درمان فشار خون بالا در زنان باردار

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

فشار خون بالا در بارداری که یکی از دغدغه‌های زنان باردار است، همیشه خطرناک نیست، اما گاهی‌ می‌تواند اثرات ناخوشایندی بر سلامتی مادر و نوزاد داشته باشد. با ما همراه باشید تا از علل بروز فشار خون در بارداری و روش‌های کنترل و پیشگیری از آن مطلع شوید.

با توجه به یافته‌های «مؤسسه‌ی ملی قلب، ریه و خون» (NHLBI)، فشار خون بالا در دوران بارداری علت‌های مختلفی دارد:

سبک زندگی ناسالم ممکن است در دوران بارداری منجر به فشار خون بالا شود. داشتن اضافه وزن یا چاقی و نداشتن فعالیت از عوامل عمده‌‌ی ایجاد فشار خون بالا هستند.
احتمال بالا رفتن فشار خون در زنانی که اولین بارداری خود را تجربه می‌کنند است، اما خوشبختانه احتمال بروز فشار خون بالا در بارداری‌های بعدی بسیار کم می‌شود.
احتمال فشار خون بالا در زنانی که چندقلو باردار هستند است، چون بدن آنها تحت فشار بیشتری قرار دارد.
سن مادر نیز از عوامل مؤثر است، به همین دلیل زنان باردار بالای چهل سال در معرض خطر هستند.
طبق گزارش انجمن پزشکی باروری آمریکا (American Society for Reproductive Medicine)، استفاده از تکنیک‌های کمک‌باروری (مانند IVF) طی فرآیند لقاح، احتمال بالا رفتن فشار خون در زنان باردار را افزایش می‌دهد.
زنانی که قبل از بارداری فشار خون بالا دارند، نسبت به افراد دارای فشار خون طبیعی، در دوران بارداری‌ در معرض خطر هستند.

فشار خون را به صورت کسر فشار خون سیستولیک روی فشار خون دیاستولیک می‌خوانند

برای اینکه مشخص شود فشار خون «طبیعی» شما در دوران بارداری چقدر است، احتمالا پزشک در اولین ویزیت فشار خون‌تان را به عنوان فشار پایه اندازه می‌گیرد. سپس در هر ویزیت دوباره فشار خون شما را می‌گیرد و با فشار پایه مقایسه می‌کند.
فشار خون طبیعی معمولا نزدیک دوازده روی هشت میلی‌متر جیوه است.

فشار خون بالاتر از ۱۴ روی نه، یا فشار خونی که پانزده درجه بالاتر از فشار خون قبل از بارداری باشد، نگران‌کننده است.
در اوایل بارداری، معمولا از هفته‌ی پنجم تا اواسط سه ماهه‌ی دوم، ممکن است فشار خون کاهش پیدا کند زیرا هورمون‌های بارداری رگ‌های خونی را گشاد می‌کنند. در نتیجه، مقاومت در برابر جریان خون کاهش پیدا می‌کند.

برای تعیین پایین بودن فشار خون، عدد قطعی وجود ندارد، با این حال فشار خون پایین با علائمی همراه است:

در دوران بارداری، فشار خون ممکن است تغییر کند یا به سطح قبل از بارداری بازگردد. این تغییرات ممکن است به دلایل زیر باشند:

در اغلب موارد، فشار خون بالا در دوران بارداری تقریبا بلافاصله پس از زایمان از بین می‌رود. در صورتی که فشار خون پس از زایمان همچنان بالا بماند، پزشک ممکن است برای بازگشت به حالت طبیعی دارو تجویز کند.

روش‌های زیادی برای پیگیری فشار خون در طول حاملگی وجود دارد، از جمله:

اگر فشار خون پس از هفته‌ی بیستم بارداری همچنان ادامه پیدا کند، می‌تواند منجر به بروز عوارضی ار جمله پری‌اکلامپسی شود.

این بیماری می‌تواند باعث وارد آمدن آسیب جدی به اندام‌ها بدن، از جمله مغز و کلیه شود. پری‌اکلامپسی را به توکسمی یا فشار خون ناشی از بارداری نیز می‌شناسند. پری‌اکلامپسی همراه با تشنج تبدیل به اكلامپسی می‌شود که می‌تواند مرگبار باشد.

با مراقبت‌های کامل قبل از زایمان و ویزیت منظم دکتر، می‌توان علائم پری‌اکلامپسی را تشخیص داد. این علائم عبارتند از:

هلپ مخفف انگلیسی عبارت همولیز، افزایش آنزیم‌های کبدی و کاهش تعداد پلاکت‌‌ است. این مشکل وخیم و خطرناک می‌تواند یکی از عوارض پر‌ی‌اکلامپسی باشد. تهوع، استفراغ، سردرد و درد در ناحیه فوقانی شکم از نشانه‌های این سندروم است. از آنجایی که هلپ می‌تواند به شدت به اندام‌های حیاتی بدن آسیب برساند، برای سلامتی مادر و کودک و کاهش فشار خون نیاز به مراقبت‌های اورژانسی خواهد بود. در بعضی موارد حتی باید زایمان زودتر از موعد انجام شود.

فشار خون بالا در دوران بارداری می‌تواند بر میزان رشد کودک نیز تأثیر بگذارد و باعث شود وزن نوزاد هنگام تولد پایین باشد.

بر اساس مطالعات کنگره‌ی متخصصین زنان و زایمان آمریکا، دیگر عوارض فشار خون بالا عبارتند از:

دلایل خطرناک و رایج فشار خون بالا، مانند چاقی و سابقه‌ی فشار خون بالا را می‌توان از طریق رژیم غذایی و ورزش کاهش داد. البته در دوران بارداری، افزایش وزن اجتناب‌ناپذیر است. توصیه می‌شود زنان باردار با پزشک خود مشورت کنند تا بدانند چه میزان اضافه وزن طبیعی است.

رژیم‌های غذایی برای زنان باردار در هر فرد متفاوت است. با یک متخصص تغذیه صحبت کنید تا با توجه به قد و وزن‌تان برای شما بره‌ی تغذیه مناسب بنویسد.

مؤسسه‌ی ملی قلب، ریه و خون تأکید می‌کند برای کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا باید تمام اقدامات لازم را انجام دهید. باید از سیگار و الکل، که هر دو فشار خون را بالا می‌برند، دوری کنید.

بارداری باعث تغییر هورمون‌ها و تغییرات روانی و جسمی می‌شود. این تغییرات می‌تواند موجب استرس زن باردار شوند که به نوبه‌ی خود می‌تواند کنترل فشار خون بالا را دشوار‌تر کند. روش‌های کاهش استرس مانند یوگا و مراقبه را امتحان کنید.

مصرف بعضی از داروهای فشار خون رایج برای زنان باردار مناسب نیست.

هنگام بارداری از این داروها برای کاهش فشار خون استفاده نکنید:

این داروها به‌ویژه از طریق جریان خون به بدن نوزاد در حال تکامل منتقل می‌شوند و می‌توانند سلامتش را تحت تأثیر قرار دهند. همچنین این داروها می‌توانند خون را رقیق کنند، این عارضه بر توانایی مادر برای حفظ جنین اثر می‌گذارد.

متیلدپا (Methyldopa) و لبتالول (labetalol) هر دو داروهایی هستند که مصرف آنها برای کنترل فشار خون در دوران بارداری ضرری ندارند.

اگر در طول بارداری دچار فشار خون بالا شدید، حتما با پزشک خود در مورد چگونگی کنترل فشار خون صحبت کنید.

فشار خون بالا در دوران بارداری معمولا به مشکلات جدی منجر نمی‌شود. با این حال، اگر کنترل و درمان نشود، می‌تواند هم برای مادر و هم برای نوزاد خطرناک باشد. متأسفانه اختلالات فشار خون ناشی از فشار خون بالا دومین علت مرگ مادران در دوران بارداری در ایالات متحده است.

همیشه در مورد نگرانی‌های خود با دکتر خود صحبت کنید. بره‌ریزی برای مراقبت‌های قبل از زایمان می‌تواند تجربه‌ی بارداری سالمی را برایتان به ارمغان بیاورد.

قبل از اینکه باردار شوید در مورد عوامل و دلایل احتمالی فشار خون بالا تحقیق کنید و برای پایین نگه داشتن فشار خون در دوران بارداری اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید.

برگرفته از : healthline

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
.asynctrue
‘/rg_woebegone/s/1/rg.complete.js’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

دلایل سردردهای هورمونی در زنان، علائم و شیوه‌های درمانی آن

علائم التهاب دهانه رحم، علل، تشخیص و پیشگیری از آن

افزایش شیر مادر؛ ۲۵ خوراکی‌ که برای تغذیه کودک‌تان به آن احتیاج دارید

درمان سرماخوردگی در بارداری؛ مجاز به استفاده از چه داروهایی هستیم؟

علائم پولیپ رحم، عوامل ایجاد، تشخیص و درمان آن

کتاب سمفونی مردگان اثر عباس معروفی

فواید پارافین تراپی و نحوه انجام آن در منزل

جاهای دیدنی رشت؛ جاذبه‌‌های بی‌نظیر شهر باران

علائم فاویسم، علت و درمان این بیماری

کتاب بابا لنگ دراز اثر جین وبستر؛ ه‌های یک دختر جوان به قهرمان زندگی‌اش

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

‌نویسی در چطوربه منزله‌ی پذیرفتن
شرایط و مقررات
می‌باشد.

فشار خون در دوران بارداری به طور منظم، کنترل می شود. زمانی که شما فشار خون بالا دارید، قلب تان سخت تر کار می کند تا خون را به همه ی نقاط بدن تان برساند. که این می تواند به ماهیچه ی قلب آسیب بزند.
خانم های بارداری که به فشار خون بالا مبتلا هستند، به درمان های فوری نیاز دارند که به نظر می رسد برای جنین آنها خطری در پی ندارد، از طرفی احتمال آن که مادر به فشار خون بالا مبتلا شود را کاهش می دهد. فشار خون بالا بیش از ده تا پانزده در صد بارداری ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
فشار خون وابسته به بارداری و پره اکلامپسی،از شایعترین مشکلات طبی در بارداری است ویکی از سه علت مهم مرگ مادران را در کنار خونریزی و عفونت تشکیل می دهد. این اختلال، 8-5 درصد بارداریها را عارضه دار می کند. فشار خون یکی از شایعترین بحران های حاملگی است . و اينكه چگونه حاملگی، فشار خون را شدید می کند یا حتی باعث آن می شود از مشکلات حل نشده طب می باشد.

مادرانی که قصد بارداری دارند، بهتر است نکاتی را در نظر بگیرند، از جمله اینکه اگر دچار اضافه وزن هستند، قبل از بارداری وزن خود را کاهش دهند، چرا که ممکن است دچار فشار خون و پره اکلامپسی شوند. بهتر است در بره غذایی خود از نمک کمتری استفاده کنند. علاوه بر این برای مادرانی که احتمال خطر بیشتری وجود دارد، آسپرین بچه تجویز شده چرا که باعث رقیق شدن خون می‌شود.
تغذیه خانم‌های باردار بسیار حائز اهمیت بوده بخصوص تغذیه سه ماه سوم بارداری چون در این دوره نه تنها جنین بزرگ‌تر و گرسنه‌تر شده، بلکه فرآیند رشد مغز جنین سریع‌تر از قبل می‌باشد. به همین خاطر مهم است که مادر درباره رژیم غذایی مناسب در طول این دوره با متخصص تغذیه ملاقات و مشورت نماید. همچنین غذاهای پر کالری مانند سیب زمینی سرخ کرده، پیتزا و آب گوشت مصرف نکنند و از مصرف غذاهای دارای چربی زیاد پرهیز کنند.

افزایش فشار خون مادر در طی بارداری که با علایم ورم و پروتئین در ادرار همراه باشد. پره اکلامپسی یده می شود. این عارضه به های توکسمی و مسمومیت حاملگی نیز یده می شود.
پری اکلامپسی یا مسمومیت بارداری ازعوارض دوران بارداری و یک اختلال چندارگانی است که در ۳ تا ۵ درصد از حاملگی‌ها در کشورهای غربی رخ می‌دهد. این بیماری یکی از علت‌های مهم مرگ و میر مادران باردار می‌باشد که باعث عوارضی در جنین و مادر می‌شود. این عارضه بعد از هفته بیستم بارداری رخ می‌دهد و با فشار خون سیستولیک از ۱۴۰ میلیمتر جیوه و یا دیاستولیک از ۹۰ میلیمتر جیوه که معمولاً همراه با پروتئینوری است تشخیص داده می‌شود.مادران مبتلا به پره اکلامپسی در معرض خطر ی از نظر عوارض مادری و جنینی هستند به همین دلیل باید تحت مراقبتهای ویژه بارداری قرار گیرند.

– مادران شکم اول
– زنان با سابقه پره اکلامپسی در خواهر یا مادر
– زنان با سابقه پره اکلامپسی در بارداریهای قبلی
– زنان چاق

چهار نوع فشار خون در حاملگی قابل تعریف است که شدت عوارض آن ،وقوع عوارض آن در بارداری متفاوت است.
1- فشار خون حاملگی: یعنی افزایش فشار خون فقط در دوران بارداری.
2- مسمومیت بارداری(پری اکلامپسی)
3- تشنج و مسمومیت بارداری(اکلامپسی)
4- مسمومیت بارداری در فردی که قبلا فشار خون مزمن داشته است.

فشار خون در دوران بارداری، بیماری بسیار خطرناکی است که می تواند منجر به مرگ مادر یا جنین شود. علامت مهم آن افزایش فشار خون بعد از هفته ۲۰ بارداری و دفع پروتئین در ادرار است. اما بالا رفتن فشار خون قبل از این زمان همان بیماری مشهور فشار خون است که در اینجا به عنوان فشار خون مزمن از آن یاد می شود. بیماری فشار خون مزمن به معنی افزایش فشار خون بیش از ۱۴۰ روی ۹۰ قبل از بارداری یا قبل از ۲۰ هفتگی است که بعد از زایمان ادامه می یابد. در این حالت بیمار مثل سایر بیماران غیرباردار درمان می شود یعنی رژیم کم نمک و کم چربی باید رعایت شود. بیمار ورزش کند و از غذاهای سالم مثل سبزیجات و میوه ها استفاده کند و نیز با کمک پزشک و درمان دارویی، فشار خون را به حد طبیعی برساند.

مهم ترین نکته در درمان فشار خون بالا در بارداری تشخیص به موقع آن است و این که جزو کدام گروه می باشد به تشخیص به موقع بستگی دارد.
اساسا معاینات دوران بارداری هر ماه تا 28 هفتگی سپس هر دو هفته تا 36 هفتگی و بعد از آن هفتگی تا زمان زایمان است. این پیگیری ها به ما کمک می کند که در اولین فرصت تشخیص افزایش فشار خون را بدهیم.
یکی از مهمترین اقدامات درمانی استراحت است.استراحت مطلق لازم نیست.مسکن و آرام بخش هم توصیه نمی شود. کالری، پروتئین کافی، مایعات و نمک کنترل شده (بدون قطع آن ها) تاثیرات عمده ای دارد. خوشبختانه عمده موارد خفیف هستند یا نزدیک به پایان حاملگی اتفاق می افتند و از آنجایی که بهترین درمان ختم حاملگی می باشد، لذا زمان وقوع علایم اهمیت می یابد.
یکي از راه هاي درمان پره کلامپسي زايمان مي باشد. و گاهي اوقات ممکن است برا ي اين کار پزشکتان مجبور به زايمان زوردس به وسيله سزارين شود. اين تصميم بر اساس ميزان سلامت شما و جنين گرفته خواهد شد. در صورتي که مسموميت دوران بارداري شديد باشد بهترين راه درمان انجام زايمان بعد از هفته 32 بارداري است. اگر پزشکتان بتواند پره اکلامپسي را کنترل کند بهتر است تا هفته 37 بارداري صبر کرد.
شاید شنیده باشید که برخی از مکمل ها، مانند سیر، ممکن است از فشار خون بالا جلوگیری کنند. اما حقیقت این است که شواهد کافی وجود ندارد که مکمل های زیر موثر باشند؛ در نتیجه استفاده از این ها، بدون اطلاع پزشک، به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از فشار خون بالا در دوران بارداری توصیه نمی شود:

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.




خانه

موبایل

 

 

اگر بعد از هفته بيستم بارداري دچار افزايش فشار خون شديد ولي پروتئين در ادرار وجود نداشت تشخيص عبارتست از “افزايش فشار خون بارداري” كه گاهي به “افزايش فشار خون به علت بارداري” خوانده مي شود.

 

خانم هايـي كه بـعد از طـي نيمه اول بـارداري دچار افزايـش فشار خون مي شوند و در ادرار پروتئين دارند دچار اختلال پيچيده اي هستند كه پره كلاپسي يده مي شود. كسانيكه قبل از بارداري دچار فشار خون هستند و يا قبل از هفته بيستم بارداري به آن مبتلا مي شوند دچار اختلالي هستند كه فشار خون مزمن يده مي شود.

 

معمولاً افزايش فشار خون عبارتست از فشار برابر با 9/14 يا بيشتر حتي اگر يكي از اين دو عدد افزايش يابد. اين اختلال معمولاً هيچ علامت قابل توجهي ندارد مگر آنكه خيلي بالا رود.

افزايش فشار خون بارداري چه تأثيري بر سلامت من و كودك من دارد؟

 

اين امر بستگي به آن دارد كه هنگام ابتلا به افزايش فشار خون چند ماه از بارداري گذشته است و فشار خون به چه ميزان بالا مي رود. هر چه فشار خون بالاتر باشد و هر چه زودتر شروع شود خطر بيشتر است. خوشبختانه كثر خانم هايي كه دچار افزايش فشار خون در دوران بارداري ميشوند، به نوع خفيف آن مبتلا مي گردند و تا نزديك به اواخر دوران بارداري يعني هفته 37 اين مشكل بوجود نمي آيد. اگر شما نيز در اين گروه قرار داريد، هنوز هم كمي خطر وجود دارد و ممكن است پزشك شما زايمان را القا كند و يا با سزارين جنين را بدنيا آورد ولي به غير از آن شما و نوزادتان در معرض خطري بيش از آنچه با يك فشار خون طبيعي وجود دارد، نيستيد.

 

با اين حال از هر 4 خانم مبتلا به افزايش فشار خون يك نفر در دوران بارداري، زايمان و يا بلافاصله بعد از آن مبتلا به پره كلاپسي مي شود. خطر ايجاد پره كلامپسي در شرايطي كه افزايش فشار خون قبل از هفته 3 ايجاد شده باشد دو برابر است. ابتلا به افزايش فشار خون بارداري خطرات ديگري نيز بدنبال دارد از قبيل: عقب افتادن رشد در داخل رحم، زايمان زودرس، پاره شدن جفت، و مرده زايي. به همين دليل پزشك يا ماما از شما و جنين مراقبت كامل بعمل خواهد آورد.

 

چگونه ميتوان افزايش فشار خون بارداري را كنترل كرد؟

از آنجائيكه پرفشاري خون بر گردش خون جفت تأثير مي گذارد، هنگام تشخيص چنين علامتي پزشك يا ماما درخواست سونوگرافي مي كند تا از رشد كافي جنين و ميزان كافي مايع آمنيوتيك اطمينان حاصل كند. ممكن است يك سري آزمايشات بيو فيزيكي (BBP) نيز براي شما درخواست شود تا از سلامت جنين اطمينان حاصل گردد و در بعضي از موارد خاص درخواست سونوگرافي با داپلر مي شود تا جريان خون جنين كنترل گردد. پزشك يا ماما ممكن است يك سري آزمايشات خون نيز درخواست كند و از شما بخواهد كه ادرار 24 ساعته خود را جمع آوري كنيد تا از نظر وجود پروتئين بررسي شود. (اين آزمايش از آزمايش ادرار با نوارهاي مخصوصي كه هنگام مراجعه براي مراقبت هاي دوران بارداري انجام مي شود، دقيق تر است). اين آزمايشات به پزشك كمك مي كند تا در صورت وجود پره كلاپسي آنرا تشخيص دهد و هر نوع تغيير ديگر در وضعيت شما را در آينده تحت نظر قرار دهد. علاوه بر اين ارزيابي اوليه، رسيدگي به افزايش فشار خون بستگي به ميزان فشار خون و وضعيت جنين و نيز ميزاني كه از بارداري شما گذشته است، خواهد داشت.

افزايش خفيف فشار خون

اگر در هفته 37 بارداري يا ديرتر به افزايش مختصر فشار خون مبتلا شده‌ايد، احتمالاً پزشك زايمان شما را القا خواهد كرد (و يا در صورتيكه جنين نتواند مراحل زايمان را تحمل كند و يا به علل ديگري زايمان طبيعي براي شما غير ممكن باشد، جنين را با سزارين بدنيا خواهد آورد). اگر هنوز به هفتۀ 37 بارداري نرسيده‌ايد ولي افزايش فشار خون خفيف است، ممكن است به مدت چند هفته بستري شويد تا تحت نظر قرار گيريد. پس از آن اگر وضع شما و جنين مناسب بود ممكن است مرخص شويد تا زندگي روزمره را از سر گيريد و يا تا حدي در منزل در حال استراحت مطلق باشيد.

 

‍ بايد فواصل معاينات را كوتاهتر كنيد تا فشارخون، وجود پروتئين در ادرار و هر گونه تغيير در وضع شما زود به زود كنترل شود. مي‌توان وضع جنين را با اندازه‌گيري هفتگي و يا هر دو هفته يكبار BPP و تست‌هاي non stress از نزديك كنترل كرد. با انجام تقريباً هر سه هفته يكبار سونوگرافي نيز مي‌توان رشد جنين را زير نظر داشت.

 

بعلاوه ممكن است پزشك يا ماما از شما بخواهد تا حركات جنين را در هر روز بشماريد. اين روش براي كنترل سلامت جنين در فواصل معاينات پيش از زايمان بسيار عمل مناسبي است. در صورتيكه متوجه شديد كه تعداد حركات كمتر از قبـل شده اسـت بلافاصـله به پزشك خود اطـلاع دهيـد.

 

اگر علائم پره كلامپسي (ورم، افزايش ناگهاني وزن، سردرد مداوم يا شديد، تغييرات ديد، درد بالاي شكم و يا حساسيت آن ناحيه و يا تهوع و استفراغ) و يا علائم پارگي جفت (لكه بيني يا خونريزي از واژن يا درد و حساس شدن رحم در لمس) در شما ايجاد شود بايد فوراً مورد معاينه قرار گيريد. اگر شما يا جنين در معرض خطر جدي قرار گيريد احتمالاً در بيمارستان بستري خواهيد شد و هر چه زودتر بايد جنين بدنيا آيد.

افزايش شديد فشار خون

اگر فشارخون شما شديداً افزايش يافته است (11/16 يا بيشتر) تحت درمان داروئي قرار خواهيد گرفت تا فشارخون پائين آيد و تا زمانِِ تولدِ نوزاد بستري خواهيد شد. اگر در هفته 34 بارداري يا بعد از آن قرار داشته باشيد، زايمان را القا خواهند كرد و يا جنين را با سزارين بدنيا خواهند آورد. اگر هنوز به هفته 34 بارداري نرسيده‌ايد به شما كورتيكوستروئيد تجويز خواهد شد تا تكامل ريه‌ها و ساير اعضاي بدن جنين تسريع گردد.

 

اگر وضعيت شما رو به وخامت مي رود و يا وزن جنين اضافه نمي شود احتمالاً زايمان القا خواهد شد و يا با كمك سزارين جنين بدنيا خواهد آمد، حتي اگر هنوز نارس باشد. اگر زايمان فوري لازم نباشد شما را در بيمارستان بستري خواهند كرد تا هم خودتان و هم جنين تحت نظر باشيد و در عين حال جنين فرصت بيشتري براي تكامل خواهد داشت.

 

آيا بعد از زايمان فشارخون به حد طبيعي مي‌رسد؟

بعد از زايمان فشارخون شما دقيقاً كنترل خواهد شد و پزشك يا ماما بدقت شما را از نظر وخامت فشار خون و يا بروز پره كلامپسي تحت نظر خواهد گرفت. در صورتيكه علائم پره كلامپسي را در خود مشاهده كرديد، خواه در منزل هستيد و يا در بيمارستان، حتماً به او اطلاع دهيد. به احتمال قوي يك هفته پس از زايمان فشارخون شما به حد طبيعي مي‌رسد.

 

با اين حال، در بعضي از خانم‌ها فشارخون همچنان بالا باقي خواهد ماند. اين بدان معناست كه شما احتمالاً همواره مبتلا به پرفشاري خون بوده‌ايد ولي از آن بي خبر بوده‌ايد. بارداري معمولاً باعث مي شود كه فشارخون در پايان سه ماهه اول و در طول سه ماهه دوم پائين رود؛ بنابراين فشار خون مزمن بطور موقت مخفي مي شود. اگر قبل از بارداري فشار خون خود را كنترل نكرده‌ايد و اولين معاينه دوران بارداري در اواخر سه ماهه اول صورت گرفته است ممكن است تا اواخر دوران بارداري متوجه افزايش فشارخون نشويد.

 

منبع:ninisite.com


بارداری و زایمان راحت با

جلوگیری از ریزش مو

تقویت رشد مو

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *