درمان دارویی کبد چرب گرید 1

خواص دارویی و گیاهی

کبد چرب بیماری ای است که دارای سه سطح مختلف: کبد چرب گرید 1، کبد چرب گرید 2 و کبد چرب گرید 3 می باشد. کبد چرب گرید 1، مراحل اولیه کبد چرب است و به طور کلی دارای کمترین علائم کبد چرب می باشد که بهترین زمان برای تشخیص و درمان کبد چرب می باشد. هنگامی که کبد چرب گرید 1 به کبد چرب گرید 2، هپاتیت، کبد چرب گرید 3 و سیروز منتهی می شود، وضعیت خیلی جدی تر می شود و ممکن است نیاز به بستری داشته باشد. در این جا برخی از اطلاعات اساسی در مورد کبد چرب گرید 1 که باید حتما بدانید را آورده ایم:

• کبد چرب گرید 1 معمولا هیچ یک از علائم کبد چرب را ندارد.

• تشخیص کبد چرب گرید 1 معمولا هنگامی انجام می شود که افراد برای چکاپ سالیانه ی خود آزمایش می دهند و نتایج آزمایش نشان می دهد که آنزیم های کبدی بالا است و آنزیم ALT در آزمایش خون بالا می باشد.

• در طول کبد چرب گرید 1، بدن شما سلول های چربی را در خارج از کبد قرار می دهد. کبد چرب گرید 1 در مرحله ای است که کبد هنوز هم می تواند وظایف خود به واسطه ی میلیاردها سلول کبدی که وجود دارد انجام دهد.درمان دارویی کبد چرب گرید 1

• علت کبد چرب گرید 1 ممکن است مصرف الکل، داروهایی که باعث عوارض جانبی ناشی از کبد چرب، دیابت، چاقی، سل (استفاده داروی ایزونیازید باعث کبد چرب می شود)، رژیم غذایی ضعیف، کمبود ویتامین و مواد معدنی و دیگر عوامل باشد.

• سونوگرافی، CT اسکن (توموگرافی کامپیوتری) و MRI (تصویربرداری رزونانس مغناطیسی) ممکن است در تشخیص کبد چرب گرید 1 استفاده شود.

• اگر شرایط شما به سرعت در حال پیشرفت باشد، بیوپسی از کبد ممکن است دستور داده شود. هدف از این آزمایش یافتن زخم های کبدی است که می تواند نشانگر سیروز کبد باشد، سیروز کبد نسبت به کبد چرب گرید 1 وضعیت بدتری می باشد که تشخیص و درمان را سخت تر می کند.

• کبد چرب گرید 1 برگشت پذیر است اگر شما در حال تغییر رژیم غذایی هستید. به عنوان مثال، باید نوشیدن الکل متوقف شود، زیرا الکل قاتل سلول کبدی است. مهم است که آنتی اکسیدان ها را به رژیم غذایی اضافه کنید و مقدار زیادی سبزیجات بخورید. در این مرحله از کبد چرب، برای درمان چربی کبد نیازی به محدود کردن پروتئین نمی باشد.

• اگر فهمیده اید که مبتلا به کبد چرب گرید 1 هستید، نباید دچار افسردگی شوید. می توانید با تغییر رژیم غذایی خود در جهت درمان کبد چرب، عدم مصرف الکل و جایگزین کردن عادت های سالم می توانید کبد چرب گرید 1 را درمان کنید.

• کربوهیدرات را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

• رژیم غذایی ناسب علت اصلی بیماری کبد چرب است. بزرگترین علت کبد چرب شکر و غذاهای ساخته شده از آرد سفید می باشند؛ باید کاملا از این مواد غذایی اجتناب شود. با این حال، مصرف زیاد غذاهای غنی از کربوهیدرات به طور کلی می تواند کبد چرب را بدتر کند، زیرا کبد کربوهیدرات اضافی را به چربی تبدیل می کند و موجب چربی کبد خواهد شد.

مصرف الکل بیش از حد دومین علت کبد چرب است. الکل می تواند باعث التهاب و آسیب به سلول های کبدی شود که منجر به نفوذ چربی می شود. مصرف الکل در ابتدا شما را در معرض ابتلا به کبد چرب گرید 1 قرار می دهد که نیاز به مدیریت و درمان دارد.

سبزیجات و میوه های خام بهترین دارو برای کبد چرب می باشد. این غذاهای خام به پاکسازی و تعمیر فیلتر کبد کمک می کند تا بتواند چربی ها و سموم بیشتری از جریان خون را از بین ببرد و به پاکسازی کبد چرب کمک کند.

آب سبزی و میوه های خام منبع عالی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. آب سبزی و میوه که برای درمان کبد چرب گرید 1 مناسب است باید از 8 تا 1 درصد سبزیجات تشکیل شده باشد و باقی مانده ی آن را آب میوه ها تشکیل دهد.

دوز مشخصی از ویتامین های گروه B، آنتی اکسیدان ها و آمینو اسید غنی از گوگرد می باشد می تواند در درمان کبد چرب نقش بسیار مهمی ایفا کند.

 

بعدی

قبلی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

به تجمع چربی در کبد، باعث چرب شدن کبد می گردد و به آن کبد چرب گفته می شود که انواع مختلفی دارد. کبد چرب گرید 1 گونه ای از کبد چرب است که کارکرد کبد را مختل نمی سازد اما نیازمند مراقبت و مدیریت می باشد. و همه نوع کبد چرب را می توان با پرهیز غذایی درمان کرد.

وجود چربی در کبد انسان کاملا طبیعی است اما اگر کبدی پنج تا ده درصد چربی داشته باشد را کبد چرب ند. کبد چرب هیچ نشانه ای ندارد و ایجاد کننده یک موقعیت مخرب در بدن می باشد. نداشتن یک بره غذایی سالم، اضافه وزن، مصرف مشروبات الکلی و از عوامل به وجود آورنده کبد چرب گرید 1 در بدن می باشد. برای بهره مندی از روش های درمان کبد چرب گرید 1 به مطالعه ادامه این مقاله بپردازید.

برای درمان کبد چرب گرید 1 طبق بره زیر عمل کنید:

درمان دارویی کبد چرب گرید 1

با رعایت تمام این موارد گاهی اوقات اگر شخص به اختلالات مرتبط با کبد مانند کلسترول بالا، افزایش قند خون و چاقی درگیر باشد، تنها درمان های دارویی می تواند جوابگو درمان این بیماری باشد. زیرا اگر این اختلال ها را نتوان تحت درمان قرار داد، درمان کبد چرب گرید یک بی فایده است و منجر به شکست می شود. به همین علت از داروهایی مثل متفورمین برای درمان دیابت مقاوم به انسولین و داروهای استاتین برای کنترل کلسترول بالا و داروهای رفع معضل چاقی باید استفاده نمود.

بیماری کبد چرب در هر سن و سالی حتی کودکان می تواند رخ بدهد و موثرترین و بهترین راه درمان این عارضه استفاده از یک رژیم غذایی سالم و مناسب و داشتن وزن نرمال می باشد. برای دستیابی به اطلاعات درمان کبد چرب با خاکشیر و درمان کبد چرب گرید 2 به این مقالات سر بزنید.

منبع : آرگا


چطور برای شستن قالی 5 هزار تومان هدیه بگیریم؟



کیلیم کارست لنکاوی بهشتی متفاوت در مالزی



آیا عسل طبیعی شکرک می زند؟!


گیوه گلدوزی با زیره چرم یک انتخاب مد روز برای خانم ها و آقایان





با انواع عسل طبیعی پر خاصیت آشنا شوید

نشانی شما منتشر نخواهد شد.





تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *