درمان عفونت گلو با قرص

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

گلودرد چرکی عفونت باکتریایی است که باعث می‌شود گلوی شما دردناک و متورم شود. در حقیقت باکتری استرپتوکوک نوع A باعث می‌شود به این بیماری مبتلا شوید. کودکان و بزرگسالان در هر سن‌وسالی ممکن است به این بیماری مبتلا شوند. اما گلودرد چرکی در کودکان بین ۵ تا ۱۵ سال معمول‌تر است. همچنین باید گفت که عطسه و سرفه باعث می‌شود این بیماری به افراد دیگر نیز منتقل شود. با ما باشید تا در این نوشته با علائم، راه‌‌های تشخیص و درمان آن آشنا شوید.درمان عفونت گلو با قرص

شدت گلودرد چرکی در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد علائم خفیفی مانند گلودرد را تجربه می‌کنند. ولی برخی دیگر علائم شدیدتری مانند تب و مشکل بلعیدن دارند. معمول‌ترین علائم گلو‌درد چرکی شامل این موارد می‌شوند:

علائم گلودرد چرکی معمولا ۵ روز بعد از آلوده‌ شدن به باکتری بروز می‌کنند.

عفونت استرپ دلیل تمام گلودردها نیست. بیماری‌های دیگری هم هستند که می‌توانند باعث گلودرد شوند. این بیماری‌ها عبارت‌اند از:

گلودردهایی که به‌خاطر بیماری‌های دیگر به‌وجود آمده‌اند، خودبه‌خود بعد از چند روز بهتر می‌شوند. گاهی‌اوقات حتی به درمان هم نیاز نیست.

اگر این مشکلات را داشتید، با پزشک خود تماس بگیرید:

اگر مدت زیادی است که به گلودرد چرکی مبتلا هستید، پزشک می‌تواند گلوی شما را معاینه کند و به‌دنبال علائم تورم بگردد. دکتر احتمالا گردن شما را هم معاینه می‌کند تا ببیند غدد لنفاوی متورم شده‌اند یا نه. او در مورد علائم دیگر هم از شما می‌پرسد و احتمالا یک آزمایش سریع استرپ هم در مطب خود انجام دهد.

این آزمایش نشان می‌دهد که آیا گلودرد شما به‌خاطر عفونت استرپ ایجاد شده یا به‌خاطر نوع دیگری از باکتری یا میکروب است. در این آزمایش پزشک با گوش‌پاک‌کن نمونه‌ای از گلوی شما برمی‌دارد. بعد این نمونه را به آزمایشگاه می‌فرستد تا آن را برای نشانه‌های باکتری بررسی کند. نتیجه‌ی این آزمایش چند روز بعد آماده می‌شود.

اگر پزشک شما تشخیص داد که گلودرد چرکی دارید، برای درمان آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند. این دارو از پخش شدن باکتری و عفونت جلوگیری می‌کند. چندین نوع آنتی‌بیوتیک وجود دارند، اما معمول‌ترین داروهای تجویزشده برای گلودرد چرکی پنیسیلین و آموکسی‌سیلین هستند.

باید دوره‌ی درمان با این آنتی‌بیوتیک‌ها را به پایان ببرید تا باکتری‌ها کاملا ازبین بروند. برخی افراد بعد از اینکه از نشانه‌های بیماری خلاص شدند، مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را قطع می‌کنند. این باعث می‌شود بیماری بازگردد. در این صورت نشانه‌های بیماری هم بازمی‌گردند.

علاوه‌بر آنتی‌بیوتیک‌ها، درمان‌های خانگی دیگری هم هستند که می‌توانید با آنها گلودرد چرکی را بهبود ببخشید. این درمان‌ها شامل این موارد می‌شوند:

اگر گلودرد چرکی را درمان کنید، علائم آن در طول یک هفته ازبین خواهند رفت. ولی اگر درمان آن را به‌تأخیر بیندازید، ممکن است دچار مشکلات جدی شوید. این مشکلات شامل این موارد می‌شوند:

برای کاهش خطر این عوارض، اگر عفونت چرکی بعد از ۴۸ ساعت که از آنتی‌بیوتیک استفاده کردید بهتر نشد، حتما با پزشک خود تماس بگیرید. شاید بهتر باشد از آنتی‌بیوتیک دیگری برای مبارزه با عفونت استفاده کنید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

خواص خوراکی ها

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

خواص شنبلیله؛ ۱۳ خاصیت درمانی، نحوه‌ مصرف و عوارض جانبی

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو
درمان عفونت گلو با قرص

تعریف عزت نفس و ۶ توصیه کاربردی برای افزایش عزت نفس


انواع پیتزا؛ چند نوع پیتزا داریم؟

معرفی کتاب مدیریت زمان به روش اساتید هاروارد

نظریه خودتعیین‌کنندگی؛ چطور مشتاقانه اهداف‌مان را دنبال کنیم؟


چگونه خلق و خوی‌مان را بهتر کنیم؟

فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها


سالم ترین میوه های جهان را بشناسید

گران ترین تصادف های دنیا؛ ۱۰ خودروی لوکس که در چند لحظه از بین رفتند

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد

عجیب ترین شغل های دنیا که شما را در سرگرمی و لذت غرق می‌کنند

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *