درمان تورم غدد لنفاوی با گیاهان دارویی

خواص دارویی و گیاهی

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز چشمان خود را در معرض فشار و استرس زیادی قرار می دهیم. ما در پایان هر روز کاری و گذراندن  8-9 ساعت در مقابل صفحه نمایش کامپیوتر یا لپ تاپ، در زمان برگشت به خانه نیز شروع به بازی در تلفن های همراه خود می کنیم و پس از آن نیز شروع بروز رسانی رسانه های اجتماعی

مکمل تائورین چیست؟ در مورد این مکمل غذایی و ورزشی چه می دانید؟ آیا استفاده از مکمل تائورین  الزامی و ضروری است؟ تائورین یک آمینو اسید است که در بدن شما یافت می ‌شود. وجود آن در فرآیند های متابولیکی، حیاتی است و برخلاف اکثر آمینو اسیدها، تائورین برای ساخت پروتئین ‌ها استفاده نمی ‌شود و نقش کاملا متفاوتی دارد. اگر می خواهید در مورد عملکرد این مکمل غذایی و نحوه مصرف آن بدانید این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام را مطالعه

دیسپورت یک محصول تزریقی است که عمدتا در درمان چین و چروک به کار می ‌رود؛ این محصول برای درمان بیماری ‌های خاص نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. زمانی که برای اهداف آرایشی به کار می ‌رود، با فلج کردن موقتی عضلات صورت که باعث ایجاد خطوط اخم می‌ شوند، کار می‌کند. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام به بررسی دیسپورت می پردازیم. شاید برایتان جالب باشد به تفاوت ها و شباهت های بین دیسپورت و بوتاکس پی ببرید. دیسپورت چیست؟ دسپورت

عارضه جلو آمدگی فک بالا یا دندان گرازی، همتراز نبودن دندان های بالایی و پایینی است که سبب جلو آمدن دندان های فوقانی می شود. این مشکل می تواند با کوچکتر کردن چانه و گردتر کردن صورت، سبب تغییر شکل کل صورت شود. جراحی اورتوگناستیک (اصلاح صورت) سبب بهبود چشمگیر فرم فک و دندان ها، اما با هزینه های بالا می شود. در این مقاله از بخش دندان پزشکی دکتر سلام به بررسی جلوتر بودن فک بالا می پردازیم. راه های زیادی برای اصلاح جلو درمان تورم غدد لنفاوی با گیاهان دارویی

اولین تولد کودک شما نزدیک است. او تقریبا یک کودک نوپا است و اینکه آیا او شروع به راه رفتن کرده‌ است یا خیر، مهم نیست و قطعا

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز

مکمل تائورین چیست؟ در مورد این مکمل غذایی و ورزشی چه می دانید؟ آیا استفاده از مکمل تائورین  الزامی و ضروری است؟ تائورین یک آمینو اسید است که

با فواید ویتامین B12 آشنایی دارید؟ آیا می دانید چه تاثیراتی بر روی عملکرد بدنتان می گذارد؟ ویتامین B12، که به عنوان کبالامین نیز شناخته می شود، یک

تغذیه پرندگان می تواند با دادن چند جایزه سالم تر شود. به اشتراک گذاشتن یک وعده غذایی با پرنده تان می تواند تجربه ای فوق العاده باشد، اما

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

درمان تورم غدد لنفاوی با گیاهان دارویی

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

آکاایران,روزه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی

186

طب سنتی

تورم غدد لنفاوی زیر گلو ، ران ها و زیربغل یا بخش های دیگری که قرار دارند به دلیل عفونت ایجاد می شود با درمان های سنتی و گیاهی رفع می شوند.
1 نسخه خانگی برای درمان ورم غدد لنفاوی

غده لنفاوی عضو تخم مرغ شکل است که در بدن وجود دارد ، وظیفه آن تولید گویچه های سفید خون است که از بدن در مقابل میکرو ارگانیزم دفاع می کند که این کار را با تصفیه مایع لنفاوی انجام میدهد و سپس با کمک سلول ها ی سفیدخونی باکتریهای وویروس ها را از بین می برد از این رو غدد لنفاوی بخش مهم سیستم ایمنی بدن هستند و تعداد غدد لنفاوی از هر شخص به شخص دیگر متفاوت است وتقریبا تعداد آن از 5 تا 7 متغیر است.تورم غدد لنفاوی
علت تورم غدد لنفاوی چیست؟

ویروس ها ،باکتری ها و سلول های غیر عادی یا بیماری ها را که از کانال لنف عبور می کند غدد را مسدود میکنند به این دلیل وقتی شخصی از بیماری یا عفونت رنج می برد در واقع غدد لنفاوی باکتریها و ویروسها را جمع کرده اند که باعث تورم غدد میشود.
محل تورم غدد لنفاوی اغلب کجای بدن است؟

غدد لنفاوی در بدن زیر پوست است مثل زیر بغل کنار گردن کشاله ران زیرفک بالای ترقوه جای دارد غده زیر به عنوان غده زیر بغلی شناخته می شود آسیب و عفونت دست علت تورم این غده است خارشی هم که بر اثر تیغ زدن زیر بغل ایجاد میشود ممکن است موجب تورم غدد زیر بغل باشد که در موارد نادری ممکن است باعث سرطان سینه یا غددمرکب از لنف شود .درمان تورم غدد لنفاوی با گیاهان دارویی

تورم غدد لنفاوی در ران ها

تعدادی از غدد لنفاوی در کشاله ران قرار دارد ، این غدد زمانی که دستگاه تناسلی ،کشاله ران ،پا و انگشت عفونت و آسیب می بینند متورم می شود.
انواع مختلف سرطان موجب تورم این ناحیه می شود.
عفونت و تومور در کبد سینه شکم گردن باعث تورم غدد لنفاوی میشود.
چگونه تورم غدد لنفاوی را درمان کنیم غدد لنفاوی متورم معمولا بدون هیچ درمانی کوچک تر میشود اگرچه پزشک پیشنهاده کنترل را میدهد
اگرغدددر اثر عفونت متورم شوند باید داروی آنتی بیوتیکی و ضد ویروسی برای مقابله با ویروس مصرف شود در موارد که علت تورم سرطان باشد باید غدد درمان شود تا به اندازه طبیعی باز گردد
اگرچه آنتی بیوتیک و ضد ویروس ها عفونت و اندازه غدد لنفاوی را کاهش میدهند اما ممکن است حدود چهار هفته زمان ببرد
انواع مختلف نسخه های خانگی موثر و بدون عوارض برای درمان تورم غدد لنفاوی وجود دارد که در این بخش از نمناک برایتان خواهیم گفت.
درمان تورم غدد لنفاوی کمپرس آب گرم

کمپرس آب گرم نسخه قدیمی برای کاهش تورم غدد است وقتی کمپرس آب گرم را روی موضع قرار دهید ،دما باعث جریان خون می شود که درد و تورم را کاهش می دهد .مطالعات نشان داده بین گرما و عدم فعالیت ویروسها ارتباط وجود دارد ؛دستمالی را در آب گرم خیس کنید و آب اضافی آن را بگیرید و ده دقیقه روی موضع بگذارید این کار را چند بار در روز انجام دهید یا اینکه روزانه چند بار موضع را با آب گرم بشویید تا تورم از بین رود.
ماساژ برای درمان تورم غدد لنفاوی

یکی دیگر از نسخه های طبیعی ماساژ غدد لنفاوی یا اطراف آن است ، ماساژ خوب غددرا تحریک می کند و ناخالصی هایی که در آن جمع شده را بیرون میریزد بدین وسیله کمک می کند تا تورم کاهش یابد.
برای کاهش تورم غدد لنفاوی بخش مورد نظر را با نوک انگشتان به مدت 5 دقیقه به آرامی ماساژ دهید، این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید.
آب و نمک نسخه قدیمی برای درمان تورم غدد لنفاوی

افرادی که از تورم غدد گردن که ناشی از سرماخوردگی و گلودرد است رنج می برند قرقره کردن آب و نمک درمان موثری است ،نمک منیزیم یا نمک دریا خاصیت ضد التهابی و درمان بخشی بسیار عالی دارد. برای این کار در یک فنجان آب گرم نصف قاشق نمک بریزید و خوب ترکیب کنید این مخلوط را خوب قرقره و 2 تا 3 بار در روز این کار را تکرار کنید.
سیر درمان گیاهی و سریع تورم غدد لنفاوی

سیر از دیرباز جزء داروهای گیاهی بوده است، مطالعات نشان داده سیر خاصیت آنتی باکتریایی و آنتی اکسیدانی ضد دیابتی و از لخته شدن خون جلوگیری میکند بدون شک این ویژگی سیر تورم غدد لنفاوی را کاهش میدهد.
برای درمان تورم این غدد با سیر دو یا سه بوته سیر خام را در هفته مصرف کنید.
تورم غدد لنفاوی
سیر , عسل و زردچوبه نسخه گیاهی درمان تورم غدد لنفاوی

درمان و رفع تورم غدد لنفاوی با سرکه سیب

یکی دیگر از داروهای طبیعی درمان تورم سرکه سیب باور کنید که واقعا خاصیت درمانی شگفت انگیزی دارد ،سرکه محیط الکلی ایجاد میکند و همچنین پ هاش بدن را درسطح بالایی حفظ می کند. مطالعات نشان داده سرکه خاصیت پاک کنندگی دارد وسطح آنزیم و ویتامین در بدن را بالا میبرد البته خاصیت آنتی باکتریایی و آنتی اکسیدانی ان باعث درمان عفونت ها میشود.
برای درمان تورم غدد لنفاوی باید :
1فنجان سرکه را با یک فنجان آب ترکیب و دستمالی را در آن خیس کنید و روی موضع بمالید بعد از 5 دقیقه با آب گرم بشویید و خشک کنید اینکار را حداقل دو بار در روز انجام دهید.
عسل هم تورم غدد لنفاوی را درمان می کند

عسل خاصیت درمانی عجیبی دارد وخاصیت ضدالتهابی آن به کاهش درد و تورم کمک می کند.
نسخه درمان تورم غدد لنفاوی با عسل و آبلیمو

یک فنجان آب را با2ق عسل و مقداری آب لیمو ترکیب و یک هفته هر روز بنوشید
همچنین می توانید 15 دقیقه عسل را روی موضع بمالیدو با آب گرم بشویید این کار را سه بار در روز انجام دهید.
زردچوبه ادویه ای برای درمان تورم غدد لنفاوی

یکی دیگر از داروهای گیاهی زردچوبه است که غنی از آنتی اکسیدان و تاثیر ضد التهابی دارد.
1ق زردچوبه با مقداری عسل ترکیب و روی موضع بمالیدو دقیقه بعد با آب گرم بشویید اینکار را دو بار در روز انجام دهید.
درمان سریع و راحت تورم غدد لنفاوی با روغن نعنا

بعضی افراد که نعناع رامی جوند می دانند دهان را خنک میکنند ، نعناع نه تنها دهان بلکه پوست را هم خنک میکند .مالیدن روغن نعناع روی موضع باعث می شود جریان خون بالا برود .،عناع خاصیت مسکنی دارد و حاوی مواد معدنی مثل منگنز کلسیم ویتامین آ ث منیزیم است.
برای درمان تورم غدد لنفاوی چند قطره از این روغن را روی موضع بمالید و 5 دقیقه به آرامی ماساژ دهید این کار را دو بار در روز انجام دهید.
برگهای ملوین تورم غدد لنفاوی را درمان می کند

ملیون چینی توانایی بالا بردن عملکرد سیستم ایمنی و کبد را دارد و به عنوان داروی مبارزه با دیابت ،خستگی و استرس استفاده می شود . استفاده از دمنوش این برگها در طب قدیمی چینی به عنوان داروی رفع تورم غدد لنفاوی مورد استفاده قرار می گرفته است.

درمان تورم غدد لنفاوی با گیاهان دارویی

عسل و لیمو هر دو از خواص ضد ویروسی سود می برند آنچه عسل را

خوردن دانه کاج اشتها را کم می کند میوه درخت کاج قهوه ای رنگ، خشک

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

مشکل غدد لنفاوی – استاد عباس تبریزیان (پدر طب اسلامی)/ جلوگیری از بازگشت مجدد بیماری مشکل غدد لنفاوی ، خواص گوشت قرمز سالم گوسفند – استاد عباس تبریزیان (پدر طب اسلامی)

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

 

To

magiran.com

Please wait a
moment

 

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *