درمان سرماخوردگی در بارداری نی نی سایت

خواص دارویی و گیاهی

چرا کودک من زیاد سرما می خورد ؟

یکی از دلایل سرما خوردن زیاد کودکان این است که سیستم دفاعی بدن کودکان کامل نیست و این موضوع آنان را در مقابل بیماریها آسیب پذیر می نماید. بعلاوه، از 2 نوع  ویروس وجود دارند که باعث ایجاد سرماخوردگی معمولی می شوند و بدن کودک شما در حال کامل کردن سیستم دفاعی خود در مقابل یک به یک آنان می باشد. همه سرما خوردگیهای زندگی خود را به خاطر بیاورید. کودک شما تمام آنها و بلکه از آنها را باید تجربه کند تا بدنش نسبت به سرماخوردگی مصون شود.

همینطور که کودک شما رشد می کند با کنجکاوی همه چیز را لمس می کند (و یا حتی لیس می زند)، برای همین هم امکان اینکه ویروس سرماخودگی به دستش منتقل شود خیلی زیاد است. و فقط کافی است که دست خود را در دهان یا بینی اش بگذارد و یا چشمانش را بمالد تا ویروس وارد بدنش شود و سرما بخورد .

در زمستان و در دوره سرما، به خاطر هوای سرد بیرون و خشک شدن راههای تنفسی در خانه بدلیل استفاده از وسایل گرما زا، و همینطور گذراندن وقت در محیط داخل خانه، که ویروس ها به راحتی می توانند در آن از فردی به فردی دیگر منتقل شوند، کار ویروس ها راحت‌تر شده و امکان اینکه کودک شما سرما بخورد می گردد.درمان سرماخوردگی در بارداری نی نی سایت

کودکان  بطور معمول بین شش تا ده بار در سال سرما می خورند. در خانواده هایی که کودکان آنها به مهد کودک یا دبستان می روند این تعداد به دوازده بار در سال هم می رسد.( بزرگسالان  معمولا بین دو تا چهار بار در سال سرما می خورند.)

کمی سخت است . اگر کودک شما سرماخودگی داشته باشد، آب ریزش بینی او شفاف است که در طول هفته زرد یا طوسی و یا سبز خواهد شد. و ممکن است سرفه و کمی تب داشته باشد.

اگر کودک تب داشته باشد، وقتی تبش پایین می آید به رفتارش دقت کنید. اگر بازی می کند و بطور طبیعی غذا می خورد (یا تقریبا طبیعی- ممکن است کمی کم اشتها بوده و کمی بی حوصله باشد) در این صورت حتما سرما خوردگی است.

اما اگر کودک حتی زمانی که حرارت بدنش پایین میاید حالت بیماری دارد، پس حتما چیزی از سرما خوردگی است. همچنین احتمال دارد که آنفلونزا و یا بیماریهای دیگر شروع ناگهانی داشته و همراه با بیرون روی و حالت تهوع باشند. اما اگر کودک قبل از تب، سرفه و یا گلو درد داشت احتمال بیشتری دارد که سرما خورده باشد.

خارش، و چشمان اشک آلوده و آب ریزش بینی نشانه آلرژی می باشد، و مرتب در طول هفته و ماه همراه با عطسه و خارش پوستی ادامه خواهد داشت. همچنین آب ریزش کودک تغییر رنگ نداده و مانند زمانی که کودک سرما خوردگی دارد شفاف خواهد ماند. همچنین در آلرژی کودک دچار تب نخواهد شد.

هیچ دارویی نمی تواند کمک کند که ویروس زود تر از بدن خارج شود، اما شما می توانید با دادن مقدار زیادی نوشیدنی و مقدار زیادی استراحت به کودک کمک کنید تا دچار تب و یا عفونت نگردد. برای نوزاد کمتر از 4 ماه، باید از شیر خشک یا شیر مادر استفاده شود. در 4 ماهگی کودک شما می تواند کمی آب هم بنوشد، و در 6 ماهگی می تواند آب میوه هم بنوشد.

چون کودک تا 4 سالگی نمی تواند بینی خود را تمیز کند چند راه برای کمک به آنان وجود دارد.

 

جواب متخصصین منفی است، آکادمی پزشکان کودک آمریکا معتقد اند که باید به والدین اطلاع داده تا از این داروها استفاده نکنند چون استفاده از این داروها کودکان زیر 6 ماه را خوب نکرده و ممکن است اثرات جانبی خطرناکی نیز داشته باشد. شما بهتر است از دکتر کودک خود سوال نمایید تا ببینید او چه نظری دارد. درضمن مصرف بی رَویه آنتی‌بیوتیک ها منجر به بی اثر شدن این داروها روی باکتریها می شود.

در نظر داشته باشید که داروهای سرماخوردگی دوره بیماری کودک را کم نکرده و جلوی مشکلاتی مثل عفونت گوش و یا سینوس را نمی گیرد.

اگر کودک تب دارد از پزشک خود بپرسید که آیا می توانید به نوازد خود استامینوفن و یا ایبوپورفن بدهید.

هرگز به کودک خود آسپیرین ندهید چون کودک را مستعد ابتلا به بیماریهای دیگری می کند که ممکن است کشنده باشند.

به گفته­ی کتی کِمپر، پروفوسرِ طب اطفال، ممکن است اضافه نمودن چند قطره منتول، اوکالیپوتوس و یا روغن کاج به بخار ساز و یا حمام کودک به او احساس آرامش دهد. (این روغن ها را می شود در فروشگاه های مواد غذایی طبیعی پیدا کرد.) اگر نوازد شما 6 ماه دارد، یک چای کم رنگ بابونه هم می تواند تسکین دهنده باشد.

هشدار : هیچگاه از گیاه چینی ما هوانگ، که به های اِفدارا یا اِفدرین و بعنوان ضد احتقان گیاهی شناخته می شوند استفاده نکنید. اثرات سوء گسترده ای برای آن شناخته شده و سازمان “غذا و داروی آمریکا تاثیرات بد آن را در بزرگسالان شناسایی کرده اند، که از جمله آنها می توان به فشار خون و ضربان قلب نظم، تشنج و سکته قلبی اشاره کرد. همشیه قبل از استفاده از هر دارویی هر چقدر هم معمولی با پزشک خود مشورت نمایید.

 

اگر نوزاد کوچکتر از 3 ماه است، با دیدن اولین علائم آن باید با پزشک تماس بگیرید، مخصوصا اگر تب نوزاد از 38 درجه سلسیوس باشد ( اندازه گیری از مقعد ) و یا سرفه کند .

احتمالا دکتر شما انتظار دارد که اگر کودک شما بین 3 تا 6 ماه دارد، وقتی درجه تب به 38.5 درجه سلسیوس، و اگر 6 ماه دارد وقتی به 39 درجه سلسیوس رسید با او تماس بگیرید. ( از دکتر خود در این مورد راهنمایی بخواهید.)

اگر علائم زیر را دیددید، فرقی ندارد که کودکتان چه سنی دارد، بلافاصله دکتر خود را خبر کنید:

شما نمی توانید جلوی همه­‌ی سرماخوردگی ها را بگیرید اما می توانید سیستم دفاعی کودک را تقویت نمایید:

سلام. آیا دادن زرده تخم مرغ با عسل برای کودک پنج ماهه ضرر دارد.

کودکان زیر یک سال به دلیل خطر مسمومیت غذایی حاد (botulism ) نباید عسل بخورند،
اما استفاده کردن از عسل برای درمان گلو درد و سرفه کردن کودکانی که از مرز یک سالگی گذشته اند بسیار مفید است.

دادن عسل به كودك زير يكسال و نيم بسيار خطرناك است، بعضي افراد به اصطلاح عسل پاستوريزه به كودك ميدهند، ولي بدونيد كه عامل بيماري خطرناكي كه ممكن توسط عسل به وجود بيايد با پاستوريزه كردن از بين نميرود. (عامل بيماري داراي اسپور /يا هاگ/ است كه اسپور در دماي بالاي صد و بيست از بين ميره! در روش پاستوريزه كردن مواد را فقط تا ٨٠ درجه حرارت ميدهند.) ولي دادن نصفه زرده تخم مرغ مشكلي ندارد ولي براي جلوگيري از گير كردن زرده در گلوي كودك بهتر از كه زرده را در يك مقدار فرني مخلوط كنيد وبه كودك بدهيد. از بزرگ شدن كودك خود لذت ببريد!

چگونه اتاقی هماهنگ با سن کودک خود طراحی کنیم

انواع هنرهای مختلف برای پرورش خلاقیت کودکان

کودکان می توانند از دو سالگی دو زبان را یاد بگیرند

یک جشن تولد متفاوت از آنچه تا کنون برای کودک خود گرفته اید

استفاده شما از این سایت به منزله پذیرش قوانین نینی کده است
: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارند و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
تماس با نی نی کده

© کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت نی نی کده میباشد . کپی طرح سایت جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهد داشت. کپی برداری از مقالات جهت استفاده تجاری، بدون هماهنگی با مدیران سایت ممنوع بوده و دزدی محتوای معنوی تلقی می گردد.

کپی بخشی از مطالب سایت (و نه کل مطلب) جهت رفرنس دادن، فقط با قراردادن لینک مستقیم به سایت نی نی کده مجاز است. طراحی توسط ماکرومدیا1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *