درمان سرماخوردگی در دوران بارداری چیست

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

درمان سرماخوردگی در دوران بارداری چیست

خانم‌ها در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری نگران مبتلا شدن به سرماخوردگی و آنفولانزا هستند، چون می‌ترسند سلامت کودک دلبندشان تحت تأثیر بیماری آنها قرار بگیرد. علاوه‌براین به‌علت ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در دوره‌ی بارداری، احتمال بیمار شدن زنان باردار نسبت به قبل افزایش می‌یابد و این مسئله هم به نگرانی آنها می‌افزاید. اما نیازی به ترسیدن نیست. برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی در دوره‌ی بارداری نیز روش‌ها و داروهای بی‌خطری وجود دارد. مطلب زیر به معرفی داروهای مطمئن و خطرناک برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی در بارداری و همچنین ارائه‌ی روش‌های خانگی برای درمان آنها می‌پردازد.

هر چیزی که در دوره‌ی بارداری برای شما اتفاق بیفتد، نه‌تنها روی بدن خودتان بلکه روی سلامت کودک متولدنشده‌تان نیز اثر می‌گذارد. آگاهی از این مسئله می‌تواند مقابله با بیماری را پیچیده‌تر کند.

درگذشته اگر شما به آنفولانزا یا سرماخوردگی مبتلا می‌شدید، می‌توانستید از یک داروی ضداحتقان بدون نیاز به نسخه (OTC) استفاده کنید اما حالا ممکن است نگران باشید که آیا داروی مصرفی شما در دوره‌ی بارداری بی‌خطر است یا نه. اگرچه داروها می‌توانند علائم بیماری شما را کاهش دهند اما شما نمی‌خواهید که به‌خاطر مصرف آنها مشکلی برای کودک‌تان به‌وجود بیاید.

داروهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید در دوره‌ی بارداری مصرف کنید، بنابراین درمان سرماخوردگی یا آنفولانزا در طول بارداری لزوما نباید تجربه‌ی استرس‌زایی باشد.

با توجه به سیستم سلامت دانشگاه میشیگان و اکثر پزشکان زنان و زایمان، بهتر است در ۱۲ هفته‌ی اول بارداری از مصرف هرگونه دارویی اجتناب کنید. چون این زمانی حیاتی برای رشد اندام‌های مهم کودک‌تان است. همچنین بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که پس از هفته‌ی ۲۸ بارداری نیز مراقب داروهای مصرفی‌تان باشید. بنابراین اگر درحال‌حاضر باردار هستید یا سعی دارید باردار شوید، قبل از مصرف هرگونه دارویی حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

از مصرف داروهای همه‌کاره که در آنها مواد تشکیل‌دهنده‌ی مختلف برای مقابله با علائم بسیار باهم ترکیب شده‌اند، اجتناب کنید. درعوض برای برطرف کردن علائمی که دارید، داروهای تکی (واحد) را انتخاب کنید. همچنین شما باید از مصرف داروهای زیر در دوره‌ی بارداری پرهیز کنید، مگر آنکه خود پزشک‌تان آنها را تجویز کرده باشد. این داروها احتمال بروز مشکلات مختلف را در دوره‌ی بارداری افزایش می‌دهند:

هنگامی‌که شما در دوره‌ی بارداری بیمار می‌شوید، اول باید کارهای زیر را انجام دهید:

اگر علائم شما بدتر شدند، ممکن است لازم باشد موارد زیر را امتحان کنید:

سرماخوردگی و آنفولانزا دارای علائم مشترک بسیاری هستند، مانند سرفه و آبریزش بینی. بااین‌حال چند تفاوت وجود دارد که به شما امکان می‌دهد آنها را از هم تشخیص دهید. اگر علائم شما به‌طور کلی خفیف هستند، پس احتمالا سرما خورده‌اید، اما علائمی مانند داشتن لرز و احساس خستگی شدید معمولا مربوط به آنفولانزا هستند.

همان‌طور که می‌دانید بدن در طول بارداری دچار تغییراتی می‌شود. یکی از آن تغییرات، این است که سیستم ایمنی بدن در این دوره، ضعیف می‌شود. یک سیستم ایمنی ضعیف‌تر باعث می‌شود که بدن مادر، نوزاد متولدنشده را پس نزند. بااین‌حال با ضعیف شدن سیستم ایمنی زنان باردار، آنها نسبت به عفونت‌های ویروسی و باکتریایی آسیب‌پذیرتر می‌شوند.

همچنین زنان باردار در مقایسه با زنان غیرباردار هم‌سن‌شان، احتمال دارد که به عوارض ناشی از آنفولانزا دچار شوند. این عوارض می‌توانند شامل پنومونی (سینه پهلو یا ذات الریه)، برونشیت یا عفونت‌های سینوسی باشد.

دریافت یک واکسن آنفولانزا، خطر ابتلا به عفونت و عوارض ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، دریافت واکسن آنفولانزا می‌تواند تا ۶ ماه پس از تولد به محافظت از زنان باردار و نوزادان آنها کمک کند. بنابراین مهم است که زنان باردار درمورد دریافت واکسن آنفولانزا با پزشک‌شان مشورت کنند.

سایر کارهایی که شما می‌توانید برای پیشگیری از سرماخوردگی انجام دهید، عبارت‌اند از:

اگرچه اکثر سرماخوردگی‌ها مشکلی برای نوزاد متولد‌نشده ایجاد نمی‌کنند اما آنفولانزا باید جدی گرفته شود. عوارض ناشی از آنفولانزا، خطر زایمان زودرس و نقایص زمان تولد را افزایش می‌دهند. اگر متوجه‌ی علائم زیر شدید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید:

CDC توصیه می‌کند زنانی که علائم شبه‌آنفولانزا دارند، بلافاصله با داروهای ضدویروسی درمان شوند. مثل همیشه اگر هرگونه سؤال یا ابهامی درمورد بیماری‌تان داشتید، با پزشک‌تان تماس بگیرید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

بسیار مفید و حالب. مرسی

درمان سرماخوردگی در دوران بارداری چیست

لطف دارید دوست عزیز.

ممنون از مطالب مفیدتون

خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده.

جالب بود، ممنون

لطف دارید دوست گرامی.

هورمون استروژن چیست؛ فواید، موارد استفاده و عوارض جانبی آن

عوارض سقط جنین؛ ۷ عارضه خطرناک که باید جدی گرفت

آزمایش غربالگری چیست و چگونه انجام می‌شود؟

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

علائم زایمان؛ ۹ نشانه که آمدن بچه نزدیک است

خودنظم‌دهی؛ چطور اهداف بلندمدت‌مان را فدای لذت‌های کوتاه‌مدت نکنیم؟

۶ مزیت به‌کارگیری تبلیغات بنری آنلاین نسبت به بنرهای سنتی

درمان التهاب لثه؛ انواع درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری

نظریه هدف گذاری لاک؛ ۵ اصل برای تعیین اهداف معنی‌دار و چالش‌برانگیز

چطور بازدهی تبلیغات بنری را بالا ببریم؟


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا

گران ترین تصادف های دنیا؛ ۱۰ خودروی لوکس که در چند لحظه از بین رفتند

۱۰ روش درمان سرماخوردگی در دوران بارداری با حفظ سلامت جنین – بهترین روش های درمان سرماخوردگی در دوران بارداری به همراه نکات مهم و توصیه ها و پرهیزها جهت حفظ سلامتی جنین

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) در آمریکا، تزریق واکسن آنفلوانزا موجب مقاوم شدن بدن مادر و جنین نسبت به ویروسها تا ۶ ماه بعد از تولد کودک است. پس همه خانم ها سعی کنند قبل از بارداری این واکسن را استفاده کنند.

همچنین برای پیشگیری از سرماخوردگی در بارداری می توانیم به مواردی مانند شستن زیاد دست ها، خواب کافی، رعایت رژیم غذایی سالم، اجتناب از تماس نزدیک با فرد بیمار در خانواده یا جمع دوستان، ورزش منظم، کاهش استرس و اشاره کرد.

درمان سرماخوردگی در دوران بارداری چیست

روشهای مختلفی برای درمان سرماخوردگی در دوران بارداری وجود دارد. مادر برای حفظ سلامت جنین اجازه ندارد هر دارویی را بخورد و در این مورد حتما باید با پزشک مشورت کند.

 

برای درمان سرماخوردگی بارداری اولین گزینه داشتن استراحت کافی و آرامش است. همچنین شما باید مصرف مایعات را افزایش دهید. البته منظور ما مایعات بدون قند است.

یک روش دیگر برای درمان سرماخوردگی در دوران بارداری و همچنین کاهش گلودرد غرغره کردن آب نمک است. این مورد را مدام تکرار کنید. فقط یادتان باشد که آب نمک را بیرون بریزید و نخورید. چون نمک زیاد برای بارداری مناسب نیست.

 

بنفشه یکی از گیاهان دارویی است که در فصل بهار در بیابان ها و باغ های برخی شهرها می روید. این گیاه فواید خیلی زیادی برای بدن دارد که مهمترین آن درمان سرماخوردگی است. شما باید آن را شسته و خشک کنید تا در همه ایام سال بتوانید از آن استفاده کنید. برای تهیه آن هم کافیست وقتی آب جوش آمد آن را در آب جوش ریخته و وقتی دو جوش زد آن را خاموش کنید. سپس صبر کنید تا دم بکشد.

برای شل شدن مخاط بینی و تسکین بافت ملتهب بینی می توانید از قطره های شور بینی یا محلول سالین استفاده کنید.

 

بخور آب گرم و تنفس هوای گرم و مرطوب به شل شدن مخاط سفت شده بینی و سینوس ها کمک زیادی می کند. همچنین میتوانید به حمام رفته و آب داغ را باز کنید و در بخار نفس بکشید.

 

شلغم پخته برای سرماخوردگیی مفید است. همچنین میتوانید با آن سوپ درست کنید. یک روش دیگر هم انست که شلغم را سوراخ کرده در آن عسل بریزد و بپزید. سپس آبی که داخل سوراخ شلغم جمع شده را میل کنید. سعی کنید در این روش شلغم را بخار پز کنید تا درون سوراخ شلغم فقط اب شلغم و عسل باشد.

برای درمان سرماخوردگی بارداری سوپ مرغ بدون ادویه زیاد را فراموش نکنید. همچنین میتوانید کمی عسل یا لیمو را به یک فنجان چای گرم بدون کافئین زده و بنوشید. عسل و آبلیمو برای سرماخوردگی عالیست.

 

دوران بارداری آنقدر حساس است که ما پیشنهاد میکنیم حتی برای خوردن این دمنوش هم با پزشک مشورت کنید. پیاز خاصیت ضدعفونی کنندگی داشته و خلط آور است. همچنین به درمان سرماخوردگی در بارداری کمک می کند.

برای تهیه شربت پیاز شما می توانید ۱۰۰ گرم پیاز را خرد کرده و در ۲۰ سی‌سی لیتر آب ۲۰ دقیقه بجوشانید. حالا باید محلول بدست آمده را صاف کرده و ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. دوباره آن را روی شعله بگذارید تا غلیظ شود. روزانه ۲ تا ۶ قاشق چای‌ خوری از شربت پیاز بنوشید تا حالتان بهتر شود.

شما میتوانید برای درمان سرماخوردگی از دمنوش آویشن و عسل استفاده کنید. برای اینکار کافیست آویشن را مانند بنفشه دم کنید. سپس به آن کمی عسل طبیعی اضافه کنید. اگر دوست داشتید کمی آب لیموی تازه هم میتوانید به آن بیافزایید.

 

ترکیب آب لیمو و عسل به شدت برای درمان سرماخوردگی عالیست. شما میتوانید شربت آبلیمو تهیه کرده و به آن عسل اضافه کنید. یادتان باشد عسل و آبلیمو باید طبیعی باشد. همچنین خیلی ها لیمو را حلقه حلقه میکنند. سپس یک لایه از آن را در یک بطری شیشه ای ریخته و روی آن کمی شکر یا عسل می ریزند. مجددا یک لایه لیمو ریخته و روی آن شکر و عسل اضافه می کنند. آب لیمو و عسل به خورد هم میروند. سپس در زمان سرماخوردگی کمی از آب داخل شیشه را در لیوان ریخته و شربت درست می کنند.

 

سعی کنید در ۱۲ هفته اول اصلا دارو نخورید. چون ۳ ماهه اول بارداری یک زمان بحرانی برای توسعه و رشد اندام های کودک است. بسیاری از پزشکان حتی بعد از هفته ۲۸ بارداری هم احتیاط میکنند و به سختی دارو می دهند. پس یادتان باشد در دوران بارداری برای مصرف کوچکترین دارویی باید با پزشک مشورت کنید.

 

روبیتوسین (دکسترومتورفان) و شربت سرفه روبیتوسین DM

شربت سرفه ساده

ویکس یا منتول های دیگر که برای باز کردن راه های هوایی بر روی قفسه سینه و زیر بینی مالیده می شوند.

نوار بینی (بالشتک چسبنده ای که زیر بینی برای باز کردن راه های هوایی مسدود می چسبانند)

قطره سرفه و یا قرص های مکیدنی سپاکول

تیلنول (استامینوفن) برای کاهش درد و تب

خلط آورها

میلانتا، تامس، یا داروهای مشابه برای سوزش سر دل، تهوع یا ناراحتی معده

یادتان باشد داروهای بالا را نباید با هم مصرف کنید.درمان سرماخوردگی در دوران بارداری چیست

 

 

ایبوپروفن

کدئین

کوتریموکسازول (یک آنتی بیوتیک است)

ناپروکسن

آسپیرین

سرماخوردگی در بارداری باید سریع درمان شود. اگر علایمی مانند سرگیجه، مشکل تنفسی، احساس فشار و یا درد در قفسه سینه، خونریزی واژینال، گیجی، استفراغ شدید، تب بالا، کاهش حرکات جنین و را مشاهده کردید حتما به پزشک مراجعه کنید.

تب زیاد در دوران بارداری برای مادر و جنین خطرات جدی را به همراه خواهد داشت.

 

منبع : نیک استار

این محتوا لایق چه امتیازی است؟ امتیاز دهید

دیدگاه

 +  5    ده .hide-if-no-js{display:none!important}



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

       قبل از مصرف هر نوع دارویی در منزل، بهتر است ابتدا با پزشک خود تماس بگیرید و از داروهای ایمن در بارداری           استفاده کنید. مصرف بسیاری از داروها خصوصاً در سه‌ماهه‌ی اول بارداری عوارض جبران‌ناپذیری بر جنین در حال رشد        می‌گذارند.

 

 

به خاطر داشته باشید در بارداری قبل از استفاده از هر نوع درمانی (شیمیایی و گیاهی) با پزشک خود مشورت کرده و تصور نکنید که تمامی داروها در بارداری برای شما و فرزندتان مضر هستند. این امر باعث شود که داروهای تجویزی پزشک را مصرف نکنید. داروهای تجویزی را تا پایان دوره مصرف کنید و درمان را ناقص رها نکنید.درمان سرماخوردگی در دوران بارداری چیست

 

بسیاری از داروهایی که به تخفیف علایم سرماخوردگی شما کمک می‌کنند، برای شما بی‌خطر هستند. اما ممکن است برای جنین درون رحم شما مضر باشند.

این داروها شامل موارد زیر است:

 

شما می‌توانید راه‌های طبیعی برای درمان سرماخوردگی را با مشورت پزشک امتحان کنید:



1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *