوگل گزارش شده و کپی کننده از نتایج جستجو حذف خواهد شد.

این سایت تابع قوانین جاری کشور و کپی رایت است.

مجله آنلاین روزنو ، رسانه ای است مختص به خانواده ، در حوزه های مختلف زندگی .مطالب پزشکی این پایگاه ، صرفا جهت اطلاع رسانی بوده و هرگز جایگزین پزشک نیست. مجله روزنو مسئولیتی درقبال استفاده خودسرانه و بدون مشورت با پزشک ،ندارد.

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما – اگر شما هم به یبوست شدید گرفتار شدید برایتان ۱۱ راهکار خانگی برای درمان یبوست شدید آورده ایم. مواد خوراکی ارزان و قابل دسترس ! با ما همراه باشید.

چربی موجود در دانه ی کنجد همانند مرطوب کننده ی روده عمل می کند که در صورت خشک بودن مدفوع بسیار کمک کننده است. این دانه ها را می توانید به سرلاک و یا سالاد اضافه کرده و یا آسیاب آن را بر روی غذا به عنوان چاشنی بپاشید. این روش مورد علاقه ی آمیش ها (یک فرقه مسیحی) و پزشکان چینی بوده است.

یک قاشق غذاخوری شیره ی ملاس (شیره ی شکر) قبل از خواب برای درمان یبوست شدید کمک کننده است بطوریکه نتیجه ی آن را به هنگام صبح خواهید دید. ملاس را ۳ بار می جوشند تا غلیظ شود، بنابراین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است، به خصوص منیزیم به تنهایی برای درمان یبوست بسیار کمک کننده است.

فیبر همانند یک تمیز کننده ی لوله، غذا و پسماند باقی مانده از آن را در سیستم گوارشی پاک سازی کرده و مرطوب کننده ی سیستم گوارشی است.

این روش مقدار مدفوع شما را افزایش می دهد، و عضلات دستگاه گوارش را تقویت کرده تا دفع راحت تری داشته باشند. مقدار استاندارد مصرف فیبر بین ۲۰ تا ۳۵ گرم روزانه است.

مواد غذایی که سرشار از فیبر هستند عبارتند از سرلاک سبوس دار، لوبیا، عدس، بلغور جو دوسر، بادام، جو، سبزیجات، و میوه های تازه و خشک.

نعناع و زنجبیل هر دو به عنوان درمان های خانگی برای حل کردن مشکلات گوارشی تأیید شده است. نعناع حاوی منتول است که خاصیت ضد اسپاسم دارد که درنتیجه ی آن عضلات دستگاه گوارشی آرام می شوند. زنجبیل گیاهی است که طبع گرم داشته و منجر به افزایش دمای درونی بدن می شود.

گیاه شناسان بر این باور هستند که این گیاه موجب افزایش کارایی دستگاه گوارش کند است. در چای، آب داغ تحریک کننده ی دستگاه گوارش بوده و به درمان یبوست کمک کننده است. چای گل قاصدک همچنین ملینی ملایم و سم زداست.

روغن زیتون، روغن دانه های گیاهی و روعن آووکادو همگی دارای چربی های سالم است که روان کننده ی روده ها است و برای درمان یبوست شدید موثر  می باشد.

یک سالاد از برگ های سبزی که مملو از فیبر است تشکیل شده که چاشنی آن همراه با روغن زیتون، مقداری خشک بار و یا یک قاشق غذاخوری کره گیاهی بر روی میوه و یا نان تست بهترین انتخاب برای درمان یبوست است. حتی اگر شما رژیم دارید، چربی های سالم جز مواد ضروری برای عملکرد ابتدای بدن است. حتی مقدار کمی از این چربی ها برای بدن بسیار مفید است.

چرا معده عصبی می شود؟ 

پنج راه برای خوابیدن بهتر افراد مبتلا به کولیت اولسراتیو

مراقبت های بعد از آزمایش ERCP

شایع ترین عوارض کولیت اولسراتیو خارج از روده

اسید سیتریک موجود در آب لیمو نقش یک محرک را برای سیستم گوارشی شما ایفا کرده و می تواند برای دفع سموم از بدن بسیار مفید باشد.

با اضافه کردن مقداری آب لیمو به یک لیوان آب هر روز صبح، یا اضافه کردن لیمو به چای، موجب ترش مزه شدن آب و شادابی شده که نه تنها به عنوان درمان طبیعی برای یبوست محسوب می شود بلکه موجب افزایش نوشیدن آب در طول روز گردیده و در طولانی مدت دستگاه گوارش شما بهتر می شود.

قهوه روده بزرگ (کولون) را تحریک کرده و شما پس از مدت کوتاهی بعد از استفاده ی آن، نیاز به سرویس بهداشتی پیدا خواهید کرد. دیگر نوشیدنی های گرم هم اثر مشابه به قهوه را دارند.

دمنوش گیاهی و یا یک فنجان آب گرم همراه با مقداری آب لیمو (یک ملین طبیعی) یا عسل نیز می تواند کولون را تحریک کند. قهوه همچنین ادرار آور بوده پس نیاز به مصرف مایعات خواهد شد و در صورت عدم مصرف مایعات کافی ممکن است یبوست شما بدتر شود.

کشمش منبع فیبر است همچنین دارای اسید تارتاریک یا همان جوش شیرین است که خود اثر روان کنندگی دارد. در مطالعات انجام شده پزشکان به این نتیجه رسیده اند، افرادی که روزانه ۱۲۷٫۵۷ گرم کشمش (یک مشت) می خورند، غذای هضم شده ی آن ها از مسیر گوارشی در نصف زمان نسبت به زمانی که شما کشمش مصرف نمی کنید، طول می کشد.

گیلاس و زردآلو همچنین منبع غنی از فیبر بوده و می توان از گیلاس و زردآلو برای درمان یبوست شدید استفاده کرد. این میوه ها را همراه با ماست میل کنید تا از فواید پروبیوتیک های روان کننده ی روده هم بهره ببرید.

آلو سیاه از میوه هاییست که سرشار از فیبر هستند و برای درمان یبوست شدید بسیار مفید می باشند. ۳ عدد آلو سیاه حاوی ۳ گرم فیبر است و همچنین آلو سیاه دارای ترکیبی است که باعث تحریک شدن انقباض روده شده و شما نیاز به سرویس بهداشتی پیدا خواهید کرد. یکی دیگر از میوه های خشک شده ی مفید، انجیر است که برخلاف آلو نفخ چندانی نمی آورد.

مدت هاست که از روغن کرچک برای درمان خانگی یبوست استفاده می کنند. یکی از مصارف اولیه ی روغن کرچک روان ساز بودن آن است بطوریکه در صورت استفاده یک الی دو قاشق چایخوری روغن کرچک به هنگام معده ی خالی نتیجه آن را پس از حدود ۸ ساعت خواهید دید.

روغن کرچک بدلیل وجود نوعی ترکیب که در صورت استفاده شکسته می شود، بی نظیر بوده بطوریکه همان ترکیبات موجب تحریک شدن روده بزرگ و کوچک می شود.

حتی روزانه ۱۵ دقیقه پیاده روی روزانه به شما کمک می کند تا مواد غذایی از مسیر روده سریع تر عبور کند. اگر شما پس از صرف یک غذای سنگین احساس خواب آلودگی پیدا کردید تلاش کنید در همان مکانی که هستید، تحرک داشته باشید. این تحرک و فعالیت به فرآیند هضم غذا کمک کننده است و از حس سنگینی پس از صرف غذای پر کالری و حجیم جلوگیری می کند و برای درمان یبوست شدید مفید است.

منبع: rd

ترجمه: محمد مهدی مغازه ای

برای درمان یبوست چه بخوریم؟

دکتر سلام

تغذیه در دوران بارداری

مشکلات رابطه جنسی در افراد با اختلال دو قطبی

داروهایی برای کاهش درد زانو +ویدئو

تکرر ادرار چیست و چرا ایجاد می شود؟ +ویدئو

ناگفته های استنت گذاری یا بالون زدن قلب

ویدیو های سلامت

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

علل و درمان انواع جوش صورت/ویدئو

۹ ماه بارداری از ابتدا تا انتها (تشکیل و رشد جنین)+[ویدئو]

رفع سریع دندان درد به روش خانگی

کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

لیزر موهای زائد چه عوارضی دارد؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

آزمایش ایدز یا عفونت HIV در بهترین آزمایشگاه

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *