درمان سنتی درد پاشنه پا

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

 داروهای گیاهی مفید برای پا درد

  

درمان سنتی درد پاشنه پا

 درد پا یکی از رایج ترین بیماریها است که افراد از همه گروه های سنی تحت تاثیر قرار میدهد. درد پا می تواند در هر نقطه از پا از جمله انگشتان، پاشنه پا، مچ پا یا قوس پا رخ دهد و می تواند علل مختلفی داشته باشد نظیر: کهولت سن، پوشیدن کفش ناسب، پیاده روی بیش از حد، برای زمانی طولانی روی پا ایستادن ، شکستگی، کمبود مواد معدنی، ناخن پای روینده در شصت ، دیابت و  شرایط دیگر.

چیزهای بسیاری در دسترس هستند که می توانید در خانه به طور طبیعی درد پای خود را تسکین دهید.

 در اینجا 1 داروی خانگی برای درد پا را بیان میکنیم.1.سرکه سرکه در درمان های مختلفی استفاده می شود و می تواند درد پا بر اثر رگ به رگ شدن و یا بعلت های دیگر را با کاهش التهاب تسکین دهد.

 • وان را با آب داغ پر کنید. دو قاشق غذاخوری سرکه در آن بریزید. همچنین می توانید نمک دریا یا نمک فرنگی اصل را نیز با آن مخلوط کنید.اگر هیچکدام را نداشتید، فقط از نمک طعام استفاده کنید و پای خود را به مدت 2 دقیقه در آن خیس کنید.

سرکه می تواند درد پا بر اثر رگ به رگ شدن را با کاهش التهاب تسکین دهد

  • روش دیگر، تهیه ی مخلوطی از سرکه و آب در دو ظروف بمقدار مساوی است. یکی آب سرد و دیگری آب گرم. یک حوله را در مخلوط آب گرم خیسانده و فشار داده، سپس آن را اطراف پای خود به مدت پنج دقیقه بپیچید. همین کار را نیز با مخلوط آب سرد انجام دهید. روزانه این عمل را حداقل سه یا چهار بار تکرار کنید.

 

 2.آب گرم و آب سردآب گرم و آب سرد می تواند در درمان درد پا موثر باشد. درمان با آب گرم، جریان خونرسانی به پا را افزایش میدهد و درمان با آب سرد التهاب را کاهش می دهد.

 • یک سطل را با آب سرد و دیگری با آب گرمی که قابل تحمل باشد، پر کنید . روی یک صندلی راحت بنشینید و پای خود را به مدت سه دقیقه در آب داغ نگه دارید و سپس همین کار را با آب سرد بمدت حداقل 1 ثانیه تا یک دقیقه انجام دهید. اینکار را دو یا سه بار انجام دهید و سرانجام در حمام پای خود را با آب سرد  بشویید. • گزینه دیگر اینست که یک پد گرما و بسته یخ را بطور متناوب به مدت 1 دقیقه برای کاهش درد پا روی پایتان بگذارید.

 3.سولفات منیزیم یا نمک اپاسومسولفات منیزیم می تواند به تسکین فوری درد پا کمک کند. ترکیب گرما و سولفات منیزیم که به خوبی درد پا را تسکین میدهد.•  دو یا سه قاشق غذاخوری نمک فرنگی اصل را در وان آب گرم بریزید.

•  پاهای خود را به مدت 1 تا 15 دقیقه در وان بگذارید.

• نمک باعث میشود تا پاهای شما خشک و زبر شود. بنابراین بعد از آن از مرطوب کننده استفاده کنید.  4. یخ درمانی یخ درمانی یک راه خوب برای کاهش درد و تورم پا است. مقدار کمی یخ خرد شده را در کیسه های پلاستیکی کوچک بریزید و از آن برای ماساژ منطقه آسیب دیده در یک حرکت دایره مانند استفاده کنید. همچنین می توانید کیسه ی سبزیجات منجمد شده را در یک حوله نازک پیچیده و استفاده کنید.

 سرما به طور موقت باعث بی حس شدن انتهای عصب در ناحیه دردناک شده و به شما آرامش می دهد. همچنین تورم را نیز کاهش میدهد. بسته یخ را بیش از 1 دقیقه در یک زمان استفاده نکنید. زیرا می تواند به پوست و اعصاب آسیب برساند. 

 روغن میخک در درمان درد مفاصل و  درد پا توسط  افزایش گردش خون ،بسیار موثر است

   5. روغن میخک روغن میخک در درمان سردرد، درد مفاصل، پای ورزشکاران، قارچ ناخن و همچنین درد پا توسط  افزایش گردش خون ،بسیار موثر است. • برای تسکین سریع، به آرامی پای خود را با روغن میخک ماساژ دهید. این کار جریان خون را تحریک کرده و باعث شل شدن عضلات میشود.همچنین می توانید پا و پاشنه پا را با روغن میخک چند بار در روز ماساژ دهید.

 • اگر پوست حساس یا نازکی دارید، سه قطره روغن میخک رقیق را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون یا نارگیل و روغن یرجین مخلوط کرده و سپس پای خود را با آن ماساژ دهید. 6. فلفل قرمزفلفل قرمز منبعی غنی از کپسای سین است که برای از بین بردن درد عضلانی، ورم مفاصل، فشار عضلانی، کمر درد، پا درد شناخته شده است.

 • اگر پای شما زمانی که سرد میشود،درد میگیرد، قبل از پوشیدن مقداری فلفل قرمز در جوراب خود بریزید. اینکار باعث میشود تا پای شما گرم نگه داشته شود.

• درمان دیگر اضافه کردن نصف قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز به نصف سطل آب گرم و خیس کردن پاهای خود برای چند دقیقه در آن است. اینکار اثر تسکین دهنده دارد و باعث تسکین درد پای شما میشود.  

 7. روغن های ضروریروغن های ضروری مانند روغن اوکالیپتوس، روغن نعناع و روغن رزماری به تسکین پاهای خسته، زخم و درد کمک خواهد کرد.

 1. چهار قطره از هر یک از روغن های اوکالیپتوس و روغن رزماری و دو قطره روغن نعناع را در آب داغ بریزید.

 2. پاهای خود را به مدت 1 دقیقه در آن خیس کنید.

 از گیاه مریم گلی برای درمان درد پای ناشی از رگ به رگ شدن استفاده کنید

 8. مریم گلیاگر درد پای شما بعلت فشار، رگ به رگ شدن و یا جراحت است، میتوانید از گیاه مریم گلی برای رهایی از درد استفاده کنید. همچنین می تواند بوی بد پا را کاهش دهید.

1. به آرامی تعداد کمی از برگهای مریم گلی را با دست جدا کرده و سپس آنها را در یک قابلمه که کمی کمتر از یک فنجان سرکه سیب در آن ریخته اید،قرار دهید.

2. مخلوط را بمدت پنج دقیقه بجوشانید.

 3. یک پارچه ی  پنبه ای را در محلول گرم شده خیس کرده و سپس آنرا روی منطقه آسیب دیده قرار دهید.

 4. اینکار را چند بار تکرار کنید.

 9.دانه خردل دانه خردل در درمان درد پا استفاده میشود و به حذف آب سمی از بدن، بهبود گردش خون و کاهش التهاب و در نتیجه دادن تسکین تورم و درد کمک میکند.

1. مقداری دانه خردل را بکوبید و آنها را به نصف سطل آب گرم اضافه کنید.

 2. پای خود را در آن به مدت 1 تا 15 دقیقه قرار داده و سپس خشک کنید.  

درمان سنتی درد پاشنه پا

دفعه بعد هم که درد پا داشتید، به سادگی میتوانید از هر یک داروهای طبیعی که در بالا ذکر شد استفاده کنید. اما اگر درد غیر قابل تحمل بود و بهبود پیدا نکرد، حتما به دکتر مراجعه کنید.

 مارچوبه درمانی موثر برای درد پای ناشی از التهاب یا ورم است

 

   1. مارچوبه مارچوبه درمانی موثر برای درد پا است مخصوصا هنگامیکه درد بعلت  التهاب یا ورم باشد. به سادگی ، به مدت چند دقیقه مارچوبه را بخار کنید و سپس آن را بخورید. این نوشیدنی به عنوان یک دیورتیک یا ادرار آور طبیعی عمل می کند، و به دفع کردن مایع اضافی بدن و در نتیجه کاهش التهاب کمک میکند.

منبع : fa.parsiteb.com


جلوگیری از ریزش مو

تقویت رشد مو

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

درد پا یکی از شایع ترین بیماری ها در زندگی مردم در هر گروه سنی است که می تواند در هر نقطه از جمله انگشتان پا ، مچ و کف پا باشد ، با درمان پا درد با ما همراه باشید .

پا درد ممکن است به دلایل متعددی از قبیل : پیری ، پوشیدن کفش های ناراحت کننده ، پیاده روی بیش از حد ، ایستادن روی پای خود برای مدت طولانی ، کمبود مواد معدنی ، دیابت یا غیره باشد .

روش های خانگی معتددی برای مراقب و درمان پا درد وجود دارد که چند مورد آن را برای شما خواهیم گفت

 

 

درمان سنتی درد پاشنه پا

لیست مطالب :

درمان داغ و آب سرد می تواند در درمان درد پا موثر باشد . آب داغ سبب افزایش جرایان خون و آب سرد سبب کاهش التهاب می شود .

سرکه برای درمان های مختلف از جلمه درمان پا درد استفاده می شود و می تواند سبب کاهش التهاب و درد آن شود .

 

 

یخ درمانی یک راه خوب برای کاهش درد و تورم پا می باشد .

روغن گل میخ در درمان سر درد ، درد مفاصل ، قارچ ناخن و نیز درمان پا درد به دلیل افزایش گردش خون بسیار موثر است .

فلفل قرمز یک منبع عالی از کپسایسین است که می تواند در درمان درد پا ، فشار عضلانی و کمر درد به شما کمک کند .

دانه های خردل می تواند برای درمان پا درد استفاده شود زیرا آنها کمک می کنند که آب سمی از بین رود .

همچنین سبب افزایش گردش خون و کاهش التهاب و در نتیجه سبب رهایی از درد می شوند .

انجام حرکات کششی و نرمشی در صورتی که درد پای شما ناشی از گرفتگی عضلات و کشیدگی آنها باشد می تواند بسیار موثر واقع شود و سریع به پا درد شما بهبود بخشد .

مارچوبه یک روش خوب برای درمان پا درد می باشد زیرا به عنوان یک دیورتیک طبیعی عمل می کند و باعث می شود مایع اضافی از بدن شما خارج شده و سبب کاهش التهاب شود .

روغن های ضروری مانند روغن اوکالیپتوس ، روغن نعناع و روغن رزماری باعث کاهش خستگی ، درد و درد مفاصل می شود .

شما همچنین می توانید به یک متخصص ماساژ مراجعه کرده و از ماساژ درمانی برای درمان درد پا خود استفاده کنید

دفعه بعدی که از درد پا رنج می برید می توانید از هرکدام از روش های بالا دوباره استفاده کنید اگر درد شما بیش از حد و غیر قابل تحمل می باشد برای درمان پا درد خود لازم است حتما به یک پزشک مراجعه کنید

 

Comment

فوریه 5, 217
مقالات طب سوزنی

3,451 Views

پاشنه پا بخش بسیار کوچکی از بدن ما است، اما زمانی که دردناک میشود کل بدن را تحت تاثیر قرارمیدهد .

آیا می دانید که بسیاری از درد در پاشنه پا همیشه مشکلات لوکال و محلی نیست ؟

اما آنها ممکن است با اندام های داخلی، و یا انسداد کانال های خاصی در طول بدن در ارتباط باشد .

درمان سنتی درد پاشنه پا

در این مقاله به پیدا کردن علت درد در پاشنه پا، و چگونه رفع آن میپردازیم :

علائم درد در پاشنه پا :

درد در پاشنه پا یک علامت بسیار رایج در کلینیک است که میتواند در هر سنی اتفاق بیافتد ولی در اغلب موارد در میان سالی و سالخوردگی رخ میدهد.

درد معمولا با یک درد خفیف از یک پا شروع میشود و اگر مراقبت نشود درد شدیدتر خواهد شد . درد میتواند همراه با پف آلودگی باشد و میتواند به منطقه مچ پا نیز منتشر شود.

با توجه به علت درد اغلب مردم درد را زمانی که برای اولین بار بعد از نشستن یا دراز کشیدن می ایستند یا راه میروند حس میکنند .

و دیگر اینکه درد را زمانی که برای مدت طولانی می ایستند تجربه میکنند و مردم درد را در زمانی که میخوابند یا در حال استراحت هستند احساس نمیکنند .

علت درد پاشنه پا :

ضعف کلیه ها :

در طب چینی مریدین کلیه در پاشنه پا و مخصوصا در قسمت زیادی از کف پا جریان دارد و همچنین جوهر و اسانس برای تغذیه استخوان میدهد.

وقتی کلیه شخصی ضعیف باشد کف پا یا پاشنه پا فاقد پشتیبانی انرژی کلیه و جریان خون میشود و منجر به درد میشود.

درد در پاشنه پس از ایستادن یا راه رفتن برای مدت زمان طولانی به وجود می آید ، و درد با استراحت کاهش پیدا میکند.

با این نوع درد ممکن است در بدن علایم زیر نیز تجربه شود :

فقدان انرژی، درد کمر، سنگینی و یا ضعف در پاها، تکرر ادرار در شب، زود بیدار شدن از خواب ، حافظه ضعیف، کاهش میل جنسی، ناتوانی جنسی و یائسگی زودرس.

پیشنهاد میکنیم اگر از این نوع درد در پاشنه رنج میبرید و برخی از علایم بالا :

1- موقع انجام ورزش یا کار و غیره از کمر خود محافظت کنید .

2- مطمئن شوید که بعد از انجام دادن فعالیت های سنگین یا کار کردن برای مدت طولانی استراحت به اندازه کافی برای کمر و ساق پا و پاهایتان دارید

3- مطمئن شوید که یک خواب خوب و راحت مخصوصا صبح زود دارید

4- بعضی از غذاهایی که به انرژی کلیه کمک میکنند بخورید مثل : سوپ گوشت استخوان گاو ، زالزالک، میگو، حلزون اسکالوپ، سویا یا توفو

5- کلیه را با طب سوزنی تقویت کنید .

رکود خون بعضی از مریدینها و کانالها را مسدود میکند:

این هم یک علت شایع در درد پاشنه پا است . این معمولا میتواند با یک آسیب قدیمی که ممکن است در قسمت پایین بدن (مانند کمر، باسن، پا) رخ داده است مرتبط باشد .

اگر آسیب به طور کامل حل نشده باشد، ممکن است این باعث رکود خون و انسداد کانالها در آن منطقه شود و بعد از مدتی روی جریان خون در پاشنه پا تاثیر بگذارد.

این نوع درد موقع ایستادن بعد از نشستن یا خوابیدن برای مدت طولانی دردناکتر میشود و در نقاط خاصی از پاشنه پا شدیدتر است نه در تمام پاشنه پا .

با این نوع درد ممکن است در بدن علایم زیر نیز تجربه شود :

درد مزمن در قسمت پایین بدن که می آید و می رود (کمر , هیپ , پا , زانو )

درد قاعدگی و خون تیره لخته همراه با خونریزی در زنان.

پیشنهاد میکنیم اگر از این نوع درد در پاشنه رنج میبرید و برخی از علایم بالا :

1- رفع آسیب قدیمی همزمان با درمان درد پاشنه پا

2- انجام دادن مقدار مناسبی ورزش قسمت پایینی بدن برای بهبود گردش خون و رساندن خون به پاشنه پا

3- اجتناب از ایستادن با پای برهنه بر روی سطوح سرد

4- تا زمانیکه درد دارید هر روز پاهای خود را در آب گرم به مدت 2 دقیقه خیس کنید . استفاده از فوت بس ( پودر حمام پا ) به همراه آب داغ تاثیر به سزایی دارد.

5- رکود خون را از بین ببرید و با سوزنگذاری لوکال خونرسانی را به منطقه درد افزایش دهید

درمان سنتی درد پاشنه پا

علتهای دیگر درد پاشنه پا :

علاوه بر علل شایع ذکر شده در بالا، عوامل زیر نیز ممکن است باعث درد در پاشنه پا شود:

عفونت، شیوه زندگی، افراط در (ایستادن مدت طولانی یا راه رفتن)، و کفش های ناراحت کننده

آنچه ما میتوانیم برای درد پاشنه پا انجام دهیم :

ما در طب چینی نبض ، زبان و علائم و نشانه ها را برای تشخیص علت درد در پاشنه با روش های سنتی چک میکنیم .

اصول درمان مبتنی بر تشخیص است و درمان میتواند شامل طب سوزنی – ماساژ مریدینها – بادکش و یا طب گیاهی چینی باشد.

آگوست 1, 217

می 2, 217

آوریل 13, 217

مارس 6, 217

فوریه 1, 217

فوریه 7, 217

TCM Protocols for Lumbar Disk Herniation پروتکل درمانی طب چینی برای دیسک کمر در زیر

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

هشت
 × 

  
56

.hide-if-no-js {
display: none !important
}

مرا از دیدگاه‌های پس از این با رایاه آگاه کن.

مرا از نوشته‌های تازه با رایاه آگاه کن.

درمان سنتی درد پاشنه پا

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

درد پاشنه پا

درد این قسمت به علت خار پاشنه پا در برآمدگی انتهایی استخوانی پاشنه ایجاد می شود که

کفش ناسب و درد پاشنه پا یک فیزیوتراپ گفت: پوشیدن کفش های غیراستاندارد باعث درد پاشنه پا می شود.

دکتر ذبیح الله برجسته افزود: درد این قسمت به علت خار پاشنه پا در برآمدگی انتهایی استخوانی پاشنه ایجاد می شود که این درد از 2 سالگی به بالا ، به علت این که این خار در سنین کم وجود ندارد ، شایع تر است.

وی افزود: خار پاشنه به علت پوشیدن کفش های غیراستاندارد یا راه رفتن با پای برهنه روی سطح سخت بروز می کند، چرا که فشار زیادی به ناحیه پاشنه پا وارد می شود و سبب التهاب بافت های نرم پاشنه پا و سپس نواحی غضروفی اطراف استخوان آن می شود.

این پزشک متخصص خاطرنشان کرد: برای پیشگیری و کاهش درد، بهتر است از پدهای پاشنه در داخل کفش یا کفش های استاندارد دارای قوس طولی و عرضی پا استفاده شود. همچنین هنگام راه رفتن روی سطح سخت نظیر موکت، بهتر است از دمپایی استفاده شود.وی افزود: برای پیشگیری و درمان این عارضه بهتر است از کفش های طبی که پا داخل آن کاملا احساس راحتی داشته باشد، استفاده شود. همچنین در صورت ادامه درد به کمک درمان های فیزیوتراپی می توان این عارضه را درمان کرد.

منبع:سیمرغویرایش و تلخیص:آکاایران

دکتر ذبیح الله برجسته افزود: درد این قسمت به علت خار پاشنه پا در برآمدگی انتهایی استخوانی پاشنه ایجاد می شود که این درد از 2 سالگی به بالا ، به علت این که این خار در سنین کم وجود ندارد ، شایع تر است.

وی افزود: خار پاشنه به علت پوشیدن کفش های غیراستاندارد یا راه رفتن با پای برهنه روی سطح سخت بروز می کند، چرا که فشار زیادی به ناحیه پاشنه پا وارد می شود و سبب التهاب بافت های نرم پاشنه پا و سپس نواحی غضروفی اطراف استخوان آن می شود.

این پزشک متخصص خاطرنشان کرد: برای پیشگیری و کاهش درد، بهتر است از پدهای پاشنه در داخل کفش یا کفش های استاندارد دارای قوس طولی و عرضی پا استفاده شود. همچنین هنگام راه رفتن روی سطح سخت نظیر موکت، بهتر است از دمپایی استفاده شود.وی افزود: برای پیشگیری و درمان این عارضه بهتر است از کفش های طبی که پا داخل آن کاملا احساس راحتی داشته باشد، استفاده شود. همچنین در صورت ادامه درد به کمک درمان های فیزیوتراپی می توان این عارضه را درمان کرد.

منبع:سیمرغویرایش و تلخیص:آکاایران

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

درمان پماد طبيعي براي درد پاشنه پا , چگونه از دردپشت پا ها شویم , درد قوزک پا ناشی از چیست , درد پاشنه پا در بارداری , دیسک گردن درد قفسه سینا , گوگرد در درمان پا درد , درمان گیاهی پادرد , علت درد در پای چپ , درمان پا درد غاز , خشکی و ترک مچ پا , علت درد پشت پا , روماتیسم پادرد , پا دردهای شدید , انستیتو درد پا , علت های پادرد , درد زایمان پا , داروی درد پا , درمان درد پا , درمان پادرد , علت پا درد , علت درد پا , درد بغل پا , علت پادرد

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

ویتامین D را امروزه همه مردم با سلامت استخوان می شناسند و هرجا که صحبت راشی تیسم بچه ها و پوکی استخوان سالمندان باشد کمبود ویتامین D به ذهن ها می رسد. ولی واقعیت اینست که تحقیقات جدید خیلی فراتر از این رفته و نقش ویتامین D در خیلی از جنبه های مختلف سلامت زندگی انسان کشف شده است. اکنون تاثیر ویتامین D در خیلی از بیماری ها مانند بیماری های خودایمنی (مثل ام اس، روماتیسم مفصلی، لوپوس)، دیابت، بیماری های قلب و عروق، فشار

رژیم اتکینز (Atkins) یک رژیم کم کربوهیدرات است که معمولا برای کاهش وزن توصیه می شود. طرفداران این رژیم ادعا می کنند که اگر به همان اندازه که پروتئین و چربی می خورید، به همان اندازه از غذاهای پرکربوهیدرات نیز دوری کنید، می توانید وزن خود را کاهش دهید. در 12 سال گذشته، بیش از 2 مطالعات نشان داده اند که رژیم های کم کربوهیدرات بدون نیاز به احتساب کالری مصرفی، برای کاهش وزن موثر هستند و می توانند منجر به بهبود های مختلفی در

آیا از جای جوش بر روی پوست خود ناراحت هستید؟ آیا به دنبال روش های موثری برای خلاص شدن از آنها هستید؟ شما همیشه رویای یک  پوست صاف و بدون جوش را می بینید. به همین دلیل انواع مختلف لوازم آرایشی و بهداشتی را خریداری می کنید. به جای استفاده از مواد شیمیایی مضر، از درمان های مختلفی که وجود دارد نیز می توانید استفاده کنید. این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام، 2 روش سریع  برای چگونگی از بین بردن جای جوش از صورت،

ممکن است هنگامی که می بینند که سگشان غذا نمی خورد، دچار ناراحتی شوید و برایتان سوال باشد چرا اشتهایی برای غذا خوردن ندارد؟ اولین چیزی که بعد از غذا نخوردن سگ به ذهنتان می رسد این است که احتمال دارد، مریض شده باشد یا از درد رنج ببرد، اما احتمال این موضوع بسیار کم است. در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت با ما همراه باشید. دلایل غذا نخوردن سگ معمولا، غذا نخوردن سگ به علت ریزه

آیا ناخن هایتان فاقد زیبایی طبیعی هستند؟ آیا رشد ناخن هایتان از حد متوسط کندتر است؟ چگونه باعث افزایش رشد ناخن ها شویم؟ همانطور که می دانیم، همه خواهان این هستند که  ناخن هایشان  به سرعت رشد کنند، زیرا باعث زیبایی دستهایشان می شود. به غیر از این، رشد سالم ناخن، نشان دهنده سلامت عمومی بدن می باشد. راه های آسانی برای کمک به رشد سریع ناخن ها وجود دارد. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام بهترین نکات در مورد نحوه رشد سریع

درمان سنتی درد پاشنه پا

بیماری های مرتبط با سن، معمولا حیواناتی را که به سن پیری رسیده اند، تحت تاثیر قرار می دهند. همستر که معمولا عمر کوتاهی دارند پس از یک

شاید شما هم دوست داشته باشید که مراقبت از همستر را یاد بگیرید تا بتوانید چند همستر در خانه تان، پرورش دهید. حفظ بهداشت و احساس امنیت برای

وضعیت سنتی بهترین حالت برای باردار شدن است زیرا بسیار راحت بوده و تماس دو بدن در آن بهتر است. دو طرف رودرروی هم هستند و تمام مدت

آیا می دانید تغذیه همستر باید به چه نحوی انجام شود؟ قسمت غذاهای همستر خانگی را باید غذاهایی با کیفیت خوب و همچنین غذاهای آماده ای که

آیا تا به حال برایتان پیش آمده زمانی که صبح از خواب بلند می شوید با دیدن لکه های قرمز رنگ بر روی پوستتان متحیر شوید. این خارش

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک

از جمله پرخطرترین و پرمسئله ترین دوران بارداری، سه ماهه سوم بارداری می باشد. اکثر زنان باردار در این دوران دچار درد و بی

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند و لکه و زخم جوش را از بین می برد و باعث روشن شدن پوست می شود. لیمو دارای خواص اسیدی است که می تواند باعث از بین بردن باکتری های پوست شده و از چرب شدن بیش از حد پوست نیز جلوگیری می کند.

خمیر دندان نه تنها باعث تمیزی دندان های شما می شود بلکه جای جوش را نیز به سرعت از بین می برد. به یاد داشته باشید از خمیر دندان سفید به جای ژل خمیر دندان استفاده کنید. به این منظور، مقداری خمیر دندان سفید را قبل از خواب بر روی پوست آسیب دیده بگذارید و صبح صورت خود را با آب بشویید.

ویتامین C به درست شدن بافت آسیب دیده کمک می کند و پوست را در برابر مضرات نورخورشید محافظت می کند. مواد غذایی مانند فلفل دلمه ای، بروکلی، سبزیجات دارای برگ سبز تیره، آویشن، جعفری، ریحان، گشنیز، کلم فندقی و مرکبات مانند لیمو ترش، پرتقال، توت فرنگی، کیوی و آناناس منابع غنی از ویتامین C هستند.

امگا 3 برای درمان آکنه یا جوش بسیار مفید است. آنها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که برای کاهش التهاب و حفظ انعطاف پذیری پوست مناسب می باشند. غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب هستند عبارتند از ماهی آزاد، شاه ماهی، ساردین، ماهی کولی، ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی خال مخالی

ناخن های شما به مواد مغذی مناسبی برای بلند شدن و استحکام نیاز دارند. ویتامین C برای تولید کلاژن مورد نیاز است تا بدن  از آن برای رشد ناخن ها استفاده کند. از آنجا که بدن شما نمی تواند این ویتامین را تولید کند، از ویتامین ها یا مواد غذایی که حاوی این ویتامین هستند استفاده کنید تا با کمبود آن مواجه نشوید. برای جلوگیری از شکنندگی ناخن، از سبزیجات دارای برگ سبز، گوشت قرمز بدون چربی وآجیل ها مصرف کنید که شامل ویتامین های مهمی برای ناخن هستند.

همانطور که می دانیم، ناخن ها از پروتئینی به کراتین ساخته شده اند. برای رشد سریع تر ناخن می توانید پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی تان بگنجانید.کمبود پروتئین منجر به بروز لکه های سفیدی بر روی ناخن ها می شود و آنها را ضعیف می کند. با خوردن گوشت گاو، تخم مرغ، گوشت بره، ماهی و مرغ  مقدار پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید. سبزیجات سبز، اسفناج، دانه، آجیل و حبوبات دارای پروتئین هستند و برای گیاهخواران انتخاب خوبی است.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *