درمان عفونت سرماخوردگی در بارداری

درمان عفونت سرماخوردگی در بارداری
درمان عفونت سرماخوردگی در بارداری

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

خانم‌ها در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری نگران مبتلا شدن به سرماخوردگی و آنفولانزا هستند، چون می‌ترسند سلامت کودک دلبندشان تحت تأثیر بیماری آنها قرار بگیرد. علاوه‌براین به‌علت ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در دوره‌ی بارداری، احتمال بیمار شدن زنان باردار نسبت به قبل افزایش می‌یابد و این مسئله هم به نگرانی آنها می‌افزاید. اما نیازی به ترسیدن نیست. برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی در دوره‌ی بارداری نیز روش‌ها و داروهای بی‌خطری وجود دارد. مطلب زیر به معرفی داروهای مطمئن و خطرناک برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی در بارداری و همچنین ارائه‌ی روش‌های خانگی برای درمان آنها می‌پردازد.درمان عفونت سرماخوردگی در بارداری

هر چیزی که در دوره‌ی بارداری برای شما اتفاق بیفتد، نه‌تنها روی بدن خودتان بلکه روی سلامت کودک متولدنشده‌تان نیز اثر می‌گذارد. آگاهی از این مسئله می‌تواند مقابله با بیماری را پیچیده‌تر کند.

درگذشته اگر شما به آنفولانزا یا سرماخوردگی مبتلا می‌شدید، می‌توانستید از یک داروی ضداحتقان بدون نیاز به نسخه (OTC) استفاده کنید اما حالا ممکن است نگران باشید که آیا داروی مصرفی شما در دوره‌ی بارداری بی‌خطر است یا نه. اگرچه داروها می‌توانند علائم بیماری شما را کاهش دهند اما شما نمی‌خواهید که به‌خاطر مصرف آنها مشکلی برای کودک‌تان به‌وجود بیاید.

داروهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید در دوره‌ی بارداری مصرف کنید، بنابراین درمان سرماخوردگی یا آنفولانزا در طول بارداری لزوما نباید تجربه‌ی استرس‌زایی باشد.

با توجه به سیستم سلامت دانشگاه میشیگان و اکثر پزشکان زنان و زایمان، بهتر است در ۱۲ هفته‌ی اول بارداری از مصرف هرگونه دارویی اجتناب کنید. چون این زمانی حیاتی برای رشد اندام‌های مهم کودک‌تان است. همچنین بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که پس از هفته‌ی ۲۸ بارداری نیز مراقب داروهای مصرفی‌تان باشید. بنابراین اگر درحال‌حاضر باردار هستید یا سعی دارید باردار شوید، قبل از مصرف هرگونه دارویی حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

از مصرف داروهای همه‌کاره که در آنها مواد تشکیل‌دهنده‌ی مختلف برای مقابله با علائم بسیار باهم ترکیب شده‌اند، اجتناب کنید. درعوض برای برطرف کردن علائمی که دارید، داروهای تکی (واحد) را انتخاب کنید. همچنین شما باید از مصرف داروهای زیر در دوره‌ی بارداری پرهیز کنید، مگر آنکه خود پزشک‌تان آنها را تجویز کرده باشد. این داروها احتمال بروز مشکلات مختلف را در دوره‌ی بارداری افزایش می‌دهند:

هنگامی‌که شما در دوره‌ی بارداری بیمار می‌شوید، اول باید کارهای زیر را انجام دهید:

اگر علائم شما بدتر شدند، ممکن است لازم باشد موارد زیر را امتحان کنید:

سرماخوردگی و آنفولانزا دارای علائم مشترک بسیاری هستند، مانند سرفه و آبریزش بینی. بااین‌حال چند تفاوت وجود دارد که به شما امکان می‌دهد آنها را از هم تشخیص دهید. اگر علائم شما به‌طور کلی خفیف هستند، پس احتمالا سرما خورده‌اید، اما علائمی مانند داشتن لرز و احساس خستگی شدید معمولا مربوط به آنفولانزا هستند.

همان‌طور که می‌دانید بدن در طول بارداری دچار تغییراتی می‌شود. یکی از آن تغییرات، این است که سیستم ایمنی بدن در این دوره، ضعیف می‌شود. یک سیستم ایمنی ضعیف‌تر باعث می‌شود که بدن مادر، نوزاد متولدنشده را پس نزند. بااین‌حال با ضعیف شدن سیستم ایمنی زنان باردار، آنها نسبت به عفونت‌های ویروسی و باکتریایی آسیب‌پذیرتر می‌شوند.

همچنین زنان باردار در مقایسه با زنان غیرباردار هم‌سن‌شان، بیشتر احتمال دارد که به عوارض ناشی از آنفولانزا دچار شوند. این عوارض می‌توانند شامل پنومونی (سینه پهلو یا ذات الریه)، برونشیت یا عفونت‌های سینوسی باشد.

دریافت یک واکسن آنفولانزا، خطر ابتلا به عفونت و عوارض ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، دریافت واکسن آنفولانزا می‌تواند تا ۶ ماه پس از تولد به محافظت از زنان باردار و نوزادان آنها کمک کند. بنابراین مهم است که زنان باردار درمورد دریافت واکسن آنفولانزا با پزشک‌شان مشورت کنند.

سایر کارهایی که شما می‌توانید برای پیشگیری از سرماخوردگی انجام دهید، عبارت‌اند از:

اگرچه اکثر سرماخوردگی‌ها مشکلی برای نوزاد متولد‌نشده ایجاد نمی‌کنند اما آنفولانزا باید جدی گرفته شود. عوارض ناشی از آنفولانزا، خطر زایمان زودرس و نقایص زمان تولد را افزایش می‌دهند. اگر متوجه‌ی علائم زیر شدید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید:

CDC توصیه می‌کند زنانی که علائم شبه‌آنفولانزا دارند، بلافاصله با داروهای ضدویروسی درمان شوند. مثل همیشه اگر هرگونه سؤال یا ابهامی درمورد بیماری‌تان داشتید، با پزشک‌تان تماس بگیرید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

تربیت کودک را باید بیست سال پیش از تولدش آغاز كرد

7000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

بسیار مفید و حالب. مرسی

لطف دارید دوست عزیز.

درمان عفونت سرماخوردگی در بارداری

ممنون از مطالب مفیدتون

خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده.

جالب بود، ممنون…

لطف دارید دوست گرامی.

سلامت زنان

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

علت تکرر ادرار در زنان؛ تشخیص و درمان خانگی تکرر ادرار در زنان

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه


جلوگیری از سرطان سینه با ۱۵ خوراکی سالم

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

آخرین مطالب

کتاب جنس ضعیف؛ گزارشی از وضعیت زندگی زنان در کشور‌های مختلف

خواص سیاه دانه و عوارض جانبی آن برای سلامتی

پاسخ به ۲۸ سوال مهم داوطلبان کنکور سراسری ۹۸

راهنمای جامع راه اندازی سایت در ۵ مرحله

اسهال صبحگاهی؛ علت، روش‌های پیشگیری و درمان آن

ترین های جهان

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

بهترین فیلم های ترسناک دنیا که دلهره و ترس را به جان‌تان می‌اندازند

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص…

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

درمان عفونت سرماخوردگی در بارداری

آرایش

مدل مو

مدل لباس

درمان سریع سرماخوردگی

 سرماخوردگی به طور کلی بیماری خطرناکی نیست اما هنگام سرماخوردگی در بارداری احتمال دارد مشکل حاد تر و شدیدتر شود و البته به دلیل محدودیت های مصرف دارو زنان باردار با مشکلات بیشتری نسبت به سایر افراد دست و پنجه نرم می کنند. ناراحتی های مربوط به بینی نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که در طول دوره بارداری به علت تاثیر هورمون ها بر مجرای تنفسی و بینی معمول است.در زمان بارداری سیستم بدن خانم باردار تمام تلاش خود را برای رشد جنین متمرکز می کند. بنابراین بدن شما بیشتر در معرض ویروسهای سرماخوردگی و آنفولانزا قرار می گیرد.

در ابتدا باید زنان باردار مراقب باشند تا مبتلا به آنفلونزا و سرماخوردگی نشوند زیرا که پیشگیری بسیار راحت تر از درمان است. مصرف میوه و سبزیجات تازه به مقدار زیاد و غلات کامل. این دسته از غذاها به بدن شما مواد معدنی و ویتامین های آنتی اکسیدان از قبیل ویتامین سی را می رسانند و به کشتن عفونتها در بدن کمک می کنند.

خوردن آب، آبمیوه و چای های گیاهی ، باعث بهبود حجم ویتامین و مواد معدنی در بدن است. سعی کنید میزان مصرف کافئین و نوشیدنی های شیرین را در دوران بارداری محدود کنید. زمانی احساس می کنید نیاز است، استراحت کرده تا میزان استرس را تا جایی که ممکن است به حداقل برسانید.

نرمش های سبک انجام دهید. این کار باعث گردش بهتر خون در بدن شده . به بدن کمک می کند تا بهتر با عفونتها مبارزه کند.

در صورت ابتلا به سرماخوردگی بدون تجویز پزشک از هیچ دارویی استفاده نکنید و در صورت مراجعه به پزشک حتما وی را از بارداری خود مطلع سازید و حتی المقدور از روش های طبیعی برای درمان بیماری خود استفاده کنید.

نوشیدن آب، بدن را تمیز می کند. در واقع نوشیدن آب توکسین ها یا همان سموم بدن و باکتری ها و ویروس ها را دفع می کند. لازم است که روزانه یک و نیم لیتر آب مصرف شود. در دوره ی سرماخوردگی برای خودتان جوشانده های مناسب و سوپ مرغ، تهیه و میل کنید.

سوپ داغ با پیاز، سیر و اندکی فلفل مجاری تنفسی را باز می کند. توصیه می کنیم شربت عسل، لیموترش و آب جوش میل کنید. این شربت حساسیت سینه را تسکین می دهد و دارای قدرت ضدعفونی کنندگی بالایی است.

پیاز ضدعفونی کننده ی موثری است. پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می برد.

۱۰۰ گرم پیاز را خرد کنید و در ۲۰ سی سی لیتر آب و به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. دوباره محلول را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید مثل شربت غلیظ شود. روزانه ۲ تا ۶ قاشق چای خوری از این شربت میل کنید.

بخور دادن در دوره ی سرماخوردگی باعث می شود که مجاری تنفسی باز شود. به خاطر اینکه گرما باعث انبساط رگ های خونی و افزایش سرعت جریان خون می شود و به این ترتیب سرعت عکس العمل سیستم ایمنی بدن را بالا می برد. توجه داشته باشید که خود بخار تأثیر مفیدی در درمان سرماخوردگی دارد. حمام، سونا و حتی دوش آب گرم باعث بهبود سرماخوردگی می شود.

یکی از بخورهای مفید بخور با اسطوخودوس است. برای این کار ۵ قطره روغن اسطوخودوس را به یک کاسه آب داغ اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بخور دهید. اگر سرماخوردگی تان شدید بود این کار را روزی سه مرتبه تکرار کنید. در صورتی که سرماخوردگی تان خفیف بود یک مرتبه قبل از خواب بخور اسطوخودوس دهید. باید بدانید اسطوخودوس خواص ضدعفونی کننده و ضدالتهابی دارد که ترشحات بینی را بهبود می دهد.

اکالیپتوس به طوری موثر با بیمارهای تنفسی مقابله می کند. به خاطر اینکه این گیاه ضدعفونی کننده و خلط آور است. خواص دارویی این گیاه مدیون ماده ایی به نام اوکالیپتول است. این ماده به طور مستقیم روی سلول های برونشیت تأثیر می گذارد.

پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می برد.

ترکیبات اکالیپتوس ترشحات ریوی را روان کرده و دفع آن ها را آسان تر می سازند. این گیاه التهاب مجاری تنفسی را درمان می کند.زمانی که سرما می خورید ۱۵ تا ۲۰ قطره روغن اکالیپتوس را در ۲۵ میلی گرم روغن مایع گیاهی ریخته و سینه تان را با آن ماساژ دهید. هر روز ۳ مرتبه این کار را تکرار کنید.

شستشو دادن بینی با سرم شستشو یا آب نمک معمولی باعث تمیز شدن مجاری بینی و از بین رفتن خلط می شود. زمانی که مجاری تنفسی شستشو داده نشود شرایطی به وجود می آید که میکروب ها در مجاری تنفسی بیشتر شوند.

برای شستشوی مجاری تنفسی تان یک لیتر آب را با یک قاشق چای خوری پُر نمک بجوشانید و بگذارید تا خنک شود. آب نمک را در مشتتان ریخته و وارد سوراخ های بینتان کرده سرتان را به عقب ببرید به طوری که آب نمک وارد مجاری بینی تان شود و مخاط را تمیز کند. هر روز این کار را چندین با تکرار کنید خواهید دید که به زودی علائم بیماری تان رفع خواهد شد.

به محض بروز علائم سرماخوردگی ازاین خوراکی های مصرف کنید :

درمان سرماخوردگی در بارداری

نعناع : بهتر است هنگام سرماخوردگی برگ نعناع را به آب جوش اضافه و مصرف کنید تا گلودرد شما را تسکین دهد. عصاره آن را به آبی که در حالت بخار کردن است اضافه کنید تا هوای خشک را مرطوب کند.

درمان سرماخوردگی در بارداری

فلفل: ماده ای به نام «capsaicin» موجود در فلفل تند عملکردی شبیه یک ماده محرک را دارد که باعث تحریک ترشح خلط و ترشحات بینی می شود.

درمان عفونت سرماخوردگی در بارداری

درمان سرماخوردگی در بارداری

زنجبیل: زنجبیل دم کرده در صورتی که  تب و لرز  کرده اید بدن را گرم می کند. یک قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده را به یک لیوان آب داغ اضافه و مصرف کنید.

درمان سریع سرماخوردگی

دارچین: همانند زنجبیل طعم تندی دارد و احساس گرمی ایجاد می کند. کمی پودر دارچین به آب داغ اضافه کنید یا چند چوب دارچین بجوشانید تا بخار آن گرفتگی بینی را برطرف کند. از این مایع به عنوان نوشیدنی هم می توانید استفاده کنید.

سرماخوردگی در بارداری

عسل: عسل را هرطور که استفاده کنید، درمانی برای سرماخوردگی به حساب می آید. بررسی ها نشان می دهد کودکانی که روزی یک قاشق چای خوری عسل مصرف می کنند هنگام سرماخوردگی کمتر سرفه می کنند و خواب بهتری دارند.

سرماخوردگی در بارداری

لیمو: ویتامین c موجود در آن برای درمان این بیماری موثر است. از آن جا که مصرف آب لیمو هنگام سرماخوردگی اهمیت زیادی دارد، برای طعم دار کردن آب از لیمو استفاده کنید. برای رفع گلودرد، کمی لیمو در یک لیوان آب جوش بریزید و یک قاشق چای خوری عسل و یا کمی زنجبیل به آن اضافه و مصرف کنید.

درمان سریع سرماخوردگی

آب نمک: قرار دادن نمک روی زخم می تواند آزاردهنده باشد اما غرغره کردن آب نمک می تواند تسکین دهنده گلودرد باشد. زیرا آب نمک التهاب گلو را کاهش می دهد. نصف قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب مخلوط کنید و آرام غرغره کنید. این کار را بر حسب نیاز تکرار کنید.

سرماخوردگی در بارداری

سوپ مرغ: مایعات داغ و مغذی تاثیر مثبتی روی بیماری سرماخوردگی دارند. به خصوص سوپ مرغ. محققان معتقدند که مواد موجود در سوپ مرغ برای مقابله با واکنش التهابی بدن هنگام سرماخوردگی مفید و موثر است.

گردآوری پرتال آکاایران

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

۱۰ روش درمان سرماخوردگی در دوران بارداری با حفظ سلامت جنین – بهترین روش های درمان سرماخوردگی در دوران بارداری به همراه نکات مهم و توصیه ها و پرهیزها جهت حفظ سلامتی جنین

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) در آمریکا، تزریق واکسن آنفلوانزا موجب مقاوم شدن بدن مادر و جنین نسبت به ویروسها تا ۶ ماه بعد از تولد کودک است. پس همه خانم ها سعی کنند قبل از بارداری این واکسن را استفاده کنند.

همچنین برای پیشگیری از سرماخوردگی در بارداری می توانیم به مواردی مانند شستن زیاد دست ها، خواب کافی، رعایت رژیم غذایی سالم، اجتناب از تماس نزدیک با فرد بیمار در خانواده یا جمع دوستان، ورزش منظم، کاهش استرس و … اشاره کرد.

درمان عفونت سرماخوردگی در بارداری

روشهای مختلفی برای درمان سرماخوردگی در دوران بارداری وجود دارد. مادر برای حفظ سلامت جنین اجازه ندارد هر دارویی را بخورد و در این مورد حتما باید با پزشک مشورت کند.

 

برای درمان سرماخوردگی بارداری اولین گزینه داشتن استراحت کافی و آرامش است. همچنین شما باید مصرف مایعات را افزایش دهید. البته منظور ما مایعات بدون قند است.

یک روش دیگر برای درمان سرماخوردگی در دوران بارداری و همچنین کاهش گلودرد غرغره کردن آب نمک است. این مورد را مدام تکرار کنید. فقط یادتان باشد که آب نمک را بیرون بریزید و نخورید. چون نمک زیاد برای بارداری مناسب نیست.

 

بنفشه یکی از گیاهان دارویی است که در فصل بهار در بیابان ها و باغ های برخی شهرها می روید. این گیاه فواید خیلی زیادی برای بدن دارد که مهمترین آن درمان سرماخوردگی است. شما باید آن را شسته و خشک کنید تا در همه ایام سال بتوانید از آن استفاده کنید. برای تهیه آن هم کافیست وقتی آب جوش آمد آن را در آب جوش ریخته و وقتی دو جوش زد آن را خاموش کنید. سپس صبر کنید تا دم بکشد.

برای شل شدن مخاط بینی و تسکین بافت ملتهب بینی می توانید از قطره های شور بینی یا محلول سالین استفاده کنید.

 

بخور آب گرم و تنفس هوای گرم و مرطوب به شل شدن مخاط سفت شده بینی و سینوس ها کمک زیادی می کند. همچنین میتوانید به حمام رفته و آب داغ را باز کنید و در بخار نفس بکشید.

 

شلغم پخته برای سرماخوردگیی مفید است. همچنین میتوانید با آن سوپ درست کنید. یک روش دیگر هم انست که شلغم را سوراخ کرده در آن عسل بریزد و بپزید. سپس آبی که داخل سوراخ شلغم جمع شده را میل کنید. سعی کنید در این روش شلغم را بخار پز کنید تا درون سوراخ شلغم فقط اب شلغم و عسل باشد.

برای درمان سرماخوردگی بارداری سوپ مرغ بدون ادویه زیاد را فراموش نکنید. همچنین میتوانید کمی عسل یا لیمو را به یک فنجان چای گرم بدون کافئین زده و بنوشید. عسل و آبلیمو برای سرماخوردگی عالیست.

 

دوران بارداری آنقدر حساس است که ما پیشنهاد میکنیم حتی برای خوردن این دمنوش هم با پزشک مشورت کنید. پیاز خاصیت ضدعفونی کنندگی داشته و خلط آور است. همچنین به درمان سرماخوردگی در بارداری کمک می کند.

برای تهیه شربت پیاز شما می توانید ۱۰۰ گرم پیاز را خرد کرده و در ۲۰ سی‌سی لیتر آب ۲۰ دقیقه بجوشانید. حالا باید محلول بدست آمده را صاف کرده و ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. دوباره آن را روی شعله بگذارید تا غلیظ شود. روزانه ۲ تا ۶ قاشق چای‌ خوری از شربت پیاز بنوشید تا حالتان بهتر شود.

شما میتوانید برای درمان سرماخوردگی از دمنوش آویشن و عسل استفاده کنید. برای اینکار کافیست آویشن را مانند بنفشه دم کنید. سپس به آن کمی عسل طبیعی اضافه کنید. اگر دوست داشتید کمی آب لیموی تازه هم میتوانید به آن بیافزایید.

 

ترکیب آب لیمو و عسل به شدت برای درمان سرماخوردگی عالیست. شما میتوانید شربت آبلیمو تهیه کرده و به آن عسل اضافه کنید. یادتان باشد عسل و آبلیمو باید طبیعی باشد. همچنین خیلی ها لیمو را حلقه حلقه میکنند. سپس یک لایه از آن را در یک بطری شیشه ای ریخته و روی آن کمی شکر یا عسل می ریزند. مجددا یک لایه لیمو ریخته و روی آن شکر و عسل اضافه می کنند. آب لیمو و عسل به خورد هم میروند. سپس در زمان سرماخوردگی کمی از آب داخل شیشه را در لیوان ریخته و شربت درست می کنند.

 

سعی کنید در ۱۲ هفته اول اصلا دارو نخورید. چون ۳ ماهه اول بارداری یک زمان بحرانی برای توسعه و رشد اندام های کودک است. بسیاری از پزشکان حتی بعد از هفته ۲۸ بارداری هم احتیاط میکنند و به سختی دارو می دهند. پس یادتان باشد در دوران بارداری برای مصرف کوچکترین دارویی باید با پزشک مشورت کنید.

 

روبیتوسین (دکسترومتورفان) و شربت سرفه روبیتوسین DM

شربت سرفه ساده

ویکس یا منتول های دیگر که برای باز کردن راه های هوایی بر روی قفسه سینه و زیر بینی مالیده می شوند.

نوار بینی (بالشتک چسبنده ای که زیر بینی برای باز کردن راه های هوایی مسدود می چسبانند)

قطره سرفه و یا قرص های مکیدنی سپاکول

تیلنول (استامینوفن) برای کاهش درد و تب

خلط آورها

میلانتا، تامس، یا داروهای مشابه برای سوزش سر دل، تهوع یا ناراحتی معده

یادتان باشد داروهای بالا را نباید با هم مصرف کنید.درمان عفونت سرماخوردگی در بارداری

 

 

ایبوپروفن

کدئین

کوتریموکسازول (یک آنتی بیوتیک است)

ناپروکسن

آسپیرین

سرماخوردگی در بارداری باید سریع درمان شود. اگر علایمی مانند سرگیجه، مشکل تنفسی، احساس فشار و یا درد در قفسه سینه، خونریزی واژینال، گیجی، استفراغ شدید، تب بالا، کاهش حرکات جنین و … را مشاهده کردید حتما به پزشک مراجعه کنید.

تب زیاد در دوران بارداری برای مادر و جنین خطرات جدی را به همراه خواهد داشت.

 

منبع : نیک استار

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه

نُه  −  5  =  .hide-if-no-js{display:none!important}

درمان عفونت سرماخوردگی در بارداری
درمان عفونت سرماخوردگی در بارداری
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *