درمان خانگی فشار خون بالا در بارداری

خواص دارویی و گیاهی

پنیر لبنه ، دارای طعمی تند، خامه ای و فوق‌ العاده مغذی است و یک جزء ضروری مورد استفاده در غذاهای خاورمیانه برای هزاران سال است. در واقع، در برخی از مناطق، این پنیر را میتوان در هر چیزی پیدا کرد، از پیش غذا و دسر گرفته تا چیزهای دیگر. نه تنها دارای تنوع زیادی است بلکه با چند دستور ساده، می توانید آن را در آشپزخانه خود تهیه کنید. این پنیر، همچنین در لیست غذاهای پروبیوتیک قرار می گیرد که برای سلامتی روده مفید

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش وزن زیاد، کمک می کنند. ولی آیا اطلاع دارید که کدام یک بهتر چربی های اضافی شکم را خارج می کنند؟ با عوارض آنها آشنایی دارید؟ آیا میتوان هر دو روش را با هم مورد استفاده قرار داد؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به بررسی دو تکنیک لیپوساکشن و تامی تاک می پردازیم. لیپوساکشن شکم

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست دارند پوست زیبایی داشته باشند. با این حال، زمان می گذرد و ما نمی توانیم علائم پیری را تغییر دهیم. پیری بیش از حد، بر پوست ما تاثیر می گذارد. به عبارت دیگر، هنگامی که وارد روند سالخوردگی خود می شوید، پوست شما به دلیل کاهش تولید کلاژن، انعطاف پذیری خود را از دست خواهد داد.در نتیجه،

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم های دردناکی روی سطح معده وجود دارند و می توانند تاثیر بدی بر روی معده و روده کوچک شما داشته باشند. این مشکل به دلیل عدم تعادل آنزیم های گوارشی اتفاق می افتد. این ضایعات زمانی رخ می دهد که پوشش معده، دوازدهه و بافت زیرین، بدون محافظ باقی می مانند. زخم معده چهار برابر از

نوتروپنی چیست؟ در مورد این عارضه چقدر اطلاعات دارید؟ آیا نوتروپنی نوعی بیماری محسوب می شود یا فقط شرایطی است که می تواند باعث بروز بیماری شود؟ علائم نوتروپنی چیست و چگونه باعث بروز مشکل می شود؟ آیا می دانید چگونه میتوان از این عارضه پیشگیری کرد و یا آن را تشخیص داد؟ در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام می خواهیم به بررسی نوتروپنی بپردازیم. نوتروپنی چیست؟ نوتروپنی زمانی رخ می ‌دهد که تعداد نوتروفیل بسیار کمی دارید. نوتروفیل نوعی سلول‌ خونی

درمان خانگی فشار خون بالا در بارداری

پنیر لبنه ، دارای طعمی تند، خامه ای و فوق‌ العاده مغذی است و یک جزء ضروری مورد استفاده در غذاهای خاورمیانه برای هزاران سال است. در واقع،

زخم معده یک بیماری شایع در این زندگی مدرن است. با توجه به درمان مناسب، عوامل تغذیه نیز  نقش مهمی را در کاهش علائم بیماری و پیشگیری موثرتری

آیا به دنبال سفت شدن پوست خود هستید؟ آیا از افتادگی و شل شدن پوست صورت و گردن خود خسته شده اید؟ می دانید که سفت شدن پوست

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

بدانید : پایین آوردن فشار خون در منزل با این خوراکی ها + مقدار هر خوراکی

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

درمان خانگی فشار خون بالا در بارداری

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.



صفحه ای که به دنبال آن هستید پاک شده، جا به جا شده و یا از ابتدا وجود نداشته است!

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

فشار خون بالا در بارداری که یکی از دغدغه‌های زنان باردار است، همیشه خطرناک نیست، اما گاهی‌ می‌تواند اثرات ناخوشایندی بر سلامتی مادر و نوزاد داشته باشد. با ما همراه باشید تا از علل بروز فشار خون در بارداری و روش‌های کنترل و پیشگیری از آن مطلع شوید.

درمان خانگی فشار خون بالا در بارداری

با توجه به یافته‌های «مؤسسه‌ی ملی قلب، ریه و خون» (NHLBI)، فشار خون بالا در دوران بارداری علت‌های مختلفی دارد:

سبک زندگی ناسالم ممکن است در دوران بارداری منجر به فشار خون بالا شود. داشتن اضافه وزن یا چاقی و نداشتن فعالیت از عوامل عمده‌‌ی ایجاد فشار خون بالا هستند.
احتمال بالا رفتن فشار خون در زنانی که اولین بارداری خود را تجربه می‌کنند است، اما خوشبختانه احتمال بروز فشار خون بالا در بارداری‌های بعدی بسیار کم می‌شود.
احتمال فشار خون بالا در زنانی که چندقلو باردار هستند است، چون بدن آنها تحت فشار بیشتری قرار دارد.
سن مادر نیز از عوامل مؤثر است، به همین دلیل زنان باردار بالای چهل سال در معرض خطر هستند.
طبق گزارش انجمن پزشکی باروری آمریکا (American Society for Reproductive Medicine)، استفاده از تکنیک‌های کمک‌باروری (مانند IVF) طی فرآیند لقاح، احتمال بالا رفتن فشار خون در زنان باردار را افزایش می‌دهد.
زنانی که قبل از بارداری فشار خون بالا دارند، نسبت به افراد دارای فشار خون طبیعی، در دوران بارداری‌ در معرض خطر هستند.

فشار خون را به صورت کسر فشار خون سیستولیک روی فشار خون دیاستولیک می‌خوانند

برای اینکه مشخص شود فشار خون «طبیعی» شما در دوران بارداری چقدر است، احتمالا پزشک در اولین ویزیت فشار خون‌تان را به عنوان فشار پایه اندازه می‌گیرد. سپس در هر ویزیت دوباره فشار خون شما را می‌گیرد و با فشار پایه مقایسه می‌کند.
فشار خون طبیعی معمولا نزدیک دوازده روی هشت میلی‌متر جیوه است.

فشار خون بالاتر از ۱۴ روی نه، یا فشار خونی که پانزده درجه بالاتر از فشار خون قبل از بارداری باشد، نگران‌کننده است.
در اوایل بارداری، معمولا از هفته‌ی پنجم تا اواسط سه ماهه‌ی دوم، ممکن است فشار خون کاهش پیدا کند زیرا هورمون‌های بارداری رگ‌های خونی را گشاد می‌کنند. در نتیجه، مقاومت در برابر جریان خون کاهش پیدا می‌کند.

برای تعیین پایین بودن فشار خون، عدد قطعی وجود ندارد، با این حال فشار خون پایین با علائمی همراه است:

در دوران بارداری، فشار خون ممکن است تغییر کند یا به سطح قبل از بارداری بازگردد. این تغییرات ممکن است به دلایل زیر باشند:

در اغلب موارد، فشار خون بالا در دوران بارداری تقریبا بلافاصله پس از زایمان از بین می‌رود. در صورتی که فشار خون پس از زایمان همچنان بالا بماند، پزشک ممکن است برای بازگشت به حالت طبیعی دارو تجویز کند.

روش‌های زیادی برای پیگیری فشار خون در طول حاملگی وجود دارد، از جمله:

اگر فشار خون پس از هفته‌ی بیستم بارداری همچنان ادامه پیدا کند، می‌تواند منجر به بروز عوارضی ار جمله پری‌اکلامپسی شود.

این بیماری می‌تواند باعث وارد آمدن آسیب جدی به اندام‌ها بدن، از جمله مغز و کلیه شود. پری‌اکلامپسی را به توکسمی یا فشار خون ناشی از بارداری نیز می‌شناسند. پری‌اکلامپسی همراه با تشنج تبدیل به اكلامپسی می‌شود که می‌تواند مرگبار باشد.

با مراقبت‌های کامل قبل از زایمان و ویزیت منظم دکتر، می‌توان علائم پری‌اکلامپسی را تشخیص داد. این علائم عبارتند از:

هلپ مخفف انگلیسی عبارت همولیز، افزایش آنزیم‌های کبدی و کاهش تعداد پلاکت‌‌ است. این مشکل وخیم و خطرناک می‌تواند یکی از عوارض پر‌ی‌اکلامپسی باشد. تهوع، استفراغ، سردرد و درد در ناحیه فوقانی شکم از نشانه‌های این سندروم است. از آنجایی که هلپ می‌تواند به شدت به اندام‌های حیاتی بدن آسیب برساند، برای سلامتی مادر و کودک و کاهش فشار خون نیاز به مراقبت‌های اورژانسی خواهد بود. در بعضی موارد حتی باید زایمان زودتر از موعد انجام شود.

فشار خون بالا در دوران بارداری می‌تواند بر میزان رشد کودک نیز تأثیر بگذارد و باعث شود وزن نوزاد هنگام تولد پایین باشد.

بر اساس مطالعات کنگره‌ی متخصصین زنان و زایمان آمریکا، دیگر عوارض فشار خون بالا عبارتند از:

دلایل خطرناک و رایج فشار خون بالا، مانند چاقی و سابقه‌ی فشار خون بالا را می‌توان از طریق رژیم غذایی و ورزش کاهش داد. البته در دوران بارداری، افزایش وزن اجتناب‌ناپذیر است. توصیه می‌شود زنان باردار با پزشک خود مشورت کنند تا بدانند چه میزان اضافه وزن طبیعی است.

رژیم‌های غذایی برای زنان باردار در هر فرد متفاوت است. با یک متخصص تغذیه صحبت کنید تا با توجه به قد و وزن‌تان برای شما بره‌ی تغذیه مناسب بنویسد.

مؤسسه‌ی ملی قلب، ریه و خون تأکید می‌کند برای کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا باید تمام اقدامات لازم را انجام دهید. باید از سیگار و الکل، که هر دو فشار خون را بالا می‌برند، دوری کنید.

بارداری باعث تغییر هورمون‌ها و تغییرات روانی و جسمی می‌شود. این تغییرات می‌تواند موجب استرس زن باردار شوند که به نوبه‌ی خود می‌تواند کنترل فشار خون بالا را دشوار‌تر کند. روش‌های کاهش استرس مانند یوگا و مراقبه را امتحان کنید.

مصرف بعضی از داروهای فشار خون رایج برای زنان باردار مناسب نیست.

هنگام بارداری از این داروها برای کاهش فشار خون استفاده نکنید:

این داروها به‌ویژه از طریق جریان خون به بدن نوزاد در حال تکامل منتقل می‌شوند و می‌توانند سلامتش را تحت تأثیر قرار دهند. همچنین این داروها می‌توانند خون را رقیق کنند، این عارضه بر توانایی مادر برای حفظ جنین اثر می‌گذارد.

متیلدپا (Methyldopa) و لبتالول (labetalol) هر دو داروهایی هستند که مصرف آنها برای کنترل فشار خون در دوران بارداری ضرری ندارند.

اگر در طول بارداری دچار فشار خون بالا شدید، حتما با پزشک خود در مورد چگونگی کنترل فشار خون صحبت کنید.

فشار خون بالا در دوران بارداری معمولا به مشکلات جدی منجر نمی‌شود. با این حال، اگر کنترل و درمان نشود، می‌تواند هم برای مادر و هم برای نوزاد خطرناک باشد. متأسفانه اختلالات فشار خون ناشی از فشار خون بالا دومین علت مرگ مادران در دوران بارداری در ایالات متحده است.

همیشه در مورد نگرانی‌های خود با دکتر خود صحبت کنید. بره‌ریزی برای مراقبت‌های قبل از زایمان می‌تواند تجربه‌ی بارداری سالمی را برایتان به ارمغان بیاورد.

قبل از اینکه باردار شوید در مورد عوامل و دلایل احتمالی فشار خون بالا تحقیق کنید و برای پایین نگه داشتن فشار خون در دوران بارداری اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید.

برگرفته از : healthline

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

تربیت کودک را باید بیست سال پیش از تولدش آغاز كرد

درمان خانگی فشار خون بالا در بارداری

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

درمان خارش واژن؛ بهترین درمان‌های خانگی و علت خارش واژن

عوارض سقط جنین؛ ۷ عارضه خطرناک که باید جدی گرفت

آزمایش غربالگری چیست و چگونه انجام می‌شود؟

علائم عفونت واژن؛ علت، انواع و درمان عفونت واژن

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

مدل سبک های یادگیری VAK؛ چطور سبک یادگیری‌مان را پیدا کنیم؟


معرفی کتاب گوگل چگونه کار می کند

پرتو درمانی چیست و چه عوارضی دارد؟

طرز تهیه فلافل؛ سس‌ها، نحوه سرو، نکات و ارزش غذایی

دیابت بی مزه؛ دلایل، نشانه‌ها، انواع و روش‌های درمان آن

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد

عجیب ترین شغل های دنیا که شما را در سرگرمی و لذت غرق می‌کنند


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *