درمان شپش موی سر با حنا

خواص دارویی و گیاهی

درمان شپش سر با حنا : داشتن شپش سر یکی از مشکلات آزار دهنده ی است که موجب می شود هر کسی با داشتن شپش از شرایط خود ناراضی باشد.امروزه روش های مختلفی برای درمان شپش سر وجود دارد که یکی از آنها ، استفاده از حنا برای درمان است.

نمی توانیم در مورد شپش سر بگوییم تنها عده ی خاصی به آن مبتلا می شوند بلکه هر کسی ممکن است با مشکلات شپش سر روبرو شود. اگر تشخیص داده شود که شخصی دچار شپش است باید سریعا راه های درمانی را شروع کند. این حشره های کوچک به عنوان نوعی انگل بیرونی برای بدن شناخته می شوند.

نکته: برخی تصور می کنند که با رفتن به استخر و شنا کردن ممکن است به شپش سر مبتلا شوند ولی لازم است بدانید شپش در آب زنده نمی ماند و نمی تواند از چنین راه های انتقال داده شود.

همانطور که می دانید فواید متعددی برای سدر و حنا ذکر شده است. می توانید هسته های این میوه را به خوبی بکوبید و به عنوان یک ضماد بر روی شکستگی های بگذارید و مشاهده خواهید کرد که تاثیرات زیادی بر روی تقویت استخوان ها خواهد داشت. مالش ضماد به برگ سدر عضله های پاهای کودک های بازیگوش ، موجب رفع خستگی ها می شود.

درمان شپش موی سر با حنا

در گذشته های دور پیش از اینکه صابون درست شود مردم از برگ این گیاه برای شست و شو استفاده می کنند. این گیاه در بهبود زخم های پوستی ، تقویت مو و چین و چروک بدن و همچنین ریزش مو و تقویت اعصاب نقش مهمی داشته است. البته برای درمان شپش و شپشک نیز بسیار مفید است.

نکته: یکی از درمان های شپش ، درمان شپش با رنگ مو است.

اگر می خواهید از درمان شپش سر با حنا استفاده کنید باید یک شانه با دندانه های ریز و مقداری حنای طبیعی داشته باشید.حنا را مثل روش معمول آماده کنید و تمامی سرتان را با آن بپوشانید و یک پلاستیک یا کلاه پلاستیکی روی سرتان بگذارید و اجازه دهید برای سه ساعت به همین شرایط باقی بماند و بعد موهایتان را بشوید و در نهایت به آهستگی شانه بزنید .

حتما از شانه فلزی استفاده کنید و بعد از شانه زدن به خوبی با آب و صابون آن را بشویید.

نکته: حنا با مقداری آب گرم تهیه می شود.


بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی برای وب سایت روز باتو محفوظ است. هرگونه کپی برداری از محتوا پیگرد قانونی دارد.9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *