درمان تکرر ادرار در زنان مسن

خواص دارویی و گیاهی

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش وزن زیاد، کمک می کنند. ولی آیا اطلاع دارید که کدام یک بهتر چربی های اضافی شکم را خارج می کنند؟ با عوارض آنها آشنایی دارید؟ آیا میتوان هر دو روش را با هم مورد استفاده قرار داد؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به بررسی دو تکنیک لیپوساکشن و تامی تاک می پردازیم. لیپوساکشن شکم

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست دارند پوست زیبایی داشته باشند. با این حال، زمان می گذرد و ما نمی توانیم علائم پیری را تغییر دهیم. پیری بیش از حد، بر پوست ما تاثیر می گذارد. به عبارت دیگر، هنگامی که وارد روند سالخوردگی خود می شوید، پوست شما به دلیل کاهش تولید کلاژن، انعطاف پذیری خود را از دست خواهد داد.در نتیجه،

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم های دردناکی روی سطح معده وجود دارند و می توانند تاثیر بدی بر روی معده و روده کوچک شما داشته باشند. این مشکل به دلیل عدم تعادل آنزیم های گوارشی اتفاق می افتد. این ضایعات زمانی رخ می دهد که پوشش معده، دوازدهه و بافت زیرین، بدون محافظ باقی می مانند. زخم معده چهار برابر از

نوتروپنی چیست؟ در مورد این عارضه چقدر اطلاعات دارید؟ آیا نوتروپنی نوعی بیماری محسوب می شود یا فقط شرایطی است که می تواند باعث بروز بیماری شود؟ علائم نوتروپنی چیست و چگونه باعث بروز مشکل می شود؟ آیا می دانید چگونه میتوان از این عارضه پیشگیری کرد و یا آن را تشخیص داد؟ در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام می خواهیم به بررسی نوتروپنی بپردازیم. نوتروپنی چیست؟ نوتروپنی زمانی رخ می ‌دهد که تعداد نوتروفیل بسیار کمی دارید. نوتروفیل نوعی سلول‌ خونی

آدرال معمولاً برای درمان ADHD  و نارکولپسی یا حمله خواب استفاده می گردد. در بعضی موارد، این دارو ممکن است برای زنان شیرده نیز تجویز شده باشد. اما آیا مصرف این دارو در این دوران ایمن است؟ در این بخش از داروهای دکتر سلام به بررسی این دارو پرداخته و پاسخ همه سوالات در مورد نحوه مصرف آدرال، مصرف آن در دوران شیردهی و اینکه آیا عوارض خاصی بر نوزاد دارد یا ایمن است، صحبت خواهیم کرد. آدرال چیست؟ آدرال یک ترکیبی از دو داروی درمان تکرر ادرار در زنان مسن

آیا به دنبال سفت شدن پوست خود هستید؟ آیا از افتادگی و شل شدن پوست صورت و گردن خود خسته شده اید؟ می دانید که سفت شدن پوست

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم

روغن سیاه دانه از دانه های این گیاه پرخاصیت که با های گوناگونی مثل سیاه تخمه، سنوخ سیاه، شونیز، کمون هندی و شناخته می شود، بدست می

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

 


ادامه امروز »

9 دلیل که چرا تبلیغات آنلاین برای کسب و کار شما ضروری است!

هر جمعه یک “اوریگامی” یاد بگیرید(اسکلت ویژه هالووین)

درمان تکرر ادرار در زنان مسن


چطور کمتر فحش بدیم؟!


هر جمعه یک “اوریگامی” یاد بگیرید(بوقلمون)


چند کاربرد باحال بطری پلاستیکی!


هر جمعه یک “اوریگامی” یاد بگیرید(خرگوش)

تکرر ادرار به معنای کم شدن فاصله طبیعی بین هر احساس دفع ادرار است (فوریت ادراری).

مردم متوجه پلیوریا می شوند زیرا این امر موجب می گردد تا شب ها برای دفع ادرار برخیزند (نوکتوریا).

هم چنین در صورتیکه قبل از خواب، مقدار زیادی مایعات بنوشید، حتی اگر از مایع دریافتی روزانه تان نباشد، ممکن است دچار شوید.

بعضی از دلایل پر ادراری با تکرر ادرار متفاوتند. هرچند چون افرادی که دچار افزایش حجم ادرار می شوند نیاز دارند تا مکررا ادرار کنند، این دو نشانه اغلب با هم در نظر گرفته می شوند.

شایع ترین دلایل تکرر ادرار

1- عفونت مثانه (شایع بین زنان و کودکان)

2- بی اختیاری ادرار

3- التهاب غیر سرطانی غده پروستات (هیپرپلازی خوش خیم پروستات-شایع در مردان بالای 5 سال)

4- سنگ مثانه

1- دیابت کنترل نشده (شایع ترین)

2- نوشیدن بیش از حد مایعات

3- دیابت قندی

4- مصرف قرص های ادرارآور و یا مواد حوی الکل و کافئین

دیابت قندی به علت مشکلی که در هورمون ضدافسردگی (وازوپرانسین) ایجاد می کند موجب به پلیوریا می شود.هورمون ضد افسردگی در جذب دو باره مایعات به کلیه ها کمک می کند. اگر مقدار کمی از این هورمون ترشح شود (دیابت بی مزه مرکزی) و یا اگر کلیه ها قادر به پاسخگویی نباشند(دیابت بی مزه نوروژنیک) فرد دچار پرادراری می شود.

افراد با اختلالات کلیوی خاص (مانند نفریت بینا بینی و یا تخریب های کلیوی ناشی از کم خونی سلول های خلقی) نیز ممکن است دچار پر ادراری شوند زیرا این اختلالات حجم مایعی را که توسط کلیه ها بازجذب می شوند را کاهش می دهد.

اغلب افراد از بحث پیرامون مشکلات ادراری با پزشک خود، واهمه دارند. اما چون بعضی از دلایل اختلال که موجب پر ادراری می باشند به شدت جدی هستند، افراد مبتلا به این مشکل باید توسط پزشک معاینه و ارزیابی گردنند.

اطلاعات زیر به شما کمک می کند تا در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنید.

شرایط و علائم خاصی در افراد دچار به پر ادراری وجود دارد که شامل موارد زیر می باشند:

1- ضعف پاها

2- تب و پشت درد

3- حمله غیر منتظره حین سال های ابتدایی زندگی

4- عرق ریزی شبانه، سرفه، کاهش وزن به خصوص در افراد با سابقه مصرف دخانیات

5- اختلال در سلامت روانی

افرادی که دچار ضعف پاها هستند باید سریعا به بیمارستان مراجعه کنند زیرا ممکن است دچار اختلال نخاعی شده باشند.افراد با علائم تب و کمر درد ممکن است دچار عفونت کلیوی باشند و باید کمتر از یک روز به پزشک مراجعه کنند.افراد با علائم دیگر طی 1 و یا 2 روز و افراد بدون هیچ علائمی باید طی چند روز تا یک هفته به پزشک مراجعه کنند. همچنین افراد با بیماری بدون علائم می توانند از زمان گفته شده صبر کنند تا طی زمان نشانه ها ظاهر شوند.

ابتدا پزشک از شما درباره سابقه مصرف دارو و علائم بیماری سوال می پرسد و سپس شما را معاینه می کند.

آنچه پزشک در حین معاینه جسمانی می‌یابد باعث می شود تا علت پر ادراری و روش درمان آن را پیدا کند.

 معمولاً پزشک در مورد موارد زیر سوال می پرسد

1- مقدار مایع نوشیده شده و ادرار شده که مشخص می کنند آیا مشکل شما تکرر ادرار و یا پلیوریاست.

2- مدت زمانی که از ظهور نشانه ها گذشته است.

3- آیا مشکل ادراری دیگری دارید.

4- آیا از مواد ادرار آور مثل نوشیدنی های حاوی کافئین استفاده می کنید.درمان تکرر ادرار در زنان مسن

بعضی از یافته های به دست آمده می تواند سرنخی بر علت پر ادراری باشد.درد و یا سوزش هنگام ادرار، کمردرد و همچنین پهلو درد ممکن است از نشانه های عفونت باشند.فردی که مقدار زیادی مایعات حاوی کافئین می نوشد و یا به تازگی درمان با داروهای ادرار آور را شروع کرده است، ممکن است مبتلا به پر ادراری شود.مردانی که مشکلات ادراری دیگر مثل سختی در شروع ادرار کردن، ضعف در جریان ادراری و چکیدن ادرار دارند ممکن است دچار اختلال پروستات باشد.

بعضی از یافته ‌های دیگر می توانند سرنخی بر علت پلیوریا باشند؛ برای مثال پلیوریایی که در چند سال اولیه زندگی ظاهر شود احتمالا به علت اختلالات ارثی مانند دیابت بی مزه مرکزی و یا نوروژنیک یا دیابت نوع اول رخ داده است.در بانوان معاینه جسمانی معمولاً شامل معاینه لگنی و نمونه برداری از ترشحات واژنی می باشد تا در صورت وجود بیماری های جنسی سرایت شده،تشخیص داده شوند.در مردان آلت تناسلی برای وجود ترشحات چک می شود سپس پزشک یک آزمایش رکتال دیجیتالی برای معاینه پروستات انجام می دهد.

اختلالاتی که موجب تشدد ادرار می گردنند

1- سیستیت (عفونت مثانه)

شایع در بانوان و دختران

احساس نیاز مبرم به ادرار کردن در فواصل کوتاه

گاها همراه با تب و احساس درد  در ناحیه پایین کمر و پهلو ها

گاها ادرار همراه با خون و بوی زننده

آزمایش ادرار و کشت میکروبی ادرار

2- بارداری

عموما در چند ماه آخر وضع حمل

معاینه توسط پزشک و بعضا تست ادرار(به منظور یافتن عفونت مثانه)

3- بزرگ شدن پروستات(خوش خیم و یا سرطانی)

عموما در مردان بالای 5 سال

بدتر شدن تدریجی علائم ادراری مثل سختی در شروع عمل ادرار کردن،جریان ضعیف ادرار،چکیدن قطرات انتهایی ادرار و احساس تخلیه نشدن کامل ادرار

تست خون به منظور اندازه گیری میزان PSA

در صورت بالا بودن میزان PSA، نمونه برداری از پروستات

گاها سونوگرافی

4- التهاب مثانه ای (ناشی ازتخریب مثانه توسط پرتو درمانی)

بی حسی و ضعف پاها

نگه داشتن ادرار و یا بی اختیاری ادرار و مدفوع

گاها همراه با یک جراحت مشهود

MRI ستون فقرات

5- سنگ حالب (که مانع از بستن مجاری ادرار نشود)

درد های فشرده در قسمت پایینی کمر و پهلو ها، و یا دردهای متناوب در کشاله ران

تست ادرار

سونوگرافی و یا سی تی اسکن کلیه ها، مثانه و حالب

6- موادی مانند کافئین، الکل و دیورتیک ها (ادرارآور ها) که موجب تشدید ادرار می گردنند

در افرادی که بلافاصله پس از مصرف کافئین و الکل نیاز به ادرار کردن پیدا می کنند و یا کسانیکه به تازگی استفاده از داروهای دیورتیک را شروع کرده اند

تنها معاینه توسط پزشک

7- بی اختیاری ادرار

ریزش غیرعمد ادرار به هنگام خم شدن، سرفه و عطسه کردن و یا بلند کردن اجسام (بی اختیاری استرسی)

اندازه گیری تغییرات در فشار و مقدار ادرار در مثانه، پس از ورود آب به مثانه (نوار مثانه یا سیستومتری)

1- دیابت شیرین کنترل نشده

تشنگی مفرط

شلیع در کودکان

گاها در بزرگ سالانی که در حال حاضر دیابت نوع 2 نیز دارند

اندازه گیری میزان قند خون

2- دیابت بی مزه مرکزی

تشنگی شدید که ممکن است ناگهانی و یا تدریجی باشد

گاها در افرادی که جراحت مغزی و یا عمل مغزی داشتند

تست خون و مثانه، قبل و بعد از محرومیت از آب و سپس تجویز هورمون ضد ادراری (تست محرومیت از آب)

گاها انجام تست خون برای اندازه گیری میزان هورمون ضدآبی

3- دیابت بی مزه نوروژنیک

تشنگی تدریجی

در افراد با اختلالاتی که بر کلیه ها اثر می گذارند (مثل سندروم اسجوگرن، بیماری سلول داسی شکل، سرطان، آمیلوئیدوز، سارکوئیدوز، پرکاری پاراتیروئید و)

و یا داروهایی که بر روی کلیه ها تأثیر می گذارند (معمولا لیتیوم، سیدوفوویر، فوسکارنت و یا ایفوسفامید)

تست خون و مثانه

گاها تست محرومیت از آب

4- استفاده از ادرار آورها

در افراد سالمی که از داروهای ادرار آور استفاده می کنند

افرادی که مخفیانه از دیوریک ها استفاده می کنید(برای مثال ورزشکارانی رقابتی و یا افرادی که سعی بر کاهش وزن دارند)

معمولا معاینه پزشک

5- نوشیدن بیش از حد مایعات اغلب به علت اختلال سلامت ذهنی

 الف- گاها افرادی که سابقه اختلال سلامت روان دارند

ب- تست های مشابه با دیابت بی مزه مرکزی

پزشکان اغلب آزمایش ادرار و تست کشت ادرار را روی اکثر بیماران انجام می دهند.

احتیاح به انجام آزمایشات دیگر بستگی به نتیجه تست جسمانی و سابقه افراد دارد.

اگر پزشک مطمئن نباشد که بیمار بیش از اندازه ادرار می کند مقدار ادرار را در 24 ساعت جمع آوری و اندازه گیری می کند.

در صورتی که بیمار واقعا به پلیوریا یا پرادراری مبتلا باشد، پزشک مقدار گلوکز خون را اندازه می گیرد. اگر دیابت شیرین و یا دلیل دیگری چون آب اضافی درون وریدی عامل پرادراری نباشد، انجام آزمایشات دیگر ضروریست.

سطوح الکترولیت ها و غلظت نمک های خاص (اسمولاریسم) در خون، ادرار یا هر دو، اغلب پس از آنکه فرد برای مدت زمانی محرومیت از آب کشید و هورمون ضد ادراری دریافت کرد، اندازه گیری می شود.

بهترین راه درمان پر ادراری، درمان اختلالات اساسی است.

به عنوان مثال، دیابت شیرین با رژیم غذایی و تمرین ورزشی به علاوه تزریق انسولین و یا داروهای گرفته شده از طریق دهان درمان می شود.

در برخی موارد، بیماران می توانند با کاهش مصرف قهوه یا الکل، ادرار بیش از حد را کاهش دهند. پزشکان همچنین ممکن است دوز دیورتیک را تنظیم کنند تا باعث ادرار بیش از حد نشود.

مردان مسن معمولا به علت بزرگ شدن پروستات ناشی از افزایش سن، ادرار می کنند.

در زنان مسن نیز به علت هایی نظیر تضعیف بافت های محافظ لگنی، پس از زایمان و کاهش استروژن بعد از یائسگی، پر ادراری شایع است.

در مردان و زنان مسن احتمال مصرف داروهای حاوی دیورتیک است، بنابراین این داروها ممکن است باعث ادرار بیش از حد شود. افراد سالمند مبتلا به پر ادراری اغلب نیاز به ادرار کردن در شب دارند (نوکتوریا).

نوکتوریا می تواند سبب مشکلات خواب شود. همچنین اگر فرد در حال عجله برای رسیدن به دسشویی باشد و مسیر به خوبی روشن نباشد می تواند سبب افتادن او شود،.

1- عفونت دستگاه ادراری شایع ترین علت پر ادراری در کودکان و زنان است.

2- دیابت شیرین کنترل نشده شايع ترين علت پليوريا است.

3- هیپرپلازی خوش خیم پروستات یک علت شایع در مردان بالای 5 سال است.

4- مصرف بیش از حد کافئین می تواند باعث ایجاد ادرار در تمامی افراد شود.

منبع: merckmanuals

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.


علت پایین بودن مینیمم فشار خون چیست؟


علت ترش شدن دهان چیست؟


علت سرگیجه ناگهانی چیست؟


آب اکسیژنه چیست؟


علت پایین آمدن سطح هوشیاری چیست؟


فواید و مضرات تماشای تلویزیون


علایم ایدز در مردان


برای ضعف بدن چه بخوریم؟


مضرات الکترو اسموک ، دستگاه ترک سیگار


خواص جوانه گندم


چرا باید روزمان را با زنجبیل شروع کنیم؟


4 درمان خوشمزه سرماخوردگی!


خانوم های سحر خیز افسرده نمیشوند !


9عادت آدم های خیلی خیلی سالم!


چرا همیشه سردتان است؟


هفت دلیل اصلی یبوست!


اینفوگرافی/ ۱۰ راه ساده برای درمان گلودرد

1 روش خانگی و موثر برای از بین بردن زگیل های پوستی


چرا باید روزمان را با زنجبیل شروع کنیم؟


خواص انگور


خواص زغال اخته


خواص زعفران


خواص رزماری


خواص شگفت‌انگیز دانه‌ی چلغوز


مصرف روزانه ی عسل چه فوایدی برای بدن دارد؟


چگونه به طور طبیعی لبانی صورتی داشته باشیم؟

1 روش خانگی و موثر برای از بین بردن زگیل های پوستی

امواج وای‌فای بر عملکرد مغز چه تاثیری دارد؟


چاره طب سنتی برای گرمازدگی

رابطه جنسی برای مبتلایان به دیابت چگونه است؟

مراقبت و بهبود بینایی بدون استفاده از لیزر و عینک


لوسمی سرطان خون قابل درمان است


درمان عفونت گوش باروش های خانگی


علت بروز آلرژی و درمان آن

 

1 تبلیغ خلاقانه +عکس


مشاهده

تصاویر روز 1397/7/29


مشاهده

حیوانات هم عاشق می شوند+عکس


مشاهده

copyright © 215 – 218 Mashrooh

. استفاده از مطالب سايت مشروح فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *