درمان دارویی غلظت خون چیست

در بین برخی افراد باب شده که می گویند چنانچه غلظت خون دارید قرص آسپیرین استفاده کنید و یا خون اهدا کنید، در حالیکه استفاده دو مورد فوق تنها در حد یک مسکن ساده بوده و نیاز است افراد علت بیماری غلظت خون را با مراجعه به پزشک متخصص جویا شوند زیرا

افزایش تعداد گلبول های قرمز در واحد حجم خون را اصطلاحا غلظت خون می گویند. در این حالت تعداد هموگلوبین های خون فرد بیمار از یک فرد عادی است.میزان هموگلوبین خون در زنان باید بین 12 تا 14 گرم در دسی لیتر و در مردانبین 14 تا 16 گرم در دسی لیتر باشد و اگر این عدد در زناناز 16 و در مردان از 18 بالاتر برود، بیماری غلظت خون محسوب می شود.استرس، کار و فعالیت زیاد بر روی بیماری غلظت خون تاثیری ندارد و تنها باعث بروز غلظت خون کاذب می شود.

دکتر سید امیرحسین امامی: در بسیاری از موارد، افزایش غلظت خون به صورت کاذب است، به این معنا که میزان هموگلوبین خون مناسب است، ولی به دلایلی مانند کم آبی بدن، در آزمایش این مقدار بالا نشان داده می شود.

یکی از علل رایج غلظت خون کاذب این است که فرد تمام آزمایش های خونی را در یک زمان و با هم انجام می دهد و برای انجام آزمایش هایی مانند چربی خون مجبور است ساعت ها ناشتا باشد.

غلظت خون حقیقی به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شود:

درمان دارویی غلظت خون چیست

در بیماری غلظت خون اولیه، تولید گلبول های قرمز خون توسط سیستم خونساز بدن به صورت خودکار بالاست.

در غلظت خون ثانویه، سیستم خونساز بدن سالم است، ولی بیماری هایی مانند بیماری های مزمن ریوی، کلیوی، قلبی و یا تومورها می توانند موجب غلظت خون بالا شوند.

دکتر قدیر محمدی، متخصص طب سنتی: در طب مدرن می  گویند اگر تعداد گلبول  های خون در حجم به خصوصی از خون باشد، فرد مبتلا به غلظت خون است و با بخش سرمی یا مایع کاری ندارند. اما در طب سنتی، اگر گلبول  های خون کمتر شود، اما سرم خون غلیظ تر باشد، می  گوییم غلظت خون وجود دارد.گاهی اوقات هم اگر دمای بدن از حد طبیعی که 37 درجه است، پایین تر بیاید و سردتر شود، خون متراکم شده و غلیظ می شود. در این شرایط دمای بدن فرد می تواند بدون وجود عوامل زمینه ای دیگر، او را به مشکل غلظت خون دچار کند. اغلب افراد ساکن در مکان های مرتفع نظیر کوهستان و یا مکان هایی که آلودگی هوا زیاد است از سایرین دچار بیماری غلظت خون می شوند.درست مثل یخ و آب که یخ نسبت به آب غلیظ تر است، چون ملکول  های آن در شرایط متراکم تری قرار دارند. اما آب رقیق است و ملکول  هایش با فاصله بیشتری از هم هستند، یعنی هرچه دمای بدن پایین باشد و خون سردتر، گلبول  های خون به هم چسبیده تر می  شوند و در حجم به خصوصی از خون زیاد به نظر می  آیند، ضمن اینکه ممکن است همین فرد دچار کم خونی باشد.

دکتر مهیار منصوری، فوق تخصص خون و سرطان بالغین:

اما این دلایل زمینه ساز سرطان نیستند. ولی برخی از غلظت های خون، بیماری های زمینه ای سرطان هستند.

پلی سیتمی ورا نوعی بیماری یا اختلال خونی است که در آن مغز استخوان بیش از حد مورد نیاز، گلبول قرمز می سازد و این مدل امکان دارد به سرطان خون تبدیل شود.

چنانچه فردی دچار غلظت خون باشد، باید علت غلظت خون را از یک فوق تخصص خون و سرطان جویا شود.

خونی  که در سرخرگ ها جریان دارد، شفاف و قرمزرنگ است، اما خونی که در سیاهرگ ها وجود دارد، تیره رنگ است و اکسیژن کمی دارد. اکسیژن این خون در سیاهرگ مصرف شده، به بافت ها آمده و حین گردش، مقداری از فضولات گردش سلولی هم به آن اضافه شده و این خون به قلب و ریه برمی گردد تا دوباره اکسیژن بگیرد، بنابراین خون تیره لزوما غلیظ نیست، ولی خون غلیظ به طور قطع تیره هست.

بدانید : نشانه هایی که می گویند غلظت خون دارید

این بیماری در اثر خوردن غذاهای ناسالم، چرب و روغن نباتی مایع و جامدایجاد نمی شود و مصرف میوه ها و یا نوشیدن آب انار که در فرهنگ ما برای کاهش غلظت خون توصیه می شود بر کاهش هموگلوبین خون تاثیری ندارد.

چنانچه فردی دچار غلظت خون باشد، باید علت غلظت خون را از یک فوق تخصص خون و سرطان جویا شود. تنها راهی که نشان می دهد فردی غلظت خون دارد یا نه، دادن آزمایش خون و اندازه گیری هماتوکریت است.

در بین برخی افراد باب شده که می گویند چنانچه غلظت خون دارید قرص آسپیرین استفاده کنید و یا خون اهدا کنید، در حالیکه استفاده دو مورد فوق تنها در حد یک مسکن ساده بوده و نیاز است افراد علت بیماری غلظت خون را با مراجعه به پزشک متخصص جویا شوند و چنانچه غلظت خون علتی زمینه ای دارد، متناسب با تشخیص پزشک به درمان بپردازند.

وقتی پزشک متخصص با توجه به جواب آزمایش متوجه شد که علت بروز غلظت خون در فرد، اولیه است یا ثانویه، درمان را آغاز می  کند.

غلامرضا کردافشاری متخصص طب سنتی: برای رفع غلظت خون و پاکسازی خون از مواد زائد بهتر است که آویشن را همراه با چند عدد عناب دم کرده و روزی چند بار مصرف کنید. به این ترتیب که یک قاشق غذاخوری آویشن خشک را همراه با 7 تا 1 عدد عناب در یک یک لیتر آب جوش دم کرده و روزی چند بار مصرف کنید. مصرف این نوشیدنی در ماه های اولیه بهار به سلامت بدن کمک می کند.

افراد بهتر است هم برای جلوگیری از غلیظ شدن خون و هم برای کمک به نیازمندان، به طور مستمر خون بدهند. مردان بهتر است هر سه ماه و زنان هر چهارماه یکبار خون شان را اهدا کنند. البته با مشورت پزشک و در صورت مبتلا نبودن به بیماری هایی نظیر کم خونی و

بدانید : قبل و بعد از اهدای خون چه بخوریم و چه نخوریم؟

بدانید : اگر غلظت خون دارید، بخوانید

بدانید : غلظت خون، علایم و درمان

بدانید : چرا افزایش غلظت خون خطرناک است؟

بدانید : قرص آسپرین چیست و چطور عمل می کند؟

گردآوری:گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع:isna.ir

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

کمبود کلسیم در بدن باعث می شود چربی سوزی کاهش پیدا کرده و چربی بیشتری در بدن ذخیره کنید. اغلب منابع کلسیم کالری بسیار پایین و چربی سوزی بالایی دارند

در اين مقاله با عسل و دارچين، درمان کننده بسياری از بيماری ها آشنا می شويم

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *