درمان حساسیت فصلی در پاییز

خواص دارویی و گیاهی


Jump to navigation

همیشه صحبت از حساسیت و آلرژی بهاره به میان می‌آید غافل از اینکه پاییز هم دست‌کمی از بهار ندارد و تا می‌تواند آتش به پا ‌می‌کند. این را از عطسه‌ها و سرفه‌ها و آبریزش بینی مداوم افراد مستعد می‌توان فهمید.

اگر شما هم جزء کسانی هستید که یا خودتان با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید یا اطرافیان‌تان چنین مشکلی دارند، حتما با علائم آن آشنایی دارید. حساسیت‌های پاییزه شباهت زیادی با سرماخوردگی دارند.

این قبیل حساسیت‌ها طیف گسترده‌ای از افراد را تحت‌تاثیر قرار داده و هزینه‌های درمانی سنگینی را به کشورها تحمیل می‌کند به‌طوری که آمارهایی که از جامعه آمریکا به دست آمده بیانگر این مطلب است که بیش از 35 میلیون آمریکایی با حساسیت‌های پاییزه دست به گریبانند که هزینه‌ای بالغ بر هفت میلیارد دلار را به اقتصاد این کشور تحمیل می‌کند.

مواد آلرژی یا حساسیت‌زا موادی هستند که در صورت ورود به سیستم تنفسی افراد مستعد و حساس باعث شروع علائم حساسیتی در آنها می‌شوند. این مواد عموما بسته به مقاومتی که دارند به دو دسته تقسیم می‌شوند: چند ساله‌ و فصلی. مواد حساسیت‌زای چند ساله در طول سال وجود داشته و ایجاد حساسیت می‌کنند ولی آلرژیهای فصلی تنها در زمان‌های خاصی از سال وجود دارند و در حجم بالا در محیط‌های مختلف یافت می‌شوند.

درمان حساسیت فصلی در پاییز

گیاهان در سه فصل گرده‌افشانی می‌کنند و این فصول بر‌اساس عملکرد رویشی که دارند با هم متفاوتند. درختان در بهار گرده‌افشانی می‌کنند و علف‌زارها در اوایل تابستان و درنهایت، علف‌های هرز نیز در اواخر تابستان و اوایل پاییز به گرده‌افشانی می‌پردازند.

کپک‌ها و قارچ‌های محیطی و خارجی نیز از دیگر علل ایجاد حساسیت‌های پاییزه به شمار می‌روند. آنها را می‌توان در خاک، کود و برگ‌هایی یافت که در طول پاییز زمین را می‌پوشانند. دانه‌های قارچ شایع‌ترین آلرژن‌های تولید شده در هوا هستند که سبک و کوچک بوده و به راحتی از طریق ریه‌ها قابل استنشاقند.

علائم حساسیتی
افراد در مواجهه با مواد حساسیت‌زا علائمی چون عطسه، آبریزش یا خارش بینی و آبریزش چشم از خود بروز می‌دهند که در فصل پاییز این علائم تشدید می‌شود. حدود هشت درصد افراد دچار حساسیت‌های فصلی هستند و علاوه‌ بر علائم ذکرشده، با نوعی اختلالات خواب هم دست و پنجه نرم می‌کنند، زود احساس خستگی کرده، روی کارهای خود تمرکز ندارند و بازدهی آنها در محیط‌های تحصیلی و کاری کاهش می‌یابد.

علائم حساسیت, سیستم تنفسی

از خود مراقبت کنید
بهترین شرایط درمانی برای مبتلایان به حساسیت‌های پاییزه به‌گونه‌ای است که افراد باید حدود دو هفته پیش از آغاز علائم، داروهای کاهش‌دهنده حساسیت را مصرف کنند تا علائم تحت کنترل درآیند. حتی پس از پایان فصل حساسیت‌زای پاییز و کاهش علامت‌های بیماری نیز به دلیل احتمال تداوم حساسیت، مصرف داروها را قطع نکنید. از آنجایی که متخصصان معتقدند بهترین درمان، ‌پیشگیری است، دور ماندن از مواد حساسیت‌زا می‌تواند تا حد زیادی احتمال بروز واکنش‌های حساسیت‌زا را کاهش دهد.
وقتی وارد منزل می‌شوید، لباس‌ها و کفش‌های خود را خارج کنید و مانع از انتشار مواد حساسیت‌زایی شوید که به لباس‌هایتان چسبیده‌اند. دوش گرفتن بهترین راه خلاص شدن از موادی است که به همراه پوست و موی شما وارد منزل شده‌اند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که گرده گیاهان و مواد حساسیت‌زا صبح‌ها با شدت بیشتری در محیط پراکنده می‌شوند و به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند افرادی که در معرض ابتلا به واکنش‌های حساسیتی هستند تا حد امکان صبح‌ها از منزل خارج نشوند.
در صورت امکان پنجره‌های منزل و اتومبیل را بسته نگه داشته و از تهویه‌ هوا برای بهبود وضعیت هوا استفاده کنید.
برای اینکه کمتر دچار علائم حساسیتی شوید، بهتر است هر هفته ملحفه‌های رختخواب را با آب داغ بشویید تا از گردوغبار و مواد حساسیت‌زا و مایت‌های نهفته در آن خلاص شوید. برخی از این توصیه‌ها برای تمام فصول مناسب است و همیشه می‌توانید از آنها استفاده کنید.
بعضی میوه‌ها با توجه به پرزهایی که روی پوست دارند عامل حمل مواد حساسیت‌زا به شمار می‌روند، بنابراین باید قبل از مصرف به خوبی آنها را شست.

من به غذاهای دریایی آلرژی دارم چکار کنم؟

من ک دهنم سرویس کرده ازهر شب با دهن باز تنفس میکنم

من به بهار الرژی دارم در مورد اونم مقاله ای هست ؟

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

همه ساله با تغییر فصول و شروع حساسیت‌ها، زندگی خیلی‌ها دچار بحران می‌شود. این حساسیت مشکلاتی چون آبریزش بینی، خارش چشم، عطسه و بسیاری دیگر از نشانه‌ های حساسیت فصلی را به دنبال دارد. التهاب فصلی مخاط بینی یا حساسیت فصلی، معمولا به تب یونجه شهرت دارد. تب یونجه زمانی روی می‌دهد که سیستم ایمنی بدن، مواد بی‌خطر را خطرناک تلقی کرده و مواد شیمیایی را برای مبارزه با آنها وارد خون می‌کند. عوامل برانگیزاننده‌ی تب یونجه در فصول مختلف، با هم فرق می‌کنند. بسته به محل زندگی‌تان و عاملی که در شما ایجاد حساسیت می‌کند، ممکن است علائم حساسیت فصلی را در بیش از یک فصل سال تجربه کنید. با ما باشید تا با علائم و درمان حساسیت فصلی آشنا شوید.

درمان حساسیت فصلی در پاییز

به گزارش آکادمی حساسیت، آسم و ایمونولوژی آمریکا، ۸ درصد آمریکایی‌ها مبتلا به التهاب فصلی مخاط بینی هستند. وقتی سیستم ایمنی بدن شما نسبت به یک آلرژن بیرونی، مانند گرده گیاهان، واکنش شدید نشان بدهد، تب یونجه روی خواهد داد. متداول‌ترین عوامل حساسیت، گرده‌هایی هستند که از گرده‌‌افشانی گیاهانی چون درختان، علف‌ها و چمن‌ها که با باد گرده‌افشانی می‌کنند، ناشی می‌شوند. گرده‌های گیاهانی که توسط حشرات گرده‌افشانی می‌شوند، سنگین است و به‌مدت طولانی در راه‌های هوایی بینی باقی نمی‌ماند، بنابراین احتمال بسیار کمی وجود دارد که موجب واکنش آلرژیک شوند.

حساسیت‌ فصلی در طول فصل زمستان شیوع کمتری دارد، اما این امکان هم وجود دارد که در تمام طول سال علائم آن وجود داشته باشد. گیاهان مختلف، گرده‌هایشان را در زمان‌های گوناگونی از سال پراکنده می‌کنند. شاید شما از یک فصل، دچار حساسیت شوید که بستگی به محل زندگی و عامل حساسیت‌تان خواهد داشت. شاید هم به آلرژن‌های داخل خانه واکنش نشان دهید، مانند کَپَک یا پر و موی حیوانات خانگی.

طیف علائم حساسیت‌‌های فصلی، از خفیف تا شدید است که متداول‌ترین‌شان شامل موارد زیر می‌باشد:

علائمی که کمتر شایع هستند شامل موارد زیر می‌شود:

بسیاری از افرادی که دچار تب یونجه یا حساسیت هستند، آسم هم دارند. اگر شما هم مبتلا به هر دوی ابن موارد هستید، آلرژن‌های فصلی شما ممکن است موجب حمله‌ی آسم بشود.

تب یونجه از آنجا گرفته شده است که بسیاری از افراد در زمان تاریخی برداشت یونجه یعنی در ماه‌های فصل تابستان علائم حساسیت را دارند. وقتی سیستم ایمنی بدن‌تان، مواد موجود در هوا را که معمولا بی‌خطر هستند، خطرناک تشخیص می‌دهد، تب یونجه روی خواهد داد و با ترشح هیستامین و مواد شیمیایی دیگر در جریان خون، به این مواد بی‌ضرر واکنش نشان می‌دهد. این مواد شمیایی، علائم یک واکنش آلرژیک را ایجاد می‌کنند. عوامل ایجادکننده‌ی تب یونجه در فصول مختلف سال با هم فرق می‌کنند.

درخت‌ها عامل حساسیت‌‌های بهاری هستند. درخت توس یکی از متداول‌ترین عوامل در نواحی شمالی است که افراد زیادی نسبت به گرده‌های آن واکنش نشان می‌دهند. سایر درخت‌های حساسیت‌زا در آمریکای شمالی شامل سرو، توسکا، شاه بلوط، بید و صنوبر می‌شود.

همان‌طور که گفته شد حساسیت‌ را به این دلیل تب یونجه هم می‌ند که افراد زیادی علائم حساسیت را در فصل تابستان که در تاریخ فصل برداشت یونجه است تجربه می‌کنند. عامل اصلی حساسیت فصل تابستان، علف‌هایی چون تلخه و دم‌گربه‌ای چمن‌زار و یک سری علف‌های هرز خاصی هستند. بنا به گزارش مؤسسه‌ی آسم و آلرژی آمریکا، علف‌ها شایع‌ترین عامل ایجاد تب یونجه‌اند.

پاییز فصل کهنه‌واش است که به آن آمبروسیا (Ambrosia) نیز می‌گویند. بیش از ۴۰ گونه از گیاه کهنه‌واش در دنیا وجود دارد که آنها در نواحی معتدل آمریکای شمالی و جنوبی رشد می‌کنند. کهنه‌واش‌ها گیاهان مخربی هستند که به‌سختی می‌توان کنترل‌شان کرد. گرده‌ی این گیاه، آلرژن بسیار متداولی است و علائم حساسیت به کهنه‌واش می‌تواند شدید باشد. سایر گیاهانی که در پاییز گرده‌افشانی می‌کنند، گزنه، برنجاسف (mugwort)، ترشک، سلمه تره (fat hens) و بارهنگ هستند.

در فصل زمستان، آلرژن‌های بیرون خانه، به خواب زمستانی می‌روند، در نتیجه سرد شدن هوا برای بسیاری از افرادی که حساسیت دارند، آرامش و آسودگی به همراه دارد. اما همین سرمای هوا باعث می‌شود زمان بیشتری در داخل خانه سپری شود. اگر حساسیت فصلی دارید ممکن است به آلرژن‌های داخل خانه مانند کَپَک، موی حیوانات خانگی، هیره‌ و یا سوسک حمام واکنش نشان دهید.

آلرژن‌های داخل فضای بسته را راحت‌تر از آلرژن‌های بیرون می‌توانید از محیط‌ اطراف‌تان حذف کنید. برای اینکه خانه‌تان را از آلرژن‌های رایج پاک کنید، به نکات زیر توجه داشته باشید:

معمولا تشخیص تب یونجه از تشخیص سایر حساسیت‌ها ساده‌تر است. اگر علائمی داشته باشید که فقط در زمان‌های خاصی از سال روی می‌دهند، علامتی است که نشان می‌دهد شما حساسیت فصلی دارید. احتمالا پزشک‌تان گوش‌ها، بینی و گلوی‌تان را معاینه و بررسی می‌کند تا حساسیت‌تان را تشخیص بدهد.

معمولا نیازی به تست حساسیت نیست. درمانی که برای انواع حساسیت‌‌ها تجویز می‌شود، معمولا یکسان است و فرقی نمی‌کند چه نوع حساسیتی داشته باشید.

بهترین دارو برای تب یونجه و حساسیت‌‌های مربوط به تمام فصول، پرهیز است. داروهایی نیز برای درمان حساسیت فصلی وجود دارد. بعضی از افراد ممکن است درمان‌های جایگزین را در پیش بگیرند.

برای اجتناب از آلرژن‌ها باید اقداماتی انجام دهید. مثلا برای خنک کردن فضای خانه در تابستان، به جای پنکه‌های سقفی از دستگاه تهویه‌ با فیلتر هپا (HEPA) استفاده کنید. پیش‌بینی‌های آب و هوای محلی را چک کنید تا از وجود گرده‌ها مطلع شوید و زمانی که تعدادشان زیاد است در خانه بمانید. در زمان‌هایی از سال که تب یونجه‌تان فعال می‌شود:

همچنین حتما از دود سیگار اجتناب کنید تا علائم‌تان بدتر نشود.

اگر نمی‌توانید از آلرژن‌ها اجتناب کنید، درمان‌های دیگری هم وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

در مواردی که علائم شدید هستند ممکن است پزشک‌تان واکسن حساسیت را برای‌تان تجویز کند. این واکسن‌ها نوعی ایمن درمانی هستند که حساسیت سیستم ایمنی‌تان را نسبت به آلرژن‌ها کاهش می‌دهند. شاید بعضی از داروهای حساسیت، عوارض جانبی داشته باشند مانند خواب‌آلودگی، سرگیجه و احساس آشفتگی و عدم تمرکز.

مطالعاتی در مورد درمان‌های جایگزین برای تب یونجه انجام شده و بعضی‌ها عقیده دارند درمان‌های جایگزین زیر، می‌توانند مفید باشند:

برای اینکه بتوان قطعا نتیجه گرفت که این درمان‌های جایگزین مفید و مؤثر هستند، باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

علائم حساسیت‌ فصلی ممکن است بسیار ناخوشایند باشند. اگر تردید دارید که مبتلا به حساسیت فصلی هستید، با پزشک‌تان مشورت کنید. پزشک می‌تواند علت علائم شما را تشخیص داده و درمان مناسب را تجویز کند. پزشک معمولا از شما می‌خواهد که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید تا از عوامل برانگیزاننده‌ی حساسیت دور بمانید و در مراحل بعدی داروهای مناسب را برای‌تان تجویز خواهد کرد.

برگرفته از: healthline.com

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

درمان حساسیت فصلی در پاییز

من الان ۳ ساله دارم هر شب قرص لتیزن ۱۰ مصرف میکنم یه جورایی احساس میکنم معتادش شدم یه شب که دارو نخورم فرداش همش باید عطسه و خارش گلو و ابریزش داشته باشم اخه این چه دردیه دچار شدیم ?

ادمو از زندگی سیر میکنه یکسال صبر کن تابستون بیاد اونم وقتی میاد حساسیتت شروع میشه واقعا خسته شدم تا کی باید بکشیم اخه . حتی اعتماد بنفسمونو هم گرفته

تشکر واسه مقاله خوبتون.
من آخرش از عوارض آنتی هیستامین میمیرم ? همه ی سال درگیرشم فصول سرد سال کم میشه ولی قطع نمیشه. فصل بهار و اواخر تابستون که دیگه هر روزو با آنتی هیستامین سر پا میمونم ?

لوراتادین خیلی بهتر از آنتی هستامین وسیتریزن

خواص خوراکی ها

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

خواص شنبلیله؛ ۱۳ خاصیت درمانی، نحوه‌ مصرف و عوارض جانبی

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

کتاب تختخوابت را مرتب کن؛ کارهای کوچکی که شاید زندگی‌تان و حتی دنیا را متحول کند

منشور برقراری ارتباط چیست و چطور به بهبود ارتباط کمک می‌کند؟

۱۰  اشتباه در مدیریت جریان نقدی که کسب‌وکار شما را نابود می‌کند


چگونه خلق و خوی‌مان را بهتر کنیم؟

نظریه خودتعیین‌کنندگی؛ چطور مشتاقانه اهداف‌مان را دنبال کنیم؟

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص دارد؟

بهترین انیمه های جهان که تمام گروه‌های سنی را به خود علاقه‌مند می‌کنند

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند

پيامبر اكرم – صلّي الله عليه و آله – فرمود: در حال ناشتا خرما بخوريد، زيرا كرم و انگلهاي (روده و معده) را مي كشد.


 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، حتي اگر دچار سرماخوردگي و حساسيت فصلي نشده ايد بهتر است به مدت ۲۰روز شروع به تقويت سيستم ايمني بدن کنيد. در اين زمينه نياز به مصرف داروي خاصي نيست. مصرف دمنوش هايي که تعداد گلبول هاي سفيد را افزايش دهد و سطح ايمني سيستم بدن را تقويت کند، کافي است.


 

اين که تقويم، روزهاي شهريورماه را نشان مي دهد اما من احساس سرما مي کنم، ته گلويم مي خارد و عطسه و آبريزش بيني دارم. نمي دانم که سرما خورده ام يا نه، راستش حوصله سرماخوردگي ندارم، دوست ندارم هنوز پاييز نيامده سرما بخورم.با خانم دکترفهميه نبي، متخصص گياهان دارويي گفت وگو کردم.

درمان حساسیت فصلی در پاییز


 

او معتقد است، با شروع سرما، به لحاظ اقليمي فصل پاييز شروع شده است هرچند تقويم آن را نشان ندهد. وي درباره پيشگيري از حساسيت، سرماخوردگي و تقويت سيستم ايمني بدن توصيه هايي دارد که خواندني است.


 

فصل پاييز با سردي و خشکي همراه است و با ويژگي هاي مزاج سودا و غلبه سودا همخواني دارد، کساني که طبعشان سوداوي است، در اين فصل بايد مراقبت هاي غذايي و دارويي داشته باشند به طور معمول حجامت در اول فصل تجويز مي شود زيرا خون فاسد و رسوبات بدن، غليان مي کند و زمان خوبي است براي زدودن رسوبات.


 

بنابراين فصل پاييز، فصل سم زدايي و تصفيه رسوبات است. خوانندگان محترم بايد به اين نکته توجه ويژه داشته باشند زيرا اگر مراقبت هاي لازم در اين فصل را انجام ندهند، در فصل زمستان دچار بيماري مي شوند. غلبه سودا يا غلبه سردي باعث شروع حساسيت هاي فصلي مي شود.


 

در اين فصل که همزمان با شروع سال تحصيلي است، اگر کودکان درگير بيماري شوند قطعا تمرکز کافي نخواهند داشت و مصرف داروهاي ضدحساسيت نيز عوارض خود را دارد. چنين کودکاني صبح خواب آلوده به مدرسه مي روند و اين عوامل باعث مي شود دچار افت تحصيلي شوند.


 

اگر سرماخوردگي پاييزي طولاني شود تا پايان زمستان همراهشان خواهد بود. بسياري از غذاها و دمنوش هاي گياهي براي پيشگيري از اين موارد به ما کمک مي کند. بيستم شهريور به بعد زمان خوبي براي شروع تقويت ايمني بدن است.


 

در فصل تابستان به دليل گرمي، از شربت ها و دمنوش هاي خنک استفاده مي کرديم اما با شروع فصل پاييز بايد اين نوشيدني ها تغيير کند به ويژه از غروب آفتاب به بعد بايد مصرف سردي ها را کاهش داد.


 

حتي از شير، دوغ و ماست به همراه گرمي استفاده کنيم و يا از غروب آفتاب به بعد مصرف نکنيم زيرا در غير اين صورت باعث غلبه بيشتر سودا همراه با آبريزش بيني، خارش حلق و عطسه مي شود، اين علامت ها فرد را مجبور به مصرف آنتي هيستامين مي کند و بالطبع دچار عوارض آن خواهد شد.


 


پيشنهاد اول:


-اصلاح روش هاي غذايي؛

از غذاهاي پرادويه، تند و تيز، نوشيدني هاي سرد و يخ استفاده نکنيد.


 


پيشنهاد دوم:


-تقويت سيستم ايمني و درمان کم خوني؛


 

حتي اگر دچار سرماخوردگي و حساسيت فصلي نشده ايد بهتر است به مدت ۲۰روز شروع به تقويت سيستم ايمني بدن کنيد. در اين زمينه نياز به مصرف داروي خاصي نيست. مصرف دمنوش هايي که تعداد گلبول هاي سفيد را افزايش دهد و سطح ايمني سيستم بدن را تقويت کند، کافي است.


 

همان طور که مي دانيد، در شروع فصل پاييز با ورود آنفلوآنزاهاي جديد مواجه هستيم بنابراين بهتر است قبل از اين که اين بيماري ما را درگير کند، سيستم ايمني بدن را تقويت کنيم.


 

در شرايط سردي هوا امکان ابتلا به آنفلوآنزاهاي مختلف وجود دارد؛ بنابراين بايد براي تقويت سيستم ايمني بدن بره غذايي مناسبي داشته باشيم. يکي از مواد غذايي مناسب در اين زمينه، عناب است. حتما به جاي تنقلات، عناب در اختيار کودکان بگذاريد اين ميوه علاوه بر تقويت سيستم ايمني مانع از خشکي پوست مي شود.


 

خانم هاي شيرده حتما از اين ميوه استفاده کنند تا از طريق خون مادر وارد بدن جنين و تقويت وي شود. دمنوش هاي حاوي آويشن، مرزنجوش، پرسياوشان، ختمي سفيد و ناخنک نيز باعث تقويت سيستم ايمني مي شود و سطح گلبول هاي سفيد را افزايش مي دهد و بدن را در برابر ورود ميکروارگانيسم هاي جديد مقاوم مي کند.


 


-تهيه پودر مخصوص اين فصل

اين پودر حاوي شقاقل، جوانه ها و جوي دوسر است.مي توان جوانه ها (گندم، يونجه و ) را با جوي دوسر و شقاقل آسياب کرد و همراه ماست يا غذا مصرف کرد. اگر هفته اي ۳بار از اين پودر استفاده کنيد کمتر دچار بيماري و حساسيت فصلي، آبريزش بيني، رخوت و سستي خواهيد شد اين پودر خون ساز هم است. مصرف تره، تربچه و شلغم در اين فصل بسيار ضروري است. روزانه از سبزي تره، مقداري تربچه و شلغم استفاده کنيد تا سيستم ايمني شما مقاوم تر شود.


 

دمنوش بابونه و دارچين نيز بسيار مفيد است؛ سازمان بهداشت جهاني بر خواص اين دمنوش از جمله اکسيژن رساني بيشتر به اندام هاي تنفسي، بهبود آسم و تنگي نفس تأکيد مي کند؛ به ويژه براي کودکاني که به مدرسه مي روند و به دليل حضور افراد زياد در يک محيط در معرض ابتلا به بيماري قرار دارند و ممکن است باعث انتقال بيماري از مدرسه به خانه شوند، بسيار مفيد است.


 

درمان حساسیت فصلی در پاییز

مرباي شقاقل، بهارنارنج و خلال نارنج نيز علاوه بر تقويت سيستم ايمني قدرت بهره وري ذهن را افزايش مي دهد. تخم شنبليله را در حرارت ملايم تفت دهيد و سپس آسياب کنيد و در کنار ادويه هاي ديگر نصف قاشق چاي خوري از آن را در غذا استفاده کنيد تا غلبه سودا رفع شود.


 


ایران مطلب/ 214

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *