درمان برای آبریزش بینی کودکان

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

آبریزش بینی مشکل متداول و آزاردهنده‌ای است. این امر به دنبال افزایش مخاط در سینوس و حفره‌ی بینی اتفاق می‌افتد. افزایش تولید مخاط پاسخ بدن به ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا، محرک‌ها و عوامل حساسیت‌زای بیرونی است. سرماخوردگی، واکنش‌های آلرژیک، عفونت سینوسی و تغییرات ناگهانی دمای محیط شایع‌ترین علل آبریزش بینی هستند. اگر درمان آبریزش بینی به موقع انجام نشود، می‌تواند باعث ایجاد سرفه، گوش‌درد، و سردرد شود و مشکلاتی را برای فرد به‌وجود آورد.

درمان برای آبریزش بینی کودکان

برای درمان آبریزش بینی داروهای بسیاری وجود دارند؛ ولی مشکل این داروها عوارض جانبی‌شان مانند خواب‌آلودگی است. برای درمان آبریزش بینی درمان‌های ساده‌ی خانگی نیز وجود دارند. این درمان‌ها به سرعت و بدون عوارض جانبی، آبریزش بینی را کم می‌کنند و باعث کاهش ناراحتی فرد می‌شوند. در ادامه ۱۰ روش مناسب برای درمان آبریزش بینی را به شما معرفی خواهیم کرد.

آب‌نمک بهترین درمان خانگی برای آبریزش بینی است. آب‌نمک به خروج آسان‌تر مخاط و زدودن حفره‌ی بینی از محرک‌ها کمک می‌کند.

مراحل زیر را دنبال کنید تا با این روش بهتر آشنا شوید:

بخور درمان خانگی مناسبی برای حل مشکل آبریزش بینی محسوب می‌شود. این کار باعث زدودن مخاط اضافی می‌شود و در نتیجه از آبریزش بینی و عطسه‌ها می‌کاهد.

روغن خردل با داشتن خواص آنتی‌بیوتیکی، ضدویروسی و ضدالتهابی می‌تواند آبریزش بینی را تا حد زیادی کاهش دهد.

همچنین روغن خردل خوراکی است. لذا می‌توانید از آن برای پخت و پز نیز استفاده کنید.

زردچوبه دوای بسیاری از دردها از جمله آبریزش بینی است. این گیاه خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی، ضدمیکروبی و ضدویروسی دارد. به واسطه‌ی داشتن همین ویژگی‌ها زردچوبه علاوه بر درمان سرماخوردگی، در درمان آبریزش بینی نیز مؤثر است.

از مهم‌ترین خواص زنجبیل می‌توان به قابلیت آنتی‌اکسیدانی، ضدویروسی، ضدسمی و ضدقارچی اشاره کرد که به درمان آبریزش بینی کمک می‌کند.

سیر خاصیت ضدمیکروبی و ضدعفونی‌کنندگی بالایی دارد. این خواص سیر را به دارویی فوق‌العاده برای درمان آبریزش بینی تبدیل کرده است.

روغن اکالیپتوس خاصیت ضداحتقان دارد و می‌تواند در درمان آبریزش بینی مؤثر باشد.

خواص عسل در این راه به شما کمک می‌کند. عسل خاصیت ضدمیکروبی و ضدویروسی دارد و می‌تواند در کاهش آبریزش بینی مؤثر باشد.

ریحان با داشتن خاصیت ضدمیکروبی، ضدقارچی، ضدویروسی و گرم کردن بدن‌تان، به کاهش آبریزش بینی کمک می‌کند.

فلفل هندی (فلفل قرمز) مانند داروی ضدحساسیت عمل می‌کند. این ماده با خاصیت ضداحتقان خود در درمان آبریزش بینی مؤثر است. فلفل هندی به تخلیه‌ی ترشحات بینی‌ کمک می‌کند. به این ترتیب عواملی که باعث آبریزش بوده‌اند، از بینی‌ خارج شده و از انسداد بینی نیز جلوگیری می‌شود.

همچنین فلفل هندی با افزایش جریان خون به گرم کردن بدن‌ کمک می‌کند. بهتر است زمانی که مشکل آبریزش بینی دارید، مقدار بیشتری فلفل هندی در غذایتان بریزید.

برگرفته از: top1homeremedies

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

درمان برای آبریزش بینی کودکان

با سلام از نشر این داروهای گیاهی که برای سرماخوردگی واب ریزش بینی توضیح دادید خیلی خوب بود وزحمت کشیدید ممنونم عالیه عالی و از همه.ی کاربران این سایت خوب متشکریم

سلام علیکم بدینوسیله از مدیران و مسئولین و دست اندر کاران این سایت بینظیروعلمی نهایت سپاسگزاری را دارم که عبادت بجز خدمت خلق نیست در پناه خداوند توانا پیروز و .

متشکر از نظرتون دوست عزیز. از رضایت شما از سایتمون خوشحالیم

سلامتی

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری


علت درد بیضه؛ علائم، تشخیص و درمان آن

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟


کاهش اسید معده با ۱۳ روش خانگی

علت اسهال خونی؛ علائم و روش‌های درمان آن

آنتی هیستامین؛ انواع، موارد استفاده و عوارض آن

مدل یادگیری گنیه؛ چطور فرایند آموزش را جذاب کنیم؟

کافه های تهران؛ ۱۰ کافه دنج در نقاط مختلف پایتخت

لامپ رشد گیاه؛ انواع آن و تأثیری که بر رشد گیاه دارد

کتاب جنایت و مکافات؛ اثر بی‌نظیر و ماندگار نویسنده پرآوازه روسی


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان


بهترین کشورها برای زندگی در سال ۲۰۱۹

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

باید بدانید که سرماخوردگی تنها دلیل آبریزش بینی در کودکان نیست. به دلیل کوچک بودن بینی و فضای داخل آن، گرفتگی و آبریزش بینی در کودکان بسیار متداول‌تر از بزرگسالان است. در هوای سرد زمستان، بینی کودک برای حفاظت از خود مخاط بیشتری تولید می‌کند. به این ترتیب می‌تواند رطوبتش را حفظ کرده و خود را پاکسازی کند. والدین در این شرایط تنها شاهد آبریزش بینی کودک هستند و اولین حدس آن‌ها سرماخوردگی است.

سرماخوردگی، سرفه و آنفلوانزا شایع‌ترین دلایل آبریزش بینی هستند. در این بیماری‌ها در اثر ویروسی شدن قسمت فوقانی دستگاه تنفسی شامل دهان، بینی، سینوس‌ها و گلو، عفونت ایجاد می‌شود. عفونت باعث بروز التهاب و ناراحتی در مجاری تنفسی می‌شود. علت این التهاب مبارزه سیستم ایمنی بدن علیه ویروس‌هاست. این التهاب تورم در سینوس‌ها، افزایش تولید مخاط و گرفتگی و آبریزش بینی را به دنبال دارد. در صورت رفع عفونت توسط سیستم ایمنی بدن، این علائم نیز از بین می‌روند.

ترشحات شفاف، تورم غشای مخاطی بینی و عطسه در کودکان از نشانه‌های حساسیت فصلی هستند. حساسیت فصلی یا تب یونجه در اثر یک عامل حساسیت‌زا یا آلرژن ایجاد می‌شود. آلرژن می‌تواند یونجه یا دیگر گیاهان گرده‌افشان باشد. تب یونجه برخلاف اسم آن هیچ ارتباطی با تب ندارد و تنها قسمت‌های فوقانی مجاری تنفسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در موارد شدید، اسپری بینی کرومولین یا اسپری کورتیکواستروئید تجویز می‌شود. شات‌های آلرژی نیز می‌تواند برای ایجاد ایمنی علیه آلرژن استفاده شود. منظور از شات آلرژی، تزریق مقادیر کمی از آلرژن به بدن برای تحریک سیستم ایمنی و افزایش مقاومت آن است.

بهترین دفاع علیه تب یونجه، دور نگه داشتن کودک از آلرژن‌هایی است که موجب واکنش‌های آلرژیک می‌شوند. برای مثال باید کودک در اتاقی با پنجره‌های بسته و سیستم تهویه روشن بخوابد.

درمان برای آبریزش بینی کودکان

اگر آبریزش بینی ناشی از سرماخوردگی، سرفه یا آنفلوانزا باشد می‌توان با بخور دادن و شستشوی بینی با آب نمک به طور موقت گرفتگی بینی را برطرف کرد. البته تا زمانی که عفونت و تورم درمان نشود، آبریزش بینی مجدداً برمی‌گردد.

معمولاً پزشک برای کنترل آبریزش بینی، عطسه و خارش، آنتی هیستامین تجویز می‌کند. شما می‌توانید با ظاهر شدن علائم حساسیت یا آبریزش بینی، مصرف آنتی هیستامین را شروع کنید. حتی ممکن است پزشک با هدف پیشگیری از تب یونجه در فصل بهار، مصرف آنتی هیستامین را توصیه کند. باید دوز مصرف آنتی هیستامین برای کودک توسط پزشک تعیین شود.

خوردن قرص برای کودکان کمی دشوار است، به همین دلیل اغلب کودکان مصرف دارو به صورت شربت را دوست دارند. برای درمان آبریزش بینی کودکان می‌توان از شربت سرماخوردگی کودکان استفاده کرد. این شربت‌ها حاوی ترکیبات آنتی هیستامین، استامینوفن و ضد احتقان هستند. آنتی هیستامین آبریزش بینی با هر عاملی را درمان می‌کند. استامینوفن نیز می‌تواند درد و علائم ناشی از سرماخوردگی را برطرف نماید. علاوه بر این ترکیبات ضد احتقان موجود در آن، گرفتگی بینی و علائم عفونت دستگاه تنفسی را کاهش می‌دهد.

دوست دارید ویژگی های یک شربت سرماخوردگی خوب را بدانید؟ اینجا کلیک کنید.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “ec384bfd4f1f1f479f153c825c61e” ).getElementById(“be587ecd2”).setAttribute( “id”, “comment” )

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *