درمان دارویی سرطان پروستات

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

آیا می دانید کدام سرطان ها قابل درمان هستند؟ هیچ تضمینی در مورد بهبود و درمان سرطان وجود ندارد. اما پزشکان در درمان برخی از انواع سرطان ها نسبت به سایرین موفق تر بوده اند.

بعضی از انواع سرطان ها به آرامی و به مرور زمان قابل درمان هستند. در ادامه با 5 سرطان قابل درمان آشنا شوید.

بعضی از پزشکان از کلمه ی درمان برای بیماری سرطان استفاده نمی کنند و می دانند که هرگز نمی توان اطمینان حاصل کرد که سرطان پس از درمان کاملا مداوا شود. آنها ترجیح می دهند که از کلمه ی “فروکش”، استفاده کنند به این معنی که شانس بازگشت بیماری را کاهش داده اند.

اما به طور کلی، فردی که 5 سال پس از تشخیص سرطان عاری از این بیماری باشد، شانس بهبود بیشتری دارد. این معیار به این معنی نیست که شما از سرطان نخواهید مرد و یا حتی بدین معنی نیز نخواهد بود که بیماری سرطان دیگر در بدن تان وجود ندارد، بلکه تنها نشانه خوبی از درمان است.

در اینجا پنج نوع سرطان که امید بهبودی و درمان آنها است ذکر خواهند شد.

درمان دارویی سرطان پروستات

افرادی که 5 سال پس از تشخیص سرطان پروستات زنده می مانند: حدود 99 درصد

بسیاری از تومورهای پروستات رشد نمی کنند و یا به آرامی رشد می کنند. بنابراین آنها چندان مضر نیستند تا نیاز به درمان داشته باشند. بسیاری از مردان با انواع این تومورها می توانند سالها بدون هیچ مشکلی زندگی کنند. این مردان اغلب از چیزی غیر از سرطان می میرند.

هنگامی که سرطان پروستات Prostate Cancer گسترش یافته باشد (سرطان متاستاتیک)، درمان بسیار سخت تر خواهد شد. درصد اندکی از سرطان های پروستات می توانند به سرعت در قسمت های مختلف بدن پخش شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، فقط حدود 29٪ از مردان 5 سال پس از تشخیص زنده می مانند. خبر خوب این است که پزشکان اغلب ابتلا به سرطان پروستات را قبل از اینکه گسترش یابد مهار می کنند.

دو روش اصلی برای بررسی بیماری سرطان پروستات وجود دارد:

PSA می تواند به دلایلی غیر از بیماری سرطان پروستات نیز افزایش یابد، بنابراین برخی از گروه های پزشکی می گویند مردانی که ریسک نرمالی برای ابتلا به بیماری سرطان پروستات دارند لازم نیست آزمایشی انجام دهند.

در مورد اینکه آیا شما نیاز به آزمایش دارید، یا خیر باید با پزشک خود صحبت کنید. اگر مشکلی مانند وجود خون در ادرار و یا مشکلی با ادرار کردن دارید، این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.چرا که این علائم می توانند علائم سرطان پروستات یا سایر مشکلات پروستات باشند.

افرادی که 5 سال پس از تشخیص سرطان تیروئید زنده می مانند: حدود 98 درصد (بسته به نوع بافت)

تیروئید غده ای پروانه ای در گردن است که باعث می شود هورمون های بدن شما سوختن کالری، ضربان قلب و غیره را کنترل کنند. شایع ترین نوع سرطان تیروئید Thyroid Cancer، پاپیلاری، به آرامی رشد می کند. حتی زمانی که تومورها بزرگ هستند یا شروع به حرکت به سوی دیگر بافت های مجاور می کنند.

پزشکان اغلب می توانند بیماری سرطان تیروئید را درمان کنند و جراحی هایی را انجام دهند که غده را از بین ببرد. پس از جراحی، مردم برای جایگزینی هورمون های تیروئید، دارو مصرف می کنند. علاوه بر این، هم اکنون پزشکان سرطان تیروئید را زودتر از قبل تشخیص داده و ریشه کن می کنند.

یک نوع بیماری به سرطان تیروئید آناپلاستیک دارای نرخ بقا 5 ساله تنها 7 درصد است، اما این نوع سرطان تیروئید بسیار نادر می باشد.

هیچ تست آزمایشی توصیه شده ای برای سرطان تیروئید وجود ندارد. اکثر افراد زمانی متوجه تومور می شوند که احساس وجود گرد و غبار یا تورم را در گلوی خود حس می کنند. گاهی اوقات یک دکتر هنگامی متوجه این مشکل می شود که شما به دلیل دیگری تحت آزمایش اولتراسوند قرار گرفته اید.

قطعا اگر احساس می کنید که مدام در گلویتان گرد و غبار وجود دارد یا با بلعیدن غذا مشکل دارید با پزشک خود این امر را در میان بگذارید.

افرادی که 5 سال پس از تشخیص سرطان بیضه زنده می مانند: 95.1 درصد

در مراحل اولیه (وقتی که تومور به سایر قسمت های بدن گسترش نیافته است)، پزشکان می توانند سرطان بیضه Testicular Cancer را با عمل جراحی و برداشتن یک یا هر دو بیضه درمان کنند. اگر یک مرد، تنها یک بیضه ی خود را برداشته باشد (که نرمال است)، دیگری معمولا هورمون های کافی برای داشتن رابطه جنسی و فرزندان را فراهم می کنند.Melanoma cancer

برای سرطان های بعد از طی این مراحل، معمولا جراحی و یا شیمی درمانی به خوبی کار می کند. گاهی اوقات نیز پیوند سلول های بنیادی انجام می شود. متخصصان داروهای شیمیایی نیز بیان داشته اند که کیسپلاتین که در دهه 197 معرفی شد، باعث افزایش قابل ملاحظه ای در میزان بقای سرطان های پیشرفته بیضوی شده بود.

درمان هایی وجود دارد که حتی برای سرطان های بیضوی پیشرفته نیز خوب هستند. نرخ بقای 5 ساله برای این نوع تومورهای بیضوی 73 درصد است، که هنوز هم خیلی خوب است.

هیچ آزمایشی برای تست سرطان بیضه وجود ندارد. مردان باید زمانی که توده ای را در یک بیضه خود احساس می کنند یا حس می کنند یکی از بیضه ها بزرگتر از دیگری است به پزشک خود مراجعه کنند. چرا که این علائم می توانند نشانه های اولیه تومور باشند.

افرادی که 5 سال پس از تشخیص سرطان ملانوما زنده می مانند: 91.7 درصد

سرطان ملانوما نوعی سرطان پوست است که در سلول های ملانوسیتی ایجاد می شود.

شما معمولا می توانید سرطان ملانوم Melanoma Cancer را در حالی که هنوز در مراحل اولیه است، با چشم غیر مسلح مشاهده کنید. اگر این بیماری سرطان در تمام سطح پوست گسترش پیدا نکند، پزشکان می توانند آن را با عمل جراحی برطرف نمایند.

اگر زود متوجه وجود این بیماری سرطان نشوید، ملانوم به سرعت به قسمت های دیگر پوست و به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد. و هنگامی که از سطح پوست خارج شود، درمان آن سخت خواهد بود. فقط 15 تا 2 درصد از افرادی که ملانوم آنها به سایر قسمت های بدن گسترش یافته، 5 سال بعد از تشخیص خود، زنده خواهند ماند.

بله شما می توانید پوست خود را از لحاظ لکه های بزرگ، تیره، عجیب و غریب و یا ور ـمده بررسی کنید. شما باید پوست سر و پشت، بیضه و بین انگشتانتان را بررسی کنید. مشاهده ی ملانوما در این بخش ها سخت تر است.

اگر متوجه تغییراتی در این بخش ها شدید، به پزشک خود اطلاع دهید. او می تواند به شما بگوید که این علائم عادی هستند یا خیر. اگر خطر ابتلا به سرطان ملانوم در شما است، بهتر است که به طور منظم توسط یک متخصص پوست ویزیت شوید.

افرادی که 5 سال پس از تشخیص سرطان سینه در مراحل اولیه زنده می مانند: 1 – 99 درصد تا 1 درصد

داروهای مدرن پیشرفت های بزرگی را در زمینه ی سرطان سینه Breast Cancer به وجود آورده اند. امروزه پزشکان، در رابطه با چگونگی یافتن و درمان سرطان سینه تبهر پیدا کرده اند. علاوه بر این، این بیماری سرطان بسیار بهتر از قبل تشخیص داده می شود.

به عنوان مثال، اکنون ما می دانیم که سرطان سینه تنها یک بیماری نیست بلکه مجموعه ای از بیماری هاست. محققان برای درمان بیماری سرطان سینه از انواع خاصی از داروهای مختلف استفاده می کنند.

سرطان سینه در مراحل اولیه نسبت به زمانی که در تمام بدن پخش شد بهتر درمان می شود. برخی از انواع سرطان های سینه  نیز قابل درمان تر از بقیه هستند. به عنوان مثال، یک تومور سینه که “گیرنده مثبت استروژن” دارد، با داروهایی که سطح استروژن را کاهش می دهند، درمان خواهد شد. از سوی دیگر، بیماری سرطان سینه «سه گانه منفی» تهاجمی تر است و با درمان های هدفمند درمان نخواهد شد.

بله. مطالعات نشان داده اند که ماموگرافی های منظم می توانند به شما کمک کنند تا عمر کنید. اما گروه های پزشکی دستورالعمل های مختلفی در مورد زمانی که شما باید این ماموگرافی ها را انجام دهید، دارند.

درمان دارویی سرطان پروستات

برخی از پزشکان توصیه می کنند که اگر ریسک عادی ابتلا به بیماری سرطان سینه در فرد وجود دارد آزمایش ها باید پس از 5 سالگی هر سال انجام شوند.

انجمن سرطان آمریکا توصیه می کند زنان در سن 45 سالگی ماموگرافی (Mammography) سالانه را انجام دهند و کسانی که در بازه ی سنی 4 تا 44 سالگی قرار دارند، باید در صورت تمایل یه صورت سالیانه ماموگرافی را آغاز نمایند.

آیا مطلب ” این 5 سرطان قابل درمان هستند! ” برای شما مفید بود ؟

رژیم غذایی یویو را می‌شناسید؟ رژیم یویو رژیمی است که فرد مدتی رژیم گرفته، سپس آن‌را رها []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف

درمان دارویی سرطان پروستات

گوگل +

داروهای تقویت‌کننده سیستم ایمنی در مواردی باعث نجات جان مردانی شده که سرطان پیشرفته پروستات داشته‌اند.

پژوهشگران رویال مارزدن، یک بیمارستان تخصصی پژوهشی سرطان در لندن، این یافته را “موضوعی مهم” و “ویژه” توصیف کرده‌اند.

با این حال داروهای تقویت‌کننده سیستم ایمنی بر روی همه مردان دارای سرطان پروستات موثر نبوده است.

در مرحله بعدی، پژوهشگران به دنبال آن هستند که بفهمند این داروها بر کدام بیماران موثر خواهد بود.

ایمنی‌درمانی یا ایمونوتراپی در درمان سرطان تحولی اساسی ایجاد کرده و در حال حاضر بخشی مهم از درمان سرطان‌های پوست و ریه است.

این روش با کنترل سیستم ایمنی بیمار سرطانی باعث می‌شود که سیستم ایمنی خود بیمار به غده‌های سرطانی حمله کند.

سرطان پروستات در بریتانیا فراگیرترین سرطان در میان مردان است و اخیرا با پیشی‌گرفتن از سرطان پستان به سومین عامل کشنده در این کشور تبدیل شده است.

مایکل انگلیش ۷۲ ساله یکی از ۲۵۸ بیماری است که در این تحقیق مشارکت داشته است.

اولین بار سال ۲۰۰۵ سرطان او تشخیص داده شد اما رادیوتراپی، شیمی درمانی و هورمون درمانی هیچ کدام در کنترل بیماری او نتیجه نداد.

دو سال پیش پزشکان برای مایکل داروهای ایمنی تجویز کردند تا دوره ایمنی‌درمانی را آغاز کند.

کوچک شدن غده سرطانی، او و پزشکانش را شگفت‌زده کرد. مایکل می‌گوید امروز کاملا عاری از سلول‌های سرطانی است.

پروفسور یوهان دو بونو به بی‌بی‌سی گفته که در بیمارستان رویال مارزدن این روش بر روی چند بیمار دیگر هم کاملا موثر بوده است.

با این حال ایمنی‌درمانی فقط بر روی ۱۰ تا ۱۵ درصد بیماران مورد آزمایش موثر بوده است. یعنی این روش بر روی اکثر مردان متبلا بی‌اثر است.

این موضوع درباره ایمنی‌درمانی اتفاقی تازه نیست. چون ظاهرا این روش فقط بر روی عده بسیار کمی اثر چشمگیر می‌گذارد، بر روی عده‌ای دیگر اثر موقت دارد و در مورد مبتلایان کاملا بی‌اثر است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *