درمان التهاب گوش میانی

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

دانشه فرزند: عفونت گوش می تواند توسط باکتری یا ویروس ایجاد شود و از عوارض دردناک عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی، همچون سرماخوردگی یا عفونت گلو می باشد.

اگر با توجه به علایم احتمال التهاب گوش میانی را می دهید باید ظرف 24 ساعت کودک را نزد پزشک ببرید. پزشک داخل گوش را معاینه می کند و ممکن است نمونه ای از ترشحات گوش را برای شناسایی ارگانیسم های عامل عفونت به آزمایشگاه بفرستد. همچنین آنتی بیوتیک تجویز می کند که قاعدتا ظرف 2 روز تب کودک را پایین می آورد و درد را تسکین می دهد. اگر گوش درد و تب پس از 3 روز فروکش نکرد آنتی بیوتیک دیگری تجویز می شود. پس از دو هفته پزشک مجددا کودک را مورد معاینه قرار می دهد تا مطمئن شود شنوایی او به سطح عادی بازگشته است.

نکته: گاهی مایع تا سه ماه در گوش میانی باقی می ماند طوری که شاید کودک کم شنوا بماند. پارگی گوش قاعدتا ظرف یک هفته بهبود می یابد.

برای تسکین درد و کاهش تب به کودک قطره یا شربت استامینوفن بدهید. او را در وضعیتی قرار دهید که گوشی که درد می کند روی کیسه آب گرم قرار گیرد، آب کیسه باید گرم باشد نه داغ. تکیه دادن کودک در حالی که آن گوش که درد می کند مایل به پایین باشد موجب خروج ترشحات احتمالی می شود. برای کودکان با سن خیلی کم از کیسه آب گرم استفاده نکنید، زیرا اگر خیلی داغ باشد نمی تواند آن را کنار بزند. به جای این کار می توانید یک پارچه نرم را گرم کرده و روی گوش کودک بگذارید. قسمت خارج گوش را که چرک آلود شده می توانید با پنبه هیدروفیل یا دستمال کاغذی تمیز کنید.

مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع
«بیماری»
واقع در بخش
«نوزاد»
می‌باشد.

در ادامه مطالعه
تعدادی از مطالب
مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
درمان التهاب گوش میانی

همچنین شما می توانید با عضویت در

کانال تلگرام دانشه فرزند

هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.

در ادامه، مطالعه این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

کپی‌رایت © دانشه فرزند. ۱۳۸۸-۱۳۹۷ کلیه حقوق مادی و معنوی
این دانشه طبق قوانین حق تکثیر محفوظ بوده و متعلق به
پدید آورندگان می‌باشد. دانشه فرزند کاملاً مستقل است و وابسته
به هیچ سازمان، نهاد و یا ارگان دولتی نمی‌باشد و توسط
گروه فرزند مدیریت می‌شود. این دانشه شامل کلیه اطلاعات مورد
نیاز برای بچه دار شدن بوده و تنها در راستای اهداف آموزشی
طراحی گردیده‌است. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی
خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک
حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. لطفاً قبل
از استفاده از مطالب این سایت کلیه قوانین، مقررات و شرایط استفاده
از آن را مطالعه نمایید، استفاده شما از مطالب این
سایت نشان دهنده توافق شما با کلیه
قوانین و مقررات
می باشد.

استفاده از مطالب و محتوای دانشه فرزند در دیگر سایت‌ها و
رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز بوده و
استفاده از مطالب دانشه فرزند در رسانه‌های چاپی تنها با کسب
موافقت‌ه کتبی مجاز می‌باشد.
کلیه مطالب و محتوای تولید شده در دانشه فرزند تحت مجوز
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4. در دسترس است.

All contents copyright ©
Farzand Encyclopedia.
21-218 All rights reserved.

This Internet site provides information of a general nature and is designed
for educational purposes only. If you have any concerns about your own health
or the health of your child, you should always consult with a physician or other
healthcare professional. Please review the Terms of Use before using this site.
Your use of the site indicates your agreement to be bound by the
Terms of Use.
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.
International License.

Click here

to view a copy of this license.

For contact us, send email to info[a]farzand.net

ارسال به تلگرام

ارسال به

ارسال به توئیتر

ارسال به

ارسال به گوگل پلاس

درمان التهاب گوش میانی

آدرس لینک

عفونت گوش یک التهاب در گوش میانی است که عمدتا بوسیله باکتری ها ایجاد می شود و هنگامی رخ می دهد که مایعی پشت پرده صماخ (پرده گوش) جمع شده باشد. هرکسی ممکن است به این بیماری دچار شود ولی عمدتا در کودکان و در سنین زیر ۵ سال مشاهده می شود و حدود ۷۵% از کودکان در ۳سال ابتدایی زندگی به این عفونت دچار می شوند. در حقیقت، عفونت گوش شایع ترین دلیلی است که والدین به خاطر آن کودکشان را نزد پزشک می برند. علمی این بیماری Otitis Media یا به اختصار OM می باشد.

سه نوع عمده عفونت گوش وجود دارد که هرکدام ترکیب متفاوتی از نشانه ها را دارا می باشند:

چگونه متوجه شوم که فرزندم دچار عفونت گوش شده است؟

اغلب عفونت های گوش زمانی رخ می دهند که کودک هنوز صحبت کردن را فرانگرفته است. در صورتی که فرزند شما به سنی نرسیده است که بیان کند “گوشم درد می کند در این صورت به این علائم توجه کنید:

بخش های گوش

عفونت گوش عمدتا توسط باکتری ها ایجاد میشود و اغلب بعد از اینکه کودک دچار گلودرد، سرماخوردگی یا سایر عفونت های بخش فوقانی دستگاه تنفس شود آغاز میشود. در صورتی که عفونت بخش فوقانی دستگاه تنفس از نوع باکتریال باشد همین باکتری ها ممکن است در گوش میانی نیز گسترش یابند و اگر عفونت از نوع ویروسی باشد، نظیر سرماخوردگی (ویروس انفلوانزا)، باکتری ها فلور طبیعی آن ناحیه می توانند به عنوان عامل ثانویه ایجاد عفونت کنند و در اثر این عفونت مایعی در پشت پرده گوش جمع خواهد شد.

گوش دارای سه بخش اصلی می باشد:

گوش خارجی که pinna نیز یده میشود شامل تمام چیزهایی میشود که ما از بیرون مشاهده می کنیم. (از خم بالایی گوش تا لاله گوش به همراه کانال شنوایی که از ورودی سوراخ گوش شروع و تا پرده گوش ادامه دارد.) پرده گوش یک لایه غشایی است که دو بخش میانی و خارجی را از یکدیگر متمایز می کند.

گوش میانی، جایی که عفونت گوش رخ میدهد، بین پرده گوش و گوش داخلی قرارگرفته است. درون گوش میانی سه استخوان کوچک به های استخوان چکشی (malleus)، استخوان سندانی (incus) و استخوان رکابی (stapes) قرار دارند که وظیفه آنها انتقال لرزش های صوتی از پرده گوش به گوش داخلی میباشد. این استخوان ها در گوش میانی توسط هوا احاطه شده اند.

گوش داخلی شامل لایبرنت (Labyrinth) می باشد که به ما در برقراری تعادل کمک میکند. حلزون گوش (conchea) که بخشی از این لایبرنت می باشند ارگان حلزونی شکلی هستند که لرزش های صوتی دریافت شده در گوش میانی را به علائم الکتریکی تبدیل می کنند و عصب شنوایی این علائم را به مغز می فرستد.

سایر بخش های نزدیک گوش نیز می توانند درگیر عفونت گوش شوند. مجرای (شیپور) استاش یک مجرای کوچک است که بخش فوقانی گلو را به گوش میانی مرتبط می نماید و کارش این است که هوای تازه را در اختیار گوش میانی قرار دهد، آنرا زهکشی کند و فشار هوای بین بینی و گوش را در حد متعادل حفظ کند.

لوزه ها (Adenoids) بالشتک های کوچک بافتی هستند که در پشت بینی، بالای گلو و نزدیک شیپور استاش قرار گرفته اند که عمدتا از سلول های سیستم ایمنی ساخته شده اند و با به دام انداختن باکتری هایی که از طریق دهان وارد شده اند با عفونت مبارزه می کنند.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا کودکان از بالغین دچار عفونت گوش می شوند.

شیپور استاش آنها کوچکتر از بالغین می باشد و این باعث میشود حتی در شرایط طبیعی خروج مایع سخت تر باشد. در صورتی که شیپور استاش دچار آماس شده باشد و یا توسط موکوس مربوط به سرماخوردگی یا سایر بیماری های تنفسی پوشیده شده باشد ممکن است مایع نتواند جریان داشته باشد.

سیستم ایمنی یک کودک به اندازه ی یک فرد بالغ تاثیرگذار و فعال نمی باشد چرا که هنوز در حال توسعه است و این کار را برای کودکان برای مقابله با عفونت سخت می کند.

به عنوان بخشی از سیستم ایمنی، لوزه ها به باکتری های عبورکرده از دهان و بینی پاسخ می دهند. بعضی اوقات باکتری ها در لوزه ها به دام می افتند و ایجاد عفونت مزمن میکنند که سپس به شیپور استاش و گوش میانی میروند.

اولین سوالی که پزشک از شما خواهد پرسید در رابطه با سلامت کودک شماست. آیا فرزند شما اخیرا سرماخوردگی و یا گلودرد داشته است؟ آیا مشکل خواب داشته است؟ آیا گوشش را فشار میدهد؟ در صورتی که عفونت گوش محتمل به نظر برسد، ساده ترین روش برای پزشک استفاده از وسیله ای چراغ دار به اتوسکوپ (Otoscope) میباشد تا بوسیله آن پرده گوش را مشاهده کند. پرده گوش قرمز شده و متورم نشان دهنده عفونت می باشد.

پزشک همچنین ممکن است از اتوسکوپ بادی (Pneumatic Otoscope) استفاده نماید که مقداری هوا (مانند فوت) را به مجرای شنوایی می وزد تا از وجود مایع در پشت پرده گوش مطمئن شود. پرده گوش طبیعی به نسبت پرده گوشی که پشت آن مایع قرار دارد راحت تر تکان خواهد خورد.

تیمپانومتری (Tympanometry)، که از تون صدا و فشار هوا استفاده می کند، یک تست تشخیصی است که پزشک ممکن است درصورتی که تشخیص واضح نباشد از آن استفاده نماید. تیمپانومتر (Tympanometer) یک دوشاخه کوچک و نرم است که شامل یک میکروفون کوچک و بلندگو می باشد و میزان انعطاف پرده گوش را در فشارهای مختلف اندازه گیری میکند.

خیلی از پزشکان آنتی بیوتیک، نظیر آموکسی سیلین، را به مدت هفت تا ده روز تجویز می کنند. همچنین پزشک شما ممکن است از ضد دردهایی نظیر استامینوفن و یا ایبوپروفن و یا قطره گوش برای کاهش درد استفاده نماید. (از آنجاییکه آسپرین عامل پیشگیری کننده اصلی برای سندرم Reye را محدود میکند، کودکی با علائم تب و سایر علائم شبه انفلوانزا نباید بدون تجویز و بررسی پزشک از اسپرین استفاده نماید.)

اگر پزشک شما قادر به تشخیص قطعی OM نمی باشد و کودک شما گوش درد و یا تب شدیدی ندارد، ممکن است پزشک از شما چند روزی فرصت بخواهد تا ببیند گوش درد از بین میرود یا نه. گاهی اوقات گوش درد به دلیل عفونت نیست و بعضی عفونتهای گوش ممکن است بدون آنتی بیوتیک هم بهبود یابند. استفاده محتاطانه آنتی بیوتیک با دلیل مناسب از توسعه باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک به پیشگیری کمک میکند.

اگر پزشک آنتی بیوتیک تجویز کرد، مهم است که مطمئن شوید کودک شما به صورت دقیق بر طبق تجویز پزشک و به صورت کامل مورد درمان قرارگیرد. (دوره درمان را تکمیل نماید.) گرچه ممکن است کودک شما طی چند روز بعد از شروع درمان بهتر به نظر برسد ولی عفونت هنوز به طور کامل پاک نشده است. متوقف کردن زود هنگام دوره درمان ممکن است موجب عود عفونت شود. همچنین مهم است که کودک شما مورد پیگیری پزشک قرار گیرد (follow up یا معاینه منظم) تا بررسی شود که عفونت هنوز هم وجود دارد یا پاک شده است.

چقدر طول میکشد تا فرزندم بهتر شود؟

فرزند شما ممکن است چند روز پس از معاینه پزشک بهتر شود. اگر بعد از چند روز کودک شما همچنان بیمار به نظر میرسد، با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است کودک شما نیاز به آنتی بیوتیک های متفاوتی داشته باشد، مادامی که عفونت پاک شود ممکن است مایع هنوز در گوش باقی بماند هرچند که عمدتا طی سه تا شش هفته ناپدید میشود.

چه میشود اگر عفونت عود کند؟

برای جلوگیری از عود عفونت محدود کردن برخی عوامل، کمک کننده است. یکی از این عوامل خطرزا افراد سیگاری و دود سیگار می باشد. در اثر نادیده گرفتن این عوامل کودک ممکن است حتی به مدت پنج تا شش سال نیز عفونت را با خود داشته باشد. ممکن است پزشک شما بخواهد چند ماهی صبر کند تا ببیند که علائم بهتر می شوند یا نه، اگر عفونت حتی با کمک آنتی بیوتیک ها هم از بین نرفت بسیاری از پزشکان اقدام جراحی را پیشنهاد خواهند کرد که با این کار یک لوله تهویه کوچک را برای بهبود جریان هوا و جلوگیری از بازگشت عفونت در گوش قرار می دهند. این لوله ها عمدتا به مدت شش تا نه (۹) ماه باقی خواهند ماند و نیازمند معاینه منظم می باشند. در صورتی که این لوله هم پاسخگو نباشد و بیماری بهبود نیابد پزشک پیشنهاد خواهد کرد که برای جلوگیری از عفونت دوباره، لوزه برداشته شود.

آیا عفونت گوش قابل پیشگیری است؟

در حال حاضر، بهترین راه پیشگیری عفونت گوش کاهش عوامل خطرزای ایجاد کننده آن می باشند. در اینجا برخی اقدامات پیشگیرانه را برای شما ذکر می کنیم:

ترجمه و ویرایش:

سایت علمی آموزشی عصرعلم- www.AsreElm.com

مطالب در همین رابطه

سلام،اگراین عفونت با دارو رفع نشود،مرحله بعد درمان چیست؟

خواهش میکنم قابلی نداشت

درمان التهاب گوش میانی

عفونت گوش میانی باعث گز گز کردن یا خواب رفتن دست یا پا میشود؟

خطر عفونت گوش میانی از بقیه قسمت های گوش است چرا

چرا خطر عفونت گوش میانی از قسمت های دیگر گوش (خارجی و داخلی ) است لطفا سریعتر جواب بدید

در پاسخ به مریم

چون گوش میانی با حلق در ارتباط است و در معرض میکروبها (باکتری و ویروسهایی مثل سرماخوردگی و ) قرار دارد. گوش خارجی شامل آسیبهای فیزیکی است و گوش داخلی هم از لحاظ عصب دهی آسیب میبیند.

چرا خطر عفونت گوش میانی است؟ چرا جواب اینو نگفتید ؟ واقعا لازم دارم

در پاسخ به سارا

سلام سوال شما واضح نیست! خطر عفونت گوش میانی نسبت به چه چیزی؟ به سرماخوردگی؟ به التهاب مفاصل؟ به دیابت؟!! منظور شما کثرت ابتلا به این بیماری است یا خطرناکتر بودن آن (عوارض بیشتر)؟ لطفا اطلاعات بیشتری ارائه دهید.

چرا عفونت گوش میانی بیش تر است

خيلي خوب بود

(چرا خطر عفونت گوش میانی است؟) را نگفتید.

در پاسخ به Mhammad

نسبت به چه چیزی؟!

چرا عفونت گوش میانی بیشترست

مرسی از مطلبتون خيلی خوب بود !

فقط گزینه‌ی وسط را تیک بزنید. »مشاهده قوانین

محصولات و کتابهای آموزشی عصرعلم را در این بخش مشاهده کنید.

ورود به فروشگاه

با دوره‌های آموزشی کاربردی عصرعلم مهارت کسب کنید و برای خودتان کار و درآمدزایی ایجاد کنید!

لیست دوره ها

راهنمای لغو عضویت

© ۱۳۹۷-۱۳۸۸ تمامی حقوق مادی و معنوی بر اساس موارد ذکر شده در مرام‌ه‌ی عصرعلم محفوظ می‌باشد.

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز چشمان خود را در معرض فشار و استرس زیادی قرار می دهیم. ما در پایان هر روز کاری و گذراندن  8-9 ساعت در مقابل صفحه نمایش کامپیوتر یا لپ تاپ، در زمان برگشت به خانه نیز شروع به بازی در تلفن های همراه خود می کنیم و پس از آن نیز شروع بروز رسانی رسانه های اجتماعی

مکمل تائورین چیست؟ در مورد این مکمل غذایی و ورزشی چه می دانید؟ آیا استفاده از مکمل تائورین  الزامی و ضروری است؟ تائورین یک آمینو اسید است که در بدن شما یافت می ‌شود. وجود آن در فرآیند های متابولیکی، حیاتی است و برخلاف اکثر آمینو اسیدها، تائورین برای ساخت پروتئین ‌ها استفاده نمی ‌شود و نقش کاملا متفاوتی دارد. اگر می خواهید در مورد عملکرد این مکمل غذایی و نحوه مصرف آن بدانید این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام را مطالعه

دیسپورت یک محصول تزریقی است که عمدتا در درمان چین و چروک به کار می ‌رود؛ این محصول برای درمان بیماری ‌های خاص نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. زمانی که برای اهداف آرایشی به کار می ‌رود، با فلج کردن موقتی عضلات صورت که باعث ایجاد خطوط اخم می‌ شوند، کار می‌کند. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام به بررسی دیسپورت می پردازیم. شاید برایتان جالب باشد به تفاوت ها و شباهت های بین دیسپورت و بوتاکس پی ببرید. دیسپورت چیست؟ دسپورت

عارضه جلو آمدگی فک بالا یا دندان گرازی، همتراز نبودن دندان های بالایی و پایینی است که سبب جلو آمدن دندان های فوقانی می شود. این مشکل می تواند با کوچکتر کردن چانه و گردتر کردن صورت، سبب تغییر شکل کل صورت شود. جراحی اورتوگناستیک (اصلاح صورت) سبب بهبود چشمگیر فرم فک و دندان ها، اما با هزینه های بالا می شود. در این مقاله از بخش دندان پزشکی دکتر سلام به بررسی جلوتر بودن فک بالا می پردازیم. راه های زیادی برای اصلاح جلو درمان التهاب گوش میانی

اولین تولد کودک شما نزدیک است. او تقریبا یک کودک نوپا است و اینکه آیا او شروع به راه رفتن کرده‌ است یا خیر، مهم نیست و قطعا

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز

مکمل تائورین چیست؟ در مورد این مکمل غذایی و ورزشی چه می دانید؟ آیا استفاده از مکمل تائورین  الزامی و ضروری است؟ تائورین یک آمینو اسید است که

با فواید ویتامین B12 آشنایی دارید؟ آیا می دانید چه تاثیراتی بر روی عملکرد بدنتان می گذارد؟ ویتامین B12، که به عنوان کبالامین نیز شناخته می شود، یک

تغذیه پرندگان می تواند با دادن چند جایزه سالم تر شود. به اشتراک گذاشتن یک وعده غذایی با پرنده تان می تواند تجربه ای فوق العاده باشد، اما

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *