درمان دندان درد با دارو گیاهی

خواص دارویی و گیاهی



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

در اینجا با روش های درمان دندان درد با دارو های گیاهی آشنا خواهید شد.

هیچ دردی را نمی‌توانید با آن قیاس کنید؛ وقتی می‌گیرد، تمرکز، آرامش و حواس‌تان را فلج می‌کند و رمق انجام هیچ کاری را برای‌تان باقی نمی‌گذارد. دندان درد؛ همان دردی که بعید است بارها و بارها گریبان شما را نگرفته باشد و یک روز آرام را برای‌تان سیاه نکرده باشد.

اگر برای آرام کردن درد‌های گاه و بی‌گاه دندان، همیشه انواع مسکن‌ها و اسپری‌های بی‌حس کننده را در کابینت آشپزخانه نگه ‌می‌دارید، این مطلب را بخوانید. ما برای آرام کردن درد شما، نسخه‌های طبیعی، ارزان و بی‌ضررتری را در اختیار داریم. پس به این نسخه‌ها اعتماد کنید و همه داروهای پرضرری که به‌خاطر ترس از دندان درد در خانه نگه ‌داشته‌اید را دور بریزید.

داروی شماره یک

روغن میخک

درمان دندان درد با دارو گیاهی

میخک، یک داروی گیاهی برای تسکین دندان درد است. در این گیاه، یک مسکن طبیعی وجود دارد که البته در صورت استفاده درست به آرام شدن درد شما کمک می‌کند. اگر بافت لثه یا زبان‌تان حساس باشد، ریختن روغن روی منطقه درد می‌تواند حال‌تان را بدتر کند، پس برای گرفتن نتیجه دلخواه‌تان از این روش کمک بگیرید:

دو قطره از روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را تا زمان فروکش کردن درد پشت دندان‌تان قرار دهید. اما می‌توانید سراغ راه طبیعی‌تری هم بروید. کافی است یک دانه میخک را آنقدر بجوید که روغنش بیرون بیاید. میخک را می‌توانید به مدت نیم ساعت یا تا زمانی که دردتان آرام بگیرد در دهان خود نگه ‌دارید.

داروی شماره دو

سس زنجبیل و فلفل

زنجبیل و فلفل هر دو داروهای ضد درد هستند. شما می‌توانید هر کدام از این دو ادویه را به‌طور جداگانه مورد استفاده قرار دهید چراکه هر دوی این مسکن‌ها، پیام تسکین درد را به مغز می‌فرستند. اما برای گرفتن نتیجه بهتر، می‌توانید مخلوطی از این دو ادویه را تهیه کنید. از روش زیر کمک بگیرید:

میزان مساوی از این دو ادویه را با آب مخلوط کنید و یک سس بسازید. توپ کوچکی از پنبه درست کنید و به میزان کافی به سس مورد نظر آغشته‌اش کنید. بعد هم آن را درست روی دندان‌تان (جایی که لثه و زبان شما به آن برخورد نکند) بگذارید و تا زمان فروکش کردن درد یا لااقل تازمانی که طاقتش را دارید، پنبه را از دهان‌تان خارج نکنید.

داروی شماره سه

محلول آب نمک

نمک یک ضد‌عفونی‌کننده قوی است؛ پس اگر درد دندان شما به‌خاطر عفونت ایجاد شده باشد، استفاده از نمک می‌تواند زودتر از هر راه دیگری شما را آرام کند. آب نمک دور دندان را ضدعفونی می‌کند و مایع‌هایی که باعث التهاب می‌شوند را خارج می‌کند. از این روش درمانی می‌توانید هر زمان که به آن نیاز پیدا کردید، به روش زیر استفاده کنید:

یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک فنجان آب جوش حل کنید تا داروی فوق‌العاده‌ای بسازید. این محلول التهاب را کم کرده و بقایای آلودگی را از دهان شما پاک می‌کند. 3‌ثانیه آن را در دهان‌تان بچرخانید و بعد بیرون بریزید. اگر هم حوصله آب نمک درست کردن ندارید، یک سرم نمکی از داروخانه بخرید و تا چند روز از محلولی که در سرم وجود دارد قرقره کنید.

داروی شماره چهار

چای نعناع

چای نعناع هم عطر خوبی دارد و هم می‌تواند به عنوان یک بی‌حس کننده خوب مورد استفاده قرار گیرد. البته تنها چای نعناع نیست که درد شما را آرام می‌کند؛ چای سیاه هم خاصیت ضد‌التهاب دارد و با کم کردن تورم می‌تواند به کاهش درد هم کمک کند. برای گرفتن نتیجه بهتر، از این دو چای به شیوه زیر عمل کنید:

یک قاشق چای‌خوری نعناع خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و برای دم کشیدنش 2 دقیقه صبر کنید. وقتی که دمنوش‌تان خنک شد، آن را دور زبان‌تان بچرخانید و بعد بیرون بریزید. اگر هم نعناع در دسترس ندارید و می‌خواهید از چای سیاه استفاده کنید، یک تی‌بگ را خیس کنید و روی ناحیه درد بگذارید یا اینکه چای سیاه گسی را درست کنید و پس از خنک شدن آن را چند بار در دهان‌تان بچرخانید.

داروی شماره پنج

آب‌اکسیژنه

اگر درد دندان شما با بدمزگی دهان و حتی تب همراه بود، بهترین راه برای کم کردن مشکل، استفاده از آب اکسیژنه است. اما مثل تمام روش‌های طبیعی رها شدن از دندان درد، این هم یک روش موقت است و تنها تا روز ملاقات پزشک شما را آرام نگه می‌دارد و عفونت دندان‌تان را کمتر می‌کند. اگر چاره‌ای جز تسکین خانگی درد ندارید، از این روش کمک بگیرید:

برای کشتن باکتری‌ها و کم‌کردن ناراحتی‌تان، کمی آب‌اکسیژنه 3 درصد را قرقره کنید. از این محلول تنها برای شست‌وشو استفاده کنید و پس از چرخاندن آن در دهان‌تان، محلول را بیرون بریزید. بعد هم چند بار دهان‌تان را با آب خالص شست‌وشو دهید.

داروی شماره شش

یخ

فرقی نمی‌کند درد دندان شما را کلافه کند یا پا درد عذاب‌تان دهد؛ یخ همیشه مسکن موقتی خوبی برای انواع درد‌ها بوده است. اگر می‌خواهید تا رسیدن به مطب دندانپزشکی سرپا بمانید، از این روش کمک بگیرید:

چند قالب یخ را در یک پلاستیک بریزید، پارچه نازکی را روی پاکت بپیچید و برای بی‌حس شدن دندان‌تان 15 دقیقه آن را روی قسمتی از صورت که دندان دردناک در محدوده آن قرار دارد، بگذارید. قدیمی‌ها می‌گفتند اگر دست‌تان را با قالب‌های یخ ماساژ دهید، درد دندان‌تان آرام می‌شود. آنها ادعا می‌کردند وقتی یخ را بین انگشت سبابه و شست می‌گذارید، اعصاب انگشت شما پیغام سرما را به مغزتان می‌فرستد و پیغام آرام‌ شدن درد هم به دندان شما می‌رسد.

داروی شماره هفت

صمغ مر

شیره درخت مرمکی یا همان صمغ مر می‌تواند دندان درد شما را آرام کند، پس اگر تا امروز ش را نشنیده بودید، همین حالا برای تهیه کردنش به عطاری محله‌تان بروید. این صمغ التهاب دهان‌تان را کم کرده و به از بین رفتن باکتری‌ها کمک می‌کند. اگر یک عطاری کاردرست می‌شناسید که این صمغ در آن پیدا می‌شود، پس از تهیه کردن آن را به این شیوه مصرف کنید:

یک قاشق چای‌خوری از پودر مر را در دو فنجان آب به مدت 3 دقیقه بجوشانید و اجازه دهید محلول‌تان خنک شود. بعد هم برای هر بار استفاده یک قاشق چای‌خوری از این دارو را در یک فنجان آب بریزید و 5، 6 بار در روز قرقره این محلول را ادامه دهید تا به نتیجه مورد نظرتان برسید.

داروی شماره هشت

سیر

خوردن سیر تنها سیستم ایمنی بدن‌تان را قوی‌تر نمی‌کند، این داروی طبیعی علاوه بر اینکه نمی‌گذارد هر بیماری سراغ‌تان بیاید و بیهوده درد بکشید، مسکن خوبی برای درد دندان هم به حساب می‌آید. برای گرفتن بهترین نتیجه از سیر درمانی، به این توصیه عمل کنید:

یک حبه سیر را روی دندان‌تان بگذارید و آن را بجوید. درد شما چند دقیقه بعد از جویدن سیر آرام می‌شود؛ پس اگر نتیجه را فورا مشاهده نکردید، به خوردن سیر ادامه ندهید. این گیاه نه تنها درد شما را آرام می‌کند، بلکه مصرف مداومش دندان‌تان را محکم‌تر هم می‌کند.

محققان می‌گویند

دانشمندان اولین شواهد پوسیدگی دندان را در فسیل انسانی متعلق به 13 هزار و 7 سال پیش کشف کردند و با مشاهده این فسیل‌ها ادعا کردند که انسان‌های اولیه هم از دندان درد رنج می‌بردند. مشاهده پوسیدگی در بقایای دندان اسکلت یک شکارچی عصر حجر که بیش از 13 هزار سال قبل در منطقه‌ای در مراکش کنونی زندگی می‌کرده است، پژوهشگران را به این نتیجه رساند که تغذیه انسان‌های اولیه با کربوهیدرات به پوسیدگی دندان آنها منجر می‌شده است.

مغز گیج می‌شود

نتایج بررسی‌های دانشمندان آلمانی نشان می‌دهد که در مواقع دندان درد، مغز نمی‌تواند تشخیص دهد که دقیقا کدام دندان درد می‌کند. دانشمندان می‌گویند در موارد، انسان به درستی محل وقوع درد را درک می‌کند و در این موارد مغز فورا تشخیص می‌دهد که درد ناشی از وارد شدن یک خرده چوب در داخل انگشت سبابه است یا انگشت شست با لبه تیز یک تکه کاغذ بریده شده است. این درحالی است که موتور مرکزی انسان در مورد دهان مشکلات زیادی دارد.

پنیر بخورید تا درد نکشید

درمان دندان درد با دارو گیاهی

دانشمندان آکادمی دندانپزشکی عمومی ایالات‌متحده ادعا می‌کنند پنیر می‌تواند اسید پلاک دندان را خنثی کند و به همین دلیل درد دندان را کاهش دهد. از نظر پژوهشگران، پنیر محیط دهان را قلیایی‌تر می‌کند و باعث می‌شود پای‌تان کمتر به مطب دندانپزشک کشیده شود. پژوهشگران معتقدند کسانی که همیشه پنیر را در بره غذایی‌شان جا می‌دهند، دندان‌های سالم‌تری دارند و کمتر از درد دندان رنج می‌برند./ مجله سیب سبز

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

طب فارسی – اخبار پزشکی سلامت زیبایی روانشناسی موفقیت زناشویی

درمان دندان درد راههای مختلفی دارد. سعی کنید مدام از داروهای شیمیایی استفاده نکنید. اول به سراغ داروهای گیاهی بروید. اگر دیدید جواب نمیدهد میتوانید از داروهای شیمیایی استفاده کنید. مسواک زدن را هرگز فراموش نکنید. همچنین نخ دندان باید. حتما کنار مسواک کشیده شود وگرنه مسواک تنها فایده ندارد.درمان دندان درد با دارو گیاهی

در این بخش از سایت طب فارسی اطلاعاتی را درباره راههای درمان گیاهی دندان درد در اختیارتان قرار میدهیم.

برای درمان دندان درد از آب نمک استفاده کنید. سعی کنید بعد از خوردن هر وعده غذایی اول از همه مسواک بزنید. سپس نخ دندان را با دقت بین دندان هایتان بکشید. همچنین در نهایت در دهانتان آب نمک قرقره کنید و دهانتان را حسابی با آب نمک بشویید.

پیاز خرد شده هم ایده خوبی برای درمان دندان درد است. برای این کار کافیست مقداری پیاز خرد شده را روی دندان خود قرار دهید. سپس صبر کنید تا درد آن تسکین یابد. در مرحله بعدی دوباره قطعه دیگری از پیاز خرد شده را روی دندان خود بگذارید و قطعه قبلی را دور بیندازید. با این کار کم کم درد دندانتان ارام می شود.

زنجبیل گیاهی با عملکرد آسپرین عمل است و میتوانید از آن به عنوان یک مسکن فعال استفاده کنید. برای تسکین درد دندان کافیست پودر زنجبیل را با آب مخلوط کنید. سپس ان را به پنبه ای بمالید و فشارش بدهید تا آب اضافی آن خارج شود. بعد پنبه را روی دندان ( نه لثه ) بگذارید.

میخک که از زمان مادربزرگ ها مخصوص دندان درد بوده است. در برخی مسکن های گیاهی که در داروخانه فروخته می شود هم از عصاره میخک استفاده می شود. شما میتوانید برای تسکین درد دندان مقداری از روغن میخک را روی دندان‌ها و یا لثه‌ هایتاند بمالید. میخک هم مسکن است و هم ضد عفونی کننده.

برای درمان درد دندان باید سیر له شده را با کمی نمک و کره بادام‌ زمینی ترکیب کنید. سپس این خمیر را روی دندان‌ ها فشار دهید. بعد از ۳۰ دقیقه ان را بردارید.

برای بهبود درد دندانتان چند قطره عصاره وانیل را روی قسمت‌های دردناک دندان بچکانید. وانیل موجب کنترل درد دندان می شود.

به گزارش سایت طب فارسی ۳۰ قطره اسانس نعناع را با یک چهارم لیوان آب مخلوط کنید و سپس از آن به‌عنوان دهانشویه استفاده کنید. ۳ بار در روز و هردفعه حداقل ۳۰ثانیه دهانتان را با آن بشویید. نعناع هم در تسکین درد دندان تاثیر گذار است.

برای تسکین درد دندان از لیموترش استفاده کنید. به این ترتیب که آب لیمو ترش را روی دندانی که درد میکند بچکانید و کمی صبر کنید.

امیدواریم از اطلاعاتی که درباره درد دندان در اختیارتان گذاشتیم بهره کافی را ببرید. نکته دیگر اینکه جدیدا در داروخانه ها یک پماد یا قطره به دنتل یافت می شود که حاوی عصاره میخک است . برای درمان دندان درد میتوانید ان را هم امتحان کنید.

مشکلاتی که بر اثر شب کاری به بدن وارد میشود !

۵ راه دفع سموم در هوای آلوده این روزها

شکم گوشتی بزرگی دارید و میخواهید ان را آب کنید ؟ پس این چند وش را بخوانید!

تبخال چیست و چگونه به وجود می آید و راه درمان آن چیست

عفونت ادرار و تکرر ادرار در کودکان چگونه به وجود می آید و راه درمان آن چیست

بوسه هایی که میتواند عامل افزایش بیماری باشد را بشناسید

آیا رژیم غذایی اتکینز برای لاغری همه افراد موثر است؟

شکم گوشتی بزرگی دارید و میخواهید ان را آب کنید ؟ پس این چند

تبخال چیست و چگونه به وجود می آید و راه درمان آن چیست

عفونت ادرار و تکرر ادرار در کودکان چگونه به وجود می آید و

بوسه هایی که میتواند عامل افزایش بیماری باشد را بشناسید

خمیر بازی چیست و میزان خطر خمیر بازی برای فرزندانمان چقدر

ورم پا را با این حرکات ورزشی میتوانید کمی درمان کنید و درد درمان دندان درد با دارو گیاهی

خريد بک لينک خريد رپورتاژ

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

وقتی دندان درد داشته‌ باشید حتما با توصیه‌های دوستان و آشنایان خیرخواهی برخورد می‌کنید که می‌خواهند به شما کمک کنند. «یک حبه سیر بگذار روی دندانت» یا «روغن گل میخک بزن روش و خلاص». در حالی که برخی افراد سر این درمان‌های خانگی قسم می‌خورند، از لحاظ علمی هیچ کدام از این روش‌ها در درازمدت شما را از درد رها نخواهند کرد. تنها راه تسکین موفقیت‌آمیز درد دندان درمان علت اصلی زمینه‌ساز آن است که با مراجعه به دندان‌پزشک قابل اعتماد و ماهر امکان‌پذیر است. برای همین در اینجا به رایج‌ترین راه‌های درمان خانگی دندان درد اشاره می‌کنیم تا در فاصله‌ای که برای دندان‌پزشکی وقت می‌گیرید، درد کمتری داشته باشید.درمان دندان درد با دارو گیاهی

سر‌وکله‌ی درمان‌های طبیعی دندان درد از زمانی پیدا شد که اولین انسان‌ غارنشین دچار پوسیدگی دندان شد. سه دلیل استفاده از این درمان‌ها علی‌رغم در اختیار بودن امکانات مدرن پزشکی عبارت است از:

مشکلی که درباره‌ی تمام موارد بالا وجود دارد این است که هرچه دیرتر برای درمان اقدام کنید، مشکل دندان‌تان هم شدت پیدا خواهد کرد.

دندان درد می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد.

(درباره‌ی حمله قلبی و دردی که ممکن است از قلب به سمت فک انتشار پیدا کند بدانید.)

این مشکلات خود‌به‌خود از بین نمی‌روند بنابراین دندان درد ناشی از هرکدام از این موارد هم معمولا از بین نخواهند رفت. مشکلِ نسبتا ساده‌ای که چند ماه پیش می‌توانست به سادگی با پر کردن درمان شود وقتی به حال خود رها شود ممکن است به عفونت حادی تبدیل بشود که نیاز به مصرف آنتی بیوتیک و جراحی دندان دارد. با درمان خانگی دندان‌درد و رها شدن از درد، درمانی را که دندان‌تان به آن احتیاج دارد به تاخیر می‌اندازید و ممکن است در گذر زمان با وخیم شدن وضعیت دندان‌تان هزینه‌های بیشتری برای درمان بپردازید. با این حال هنوز بسیاری از مردم از معاینه‌ی سالیانه و بدتر از آن از رسیدگی سریع به دردهای دندانی خودداری می‌کنند.

میخک درمان سنتی برای بی‌حس کردن اعصاب است؛ اوژنول (ترکیب شیمایی اصلی میخک) یک بی‌حس کننده‌ی طبیعی است.

نحوه‌ی استفاده: یک یا دو قطره از روغن میخک را روی پنبه بریزید و روی دندانی که درد می‌کند بگذارید. در شرایط حاد می‌توانید از میخک پودر‌شده یا تکه‌های پودر نشده‌‌ی میخک هم استفاده کنید. میخک را کمی بجوید تا روغنش بیرون بیاید و حداکثر تا نیم ساعت روی دندانی که درد می‌کند نگاه دارید تا درد فروکش کند.

احتیاط: نباید این روغن را مستقیما در دهان‌تان بریزید. ریختن مستقیم روغن میخک می‌تواند لثه‌ی حساس را تحریک و درد بیشتری ایجاد کند. همچنین مراقب باشید روغن روی زبان‌ یا سایر بخش‌های دهان‌تان نریزد.

فلفل قرمز و زنجبیل هر دو دارای مسکن هستند و می‌توانید از آنها به صورت جداگانه نیز استفاده کنید. کپسایسین (capsaicin) موجود در این دو ادویه راه رسیدن پیام درد به مغز را مسدود می‌کند.

نحوه‌ی استفاده:‌ هر یک از این مواد را در اندازه‌های مساوی با هم مخلوط کنید سپس مقدار کافی آب به آن اضافه کنید تا به صورت خمیر درآید. یک گلوله‌ی پنبه‌ای درست کنید و آن را در این ماده بغلتانید و تا زمانی که درد فروکش کند یا دیگر نتوانید سوزش آن را تحمل کنید روی دندانی که درد می‌کند نگه دارید.

احتیاط:‌ سعی کنید این مخلوط با لثه و زبان‌تان تماس پیدا نکند.

آب‌نمک برای تمیز کردن ناحیه‌ی عفونی و شستن عوامل عفونت‌زا از محل کاربرد دارد و التهاب را کاهش می‌دهد.

نحوه‌ی استفاده:‌ برای درست کردن آب‌نمک یک قاشق غذاخوری نمک را در آب جوشیده حل کنید و بگذارید سرد شود. مقدار کمی آب‌نمک یا محلول نمکی (سالین) را به مدت ۳۰ ثانیه در دهان خود بگردانید. می‌توانید این کار را ۲ تا ۳ بار تکرار کنید.

پراکسید هیدروژن مانند آب‌نمک باکتری‌ها را می‌شوید و از محل دور می‌کند اما از آب‌نمک قوی‌تر است زیرا مستقیما می‌تواند میکروب‌ها را نابود ‌کند. این محلول به خصوص اگر دندان دردی همراه با تب و دهانی بدمزه دارید به شما کمک می‌کند دقایقی از درد خلاص شوید.

نحوه‌ی استفاده: مقداری محلول ۳ درصد پراکسید هیدروژن را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید و به مدت ۳۰ ثانیه در دهان بگردانید و سپس بیرون بریزید و در آخر چند بار آب را در دهانتان بگردانید و بیرون بریزید.

احتیاط: پراکسید هیدروژن ماده‌ای قوی است. اگر آن را با آب مخلوط نکنید دهانتان دچار التهاب و سوزش می‌شود. همچنین نباید آن را قورت بدهید در غیر این صورت دچار مشکلاتی در معده و روده‌ها می‌شوید. برای همین بعد از گرداندن پراکسید هیدروژن در دهان‌تان لازم است آب هم بگردانید و بیرون بریزید.

نحوه‌ی استفاده: چای نعناع همراه با طعم مطبوعش تا اندازه‌ای خاصیت‌ بی‌حس‌کنندگی نیز دارد. یک قاشق چایخوری نعناع را در یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت بیست دقیقه دم کنید. بعد از اینکه چای سرد شد آن را در دهان‌تان بگردانید، می‌توانید آن را قورت بدهید یا بیرون بریزید.

چای سیاه پررنگ هم به دلیل دارا بودن تانین که ماده‌ای قابض است با کاهش التهاب می‌تواند به کاهش درد دندان کمک کند. می‌توانید چای کیسه‌ای را که در کمی آب جوش خیسانده‌اید روی دندانی که درد می‌کند بگذارید.

نحوه‌ی استفاده: یک تکه یخ کوچک را در پلاستیک و سپس داخل پارچه‌ای نازک بگذارید و به مدت ۱۵ دقیقه روی دندانی که درد می‌کند قرار دهید تا درد فروکش کند. همچنین می‌توانید از کیسه‌های یخ طبی روی گونه‌تان در جایی نزدیک به دندانی که درد می‌کند استفاده‌کنید. همچنین بر اساس داستان‌های قدیمی اگر دست‌تان را با یخ ماساژ دهید دندان دردتان کم می‌شود. زمانی که اعصاب دست پیام سرما را به مغز برسانند ممکن است بر پیام درد پیشی بگیرند. کافی است یک تکه یخ را در پارچه‌ی نازکی بپیچید و روی ناحیه گوشتیِ بین انگشت شست و انگشت اشاره بمالید.

سیر مانند یک آنتی‌بیوتیک عمل می‌کند و جلوی رشد باکتری‌هایی را که به دندان حمله کرده‌ا‌ند می‌گیرد.

نحوه‌ی استفاده: برای تسکین درد دندان به دو روش می‌توان از سیر استفاده کرد. اول اینکه می‌توانید یک حبه سیر له شده را با کمی نمک مخلوط کنید و روی دندان قرار بدهید. راه دوم این است که یکی دو حبه سیر را بجوید. این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید.

احتیاط: استفاده از سیر مانند تمام روش‌های دیگر این مقاله موقتی است. علاوه بر اینکه زمانی که دندان درد شما ناشی از عفونت نباشد (برای مثال ناشی از آنژین یا نشانگان‌ مفصل‌ گیجگاهی‌ فکی) سیر نمی‌تواند درد را حتی به‌طور موقت کاهش بدهد. به‌علاوه مصرف سیر یکی از دلایل بوی بد دهان است.

الکل ،که یکی از مواد فعال موجود در عصاره‌ی وانیل است، به طور کلی به عنوان عامل بی‌حس‌کننده عمل می‌کند. از جانب دیگر عطر وانیل به اعتقاد بسیاری اثرات آرام‌بخش و تسکین دهنده دارد، این خاصیت‌ها می‌توانند به کاهش درد کمک کنند.

نحوه‌ی استفاده: انگشت خود را اندکی با عصاره‌ی وانیل تر کنید و به اطراف دندان‌تان بمالید. همچنین می‌توانید چند قطره از آن را روی گلوله‌ی پنبه‌ای بریزید و روی دندان‌تان قرار بدهید. و این کار را دو تا سه بار در روز تکرار کنید.

احتیاط: با اینکه میزان الکل موجود در عصاره‌ی وانیل کم است، اما همچنان الکل است. این شیوه به خصوص برای کودکان خطرناک است زیرا حتی مصرف مقادیر کمی الکل می‌تواند برای آنها خطرات جدی ایجاد کند.

درمان دندان درد با دارو گیاهی

شستشو‌ی دهان با محلول مر می‌تواند کمک‌کننده باشد. مر قابض است و به همین علت به کاهش التهاب کمک می‌کند. مر علاوه بر این باکتری‌ها را می‌کشد.

نحوه‌ی استفاده: ۱ قاشق چایخوری پودر مر را در ۲ فنجان آب به مدت ۳۰ دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید. سپس آن را صاف کرده و بگذارید خنک شود. یک قاشق غذاخوری از این محلول را در نصف فنجان آب بریزید و هر روز ۵ تا ۶ مرتبه دهان‌ خود را با آن بشویید.

اگر مشکل شما مربوط به لثه‌های در حال تحلیل‌رفتن باشد این کار درد ناشی از برخورد غذای گرم و سرد با دندان‌تان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. وقتی بافت لثه‌ها تحلیل برود عاج دندان زیر مینا در معرض محیط دهان قرار می‌گیرد. عاج دندان قسمتی حساس است و با تغییر دما واکنش نشان می‌دهد. از مسواک‌های نرم‌تر استفاده کنید تا از بافت لثه‌ی باقی‌مانده محافظت کنید و از تخریب آن جلوگیری نمایید.

وقتی دندان شکسته یا خالی شده از مواد ترمیمی در معرض محیط دهان قرار می‌گیرد می‌توان با آدامس جویده شده روی آن را پوشاند تا درد کاهش یابد. این کار را با دندان پر‌شده‌ای که موادش در شرف بیرون ریختن است نیز می‌توان انجام داد تا خود را به دندان‌پزشک برسانید. تا زمان درمان با چنین دندانی چیزی نجوید تا درد افزایش پیدا نکند.

از تکنیک‌های طب فشار (acupressure) استفاده کنید تا درد دندان‌تان به سرعت کاهش پیدا کند. برای دو دقیقه با انگشت شست‌ نقطه‌ای از پشت دست دیگرتان را که در آن انتهای انگشت شست و اشاره به هم متصل می‌شوند، فشار دهید. این کار ترشح اندروفین‌ها (هورمون‌های احساس خوب تولیدشده در مغز) را تسهیل می‌کند. این روش برای مادرانی که باردار هستند محدودیتی ندارد.

سخن آخر

همان‌طور که گفتیم هیچ‌کدام از درمان‌های خانگی درد را برای همیشه تسکین نمی‌دهند و استفاده از برخی از آنها نیز با خطراتی همراه است. در هر حال این درمان‌های طبیعی می‌توانند درد را تا رسیدن شما به پزشک تخفیف دهند. مراجعه به دندان‌پزشک و درمانِ دلیل اصلی درد، بهترین راه مقابله با درد دندان است و نه تسکین موقتی آن.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

نویسنده و عضو تیم تحریریه چطور

برای دندون درد قطره دنتول ۳ قطره را با قرصهای زیر مخلوط کرده و بر روی پنبه گذاشته و بروی دندان مورد نظر قرار میدهیم انشالله خوب شود به مدت ۵ دقیقه

قرص الفن ایکس ۱۰۰ و آستامینوفن ۵۰۰ و ایبوپروفن ۴۰۰ و امی تریپتیلن ۱۰ و مفیک اسید
شایان ذکر که برای عصب کشی مفید است و مقداری سوزش دارد که ۵ دقیقه تحمل کنید خداوند خیر دهد

با سلام ممنون بابت مطالب خوب شما تشکر

سلام :
مقاله بسيار خوبي هست.
خوشبحال همه كساني كه از سلامت دهان و دندانها برخوردار هستند.
متاسفانه بنده به دليل بيماري ژنتيكي از سلامتي دندان برخوردار نيستم و عاجزانه از همه مخاطبان كه مقاله بالا رو خواندند ميخواهم كه مواظبت و مراقبت از دندانها رو در اولويت زندگي خود قرار داده و با رفع بموقع عامل اصلي درد دندانها سلامتي خودتون رو تضمين كنيد.

سلام
ممنون دوست عزیز، این مقاله‌ رو هم بهتون توصیه می‌کنم:
جلوگیری از پوسیدگی دندان با ۶ راهکاری که لبخندی زیبا می‌آفریند

خواص خوراکی ها

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

خواص شنبلیله؛ ۱۳ خاصیت درمانی، نحوه‌ مصرف و عوارض جانبی

مزایای اجاره آنلاین ویلا و تفاوت آن با اجاره آفلاین

مثلث سخنوری؛ تأثیرگذاری بر مخاطب با کمک فلسفه‌های یونان باستان

رازهای زیبایی؛ کتابی مفید برای آموزش زیروبم زیبایی پوست

متقاعد کردن دیگران با استفاده از سلسله‌‌مراتب انگیزشی مونرو

چطور برای برقراری ارتباط بره ریزی کنیم؟

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

زیباترین گلهای جهان که مبهوت زیبایی‌شان می‌شوید

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

سیاره‌ی آی‌تی

سلامت زیستی

درمان دندان درد با دارو گیاهی

زاگرس رباتیک

مجله‌ی سلامت و تندرست زیستن

دندان درد سطوح مختلفی را شامل می‌شود؛ از یک درد ملایم گرفته تا درد غیرقابل تحمل! درمان‌های طبیعی از دوران انسان‌های نخستین وجود داشته است و شماری از مردم به درمان‌های طبیعی و خانگی ایمان دارند؛ اما حقیقت این است که هیچ یک از این درمان‌ها قادر نیستند در طولانی‌مدت درد شما را التیام بخشند. تنها راه درمان درد دندان رفتن به مطب دندانپزشک متخصص برای تشخیص ناراحتی و درمان آن است. اما گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که دسترسی به دندانپزشک متخصص ممکن نیست و بایستی با استفاده از درمان‌های طبیعی و خانگی از شدت دندان درد کاست. در این مطلب، به معرفی روش‌های طبیعی و خانگی درمان دندان درد خواهیم پرداخت.

با سلامتی زیستی همراه باشید تا با روش‌های طبیعی و خانگی درمان دندان درد خود آشنا شوید.

رعایت بهداشت دهان و دندان در طول زندگی به سلامت هرچه دندان‌ها و لثه‌ها کمک می کند و همچنین می‌تواند در نشاط و شادابی آدمی تاثیر فراوانی داشته باشد. عدم محافظت درست از دندان‌ها، عدم استفاده‌ی منظم از نخ دندان و همچنین مسواک نزدن سبب بروز پوسیدگی سطحی و گاهی پوسیدگی عمیق دندان می‌شود که نتیجه‌ی این اتفاق بروز دردهای آزاردهنده دندان است. دندان درد مانند سرماخوردگی یکی از همه‌گیرترین دردها می‌باشد! شاید بتوان گفت هر کس در طول زندگی خود یک‌بار به این درد دچار شده است. دندان درد هنگامی اتفاق می‌افتد که حساس‌ترین بخش دندان یعنی مغز دندان یا پالپ دندان ملتهب شود. این التهاب به دلایل گوناگونی می‌تواند اتفاق افتد؛ دلایلی همچون وجود سوراخ بر روی دندان که به دلیل مصرف بیش از اندازه و نادرست خوراکی‎ها و نوشیدنی‌های شیرین اتفاق می‌افتد، بروز عفونت لثه به دلیل تجمع باکتری‌ها بر روی دندان، ضربه به دندان، دندان شکسته یا دندان ترک خورده، دندان قروچه و

یکی از رایج‌ترین علل بروز دندان درد، پوسیدگی دندان است؛ پوسیدگی دندان در نتیجه وجود باکتری‌هایی اتفاق می‌افتد که در دهان حضور دارند و به قند و شکر موجود در غذاها و نوشیدنی‌های مصرفی واکنش نشان می‌دهند؛ زمانی که این باکتری‌های موجود در دهان، شکر مصرفی را می‌شکنند، نوعی پلاک‌های چسبنده‌ بر روی دندان تشکیل می‌شود که پر از اسید مضر است. این اسیدها باعث خورده شدن ناحیه‌ی مینای دندان می‌شوند؛ اگر به این خوردگی و پوسیدگی‌ها رسیدگی نشود، قادر هستند مغز دندان یا پالپ را نیز از بین ببرند. این اتفاق تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که پالپ دندان دچار عفونت ‌شدید شود.

گاهی درد دندان به قدری شدید و طولانی مدت است که تا زمان رسیدن فرد به مطلب دندانپزشک متخصص و اقدام برای درمان، وی کلافه خواهد شد! حتی ممکن است به دلیل بعضی شرایط، دسترسی به دندانپزشک متخصص ممکن نباشد. در این شرایط چه باید کرد؟

دندان درد سبب بروز مشکل در غذا خوردن، خوابیدن و حتی صحبت کردن می‌شود. برای درمان دندان دردهای کوچک، شما می‌توانید از مسکن‌های غیراستروئیدی ضدالتهاب مانند ایبوبروفن و آسپیرین استفاده نمایید؛ پیش از مصرف این داروها، حتما به مقدار دوز مناسب مصرفی که به طور معمول بر روی بسته بندی دارو درج می‌شود، دقت نمایید و یا چنانچه درباره مقدار دوز مصرفی آگاهی نداشتید، این موضوع را از دندانپزشک متخصص خود اطلاع یابید.

چنانچه شما به دندان درد دچار شدید، می توانید از روش‌های درمان خانگی زیر برای تسکین درد خود استفاده نمایید. اما توجه داشته باشید این درمان‌های خانگی موقتی هستند و بایستی در اولین فرصت به یک دندانپزشک متخصص مراجعه نمایید تا دلیل دندان درد شما مشخص شده و درمان‌های اصولی و استاندارد انجام شود.

سرما به کم شدن میزان درد کمک بسیاری می‌تواند داشته باشد. در این روش، ابتدا یک پلاستیک تمیز را از یخ پر کنید؛ سپس روی آن را با استفاده از دستمال و یا پارچه‌ی تمیز پوشانده و بر روی ناحیه‌ی گونه‌ی مقابل دندان آسیب دیده‌ی خود قرار دهید.

توجه داشته باشید یخ را به هیچ وجه به صورت مستقیم بر روی دندان خود قرار ندهید! زیرا باعث افزایش میزان درد خواهد شد.

چنانچه تصمیم دارید از پک‌های یخ استفاده کنید، مشکلی وجود ندارد اما به این نکته توجه داشته باشید که بایستی با استفاده از یک حوله‌ی تمیز دور آن را بپوشانید. فراموش نکنید در هنگام بروز التهاب در دندان، میزان حساسیت دهان و دندان به سرما و گرما چند برابر می‌شود. در برخی موارد نیز مغز دندان دچار التهاب می‌شود که بایستی با بهره‎‌گیری از گرما یعنی استفاده از کمپرس گرم، درد آن را آرام نمایید.

چنانچه بر روی دندان‌تان سوراخ کوچکی ایجاده شده است و به هنگام برخورد با حرارت و یا خوردن غذا شما را اذیت می‌کند، می‌توانید با استفاده از آدامس البته آدامس بدون مواد قندی، و یا حتی یک عدد پنبه‌ی تمیز داخل سوراخ ایجاد شده بر روی دندان خود را بپوشانید. توصیه می‌کنیم در چنین شرایطی از خوردن غذاها و نوشیدنی‌های خیلی گرم، خیلی سرد و همچنین شیرین‌مزه خودداری نمایید.

از یک بالش استفاده کنید: توجه داشته باشید در دندان دردهای نبض‌دار که به هنگام دراز کشیدن و خوابیدن شما شروع می‌شود و میزان درد نیز به اندازه‌ای است که می‌تواند شما را از خواب بیدار ‌نماید، توصیه می‌کنیم از یک بالش بلند استفاده نمایید. این بالش بلند را به صورتی در زیر سر خود قرار دهید که ناحیه‌ی سر شما از بدن‌تان بلندتر قرار گیرد. در این صورت ممکن است بتوانید تا صبح، کمی خواب آرام داشته باشید.

ترکیب آب گرم و نمک سبب می‌شود آب اضافی موجود در بافت‌ها خارج گردد؛ همچنین این ترکیب قوی می‌تواند فرآیند پوسیدگی دندان شما را کندتر کرده و همچنین از میزان درد دندان شما بکاهد. برای تهیه‌ی این ترکیب، یک پیمانه آب گرم را با نصف قاشق چای‌خوری نمک دریایی مخلوط نمایید؛ سپس ترکیب حاصل را به مدت حدود یک دقیقه در دهان خود نگه دارید. توجه داشته باشید بایستی این عمل را چندین بار در طول روز تکرار نمایید.

لیموترش تازه به سبب داشتن ویتامین C، علاوه بر کاهش میزان درد دندان شما، دارای خاصیت ضدپوسیدگی نیز است. برای بهره‌گیری از این خاصیت لیموترش تازه، مقداری از آن را بر روی دندان آسیب دیده‌ی خود بریزید؛ بلافاصله نتیجه‌ را مشاهده خواهید کرد.

روغن میخک یکی از اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده‌ی بی‌حس کننده‌های مورد استفاده توسط دندانپزشکان متخصص است. شما می‌توانید روغن میخک را با مقدار کمی روغن زیتون مخلوط کرده و آن را به آرامی با استفاده از یک پنبه‌ی تمیز بر روی دندان خود قرار دهید. فقط حواستان باشد بیش از حد مجاز، از آن استفاده نکنید.

روغن نعناع از بهترین مسکن‌های موجود در طبیعت و یکی از مواد طبیعی تشکیل‌دهنده‌ی کرم‌ها، ژل‌ها و همچنین اسپری‌های تسکین‌دهنده و نیز بی‌حس‌کننده‌ی درد در جهان به شمار می‌آید. توجه داشته باشید شما می‌توانید برای التیام دندان درد خود از این روغن طبیعی استفاده نمایید.

برای استفاده، ۱۰ الی ۱۵ قطره از روغن نعناع را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن دانه‌ی انگور و یا هر روغن دارای خاصیت خنثی ترکیب نمایید؛ فراموش نکنید این روغن را بایستی پیش از مصرف، رقیق نمایید تا سبب تحریک ناحیه‌ی دندان و دهان شما نشود. سپس با استفاده از یک پنبه‌ی تمیز، محلول حاصل را در اطراف دندان بیمار خود قرار دهید؛ بلافاصله نتیجه‌ را مشاهده خواهید کرد.

نارگیل به سبب خاصیت ضدمیکروب خود می‌تواند سبب کاهش میزان باکتری‌های موجود در دهان شما شود. برای این کار، یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل را به مدت ۱۵ الی ۲۰دقیقه در دهان مضمضه کرده و سپس آن را بیرون بریزید؛ بلافاصله نتیجه‌ را مشاهده خواهید کرد.

سیر به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی‌بیوتیک و دیگر خواص کاهش‌دهنده‌ی درد می‌تواند پیشنهاد بسیار فوق العاده‌ای برای استفاده‌ی شما باشد؛ سیر می‌تواند به مقدار بسیار زیاد و قابل توجهی، درد دندان شما را کاهش دهد. برای بهره‌گیری از این خاصیت سیر، ابتدا کمی پودر سیر یا حتی یک حبه سیر رنده‌شده را با مقداری نمک در یک ظرف مخلوط کرده و ترکیب حاصل را به صورت مستقیم بر روی دندان آسیب دیده‌ی خود قرار دهید. چنانچه طعم سیر شما را اذیت نمی‌کند و با خوردن سیر مشکلی ندارید، می‌توانید برای التیام درد دندان‌تان، یک یا دو حبه سیر تازه و خام را بجوید! فراموش نکنید بایستی این درمان طبیعی و موثر را چندین روز تکرار نمایید. بیان این نکته نیز خالی از لطف نیست که سیر برای استحکام دندان‌های شما بسیار مفید است.

خوردن پیاز تازه‌ی خام همراه با غذا، برای هضم غذا بسیار مفید است و بدن را نیز قوی می‌کند. همچنین پیاز خاصیت ضدباکتری دارد. شما می‌توانید مقداری پیاز خردشده‌ی تازه را بر روی دندان آسیب دیده‌ی خود قرار دهید تا به مقدار قابل توجهی از درد آن کاسته شود. توصیه می‌کنیم این کار چندین بار در طول روز انجام دهید تا نتیجه‌ی مطلوب حاصل شود. به این نکته نیز دقت کنید که پیاز لثه‌ها را تقویت می‌کند.

زنجبیل زجزء گیاهان دارویی مهم بوده و دارای خواص متعددی از جمله ضد تهوع، ضد باکتری، آنتی اکسیدان، ضد سرفه، ضد سموم کبدی، ضد التهاب، محرک سیستم ایمنی و می‌باشد. به دو صورت می‌توان از زنجبیل استفاده کرد؛ در روش اول شما می‎توانید ریشه‌ی زنجبیل را بجوید و در روش دوم نیز می‌توانید پودر زنجبیل را با آب مخلوط کرده و سپس آن را بر روی دندان آسیب دیده‌ی خود بمالید.

هنگامی که دندان شما دچار دردی بسیار حساس و اذیت کننده می‌شود، می‌توانید با به کار بردن مخلوط فلفل سیاه و نیز نمک این درد را برطرف نمایید! توجه داشته باشید هر دو ماده فلفل سیاه و نمک دارای خاصیت آنتی باکتریال یا ضد میکروب، ضد التهابی و همچنین کاهش‌دهنده‌ی قوی درد است. برای تهیه‌ی ترکیب موثر از این دو ماده بایستی مقادیر مساوی از فلفل سیاه و نمک را همراه با چندین قطره آب مخلوط نمایید؛ چند ثانیه صبر کرده و حالا شما یک خمیر ضد میکروب و کاهش‌دهنده‌ی درد دارید. این خمیر به‌دست آمده را برای مدن چند دقیقه بر روی دندان آسیب دیده و عفونی قرار دهید؛ توصیه می‌کنیم این عمل را چندین بار در طول روز تکرار نمایید.

یکی از دیگر از درمان‌های خانگی و موثر برای دندان درد، استفاده از عصاره‌ی وانیل است. عصاره‌ی وانیل به سبب خاصیت خاص خود می‌تواند دندان آسیب دیده را بی‌حس و کرخت نماید. همچنین عصاره‌ی وانیل دارای خاصیت آرام‌کنندگی نیز است. برای بهره گیری از این خاصیت وانیل، با استفاده از یک گوش پاک‌کن تمیز، مقداری عصاره‌ی وانیل را بر روی دندان آسیب دیده‌ی خود بمالید. برای تسکین یافتن درد خود، این عمل را چندین بار در طول روز تکرار نمایید.

شما می‌توانید برای کاهش درد دندان خود، از چای کیسه‌ای خیس استفاده نمایید. برای این کار، بایستی چای کیسه‌ای خیس را روی دندان آسیب دیده‌ی خود قرار دهید. چای کیسه‌ای به سبب دارا بودن برخی مواد در ترکیب خود، خاصیت بی‌حس کنندگی قابل توجهی را داراست.

یکی دیگر از مواد طبیعی کاهش‌دهنده‌ی درد دندان، برگ و گل آویشن تازه است. شما می‌توانید مقداری عرق آویشن غلیظ را با مقداری نمک ترکیب کرده و سپس آن را در دهان و بر روی دندان آسیب دیده‌‌ی خود مضمضه نمایید؛ این کار می‌تواند به خوبی درد دندان شما را کاهش دهد. و یا در راهکاری دیگر، شما می‌توانید نصف قاشق مرباخوری برگ و گل آویشن تازه را همراه با کمی سرکه و نیز یک چهارم قاشق مرباخوری زیره‌ی تازه مخلوط کرده و سپس ترکیب حاصل را به مدت چند دقیقه در دهان خود مضمضه نمایید؛ توجه داشته باشید بعد از انجام این کار بهتر است چند دقیقه چیزی میل نکنید تا ترکیب استفاده شده بتواند سبب تسکین دندان درد شما شود.درمان دندان درد با دارو گیاهی

در این مطلب شما با درمان‌های طبیعی و بدون عارضه‌ دندان درد آشنا شدید. شاید این سوال برایتان پیش بیاد که آیا استفاده از بی‌حس کننده‌های لیدوکائین عملی درست است؟

دقت داشته باشید استفاده از بی‌حس‌کننده‌های لیدوکائین به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و تنها زمانی استفاده از این نوع بی‌حس‌کننده‌ها بلامانع است که گزینه‌ی درمانی دیگر وجود نداشته باشد. بی‌حس کننده‌های لیدوکائین در درمان دندان درد موثر می‌باشند و شما می‌توانید با قرار دادن مقداری لیدوکائین روی دندان آسیب دیده‌ خود، به مقدار قابل توجهی درد آن را کاهش دهید.

سلامت زیستی

محمد هستم؛ به عكاسی و معماری علاقه دارم. البته از همه مهمتر به به توليد محتوا!

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


:

:

آسان دنت – مجله دندانپزشکی مقالات دهان و دندان, درمان بیماری های دندانی

روزی دو تن از اصحاب امام علی نزد وی می روند و از او در مورد بدترین درد سوال می پرسند . دو صحابی بر سر اینکه چشم درد بدترین درد است یا دندان درد ، بحث داشتند . امام علی می فرماید : همانا که چشم درد از سخت ترین درد ها می باشد ولی بدانید که هیچ دردی بدتر و غیرقابل تحمل تر از دندان درد نمی باشد . برای درمان دندان درد ، راه های زیادی پیش روی شما وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید . گیاهان بسیاری هستند که برای تسکین این درد ها مفید می باشند . در این قسمت از مجله پزشکی آسان دنت به معرفی چهار گیاه برای درمان دندان درد می پردازیم .درمان دندان درد با دارو گیاهی

یکی از قدیمی ترین گیاهانی که برای تسکین درد های موضعی استفاده می شده است ، زنجبیل می باشد . ابو علی سینا نیز از این گیاه برای تسکین درد دندان در کتاب طب خود یاد کرده است . این گیاه دارای خواصی همانند آسپرین می باشد و از همین رو به آسپرین گیاهی نیز معروف است . کافی است برای این کار زنجبیل را در آب حل کنید ، سپس پنبه ای را بدان آغشته کنید و بر روی قسمتی از دندان که درد می کند ، قرار دهید . زنجبیل پوست آن قسمت را تحریک می کند و باعث می شود که خون به آن قسمت کشیده شود و به این ترتیب از التهاب و درد جلوگیری می کند .

احتمالا شنیده اید که گویی بر روی زخمش نمک پاشیده اند . خوب در این مورد قضیه فرق می کند . از قدیم می گفته اند برای اینکه بخواهی درد زخمی را کنی بر روی آن نمک بپاش اما اگر شما به درد دندان دچار شده باشید ، نمک خاصیت دارویی پیدا می کند . برای این کار شما باید نمک و فلفل را در آب با هم مخلوط کنید و هم بزنید . این مخلوط باید به قدری غلیظ شود که خاصیت چسبندگی پیدا کند . سپس آن را بر روی پارچه یا پنبه ای بمالید و بر روی قسمتی از دندانتان که درد می کند قرار دهید . این ترکیب خاصیت ضد باکتریایی دارد .

سیر دارای آنتی اکسیدان ها و آنتی باکتری های زیادی است که برای درمان بسیاری از بیماری ها از آن می توان استفاده کرد . اگر شما به دندان درد مبتلا شده اید ، کافی است تا چند حبه سیر را در دهان خود به آرامی بجوید . اگر از این کار خوشتان نمی آید ، می توانید سیر و نمک را با همدیگر مخلوط کتید بر روی دندان خود قرار دهید تا دردش تسکین پیدا کند .

یکی از قدیمی ترین نسخه ها برای درمان دندان درد ، استفاده از کنجد می باشد . بر طبق کنتیبه های به دست آمده از مصر ، اطبای مصری برای درمان درد دندان فرعون از کنجد استفاده می کرده اند که این موضوع نشان می دهد که چقدر این ماده کاربردی است . برای استفاده از کنجد باید ابتدا یک ظرف آب را روی گاز بگذارید و سپس دو برابر آن کنجد داخلش بریزید . بعد از اینکه نصف آب بخار شد ، آن را بر روی قسمت هایی که درد می کند قرار دهید .

منبع : www.asandent.com

رابطه مستقیم بیماری آمفیزم و سیگار کشیدن

آشنایی با کیست دندان ، آیا خطرناک است ؟

سفید کردن دندان با استفاده از راه های طبیعی

آشنایی با روش های خانگی درمان آفت دهان

کدام خوراکی ها دشمن دندان ها به حساب می آیند؟

کدام مواد غذایی باعث زرد شدن دندان ها می شوند؟

شنا در استخر چگونه میتواند بای بدن انسان بسیار مفید و عالی باشد

کمبود ویتامین c چه علائمی دارد و چگونه میتوانیم ان را بر طرف کنیم

دندان سفید را چگونه میتوانیم به دست آوریم و راه های سفید و سالم ماندن

گل محمدی چگونه میتواند برای بدن یک داروی فوق العاده قوی باشد

واکسیناسیون کودک را جدی بگیرید و به نکات ان بسیار توجه کنید

بیماری ام اس را با چندین حرکات ساده کنار بگذارید و هوش خود را قوی کنید

عرق کردن زیاد به چه دلیل است و چگونه میتوانیم با این مشکل رو به رو

میوه هایی که میتواند یک وعده ی غذایی کامل برای ما باشد

سرطان ریه چیست و علائم آن چگونه و در چه زمانی خود را نشان میدهند

فقر آهن را چگونه میتوانیم نابود کنیم و چه مواد غذایی به آهن بدن کمک

درمان دندان درد با دارو گیاهی

افسردگی چیست چگونه میتوان آن را از روی چشم ها تشخیص داد

رنگ آبی چگونه در گذشته وجود نداشته است و امروزه جز بهترین رنگها قرار

مصرف امگا 3 و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن

سفید کردن دندان با استفاده از راه های طبیعی

درمان آلرژی با روش های گیاهی و سالم

روانشناسی

افسردگی چیست چگونه میتوان آن را از روی چشم ها تشخیص داد

5 توصیه مفید برای حفظ سلامت مغز

چگونه با استفاده ار ورزش به درمان افسردگی کمک کنیم؟

احساسات زنان با مردان چه تفاوتی با هم دارد و چگونه میتوانند

آشنایی با بهترین خوراکی ها بری پیشگیری از افسردگی فصلی

تقویت مغز با استفاده از تمرینات جالب و عجیب

معرفی باور های نادرست در مورد افسردگی

معرفی بازی های کامیپوتری که باعث افزایش هوش می شوند

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *