درمان سنگ كيسه صفرا بدون جراحي

خواص دارویی و گیاهی

حواشی آلبوم ابراهیم محسن چاوشی ؛ محسن دوباره زیر زمینی می شود؟

بررسی گلکسی نوت ۹ : سامسونگ با دست پر بازگشته است!

استفاده صحیح از اوقات فراغت با ۶ راه موفقیت آمیز

طرز برخورد با افراد منفی گرا با چند روش هوشمندانه

تحلیل رمان عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل

به احتمال قوی مصرف روزانه منیزیم در اولویت های شما نیست اما دلایل زیادی در مورد خواص منیزیم وجود دارد تا شما را قانع کند این ماده را در رژیم

حواشی آلبوم ابراهیم محسن چاوشی این روزها به شدت خبرساز شده است. محسن چاوشی یکی از پرطرفدارترین خوانندگان پاپ یک دهه ی اخیر موسیقی ایران است.

ویتامین دی نقش مهمی در سلامتی شما ایفا می کند که در صورت نبود آن به عوارض کمبود ویتامین دی دچار خواهید شد. کمبود ویتامین D می تواند دلیل محکمی

رابطه رضایت شغلی و سلامت روان به این صورت است که شاخص شادی یک کشور از شادمانی نیروی کار در آن مشخص می شود.

در زندگی هر فردی ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که طبق میل و خواسته خود شخص نباشد اما پذیرش شکست در زندگی و غمگین نشدن می تواند یک موفقیت بزرگ

اگر اسمارت فون های Samsung Galaxy S9 و S9 Plus کمی برای دستان شما کوچک به نظر می رسند، پس وقت آن رسیده تا Galaxy Note 9 را امتحان کنید.

یکی از راه ها و عواملی که می تواند به شما برای بهره وری و موفقیت کمک شایانی بکند استفاده صحیح از اوقات فراغت و به نحو احسن است، مطمئنا

همه ما با اندیشه ای پاک و خالص و تفکر مثبت در زندگی متولد شده ایم. به دوران کودکی خود بیاندیشید که تا چه اندازه شاد و سبکبال بودید. برگشتن

آیا می دانید که کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت در اروپا، کدام کشور می باشد؟ از آنجایی که مهاجرت به یک کشور اروپایی همواره جذابیت خاصی برای ایرانیان داشته است،

طرز برخورد با افراد منفی گرا بسیار مهم است چرا که افراد منفی گرا می توانند تاثیری زیادی در زندگی شما گذاشته و شادی را از شما بگیرند.

رمان عقاید یک دلقک اثری مشهور از نویسنده ی ب آلمانی، هاینریش بل است. این رمان در ایران توسط محمد اسماعیل ‌زاده و شریف لنکرانی به فارسی ترجمه شده است.

عادات روزانه افراد موفق خاص و ویژه است. موفق ترین افراد معمولا دارای یک روال خاص در زندگی خود هستند. آن ها سعی می کنند برای کاهش وظایف راهکارهای مناسبی پیدا

عدم وجود گزینه های متفاوت در این گوشی آن را مطلوب کرده است چرا که دیگر تحت فشار نیستید تا هرچه زودتر گوشی خود را روشن کرده و در دنیای

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در سلامت قلب در پیش گرفتن یک رژیم غذایی برای داشتن قلب سالم است. تا به حال با این سوال مواجه شده اید که علت

© 218 – Netnevesht

کاربری

رمز عبور

مرا به خاطر داشته باش

ثبت | رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

کاربری

یک رمز عبور به شما فرستاده خواهد شد.

ورود | رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

کاربری یا :

ورود| ثبت

به طور معمول، کبد شما صفرا تولید می کند که توسط روده کوچک شما برای هضم غذاهای چرب و جذب ویتامین های مهم مورد استفاده قرار می گیرد. کیسه صفرا شما این صفرا را ذخیره می کند.  با این حال، گاهی صفرا می تواند حاوی مقدار زیادی کلسترول باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، سنگ کلیه (cholelithiasis) تشکیل می شود. زنان بیشترسنگ صفرا نسبت به مردان تولید می کنند، زیرا استروژن باعث افزایش سطح کلسترول در صفرا می شود. چاقی یکی دیگر از عوامل خطرناک است. ۲۰ درصد از سنگ صفرا را “سنگ های رنگی تشکیل می دهند که از نمک های کلسیم و بیلی روبین تولید که از تخریب گلبول های قرمز ساخته شده اند. این نوع سنگ صفرا معمولا توسط بیماری کبد، کم خونی یا عفونت مجاری صفراوی بوجود می  آیند جراحی لاپاروسکوپی، کولسیستکتومی یا حذف کیسه صفرا، شایع ترین درمان برای سنگ های صفراوی است، اما برخی از گزینه های غیر جراحی نیز وجود دارد.

۱- درمان سنگ شکنی از طریق دهان را در نظر بگیرید

پزشک شما ممکن است دوره ای از ursodiol را برای دفع سنگ صفرا بدون جراحی تجویز کند. این درمان ها اساسا اسید های صفراوی در شکل قرص هستند. به طور خاص،  Ursodiol درمان محبوبی است، زیرا یکی از امن ترین داروهای معمول موجود است.

۲- درمان موج شوک را دنبال کنید

این درمان اغلب در ترکیب با درمان سنگ شکنی دهانی استفاده می شود، اگر چه عمل جراحی لاپاروسکوپی در حال حاضر به اندازه کافی رایج است ، درمان موج شوک امروز به ندرت انجام می شود. این درمان، همچنین به لیتوتریپسی، از امواج صوتی برای شکستن سنگ های صفراوی به قطعات تجزیه شدنی استفاده میکند.

۳- بدانید که سنگ صفرا اغلب پس از درمان های غیر جراحی تکرار می شوند

سنگ صفرا در اکثر بیماران که درمان های تجزیه را دنبال می کنند باز می گردد. در نتیجه، این درمان ها دیگر رایج نیستند. به طور معمول آنها برای بیمارانی که به لحاظ جسمی قادر به تحمل جراحی نیستند استفاده می شوند.

۱- سنگ صفرا خود را با ترپن گیاهی درمان کنید

آزمایش علمی یک ترکیب اختصاصی ترکیبات گیاهی به Rowachol نتایج دلگرمانه ای به دست آورده است. یک دوره شش ماهه درمان، انحلال کامل یا جزئی سنگ صفرا را در ۲۹ درصد از  ۲۷ بیمار انجام داد.

۲- به سوزش کیسه صفرا توجه داشته باشید

نظرات متفاوتی در مورد اثربخشی پاکسازی کیسه صفرا و سوزش کبد وجود دارد. هیچ شواهد علمی درباره تاثیر این درمان ها وجود ندارند ، اما برخی گزارش های حادثه ای موفقیت آمیز وجود دارد. در نظر داشته باشید که اکثر شواهد همراه با سوزش موجود در مدفوع شما واقعا سنگ صفرا نیست، بلکه یک نتیجه فرعی درمان است. شما می توانید گزینه های مختلف را امتحان کنید:

۳- طب سوزنی را امتحان کنید

این درمان ممکن است سنگ صفرا موجود را از بین نبرد، اما می تواند باعث کاهش اسپاسم، افزایش جریان صفراوی و بازگرداندن عملکرد مناسب کبد و کیسه صفرا شود.

۴- علائم بیماری کیسه صفرا را با گیاهان یا داروهای هومیوپاتی درمان کنید

مهم است که توجه داشته باشید که این داروها سنگ صفرا را از بین نخواهند برد؛ بلکه تحت نظارت افراد حرفه ای آموزش دیده، ممکن است علائم شما را کاهش دهد، بنابراین شما بهتر میتوانید سنگهای موجود در سیستم خود را تحمل کنید.

۱- به دنبال اقدامات رژیم غذایی که برای پیشگیری از سنگ صفرا هستند باشید

تعدادی از شیوه ها با بروز بیماری های کیسه صفرا مرتبط است:

۲- مکمل های تغذیه ای پیشگیرانه را مصرف کنید

مکمل های تغذیه ای حاوی ویتامین C، سویسی لسیتین و آهن در پیشگیری از پیشرفت سنگ صفرا مفید هستند.

۳- وزن خود را به آرامی کم کنید و سپس وزن سالم بدن را حفظ کنید

کاهش سریع وزن ممکن است خطر ابتلا به سنگ صفرا را افزایش دهد. در حالی که چاقی یک عامل خطرناک برای بیماری کیسه صفراست، شما می خواهید این عامل خطرناک را به آرامی از طریق کاهش وزن قابل توجهی حذف کنید. آهسته تر، کاهش وزن ثابت ۱-۲ پوند در هفته بهترین راه است.

۴- آزمایش آلرژی انجام دهید و سپس مواد غذایی آلرژیک را از رژیم غذایی خود حذف کنید

شناسایی و سپس اجتناب از غذاهایی که باعث ایجاد واکنش های آلرژیک در سیستم شما می شود خطر ابتلا به سنگ صفرا را کاهش می دهد.

رسانه دکتر سلامت

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

تست پاپ اسمیر و تست HPV از جمله غربالگری های رایج برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم می باشد. واژه

مشکلات پوستی ناشی از نور خورشید چیست؟، نور خورشید چه بیماری های پوستی را به وجود می آورد؟، تاثیرات نور

ورزش کگل چیست؟، تمرینات کگل برای زنان چه فایده ای دارد؟، چرا باید ورزش کگل را انجام بدهیم؟ ورزش کگل در

کولپوسکوپی چیست؟، عوارض کولپوسکوپی چیست؟، کولپوسکوپی چگونه انجام می شود؟، آیا انجام کولپوسکوپی درد دارد؟، نتایج کولپوسکوپی چگونه تفسیر می شود؟ کولپوسکوپی روشی برای بررسی

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

آکاایران,روزه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی




خانه

موبایل

اگر سنگ كیسه‌ صفرا دارید، بخوانید

علایمی ‌مانند دردشكم، نفخ، تهوع و استفراغ می‌توانند مشكلی در این عضو بدن را نشان دهند؛ عضو كوچكی که در هضم چربی‌ها دخالت دارد ولی مانند قلب، كلیه و كبد جزو ارگان‌های ضروری بدن نیست و می‌توان در صورت بروز مشكلی مانند سنگ کیسه صفرا، آن را با عمل جراحی از بدن خارج كرد. متخصصان تغذیه می‌گویند توصیه‌هایی وجود دارد که اگر بیمار آنها را رعایت کند، می‌تواند مشکلات صفراوی‌اش را به حداقل برساند.

 

 

1. به فکر رژیم لاغری باشید: سنگ كیسه‌صفرا در زنان 2 برابر مردان دیده می‌شود و البته آنهایی كه سابقه خانوادگی و بالای 4 سال سن دارند و به اضافه‌وزن و چاقی مبتلا هستند، بیش از دیگران مستعد ابتلا به این مشکل‌‌اند بنابراین اولین نكته‌ای كه باید برای پیشگیری و بهبود سنگ كیسه‌صفرا به آن توجه کرد، رفع اضافه وزن و چاقی است.

 

 

2. چربی کمتری بخورید: افرادی كه از رژیم‌های غذایی سرشار از چربی حیوانی پیروی می‌كنند، احتمال زیادی دارد كه به این مشکل مبتلا شوند بنابراین محدود كردن چربی‌های حیوانی در بره‌غذایی می‌تواند هم اقدامی پیشگیرانه باشد و هم بهبوددهنده.بهتر است مصرف مواد غذایی منبع كلسترول مانند میگو، تخم‌مرغ و دل و جگر را به حداقل برسانید.

 

 

3. میوه‌ و سبزی بیشتری بخورید: این گروه از مواد غذایی سرشار از فیبر هستند و دریافت فیبر می‌تواند بهبوددهنده وضعیت بیماری باشد. در روز حداقل 5 واحد میوه و سبزی تازه میل كنید.

 

 

4. غلات كامل را در بره غذایی روزانه‌تان بگنجانید: می‌توانید صبحانه‌تان را با نان سبوس‌دار بخورید و در وعده‌های اصلی، برنج قهوه‌ای بگنجانید.

 

 

5. گوشت سفید بخورید: اگر می‌خواهید گوشت بخورید، حتما گوشت‌های لخم بدون هیچ‌گونه چربی مرئی را انتخاب و از گوشت سفید به‌خصوص مرغ و ماهی استفاده كنید.

 

 

6. لبنیات‌تان كم‌ چرب باشد: برای بهبود وضعیت‌تان، شیر و ماست كم‌چرب را انتخاب و هر روز مقداری از آن را میل كنید. از مصرف محصولات لبنی پرچرب مانند كره، پنیر و حتی بستنی خودداری کنید.

 

 

7. از خوردن غذاهای سرخ‌شده خودداری كنید: چون این غذاها سرشار از چربی هستند و بهتر است در این شرایط میزان مصرف چربی‌ها و روغن‌ها محدود شود. مثلا می‌توانید به جای خوردن سیب‌زمینی سرخ‌شده، انواع تنوری آن را میل كنید یا اینكه آن را نیم‌پز و در كمی ‌روغن فقط گریل كنید.

 

 

8. شیرینی، كیك و بیسكویت را از بره غذایی‌تان حذف کنید: بهتر است مصرف مواد غذایی سرشار از كربوهیدرات‌های ساده و تصفیه‌شده را به حداقل برسانید.

 

 

9. روش‌های پخت ایمن را انتخاب کنید:روش‌های پختی نظیر آبپز كردن، تنوری و گریل كردن و البته تهیه غذاها به صورت خوراك و خورش (كه در آنها از موادغذایی سرخ‌شده استفاده نشده باشد)، از روش‌های مناسبی هستند كه می‌توانید از آنها برای تهیه انواع غذاها استفاده كنید.

 

 

1. روی بسته‌بندی روغن‌های مایع را بخوانید: از آنجا كه اسیدهای چرب ترانس موجود در روغن‌های گیاهی باعث تشدید مشكلات کیسه‌صفرا خواهند شد، هنگام خریدن روغن مایع روی بسته‌بندی‌شان را بخوانید و محصولی را تهیه کنید که میزان اسیدهای چرب ترانس آن صفر باشد.منبع: salamat.ir


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

افرادِ بسیاری دچار سنگ کیسه صفرا هستند، بدون اینکه خودشان از این امر مطلع باشند. سنگ کیسه صفرا در برخی موارد هیچ علائمی ندارد اما درصورتی‌که تشخیص داده شود به سنگ‌ صفراوی مبتلا هستید، بهتر است هرچه زودتر به‌دنبال درمان آن باشید تا دچار مشکلات جدی‌تری نشوید. در این مطلب، شما را با عوامل تشکیل سنگ‌ کیسه صفرا، علائم و راه‌های پیشگیری و درمان آن، آشنا می‌کنیم.

کیسه صفرا، کیسه‌ی کوچکی است که صفرا را نگه می‌دارد و در زیر کبد و سمت راست بالای شکم قرار دارد. صفرا، یک مایع سبز یا زرد است که به هضم غذا کمک می‌کند. اکثر سنگ‌های صفراوی به‌دلیل وجود کلسترول بیش‌ازحد در صفرا، تشکیل می‌شوند.

طبق آنچه در مجله‌ی دانشکده‌ی پزشکی هاروارد منتشر شده، ۸۰ درصد سنگ‌های صفرا از کلسترول و ۲۰ درصد بقیه از نمک‌های کلسیم و بیلی‌روبین تشکیل می‌شوند. دقیقا مشخص نیست که چه چیزی باعث تشکیل سنگ کیسه صفرا می‌شود، اما تئوری‌هایی وجود دارد که می‌گوید عوامل زیر می‌توانند منجر به تشکیل سنگ‌های صفراوی شوند.

وجود کلسترول بیش‌ازحد در صفرا می‌تواند به تشکیل سنگ‌های کلسترولی زردرنگ منجر شود. این سنگ‌های سخت هنگامی تشکیل می‌شوند که کلسترول ساخته‌شده توسط کبد، از کلسترولی که صفرا می‌تواند حل کند، می‌شود.

بیلی‌روبین، یک ماده‌ی شیمیایی است که وقتی کبد سلول‌های قرمز قدیمی خون را تجزیه می‌کند، تولید می‌شود. مواردی مانند آسیب‌های کبدی و برخی از اختلالات خونی باعث می‌شوند کبد بیلی‌روبین بیشتری تولید کند. سنگ‌های رنگی کیسه صفرا هنگامی تشکیل می‌شوند که صفرا نتواند بیلی‌روبین اضافی را تجزیه کند. رنگ این سنگ‌های سخت، اغلب قهوه‌ای تیره یا سیاه است.

کیسه صفرا برای سالم ماندن و عملکرد درست، باید صفرای خود را خالی کند. اگر این کار انجام نشود، صفرا به‌شدت غلیظ و باعث تشکیل سنگ‌های صفراوی می‌شود.

وجود سنگ در کیسه صفرا، می‌تواند به درد در قسمت بالای شکم منجر شود. کسانی که به سنگ کیسه صفرا دچارند، ممکن است هنگامی‌که غذاهای پُرچرب مانند غذاهای سرخ‌‌شده می‌خورند، به‌مدت چند ساعت در صفرایشان دردی احساس کنند.

همچنین ممکن است موارد زیر را تجربه کنند:

این علائم به‌عنوان کولیک صفراوی نیز شناخته می‌شوند.

سنگ‌های صفراوی، خودشان باعث ایجاد درد نمی‌شوند. درد، زمانی به‌وجود می‌آید که سنگ کیسه صفرا از حرکت صفرا ممانعت کند.

به‌گفته‌ی کالج گوارش آمریکا، ۸۰ درصد از مردم، «سنگ‌های صفراوی خاموش» دارند، یعنی درد یا سایر علائم را تجربه نمی‌کنند. در این موارد، سنگ‌های صفراوی به‌وسیله‌ی اشعه‌ی ایکس یا در حین جراحی کشف می‌شوند.

مسدود شدن مجرای عبور صفرا ممکن است به التهاب و عفونت کیسه صفرا منجر شود که به‌عنوان «کوله سیستیت حاد» شناخته می‌شود.

خطر ابتلا به کوله سیستیت حاد به‌واسطه‌ی سنگ‌های صفراوی علامت‌دار، ۱ تا ۳ درصد است.

علائم مرتبط با کوله سیستیت حاد عبارتند از:

اگر این علائم، بیش از ۱ تا ۲ ساعت طول کشیدند، مراجعه به پزشک ضروری است.

سنگ‌های صفراوی درمان‌نشده ممکن است عوارض زیر را در پی داشته باشند:

عوامل بسیاری موجب تشکیل سنگ‌های کیسه صفرا می‌شوند که بعضی از آنها همچون عادات غذایی و سبک زندگی، قابل کنترل و بعضی دیگر نیز مانند سن، نژاد، جنسیت و سابقه‌ی خانوادگی، غیرقابل‌کنترل هستند.

 

 

 

اگرچه بعضی از داروها احتمال ابتلا به سنگ‌های صفراوی را افزایش می‌دهند، اما افراد نباید بدون مشورت با پزشک، مصرف آنها را قطع کنند.

پزشک فرد را معاینه‌ و به تغییرات مشهود در رنگ چشم‌ها و پوست فرد توجه می‌کند. رنگ زرد پوست یا چشم‌ها، ممکن است نشانه‌ای از یرقان باشد که نتیجه‌ی بالا بودن بیلی‌روبین بدن است.

همچنین موارد زیر نیز به پزشک کمک می‌کنند بیماری را دقیق‌تر تشخیص بدهد:

در اکثر مواقع، به درمان سنگ‌های صفراوی نیازی نیست، مگر آنکه این سنگ‌ها موجب درد و ناراحتی شوند. گاهی‌اوقات سنگ‌های صفراوی خودشان از بین می‌روند، بدون آنکه فرد حتی متوجه شود. کسانی که درد دارند، پزشک احتمالا عمل جراحی را به آنها توصیه خواهد کرد. در موارد نادر ممکن است دارو تجویز شود.

کسانی که انجام عمل حراجی برای‌شان خطرناک است، از طریق پوست یک لوله‌ی دِرَن در داخل کیسه صفرایشان قرار داده می‌شود و عمل جراحی‌شان تا زمانی‌که خطر جراحی‌ کاهش یابد، به‌تعویق می‌افتد.

کسانی که سنگ‌های صفراوی دارند اما هیچ علائمی ندارند، می‌توانند تغییرات خاصی در سبک زندگی‌‌شان ایجاد کنند. مثلا:

برخی از مکمل های غذایی که می‌توانید مصرف کنید، عبارتند از: ویتامین C، آهن و لسیتین. در یک بررسی مشخص شد ویتامین C و لسیتین می‌توانند احتمال ابتلا به سنگ‌های صفراوی را کاهش بدهند. درمورد دُز مناسب این مکمل‌ها، با پزشک‌تان صحبت کنید.

برخی از مردم تصور می‌کنند پاکسازی کیسه صفرا با روزه گرفتن و سپس مصرف روغن زیتون و آبلیمو، به دفع سنگ‌های صفرا کمک می‌کند. هیچ شواهدی مبنی بر مؤثر بودن این روش وجود ندارد و حتی ممکن است باعث شود سنگ‌های صفراوی در مجرای صفرا گیر کنند.

ممکن است پزشک مجبور شود با جراحی لاپاراسکوپی، کیسه صفرا را بردارد. این جراحی رایج است و به بیهوشی عمومی نیاز دارد. جراح معمولا ۳ یا ۴ شکاف در شکم بیمار ایجاد خواهد کرد، سپس در داخل یکی از شکاف‌ها یک دستگاه کوچک چراغ‌دار قرار می‌دهد و کیسه صفرا را با دقت بیرون می‌آورد.

اگر حال عمومی بیمار مساعد باشد، معمولا در همان روز عمل یا روز بعد مرخص می‌شود.

ممکن است مدفوع بیمار پس از برداشتن کیسه صفرا، آبکی یا شل شود. با برداشتن کیسه صفرا، مسیر صفرا از کبد به روده‌ی کوچک تغییر می‌کند. صفرا دیگر از کیسه صفرا عبور نمی‌کند و کمتر غلیظ می‌شود، درنتیجه‌ موجب اسهال می‌شود. برای درمان آن، فرد باید از یک رژیم غذایی کم‌چرب پیروی کند تا بدنش صفرای کمتری آزاد کند.

امروزه برای درمان سنگ‌های صفراوی به‌ندرت از دارو استفاده می‌شود، چون تکنیک‌های لاپاراسکوپیک و روباتیک، جراحی را بسیار کم‌ریسک‌تر کرده‌اند. بااین‌حال افرادی که تمایلی به جراحی ندارند، می‌توانند برای حل کردن سنگ‌های صفراوی ناشی از کلسترول، ۲ تا ۴ بار در روز داروی اورسودیول (اکتی‌گال، اورسو) مصرف کنند. ممکن است چندین سال طول بکشد تا داروها، سنگ‌های صفراوی را از بین ببرند و اگر درمان قطع شود، ممکن است سنگ‌های صفراوی دوباره تشکیل شوند.

سنگ‌شکنی با موج ضربه‌ای، یک گزینه‌ی دیگر است. دستگاه سنگ‌شکن، با تولید امواجی که از بدن فرد عبور می‌کنند، سنگ‌های صفراوی را می‌شکند.

برای کمک به بهبود وضعیت و کاهش خطر ابتلا به سنگ‌های صفراوی، این نکات را رعایت کنید:

اگر قصد دارید وزن‌تان را پایین بیاورید، این کار را به‌تدریج انجام بدهید. سعی کنید در یک هفته از ۱ کیلوگرم، وزن کم نکنید. کاهش وزن سریع ممکن است احتمال ابتلا به سنگ‌های صفراوی و سایر مشکلات مربوط به سلامتی را افزایش بدهد.

در اغلب موارد با انجام عمل حراجی، سنگ‌ها دیگر تشکیل نمی‌شوند. اما در روش‌هایی غیر از جراحی (حتی مصرف دارو)، احتمال بازگشت سنگ‌ها وجود دارد.

اگر سنگ‌های صفراوی علائمی نداشته باشند یا موجب درد نشوند، به درمان نیازی نخواهد بود. بااین‌حال ممکن است لازم باشد برای جلوگیری از بزرگ‌تر شدن آنها و بروز مشکلات، تغییراتی در سبک زندگی‌ فرد ایجاد شود.

برگرفته از: healthline

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

14تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
.asynctrue
‘/rg_woebegone/s/1/rg.complete.js’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

خوب بود

عالی بود

مفید بود، فراوان.

خواص خوراکی ها

چگونه عسل طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص دهیم؟

خوراکی های انرژی زا؛ ۱۱ خوراکی که خستگی بدن را کاهش می‌دهد

خواص کره بادام زمینی؛ ۱۶ اتفاقی که با خوردن این خوراکی در بدن می‌افتد


چای ماسالا، طرز تهیه و خواص آن

خواص روغن بنفشه برای سلامتی و چگونگی استفاده از آن

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

رژیم گروه خونی و رژیم غذایی مناسب برای هرگروه خونی

برای درمان اسهال چه بخوریم؛ باید و نباید‌های تغذیه برای درمان اسهال

جاهای دیدنی تبریز؛ ۱۳ جاذبه دیدنی پایتخت گردشگری اسلامی

۳ روش تشخیص عینک پلاریزه و ۷ اصل مهم در خرید عینک آفتابی

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

‌نویسی در چطوربه منزله‌ی پذیرفتن
شرایط و مقررات
می‌باشد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *