درمان زخم دهانه رحم با کوتر

خواص دارویی و گیاهی

سلام زخم رحم را با روش کوتر سوزوندم  و بچه ندارم هنوز. ایا باعث ناباروری میشه سوزوندن زخم رحم؟!


پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام – خیر سوزاندن زخم دهانه رحم باعث ناباروری نمی شود. اما بهتر است 2 ماه بعد اقدام به بارداری کنید تا زخم کاملاً بهبود بیابد.


زخم دهانه رحم هرگونه تغییر رنگ، التهاب و عفونت دهانه رحم است که ورود ویروس و باکتری به داخل رحم و سرطان دهانه رحم موجب بروز زخم‌های رحمی و بدخیمی بافت دهانه رحم خواهد شد.درمان زخم دهانه رحم با کوتر

زخم دهانه رحم با علائمی نظیر درد ناحیه شکم، سوزش و خارش دهانه رحم شروع خواهد شد که می توان از طریق مراجعه به پزشک زنان و انجام دادن تست پاپ اسمیر این بیماری را تشخیص داد.

تست پاپ اسمیر فقط در زنان متاهل انجام می شود. زنان متاهل فقط به زخم دهانه رحم مبتلا خواهند شد و در بین مجردها این بیماری بروز نمی‌کند.

دارو درمانی اولین گام برای درمان زخم دهان رحم است. اگر مصرف داروهایی که از طریق پزشک زنان تجویز خواهد شد اثرگذار نبود دوباره دوره جدیدی از همان داروهای تجویزی را استفاده می کنیم تا این بیماری برطرف شود.

اگر دارو درمانی برای این بیماری اثرگذار نبود می توان اقدام به سوزاندن این زخم ها کرد که سوزاندن آن منجر به رفع عفونت از دهانه رحم و به دنبال آن یک گام مثبت برای بارداری خواهد بود.

با توجه به اینکه زنان قبل از باردار شدن ابتدا اقدام به رفع عفونت های رحمی از طریق مراجعه به پزشک زنان می کنند و این امر یک راهکار مثبت برای افزایش ایمنی در برابر عفونت است به ندرت دچار زخم‌های رحمی خواهند شد و در صورت ابتلا به این بیماری می توانند از آنتی بیوتیک‌ها برای رفع آن استفاده کنند.

درمان زخم دهانه رحم؟!
با توجه به اینکه این بافت مخملی ، بافت طبیعی خود دهانه رحم است که فقط کمی به بیرون کشیده شده است ، اگر هیچ عفونتی بر آن سوار نباشد ، نیازی به اقدام خاصی نیست .

اما اگر زخم دهانه رحم دچار ترشح چرکی و عفونت شود یا باعث خونریزی پس از هر بار نزدیکی شود، بهتر است درمان با دارو انجام شده و تست پاپ اسمیر نیز انجام شود . در پاپ اسمیر ، اگر سلولهای غیر طبیعی دیده شد ، اولین اقدام ، کولپوسکوپی است . ولی به یاد داشته باشید که هرگز چشم بسته ، فریز نکنید .

درمان زخم دهانه رحم ِ عفونی (سرویسیت) ، به راحتی با دارو امکان پذیر است. در صورت جواب ندادن به یک دوره، می توان برای بار دوم از داروهای دیگری استفاده کرد. مثل هر عفونت دیگری در بدن (عفونت گلودندان و ) ، دهانه ی رحم هم به دارو جواب خوبی میدهد. در نهایت اگر علایم آزار دهنده داشتید و با 2-3 دوره درمان دارویی درمان صورت نگرفت ، می توان اعمالی مثل فریز(کرایو) یا سوزاندن (کوتر) را انجام داد . (بعید است که چنین عفونتی به 2 دوره دارو جواب ندهد.)

کرایو (فریز یا انجماد دهانه رحم ) چیست ؟
فریز یا کرایو، یک روش درمانی جهت از بین بردن یک لایه از بافت دهانه ی رحم است. در مواردی استفاده می شود که لازم باشد یک یا چند لایه از بافت دهانه ی رحم بطور کامل تخریب شود . در این روش با استفاده از گاز ، با ایجاد دمای بسیار پایین ، سولهای سطحی از بین رفته و پس از مدتی انتظار رشد سلوهای طبیعی را داریم. استفاده ی اصلی کرایو ، در تغییرات پیش سرطانی دهانه ی رحم است . اما خب ، مورد استفاده ی فرعی ِ کرایو ، همین زخم دهانه ی رحم می باشد .

فریز دهانه رحم
کرایوتراپی دهانه رحم ، معمولا در مطب و بدون بیهوشی و انجام می شود و در کل بیش از 2-3 دقیقه طول نمی کشد. در روز انجام کرایو ، نیاز است که یک همراه داشته باشید .ممکن است تا 1 هفته بعد از کزایو ، ترشحات زیاد و خونابه ای داشته باشید . معمولا پانسمانی در محل تعبیه می شود و به شما توصیه می شود نهایتا تا 2-3 هفته نزدیکی واژینال نداشته باشید .

یکی از شایعترین عارضه های فریز ، بد شکل شدن دهانه ی رحم و هم چنین تداخل در نتایج پاپ اسمیر خواهد بود . چون سلولهای طبیعی از بین می رند و سلولهای جدید که جایگزین می شوند هیچ گاه مثل اول نخواهند شد . بنابراین با نمونه برداری از این ناحیه و تهیه پاپ اسمیر ، در نتایج پاپ اسمیر ، تداخل ایجاد خواهد شد .

علاوه بر آثار روحی روانی حاصل از این کار، اگر این حرکت ، بدرستی انجام نشود ، یا بیش از حد انجام شود ، می تواند باعث تنگی دهانه ی رحم ومشکلات بعدی ناشی از آن شود . ضمن اینکه رابطه ی زناشویی فرد نیز تحت تاثیر این قضیه ، رو به سردی می رود و اعتماد بنفس خانم در برابر همسرش از بین می رود .

کوتر (سوزاندن ) زخم دهانه ی رحم
در این روش ، با استفاده از جسمی با دمای بالا ،بافتهای به نظر غیر طبیعی ، کاملا سوزانده می شوند . عوارض آن ، مانند کرایو می باشد . البته استفاده از کوتر رایج نمی باشد .


لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید!

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

مروارید لم یزرع

«زخم دهانه رحم» اصطلاحی عامیانه است که برای تغییر شکل دهانه رحم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حالت زمانی رخ می‌دهد که لایه داخلی کانال دهانه رحم به بیرون رشد ‌کند.
در سالهای اخیر مشاهده می‌شود برخی از پزشکان برای درمان عفونت با زخم‌های دهانه رحم از روش‌هایی مانند سوزاندن یا فریز کردن استفاده می‌کنند. در حالی که این شیوه همیشه کارآمد نیست.
دکتر آمنه سادات حق گو درباره شیوه و راهکار درمان زخم‌های دهانه رحم به می‌گوید: فریز کردن (کرایو-منجمد) و سوزاندن (کوتر -لیزر) زخم دهانه رحم معمولاً به منظور درمان عفونت یا زخم دهانه رحم انجام می‌گیرد اما نکته مهم و قابل تأمل این است که قبل از انجام کلپوسکوپی و بیوپسی استفاده از این شیوه‌های درمانی ممنوع است.
این جراح و متخصص زنان و زایمان می‌افزاید: متأسفانه امروزه در بسیاری از مراکز درمانی شاهد انجام بی‌مورد و نسبتاً فراوان استفاده از کرایو که به آن فریز یا منجمد کردن دهانه رحم گفته می‌شود، هستیم و همچنین در بسیاری از مراکز نیز به وفور دیده می‌شود برای هر گونه ضایعه دهانه رحم یا عفونت و حتی تغییرات طبیعی بافت‌های دهانه رحم، استفاده از روش درمانی کوتر یا سوزاندن زخم دهانه رحم (سرویکس) پیشنهاد و انجام می‌شود و در بسیاری از مراکز نیز برای درمان ترشحات مقاوم به درمان هم استفاده از روش‌های کرایو (منجمد -فریز) یا سوزاندن (کوتر-لیزر) توصیه می‌شود.
دکتر حق گو معتقد است که نماهای غیر طبیعی دهانه رحم و زخم‌ها (سرویسیت) و همچنین ترشحات مقاوم به درمان واژنی از مواردی است که نیازمند بررسی با روش کولپوسکوپی است. در این روش دهانه رحم با لنز‌های مخصوص و بزرگنمایی مشاهده می‌شود به طوری که امکان تشخیص درست و انتخاب شیوه درمان مناسب را برای پزشک فراهم می‌کند.
او در ادامه با تأکید بر اینکه استفاده از روش کرایو یا سوزاندن می‌تواند امکان درمان بموقع را از بین ببرد می‌گوید: از طرفی دیگر انجام اقدامات ذکر شده از جمله کرایو(فریز -منجمد) یا سوزاندن (کوتر-لیزر) در بسیاری از موارد بیمار را در آینده از امکان انجام یک کولپوسکوپی رضایتبخش که نوعی معاینه داخل رحمی است و به دنبال آن از امکان تشخیص ضایعات پیش سرطانی محروم می‌کند.
این جراح و متخصص زنان و زایمان با اشاره به تأثیر انجام نابجای این‌گونه از اعمال بر نازایی زنان می‌افزاید: موارد زیادی از چنین اقدامات نادرستی برای بیمارانی انجام می‌شود که هنوز باردار نشده‌اند و متأسفانه آنها را در معرض ابتلا به مشکلاتی مانند استنوز سرویکس (تنگی کانال سرویکس) و نارسایی دهانه رحم قرار می‌دهد. تأثیر مخرب روی ترشحات نرمال دهانه رحمی از دیگر مشکلاتی است که به‌کارگیری شیوه درمانی نادرست در پی خواهد داشت اما آنچه نگران‌کننده است این است که همه این عوارض از مواردی هستند که می‌تواند باعث نازایی در زنان شوند.
دکتر حق گو در مورد احتمال ایجاد سرطان بعد از فریز کردن یا سوزاندن زخم دهانه رحم تصریح می‌کند: احتمال ایجاد سرطان دهانه رحم نیز فاجعه‌ای است که در صورت انجام این شیوه‌های درمانی قبل از تشخیص دقیق و ارزیابی کامل مشکل دهانه رحم ممکن است اتفاق بیفتد.
او تأکید می‌کند: اگر سرطان مهاجم تشخیص داده نشده و تحت کرایو یا کوتر یا لیزر قرار گیرد می‌تواند مانند آتش زیر خاکستر منجر به پیشرفت بیماری شود و در نتیجه سرطان با تهاجم عمقی برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها درمان نشده باقی بماند.
در هیچ کتاب یا مرجع علمی استفاده از کرایو(منجمد-فریز) یا سوزاندن (کوتر -کرایو) برای درمان زخم، عفونت مزمن، ترشحات زیاد، عفونت و عنوان نشده است.
این متخصص زنان و زایمان معتقد است: تشخیص زخم دهانه رحم (سرویسیت) گاهی برای تغییرات نرمال دهانه رحم (اکتروپیون)گذاشته می‌شود و غیر از ایجاد دلهره در بیماران، بیمار را به سوی اقدامات درمانی اشتباه می‌برد.
از این‌رو تأکید می‌شود اقدام به کرایو یا سوزاندن قبل از کولپوسکوپی ممنوع است.

 

www.ion.ir



عفونت و زخم دهانه رحم چیست+درمان

درادامه خواهیدخواند: فرق کرایو باکوتر چیست؟

دهانه رحمسرویکس کجاست؟

دهانه رحم محلی مابین رحم و واژن است که در پایین‌ترین نقطه رحم و در نقطه واژن قرار گرفته است

انتهای واژن ، توسط گردن رحم (دهانه ی رحم  ،یا سرویکس ) به جسم رحم راه دارد . در نتیجه در معاینات  با اسپکلوم ،  بخش بیرونی آن کاملا قابل مشاهده و ارزیابی است . هم چنین هنگام نزدیکی ، آلت با قسمت بیرونی دهانه رحم برخورد میکند .درمان زخم دهانه رحم با کوتر

ممکن است به اندازه یک توت فرنگی بزرگ عفونت زخم دهانه رحم

علائم  زخم دهانه رحم-علائم  خاصی ندارد واما ممکنه است درقالب نشانه هایی مثل بروز:

زگیل تناسلی،خونریزی غیر عادی،لکه بینی بعد از رابطه جنسی،ترشحات غیر طبیعی واژن،درد در قسمت پایینی کمر -سرنخ هایی باشدبرای اینکه پزشک رامتوجه بیماری کند

یکی ازعلائمزخم دهانه رحمخونریزی هنگام آمیزش است

به زخم دهانه رحم -سرطان دهانه رحم ( Cervical cancer )نیزگفته می شود

 اگر نتیجه تست پاپ اسمیر -هم مشکوک یا پاسخگونبود، ازروش های:

کولپوسکوپی : روندی است که در آن پزشک با استفاده از یک لوله که دارای یک لنز بزرگ کننده است رشد غیرطبیعی سلولهای دهانه رحم را مورد بررسی و آزمایش قرار می دهد.

کولپوسکوپی شامل یک وسیله ای است که شبیه یک جفت دوربین دو چشمی است که روی میله ای قرار گرفته و از طریق آن  پزشک،داخل را نگاه می کند(شبیه تجهیزات فیلمبرداری ساده درمجالس) یک اسپکلوم در واژن قرار داده می شود تا دیواره های واژن را باز نگه دارد تا پاپ تست ، انجام شود و این اسپکلوم تا زمانی که تست و معاینه به پایان برسد ، در محل باقی می ماند.

بیوپسی: در طول کولپوسکوپی پزشک  نمونه ای از بافت دهانه رحم یا سرویکس را برای بررسی بردارد که به آن بیوپسی گفته می شود–یک نمونه کوچک از بافت دهانه رحم برداشته شده و در زیر میکروسکوپ، برای نشانه های سرطانی شدن سلولها،  بررسی می شود.

اگر بیوپسی انجام بگیرد احتمال خونریزی واژینال استت یا درد خفیف است.

کپسول داکسی سیکلین

بیمار برای کولپوسکوپی باید لباس خود را از کمر به پایین درآوریدو کاوری  پاهای خود را پوشانده می شود و به پشت روی میز معاینه دراز می کشیده می شود ،پاهای باز ، زانوهای  خم  و پاشنه های پای  روی رکاب ها قرار می گیرد.

پزشک ابزاری به اسپکولوم را که با مواد لغزنده آغشته شده وارد واژن می کند. به این ترتیب دیواره های واژن برای کولپوسکوپی باز می شود. در برخی موارد دهانه رحم و واژن ممکن است با محلول سرکه یا رنگ ید شستشو داده شود تا نواحی غیر نرمال بهتر رویت شود.

داروی شیاف کلوتریمازول(clotrimazole)ضدقارچ است

برای زخم و هیدروکرتیزون برای خارش بیرونی

درمانهای گیاهی وعسلی

هرشب قبل ازخواب یک قاشق چایی خوری عسل کوهی (به وسیله اپلیکاتور)رادرواژن تزریق کرده به مدت پنج دقیقه پاهارابالانگه داشته-این کاررادوماه انجام دهید

– تزریق در داخل واژن، ویژه زنان متاهل می باشد و برای مجردها بجای تزریق برای ورود عسل به داخل واژن میی بایست مقداری عسل را شبها روی گاز استریل (یا پارچه آب ندیده) ریخته و کاملاً گاز را آغشته با عسل کرد و روی بدنشان بگذارند و طاقباز بخوابند تا کم کم عسل به داخل واژن هدایت شود.
-حتما قبل از تزریق عسل در واژن مقداری عسل را به قسمت داخلی ران بمالید و پس از گذشت یک ساعت اگرر حساسیتی ایجاد نشد سپس عسل را در واؤن تزریق کنید.
– به اصطلاح برای افراد مجرد، برای ورود عسل داخل واژن از عنوان -عسل برداشتن- و برای افراد متاهل از عنوان -تزریق واژینال عسل- استفاده می شود.
– انجام این کار در در دوران قاعدگی ممنوع می باشد.
– حتماً باید از مرغوبیت و کیفیت عسل مطمئن باشید تا دچار مشکل نگردید. عسل مورد استفاده باید زنبوری وو چند گیاهی باشد و از عسلی که زنبور تنها از یک نوع گیاه استفاده کرده مانند عسل یونجه خودداری شود چراکه عسلی خوب است که زنبور هر چه از گیاهان متنوع استفاده کرده باشد.

اگر باسرنگ برایتان سخت است -جلد سس قرمز خرسی رو با عسل پر کنید میتوانید عسل را وارد اپلیکاتور کنیدهر شب ٣ اپلیکاتور بمدت ٢٠مرتبه

***

گزنه درمانی

می‌توان از گیاه گزنه نیز برای درمان گیاهی زخم رحم استفاده کرد. برای استفاده، برگ‌های گیاه گزنه را پس از شست‌وشو خرد کنید و آب حاصل از آن را با استفاده از سواپ پنبه‌ای وارد واژن کنید و به مدت هفت تا ۱۰ دقیقه دراز بکشید تا درمان انجام شود. درمان زخم دهانه رحم با استفاده از گیاه گزنه را می‌توان در هر ساعتی از شبانه‌روز انجام داد. دوره درمان سه هفته طول می‌کشد؛ به همین خاطر لازم است درمان بلافاصله پس از پایان قاعدگی آغاز شود. برای هر روز استفاده از آب گیاه گزنه، باید همان روز برگ‌های آن را چید و از آب برگ‌ها به‌صورت تازه، استفاده کرد. /ترجیحاً این درمان درنیمه دوم سال انجام بگیردکه فصل رویش گزنه می باشد

پیراسته فر1822مطلب نوشته است .

سلام خانوم دکتر من مجردم ۲۵ سالمه حدودا ۵/۶سال میشه قبل از پریود شدن ۳ روز لکه قهوه ای میبینم بعد پریود میشم هیچ درد و بویی هم نداره زمان پریودی هم مرتبه و شاید یه وقتایی به ٨ روز برسه من ۳ سال که ورزش بدنسازی میکنم خیلی جدی  لطفا میشه بگین مشکلی هست یا نه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

(( timeout ) {
setTimeout(
{
notice .getElementById(“cptch_time_limit_notice_96”)
if ( notice )
notice.style.display “block”
},
timeout
)
})(12)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.
شش
 − 

  
سه

.hide-if-no-js {
display: none !important
}

برای اطلاع از به روز رسانی خود را وارد کنید .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *