درمان خانگی برای زخم بستر

خواص دارویی و گیاهی

امروزه افراد زیادی در دنیا وجود دارند که خواهان نگهداری از حیوانات خانگی می باشند. در این میان پرندگان زیبای خانگی کوچک همانند مرغ عشق و قناری طرفداران زیادی دارند. احتمال ابتلا به بیماری ها در این پرندگان هم مثل حیوانات خانگی دیگر وجود دارد. در ادامه ی مطلب در مورد این بیماری ها در مجله پزشکی آسان طب صحبت خواهیم کرد.

از آنجا که پیشگیری بهتر از درمان است، همیشه باید آن را در اولویت دانست. بنابراین ابتدا شما را با بیماری های شایع در پرندگان آشنا می کنیم و سپس در مورد پیشگیری و جلوگیری از آن ها و همچنین درمان آن ها صحبت خواهیم کرد.

آبسه ها برجستگی های عفونی و متورمی می باشند که در اثر تماس با اشیای تیز و یا سیم های قفس احتمال دارد به وجود بیایند.  برای درمان بیماری آبسه، در ابتدا باید بر روی آبسه ها تنتورید و یا بتادین بمالید. اگر آبسه ها رسیده باشند و سر باز نکنند، لازم است که دامپزشک آن ها را با سوزن ضد عفونی شده سوراخ کند. پس از سوراخ کردن آن ها ، باید در نقاط مورد نظراز پمادهای  ویتامین A-D  و یا ویتامین A استفاده شود.

درمان خانگی برای زخم بستر

آبله مرغان در پرندگان را به برجستگی های زگیل مانند در اطراف چشم ، منقار و یا پای پرنده می گویند. اگر این تاول ها در داخل حلق پرنده به وجود بیایند، تغذیه و تنفس حیوان دچار اختلال می گردد. فراموش نکنید که بیماری آبله مرغان یک بیماری ویروسی و واگیردار می باشد و در صورت عدم درمان باعث مرگ پرندگان خواهد شد.  جهت درمان ابتدایی بیماری آبله مرغان باید حداقل یک هفته بر روی تاول ها پماد یک و نیم درصدی مرکورکرم مالیده شود.

این مسئله  احتمال دارد که در هنگام پرواز پرنده در داخل قفس و یا دعوای دو پرنده به وجود آید. راه درمان این است که محل جراحت را با استفاده از آب مقطر و یا سرم های شست و شوی زخم تمیز کنید و پس از این که خشک شد پماد را بر روی زخم بمالید.

این مسئله در سر و پشت برای پرنده به وجود می‌آید و اغلب سهره، فنچ ، قناری و  از همه مرغ عشق به این بیماری مبتلا می گردند. از دلایل ابتلا به این بیماری می توان به تهویه ناسب ، سرما، رژیم غذایی غلط و انگل های خارجی همانند شپش و کنه اشاره نمود. به همین دلیل پرنده مبتلا به این بیماری باید به مکانی گرم با دمایی مناسب انتقال داده شود و بر روی نقاطی که پرهایش ریخته شده  ویتامین A-D  و یا ویتامین A  مالیده شود و همین طور می توانید مقداری سبزی تازه به حیوان بدهید. توجه داشته باشید که در صورتی که حیوان درمان نگردد باید حتما به دامپزشک مراجعه شود.

عواملی مثل کمبود ویتامین، هوای خشک ، عدم وجود گروه خورشید و عبور هوا موجب می شود که پرنده به صورت مکرر اقدام به پر کردن کند. جهت درمان قفس پرنده را به محل های مختلفی انتقال دهید و هفته ای یک الی دو بار بر روی بدن حیوان مقدار کمی آب بریزید. برای مشکل کمبود ویتامین ها و مواد معدنی هم می توانید جیره ی غذایی پرنده را افزایش بدهید.

حرکات شدید پرندگان برای رهایی از سیم های قفس و یا حتی نصب نادرست چوب های داخل قفس و همچنین جابجایی پرندگان ممکن است باعث دررفتگی پنجه ها و یا مفاصل پرندگان گردد. اگر این مشکل به وجود آمد در صورت آسیب دیدن یک انگشت ، انگشتر به انگشت بعدی ببندید ( برای ۲ الی ۳ هفته ). برای این کار ( آتل بندی ) می توانید از رشته ی پشمی و یا ابریشمی و مقدار کمی چسب چوب استفاده نمایید ( صبر کنید که چسب چوب خشک شود ).

 منبع : https://asanteb.com

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه


سایت آسان طب یک مجله پزشکی آنلاین است که همه روزه مقالات مرتبط با سلامت و تندرستی، بررسی علل و راه های درمان انواع بیماری ها، معرفی انواع داروهای گیاهی و شیمیایی و همچنین مقالات مربوط به سبک زندگی و مراقبت از حیوانات خانگی را برای بهتر زیستن ایرانیان سراسر دنیا ارائه می کند.

اگر چنانچه پیرامون بخش های مختف سایت پزشکی آسان طب نقطه نظرات یا مقالاتی دارید، آسان طب با کمال میل آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. از طریق بخش تماس با ما می توانید مشخصات، درخواست و تجارب خود را به همراه اطلاعات تماس برای ما ارسال فرمائید.

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

زخم بستر در افرادی رخ می دهد که در یکجا در حالت سکون هستند. روش های درمان زخم بستر در منزل متعدد است که مهم ترین آنها را در این مقاله ملاحظه نمایید.

زخم بستر که به زخم فشاری نیز شناخته شده است، زخمی باز بر روی پوست است و در افرادی که به مدت طولانی بر روی تخت یا صندلی خود هستند و تحرکی ندارند اتفاق می افتد. یکی از علل اصلی ایجاد زخم بستر فشار ناروا و اصطکاک بر روی پوست است. این نوع زخم می تواند پس از نشستن در یک منطقه خاص، با مدت زمان طولانی رخ دهد. همچنین می تواند با پوشیدن لباس کثیف با مدت زمان طولانی صورت گیرد. در این مقاله روش های درمان زخم بستر را ملاحظه می نمایید.

افرادی که دارای ضعف سلامتی، فلج و یا در حالت کما هستند، در معرض خطر ابتلا به زخم بستر می باشند. از دیگر عوامل خطر ساز رایج این بیماری، شامل پوست شکننده با توجه به سن، دیابت، از دست دادن حس در قسمت های مختلف بدن، کاهش وزن در طول بیماری طولانی مدت، سوء تغذیه، کم آبی بدن، پوست های خیلی خشک و سیگار کشیدن بیش از حد، هستند.

علائم شایع زخم بستر، شامل تغییر رنگ پوست، درد، خارش، ترشح و یا ضایعات در پوست، هستند. اگر به این نوع زخم ها توجه نشود و درمان صورت نگیرد، می تواند به یک زخم عمیق منجر شود و علائم عفونت مانند چرک نیز در این زخم ها رخ دهد. زخم بستر اغلب در نقاط باسن، شانه، پوست، در امتداد ستون فقرات، پشت دست و یا کمر، پاشنه، مچ پا و یا پوست پشت زانو رخ می دهد. برای درمان زخم بستر، حتما باید اقدامات بهداشتی صورت گیرد تا این زخم بهتر و خطر ابتلا به عفونت کمتر شود. برای درمان زخم بستر می توانید به راحتی از داروهای خانگی استفاده نمایید. همچنین در صورت مشاهده علائم بدتر و بهبود نیافتن این زخم، حتما به پزشک مراجعه نمایید.

درمان خانگی برای زخم بستر

تغییر موقعیت بدن، می تواند بدن را از استرس و فشار بر روی پوست که باعث تحریک زخم می شود را کاهش دهد. همچنین خطر ابتلا به زخم جدید را کاهش می دهد.

زردچوبه برای تسریع روند بهبود زخم ها و زخم بستر مفید است. زردچوبه خواص ضد التهابی، ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدان دارد که به مبارزه با عفونت می پردازد. برای این منظور ابتدا آن منطقه را با آب شور تمیز کنید. پودر زردچوبه را به اندازه کافی روی زخم بریزید به طوری که کل زخم را پوشش دهد سپس آن منطقه را با پانسمان تمیز پوشش دهید. برای درمان سریع، این کار را سه بار در روز انجام دهید. همچنین می توانید 2 بار در روز شیر زردچوبه گرم بنوشید.

عسل دارای خواص ضد عفونی کننده طبیعی و همچنین تسکین و بهبود زخم می شود. این عامل باعث کاهش خارش، تسریع بهبود و تسکین درد می شود. عسل همچنین می تواند خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد. برای این کار یک مخلوط مساوی از عسل و شکر تهیه کنید. این مخلوط را به طور ضخیم در منطقه آسیب دیده بدن قرار دهید سپس با یک پانسمان تمیز آن را پوشش دهید. این درمان را یک بار در روز انجام دهید.

آلوئه ورا برای کنترل عفونت زخم بستر استفاده می شود. با توجه به خواص تسکین دهندگی که دارد می تواند به بهبود زخم کمک کند. به علاوه باعث رطوبت رسانی به پوست آسیب دیده می شود که این عامل باعث بهبود سریع زخم می شود. برای این کار، ابتدا آلوئه ورا را برش زده و ژله داخل آن را بر روی منطقه آسیب دیده بکشید و به مدت چند دقیقه به آرامی مالش دهید. اجازه دهید تا ژله روی منطقه آسیب دیده خشک شود، سپس با یک پارچه مرطوب تمیز آن منطقه را تمیز نمایید. این کار را سه بار در روز تکرار نمایید.

روغن نارگیل به دلیل داشتن اسید های چرب، می تواند پوست را سالم نگه دارد و آن را از آسیب های ناشی از فشار در امان نگه دارد. همچنین ماساژ این روغن بر روی بدن گردش خون را بهبود می بخشد. روغن نارگیل را برای درمان زخم بستر ، به آرامی در نقاط آسیب دیده و اطراف آن به آرامی مالش داده تا روغن به عمق پوست نفوذ کند. توجه داشته باشید وقتی در حال مالش دادن هستید فشاری بر روی زخم وارد نکنید. این کار را برای 3 یا 4 بار در روز انجام دهید تا به درمان زخم و جلوگیری از ایجاد زخم های جدید کمک کنید.
همچنین می توانید برای درمان زخم بستر, مواد غذایی که دارای ویتامین C هستند میل نمایید. این ویتامین در میوه هایی مثل پرتقال، لیمو، گریپ فروت و فلفل وجود دارد.

زخم بستر برای افرادی که در یک جا در حالت سکون هستند و تحرکی ندارند اتفاق می افتد. روش های درمان زخم بستر در منزل را در این مقاله ملاحظه نمودید. برای اطلاع از درمان بیماری های مختلف در منزل به بخش درمان خانگی و طب سنتی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا



معرفی پارک ساحلی میرمهنا در کیش



مشهور ترین معابد تایلند را بهتر بشناسید



چطور عسل درمانی کنیم؟


گیوه گلدوزی با زیره چرم یک انتخاب مد روز برای خانم ها و آقایان





با انواع عسل طبیعی پر خاصیت آشنا شوید

نشانی شما منتشر نخواهد شد.




درمان خانگی برای زخم بستر


شرکت تحقیقاتی گیاهان دارویی بوستان یزد به همت آقای محمد صادق دهقانی اشکذری محقق طب سنتی در سال ۱۳۸۵ تحت شماره ۸۵۵۵ به ثبت رسید. عمده فعالیت شرکت، تحقیق روی فرمول‌های گیاهی است، همچنین در زمینه مشاوره و آموزش، تولید و بسته بندی، پژوهش و تحقیقات فعالیت می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر، درخواست نمایندگی یا عاملیت فروش شهرستان با دفتر مرکزی به شماره ۰۳۵۳۸۲۵۴۹۳۴ تماس حاصل فرمایید و یا برای سفارش محصولات و مشاوره رایگان طب سنتی به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

کادر علمی و تحقیقاتی شرکت دارویی بوستان یزد، پزشکان فوق تخصص، دارو سازان باتجربه، کارشناسان و محققان طب سنتی با سابقه کار طولانی در زمینه گیاهان دارویی هستند. در مجموع کادر تخصصی شرکت قابلیت و تجربه مناسبی در زمینه فرمولاسیون و تولید صنعتی داروهای گیاهی دارند.

شرکت تحقیقاتی گیاهان دارویی بوستان یزد نظر به نیاز بازار اقدام به توسعه فرمول‌های جدید و تولید داروهای گیاهی کرده است. در تهیه فرآورده‌ها از گیاهان دارویی که از منابع معتبر تهیه شده بعد از تأیید مشخصات کمی و کیفی جهت تولید اشکال دارویی از قبیل قرص، قطره، شربت و ساشه استفاده می‌گردد.

دفتر فروش مرکزی بوستان یزد در پارک علم و فن آوری یزد مرکز بیوتکنولوژی مستقر است و امکان ارسال سفارشات تلفنی و اینترنتی را به تمام نقاط کشور دارد. جهت سفارش محصولات و یا تماس با دفاتر فروش شهرستان به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.

بوستان یزد به منظور فرهنگسازی و رواج استفاده صحیح از طب سنتی و نحوه استفاده از داروهای گیاهی، مشاوره رایگان ارائه میدهد. تلفن مشاوره: ۰۳۵۳۲۷۲۰۰۵۰ (ساعت ۱۷ تا ۲۱ بجز دوشنبه و ایام تعطیل)، تلگرام و واتزاپ: ۰۹۱۳۶۰۷۵۰۷۵.

درمان خانگی برای زخم بستر

با اخذ پروانه‌های دارویی از وزارت بهداشت مفتخریم به عنوان یکی از تولیدکنندگان محصولات دارویی (داروهای گیاهی) و محصولات آرایشی و بهداشتی در خدمت مردم باشیم.

رباسین II (داروی درمان زخم بستر) رباسین  (داروی درمان زخم بستر) موارد مصرف: درمان انواع زخم – درمان زخم دیابت – درمان زخم بستر. شکل دارویی: روغن رباسین ۳ بسته – الکل کامفر ۳ عدد – اسپری

امیلا (داروی تقویت مو و درمان ریزش مو) آمیلا (داروی تقویت مو و درمان ریزش مو) موارد مصرف: درمان قطعی ریزش مو – تقویت مو و ابرو – رویش مجدد مو. اجزاء تشکیل دهنده: مصطکی – امله

رباسین (داروی درمان سوختگی) رباسین (داروی درمان سوختگی) موارد مصرف: درمان انواع زخم و سوختگی. شکل دارویی: روغن موضعی –  قطره چکان ۳۰ میلی لیتر. اجزاء تشکیل دهنده: روغن گلسرخ – عصاره روغنی همیشه بهار – موم

کادر تخصصی شرکت تحقیقاتی گیاهان دارویی بوستان یزد دارای قابلیت و تجربه در فرمولاسیون و تولید صنعتی داروهای گیاهی هستند.

موسس شرکت، محقق گیاهان دارویی، مشاور طب سنتی، مخترع داروهای گیاهی. عضو کارگروه گیاهان دارویی بنیاد نخبگان.

بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی، عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، استادیار دانشگاه.

فوق تخصص داخلی و متابوليسم، استاد دانشگاه و رییس دانشکده پزشکی، محقق و عضو کمیته‌ کشوری و شورای پژوهشی مرکز تحقیقات دیابت و قلب.

فوق لیسانس گیاهان دارویی، محقق گیاهان دارویی. مسئول کنترل کیفیت و آزمایشگاه‌های شرکت تحقیقاتی گیاهان دارویی بوستان یزد

شرکت تحقیقاتی گیاهان دارویی بوستان یزد به همت آقای محمد صادق دهقانی اشکذری محقق طب سنتی در سال ۱۳۸۵ تحت شماره ۸۵۵۵ به ثبت رسید. عمده فعالیت شرکت، تحقیق روی فرمول‌های گیاهی است، همچنین در زمینه مشاوره و آموزش، تولید و بسته بندی، پژوهش و تحقیقات فعالیت می‌کند.

Designed by VOLGHAN, All Rights Reserved to BustanCo.Ir. Privacy Policy

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *