درمان جوش در دستگاه تناسلی زنان

خواص دارویی و گیاهی

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– حساس ترین قسمت بدن زن واژن است، بنابراین  در صورتی که از جوش واژینال رنج می برید، باید به دنبال راه هایی برای درمان جوش های واژینال باشید. جوش واژن نه تنها باعث درد و ناراحتی می شود، بلکه ممکن است باعث ایجاد خجالت در مقابل همسر شما شود.

جوش عفونتی موضعی است  که در لایه های عمیق پوست ایجاد می شود. رنگ جوش ها قرمز رنگ بوده و پس از مدتی ممکن است بر اثر التهاب تغییر رنگ دهند. جوش باعث درد و ناراحتی می شود و اگر عفونت درمان نشود، ممکن است به سایر قسمت ها گسترش یابد.

جوش ممکن است در هرجایی که مالش یا اصطکاک باشد، به وجود آید، مانند بین پاها و بازوها. جوش، ممکن است به دلیل عفونت فولیکول های مو بوجود آید. ایجاد جوش در واژن، می تواند سبب مشکلات و ناراحتی برای فرد شود.

جوش ممکن است در ابتدا قرمز و کوچک بوده و درطی چند روز به نقطه ای متورم و دردناک با نوکی سفید یا زرد رنگ تبدیل شود. در صورتی که درمورد جوش واژن اطمینان کامل ندارید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. در برخی موارد، وجود مایع در جوش باعث نگرانی می شود. اکثر آنها در عرض یک یا دو هفته برطرف شده و ممکن است تنها عده کمی نیاز به درمان جدی داشته باشند.

روش های درمانی می تواند درد را کاهش داده و  مانع از عفونت شود. در موارد شدید، پزشک شما ممکن است جوش را برش داده و از بین ببرد. به این ترتیب، از شدت عفونت کاسته می شود.

– هنگامی که باکتری ها در غده های مسدود شده غوطه ور می شوند، آلوده شده و باعث بروز جوش می شوند.

– وجود موی زیاد در ناحیه آلت تناسلی

– سموم بدن-مواد غذایی ناسالم، آلودگی ها و استرس باعث ایجاد سموم در بدن ما می شود. این سموم در بدن ما تجمع پیدا کرده و موجب بروز جوش در قسمت های مختلف بدن از جمله واژن می شود.

– کبودی یا بریدگی: کبودی و بریدگی یا بثورات در ناحیه کشاله ران ممکن است توسط باکتری های موجود در پوست آلوده شده و سبب بروز جوش شود.

شستن دست ها به منظور حفظ بهداشت و عدم سرایت بیماری بسیار مهم است، زیرا دست های آلوده حاوی باکتری های زیادی بوده و در صورت عدم شستشو و تماس دست ها با نقاط دیگر، آلودگی را گسترش می دهید. اما با شستشوی دست ها، به خصوص پس از خروج از اماکن عمومی، خطر ابتلا به باکتری های مضر را کم می کنید.

شما به طور کلی نمی توانید تهدید باکتری را از بین ببرید، اما با انجام مراقبت های لازم، تا حدودی می توانید مقدار باکتریها را کاهش دهید. سیستم ایمنی بدن شما می تواند به راحتی این تهدیدات را به طور روزانه کنترل کند.

هنگامی که باکتری در بدن گسترش پیدا می کند، خطر شیوع آن به دیگران هم افزایش می یابد. در صورت وجود جوش در ناحیه واژن، توصیه می شود که یک بار در روز دوش بگیرید.

این موضوع مانع از شیوع و انتقال جوش شده و به فرد کمک می کند تا باکتری هایی که در طول روز با سطح پوست در تماس هستند، از بین بروند. تقریبا تمام جوش های واژن بوسیله باکتری ها به وجود می آیند.

برخی افراد می توانند حامل باکتری های خطرناک و مضر باشند. باکتری ها می توانند از طریق تماس فیزیکی و یا تماس های غیر مستقیم مانند تماس با حوله، لباس، کاغذ، ملحفه انتقال پیدا کنند.

رعایت بهداشت، بهترین راه برای محافظت از خود در برابر این خطاهای رئی برای شیوع بیماری است. در نظر داشته باشید که عادت های خوب می تواند شما را سالم نگه دارد.

در صورت بروز جوش واژن، بهتر است که راه های صحیح درمانی را در پیش گیرید. زیرا اگر جوش های واژن درمان نشوند، ممکن است گسترش پیدا کرده و باعث عفونت شوند.

بیمار ممکن است برای از بین بردن جوش و بهبود وضعیت خود، داروهایی مانند آنتی بیوتیک مصرف کند. همچنین بیمار می تواند از درمان های خانگی برای برطرف کردن جوش های واژن استفاده کند.

علت تغییرات خلقی مردان و زنان در دوران قاعدگی

ترکیبات موجود در شیر مادر چیست؟

درمان فیبروکیستیک سینه و علل آن

آیا بعد از سزارین میتوان طبیعی زایمان کرد؟

هر چند که در مورد جوش های سطحی و کوچک، این مشکل ممکن است در طی چند روز یا چند هفته، برطرف شود. اما در صورت عدم بهبودی،  شما می توانید از طریق روش های خانگی، آن را کنترل کنید، این روشها به شرح زیر است:

– پیش از آن که جوش یا محیط اطراف آن را لمس کنید، حتما دست های خود را بشویید. از یک صابون ضد باکتری و آب گرم استفاده کنید. در غیر این صورت، ، خطر افزایش باکتری ها در ناحیه جو ، می شود. همین موضوع می تواند سبب تشدید عفونت شود. به همین ترتیب، پس از اتمام درمان خود، دوباره دست های خود را بشویید.

– در یکی از روش های خانگی برای درمان جوش واژن، می توانید پارچه ای را با آب گرم مرطوب کرده و پس از فشرده کردن آن، پارچه را روی جوش قرار دهید و آن را ۷ تا ۱۰ دقیقه نگه دارید. این فرایند را سه تا چهار بار در روز انجام دهید تا جوش بیفتد. گرما باعث افزایش گردش خون می شود، بنابراین سلول های سفید خون می توانند عفونت باقی مانده را درمان کنند.

– یکی از شایع ترین علل جوش، پوشیدن لباس های تنگ است که باعث ایجاد اصطکاک و مالش در نواحی ظریف پوست می شود. بنابراین، بهتر است  تا زمان برطرف شدن جوش ها، لباس آزاد و گشاد بپوشید. لباس زیر تنگ می تواند سبب تشدید بیماری شود. با هر بار تعویض لباس زیر، آن را به خوبی شستشو دهید.

– استفاده از پماد آنتی بیوتیک با ترکیب باسیتراسین، نوموسین و پلی مکسین، به منظور محافظت در مقابل عفونت، موثر است. در صورتی که طی دو هفته، درمان خانگی در از بین بردن جوش واژن موثر واقع نشود، با یک  متخصص زنان مشورت کنید.

– مصرف مقدار زیادی میوه و سبزیجات غنی از ویتامین C، ویتامین A و نوشیدن مقدار زیادی آب برای جلوگیری از سموم بدن شما، مصرف ماست، برای حفظ سطح PH، پرهیز از مصرف غذاهای چرب، پرهیز از صابون های عطری برای شستشوی ناحیه آلت تناسلی و  اصلاح موهای ناحیه آلت با تیغه های استرلیزه، همگی در بهبود و پیشگیری از عفونت جوش واژن موثر هستند.

درمان گیاهی برای برطرف نمودن جوش تناسلی عبارتند از:

عسل و ریشه زردچوبه: عسل و زردچوبه، هر دو ضد باکتری و ضد عفونی کننده هستند. هر دو آنها را در مقادیر مساوی تقسیم کنید، کمی جوشانده و نصف قاشق چای خوری به محل جوش بزنید. صبح روز بعد، جوش شروع به تخلیه خواهد کرد. پس از تخلیه کامل جوش، ناحیه را کاملا پاک کنید. این درمان، بسیار موثر است.

شیر، سرکه و زردچوبه: این مواد را با هم مواد مخلوط کرده و بجوشانید. پارچه ای را به این مواد آغشته کرده و در محل جوش قرار دهید. این کار را دو بار در روز و به مدت ده دقیقه انجام دهید. این کار ،در درمان جوش واژینال بسیار موثر است.

روغن کرچک: چند قطره روغن کرچک را روی سطح جوش بزنید. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا جوش تخلیه شود.

سیر: سیر در درمان هر نوع جوشی مانند جوش واژینال بسیار موثر است. یک عدد سیر را له کرده و آن را به قسمت آسیب دیده بزنیدهمچنین  می توانید سیر را به صورت خوراکی مصرف کنید. خواص ضد باکتری و آنتی بیوتیک سیر، جوش واژن را به سرعت درمان می کند.

خیار: یک تکه خیار را روی جوش قرار دهید. خیار، با اثر خنک کنندگی، سوزش، درد و سایر نشانه های جوش را تسکین می دهد.

پیاز: چند تکه از پیاز را برش دهید. پنبه ای را باعصاره آب پیاز آغشته کرده و به قسمت آسیب دیده بزنید.

پودر زنجبیل: پودر زنجبیل را به میزان مساوی با پودر زردچوبه  مخلوط کرده و با اضافه کردن آب ، خمیر به دست آمده را به بخش آسیب دیده بزنید. این کار را روزانه برای تسکین جوش واژنی تکرار کنید.

شما ممکن است هر یک از داروهای خانگی و گیاهی ذکر شده را برای درمان جوش، به کار برده اما درمان موفقیت آمیزی نداشته باشید، به این ترتیب بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کنید. در صورت بروز جوش واژینال به همراه تب، به دلیل مشکوک بودن به نقص در سیستم ایمنی، پزشک را در جریان بگذارید.

شاید دوست داشته باشید بدانید که جوش کمر چگونه درمان می شود:

درمان جوش کمر

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

منبع:

www.healthline.com

خطرات جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی

دکتر سلام

هشداری درباره تزریق بوتاکس +ویدئو

تصورات غلط در رابطه با سقط جنین

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

داروهایی برای کاهش درد زانو +ویدئو

روز جهانی فیبریلاسیون دهلیزی

ویدیو های سلامت

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

علل و درمان انواع جوش صورت/ویدئو

۹ ماه بارداری از ابتدا تا انتها (تشکیل و رشد جنین)+[ویدئو]

رفع سریع دندان درد به روش خانگی

کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

لیزر موهای زائد چه عوارضی دارد؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

آزمایش ایدز یا عفونت HIV در بهترین آزمایشگاه

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

علت جوش همیشه آشکار نیست. اما چند دلیل وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد جوش در اطراف ناحیه تناسلی شوند. این علل عبارتند از:


 

جوش واژن به احتمال زیاد به دلیل درماتیت تماسی ایجاد می شود. این بیماری نیست. بلکه یک واکنش به چیزی است که پوست را لمس کرده است. درماتیت تماسی در اندام تناسلی به دلیل حساسیت های ناشی از موارد زیر ایجاد می شود:


 


    صابون های دارای رایحه

    دستمال مرطوب، اسپری، لوسیون، پودر و یا عطر


    تامپون و یا نوار بهداشتی

    اسپرم کش ها، کاندوم، روان کننده ها، یا محرک های جنسی


    استفاده از داروهای موضعی


    مواد شیمیایی موجود در شوینده ها


 


 


    تعریق


    ترشحات واژن


    ادرار


    مایع منی


 

هر تحریکی بر روی پوست می تواند به شکل گیری جوش کمک کند.


 

جوش در ناحیه تناسلی ممکن است در نتیجه عفونت فولیکول مو به علت ورود باکتری به این ناحیه ایجاد شود. تراشیدن موهای ناحیه تناسلی، یکی از علل بالقوه فولیکولیت است. وقتی موها پس از تراشیدن در حال رشد هستند ممکن است در همان فولیکول به سمت پوست رشد کرده و باعث سوزش شود. به این حالت موی زیر پوستی نیز گفته می شود.


 

زبری تیغ در نواحی که پوست های حساس دارد، می تواند به موارد زیر نیز منجر شود:


 


    سوختگی جای تیغ


    برجستگی


    تاول


    جوش


    هیدرآدنیت چرکی (HS)


 

هیدرآدنیت چرکی، آکنه inversa نیز یده می شود. این بیماری یکی از بیماری های مزمن غدد عرق است. ایجاد ضایعاتی جوش مانند در سراسر بدن، از جمله منطقه واژن، از نشانه های این بیماری است. علت این بیماری التهابی نادر، مشخص نیست. برای این بیماری درمان خاصی هم وجود ندارد.


 

زگیل آبکی یک عفونت ویروسی است که می تواند در هر جایی از بدن، از جمله دستگاه تناسلی، جوش ایجاد کند. برای این بیماری همیشه درمانی مورد نیاز نیست. اما می توان آن را با دارو های موضعی یا خوراکی درمان کرد.


 

برای جلوگیری از پخش شدن باکتری، بهتر است که هرگز جوش روی واژن و هر نوع برجستگی در ناحیه تناسلی را نترکانید. از سوی دیگر، این منطقه حساس می تواند به راحتی تحریک شود و ترکاندن این جوش به احتمال زیاد باعث بدتر شدن اوضاع می شود. این جوش ها همان طور که بزرگتر می شوند چرک بیشتری نیز در خود جمع کرده و دردناک تر می شوند. پس درد بعد از چند روز طبیعی است.


 

جوش ناشی از تحریک جزئی ممکن است خود به خود از بین برود. اما اگر جوشتان از بین نرفت و بدتر شد بهتر است به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. داروهای موضعی می توانند جوش واژن ناشی از درماتیت تماسی را درمان کنند. آنتی هیستامین ها نیز آلرژی های شدید را کاهش می دهند. اگر درماتیت تماسی، علت جوش روی واژن شما باشد، باید محرک ها شناخته و از مواجه با آن خودداری کنید.


 

جوش های ناشی از رشد موهای زیر پوستی معمولا به خودی به خود درمان می شود. تشخیص زودهنگام و درمان HS نیز می تواند از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کند. برای زگیل آبکی نیز همیشه درمان نیاز نیست. اگر درمان نیاز باشد داروی ضد ویروس موضعی یا خوراکی تجویز می شود.


 

بعضی برآمدگی ها ممکن است جوش به نظر برسند. در حالی که  کیست، زگیل، یا غده نیز از نظر ظاهری تقریبا شبیه جوش هستند. برخی از بیماری های که منجر به ایجاد این برآمدگی ها می شوند عبارتند از:


 

    کیست بارتولن که معمولا در نزدیکی یک طرف دهانه واژن رخ می دهد. اگر کیست در چند روز درمان نشود و یا دردناک شود، باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. کیست های بزرگ باید برداشته شوند.

    ضایعات تبخال تناسلی می تواند مثل جوش باشد. آنها در اطراف واژن، فرج و مقعد ظاهر می شوند. تبخال تناسلی قابل درمان است.

    زگیل تناسلی را می توان با جوش اشتباه گرفت. زگیل تناسلی مجموعه از برآمدگی های کوچک آبی هستند که توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، یک عفونت منتقله از راه رابطه جنسی (STI)، ایجاد می شود.

    برجستگی ها و پوسته پوسته شدن پوست اطراف ناحیه تناسلی هم گاهی زیر دست شبیه جوش به نظر می رسند.


 

هنگامی که علت این جوش شناسایی شود، برای جلوگیری از ایجاد مجددا آن باید از محرک پرهیز کنید. برای جلوگیری از تحریک ناحیه واژن در آینده اقدامات زیر را انجام دهید:


 

    از لباس زیر تنگ استفاده نکنید. این لباس ها اصطکاک ایجاد می کنند.

    لباس زیر تهیه شده از پنبه و نه از مواد مصنوعی را انتخاب کنید.


    جوش را بیش از حد لمس نکنید.

    از آب بسیار داغ برای شستن خود استفاده نکنید.


    از صابون های معطر استفاده نکنید.

    محصولات بهداشتی که استفاده می کنید را با دیگران به اشتراک نگذارید.

    از آنجا که اصلاح می توانید پوست را تحریک کرده و باعث جوش در اطراف فرج شود، تا مدتی از تیغ استفاده نکنید. شما می توانید موهای زائد بدن خود را با قیچی بردارید. اگر مجبور هستید از تیغ استفاده کنید، آن را مخالف جهت رشد موها روی پوست نکشید.


 

هر گونه برجستگی غیر معمول و یا رشد توده در ناحیه تناسلی، باید توسط پزشک متخصص زنان بررسی شود.

زگیل تناسلی – درمان زگیل تناسلی زنان و مردان

جوش واژن معمولا وضعیت جدی نیست. تراشیدن موی عانه می تواند با آلوده کردن فولیکول های مو، جوش ایجاد کند.همچنین در موارد، جوش های واژن در عرض چند هفته به تنهایی یا با درمان برطرف می شوند.

علت همیشه واضح نیست، اما دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است در ناحیه تناسلی شما وجود داشته باشد. بعضی از آنها شامل:

جوش واژن به احتمال زیاد ناشی از درماتیت تماسی است که واکنش به چیزی است که در تماس با پوست است. درماتیت تماسی اندام های تناسلی ممکن است به علت حساسیت به موارد زیر باشد:

# حمام حباب و صابون، به ویژه اگر عطردار باشند. # دستمال های زنانه، دئودورانتها، لوسیونها، پودرها، یا عطرها # تامپون یا پد های بهداشتی # دوش #  اسپرم ها، کاندوم ها، روان کننده ها، یا محرک های تحریک جنسی #  دارو های موضعی بدون نسخه #  مواد شوینده ى لباس و دستمال های خشک کننده

پوست شما نیز ممکن است با موارد زیر تحریک شود:

# تعریق # ترشحات واژن # ادرار # مایع منی هر گونه تحریک پوست می تواند منجر به ایجاد جوش ها شود.

جوش های ناحیه تناسلی زنان ممکن است به علت عفونت فولیکول مو با باکتری باشد. اصلاح موی عانه یک علت بالقوه فولیکولیت است. وقتی که موها شروع به رشد در خارج از فولیکول می کنند، به سمت پوست حلقه می زنند و باعث تحریک می شوند. در بعضی موارد، مو به داخل پوست باز می گردد.زبری تیغ بر روی پوست حساس همچنین می تواند باعث موارد زیر شود:

# بریدگی توسط تیغ # برجستگی # تاول # جوش

هیدرآدنیت سوپراتیو همچنین به آکنه inversa است که بیماری مزمن غدد عرق است که باعث ایجاد ضایعات جوش مانند در اطراف بدن، از جمله منطقه vul (فرج) میشود. علت این بیماری التهابی نادر روشن نیست. معالجه هایی وجود دارد اما هیچ درمانی ندارد.

یک عفونت ویروسی است که می تواند جوش ها را در هر جایی از بدن، از جمله اندام تناسلی ایجاد کند. درمان همیشه نیاز نیست، اما می تواند با داروهای موضعی یا خوراکی درمان شود. در صورت لزوم، پزشک شما می تواند جوش ها را بردارد.

بهتر است جوش واژن را نترکانید چون می تواند باکتری ها را گسترش دهد و منجر به عفونت شود و این منطقه حساس را تحریک کرده و در نهایت همه چیز خیلی بدتر شود. جوش اگر با چرک پر شود ممکن است بزرگتر شود و با بزرگتر شدن می تواند دردناک باشد. شما نباید هرگز جوش ها را در مجاورت اندام تناسلی دست کاری کنید یا بترکانید. بهتر است جوش ها خود به خود پاره شوند و یا به پزشک خود مراجعه کنید تا جوش را به گونه ای كم کند که از عفونت جلوگیری کند. جوش های ناشی از تحریک جزئی ممکن است خود به خود برطرف شوند. اگر برطرف نشدند یا بدتر شدند، به پزشک خود مراجعه کنید.

داروهای موضعی می توانند جوش واژن ناشی از درماتیت تماسی را درمان کنند و آنتی هیستامین ها آلرژی های شدید را درمان می کنند. اگر درماتیت تماسی دارید، باید علت را تعیین کنید به این ترتیب شما می توانید در آینده از آن اجتناب کنید. برای انجام این کار باید تمام محصولاتی را که در ناحیه تناسلی استفاده می کنید، قطع کنید.سپس، آنها را یک به یک به صورت مجزا استفاده کنید تا متوجه شوید که کدام یک مشکل ایجاد می کند.

جوش های ناشی از موهایی که به داخل پوست برگشته اند معمولا خود به خود برطرف می شوند. تشخیص و درمان اولیه برای HS می تواند از بدتر شدن آن جلوگیری کند. و درمان برای molluscum contagiosum همیشه نیاز نیست. اگر خود به خود برطرف نمی شود، پزشک شما می تواند یک داروی موضعی یا خوراکی تجویز کند. اگر علت جوش واژن را نمی دانید، از داروهای بدون نسخه استفاده نکنید و به پزشک خود مراجعه کنید.

 

بعضی چیزها ظاهرا جوش واژن هستند، اما می توانند کیست ها، زگیل ها یا خال های گوشتی باشند. برخی از این موارد عبارتند از:

کیست بارتولین معمولا در نزدیکی یک طرف ورودی واژن رخ می دهد. اگر کیست در عرض چند روز برطرف نشود و یا دردناک شود، به پزشک خود مراجعه کنید. کیست های بزرگ را می توانید تخلیه کنید.

ضایعات تبخال تناسلی ممکن است شبیه جوش واژن باشد. آنها در اطراف مهبل (واژن)، فرج، و مقعد ظاهر می شوند. تبخال تناسلی می تواند درمان شود.

زگیل تناسلی ممکن است با جوش واژن اشتباه گرفته شود. شما ممکن است یک زگیل یا خوشه ای از زگیل ها را داشته باشید که از طریق ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند، ویروس HPV یک عفونت شایع منتقل شده از راه جنسی (STI) است.

مطلب مرتبط: معاینات و آزمایش های تشخیص زگیل تناسلی

هنگامی که علت را شناسایی کردید، از تماس با مواد محرک جلوگیری کنید. برای کمک به جلوگیری از تحریک ناحیه واژن در آینده:

۱- از پوشیدن لباس های تنگ که می تواند سایش ایجاد کند، اجتناب کنید.

۲- از لباس زیرهایی که از پنبه به جای مواد مصنوعی ساخته شده اند، استفاده کنید.

۳- به جوش ها بیش از حد دست نزنید.

۴- هنگام حمام کردن یا دوش گرفتن از آب بسیار داغ اجتناب کنید.

۵- از حمام حباب و صابون های عطر دار استفاده نکنید.

۶- از دکتر خود بپرسید که کدامیک از محصولات قاعدگی برای استفاده ایمن هستند.

۷- از آنجایی که اصلاح ممکن است پوست را تحریک کند و باعث ایجاد جوش واژن شود، شاید بخواهید از تیغ استفاده نکنید.

۸- شما می توانید موهای ناحیه عانه خود را با قیچی اصلاح کنید.

۹- اگر میخواهید که موهای عانه خود را بتراشید، با زاویه ی موهای خود، در یک شیب رو به پایین بتراشید.

۱۰- اگر هرگونه برجستگی یا رشد غیر معمول در ناحیه تناسلی دارید، به پزشک خود برای تشخیص مراجعه کنید.

دکتر حسین کرمی متخصص اورولوژی ،مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید..

پست قبلی

معاینات و آزمایش های تشخیص زگیل تناسلی

پست بعدی

زگیل مقعدی چیست؟

پاپیلومای انسانی (HPV) و سوالات رایج آن

جوش های واژن + علت ها و راه های درمان آن

خطرات هرپس تناسلی و دهانی برای نوزاد در بارداری و زایمان

هرپس تناسلی چگونه منتقل میشود؟

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی بیماریهای کلیه و مجاری ادراری و عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

مطالب پربازدید

علائم زگیل تناسلی در زنان و مردان+عکس

۱۲ روش موثر در درمان خانگی زگیل تناسلی

چگونه بفهمیم ویروس اچ پی وی (HPV) داریم؟

آیا جوش واژن نشانه یک بیماری خطرناک است؟

خوش آمدید

بازگشت پسورد

رمز عبور برای شما می شود !


بازگشت به
سایت


 

 

 

متاسفانه صفحه مورد
نظر در سایت یافت نشد ،


 

ممکن است نشانی آن
تغییر کرده باشد شما میتوانید عنوان مدنظر را از طریق قسمت ذیل در
لیست محتویات سایت جستجو کنید

 

 



 


 


جستوی  پیشرفته  مطلب مدنظر :



 

 

 

 


تماس با ما : 

روابط عمومی و پشتیبانی پایگاه
اطلاع رسانی تنظیم خانواده


311-78198  
: info@tanzimekhanevadeh.ir

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *