درمان ضعف معده با داروی گیاهی

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

بسیاری از افراد هستند که از تلخی دهان یا حالت تهوع شکایت دارند، همه این علائم از طب سنتی نشانه وجود مشکلی در معده است که به کمک تدابیر پاکسازی معده می‌توان به‌راحتی آن را برطرف کرد.

مصرف رب انار  و رب سیب به تقویت و پاکسازی معده از مواد زائد کمک می‌کند

درمان ضعف معده با داروی گیاهی

* رب انار و رب سیب راهی برای تقویت و پاکسازی معدهوجود تلخی دهان یا احساس تهوع از طب سنتی به دلیل وجود صفرای متعفن در معده است. صفرای عفن موجب بی‌اشتهایی و حالت به جوشش آمدن معده می‌شود.

وجود یکی از این علامت‌هایی که در بالا ذکر کردیم نشانه‌ای از وجود صفرای عفن یا متعفن در معده است که با کمک برخی از تدابیر می‌توان آن را برطرف کرد و کسانی که دچار صفرای عفن هستند معمولاً در ماه رمضان دچار مشکل می‌شوند.

* مصرف شربت انار یا رب انار در رفع علامت صفرای عفن موثر است به این ترتیب که بعد از هر وعده غذا یک قاشق چای‌خوری رب انار ترش و شیرین مصرف کنند.

* تهیه شربتی از رب انار و آب‌غوره همراه با عسل می‌تواند موثر باشد به این ترتیب که رب انار را با آب‌غوره و عسل مخلوط می‌کند و روی حرارت ملایم قرار داده تا به قوام درآید. از این مایه شربت چند با در طول روز تا شروع ماه رمضان با آب رقیق کنند, مصرف کنند.* شربت زرشک نیز از بهترین نوشیدنی‌ها برای این افراد است. به این ترتیب که به میزان دلخواه زرشک آبی را با چند برابر آب از شب تا صبح خیسانده سپس روی حرارت قرار داده و با شکر به قوام درآورند. میزان شکر اضافه شده آن همانند سایر شربت‌هاست به میزانی که قوام پیدا کند.* استفاده از سیب یا آب سیب یا رب سیب نیز توصیه می‌شود.سیب تقویت‌کننده قلب، مغز،کبد و در نهایت دستگاه گوارش است همچنین مانع نزول مواد زائد به سمت معده می‌شود.برای تهیه رب سیب می‌توان به میزان 2 لیتر آب سیب گرفته شود و به روش بن ماری روی شعله غیرمستقیم گاز قرار دهند؛ به این ترتیب که یک ظرف بزرگ پر از آب بر روی شعله گذاشته و ظرف آب سیب را داخل ظرف پر از آب گذاشته تا به‌مرور زمان آب سیب تبخیر شود و رب بسیار خوشمزه و مقوی به دست آید.

خوردن سیب خود موجب تنظیم محیط دهان و دندان می‌شود که به حفظ و سلامت دندان‌ها کمک می‌کند.

* در نهایت برای کسانی که صفرای عفن و تلخی دهان دارند، استفاده از بذری به اسفرزه برایشان مفید است البته بهتر است که خیسانده شود و لعاب آن مصرف شود. 

برای درمان سوءهاضمه، از جوشانده‌های رازیانه استفاده کرد

* هضم غذا و درمان سوءهاضمه* برای درمان سوءهاضمه توصیه می‌شود که از جوشانده‌های سنتی مثل رازیانه استفاده کرد. همچنین مصرف جعفری نیز به هضم غذا کمک می‌کند.

* مصرف فلفل سیاه نیز با ترشح اسید معده به هضم غذا و رفع سوءتغذیه کمک می‌کند.

* استفاده از زردچوبه در غذا برای درمان دردهای معده و نفخ کارساز است و به‌طورکلی مصرف برخی ادویه‌ها مثل زیره سیاه، گلپر، میخک، هل و آویشن برای رفع نفخ و سوءتغذیه موثر است.* خوردن بادرنجبویه به همراه نعناع برای درمان بی‌اشتهایی و رفع سوءهاضمه موثر است.

* مصرف زنجبیل، برگ بو و هل نیز برای درمان سوءهاضمه موثر هستند چون از سوزش معده و دردهای ناشی از عدم هضم غذا جلوگیری می‌کنند.

* خوردن هویج و نعناع و عرق‌هایی مثل زیره و پونه نیز موثر است. همچنین مصرف دارچین ضد استرس بوده و به هضم غذا کمک می‌کند. 

 دارچین برای کاهش درد ناشی از نفخ معده و سوءهاضمه موثر است

 * مصرف دارچین و نعناع دوای درد معدهمعمولاً افرادی که در طول هفته زیاد درد معده را تجربه را می‌کنند با خوردن غذاهای چرب و شور دردشان می‌شود خوراکی‌هایی مثل مایونز و کلم از این مواد غذایی است.

* طب سنتی برای درمان و تسکین دردهای معده مصرف دارچین را توصیه می‌کند چراکه این گیاه‌درمانی برای کاهش درد ناشی از نفخ معده و سوءهاضمه موثر است.

* افرادی که دچار سوءهاضمه و درد معده می‌شوند بهتر است مصرف قهوه، گوشت قرمز، غذاهای سرخ‌شده و نوشابه‌های گازدار را کمتر کنند. قهوه، چای و نوشیدنی‌های گازدار اسید معده را افزایش می‌دهند و باعث بازگشت اسید از معده به مری هم می‌شوند.

* همچنین این افراد بهتر است به‌جای خوردن گوشت قرمز، مصرف مرغ و ماهی را در بره خود جای دهند و خوردن فیبر نیز از نفخ و دردهای معده می‌کاهد.

* مصرف نعناع و زنجبیل به تسکین درد معده کمک می‌کند. همچنین جویدن دانه رازیانه نیز موثر است. منابع:فارستسنیم


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

کامل (هلپ کده)

خواص و مضرات گیاهان و داروها

درمان ضعف معده با داروی گیاهی

مرا به خاطر بسپار

طریقه مصرف روغن پیاز عنصل

پیاز عنصل بخاطر وجود گوگرد و مواد معدنی که دارد بسیار حائز اهمیت و مورد توجه اطباء می باشد به محض استفاده از پیاز فوق سلولهای پوست واکنش نشان داده و آن را بخوبی جذب می کند. این گیاه اثر تحریک کننده بر روی پوست بدن دارد واگر بر روی آن اثر داده شود ابتدا تولید قرمزی و بعدا حتی تاول می زند. لذا در موقع استفاده از این روغن ابتدا کمی از روغن را روی پوست تست کرده و سپس به درمان کلی بپردازید. این روغن همچنین تسکین دهنده دردهایی همچون درد سیلتیک و درد گوش می باشد.

روغن پیاز عنصل چنانچه در بن و ریشه مو ماساژ داده شود. پیاز مو را تحریک کرده و باعث رشد و تقویت موی سر و هر نقطه از بدن می شود.

در پیاز عنصل گوگرد وجود دارد و به خاطر وجود گوگرد و مواد معدنی موجود در آن حتی در قسمتهایی که موی آن کاملا ریخته شده اثر گذار است و باعث روئیدن موهای تازه می  شود.

ابتدا موهای خود را از هر نوع آلودگی پاک نموده چند قطره از روغن را بر روی محل مورد نظر ریخته ملایم ماساژ داده سعی شود در طول مصرف برای شستشو از صابونهای گیاهی استفاده شود.

محل درد را با روغن به خوبی ماساژ دهید وچند ساعتی را روی آن را ببندید . برای ریزش مو ۷ – ۸ ساعت قبل از استحمام به پیاز موی سر مالیده و ماساژ دهید ( حدود ۱۰ دقیقه )سپس به حمام رفته و با شامپو ملایم شستشو دهید و سپس از پودر سر شوی با توجه به جنس مو استفاده کنید.

در رنگین لند سبک زندگی سالم را دنبال می کنیم. این سبک زندگی نه تنها بصورت فردی، بلکه بصورت اجتماعی نیز مورد بررسی قرار می گیرد. ما در اینجا به دنبال راهکارهایی هستیم که سبک زندگی ایرانی با آنها هماهنگ هستند.

تمامی حقوق تمامی حقوق مادی و معنوی این متعلق به رنگین لند می باشد

کپی برداری و انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

آدرس کارخانه : ایران – مشهد – کیلومتر 18 بزرگراه آسیایی – بلوار شاهه-شاهه 61 – خیابان بیژن ، مجتمع کشت و صنعت تقدیس هرب

سامانه پیامک:       11255                                    

طریقه مصرف روغن پیاز عنصل

گیاهی است پرشاخه و دارای ساقه های چوبی به ارتفاع 1 تا 3 سانتیمتر که به حالت وجشی و به صورت بوته هایی پر پشت در دامنه های خشک و بین تخته سنگ های نواحی مختلف مدیترانه مخصوصا در کشور های فرانسه، پرتغال، اسپانیا، ایتالیا، یونان و برخی نواحی آسیا می روید.

در کوهستان ها، تا ارتفاعات 12 متری و حتی گاهی بیشتر، بالا می رود. 

دارای مصارف درمانی عدیده مخصوصا در طب عوام است بعلاوه به عنوان زینت نیز در برخی نواحی پرورش می یابد.

درمان ضعف معده با داروی گیاهی

از مشخصات این گیاه آن است که ریشه چوبی و منشعب آن که ظاهری ناهموار دارد، به سهولت در زمینهای سخت، درون تخته سنگها نفوذ میکند و گیاه را که ساقه های متعددش حالت فشرده به هم دارند، به خوبی ثابت نگه می دارد و مانع می گردد از اینکه بسهولت از درون خاک خارج شود. ساقه های منشعب این گیاه، پوشیده از کرک و برگهای کوچک آن دارای ظاهرلوزی شکل و وضع متقابل بر روی ساقه است.

رنگ برگهای آن خاکستری روشن است و در آن غده های فراوان اسانس دیده می شود. دمبرگ بسیار کوتاهی نیز پهنک برگ ان را به ساقه ارتباط می دهد. ظاهر کلی پهنک برگ این گیاه که عموما کناره برگشته دارد و در سطح تحتانی، پوشیده از گردی به رنگ مایل به سفید، به نظر می رسد، بهترین وسیله تشخیص آن از گونه های مجاور است.

گلهای آن کوچک، متعدد، معطر، به رنگ سفید یا گلی و مجتمع به صورت دسته هایی در قسمت های انتهایی ساقه ها می باشد.

خواص درمانی:اسطوخودوس، اثر مقوی و رفع آسم و نزله دارد. اسانس آن دارای خاصیت بند آورنده خون و ضد عفونی کننده است. از آن به حالت رقیق شده، در پانسمان زخمها و جراحات استفاده به عمل می آید.

بلوبری تاثیر بلوبری بر لاغری و کاهش چربی های شکمی

میوه ای با خواص فراوان است یکی از خواص بی نظیر آن تاثیر بر لاغری و کاهش وزن، به ویژه کمک به بین بردن سریع تر چربی هی شکم و پهلو میباشد. استفاده از بلوبری به دلیل دارا بودن فیبر بالا باعث جلوگیری از یبوست میشود و به حرکات منظم روده کمک میکند. فیبر به عنوان عامل مهار کننده در سیستم گوارش شناخته شده است. غذاهایی با فیبر بالا باعث افزایش سائیدگی و یا احساس پر شدن معده و کاهش اشتها می شوند. احساس سیری برای مدت طولانی می تواند باعث کاهش مصرف کلی کالری شود. بلوبری باعث هضم بهتر، کاهش وزن و احساس سیری و لاغری میشود.

تحقیقات نشان داده است که مصرف مداوم بلوبری باعث تسریع در از بین بردن چربی های شکمی و پهلو ها میشود.

بلوبری حاوی آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی و ویتامین K است ، موادی که در ساختار استخوان موجود میباشند. مصرف مناسب این مواد معدنی و ویتامین ها باعث ایجاد و حفظ ساختار و قدرت استخوان ها می شوند، به خصوص آهن و روی نقش مهمی در حفظ قدرت و انعطاف پذیری اسنخوان ها و مفصل دارند.

کمبود ویتامین K باعث افزایش حطر شکستگی استخوان میشود علاوه بر این مصرف ویتامین K به جذب کلسیم در بدن کمک میکند.

کلاژن از پوست محافظت میکند. کلاژن به ویتامین C به عنوان یک ماده ضروری متکی است، ویتامین C باعث کلاژن سازی و جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست میشود و همچنین ویتامین C پوست را در مقابل صدمات ناشی از نور خورشید و آلودگی محافظت میکند. سرشار از ویتامین C است.

کاهش سدیم باعث کاهش فشار خون در بدن میشود از آنجا که بلوبری عاری از سدیم است برای افرادی که فشار خون بالا دارند مناسب است. بلوبری حاوی پتاسیم، کلسیم و منیزیم است، مطالعات نشان میدهد مصرف خوراکی های که دارای این مواد معدنی هستند باعث کاهش فشار خون میشوند.

بلوبری مقدار فیبر بسیار بالایی دارد. افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که دارای رژیم با فیبر بالایی بوده اند، در آزمایش ها مقدار گلوکز(قند) پایین تری در خون داشته اند و همچنین افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که از رژیم با فیبر بالایی استفاده کرده اند بهبود مقدار قند خون، چربی و انسولین را گزارش کرده اند.

یک فنجان بلوبری 3.6 گرم فیبر دارد. مطالعات نشان داده افرادی که در روز سه وعده بلوبری کشمش، گلابی، انگور . سیب مصرف کرده اند کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا شده اند.

فیبر، پتاسیم، فولیک اسید، ویتامین C، ویتامین6B موجود در بلوبری باعث تقویت سلامت قلب میشود. عدم وجود کلسترول در بلوبری نیز برای قلب مفید است. همچنین فیبر موجود در بلوبری باعث کاهش کل مقدار کلسترول در خون میشود و خطر بیماری قلبی را کاهش میدهد.

ویتامین 6B و فولیک اسید از ایجاد یک ترکیب شناخته شده به عنوان هموسیستئین جلوگیری میکند. ایجاد بیش از حد هموسیستئین در بدن میتواند به عروق خونی آسیب برساند و منجر به مشکلات قلبی میشود.

ویتامین C، ویتامین A و آنتی اکسیدان های کوجد در بلوبری به عنوان عوامل قدرتمندی عمل میکنند که سلول ها را در برابر آسیب های رادیکال های آزاد که موجب ایجاد بیماری میشود محافظت میکنند.

تحقیقات نشان میدهد که آنتی اکسیدان ها میتوانند رشد تومور را مهار کنند، التهاب در بدن را کاهش میدهند و به کاهش سرعت سرطان مری، ریه، دهانه رحم، اندومتر پانکراس، پروستات و کولون کمک میکنند و همچنین بلوبری حاوی فولیک اسید میباشد که در پیوند و ترمیم DNA نقش دارد.این ماده میتواند از تشکیل سلول های سرطانی ناشی از جهش در DNA جلوگیری کند.

در این مقاله به بررسی خواص دمنوش شش گیاه میپردازیم

طریقه مصرف روغن پیاز عنصل

گیاهی است از خانواده ( لیلاسه ) پیاز این گیاه مصرف دارویی دارد که به پیاز دشتی نیز معروف است . که بعد از برداشت تمیز و با تیغ به قطعات نازک بریده و خشک می کنند که معمولا روغن آن از پیاز تازه گرفته می شود.

سیلی پیکرین ، سیلی توکسن ، سیلارن ، سیلی روزید استرول ، کولین.

از نظر طب سنتی خیلی گرم و خشک است اما روغن چون با حرارت گرفته می شود معتدل می باشد . برای تسکین درد سرهای سرد، درد گوش و دردهای سیاتیک مفید می باشد . به خصوص برای ریزش شدید موی سر بسیار نافع است.

اگر به عنوان تسکین دهنده می خواهید استفاده کنید محل درد را با روغن به خوبی ماساژ دهید وچند ساعتی را روی آن را ببندید . برای ریزش مو 7 – 8 ساعت قبل از استحمام به پیاز موی سر مالیده و ماساژ دهید ( حدود 1 دقیقه )سپس به حمام رفته و با شامپو ملایم شستشو دهید و سپس از پودر سر شوی با توجه به جنس مو استفاده کنید.

تا کنون هیچگونه عوارضی از مصرف این روغن گزارش نشده است.

 آدرس کارخانه : ایران – مشهد – کیلومتر 18 بزرگراه آسیایی – بلوار شاهه-شاهه 61 – خیابان بیژن ، مجتمع کشت و صنعت تقدیس هرب

روابط عمومی:                                       3677926 – 51

ارتباط با مشاوره و آزمایشگاه :                3677927 – 51

فکس و فروش:                                      3677923 – 51                    

مدیریت:                                               3677929 – 51

همراه مدیریت:                                         9151195595   

تلگرام :                                                   915725595  

:                                      [email protected]

سامانه پیامک:                                           5531668                                          

                                       1115-91895

: روغن پیاز عنصلترکیبات: پیاز عنصل، روغن کنجدنوع مصرف: موضعیطبع: گرم و ترخواص: ضد مولیسک (ریزش قطعه ای مو) تقویت کننده پیاز مومکانیسم اثر: باعث تقویت پیاز مو و در ادامه رشد مناسبتر مو را به دنبال دارد.محدوده سنی مصرف کننده: زیر 2 سال ممنوعروش مصرف: روزی یک مرتبه، هربار یک الی دو قطره بر محل مورد نظر بچکانید تا کاملا آن را بپوشاند.مدت مصرف: سه ماهنکات تکمیلیپیشنهاد غذایی:خوردن غذاهای مقوی، نوشیدن مایعات کافیپیشنهاد دارویی:گل سرشور،برگ مورد،گل ختمی سفیدپیشنهاد عدم مصرف غذایی:داروهای با طبع بسیار گرمشرایط نگهداری: در جای خنک و مکان خشک و دور از نور آفتابمدت زمان نگهداری پلمپ: 18 ماه پس از تولیدمدت زمان نگهداری بعد از بازشدن: سه ماهتوضیحات تکمیلی: اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید قبل از مصرف با پزشک خود در میان بگذارید

1 2 3 4 5

طریقه مصرف روغن پیاز عنصل

استفاده از محتوای سایت طاها 7 برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه بازرگانی فرامرز است.

به اشتراک بگذارید

طریقه مصرف روغن پیاز عنصل

طریقه مصرف روغن پیاز عنصل1

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *