درمان سنتی تپش قلب در بارداری

خواص دارویی و گیاهی

فال چوب يكي از قديمي ترين انواع فال بيني می باشد كه تاریخچه ی آن را به دانيال نبي و سپس به حضرت امام جعفر صادق (ع) نسبت ميدهند.براي گرفتن فال چوب بايد ابتدا چشمها را بسته و سه نفس عميق بكشيد سپس ذهن و فكرتان را به انچه كه مايليد متمركز كرده و نيت كنيد.آنگاه با حضور کامل قلبی بر روی دکمه زیر کلیک کنید ، شرح فال چوب شما نمایش داده خواهد شد .

درمان سنتی تپش قلب در بارداری

گزارش تصویری

در دیدنی های روز چهارشنبه ۵ دی تصاویری از هتل یخی چین تا خانواده سلطنتی بریتانیا در مراسم کریسمس و آیین‌ های روز کریسمس و را خواهید دید با ما همراه شوید

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

احساس تپش قلب با هیچ‌چیز دیگری که فرد تاکنون تجربه کرده اشتباه گرفته نمی‌شود. این احساس مانند تکان و لرزش درون قفسه‌ی سینه است و می‌تواند منجر به وحشت و ناتوانی در تنفس شود. اگر چه تپش قلب در بارداری معمولاً طبیعی است اما برخی می‌توانند نگران‌کننده باشند. تقریباً هر فرد گاهی اوقات دچار تپش قلب می‌شود. با این حال اکثر زنان در بارداری به دلایل مختلف نسبت به یک فرد عادی دچار تپش قلب می‌شوند.

تپش قلب در بارداری یک اتفاق شایع است و معمولاً بدون علت خاص در زمان‌هایی که فرد تحت استرس، هیجان‌زده یا مضطرب است، بروز می‌کند. معمولاً زنان باردار در هنگام تپش قلب احساس تنگی نفس دارند که پس از چند دقیقه خود به خود بهبود می‌یابند. علل تپش قلب به طور کلی شامل شامل این موارد است:

1. افزایش حجم خون

بدن زن باردار نسبت به زن غیرباردار معمولا 5 درصد خون بیشتری دارد. این تغییر به دلیل فراهم آوردن نیاز جنین به مواد مغذی موجود در خون مادر می‌باشد. با این حال، مادر باید حجم خون افزایش‌یافته را با همان قلب به گردش درآورد، به این معنی که قلب باید کار کند و در نتیجه منجر به تپش قلب خواهد شد.

درمان سنتی تپش قلب در بارداری

2. پروژسترون

هورمون پروژسترون در بدن یک زن باردار غلظت بیشتری نسبت به زن غیرباردار دارد. این هورمون مسئول تغییرات جسمی و روانی مختلفی می‌باشد. یکی از تأثیرات پروژسترون افزایش ضربان قلب و افزایش عملکرد قلب می‌باشد. این کار باعث گردش خون کافی برای رحم می‌شود. در نتیجه ضربان قلب افزایش یافته و منجر به تپش قلب می‌شود.

3. محصولات کافئینی

گاهی اوقات تپش قلب می‌تواند در نتیجه‌ی مصرف مقدار بالایی کافئین باشد. کافئین یک ماده‌ی رایج در بسیاری از مواد غذایی مانند شکلات، کیک، شیرینی و نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه می‌باشد. اگر کافئین علت اصلی تپش قلب باشد، با به حداقل رساندن مصرف آن به راحتی می‌توانید تپش قلب را کاهش دهید.

4. پاسخ‌های هیجانی

تپش قلب در افراد غیرباردار نیز به طور شایع دیده می‌شود، مانند قرار گرفتن در موقعیت‌هایی که منجر به اضطراب، استرس، شوک، عصبانیت، فعالیت فیزیکی بیش از حد و یا ترس می‌شود.

اگر تپش قلب در نتیجه‌ی استرس باشد، سعی کنید عوامل استرس‌زای اطراف خود را کاهش دهید. چندین بار در روز نفس عمیق بکشید و ذهن خود را آرام کنید. یوگا و ماساژ در بارداری از فعالیت‌های بسیار مفید برای کاهش تنش بارداری می‌باشند.

 

درمان تپش قلب بستگی به علت ایجادکننده‌ی آن دارد. اکثر تپش‌های قلب در بارداری آسیب‌زننده نبوده و معمولاً بدون مداخله بهبود می‌یابند. بنابراین اگر تپش قلب شما ناشی از هیچ‌کدام از بیماری‌های زمینه‌ای نبود، معمولاً توصیه‌هایی توسط پزشک ارائه می‌شود.



1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *