درمان جوش زیر پوستی ناحیه تناسلی مردان

خواص دارویی و گیاهی

هورمون رشد (GH) یکی از هورمون های متعددی است که توسط غده هیپوفیز مغز ترشح می شود. همچنین این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سموتوتروپین نیز شناخته می شود. آیا می دانید کاهش یا افزایش این هورمون در بدن چه عوارضی را به دنبال خواهد داشت؟ چگونه میتوان تشخیص داد که این سطح این هورمون در بدن چقدر است؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام در مورد آزمایش هورمون رشد صحبت خواهیم کرد. هورمون رشد (GH) چیست؟ نقش هورمون رشد

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در درجه اول پزشک تست ادرار را برای نظارت بر میزان پروتئین و میزان لکوسیت ها در ادرار تجویز خواهد کرد. در پزشکی به این مشکل پروتئینوری گفته می شود، میزان بالای پروتئین در ادرار، اختلال در عملکرد کلیه را نشان می دهد. برای درک کردن این مسئله و وجود پروتئین در ادرار در دوران بارداری این مقاله از بخش زنان و

در مورد اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید که این اختلال در اثر چه عواملی به وجود می آید و چه ارگان هایی از بدن را درگیر می کند؟ علائم اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) را می شناسید؟ آیا میتوان این اختلال را با درمان های خانگی هم معالجه کرد یا فقط با جراحی درمان می شود؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و  فیزیوتراپی و ارتوپدی دکتر سلام به بررسی اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) می پردازیم. در این

درمان‌ های سرطان پوست به نوع سرطان، مرحله، اندازه و محل تومور و چیزهای دیگر بستگی دارد. برای سرطان سلول پایه ‌ای و سرطان سلول سنگفرشی اغلب تراشيدن (کورتاژ) بافت سرطانی و خشکاندن الکتريکی (الکترودسیکیشن) تنها چیزی است که مورد نیاز است. عمل جراحی موس یک گزینه جانبی برای کاهش اثر زخم است. درمان ملانوما نیز شامل جراحی است. بسته به مرحله سرطان، ممکن است درمان ‌های دیگر مانند ایمنی درمانی، درمان هدفمند، شیمی‌ درمانی و پرتودرمانی مورد نیاز باشد. در این مقاله از بخش

در مورد قرص پریناتال چه می دانید؟ آیا تا به حال از این دارو استفاده کرده اید؟ آیا با عوارض و نحوه مصرف آن آشنایی دارید؟ قطعا اگر در دوران بارداری به سر می برید یا این دوران را گذرانده اید، با این قرص مولتی ویتامین آشنایی دارید. آیا غیر از دوران بارداری هم میتوان این دارو را مصرف کرد؟ در این مقاله از بخش داروهای دکتر سلام به بررسی قرص پریناتال خواهیم پرداخت و در مورد فواید این مولتی ویتامین برای جنین و مادر

درمان جوش زیر پوستی ناحیه تناسلی مردان

یافته‌ های جدید در مورد نقش ویتامین A در میانجی گری رابطه بین باکتری ‌های روده و سیستم ایمنی ممکن است برای ابداع درمان ‌های جدید بیماری های

هورمون رشد (GH) یکی از هورمون های متعددی است که توسط غده هیپوفیز مغز ترشح می شود. همچنین این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سموتوتروپین

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در درجه اول پزشک تست

حمله قلبی چیست؟ حمله قلبی زمانی رخ می دهد که یکی از عروق معمولا بوسیله لخته خون بسته شود. علائم هشدار دهنده حمله قلبی شامل موارد زیر است:

آسنترا (ASENTRA) چیست؟ در مورد این دارو چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید این دارو برای درمان بیماری های افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد؟ سوال اکثر افراد

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

جوش زیر پوستی، جوشی است که در زیر و عمق پوست به‌وجود می‌آید و معمولا از کمی فاصله دیده نمی‌شود. اما اگر فرد با انگشت خود روی سطح پوست بکشد، وجود آن را کاملا حس می‌کند. این جوش‌های زیر پوستی معمولا بر اثر کیست یا غده‌ای ریز به وجود می‌آیند. این نوع جوش از ترکیب سبوم (چربی) و آلودگی که وارد منافذ باز پوست شده، تشکیل می‌شود. نتیجه‌ی نهایی وجود غده‌ای دردناک زیر پوست است که مانند جوش‌های دیگر، سر آن بیرون از پوست نیست. این مشکل پوستی بسیار رایج است و افراد بسیاری را در سراسر دنیا به خود گرفتار می‌کند. در این مقاله علت وجود جوش زیر پوستی، روش‌های پیشگیری و ۶ روش درمان جوش زیر پوستی را بررسی می‌کنیم.

درمان جوش زیر پوستی ناحیه تناسلی مردان

وقتی این جوش‌های زیر پوستی به شکلی خفیف و مانند جوش‌ سرسفید و یا جوش سرسیاه مشاهده شوند، «کومدون» یده می‌شوند. درواقع هنگامی‌که جوش زیر پوست، بسته باقی می‌ماند، جوش سرسفید است و وقتی سر باز می‌کند و به سطح پوست می‌رسد، جوش سرسیاه یده می‌شود.

جوش‌های زیر پوستی معمولا در آن بخش از پوست که حاوی غدد چربی بیشتری است، مانند صورت، گردن، شانه‌ها، کمر و قفسه‌ی سینه، پدیدار می‌شوند. غده‌های چربی پوست را غده‌های «سباسه» نیز می‌ند. حفره‌های کوچک درون پوست، به منافذ پوست، به‌وسیله‌ی کانالی به فولیکول، به غده‌های سباسه متصل هستند. این غدد، نوعی چربی به «سبوم»، ازطریق بازشدن یک فولیکول ترشح می‌کند و بدین ترتیب پوست را مرطوب می‌کنند و نیز در مراقبت از پوست مؤثرند.

با بسته‌شدن منافذ پوست به‌وسیله‌ی سلول‌های مرده‌، سبوم نمی‌تواند به سطح پوست برسد و چون جایی برای رفتن پیدا نمی‌کند، در غده‌ی سباسه جمع و تبدیل به جوش می‌شود. در شرایط بدتر، ترکیب سلول‌های مرده و سبوم با باکتری‌هایی که به‌طور طبیعی روی پوست رشد می‌کنند، اجازه‌ی ورود به فولیکول بسته و تجمع در آن را می‌دهد. این باکتری، «پروپیونی باکتریوم» دارد. وقتی این وضعیت پیش می‌آید، باکتری شروع به تولید آنزیم و مواد شیمیایی می‌کند و سلول‌های سفید خون را به سمت خود جذب می‌کند. در نتیجه موجب قرمزی پوست، تورم، حرارت و درد که به‌طور کل به آن التهاب می‌گویند، می‌شود.

جوش‌ زیر پوستی را می‌توان به راحتی در خانه درمان کرد؛ البته زمانی‌که بسیار خفیف هستند، خودشان ناپدید می‌شوند. اما برخی از درمان‌های خانگی سرعت برطرف‌شدن آنها را بالا می‌برند. اما پیش از ارائه‌ی روش‌های درمان، باید گفت که هرگز نباید جوش‌های زیر پوستی را فشار دهید. این جوش‌ها معمولا نزدیک سطح پوست نیستند و نمی‌توانید آنها را مانند جوش‌های سرسفید فشار دهید و تخلیه کنید. ترکاندن این جوش‌ها، اثری دایمی از آنها به جای می‌‌‌گذارد که آنها را مشخص‌تر و حتی دردناک‌تر از قبل و گاهی عفونی می‌کند. همچنین فشردن جوش‌های زیر پوستی، خطر هل‌دادن محتویات آن که ترکیبی از چربی، سلول‌های مرده پوست و باکتری‌اند، به بخش عمیق‌تر پوست را دربردارد که در نتیجه، التهاب آن را افزایش می‌دهد. با درمان‌های خانگی و کمی صبر و حوصله می‌توانید از شر این جوش‌های زیر پوستی خلاص شوید.

کمپرس آب گرم می‌تواند در درمان جوش زیر پوستی مؤثر باشد. حرارت منافذ پوست را باز و جوش را به سطح پوست نزدیک‌تر می‌کند و باعث می‌شود سر آن معلوم شود. وقتی سر جوش باز شود؛ چربی، سلول‌های مرده‌ی پوست و باکتری‌ها از درون جوش خارج می‌شوند و جوش از بین می‌رود. درضمن حرارت ناشی از کمپرس گرم می‌تواند از درد آن بکاهد.

برای استفاده از کمپرس گرم، ابتدا لیف تمیز حمامی را برداشته و درون آب داغ، البته نه آنقدر داغ که نشود به آن دست زد، فرو کنید. سپس کمپرس را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی جوش زیر پوستی قرار دهید. این کار را سه تا چهار بار در روز انجام دهید، تا زمانی‌که جوش زیر پوستی به روی سطح پوست آمده و سر باز کند و چرک‌های درون آن بیرون بریزد. اکنون اطراف جوش را تمیز نگهدارید و از تماس با آن پرهیز کنید و تاوقتی‌که جوش خوب نشده است، از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

چسب پاک‌کننده‌ی جوش، درواقع چسب کوچکی است که روی جوش زیر پوستی قرار می‌گیرد. این نوع چسب معمولا حاوی ماده‌ای درمانی، مانند «اسیدسالیسیلیک»، است که جوش‌ها را درمان می‌کند. این چسب‌ها چربی و روغن اضافی درون جوش را بیرون می‌کشند و از تورم می‌کاهند. بدین ترتیب می‌توانند از اندازه‌ی جوش و اثر آن تاحد چشمگیری بکاهند.

چسب‌های پاک‌کننده از داروخانه‌‌ها خریداری شده و آنقدر کوچک هستند که به‌ندرت باعث جلب توجه می‌شوند. از این چسب‌ها می‌توان شب‌ها یا کل روز استفاده کرد. همچنین مدت زمان استفاده از این چسب‌ها میان افراد فرق می‌کند، اما معمولا باید هر ۲۴ ساعت یکبار تعویض شوند.

روغن درخت چای، خواص ضدباکتریایی داشته و می‌تواند باکتری‌هایی را که در تولید جوش‌های زیر پوستی دخالت دارند، از بین ببرد. محققان در دو آزمایش بالینی متوجه شدند که ژل حاوی ۵ درصد روغن درخت چای، برای درمان جوش زیر پوستی خفیف تا متوسط ماده‌ی مؤثری محسوب می‌شود. در یک بررسی دیگر نیز مشخص شد، مالیدن روزانه، دوبار به مدت ۱۲ هفته روغن درخت چای به روی جوش‌های زیر پوستی صورت می‌تواند جوش‌های خفیف تا متوسط را به‌طور چشمگیری بهبود بخشد.

روغن درخت چای را می‌توان از عطاری‌ها و همچنین داروخانه‌ها تهیه کرد. برای استفاده از این روغن، ابتدا باید آن را رقیق کنید. برای انجام این کار، یک قسمت روغن درخت چای را با یک قسمت روغن حامل مخلوط کنید. از روغن‌های حامل معروف و محبوب می‌توان به روغن نارگیل، روغن جوجوبا و روغن زیتون اشاره کرد. پس از آماده‌سازی روغن، آن را به روی جوش‌ها بمالید و یک شب روی پوست بماند. سپس صبح روز بعد صورت‌تان را بشویید. استفاده‌ی موضعی روغن درخت چای ضرری ندارد، اما نباید به صورت خوراکی مصرف شود که در آن صورت به بدن صدمه می‌رساند.

بسیاری از افراد این روغن را استفاده می‌کنند و آن را مفید می‌دانند، اما آکادمی پوست آمریکا می‌گوید، هنوز برای توصیه‌ی درمان جوش با روغن درخت چای شواهد کمی وجود دارد.

عسل خام هم ماده‌ی طبیعی دیگری است که برای درمان جوش زیر پوستی بسیار مفید است. عسل دارای ویژگی‌های ضدمیکروبی طبیعی است و می‌تواند باکتری‌ها را از میان بردارد. برای استفاده از عسل، مطمئن باشید که نوع خام آن را به‌کار ببرید. عسل‌های موجود در فروشگاه‌ها مناسب این درمان نیست. مقداری عسل خام را روی جوش بمالید و یک شب به حال خود رها کنید و صبح روز بعد آن را بشویید. همچنین عسل خام را می‌توانید در کنار آب به عنوان یک پاک‌کننده استفاده کنید.

درمان‌های موضعی متعددی برای جوش وجود دارند. اگر یکی از این محصولات کمکی به فرد نکرد، او می‌تواند از محصول دیگری استفاده کند و یا آن را در کنار درمان فعلی خود به‌کار ببرد. هر محصول می‌تواند یکی از دلایل ایجاد جوش را از میان بردارد. به‌طور مثال، اگر از محصولی استفاده کردید که حاوی «بنزوئیل پروکساید» است، محصول دیگر باید حاوی ماده‌ی دیگری باشد که به درمان جوش می‌پردازد.

محصولات متفاوتی وجود دارد که هریک، یکی از دلایل ایجاد جوش را از میان برمی‌دارد:

محصولات فوق به شکل شوینده‌های ضدجوش، کرم، ژل، لایه‌بردارهای صورت، لوسیون و دستمال‌های مرطوب پاک‌کننده یافت می‌شوند. استفاده از درمان‌های فوق نیازی به تجویز پزشک ندارد.

از آنتی بیوتیک های موضعی که می‌توانند از التهاب بکاهند و جوش‌ها را درمان کنند و جلوی بازگشت آنها را بگیرند، می‌توان به «کلیندامایسین» و «اریترومایسین» اشاره کرد. این آنتی بیوتیک‌ها را می‌توان به شکل ژل، روزی دوبار به روی جوش‌ها مالید. اگر هم پوست فردی حساس بود، ابتدا روزی یکبار و پس از مشاهده‌ی واکنش پوست، آن را به روزی دوبار برساند. البته خود آنتی بیوتیک‌ها به تنهایی چندان مؤثر نیستند و بهتر است، به همراه یکی از درمان‌های موضعی که از آنها برده شد، استفاده شوند. بدین ترتیب با استفاده از آنتی بیوتیک‌ها، باکتری‌ها از بین می‌رود و التهاب‌ برطرف می‌شود و سپس پمادهای موضعی محتویات جوش را خشک می‌کنند.

یک بسته‌ی یخ برای کاهش قرمزی، التهاب و تورم موجود پس از تخلیه‌ی جوش، مفید است. هنگام استفاده از یخ برای کاهش تورم و قرمزی پوست صورت، باید اقدامات زیر را انجام دهید:

سروکله جوش‌های زیر پوستی معمولا به‌صورت غیرمنتظره پیدا می‌شود، اما با روش‌هایی می‌توان جلوی بروز آنها را گرفت:

فقط روزی دوبار یا زمانی که عرق کرده‌اید، صورت‌تان را بشویید. شستن مکرر صورت، پوست را حساس و مستعد تولید جوش زیر پوستی می‌کند.

پوستی که دایم جوش می‌زند، ممکن است چرب یا کثیف شود، اما نباید آن را با استفاده از لایه‌بردارها تمیز کرد. این کار وضعیت جوش‌ها را بدتر می‌کند.

نباید از محصولاتی که موجب تولید جوش می‌شوند، استفاده کرد. هنگام خرید محصول به برچسب آن دقت کنید و مراقب باشید روی آن ضدکومدون، ضدجوش یا عاری از چربی نوشته باشد.

ملحفه‌ی بالش‌ها و دیگر اقلامی را که با صورت در تماس است، مرتب بشویید. سلول‌های مرده‌ی پوست و باکتری‌ها معمولا به روی پارچه‌ی بالش‌ها جمع می‌شوند و می‌توانند درون منافذ پوست نفوذ کنند و آنها را ببندند.

اگر در خانه موفق به درمان جوش زیر پوستی خود نشدید، به متخصص پوست مراجعه کنید. همچنین آنها ممکن است به شما داروهای دیگری بدهند که در درمان جوش زیر پوستی مؤثر باشند. به‌طور مثال تزریق کورتیزون می‌تواند از تورم بکاهد و سرعت درمان جوش زیر پوستی را افزایش دهد. همچنین اگر پس از بهبود جوش، سروکله‌شان دوباره پیدا شد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. گاهی‌اوقات داروهای خوراکی در کنار دیگر داروها لازم است.

اگر بدون اینکه دست‌به‌کار درمان خاصی شوید، منتظر بمانید تا جوش‌ها خودبه‌خود ناپدید شوند، ناامیدکننده است. کمپرس‌های آب گرم و چسب‌های پاک‌کننده برای درمان جوش زیر پوستی مؤثرند. آنها می‌توانند جوش‌های زیر پوستی را به سطح آورده و شما به‌راحتی سبوم، سلول‌های مرده پوست و باکتری‌ها را از درون جوش‌ها تخلیه کنید. استفاده از یخ هم از التهاب و درد می‌کاهد. مشورت با متخصص پوست هم می‌تواند مشکل جوش‌ها را برطرف کند. بنابراین با مشاهده‌ی جوش‌های زیر پوستی، آنها را به حال خود رها نکنید و حتما یکی از روش‌های مناسب پوست‌تان را به‌کار برید تا پوستی سالم و صاف داشته باشید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

179تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

درمان جوش زیر پوستی ناحیه تناسلی مردان

مد و زیبایی

فواید پارافین تراپی و نحوه انجام آن در منزل

علل ورم صورت و ۶ راهکار موثر برای درمان آن

علت جوش چانه؛ راه‌های پیشگیری و درمان آن

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو


علت جوش روی سینه و ۸ روش درمان خانگی آن

اسکراب بدن؛ ۱۰ اسکراب طبیعی برای زیبایی و سلامت پوست

آیا استفاده از لغات تخصصی ما را باهو‌ش‌تر نشان می‌دهد؟

انواع داستان سرایی تجاری؛ چطور داستانی قانع‌کننده و جذاب تعریف کنیم؟


همه چیز درمورد سوء هاضمه

کلاستروفوبیا چیست؛ دلایل،‌علائم و راه‌های درمان

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص دارد؟

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

بسیاری از زنان و مردان از بروز جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی  یا نواحی اطراف آن شکایت دارند. این مشکل بسیار شایع بوده و معمولا باعث اضطراب و نگرانی های زیادی در بیماران به خصوص در زنان می گردد.

جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی در واقع یک بیماری منتقله از راه تماس جنسی نیست و نوع التهاب یا عفونت فولیکول های موی ناحیه تناسلی و انسداد مجاری غدد سباسه و غدد عرق در ناحیه تناسلی می باشد.

جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی و آکنه ژنیتال به خصوص در دوران نوجوانی بسیار شایع است و در دختران و زنان جوان دیده می شود و ارتباطی با فعالیت جنسی ندارد و حتی در دختران و پسرانی که هرگز رابطه جنسی ندارند نیز دیده می شود.

جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی گاهی مواقع ممکن است بسیار شدید باشد و حتی باعث ترشحات چرکی گسترده نیز گردد.


عرق کردن:

درمان جوش زیر پوستی ناحیه تناسلی مردان

تعریق یکی از شایعترین عوامل زمینه ساز جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی و آکنه ژنیتال است. عرق کردن زیاد موجب تحریک بافت زمینه ای و تجمع باکتری ها شده و سبب ایجاد بیماری یا تشدید علائم می گردد. در این بیماران استفاده از لباس های زیر نخی به منظور کاهش تعریق توصیه می شود. لباس های نایلونی یا ابریشمی باعث بدتر شدن وضعیت بیماری می گردد.


لباس های تنگ:

پوشیدن لباس های تنگ باعث کاهش تخلیه عرق شده و در نتیجه تجمع مایعات در مجاری غدد عرق زمینه را برای رشد و تکثیر باکتری ها فراهم می نماید. این پدیده باعث تشدید جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی می گردد.


موهای زیرپوستی:

رشد ناسب موها و موهای زیر پوستی در ناحیه تناسلی زمینه را برای ایجاد آکنه ژنیتال و جوش های چرکی آلت تناسلی و جوش زیر پوستی فراهم می کند. معمولا با هر بار تراشیدن موهای این ناحیه به دلیل آسیب ها و خراش های پوستی زمینه برای رشد باکتری ها در بافت اسیب دیده پوست فراهم شده و باعث ایجاد و تشدید جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی و آکنه ژنیتال و جوش چرکی می گردد. یکی از بهترین اقدامات برای رهایی از این پدیده لیزر موهای زاید بیکینی است.


اختلالات هورمونی در زنان:

اکثر بانوانی که با اختلالات قاعدگی به شکل عقب انداختن سیکل ها مواجه هستند معمولا به دلیل اثرات ناسب هورمون پروژسترون گرفتار جوش های چرکی در صورت و کمر و حتی جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی می شوند. در اینگونه موارد معمولا باید عوامل زمینه ساز هورمونی تا حد امکان کنترل شود.


رژیم غذایی:

بعضی از مواد غذایی نظیر مایونز، تخم مرغ، شکلات ممکن است باعث تشدید یا ایجاد آکنه و جوش های چرکی روی آلت و جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی گردند. در اینگونه موارد بیماران به تدریج در می باند که خوردن مواد غذایی خاص باعث تشدید آکنه ژنیتال می گردند.


واکسن های آلرژیک:

یکی دیگر از عوامل تشدید کننده آکنه ژنیتال و جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی واکنش های حساسیتی و آلرژی موضعی یا سیستمیک است. در اینگونه موارد علاوه بر جوشهای چرکی و آکنه ژنیتالمعمولا قرمزی و التهاب منتشر نیز در این ناحیه دیده می شود

زگیل تناسلی و کیست اپی درمال به صورت توام ( زگیل تناسلی نیاز به پیگیری و درمان دارد).

این بیماری ممکن است با هرپس یا تبخال تناسلی، زگیل تناسلی،بیماری های مقاربتی شباهت زیادی داشته باشد.

برای درمان معمولا باید تا حدامکان عامل زمینه ساز شناسایی و کنترل شود.

استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی یا خوراکی با صلاحدید متخصص زنان می تواند بسیار کمک کننده باشد.

در صورتی که خود یا همسرتان مبتلا به آکنه تناسلی و جوش های چرکی روی آلت یا جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی هستید:




خانه

موبایل

 

 

درمان جوش زیر پوستی ناحیه تناسلی مردان

بدلیل کثرت سوالات کاربران درباره مشکلات پوستی در ناحیه تناسلی ، برآن شدم که مقاله ای دراین رابطه جمع آوری وارائه دهم .درضمن این توضیح را نیز بدهم که چندین هزار بیماری پوستی در بدن وجود دارد که ممکن است در ناحیه تناسلی هم ایجاد مشکلاتی کند و از نظر شکل ظاهری اغلب شبیه هم باشند وامکان اینکه پزشکی بتواند بدون معاینه وصرفا براساس اظهارات بیمار درباره نوع ودرمان آن نظر دهد بسیار کم است واغلب به ضرر بیماراست . در بعضی موارد حتی معاینه هم کارساز نیست ولازم به نمونه برداری پوست هم می باشد .

 

درماتیت التهابی:

درماتیت تماسی(contact dermatitis) شامل درماتیت تحریکی و آلرژیک بوده و باخارش , قرمزی و آدم پوست همراه می باشد. علل مسبب درماتیت تماسی شامل محصولات بهداشتی مورد استفاده خانمها, کاندوم و اسانس های گیاهی می باشند. کمپرس آب سرد و استروئید های موضعی ضعیف غیر فلورینه از جمله درمان های مناسب به شمار می روند. خارش مکرر پوست حساس این ناحیه را رفته رفته بدتر وبدتر می کند واگر زود دردرمان آن اقدام نشود ممکن است این ناحیه دچار عفونت وترشح نیز گردد.

 

نورودرماتیت( لیکن سیمپلکس مزمن):

(نورو درماتیت(neurodermatitis) لیکن سیمپلکس مزمن) اغلب در لب بزرگ وپوست بیضه پدید آمده و با خارش زیاد و ضخیم شدن پوست همراه می باشد. استرس باعث تشدید این اختلال می گردد. درمان همانند درماتیت تماسی است اما دربرخی موارد , از تزریق استروئید به داخل ضایعه نیز کمک گرفته می شود.دراین مورد نیز خارش مکرر سبب تشدید مشکل می شود وهر چه از شروع بیماری زمان بگذرد درمان آن دشوارتر است .

 

اینترتریگو:

اینترتیگو(intertrigo) شامل پلاک مرطوبی است که در نواحی مرطوب پوست دیده می شود. رشد باکتری و قارچ بر روی پلاک باعث تشدید مشکل می شود. چنین ضایعه ای در چین های شکمی , کشاله ران , زیر بغل و اغلب در افراد چاق و درآب و هوای گرم و مرطوب دیده می شود و با قرار دادن ناحیه مبتلا در معرض هوا, استفاده از محلول بارو, پماد نیستاتین و استروئید خفیف درمان میشود.

 

عوارض داروئی:

اغلب عوارض داروئی بطور گسترده روی کل بدن ظاهر می شوند اما گاهی اولین بار از ناحیه کشاله ران تظاهر می کند. داروهای مسهل(فنول فتالئین) , سولفوید ها , وداروهای ضد التهابی باعث بروز ضایعات داروئی ثابت در ناحیه تناسلی می شوند.درمان شامل قطع مصرف دارو می باشد.

 

پسوریازیس:

پسوریازیس ممکن است سطوح چین های بدن مثل کشاله ران و یا چین باسن را درگیرکند( پسوریازیس معکوس). ضایعه فاقد پوسته و به رنگ قرمز روشن می باشد. پسوریازیس گاهی بصورت پلاکی منفرد بر روی گلانس( سر آلت تناسلی) تظاهر مییابد و با بیماری اریتروپلازی کوئیورات اشتباه می شود. از کرم هیدروکورتیزون برای درمان استفاده می شود. شستشوی گلانسپس از مقاربت,جهت پیشگیری از آلودگی با کاندیدا, از بدتر شدن بیماری جلوگیری می کند. ضایعه پوستی حاصل از سندرم رایتر نیز ممکن است همانندپسوریازیس تظاهر کند.

 

درماتیت سبوروئیک:

درماتیت سبوروئیک کشاله ران و آلت همانند پسوریازیس می باشد. سبوره معمولادر قاعده آلت, قسمت داخلی ران و ناحیه عانه به چشم می خورد. درمان همانندپسوریازیس کشاله ران می باشد.

 

لیکن پلان:

سر آلت , لب های بزرگ و کوچک واژن و مخاط واژن ممکن است مبتلا به لیکن پلان شوند. ضایعات حاصل چند وجهی , بنفش رنگ و پهن و صاف می باشند. انجام بیوپسی ضروری بوده و درمان بااستفاده از استروئید های موضعی قوی صورت میگیرد.

 

لیکن اسکلروز:

با پاپول های صاف و سفیدی مشخص می شود که به هم اتصال یافته و ضایعه ای سفید رنگ و بدون ارتشاح را پدید می آورند, اپی تلیوم دچار آتروفی شده ومنظره ای همانند کاغذ سیگار را به خود می گیرد. خارش و خراش های دردناک ازتظاهرات بیماری می باشند. گاهی سرطان سلول سنگفرشی بر روی ضایعه شکل میگیرد. درمان انتخابی استروئید موضعی قوی است.

 

شپش عانه:

از راه های جنسی و غیر جنسی انتقال یافته و با خارش شدید و پیودرم همراه است. تخم های شپش بر روی تنه,موی نواحی عانه و پلک ها یافت می شوند. درمان شامل استفاده از شامپوی لیندان 1% به مدت 4 دقیقه , کرم پرمترین,شستشوی البسه آلوده و درمان شریک جنسی بیمار می باشد.

 

دوره مخفي بودن(نهفتگي):صفر الي 17 روز

علايم در مردان:معمولا خارش شديد در ناحيه عانه وجود دارد بويژه شبها.شپشها بين 1 الي 2 ميليمتر طول دارند.

تشخيص و درمان:درمان با محلولهاي از بين برنده شپشها صورت مي گيرد.

 

گال:

آلودگی با عامل بیماری یعنیsacroptes scabiei منجر به خارش شدید وگسترده می شود. آلودگی تنه آلت ,سر آلت یا پوست کیسه بیضه شایع و مشخص کننده میباشد و با تشکیل ندول همراه است. درمان همانند شپش بوده و تمام اعضای خانواده را شامل می گردد. برای از بین بردن ندول ها می توان از استروئیدهای موضعی قوی استفاده کرد.

درمان جوش زیر پوستی ناحیه تناسلی مردان

 

عفونت های قارچی:

مشخصه آن وجود پلاکی بزرگ , مهاجر و با لبه برآمده بر روی سطح داخل ران وکشاله ران می باشد. بر خلاف کاندیدازیس , این ضایعه بر پوست کیسه بیضه اثرنمی کند. خارش شدید بوده و درمان با عوامل ضد قارچ موضعی صورت می گیرد. درموارد شدید از عوامل ضد قارچ خوراکی نیز استفاده می شود.

 

کاندیدازیس:

کاندیدا آلبیکانس معمولا باعث بروز ضایعه ای قرمز رنگ همراه با وزیکول وپوسچول های اقماری در اطراف آن می گردد. سطح داخل ران و باسن شایع ترین مناطق درگیر بوده و ابتلا بیضه نیز شایع است. عوامل زمینه ای مساعدکننده شامل دیابت حاملگی چاقی مصرف آنتی بیوتیک های وسیع الطیف و نقص ایمنی می باشد.نیستاتین و دیگر عوامل ضد قارچ موضعی و یافلوکونازول خوراکی, درمان مناسب این بیماری می باشند.

 

عفونت باکتریائی( پیودرم):

استافیلوکوک اورئوس شایع ترین عامل پیودرم نواحی تناسلی است که موجب فولیکولیت و یا زرد زخم تاولی می گردد. نوع مزمن بیماری گاهی ثانویه به بیماری التهابی روده , لنفوگرانولوم ونروم و یا هیدرآدنیت چرکی و یا ایدزایجاد می شود. درمان با استفاده ازپنی سیلین های مقاوم به پنی سینلیناز ویا سفالوسپورین صورت می گیرد.

 

زگیل های تناسلی:

عامل آن ویروس پاپیلوم تناسلی است. زگیل تناسلی در فرج در زیر پره پوس وبر روی تنه آلت دیده می شود. واژن , مخاط بینی و دهان نیز مبتلا میگردند. عود بسیار شایع است و درمان شریک جنسی فرد آلوده نیز از آن نمی کاهد. بهبود خود بخود ممکن است. انواع 16 و 18 ویروس می توانند پاپول های صاف و رنگی بورونوئید بر روی پوست ناحیه تناسلی پدید آورند. این ضایعه ممکن است دچار حالت مستعد سرطانی بشود. از پودو فیلین , و یاکرایوتراپی یا لیزر برای درمان استفاده می شود.

 

دوره مخفي بودن(نهفتگي):1 الي 2 ماه

علايم در مردان:به صورت توده هاي گوشتي و صورتي رنگ بر روي آلت و در برخي موارد اطراف مقعد ظاهر مي شود.

تشخيص و درمان:با جراحي يا داروهاي موضعي درمان مي شوند.گاهي اوقات علي رغم درمان، ممكن است عود كند.

 

مولوسکوم کونتاژیوزوم:

بیماری ویروسی شایعی است که از طریق جنسی نیز انتقال می یابد. ضایعه باپاپول مروارید مانند, محکم و دارای سطح صاف است که در مرکز خود شبیه نافاست. بیماری در زمینه آلودگی با ایدز نیز دیده می شود. درمان شامل تخریب موضعی با استفاده از کرایوتراپی و یا کوتر الکتریکی است.

 

تب خال تناسلی:

تب خال تناسلی هم با نوع 1 و هم با نوع 2 ویروس ایجاد می شود. تشخیص براساس دیدن زیر لام میکروسکوپ صورت می گیرد و یا اینکه کشت انجام شود. دورهاول بیماری باآسیکلوویر خوراکی , والاسیکلویر و یا فامسیکلویر به مدت یک هفته تا 1 روز انجام می شود. دوره های عود شایع بوده و اغلب با نوع 2ویروس روی می دهند. عود خفیف بیماری نیازمند درمان نیست.

 

ولی اگر علائم شدید باشند, جهت کاهش مدت بیماری , می توان از داروهای فوقالذکر به مدت 3 روز استفاده کرد. در بیماران مبتلا به نقص ایمنی و تابلویشدید بیماری , از تزریق داخل وریدی آسیکلویر می توان بهره گرفت. مواردمقاوم به درمان با فوسکارنت درمان می شوند

 

دوره مخفي بودن(نهفتگي):4 الي 7 روز

علايم در مردان:زخم يا خارش آلت و بعضا رانهاست.سپس تعدادي تاول كوچك و دردناك ظاهر ميشود.با پاره شدن تاولها، زخمهايي ايجاد ميشود كه پس از 1 الي 14 روز بهبود پيدا ميكنند.بعضي اشخاص ممكن است در طي حملات، تب هم داشته باشند.اين بيماري معمولا عود ميكند.

 

تشخيص و درمان:تشخيص معمولا بر اساس ظاهر پوست آلت داده ميشود.داروهاي ضد ويروس خوراكي، چنانچه در اوايل حملات مصرف شوند، باعث كوتاه شدن مدت آنها ميشود، اما ويروس را ريشه كن نميكند.تبخال تناسلی هنگام وجود زخم، بيشتر از مواقع ديگر مسري است، اما در برخي موارد،بعد از بهبود زخم هم باعث انتقال عفونت ميشود.

منبع:وب سایت دکتر مریم ملکی [ متخصص پوست و مو ]

 


رازهای زیبایی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *