درمان عفونت چشم گربه خیابانی

درمان عفونت چشم گربه خیابانی
درمان عفونت چشم گربه خیابانی

© 2019 skypenguin.ru – Советы по уходу за домашними животными




همانند سایر بیماری ها، تشخیص به موقع مشکل اولین گام در شناسایی و درمان عفونت چشم در گربه هاست. اما از آنجایی که گربه های کوچک تر بسیار خوددار هستند و حتی زمانی که حالشان خوب نیست چیزی بروز نمی دهند، دانستن مشکل و تلاش برای برطرف کردن آن کمی دشوار خواهد بود. در این مقاله سعی می کنیم نکاتی را معرفی نماییم که به تشخیص و درمان مشکلات چشم در گربه ها کمک می کند.

چشم گربه

اولین کاری که به هنگام بررسی سلامت چشم گربه باید انجام دهید این است که اطلاعات بیشتری در مورد این اندام به دست آورید.رنگ چشم های گربه چگونه است؟ پلک سوم آن ها چه شکلی است؟ داشتن اطلاعات پایه بسیار مهم است پس باید این موضوع را هم شناسایی کنید. مواردی همچون کمبود خواب می تواند باعث صورتی شدن پلک سوم شود.

بعد از اینکه اطلاعات لازم در مورد چشم طبیعی گربه ها به دست آورید می توانید نشانه های عفونت را مورد بررسی قرار دهید. این نشانه ها ممکن است قرمزی چشم تا ترشحات و خارش و مالش آن باشد.

درمان عفونت چشم گربه خیابانی

با اینحال باید بدانید که شما متخصص نیستید و به تنهایی نمی توانید این نشانه ها را شناسایی کنید. نشانه های مشکلات چشمی خاص نیستند. این مشکلات علل بسیار متنوعی دارند که از جمله آن ها می توان به عفونت و مشکلات داخل چشم اشاره کرد. تا زمانی که ندانید چه چیزی باعث بروز این مشکلات شده است قادر نخواهید بود روش درمانی مناسبی را اتخاذ کنید.  متخصصان بر این باورند که اگر متوجه مشکلی در چشم های گربه شدید باید بلافاصله با دامپزشک تماس بگیرید. ممکن است این شرایط زیاد اورژانسی نباشد اما باید به سراغ دامپزشک بروید.

بیشتر گربه هایی که به خاطر قرمزی چشم و سایر نشانه ها به دامپزشک اورده می شوند برخی از  اشکال ورم ملتحمه را از خود بروز می دهند که با التهاب غشای مخاطی مشخص می شود که پوشش داخلی پلک و بخش هایی از چشم را می پوشاند. علل بسیار زیادی برای ورم ملتحمه ممکن است وجود داشته باشد که از جمله این موارد می توان به عفونت باکتریایی، عفونت ویروسی و تروما اشاره کرد.  علل بروز این عفونت ها ممکن است یکی نباشد و برخی از آن ها نشانه مشکلات مزمن خواهد بود. یکی از رایج ترین عفونت هایی که در این شرایط رخ می دهد هرپس ویروس مرتبط با گربه هاست. این شرایط بسیار عودکننده است. به همین خاطر ممکن است مجبور شوید  در طول چندین ماه یا حتی یکسال به درمان چنین شرایطی بپردازید. ویروس هرپس یکی از مقصران اصلی بیشتر بیماری های  چشمی گربه هاست. احتمال بروز تروما نیز وجود دارد. اگر چشم گربه تان به خاطر شاخه درخت خراشیده شده یا توسط گربه دیگری اسیب دیده است  این چشم اسیب دیده ممکن است عفونت کرده باشد و به درمان نیاز داشته باشد. تروما و برخی از انواع عفونت ها نیز ممکن است به زخم منجر شوند.  دلیل دیگری  هم وجود دارد که صاحبان گربه ها نباید به خود تشخیصی بپردازند. این موضوع بدین خاطر  است که در برخی از شرایط قرمزی،ترشحات یا سایر نشانه ها ممکن است الزاما به خاطر عفونت چشمی رخ ندهد. برخی از گربه ها بیماری های چشمی را به خاطر پیری توسعه می دهند. انواع مختلفی از سرطان ها هم وجود دارد که ممکن است در چشم گربه ها توسعه یابد. به همین خاطر است که شما باید ساختار چشم گربه را بشناسید و بدانید چه تغییری در آن رخ داده است.

 همانطور که قبلا نیز بیان کردیم علل عفونت چشمی خاص نیستند و به همین خاطر دامپزشکان از ابزارهای مختلفی برای تشخیص استفاده می کنند.  در ابتدا به این موضوع دقت می کنند که کدام بخش از چشم گربه قرمز شده است.  ممکن است گربه شما تنها مشکل پلک داشته باشد و مشکلی در کره چشم وجود نداشته باشد. اگر مشکل در خود چشم باشد می توان وجود زخم یا خراش در آن را مورد بررسی قرار داد. برای شرایطی که تشخیص دشوارتری دارند می توان از ابزارهایی استفاده کرد که به دامپزشک اجازه می دهد شبکیه و حفره های چشم را بررسی کند و مایع التهابی را در آن تشخیص دهد.

درمان عفونت چشم ممکن است از درمان های موضعی تا آنتی بیوتیک های خوراکی و حتی جراحی چشم متفاوت باشد.  اگر مشکلی در چشم گربه وجود داشته باشد که نیازمند درمان خوراکی یا قطره ها و پمادهای موضعی باشد، دامپزشک تلاش می کند نحوه استفاده از داروها را به شما یاد بدهد. با اینحال ساده بودن یا نبودن این مدیرین به گربه شما بستگی دارد. اگر عفونت به خاطر خراش یا زخم ایجاد شده باشد، دامپزشک معمولا آن را با قطره یا داروهای خوراکی برای مدیریت درد، درمان می کند. با اینحال اگر شرایط گربه بهبود پیدا نکرد، باید فرایندهای دیگری برای تحریک فرآیند درمان اتخاذ شود.

اگر گربه شما دارو مصرف نمی کند بهتر است با دامپزشک مشورت کنید. استرس می تواند مشکلات چشمی را بدتر کند حتی اگر گربه چنین درمان هایی را دریافت نماید. دادن دارو به گربه می تواند بسیار استرس زا باشد و حتی بیماری را بدتر کند به خصوص اگر عفونت ویروسی همچون هرپس وجود داشته باشد. شما باید رابطه خوبی با گربه خود داشته باشید.  باید بدانید مبارزه بین شما و گربه ارزشمند هست یا خیر؟  اگر او شرایط مزمنی داشته باشد ممکن است مجبور شوید داروها و فرایند درمان را برای چند ماه یا سال ادامه دهید. اگر در این موقعیت گیر افتادید با دامپزشک در مورد گزینه های درمانی مختلف صحبت کنید.

متخصصان بر این باورند که استفاده از داروهایی که برای انسان ها یا سایر حیوانات خانگی طراحی شده است  در گربه ها مفید و موثر نخواهد بود. از هر قطره چشم بدون نسخه ای برای گربه استفاده نکنید مگر اینکه دامپزشک آن را توصیه کرده باشد. هر چیزی که بدون اطلاع دامپزشک مصرف شود می تواند اثرات منفی بر روی گربه داشته باشد. قطره های چشمی که برای سگ ها طراحی شده اند را نمی توان در گربه ها مورد استفاده قرار داد. برخی از صاحبان گربه ها فکر می کنند که ساختار چشم سگ و گربه با هم یکی است اما واقعیت چنین نیست. داروهایی که برای درمان مشکلات چشم سگ به کار می رود می تواند برای گربه ها مضر باشد. این موضوع بدین خاطر است که بیشتر داروهای چشمی سگ ها در برگیرنده انتی بیوتیک ها و استروئیدهاست و استروئید باید در گربه ها با احتیاط مصرف شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

در ادامه سری آموزش های تربیت سگ تصمیم داریم تا در این مقاله اعمال عمومی آموزش سگ را به… ادامه مطلب

مسئله‌ای که همه دارندگان حیوانات خانگی با آن روبه رو هستند، این است که هنگام مسافرت با حیوان خانگی… ادامه مطلب

اخیرا گربه ای را به جمع خانواده خود اضافه کرده اید؟ تبریک می گوییم.  همه ما خوب می دانیم… ادامه مطلب

در جهان بشر، حذف غلات از رژیم غذایی به همه چیز از جمله کاهش چربی شکم، بهبود تن پوست،… ادامه مطلب

در ادامه سری مقالات آموزش سگ در این مقاله به آموزش دستور منتظر ماندن در راهرو به سگ میپردازیم. تربیت سگ گاهی ممکن است… ادامه مطلب

گربه شما به چه غذایی نیاز دارد؟غذایی که به گربه خود می دهید تاثیر بسیار زیادی بر روی زندگی،… ادامه مطلب

یکی از دوست داشتنی ترین حیوانات خانگی گربه ها هستند که نگهداری از اون ‌ها سرگرمی خیلی جذابی هست… ادامه مطلب

زمانی که صحبت از مراقبت از گربه ها به میان می اید، توصیه های ساده ای وجود دارد که… ادامه مطلب

ما مقالاتی در زمینه آموزش سگ منتشر کرده‌ایم. در ادامه آموزش های تربیت سگ امروز به آموزش دستور آمدن… ادامه مطلب

راه‌های زیادی برای ایجاد یک رژیم غذایی مناسب برای سگتان وجود دارد. در کل بهتر است هر غذایی را… ادامه مطلب

ما را در شبکه‌های مجازی دنبال کنید. در صفحات ما مطالبی هست که در سایت منتشر نمی‌شود

برای اطلاع از تخفیف ها و جشنواره ها ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید

درمان عفونت چشم گربه خیابانی
درمان عفونت چشم گربه خیابانی
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *