درمان خارش پوست سر با طب سنتی

خواص دارویی و گیاهی

خارش پوست سر که بسیار هم عذاب آور است را می شود با درمان گیاهی خارش پوست سر از بین برد و تنها با چند راهکار خانگی بر این مشکل غلبه کرد و از شر خارش های پیاپی در امان ماند.

اگر پوست سر شما مدام می خراد و شما را کلافه کرده است و می خواهید از درمان های خانگی برای رفع این مشکل بهره ببرید، با ما در این مقاله با مضمون درمان گیاهی خارش پوست سر همراه شوید و از نکات درمانی ذکر شده در این متن برای برطرف نمودن مشکل خود نهایت استفاده را ببرید.

علت خارش پوست سر، می تواند مسائل متفاوتی باشد. مانند خشکی پوست، اگزما و بره غذایی ناسالم و وجود دارد که این اتفاق را منجر می شود و برای برطرف کردن این عارضه می توان از درمان گیاهی خارش پوست سر در منزل استفاده کرد:

درمان خارش پوست سر با طب سنتی

شما می توانید در صورتی که به هریک از مواد برده شده در متن حساسیت ندارید برای درمان خارش سر از آن استفاده کنید و نتیجه بگیرید.

منبع : آرگا



تفریحات آبی و جشنواره‌های خرید با تور دبی


آشنایی با چایامانگالارام مجسمه بودایی غول پیکر به خواب فرو رفته!





با انواع مدل مبلمان 219 آشنا شوید








در این مقاله با دو پزشک متخصص درباره علت خارش سر صحبت کرده ایم و چند پیشنهاد درمانی برای درمان خارش سر هم گرفته ایم. پس بخوانید.

نظر دکتر رامین طاهری، عضو هیات‌‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان درباره مهم ترین علت های خارش سر:

یکی از علل اصلی خارش سر، شوره سر است که به دلیل خشکی پوست اتفاق می‌افتد، اما در معاینه بیمار باید رنگ پوست، نوع پوسته‌ریزی، قرمزی و هرگونه تغییرات ظاهری پوست بررسی شود.

برای علت یابی، باید به نوع شوینده نیز دقت کرد. شوینده مناسب باید بر اساس مقدار چربی پوست انتخاب شود. در صورتی که شامپو ناسب باشد، بعد از حمام پوست سر فرد خارش پیدا می‌کند. بعضی افراد هم برای شستن موی سر از صابون استفاده می‌کنند. صابون شوینده مناسبی برای موی سر نیست و باعث کدر شدن موها می‌شود.

باید به بیماری‌های پوستی هم توجه داشت. بیماری‌های پوستی در پوست سر هم ممکن است ایجاد شوند. *بیماری درماتیت سبورئیک Seborrhoeic dermatitis گاهی همه نقاط بدن را درگیر می‌کند و با پوسته‌ریزی، شوره و قرمزی همراه است. بیماری دیگر پسوریازیس است که این بیماری نیز باعث قرمزی در پوست سر می‌شود، ولی پوسته‌ریزی‌ها به رنگ نقره‌ای و صدفی هستند. خارش در بعضی بیماران وجود دارد.* بیماری درماتیت سبورئیکSeborrhoeic dermatitis: نوعی التهاب پوست است که اغلب مزمن و عودکننده است و در پوست سر و صورت دیده می‌شود. درماتیت سبورئیک معمولاً با شوره سر همراه است.

درمان خارش پوست سر با طب سنتی

اگر می خواهید بدانید : همه چیز درباره بیماری پسوریازیس

حساسیت در پوست سر نیز از علت خارش است. بعضی افراد نسبت به رنگ مو و مواد آرایشی مثل فرکننده‌ها و مش‌کننده‌ها حساس هستند که باعث ایجاد درماتیت در آنها می‌شود.استفاده از گردنبند فلزی نیز می‌تواند باعث خارش گردن و نواحی اطراف آن شود. حساسیت به فلزات بین افراد زیادی دیده می‌شود.

علت دیگر عفونت‌های قارچی در پوست سر است. این عفونت گاهی به صورت پراکنده است و گاهی هم به صورت موضعی در بخشی از سر دیده می‌شود. پوست سر دارای ترشح و پوسته‌ریزی‌های چرب است و ممکن است فرد دچار ریزش مو شود. بعضی عفونت‌های قارچی از انسان به انسان و بعضی هم از حیوان به انسان قابل‌انتقال است.

شپش سر را هم باید در نظر داشت چون شپش سر معمولا از ناحیه پشت سر و پشت گوش‌ها شروع می‌شود و خارش زیادی ایجاد می‌کند. در معاینه، تخم شپش یا رشک در پشت گوش‌ها دیده می‌شود.

نظر دکتر محمد فصیحی، محقق طب سنتی درباره مهم ترین علت های خارش سر:

شایع‌ترین علت خارش سر غیر از بیماری‌های پوستی، خشکی پوست است. خشکی پوست باعث پوسته‌پوسته شدن یا شوره، نازک شدن موها و گاهی هم موخوره می‌شود.

پس باید از پوست سر به خوبی مراقبت شود، مثلا در فصل پاییز که هوا سرد و خشک است، توصیه می‌شود سر با کلاه یا روسری پوشانده شود و نباید اجازه داد باد و سرمای پاییزی که درختان را خشک می‌کند، پوست سر را هم خشک کند. افرادی که پوست خشکی دارند در پاییز دچار تشدید خشکی می‌شوند. همچنین افرادی که به طور ذاتی پوست سرد و خشک یا گرم و خشکی دارند، خشکی پوست را در سر و بدن احساس می‌کنند. گاهی خشکی آنقدر شدید است که با تمهیدات معمولی قابل‌برطرف شدن نیست، اما روغن‌های گیاهی مناسبی وجود دارد که با ماساژ آنها روی پوست سر، پوست حالت نرم و مرطوبی به خود می‌گیرد. روغن بادام و روغن بنفشه جزو این روغن‌ها هستند. این دونوع روغن می‌توانند ریزش مو و موخوره را هم از بین ببرند. بعضی افراد دوست ندارند سرشان زیاد چرب شود. آنها می‌توانند برای جلوگیری از چربی مو روغن بنفشه و بادام را به شامپوی خود اضافه کنند و از کارهایی که باعث خشکی سر می‌شوند مانند استفاده از دکلره، رنگ مو و. بپرهیزند، به‌خصوص دکلره که تارهای مو را نازک می‌کند و موجب خشکی پوست می‌شود. استفاده از بابونه نیز برای موها و پوست سر بسیار مفید است. البته مواد دیگری هم هستند که موجب رفع خشکی پوست می‌شوند. نکته مهم این است که علت خشکی مشخص شود. همه افرادی که پوست سر خشکی دارند باید از هرکاری که ممکن است به پوست آسیب برساند مانند شانه کردن خشن، شستن زیاد با آب داغ و. خودداری کنند.

بیماری‌های گفته‌شده که عامل خارش هستند، توسط فرد قابل‌تشخیص نیستند و حتما باید پزشک آنها را تشخیص دهد و درمان شوند. – گرچه بعضی بیماری‌ها مانند پسوریازیس درمان کامل ندارند، ولی قابل‌کنترل هستند و می‌توان علائم را کاهش داد. – در مورد شوره سر باید گفت، معمولا افراد فکر می‌کنند شوره باید در تمام سر باشد، درحالی که شوره سر می‌تواند فقط ناحیه کوچکی از سر را درگیر کند. -شامپوهای ضدشوره مختص افرادی است که واقعا شوره سر در آنها اثبات شده و افراد معمولی نباید بی‌مورد از این شامپوها استفاده کنند. – مواقعی که پوسته سر وجود دارد شوره سر و خارش با استفاده از شامپوها کنترل می‌شود و قرمزی که معمولا ناشی از خارش زیاد توسط فرد است نیز از بین می‌رود، ولی همه بیمارانی که دچار پوسته‌ریزی ناشی از بیماری‌های سرشتی هستند و داروهای ضدشوره و پوسته‌ریزی دریافت می‌کنند باید تا وقتی علائم کنترل شود، مصرف دارو را ادامه دهند. زمانی که علائم کنترل شد، پزشک دوز دارو را کمتر می‌کند، مثلا شامپویی که هفته‌ای 3 بار استفاده می‌شد، به هفته‌ای یکبار کاهش پیدا می‌کند. در واقع، پزشک با حداقل مقدار دارو سعی می‌کند علائم بیماری برنگردد، ولی در افرادی که بهبود می‌یابند لزومی ندارد فرد به درمان ادامه دهد و به محض بهبود می‌تواند روال عادی شستشوی سر را از سر بگیرد. البته نباید فراموش کرد شامپو باید با توجه به نوع پوست سر انتخاب شود. در صورتی که فرد به فلزات حساس باشد باید استفاده از فلزات را محدود کند. بعضی افراد وکنش‌هایی غیر از خارش به فلز دارند، مثلا ممکن است دچار تیرگی پوست، زخم و شوند. این بیماری فقط با اجتناب از مصرف فلز بهبود می‌یابد. – شپش سر نیز با تجویز دارو و شستن کامل ملحفه‌ها، لباس و درمان می‌شود. گرچه شپش در کودکان شایع است، ولی در بزرگسالان که با کودکان تماس دارند نیز ممکن است دیده شود.

گردآوری:گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع: salamat.ir

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

اگر در هر یک از زمینه های خانواده، ترس، اضطراب،افسردگی، روابط عاطفی، روابط زناشویی و مسائل جنسی نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

درمان‌ های سرطان پوست به نوع سرطان، مرحله، اندازه و محل تومور و چیزهای دیگر بستگی دارد. برای سرطان سلول پایه ‌ای و سرطان سلول سنگفرشی اغلب تراشيدن (کورتاژ) بافت سرطانی و خشکاندن الکتريکی (الکترودسیکیشن) تنها چیزی است که مورد نیاز است. عمل جراحی موس یک گزینه جانبی برای کاهش اثر زخم است. درمان ملانوما نیز شامل جراحی است. بسته به مرحله سرطان، ممکن است درمان ‌های دیگر مانند ایمنی درمانی، درمان هدفمند، شیمی‌ درمانی و پرتودرمانی مورد نیاز باشد. در این مقاله از بخش

در مورد قرص پریناتال چه می دانید؟ آیا تا به حال از این دارو استفاده کرده اید؟ آیا با عوارض و نحوه مصرف آن آشنایی دارید؟ قطعا اگر در دوران بارداری به سر می برید یا این دوران را گذرانده اید، با این قرص مولتی ویتامین آشنایی دارید. آیا غیر از دوران بارداری هم میتوان این دارو را مصرف کرد؟ در این مقاله از بخش داروهای دکتر سلام به بررسی قرص پریناتال خواهیم پرداخت و در مورد فواید این مولتی ویتامین برای جنین و مادر

همه انسان ها مرتبا دچار فراموشی می شوند خصوصا وقتی که در زندگی مشغله زیادی دارند. کم شدن حافظه ممکن است حتی باعث مختل شدن زندگی روزمره شود. در مواجهه با چنین مشکلات جدی ای، بهترین راه مراجعه به یک متخصص یا پزشک برای تشخیص و درمان است. به علاوه تحقیقات انجام شده نشان می دهد تغییر در نحوه زندگی، رژیم غذایی و درمان های طبیعی تاثیر بسزایی در تقویت حافظه دارند. در این مقاله از بخش طب سنتی و داروهای گیاهی دکتر سلام به

در روزهای اول بارداری زمانی که شما به پزشک خود مراجعه می کنید، لیستی از آزمایشات به شما داده می شود که باید در مراحل مختلف و قبل از زایمان انجام دهید. این آزمایش ها اطلاعات ضروری در مورد سلامتی شما و نوزادتان که هنوز به دنیا نیامده به پزشکان می دهد. این آزمایشات به شناسایی هر گونه مسائلی مانند اختلالات ژنتیکی و نقص های مادر زادی کمک می کند و به شما در بره‌ریزی نیازهای بهداشت و درمانی کمک می کند. اغلب آزمایش خون،

کلمه وزوز گوش از یک کلمه لاتین به معنی “زنگ زدن گرفته شده است. اکثر افراد فکر می کنند که وزوز گوش، باعث زنگ زدن گوش می شود. با این حال، وزوز گوش شامل احساسات و دیگر صداهای غیر طبیعی نیز می شود. در این مقاله از بخش گوش، حلق و بینی دکتر سلام، 9 درمان طبیعی و به اثبات رسیده برای درمان وزوز گوش را به شما نشان می دهد و امیدواریم که با پیدا کردن مناسبترین روش، بهترین نتایج را کسب کنید. وزوز

درمان خارش پوست سر با طب سنتی

درمان‌ های سرطان پوست به نوع سرطان، مرحله، اندازه و محل تومور و چیزهای دیگر بستگی دارد. برای سرطان سلول پایه ‌ای و سرطان سلول سنگفرشی اغلب تراشيدن

در مورد قرص پریناتال چه می دانید؟ آیا تا به حال از این دارو استفاده کرده اید؟ آیا با عوارض و نحوه مصرف آن آشنایی دارید؟ قطعا اگر

همه انسان ها مرتبا دچار فراموشی می شوند خصوصا وقتی که در زندگی مشغله زیادی دارند. کم شدن حافظه ممکن است حتی باعث مختل شدن زندگی روزمره شود.

در روزهای اول بارداری زمانی که شما به پزشک خود مراجعه می کنید، لیستی از آزمایشات به شما داده می شود که باید در مراحل مختلف و قبل

چگونه میتوان با ورزش به بهبودی رابطه جنسی پرداخت؟ همه ما می دانیم که مزایای ورزش کردن برای سلامتی بسیار زیاد است، از جمله سوزاندن کالری، امّا آیا

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *