درباره قرص cymbalta

خواص دارویی و گیاهی

درباره قرص cymbalta
درباره قرص cymbalta

آرشیو موضوعی وبسایت

شما در حال حاضر اینجا هستید :

تغذیه و سلامتی

سلامت زنان

سلامت مردان

درباره قرص cymbalta

سلامت کودکان

سلامت میانسالان

سلامت روان

سلامت جنسی

اعتیاد و سیگار

پوست و مو

دهان و دندان

تناسب اندام

ویتامین و مکمل

انواع دارو ها

انواع بیماری

سیمبالتا در درمان افسردگی و اضطراب استفاده می شود. علاوه بر این، دولوکستین برای کمک به تسکین درد عصب (نوروپاتی محیطی) در افراد مبتلا به دیابت و یا درد مداوم به خاطر شرایط پزشکی مانند آرتریت، درد مزمن، و یا فیبرومیالژیا (بیماری ای که باعث درد گسترده میشود) نیز مورد استفاده قرار میگیرد. راستینه در این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد این دارو در اختیارتان قرار می دهد.

نام عمومی: دولوکستین HCL

 

سیمبالتا میتواند خلق و خوی، خواب، اشتها و سطح انرژی را بهبود بخشد و عصبانیت را کاهش دهد. این دارو همچنین می تواند درد ناشی از شرایط پزشکی خاص را کاهش دهد. دولوکستین به عنوان یک مهارکننده باز جذب سروتونین-نورپینفرین (SNRI) شناخته میشود. این دارو با کمک به بازگرداندن تعادل مواد طبیعی خاص (سروتونین و نوراپی نفرین) در مغز اثرگذار است.

سایر کاربردها: این بخش شامل موارد استفاده این دارو که در برچسب های حرفه ای تایید شده برای دارو فهرست نشده اند اما ممکن است توسط افراد حرفه ای در مراقبت های بهداشتی تجویز شوند، می باشد. از این دارو تنها در صورتی برای بیماری هایی که در این بخش ذکر شده استفاده کنید که توسط فردی حرفه ای در زمینه مراقبت های بهداشتی تجویز شده باشد.

سیمبالتا میتواند برای کمک به درمان شرایط دردناک دیگر عصبی (درد نوروپاتیک) نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

راهنمای دارو را قبل از استفاده و هنگام مصرف مجدد آن، بخوانید. اگر هر گونه سوالی داشتید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید.

سیمبالتا از طریق دهان طبق دستور پزشک معمولا یک یا دو بار در روز همراه با غذا یا بدون غذا مصرف میشود. اگر حالت تهوع داشتید، ممکن است مصرف این دارو همراه با غذا کمک کننده باشد. کل کپسول را قورت دهید. کپسول را فشار ندهید، از جویدن آن اجتناب کنید و یا محتویات آن را به غذا یا مایعات مخلوط نکنید. انجام این کارها می تواند تمام دارو را بلافاصله آزاد کند و در نتیجه خطر عوارض جانبی افزایش می یابد.

دوز این دارو براساس سن، وضعیت پزشکی و واکنش به درمان تعیین میشود. برای کاهش ریسک عوارض جانبی، پزشک شما ممکن است این دارو را با دوز پایین شروع کند و به تدریج دوز را افزایش دهد. به دقت از دستور پزشک خود پیروی کنید. برای دریافت بیشترین فایده از این دارو آن را به طور منظم مصرف کنید. برای کمک به تاثیرگذاری این دارو به یاد داشته باشید، آن را هر روز در همان زمان مصرف کنید.

در صورت تجویز، ادامه مصرف این دارو حائز اهمیت است. حتی اگر حال شما خوب شود، بدون مشورت با پزشک مصرف دارو را قطع نکنید. برخی شرایط با قطع ناگهانی این دارو ممکن است بدتر شوند. همچنین، شما ممکن است علائمی مانند سرگیجه، گیجی، نوسانات خلقی، سردرد، خستگی، اسهال، تغییرات خواب، و احساساتی مشابه برق گرفتگی را تجربه کنید. ممکن است نیاز باشد برای کاهش عوارض جانبی دوز شما به تدریج کاهش یابد. بروز هر گونه علائم جدید و یا بدتر شدن شرایط را فورا گزارش دهید.

در صورتی که وضعیت شما همچنان ادامه یافت و یا بدتر شد، پزشک خود را مطلع سازید.

 

به بخش هشدار این مقاله مراجعه کنید.

با مصرف سیمبالتا حالت تهوع، خشکی دهان، یبوست، از دست دادن اشتها، خستگی، خواب آلودگی، و یا افزایش تعریق ممکن است رخ دهد. اگر هر یک از این عوارض ادامه یافت یا بدتر شد فورا پزشک خود را مطلع سازید.

سرگیجه یا سبکی سر ممکن است رخ دهد، به ویژه هنگامی که شما برای اولین بار مصرف این دارو را شروع میکنید و یا دوز این دارو را افزایش میدهید. برای کاهش خطر ابتلا به سرگیجه، سبکی سر، و یا سقوط، هنگام بلند شدن از حالت نشسته یا دراز کشیده، به آرامی برخیزید.

به یاد داشته باشید که پزشک شما بدین دلیل این دارو را برای شما تجویز کرده است که در نظر گرفته است که فواید آن بیشتر از عوارض جانبی آن است. بسیاری از افراد با استفاده از این دارو عوارض جانبی جدی را تجربه نمی کنند.

این دارو ممکن است فشار خون را بالا ببرد. فشار خون خود را به طور منظم چک کنید و در صورتی که نتایج بالا بودند به پزشک خود اطلاع دهید.

به محض اینکه متوجه هرگونه عوارض جانبی جدی شدید فورا به پزشک خود اطلاع دهید. از جمله: سردرگمی، کبودی / خونریزی ساده، کاهش علاقه به رابطه جنسی، تغییرات در توانایی جنسی، گرفتگی عضلانی / ضعف، تکان خوردن (لرزش)، اشکال در ادرار کردن، نشانه هایی از مشکلات کبدی (مانند معده / درد شکم، تهوع مداوم، استفراغ، زردی چشم/ پوست، ادرار تیره).

در صورتی که هر گونه عوارض جانبی بسیار جدی، از جمله: مدفوع سیاه رنگ/ خونین، استفراغی که مانند ته نشین قهوه است، تشنج، درد/ تورم / قرمزی چشم، مردمک گشاده شده، تغییرات بینایی (مانند دیدن رنگهای مختلف در اطراف چراغ در شب، تاری دید)، را تجربه کردید فورا به پزشک مراجعه کنید.

سیمبالتا ممکن است سروتونین را افزایش دهد و به ندرت موجب یک بیماری جدی تر به نام سندرم/ سمیت سروتونین میشود. اگر شما داروهای دیگر که باعث افزایش سروتونین میشوند را مصرف کنید این خطر افزایش می یابد، بنابراین دکتر یا داروساز خود را از تمام داروهایی که مصرف میکنید مطلع سازید (بخش تداخلات دارویی را ببینید). در صورتی که متوجه برخی از علائم زیر شدید فورا به پزشک مراجعه کنید: ضربان قلب سریع، توهم، از دست دادن هماهنگی، سرگیجه شدید، تهوع / استفراغ / اسهال شدید، کشش عضلات، تب با علت ناشناخته، تحریک / بی قراری غیرعادی.درباره قرص cymbalta

واکنش آلرژیک این دارو نادر است. با این حال، در صورتی که متوجه هر گونه علائم واکنش آلرژیک جدی شدید فورا به پزشک مراجعه کنید، از جمله: جوش، خارش / تورم (به خصوص از چهره / زبان / گلو)، سرگیجه شدید، تنفس مشکل، تاول، زخم دهان.

مواردی که در این مقاله  از راستینه به آن اشاره شد، یک فهرست کامل از عوارض جانبی است که ممکن است رخ دهد. چنانچه شما متوجه عارضه دیگری شدید که در این فهرست ذکر نشده است، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

قبل از مصرف سیمبالتا، در صورتی که به آن حساسیت دارید یا هر گونه حساسیت دیگری دارید، پزشک خود را در جریان قرار دهید. این محصول ممکن است حاوی مواد تشکیل دهنده غیرفعال باشد، که می توانند موجب واکنش های آلرژیک و یا مشکلات دیگر شوند. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.

قبل از استفاده سیمبالتا، دکتر و یا داروساز خود را از سابقه پزشکی خود مطلع سازید، به خصوص از سوابقی همچون: سابقه شخصی یا خانوادگی اختلالات روانی (مانند  اختلال دو قطبی / اختلال جنون ادواری)، سابقه شخصی یا خانوادگی اقدام به خودکشی، مشکلات خونریزی، سابقه شخصی یا خانوادگی از گلوکوم، فشار خون بالا، بیماری های کلیوی، بیماری کبد، تشنج، مشکلات معده (مانند تخلیه آهسته معده).

این دارو ممکن است موجب سرگیجه یا خواب آلودگی شود. تا زمانی که مطمئن نشدید که میتوانید فعالیت هایی همچون رانندگی، استفاده از ماشین آلات، و یا انجام هر گونه فعالیتی که نیازمند هوشیاری است را به درستی انجام دهید از انجام این گونه فعالیت ها پرهیز کنید.

اگر دیابت دارید، سیمبالتا ممکن است سطح قند خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. سطح قند خون خود را به طور منظم طبق دستور پزشک بررسی کنید. پزشک شما ممکن است نیاز به تنظیم مجدد داروهای دیابت، برنامه ورزش، و یا رژیم غذایی شما داشته باشد.

قبل از عمل جراحی، پزشک یا دندانپزشک خود را از تمام داروهایی که استفاده می کنید مطلع سازید (از جمله داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی).

افراد مسن ممکن است به عوارض جانبی سیمبالتا حساس تر باشند، به خصوص خونریزی، سرگیجه، سبکی سر، و یا از دست دادن هماهنگی.

افراد بزرگسال به خصوص آنهایی در حال مصرف دیورتیک ها (قرص آب) می باشند نیز ممکن است احتمال ابتلا به یک نوع عدم تعادل املاح (هیپوناترمی) را داشته باشند،که باعث ایجاد سرگیجه، سبکی سر، و یا از دست دادن هماهنگی می شود که می تواند خطر سقوط را افزایش دهد.

کودکان ممکن است به عوارض جانبی این دارو حساس تر باشند، به خصوص در مورد از دست دادن اشتها و کاهش وزن. بر وزن و قد کودکانی که سیمبالتا مصرف میکنند، نظارت داشته باشید. هشدار را نیز ببینید.

در دوران بارداری، این دارو باید تنها هنگامی استفاده شود که مورد نیاز است. این دارو ممکن است به نوزاد متولد نشده آسیب برساند. همچنین، نوزادان متولد شده از مادرانی که این دارو را در طول ۳ ماهه آخر بارداری استفاده کرده اند ممکن است به ندرت عوارض ترک مانند مشکلات تغذیه ای / تنفس، تشنج، سفتی عضلات، و یا گریه مداوم در آنها بروز کند. اگر متوجه هر یک از این نشانه ها در نوزاد خود شدید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

از آنجا که مشکلات روانی / خلق و خوی درمان نشده (مانند افسردگی، اضطراب) می تواند یک بیماری جدی باشد، مصرف سیمبالتا را بدون دستور پزشک متوقف نکنید. اگر شما در حال برنامه ریزی برای بارداری هستید، باردار شده اید، یا فکر می کنید ممکن است باردار شده باشید، بلافاصله در مورد فواید و خطرات استفاده از این دارو در دوران بارداری با دکتر خود صحبت کنید.

این دارو به شیر مادر نفوذ می کند. قبل از شیردهی با پزشک مشورت کنید.

 

تداخلات دارویی ممکن است اثر داروهای شما را تغییر دهند و یا خطر ابتلا به عوارض جانبی آنها را افزایش دهند. این مقاله  از راستینه شامل همه تداخلات دارویی امکان پذیر نیست. لیستی از تمام محصولاتی که استفاده می کنید تهیه کنید (از جمله داروهای تجویزی / داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی)  و آن را به پزشک و داروساز خود نشان دهید. بدون تایید پزشک هیچ دارویی را شروع یا متوقف نکنید و دوز آن را تغییر ندهید.

برخی محصولاتی که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند عبارتند از: داروهای دیگری که می توانند باعث خونریزی / کبودی شوند (از جمله داروهای ضد پلاکتی مانند کلوپیدوگرل، داروهای التهابی غیر استروئید مانند ایبوپروفن، ” رقیق کننده های خون “مانند وارفارین).

بعضی از داروها می توانند چگونگی کارکرد سیمبالتا را تحت تاثیر قرار دهند حتی در بعضی از موارد آن را از بین ببرد از جمله  داروهایی مانند: سایمتیدین، آنتی بیوتیک کینولون خاص (مانند سیپروفلوکساسین، انوکساسین).

این دارو می تواند سرعت حذف سایر داروها از بدن شما را کاهش دهد و ممکن است بر چگونگی کارکرد آنها تاثیر بگذارد. نمونه هایی از داروهای تحت تاثیر عبارتند از: داروهای ضد آریتمی (مانند پروپافنون، فلکاینید، کینیدین)، داروهای ضد روان پریشی (مانند تیوریدازین)، داروهای ضدافسردگی سه حلقه (مانند دزیپرامین، ایمی پرامین).

مصرف مهار کننده های MAO با این دارو ممکن است منجر به تداخل دارویی جدی شود (احتمال مرگ). از مصرف مهار کننده های MAO (ایزوکاربوکسازید، لینزولید، متیلن بلو، موکلوبماید، فنلزین، پروکاربازین، رازاگیلین، سلجیلین، ترانیل سیپرومین) در طول درمان با این دارو اجتناب کنید. اکثر مهار کننده های MAO نیز نباید به مدت دو هفته قبل و حداقل پنج روز پس از درمان با این دارو مصرف شوند. در مورد زمان شروع و قطع مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنید.

داروهای دیگری که باعث افزایش سروتونین میشوند خطر ابتلا به سندرم / سمیت سروتونین را نیز افزایش می یابد. نمونه های این نوع داروها عبارتند از: مواد مخدر خیابانی مانند MDMA / “اکستازی،” مخمر سنت جان، داروهای خاص ضد افسردگی (از جمله SSRI ها مانند فلوکستین / پاروکستین، دیگر SNRI ها مانند Venlafaxine / ونلافاکسین)، تریپتوفان. خطر ابتلا به سندرم/سمیت سروتونین ممکن است بیشتر زمانی رخ دهد که شما مصرف داروها را شروع یا دوز این داروها را افزایش می دهید.

در صورتی که داروهایی استفاده می کنید که باعث خواب آلودگی میشوند از جمله:  آنتی هیستامین ها (از قبیل ستیریزین، دیفن هیدرامین)، داروهایی برای خواب و یا اضطراب (مانند آلپرازولام، دیازپام، زولپیدم)، شل کننده های عضلانی، و داروهای ضد درد مخدر (مانند کدئین) ، پزشک خود را مطلع سازید. برچسب روی تمام داروهای خود (مانند آلرژی یا سرفه و داروهای سرماخوردگی) را چک کنید چرا که آنها ممکن است حاوی مواد تشکیل دهنده ای باشند که باعث خواب آلودگی میشوند. با داروساز خود در مورد استفاده بی خطر این داروها صحبت کنید.

آسپرین هنگامی که با سیمبالتا استفاده شود، می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد. با این حال، در صورتی که پزشک شما مصرف آسپرین با دوز پایین را برای حمله قلبی یا پیشگیری از سکته مغزی (معمولا در دوزهای از ۸۱-۳۲۵ میلی گرم در روز) تجویز کرده است، شما باید مصرف آن را ادامه دهید مگر اینکه پزشک شما غیر از این را دستور داده باشد.

 

در صورتی که دوز بالایی مصرف گردد با مرکز مسمومیت یا اورژانس تماس گیرید. در تهران میتوان با مرکز مسمومیت با شماره تلفن ۱۴۹۰ تماس بگیرید. ساکنان دیگر شهر ها میتوانند با مرکز کنترل مسمومیت استانی یا اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

 

دولوکستین را به بقیه افراد جهت مصرف ندهید. این برخلاف قانون است. تست های آزمایشگاهی و یا پزشکی (مانند فشار خون، ضربان قلب، رشد در کودکان) ممکن است به صورت دوره ای برای نشان دادن پیشرفت شما و یا کنترل عوارض جانبی انجام شود. برای جزئیات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

 

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منابع

WebMD

منبع تصاویر 

drugsnow
prestoimages
findarthritistreatment

منبع تصاویر 

Duloxetine, sold under the brand name Cymbalta among others,[1] is a medication used to treat major depressive disorder, generalized anxiety disorder, fibromyalgia, and neuropathic pain.[2] It is taken by mouth.[2]

Common side effects include dry mouth, nausea, feeling tired, dizziness, agitation, sexual problems, and increased sweating.[2] Severe side effects include an increased risk of suicide, serotonin syndrome, mania, and liver problems.[2] Antidepressant withdrawal syndrome may occur if stopped.[2] There are concerns that use during the later part of pregnancy can harm the baby.[2] It is a serotonin–norepinephrine reuptake inhibitor.[3] How it works is not entirely clear.[2]

Duloxetine was approved for medical use in the United States in 2004.[2] It is available as a generic medication.[3] In the United States the wholesale cost per dose is about 0.20 USD as of 2018.[4] In 2016 it was the 48th most prescribed medication in the United States with more than 15 million prescriptions.[5]

The main uses of duloxetine are in major depressive disorder, generalized anxiety disorder, neuropathic pain, chronic musculoskeletal pain, and fibromyalgia.[2][6][7][8]

Duloxetine is recommended as a first-line agent for the treatment of chemotherapy-induced neuropathy by the American Society of Clinical Oncology,[9] as a first-line therapy for fibromyalgia in the presence of mood disorders by the German Interdisciplinary Association for Pain Therapy,[10] as a Grade B recommendation for the treatment of diabetic neuropathy by the American Association for Neurology[11] and as a level A recommendation in certain neuropathic states by the European Federation of Neurological Societies.[12]
درباره قرص cymbalta

A 2014 Cochrane review concluded that duloxetine is beneficial in the treatment of diabetic neuropathy and fibromyalgia but that more comparative studies with other medicines are needed.[13] The French medical journal Prescrire concluded that duloxetine is no better than other available agents and has a greater risk of side effects.[14] Thus they recommend against its general use.[14]

Duloxetine was approved for the treatment of major depression in 2004. While duloxetine has demonstrated improvement in depression-related symptoms compared to placebo, comparisons of duloxetine to other antidepressant medications have been less successful. A 2012 Cochrane Review did not find greater efficacy of duloxetine compared to SSRIs and newer antidepressants. Additionally, the review found evidence that duloxetine has increased side effects and reduced tolerability compared to other antidepressants. It thus did not recommend duloxetine as a first line treatment for major depressive disorder, given the (then) high cost of duloxetine compared to inexpensive off-patent antidepressants and lack of increased efficacy.[15] Duloxetine appears less tolerable than some other antidepressants.[16] Generic duloxetine became available in 2013.[17]

Duloxetine is more effective than placebo in the treatment of generalized anxiety disorder (GAD).[18] Major guidelines such as Maudsley Prescribing Guidelines,[19] and Canadian Psychiatric Association Guidelines[20] do not list duloxetine among the recommended treatment options. A review from the Annals of Internal Medicine lists duloxetine among the first line drug treatments, however, along with citalopram, escitalopram, sertraline, paroxetine, and venlafaxine.[21]

Duloxetine was approved for the pain associated with diabetic peripheral neuropathy (DPN), based on the positive results of two clinical trials. The average daily pain was measured using an 11-point scale, and duloxetine treatment resulted in an additional 1–1.7 points decrease of pain as compared with placebo.[22][23][24] At least 50% pain relief was achieved in 40–45% of the duloxetine patients vs. 20–22% of placebo patients. Pain decreased by more than 90%, in 9–14% of duloxetine patients vs. 2–4% of placebo patients. Most of the response was achieved in the first two weeks on the medication. Duloxetine slightly increased the fasting serum glucose; this effect was deemed to be of “minimal clinical significance”, however.[22]

The comparative efficacy of duloxetine and established pain-relief medications for DPN is unclear. A systematic review noted that tricyclic antidepressants (imipramine and amitriptyline), traditional anticonvulsants and opioids have better efficacy than duloxetine. Duloxetine, tricyclic antidepressants and anticonvulsants have similar tolerability while the opioids caused more side effects.[25] Another review in Prescrire International considered the moderate pain relief achieved with duloxetine to be clinically insignificant and the results of the clinical trials unconvincing. The reviewer saw no reason to prescribe duloxetine in practice.[26] The comparative data collected by reviewers in BMC Neurology indicated that amitriptyline, other tricyclic antidepressants and venlafaxine may be more effective. The authors noted that the evidence in favor of duloxetine is much more solid, however.[27] A Cochrane review concluded that the evidence in support of duloxetine’s efficacy in treating painful diabetic neuropathy was adequate, and that further trials should focus on comparisons with other medications.[13]

A review of duloxetine found that it reduced pain and fatigue, and improved physical and mental performance compared to placebo.[28]

The U.S. Food and Drug Administration (FDA) regulators approved the drug for the treatment of fibromyalgia in June 2008.[29]

It may be useful for chronic pain from osteoarthritis.[30][31]

On November 4, 2010, the U.S. Food and Drug Administration approved duloxetine to treat chronic musculoskeletal pain, including discomfort from osteoarthritis and chronic lower back pain.[32]

Duloxetine failed to receive US approval for stress urinary incontinence amid concerns over liver toxicity and suicidal events; it was approved for this use in the UK, however, where it is recommended as an add-on medication in stress urinary incontinence instead of surgery.[33]

The safety and utility of duloxetine in the treatment of incontinence has been evaluated in a series of meta analyses and practice guidelines.

The following contraindications are listed by the manufacturer:[38]

In addition, the FDA has reported on life-threatening drug interactions that may be possible when co-administered with triptans and other drugs acting on serotonin pathways leading to increased risk for serotonin syndrome.[39]

Nausea, somnolence, insomnia, and dizziness are the main side effects, reported by about 10% to 20% of patients.[40]

In a trial for major depressive disorder (MDD), the most commonly reported treatment-emergent adverse events among duloxetine-treated patients were nausea (34.7%), dry mouth (22.7%), headache (20.0%) and dizziness (18.7%), and except for headache, these were reported significantly more often than in the placebo group.[41] In a long-term study of fibromyalgia patients receiving duloxetine, frequency and type of adverse effects was similar to that reported in the MDD above. Side effects tended to be mild-to-moderate, and tended to decrease in intensity over time.[42][43]

In 4 clinical trials of duloxetine for the treatment of MDD, sexual dysfunction occurred significantly more frequently in patients treated with duloxetine than those treated with placebo, and this difference occurred only in men.[44][43] Specifically, common side effects include difficulty becoming aroused, lack of interest in sex, and anorgasmia (trouble achieving orgasm). Loss of or decreased response to sexual stimuli and ejaculatory anhedonia are also reported.[45] Frequency of treatment-emergent sexual dysfunction were similar for duloxetine and SSRIs when compared in a 6 month observational study in depressed patients.[46] Rates of sexual dysfunction in MDD patients treated with duloxetine vs escitalopram did not differ significantly at 4, 8, and 12 weeks of treatment, although the trend favored duloxetine (33.3% of duloxetine patients experienced sexual side effects compared to 43.6% of those receiving escitalopram and 25% of those receiving placebo).[45]

During marketing of other SSRIs and SNRIs, there have been spontaneous reports of adverse events occurring upon discontinuation of these drugs, particularly when abrupt, including the following: dysphoric mood, irritability, agitation, dizziness, sensory disturbances (e.g., paresthesias such as brain zap electric shock sensations), anxiety, confusion, headache, lethargy, emotional lability, insomnia, hypomania, tinnitus, and seizures. The withdrawal syndrome from duloxetine resembles the SSRI discontinuation syndrome.

When discontinuing treatment with duloxetine, the manufacturer recommends a gradual reduction in the dose, rather than abrupt cessation, whenever possible. If intolerable symptoms occur following a decrease in the dose or upon discontinuation of treatment, then resuming the previously prescribed dose may be considered. Subsequently, the physician may continue decreasing the dose but at a more gradual rate.

In placebo-controlled clinical trials of up to nine weeks’ duration of patients with MDD, a systematic evaluation of discontinuation symptoms in patients taking duloxetine following abrupt discontinuation found the following symptoms occurring at a rate greater than or equal to 2% and at a significantly higher rate in duloxetine-treated patients compared to those discontinuing from placebo: dizziness, nausea, headache, paresthesia, vomiting, irritability, and nightmare.[47]

The FDA requires all antidepressants, including duloxetine, to carry a black box warning stating that antidepressants may increase the risk of suicide in persons younger than 25. This warning is based on statistical analyses conducted by two independent groups of the FDA experts that found a 2-fold increase of the suicidal ideation and behavior in children and adolescents, and 1.5-fold increase of suicidality in the 18–24 age group.[48][49][50]

To obtain statistically significant results the FDA had to combine the results of 295 trials of 11 antidepressants for psychiatric indications. As suicidal ideation and behavior in clinical trials are rare, the results for any drug taken separately usually do not reach statistical significance.

In 2005 the United States FDA released a public health advisory noting that there had been 11 reports of suicide attempts and 3 reports of suicidality within the mostly middle-aged women participating in the open label extension trials of duloxetine for the treatment of stress urinary incontinence. The FDA described the potential role of confounding social stressors “unclear”. The suicide attempt rate in the SUI study population (based on 9,400 patients) was calculated to be 400 per 100,000 person years. This rate is greater than the suicide attempt rate among middle-aged U.S. women that has been reported in published studies, i.e., 150 to 160 per 100,000 person years. In addition, one death from suicide was reported in a Cymbalta clinical pharmacology study in a healthy female volunteer without SUI. No increase in suicidality was reported in controlled trials of Cymbalta for depression or diabetic neuropathic pain.[51]

Reported adverse events that were temporally correlated to duloxetine therapy include rash, reported rarely, and the following adverse events, reported very rarely: alanine aminotransferase increased, alkaline phosphatase increased, anaphylactic reaction, angioneurotic edema, aspartate aminotransferase increased, bilirubin increased, glaucoma, hepatotoxicity, hyponatremia, jaundice, orthostatic hypotension (especially at the initiation of treatment), Stevens–Johnson syndrome, syncope (especially at initiation of treatment), and urticaria.[52]

Duloxetine inhibits the reuptake of serotonin and norepinephrine (NE) in the central nervous system. Duloxetine increases dopamine (DA) specifically in the prefrontal cortex, where there are few DA reuptake pumps, via the inhibition of NE reuptake pumps (NET), which is believed to mediate reuptake of DA and NE.[54] Duloxetine has no significant affinity for dopaminergic, cholinergic, histaminergic, opioid, glutamate, and GABA reuptake transporters, however, and can therefore be considered to be a selective reuptake inhibitor at the 5-HT and NE transporters. Duloxetine undergoes extensive metabolism, but the major circulating metabolites do not contribute significantly to the pharmacologic activity.[55][56]

Major depressive disorder is believed to be due in part to an increase in pro-inflammatory cytokines within the central nervous system. Antidepressants including ones with a similar mechanism of action as duloxetine, i.e. serotonin metabolism inhibition, cause a decrease in proinflammatory cytokine activity and an increase in anti-inflammatory cytokines; this mechanism may apply to duloxetine in its effect on depression but research on cytokines specific to duloxetine therapy is lacking.[57]

The analgesic properties of duloxetine in the treatment of diabetic neuropathy and central pain syndromes such as fibromyalgia are believed to be due to sodium ion channel blockade.[58]

Absorption: Duloxetine is acid labile, and is formulated with enteric coating to prevent degradation in the stomach. Duloxetine has good oral bioavailability, averaging 50% after one 60 mg dose. There is an average 2-hour lag until absorption begins with maximum plasma concentrations occurring about 6 hours post dose. Food does not affect the Cmax of duloxetine, but delays the time to reach peak concentration from 6 to 10 hours.[56]

Distribution: Duloxetine is highly bound (>90%) to proteins in human plasma, binding primarily to albumin and α1-acid glycoprotein. Volume of distribution is 1640L.[59]

Metabolism: Duloxetine undergoes predominately hepatic metabolism via two cytochrome P450 isozymes, CYP2D6 and CYP1A2. Circulating metabolites are pharmacologically inactive.[59]

Elimination: Duloxetine has an elimination half-life of about 12 hours (range 8 to 17 hours) and its pharmacokinetics are dose proportional over the therapeutic range. Steady-state is usually achieved after 3 days. Only trace amounts (<1%) of unchanged duloxetine are present in the urine and most of the dose (approx. 70%) appears in the urine as metabolites of duloxetine with about 20% excreted in the feces.[59]

Duloxetine was created by Lilly researchers. David Robertson; David Wong, a co-discoverer of fluoxetine; and Joseph Krushinski are listed as inventors on the patent application filed in 1986 and granted in 1990.[60] The first publication on the discovery of the racemic form of duloxetine known as LY227942, was made in 1988.[61] The (+)-enantiomer of LY227942, assigned LY248686, was chosen for further studies, because it inhibited serotonin reuptake in rat synaptosomes to twice the degree of the (–)-enantiomer. This molecule was subsequently named duloxetine.[62]

In 2001, Lilly filed a New Drug Application (NDA) for duloxetine with the US Food and Drug Administration. In 2003, however, the FDA “recommended this application as not approvable from the manufacturing and control standpoint” because of “significant cGMP (current Good Manufacturing Practice) violations at the finished product manufacturing facility” of Eli Lilly in Indianapolis. Additionally, “potential liver toxicity” and QTc interval prolongation appeared as a concern. The FDA experts concluded that “duloxetine can cause hepatotoxicity in the form of transaminase elevations. It may also be a factor in causing more severe liver injury, but there are no cases in the NDA database that clearly demonstrate this. Use of duloxetine in the presence of ethanol may potentiate the deleterious effect of ethanol on the liver.” The FDA also recommended “routine blood pressure monitoring” at the new highest recommended dose of 120 mg, “where 24% patients had one or more blood pressure readings of 140/90 vs. 9% of placebo patients.”[63]

After the manufacturing issues were resolved, the liver toxicity warning included in the prescribing information, and the follow-up studies showed that duloxetine does not cause QTc interval prolongation, duloxetine was approved by the FDA for depression and diabetic neuropathy in 2004.[64] In 2007, Health Canada approved duloxetine for the treatment of depression and diabetic peripheral neuropathic pain.[65]

Duloxetine was approved for use of stress urinary incontinence (SUI) in the EU in 2004. In 2005, Lilly withdrew the duloxetine application for stress urinary incontinence (SUI) in the U.S., stating that discussions with the FDA indicated “the agency is not prepared at this time to grant approval … based on the data package submitted.” A year later Lilly abandoned the pursuit of this indication in the U.S. market.[66][67]

The FDA approved duloxetine for the treatment of generalized anxiety disorder in February 2007.[68]
درباره قرص cymbalta

Cymbalta generated sales of nearly $5 billion in 2012 with $4 billion of that in the U.S., but its patent protection terminated January 1, 2014. Lilly received a six-month extension beyond June 30, 2013 after testing for the treatment of depression in adolescents, which may produce $1.5 billion in added sales.[69][70] It was the most prescribed antidepressant in 2013–14.[71]

The first generic duloxetine was marketed by Dr. Reddy.[72]

Duloxetine, sold under the brand name Cymbalta among others,[1] is a medication used to treat major depressive disorder, generalized anxiety disorder, fibromyalgia, and neuropathic pain.[2] It is taken by mouth.[2]

Common side effects include dry mouth, nausea, feeling tired, dizziness, agitation, sexual problems, and increased sweating.[2] Severe side effects include an increased risk of suicide, serotonin syndrome, mania, and liver problems.[2] Antidepressant withdrawal syndrome may occur if stopped.[2] There are concerns that use during the later part of pregnancy can harm the baby.[2] It is a serotonin–norepinephrine reuptake inhibitor.[3] How it works is not entirely clear.[2]

Duloxetine was approved for medical use in the United States in 2004.[2] It is available as a generic medication.[3] In the United States the wholesale cost per dose is about 0.20 USD as of 2018.[4] In 2016 it was the 48th most prescribed medication in the United States with more than 15 million prescriptions.[5]

The main uses of duloxetine are in major depressive disorder, generalized anxiety disorder, neuropathic pain, chronic musculoskeletal pain, and fibromyalgia.[2][6][7][8]

Duloxetine is recommended as a first-line agent for the treatment of chemotherapy-induced neuropathy by the American Society of Clinical Oncology,[9] as a first-line therapy for fibromyalgia in the presence of mood disorders by the German Interdisciplinary Association for Pain Therapy,[10] as a Grade B recommendation for the treatment of diabetic neuropathy by the American Association for Neurology[11] and as a level A recommendation in certain neuropathic states by the European Federation of Neurological Societies.[12]
درباره قرص cymbalta

A 2014 Cochrane review concluded that duloxetine is beneficial in the treatment of diabetic neuropathy and fibromyalgia but that more comparative studies with other medicines are needed.[13] The French medical journal Prescrire concluded that duloxetine is no better than other available agents and has a greater risk of side effects.[14] Thus they recommend against its general use.[14]

Duloxetine was approved for the treatment of major depression in 2004. While duloxetine has demonstrated improvement in depression-related symptoms compared to placebo, comparisons of duloxetine to other antidepressant medications have been less successful. A 2012 Cochrane Review did not find greater efficacy of duloxetine compared to SSRIs and newer antidepressants. Additionally, the review found evidence that duloxetine has increased side effects and reduced tolerability compared to other antidepressants. It thus did not recommend duloxetine as a first line treatment for major depressive disorder, given the (then) high cost of duloxetine compared to inexpensive off-patent antidepressants and lack of increased efficacy.[15] Duloxetine appears less tolerable than some other antidepressants.[16] Generic duloxetine became available in 2013.[17]

Duloxetine is more effective than placebo in the treatment of generalized anxiety disorder (GAD).[18] Major guidelines such as Maudsley Prescribing Guidelines,[19] and Canadian Psychiatric Association Guidelines[20] do not list duloxetine among the recommended treatment options. A review from the Annals of Internal Medicine lists duloxetine among the first line drug treatments, however, along with citalopram, escitalopram, sertraline, paroxetine, and venlafaxine.[21]

Duloxetine was approved for the pain associated with diabetic peripheral neuropathy (DPN), based on the positive results of two clinical trials. The average daily pain was measured using an 11-point scale, and duloxetine treatment resulted in an additional 1–1.7 points decrease of pain as compared with placebo.[22][23][24] At least 50% pain relief was achieved in 40–45% of the duloxetine patients vs. 20–22% of placebo patients. Pain decreased by more than 90%, in 9–14% of duloxetine patients vs. 2–4% of placebo patients. Most of the response was achieved in the first two weeks on the medication. Duloxetine slightly increased the fasting serum glucose; this effect was deemed to be of “minimal clinical significance”, however.[22]

The comparative efficacy of duloxetine and established pain-relief medications for DPN is unclear. A systematic review noted that tricyclic antidepressants (imipramine and amitriptyline), traditional anticonvulsants and opioids have better efficacy than duloxetine. Duloxetine, tricyclic antidepressants and anticonvulsants have similar tolerability while the opioids caused more side effects.[25] Another review in Prescrire International considered the moderate pain relief achieved with duloxetine to be clinically insignificant and the results of the clinical trials unconvincing. The reviewer saw no reason to prescribe duloxetine in practice.[26] The comparative data collected by reviewers in BMC Neurology indicated that amitriptyline, other tricyclic antidepressants and venlafaxine may be more effective. The authors noted that the evidence in favor of duloxetine is much more solid, however.[27] A Cochrane review concluded that the evidence in support of duloxetine’s efficacy in treating painful diabetic neuropathy was adequate, and that further trials should focus on comparisons with other medications.[13]

A review of duloxetine found that it reduced pain and fatigue, and improved physical and mental performance compared to placebo.[28]

The U.S. Food and Drug Administration (FDA) regulators approved the drug for the treatment of fibromyalgia in June 2008.[29]

It may be useful for chronic pain from osteoarthritis.[30][31]

On November 4, 2010, the U.S. Food and Drug Administration approved duloxetine to treat chronic musculoskeletal pain, including discomfort from osteoarthritis and chronic lower back pain.[32]

Duloxetine failed to receive US approval for stress urinary incontinence amid concerns over liver toxicity and suicidal events; it was approved for this use in the UK, however, where it is recommended as an add-on medication in stress urinary incontinence instead of surgery.[33]

The safety and utility of duloxetine in the treatment of incontinence has been evaluated in a series of meta analyses and practice guidelines.

The following contraindications are listed by the manufacturer:[38]

In addition, the FDA has reported on life-threatening drug interactions that may be possible when co-administered with triptans and other drugs acting on serotonin pathways leading to increased risk for serotonin syndrome.[39]

Nausea, somnolence, insomnia, and dizziness are the main side effects, reported by about 10% to 20% of patients.[40]

In a trial for major depressive disorder (MDD), the most commonly reported treatment-emergent adverse events among duloxetine-treated patients were nausea (34.7%), dry mouth (22.7%), headache (20.0%) and dizziness (18.7%), and except for headache, these were reported significantly more often than in the placebo group.[41] In a long-term study of fibromyalgia patients receiving duloxetine, frequency and type of adverse effects was similar to that reported in the MDD above. Side effects tended to be mild-to-moderate, and tended to decrease in intensity over time.[42][43]

In 4 clinical trials of duloxetine for the treatment of MDD, sexual dysfunction occurred significantly more frequently in patients treated with duloxetine than those treated with placebo, and this difference occurred only in men.[44][43] Specifically, common side effects include difficulty becoming aroused, lack of interest in sex, and anorgasmia (trouble achieving orgasm). Loss of or decreased response to sexual stimuli and ejaculatory anhedonia are also reported.[45] Frequency of treatment-emergent sexual dysfunction were similar for duloxetine and SSRIs when compared in a 6 month observational study in depressed patients.[46] Rates of sexual dysfunction in MDD patients treated with duloxetine vs escitalopram did not differ significantly at 4, 8, and 12 weeks of treatment, although the trend favored duloxetine (33.3% of duloxetine patients experienced sexual side effects compared to 43.6% of those receiving escitalopram and 25% of those receiving placebo).[45]

During marketing of other SSRIs and SNRIs, there have been spontaneous reports of adverse events occurring upon discontinuation of these drugs, particularly when abrupt, including the following: dysphoric mood, irritability, agitation, dizziness, sensory disturbances (e.g., paresthesias such as brain zap electric shock sensations), anxiety, confusion, headache, lethargy, emotional lability, insomnia, hypomania, tinnitus, and seizures. The withdrawal syndrome from duloxetine resembles the SSRI discontinuation syndrome.

When discontinuing treatment with duloxetine, the manufacturer recommends a gradual reduction in the dose, rather than abrupt cessation, whenever possible. If intolerable symptoms occur following a decrease in the dose or upon discontinuation of treatment, then resuming the previously prescribed dose may be considered. Subsequently, the physician may continue decreasing the dose but at a more gradual rate.

In placebo-controlled clinical trials of up to nine weeks’ duration of patients with MDD, a systematic evaluation of discontinuation symptoms in patients taking duloxetine following abrupt discontinuation found the following symptoms occurring at a rate greater than or equal to 2% and at a significantly higher rate in duloxetine-treated patients compared to those discontinuing from placebo: dizziness, nausea, headache, paresthesia, vomiting, irritability, and nightmare.[47]

The FDA requires all antidepressants, including duloxetine, to carry a black box warning stating that antidepressants may increase the risk of suicide in persons younger than 25. This warning is based on statistical analyses conducted by two independent groups of the FDA experts that found a 2-fold increase of the suicidal ideation and behavior in children and adolescents, and 1.5-fold increase of suicidality in the 18–24 age group.[48][49][50]

To obtain statistically significant results the FDA had to combine the results of 295 trials of 11 antidepressants for psychiatric indications. As suicidal ideation and behavior in clinical trials are rare, the results for any drug taken separately usually do not reach statistical significance.

In 2005 the United States FDA released a public health advisory noting that there had been 11 reports of suicide attempts and 3 reports of suicidality within the mostly middle-aged women participating in the open label extension trials of duloxetine for the treatment of stress urinary incontinence. The FDA described the potential role of confounding social stressors “unclear”. The suicide attempt rate in the SUI study population (based on 9,400 patients) was calculated to be 400 per 100,000 person years. This rate is greater than the suicide attempt rate among middle-aged U.S. women that has been reported in published studies, i.e., 150 to 160 per 100,000 person years. In addition, one death from suicide was reported in a Cymbalta clinical pharmacology study in a healthy female volunteer without SUI. No increase in suicidality was reported in controlled trials of Cymbalta for depression or diabetic neuropathic pain.[51]

Reported adverse events that were temporally correlated to duloxetine therapy include rash, reported rarely, and the following adverse events, reported very rarely: alanine aminotransferase increased, alkaline phosphatase increased, anaphylactic reaction, angioneurotic edema, aspartate aminotransferase increased, bilirubin increased, glaucoma, hepatotoxicity, hyponatremia, jaundice, orthostatic hypotension (especially at the initiation of treatment), Stevens–Johnson syndrome, syncope (especially at initiation of treatment), and urticaria.[52]

Duloxetine inhibits the reuptake of serotonin and norepinephrine (NE) in the central nervous system. Duloxetine increases dopamine (DA) specifically in the prefrontal cortex, where there are few DA reuptake pumps, via the inhibition of NE reuptake pumps (NET), which is believed to mediate reuptake of DA and NE.[54] Duloxetine has no significant affinity for dopaminergic, cholinergic, histaminergic, opioid, glutamate, and GABA reuptake transporters, however, and can therefore be considered to be a selective reuptake inhibitor at the 5-HT and NE transporters. Duloxetine undergoes extensive metabolism, but the major circulating metabolites do not contribute significantly to the pharmacologic activity.[55][56]

Major depressive disorder is believed to be due in part to an increase in pro-inflammatory cytokines within the central nervous system. Antidepressants including ones with a similar mechanism of action as duloxetine, i.e. serotonin metabolism inhibition, cause a decrease in proinflammatory cytokine activity and an increase in anti-inflammatory cytokines; this mechanism may apply to duloxetine in its effect on depression but research on cytokines specific to duloxetine therapy is lacking.[57]

The analgesic properties of duloxetine in the treatment of diabetic neuropathy and central pain syndromes such as fibromyalgia are believed to be due to sodium ion channel blockade.[58]

Absorption: Duloxetine is acid labile, and is formulated with enteric coating to prevent degradation in the stomach. Duloxetine has good oral bioavailability, averaging 50% after one 60 mg dose. There is an average 2-hour lag until absorption begins with maximum plasma concentrations occurring about 6 hours post dose. Food does not affect the Cmax of duloxetine, but delays the time to reach peak concentration from 6 to 10 hours.[56]

Distribution: Duloxetine is highly bound (>90%) to proteins in human plasma, binding primarily to albumin and α1-acid glycoprotein. Volume of distribution is 1640L.[59]

Metabolism: Duloxetine undergoes predominately hepatic metabolism via two cytochrome P450 isozymes, CYP2D6 and CYP1A2. Circulating metabolites are pharmacologically inactive.[59]

Elimination: Duloxetine has an elimination half-life of about 12 hours (range 8 to 17 hours) and its pharmacokinetics are dose proportional over the therapeutic range. Steady-state is usually achieved after 3 days. Only trace amounts (<1%) of unchanged duloxetine are present in the urine and most of the dose (approx. 70%) appears in the urine as metabolites of duloxetine with about 20% excreted in the feces.[59]

Duloxetine was created by Lilly researchers. David Robertson; David Wong, a co-discoverer of fluoxetine; and Joseph Krushinski are listed as inventors on the patent application filed in 1986 and granted in 1990.[60] The first publication on the discovery of the racemic form of duloxetine known as LY227942, was made in 1988.[61] The (+)-enantiomer of LY227942, assigned LY248686, was chosen for further studies, because it inhibited serotonin reuptake in rat synaptosomes to twice the degree of the (–)-enantiomer. This molecule was subsequently named duloxetine.[62]

In 2001, Lilly filed a New Drug Application (NDA) for duloxetine with the US Food and Drug Administration. In 2003, however, the FDA “recommended this application as not approvable from the manufacturing and control standpoint” because of “significant cGMP (current Good Manufacturing Practice) violations at the finished product manufacturing facility” of Eli Lilly in Indianapolis. Additionally, “potential liver toxicity” and QTc interval prolongation appeared as a concern. The FDA experts concluded that “duloxetine can cause hepatotoxicity in the form of transaminase elevations. It may also be a factor in causing more severe liver injury, but there are no cases in the NDA database that clearly demonstrate this. Use of duloxetine in the presence of ethanol may potentiate the deleterious effect of ethanol on the liver.” The FDA also recommended “routine blood pressure monitoring” at the new highest recommended dose of 120 mg, “where 24% patients had one or more blood pressure readings of 140/90 vs. 9% of placebo patients.”[63]

After the manufacturing issues were resolved, the liver toxicity warning included in the prescribing information, and the follow-up studies showed that duloxetine does not cause QTc interval prolongation, duloxetine was approved by the FDA for depression and diabetic neuropathy in 2004.[64] In 2007, Health Canada approved duloxetine for the treatment of depression and diabetic peripheral neuropathic pain.[65]

Duloxetine was approved for use of stress urinary incontinence (SUI) in the EU in 2004. In 2005, Lilly withdrew the duloxetine application for stress urinary incontinence (SUI) in the U.S., stating that discussions with the FDA indicated “the agency is not prepared at this time to grant approval … based on the data package submitted.” A year later Lilly abandoned the pursuit of this indication in the U.S. market.[66][67]

The FDA approved duloxetine for the treatment of generalized anxiety disorder in February 2007.[68]
درباره قرص cymbalta

Cymbalta generated sales of nearly $5 billion in 2012 with $4 billion of that in the U.S., but its patent protection terminated January 1, 2014. Lilly received a six-month extension beyond June 30, 2013 after testing for the treatment of depression in adolescents, which may produce $1.5 billion in added sales.[69][70] It was the most prescribed antidepressant in 2013–14.[71]

The first generic duloxetine was marketed by Dr. Reddy.[72]

Duloxetine, sold under the brand name Cymbalta among others,[1] is a medication used to treat major depressive disorder, generalized anxiety disorder, fibromyalgia, and neuropathic pain.[2] It is taken by mouth.[2]

Common side effects include dry mouth, nausea, feeling tired, dizziness, agitation, sexual problems, and increased sweating.[2] Severe side effects include an increased risk of suicide, serotonin syndrome, mania, and liver problems.[2] Antidepressant withdrawal syndrome may occur if stopped.[2] There are concerns that use during the later part of pregnancy can harm the baby.[2] It is a serotonin–norepinephrine reuptake inhibitor.[3] How it works is not entirely clear.[2]

Duloxetine was approved for medical use in the United States in 2004.[2] It is available as a generic medication.[3] In the United States the wholesale cost per dose is about 0.20 USD as of 2018.[4] In 2016 it was the 48th most prescribed medication in the United States with more than 15 million prescriptions.[5]

The main uses of duloxetine are in major depressive disorder, generalized anxiety disorder, neuropathic pain, chronic musculoskeletal pain, and fibromyalgia.[2][6][7][8]

Duloxetine is recommended as a first-line agent for the treatment of chemotherapy-induced neuropathy by the American Society of Clinical Oncology,[9] as a first-line therapy for fibromyalgia in the presence of mood disorders by the German Interdisciplinary Association for Pain Therapy,[10] as a Grade B recommendation for the treatment of diabetic neuropathy by the American Association for Neurology[11] and as a level A recommendation in certain neuropathic states by the European Federation of Neurological Societies.[12]
درباره قرص cymbalta

A 2014 Cochrane review concluded that duloxetine is beneficial in the treatment of diabetic neuropathy and fibromyalgia but that more comparative studies with other medicines are needed.[13] The French medical journal Prescrire concluded that duloxetine is no better than other available agents and has a greater risk of side effects.[14] Thus they recommend against its general use.[14]

Duloxetine was approved for the treatment of major depression in 2004. While duloxetine has demonstrated improvement in depression-related symptoms compared to placebo, comparisons of duloxetine to other antidepressant medications have been less successful. A 2012 Cochrane Review did not find greater efficacy of duloxetine compared to SSRIs and newer antidepressants. Additionally, the review found evidence that duloxetine has increased side effects and reduced tolerability compared to other antidepressants. It thus did not recommend duloxetine as a first line treatment for major depressive disorder, given the (then) high cost of duloxetine compared to inexpensive off-patent antidepressants and lack of increased efficacy.[15] Duloxetine appears less tolerable than some other antidepressants.[16] Generic duloxetine became available in 2013.[17]

Duloxetine is more effective than placebo in the treatment of generalized anxiety disorder (GAD).[18] Major guidelines such as Maudsley Prescribing Guidelines,[19] and Canadian Psychiatric Association Guidelines[20] do not list duloxetine among the recommended treatment options. A review from the Annals of Internal Medicine lists duloxetine among the first line drug treatments, however, along with citalopram, escitalopram, sertraline, paroxetine, and venlafaxine.[21]

Duloxetine was approved for the pain associated with diabetic peripheral neuropathy (DPN), based on the positive results of two clinical trials. The average daily pain was measured using an 11-point scale, and duloxetine treatment resulted in an additional 1–1.7 points decrease of pain as compared with placebo.[22][23][24] At least 50% pain relief was achieved in 40–45% of the duloxetine patients vs. 20–22% of placebo patients. Pain decreased by more than 90%, in 9–14% of duloxetine patients vs. 2–4% of placebo patients. Most of the response was achieved in the first two weeks on the medication. Duloxetine slightly increased the fasting serum glucose; this effect was deemed to be of “minimal clinical significance”, however.[22]

The comparative efficacy of duloxetine and established pain-relief medications for DPN is unclear. A systematic review noted that tricyclic antidepressants (imipramine and amitriptyline), traditional anticonvulsants and opioids have better efficacy than duloxetine. Duloxetine, tricyclic antidepressants and anticonvulsants have similar tolerability while the opioids caused more side effects.[25] Another review in Prescrire International considered the moderate pain relief achieved with duloxetine to be clinically insignificant and the results of the clinical trials unconvincing. The reviewer saw no reason to prescribe duloxetine in practice.[26] The comparative data collected by reviewers in BMC Neurology indicated that amitriptyline, other tricyclic antidepressants and venlafaxine may be more effective. The authors noted that the evidence in favor of duloxetine is much more solid, however.[27] A Cochrane review concluded that the evidence in support of duloxetine’s efficacy in treating painful diabetic neuropathy was adequate, and that further trials should focus on comparisons with other medications.[13]

A review of duloxetine found that it reduced pain and fatigue, and improved physical and mental performance compared to placebo.[28]

The U.S. Food and Drug Administration (FDA) regulators approved the drug for the treatment of fibromyalgia in June 2008.[29]

It may be useful for chronic pain from osteoarthritis.[30][31]

On November 4, 2010, the U.S. Food and Drug Administration approved duloxetine to treat chronic musculoskeletal pain, including discomfort from osteoarthritis and chronic lower back pain.[32]

Duloxetine failed to receive US approval for stress urinary incontinence amid concerns over liver toxicity and suicidal events; it was approved for this use in the UK, however, where it is recommended as an add-on medication in stress urinary incontinence instead of surgery.[33]

The safety and utility of duloxetine in the treatment of incontinence has been evaluated in a series of meta analyses and practice guidelines.

The following contraindications are listed by the manufacturer:[38]

In addition, the FDA has reported on life-threatening drug interactions that may be possible when co-administered with triptans and other drugs acting on serotonin pathways leading to increased risk for serotonin syndrome.[39]

Nausea, somnolence, insomnia, and dizziness are the main side effects, reported by about 10% to 20% of patients.[40]

In a trial for major depressive disorder (MDD), the most commonly reported treatment-emergent adverse events among duloxetine-treated patients were nausea (34.7%), dry mouth (22.7%), headache (20.0%) and dizziness (18.7%), and except for headache, these were reported significantly more often than in the placebo group.[41] In a long-term study of fibromyalgia patients receiving duloxetine, frequency and type of adverse effects was similar to that reported in the MDD above. Side effects tended to be mild-to-moderate, and tended to decrease in intensity over time.[42][43]

In 4 clinical trials of duloxetine for the treatment of MDD, sexual dysfunction occurred significantly more frequently in patients treated with duloxetine than those treated with placebo, and this difference occurred only in men.[44][43] Specifically, common side effects include difficulty becoming aroused, lack of interest in sex, and anorgasmia (trouble achieving orgasm). Loss of or decreased response to sexual stimuli and ejaculatory anhedonia are also reported.[45] Frequency of treatment-emergent sexual dysfunction were similar for duloxetine and SSRIs when compared in a 6 month observational study in depressed patients.[46] Rates of sexual dysfunction in MDD patients treated with duloxetine vs escitalopram did not differ significantly at 4, 8, and 12 weeks of treatment, although the trend favored duloxetine (33.3% of duloxetine patients experienced sexual side effects compared to 43.6% of those receiving escitalopram and 25% of those receiving placebo).[45]

During marketing of other SSRIs and SNRIs, there have been spontaneous reports of adverse events occurring upon discontinuation of these drugs, particularly when abrupt, including the following: dysphoric mood, irritability, agitation, dizziness, sensory disturbances (e.g., paresthesias such as brain zap electric shock sensations), anxiety, confusion, headache, lethargy, emotional lability, insomnia, hypomania, tinnitus, and seizures. The withdrawal syndrome from duloxetine resembles the SSRI discontinuation syndrome.

When discontinuing treatment with duloxetine, the manufacturer recommends a gradual reduction in the dose, rather than abrupt cessation, whenever possible. If intolerable symptoms occur following a decrease in the dose or upon discontinuation of treatment, then resuming the previously prescribed dose may be considered. Subsequently, the physician may continue decreasing the dose but at a more gradual rate.

In placebo-controlled clinical trials of up to nine weeks’ duration of patients with MDD, a systematic evaluation of discontinuation symptoms in patients taking duloxetine following abrupt discontinuation found the following symptoms occurring at a rate greater than or equal to 2% and at a significantly higher rate in duloxetine-treated patients compared to those discontinuing from placebo: dizziness, nausea, headache, paresthesia, vomiting, irritability, and nightmare.[47]

The FDA requires all antidepressants, including duloxetine, to carry a black box warning stating that antidepressants may increase the risk of suicide in persons younger than 25. This warning is based on statistical analyses conducted by two independent groups of the FDA experts that found a 2-fold increase of the suicidal ideation and behavior in children and adolescents, and 1.5-fold increase of suicidality in the 18–24 age group.[48][49][50]

To obtain statistically significant results the FDA had to combine the results of 295 trials of 11 antidepressants for psychiatric indications. As suicidal ideation and behavior in clinical trials are rare, the results for any drug taken separately usually do not reach statistical significance.

In 2005 the United States FDA released a public health advisory noting that there had been 11 reports of suicide attempts and 3 reports of suicidality within the mostly middle-aged women participating in the open label extension trials of duloxetine for the treatment of stress urinary incontinence. The FDA described the potential role of confounding social stressors “unclear”. The suicide attempt rate in the SUI study population (based on 9,400 patients) was calculated to be 400 per 100,000 person years. This rate is greater than the suicide attempt rate among middle-aged U.S. women that has been reported in published studies, i.e., 150 to 160 per 100,000 person years. In addition, one death from suicide was reported in a Cymbalta clinical pharmacology study in a healthy female volunteer without SUI. No increase in suicidality was reported in controlled trials of Cymbalta for depression or diabetic neuropathic pain.[51]

Reported adverse events that were temporally correlated to duloxetine therapy include rash, reported rarely, and the following adverse events, reported very rarely: alanine aminotransferase increased, alkaline phosphatase increased, anaphylactic reaction, angioneurotic edema, aspartate aminotransferase increased, bilirubin increased, glaucoma, hepatotoxicity, hyponatremia, jaundice, orthostatic hypotension (especially at the initiation of treatment), Stevens–Johnson syndrome, syncope (especially at initiation of treatment), and urticaria.[52]

Duloxetine inhibits the reuptake of serotonin and norepinephrine (NE) in the central nervous system. Duloxetine increases dopamine (DA) specifically in the prefrontal cortex, where there are few DA reuptake pumps, via the inhibition of NE reuptake pumps (NET), which is believed to mediate reuptake of DA and NE.[54] Duloxetine has no significant affinity for dopaminergic, cholinergic, histaminergic, opioid, glutamate, and GABA reuptake transporters, however, and can therefore be considered to be a selective reuptake inhibitor at the 5-HT and NE transporters. Duloxetine undergoes extensive metabolism, but the major circulating metabolites do not contribute significantly to the pharmacologic activity.[55][56]

Major depressive disorder is believed to be due in part to an increase in pro-inflammatory cytokines within the central nervous system. Antidepressants including ones with a similar mechanism of action as duloxetine, i.e. serotonin metabolism inhibition, cause a decrease in proinflammatory cytokine activity and an increase in anti-inflammatory cytokines; this mechanism may apply to duloxetine in its effect on depression but research on cytokines specific to duloxetine therapy is lacking.[57]

The analgesic properties of duloxetine in the treatment of diabetic neuropathy and central pain syndromes such as fibromyalgia are believed to be due to sodium ion channel blockade.[58]

Absorption: Duloxetine is acid labile, and is formulated with enteric coating to prevent degradation in the stomach. Duloxetine has good oral bioavailability, averaging 50% after one 60 mg dose. There is an average 2-hour lag until absorption begins with maximum plasma concentrations occurring about 6 hours post dose. Food does not affect the Cmax of duloxetine, but delays the time to reach peak concentration from 6 to 10 hours.[56]

Distribution: Duloxetine is highly bound (>90%) to proteins in human plasma, binding primarily to albumin and α1-acid glycoprotein. Volume of distribution is 1640L.[59]

Metabolism: Duloxetine undergoes predominately hepatic metabolism via two cytochrome P450 isozymes, CYP2D6 and CYP1A2. Circulating metabolites are pharmacologically inactive.[59]

Elimination: Duloxetine has an elimination half-life of about 12 hours (range 8 to 17 hours) and its pharmacokinetics are dose proportional over the therapeutic range. Steady-state is usually achieved after 3 days. Only trace amounts (<1%) of unchanged duloxetine are present in the urine and most of the dose (approx. 70%) appears in the urine as metabolites of duloxetine with about 20% excreted in the feces.[59]

Duloxetine was created by Lilly researchers. David Robertson; David Wong, a co-discoverer of fluoxetine; and Joseph Krushinski are listed as inventors on the patent application filed in 1986 and granted in 1990.[60] The first publication on the discovery of the racemic form of duloxetine known as LY227942, was made in 1988.[61] The (+)-enantiomer of LY227942, assigned LY248686, was chosen for further studies, because it inhibited serotonin reuptake in rat synaptosomes to twice the degree of the (–)-enantiomer. This molecule was subsequently named duloxetine.[62]

In 2001, Lilly filed a New Drug Application (NDA) for duloxetine with the US Food and Drug Administration. In 2003, however, the FDA “recommended this application as not approvable from the manufacturing and control standpoint” because of “significant cGMP (current Good Manufacturing Practice) violations at the finished product manufacturing facility” of Eli Lilly in Indianapolis. Additionally, “potential liver toxicity” and QTc interval prolongation appeared as a concern. The FDA experts concluded that “duloxetine can cause hepatotoxicity in the form of transaminase elevations. It may also be a factor in causing more severe liver injury, but there are no cases in the NDA database that clearly demonstrate this. Use of duloxetine in the presence of ethanol may potentiate the deleterious effect of ethanol on the liver.” The FDA also recommended “routine blood pressure monitoring” at the new highest recommended dose of 120 mg, “where 24% patients had one or more blood pressure readings of 140/90 vs. 9% of placebo patients.”[63]

After the manufacturing issues were resolved, the liver toxicity warning included in the prescribing information, and the follow-up studies showed that duloxetine does not cause QTc interval prolongation, duloxetine was approved by the FDA for depression and diabetic neuropathy in 2004.[64] In 2007, Health Canada approved duloxetine for the treatment of depression and diabetic peripheral neuropathic pain.[65]

Duloxetine was approved for use of stress urinary incontinence (SUI) in the EU in 2004. In 2005, Lilly withdrew the duloxetine application for stress urinary incontinence (SUI) in the U.S., stating that discussions with the FDA indicated “the agency is not prepared at this time to grant approval … based on the data package submitted.” A year later Lilly abandoned the pursuit of this indication in the U.S. market.[66][67]

The FDA approved duloxetine for the treatment of generalized anxiety disorder in February 2007.[68]
درباره قرص cymbalta

Cymbalta generated sales of nearly $5 billion in 2012 with $4 billion of that in the U.S., but its patent protection terminated January 1, 2014. Lilly received a six-month extension beyond June 30, 2013 after testing for the treatment of depression in adolescents, which may produce $1.5 billion in added sales.[69][70] It was the most prescribed antidepressant in 2013–14.[71]

The first generic duloxetine was marketed by Dr. Reddy.[72]

Duloxetine, sold under the brand name Cymbalta among others,[1] is a medication used to treat major depressive disorder, generalized anxiety disorder, fibromyalgia, and neuropathic pain.[2] It is taken by mouth.[2]

Common side effects include dry mouth, nausea, feeling tired, dizziness, agitation, sexual problems, and increased sweating.[2] Severe side effects include an increased risk of suicide, serotonin syndrome, mania, and liver problems.[2] Antidepressant withdrawal syndrome may occur if stopped.[2] There are concerns that use during the later part of pregnancy can harm the baby.[2] It is a serotonin–norepinephrine reuptake inhibitor.[3] How it works is not entirely clear.[2]

Duloxetine was approved for medical use in the United States in 2004.[2] It is available as a generic medication.[3] In the United States the wholesale cost per dose is about 0.20 USD as of 2018.[4] In 2016 it was the 48th most prescribed medication in the United States with more than 15 million prescriptions.[5]

The main uses of duloxetine are in major depressive disorder, generalized anxiety disorder, neuropathic pain, chronic musculoskeletal pain, and fibromyalgia.[2][6][7][8]

Duloxetine is recommended as a first-line agent for the treatment of chemotherapy-induced neuropathy by the American Society of Clinical Oncology,[9] as a first-line therapy for fibromyalgia in the presence of mood disorders by the German Interdisciplinary Association for Pain Therapy,[10] as a Grade B recommendation for the treatment of diabetic neuropathy by the American Association for Neurology[11] and as a level A recommendation in certain neuropathic states by the European Federation of Neurological Societies.[12]
درباره قرص cymbalta

A 2014 Cochrane review concluded that duloxetine is beneficial in the treatment of diabetic neuropathy and fibromyalgia but that more comparative studies with other medicines are needed.[13] The French medical journal Prescrire concluded that duloxetine is no better than other available agents and has a greater risk of side effects.[14] Thus they recommend against its general use.[14]

Duloxetine was approved for the treatment of major depression in 2004. While duloxetine has demonstrated improvement in depression-related symptoms compared to placebo, comparisons of duloxetine to other antidepressant medications have been less successful. A 2012 Cochrane Review did not find greater efficacy of duloxetine compared to SSRIs and newer antidepressants. Additionally, the review found evidence that duloxetine has increased side effects and reduced tolerability compared to other antidepressants. It thus did not recommend duloxetine as a first line treatment for major depressive disorder, given the (then) high cost of duloxetine compared to inexpensive off-patent antidepressants and lack of increased efficacy.[15] Duloxetine appears less tolerable than some other antidepressants.[16] Generic duloxetine became available in 2013.[17]

Duloxetine is more effective than placebo in the treatment of generalized anxiety disorder (GAD).[18] Major guidelines such as Maudsley Prescribing Guidelines,[19] and Canadian Psychiatric Association Guidelines[20] do not list duloxetine among the recommended treatment options. A review from the Annals of Internal Medicine lists duloxetine among the first line drug treatments, however, along with citalopram, escitalopram, sertraline, paroxetine, and venlafaxine.[21]

Duloxetine was approved for the pain associated with diabetic peripheral neuropathy (DPN), based on the positive results of two clinical trials. The average daily pain was measured using an 11-point scale, and duloxetine treatment resulted in an additional 1–1.7 points decrease of pain as compared with placebo.[22][23][24] At least 50% pain relief was achieved in 40–45% of the duloxetine patients vs. 20–22% of placebo patients. Pain decreased by more than 90%, in 9–14% of duloxetine patients vs. 2–4% of placebo patients. Most of the response was achieved in the first two weeks on the medication. Duloxetine slightly increased the fasting serum glucose; this effect was deemed to be of “minimal clinical significance”, however.[22]

The comparative efficacy of duloxetine and established pain-relief medications for DPN is unclear. A systematic review noted that tricyclic antidepressants (imipramine and amitriptyline), traditional anticonvulsants and opioids have better efficacy than duloxetine. Duloxetine, tricyclic antidepressants and anticonvulsants have similar tolerability while the opioids caused more side effects.[25] Another review in Prescrire International considered the moderate pain relief achieved with duloxetine to be clinically insignificant and the results of the clinical trials unconvincing. The reviewer saw no reason to prescribe duloxetine in practice.[26] The comparative data collected by reviewers in BMC Neurology indicated that amitriptyline, other tricyclic antidepressants and venlafaxine may be more effective. The authors noted that the evidence in favor of duloxetine is much more solid, however.[27] A Cochrane review concluded that the evidence in support of duloxetine’s efficacy in treating painful diabetic neuropathy was adequate, and that further trials should focus on comparisons with other medications.[13]

A review of duloxetine found that it reduced pain and fatigue, and improved physical and mental performance compared to placebo.[28]

The U.S. Food and Drug Administration (FDA) regulators approved the drug for the treatment of fibromyalgia in June 2008.[29]

It may be useful for chronic pain from osteoarthritis.[30][31]

On November 4, 2010, the U.S. Food and Drug Administration approved duloxetine to treat chronic musculoskeletal pain, including discomfort from osteoarthritis and chronic lower back pain.[32]

Duloxetine failed to receive US approval for stress urinary incontinence amid concerns over liver toxicity and suicidal events; it was approved for this use in the UK, however, where it is recommended as an add-on medication in stress urinary incontinence instead of surgery.[33]

The safety and utility of duloxetine in the treatment of incontinence has been evaluated in a series of meta analyses and practice guidelines.

The following contraindications are listed by the manufacturer:[38]

In addition, the FDA has reported on life-threatening drug interactions that may be possible when co-administered with triptans and other drugs acting on serotonin pathways leading to increased risk for serotonin syndrome.[39]

Nausea, somnolence, insomnia, and dizziness are the main side effects, reported by about 10% to 20% of patients.[40]

In a trial for major depressive disorder (MDD), the most commonly reported treatment-emergent adverse events among duloxetine-treated patients were nausea (34.7%), dry mouth (22.7%), headache (20.0%) and dizziness (18.7%), and except for headache, these were reported significantly more often than in the placebo group.[41] In a long-term study of fibromyalgia patients receiving duloxetine, frequency and type of adverse effects was similar to that reported in the MDD above. Side effects tended to be mild-to-moderate, and tended to decrease in intensity over time.[42][43]

In 4 clinical trials of duloxetine for the treatment of MDD, sexual dysfunction occurred significantly more frequently in patients treated with duloxetine than those treated with placebo, and this difference occurred only in men.[44][43] Specifically, common side effects include difficulty becoming aroused, lack of interest in sex, and anorgasmia (trouble achieving orgasm). Loss of or decreased response to sexual stimuli and ejaculatory anhedonia are also reported.[45] Frequency of treatment-emergent sexual dysfunction were similar for duloxetine and SSRIs when compared in a 6 month observational study in depressed patients.[46] Rates of sexual dysfunction in MDD patients treated with duloxetine vs escitalopram did not differ significantly at 4, 8, and 12 weeks of treatment, although the trend favored duloxetine (33.3% of duloxetine patients experienced sexual side effects compared to 43.6% of those receiving escitalopram and 25% of those receiving placebo).[45]

During marketing of other SSRIs and SNRIs, there have been spontaneous reports of adverse events occurring upon discontinuation of these drugs, particularly when abrupt, including the following: dysphoric mood, irritability, agitation, dizziness, sensory disturbances (e.g., paresthesias such as brain zap electric shock sensations), anxiety, confusion, headache, lethargy, emotional lability, insomnia, hypomania, tinnitus, and seizures. The withdrawal syndrome from duloxetine resembles the SSRI discontinuation syndrome.

When discontinuing treatment with duloxetine, the manufacturer recommends a gradual reduction in the dose, rather than abrupt cessation, whenever possible. If intolerable symptoms occur following a decrease in the dose or upon discontinuation of treatment, then resuming the previously prescribed dose may be considered. Subsequently, the physician may continue decreasing the dose but at a more gradual rate.

In placebo-controlled clinical trials of up to nine weeks’ duration of patients with MDD, a systematic evaluation of discontinuation symptoms in patients taking duloxetine following abrupt discontinuation found the following symptoms occurring at a rate greater than or equal to 2% and at a significantly higher rate in duloxetine-treated patients compared to those discontinuing from placebo: dizziness, nausea, headache, paresthesia, vomiting, irritability, and nightmare.[47]

The FDA requires all antidepressants, including duloxetine, to carry a black box warning stating that antidepressants may increase the risk of suicide in persons younger than 25. This warning is based on statistical analyses conducted by two independent groups of the FDA experts that found a 2-fold increase of the suicidal ideation and behavior in children and adolescents, and 1.5-fold increase of suicidality in the 18–24 age group.[48][49][50]

To obtain statistically significant results the FDA had to combine the results of 295 trials of 11 antidepressants for psychiatric indications. As suicidal ideation and behavior in clinical trials are rare, the results for any drug taken separately usually do not reach statistical significance.

In 2005 the United States FDA released a public health advisory noting that there had been 11 reports of suicide attempts and 3 reports of suicidality within the mostly middle-aged women participating in the open label extension trials of duloxetine for the treatment of stress urinary incontinence. The FDA described the potential role of confounding social stressors “unclear”. The suicide attempt rate in the SUI study population (based on 9,400 patients) was calculated to be 400 per 100,000 person years. This rate is greater than the suicide attempt rate among middle-aged U.S. women that has been reported in published studies, i.e., 150 to 160 per 100,000 person years. In addition, one death from suicide was reported in a Cymbalta clinical pharmacology study in a healthy female volunteer without SUI. No increase in suicidality was reported in controlled trials of Cymbalta for depression or diabetic neuropathic pain.[51]

Reported adverse events that were temporally correlated to duloxetine therapy include rash, reported rarely, and the following adverse events, reported very rarely: alanine aminotransferase increased, alkaline phosphatase increased, anaphylactic reaction, angioneurotic edema, aspartate aminotransferase increased, bilirubin increased, glaucoma, hepatotoxicity, hyponatremia, jaundice, orthostatic hypotension (especially at the initiation of treatment), Stevens–Johnson syndrome, syncope (especially at initiation of treatment), and urticaria.[52]

Duloxetine inhibits the reuptake of serotonin and norepinephrine (NE) in the central nervous system. Duloxetine increases dopamine (DA) specifically in the prefrontal cortex, where there are few DA reuptake pumps, via the inhibition of NE reuptake pumps (NET), which is believed to mediate reuptake of DA and NE.[54] Duloxetine has no significant affinity for dopaminergic, cholinergic, histaminergic, opioid, glutamate, and GABA reuptake transporters, however, and can therefore be considered to be a selective reuptake inhibitor at the 5-HT and NE transporters. Duloxetine undergoes extensive metabolism, but the major circulating metabolites do not contribute significantly to the pharmacologic activity.[55][56]

Major depressive disorder is believed to be due in part to an increase in pro-inflammatory cytokines within the central nervous system. Antidepressants including ones with a similar mechanism of action as duloxetine, i.e. serotonin metabolism inhibition, cause a decrease in proinflammatory cytokine activity and an increase in anti-inflammatory cytokines; this mechanism may apply to duloxetine in its effect on depression but research on cytokines specific to duloxetine therapy is lacking.[57]

The analgesic properties of duloxetine in the treatment of diabetic neuropathy and central pain syndromes such as fibromyalgia are believed to be due to sodium ion channel blockade.[58]

Absorption: Duloxetine is acid labile, and is formulated with enteric coating to prevent degradation in the stomach. Duloxetine has good oral bioavailability, averaging 50% after one 60 mg dose. There is an average 2-hour lag until absorption begins with maximum plasma concentrations occurring about 6 hours post dose. Food does not affect the Cmax of duloxetine, but delays the time to reach peak concentration from 6 to 10 hours.[56]

Distribution: Duloxetine is highly bound (>90%) to proteins in human plasma, binding primarily to albumin and α1-acid glycoprotein. Volume of distribution is 1640L.[59]

Metabolism: Duloxetine undergoes predominately hepatic metabolism via two cytochrome P450 isozymes, CYP2D6 and CYP1A2. Circulating metabolites are pharmacologically inactive.[59]

Elimination: Duloxetine has an elimination half-life of about 12 hours (range 8 to 17 hours) and its pharmacokinetics are dose proportional over the therapeutic range. Steady-state is usually achieved after 3 days. Only trace amounts (<1%) of unchanged duloxetine are present in the urine and most of the dose (approx. 70%) appears in the urine as metabolites of duloxetine with about 20% excreted in the feces.[59]

Duloxetine was created by Lilly researchers. David Robertson; David Wong, a co-discoverer of fluoxetine; and Joseph Krushinski are listed as inventors on the patent application filed in 1986 and granted in 1990.[60] The first publication on the discovery of the racemic form of duloxetine known as LY227942, was made in 1988.[61] The (+)-enantiomer of LY227942, assigned LY248686, was chosen for further studies, because it inhibited serotonin reuptake in rat synaptosomes to twice the degree of the (–)-enantiomer. This molecule was subsequently named duloxetine.[62]

In 2001, Lilly filed a New Drug Application (NDA) for duloxetine with the US Food and Drug Administration. In 2003, however, the FDA “recommended this application as not approvable from the manufacturing and control standpoint” because of “significant cGMP (current Good Manufacturing Practice) violations at the finished product manufacturing facility” of Eli Lilly in Indianapolis. Additionally, “potential liver toxicity” and QTc interval prolongation appeared as a concern. The FDA experts concluded that “duloxetine can cause hepatotoxicity in the form of transaminase elevations. It may also be a factor in causing more severe liver injury, but there are no cases in the NDA database that clearly demonstrate this. Use of duloxetine in the presence of ethanol may potentiate the deleterious effect of ethanol on the liver.” The FDA also recommended “routine blood pressure monitoring” at the new highest recommended dose of 120 mg, “where 24% patients had one or more blood pressure readings of 140/90 vs. 9% of placebo patients.”[63]

After the manufacturing issues were resolved, the liver toxicity warning included in the prescribing information, and the follow-up studies showed that duloxetine does not cause QTc interval prolongation, duloxetine was approved by the FDA for depression and diabetic neuropathy in 2004.[64] In 2007, Health Canada approved duloxetine for the treatment of depression and diabetic peripheral neuropathic pain.[65]

Duloxetine was approved for use of stress urinary incontinence (SUI) in the EU in 2004. In 2005, Lilly withdrew the duloxetine application for stress urinary incontinence (SUI) in the U.S., stating that discussions with the FDA indicated “the agency is not prepared at this time to grant approval … based on the data package submitted.” A year later Lilly abandoned the pursuit of this indication in the U.S. market.[66][67]

The FDA approved duloxetine for the treatment of generalized anxiety disorder in February 2007.[68]
درباره قرص cymbalta

Cymbalta generated sales of nearly $5 billion in 2012 with $4 billion of that in the U.S., but its patent protection terminated January 1, 2014. Lilly received a six-month extension beyond June 30, 2013 after testing for the treatment of depression in adolescents, which may produce $1.5 billion in added sales.[69][70] It was the most prescribed antidepressant in 2013–14.[71]

The first generic duloxetine was marketed by Dr. Reddy.[72]

Duloxetine, sold under the brand name Cymbalta among others,[1] is a medication used to treat major depressive disorder, generalized anxiety disorder, fibromyalgia, and neuropathic pain.[2] It is taken by mouth.[2]

Common side effects include dry mouth, nausea, feeling tired, dizziness, agitation, sexual problems, and increased sweating.[2] Severe side effects include an increased risk of suicide, serotonin syndrome, mania, and liver problems.[2] Antidepressant withdrawal syndrome may occur if stopped.[2] There are concerns that use during the later part of pregnancy can harm the baby.[2] It is a serotonin–norepinephrine reuptake inhibitor.[3] How it works is not entirely clear.[2]

Duloxetine was approved for medical use in the United States in 2004.[2] It is available as a generic medication.[3] In the United States the wholesale cost per dose is about 0.20 USD as of 2018.[4] In 2016 it was the 48th most prescribed medication in the United States with more than 15 million prescriptions.[5]

The main uses of duloxetine are in major depressive disorder, generalized anxiety disorder, neuropathic pain, chronic musculoskeletal pain, and fibromyalgia.[2][6][7][8]

Duloxetine is recommended as a first-line agent for the treatment of chemotherapy-induced neuropathy by the American Society of Clinical Oncology,[9] as a first-line therapy for fibromyalgia in the presence of mood disorders by the German Interdisciplinary Association for Pain Therapy,[10] as a Grade B recommendation for the treatment of diabetic neuropathy by the American Association for Neurology[11] and as a level A recommendation in certain neuropathic states by the European Federation of Neurological Societies.[12]
درباره قرص cymbalta

A 2014 Cochrane review concluded that duloxetine is beneficial in the treatment of diabetic neuropathy and fibromyalgia but that more comparative studies with other medicines are needed.[13] The French medical journal Prescrire concluded that duloxetine is no better than other available agents and has a greater risk of side effects.[14] Thus they recommend against its general use.[14]

Duloxetine was approved for the treatment of major depression in 2004. While duloxetine has demonstrated improvement in depression-related symptoms compared to placebo, comparisons of duloxetine to other antidepressant medications have been less successful. A 2012 Cochrane Review did not find greater efficacy of duloxetine compared to SSRIs and newer antidepressants. Additionally, the review found evidence that duloxetine has increased side effects and reduced tolerability compared to other antidepressants. It thus did not recommend duloxetine as a first line treatment for major depressive disorder, given the (then) high cost of duloxetine compared to inexpensive off-patent antidepressants and lack of increased efficacy.[15] Duloxetine appears less tolerable than some other antidepressants.[16] Generic duloxetine became available in 2013.[17]

Duloxetine is more effective than placebo in the treatment of generalized anxiety disorder (GAD).[18] Major guidelines such as Maudsley Prescribing Guidelines,[19] and Canadian Psychiatric Association Guidelines[20] do not list duloxetine among the recommended treatment options. A review from the Annals of Internal Medicine lists duloxetine among the first line drug treatments, however, along with citalopram, escitalopram, sertraline, paroxetine, and venlafaxine.[21]

Duloxetine was approved for the pain associated with diabetic peripheral neuropathy (DPN), based on the positive results of two clinical trials. The average daily pain was measured using an 11-point scale, and duloxetine treatment resulted in an additional 1–1.7 points decrease of pain as compared with placebo.[22][23][24] At least 50% pain relief was achieved in 40–45% of the duloxetine patients vs. 20–22% of placebo patients. Pain decreased by more than 90%, in 9–14% of duloxetine patients vs. 2–4% of placebo patients. Most of the response was achieved in the first two weeks on the medication. Duloxetine slightly increased the fasting serum glucose; this effect was deemed to be of “minimal clinical significance”, however.[22]

The comparative efficacy of duloxetine and established pain-relief medications for DPN is unclear. A systematic review noted that tricyclic antidepressants (imipramine and amitriptyline), traditional anticonvulsants and opioids have better efficacy than duloxetine. Duloxetine, tricyclic antidepressants and anticonvulsants have similar tolerability while the opioids caused more side effects.[25] Another review in Prescrire International considered the moderate pain relief achieved with duloxetine to be clinically insignificant and the results of the clinical trials unconvincing. The reviewer saw no reason to prescribe duloxetine in practice.[26] The comparative data collected by reviewers in BMC Neurology indicated that amitriptyline, other tricyclic antidepressants and venlafaxine may be more effective. The authors noted that the evidence in favor of duloxetine is much more solid, however.[27] A Cochrane review concluded that the evidence in support of duloxetine’s efficacy in treating painful diabetic neuropathy was adequate, and that further trials should focus on comparisons with other medications.[13]

A review of duloxetine found that it reduced pain and fatigue, and improved physical and mental performance compared to placebo.[28]

The U.S. Food and Drug Administration (FDA) regulators approved the drug for the treatment of fibromyalgia in June 2008.[29]

It may be useful for chronic pain from osteoarthritis.[30][31]

On November 4, 2010, the U.S. Food and Drug Administration approved duloxetine to treat chronic musculoskeletal pain, including discomfort from osteoarthritis and chronic lower back pain.[32]

Duloxetine failed to receive US approval for stress urinary incontinence amid concerns over liver toxicity and suicidal events; it was approved for this use in the UK, however, where it is recommended as an add-on medication in stress urinary incontinence instead of surgery.[33]

The safety and utility of duloxetine in the treatment of incontinence has been evaluated in a series of meta analyses and practice guidelines.

The following contraindications are listed by the manufacturer:[38]

In addition, the FDA has reported on life-threatening drug interactions that may be possible when co-administered with triptans and other drugs acting on serotonin pathways leading to increased risk for serotonin syndrome.[39]

Nausea, somnolence, insomnia, and dizziness are the main side effects, reported by about 10% to 20% of patients.[40]

In a trial for major depressive disorder (MDD), the most commonly reported treatment-emergent adverse events among duloxetine-treated patients were nausea (34.7%), dry mouth (22.7%), headache (20.0%) and dizziness (18.7%), and except for headache, these were reported significantly more often than in the placebo group.[41] In a long-term study of fibromyalgia patients receiving duloxetine, frequency and type of adverse effects was similar to that reported in the MDD above. Side effects tended to be mild-to-moderate, and tended to decrease in intensity over time.[42][43]

In 4 clinical trials of duloxetine for the treatment of MDD, sexual dysfunction occurred significantly more frequently in patients treated with duloxetine than those treated with placebo, and this difference occurred only in men.[44][43] Specifically, common side effects include difficulty becoming aroused, lack of interest in sex, and anorgasmia (trouble achieving orgasm). Loss of or decreased response to sexual stimuli and ejaculatory anhedonia are also reported.[45] Frequency of treatment-emergent sexual dysfunction were similar for duloxetine and SSRIs when compared in a 6 month observational study in depressed patients.[46] Rates of sexual dysfunction in MDD patients treated with duloxetine vs escitalopram did not differ significantly at 4, 8, and 12 weeks of treatment, although the trend favored duloxetine (33.3% of duloxetine patients experienced sexual side effects compared to 43.6% of those receiving escitalopram and 25% of those receiving placebo).[45]

During marketing of other SSRIs and SNRIs, there have been spontaneous reports of adverse events occurring upon discontinuation of these drugs, particularly when abrupt, including the following: dysphoric mood, irritability, agitation, dizziness, sensory disturbances (e.g., paresthesias such as brain zap electric shock sensations), anxiety, confusion, headache, lethargy, emotional lability, insomnia, hypomania, tinnitus, and seizures. The withdrawal syndrome from duloxetine resembles the SSRI discontinuation syndrome.

When discontinuing treatment with duloxetine, the manufacturer recommends a gradual reduction in the dose, rather than abrupt cessation, whenever possible. If intolerable symptoms occur following a decrease in the dose or upon discontinuation of treatment, then resuming the previously prescribed dose may be considered. Subsequently, the physician may continue decreasing the dose but at a more gradual rate.

In placebo-controlled clinical trials of up to nine weeks’ duration of patients with MDD, a systematic evaluation of discontinuation symptoms in patients taking duloxetine following abrupt discontinuation found the following symptoms occurring at a rate greater than or equal to 2% and at a significantly higher rate in duloxetine-treated patients compared to those discontinuing from placebo: dizziness, nausea, headache, paresthesia, vomiting, irritability, and nightmare.[47]

The FDA requires all antidepressants, including duloxetine, to carry a black box warning stating that antidepressants may increase the risk of suicide in persons younger than 25. This warning is based on statistical analyses conducted by two independent groups of the FDA experts that found a 2-fold increase of the suicidal ideation and behavior in children and adolescents, and 1.5-fold increase of suicidality in the 18–24 age group.[48][49][50]

To obtain statistically significant results the FDA had to combine the results of 295 trials of 11 antidepressants for psychiatric indications. As suicidal ideation and behavior in clinical trials are rare, the results for any drug taken separately usually do not reach statistical significance.

In 2005 the United States FDA released a public health advisory noting that there had been 11 reports of suicide attempts and 3 reports of suicidality within the mostly middle-aged women participating in the open label extension trials of duloxetine for the treatment of stress urinary incontinence. The FDA described the potential role of confounding social stressors “unclear”. The suicide attempt rate in the SUI study population (based on 9,400 patients) was calculated to be 400 per 100,000 person years. This rate is greater than the suicide attempt rate among middle-aged U.S. women that has been reported in published studies, i.e., 150 to 160 per 100,000 person years. In addition, one death from suicide was reported in a Cymbalta clinical pharmacology study in a healthy female volunteer without SUI. No increase in suicidality was reported in controlled trials of Cymbalta for depression or diabetic neuropathic pain.[51]

Reported adverse events that were temporally correlated to duloxetine therapy include rash, reported rarely, and the following adverse events, reported very rarely: alanine aminotransferase increased, alkaline phosphatase increased, anaphylactic reaction, angioneurotic edema, aspartate aminotransferase increased, bilirubin increased, glaucoma, hepatotoxicity, hyponatremia, jaundice, orthostatic hypotension (especially at the initiation of treatment), Stevens–Johnson syndrome, syncope (especially at initiation of treatment), and urticaria.[52]

Duloxetine inhibits the reuptake of serotonin and norepinephrine (NE) in the central nervous system. Duloxetine increases dopamine (DA) specifically in the prefrontal cortex, where there are few DA reuptake pumps, via the inhibition of NE reuptake pumps (NET), which is believed to mediate reuptake of DA and NE.[54] Duloxetine has no significant affinity for dopaminergic, cholinergic, histaminergic, opioid, glutamate, and GABA reuptake transporters, however, and can therefore be considered to be a selective reuptake inhibitor at the 5-HT and NE transporters. Duloxetine undergoes extensive metabolism, but the major circulating metabolites do not contribute significantly to the pharmacologic activity.[55][56]

Major depressive disorder is believed to be due in part to an increase in pro-inflammatory cytokines within the central nervous system. Antidepressants including ones with a similar mechanism of action as duloxetine, i.e. serotonin metabolism inhibition, cause a decrease in proinflammatory cytokine activity and an increase in anti-inflammatory cytokines; this mechanism may apply to duloxetine in its effect on depression but research on cytokines specific to duloxetine therapy is lacking.[57]

The analgesic properties of duloxetine in the treatment of diabetic neuropathy and central pain syndromes such as fibromyalgia are believed to be due to sodium ion channel blockade.[58]

Absorption: Duloxetine is acid labile, and is formulated with enteric coating to prevent degradation in the stomach. Duloxetine has good oral bioavailability, averaging 50% after one 60 mg dose. There is an average 2-hour lag until absorption begins with maximum plasma concentrations occurring about 6 hours post dose. Food does not affect the Cmax of duloxetine, but delays the time to reach peak concentration from 6 to 10 hours.[56]

Distribution: Duloxetine is highly bound (>90%) to proteins in human plasma, binding primarily to albumin and α1-acid glycoprotein. Volume of distribution is 1640L.[59]

Metabolism: Duloxetine undergoes predominately hepatic metabolism via two cytochrome P450 isozymes, CYP2D6 and CYP1A2. Circulating metabolites are pharmacologically inactive.[59]

Elimination: Duloxetine has an elimination half-life of about 12 hours (range 8 to 17 hours) and its pharmacokinetics are dose proportional over the therapeutic range. Steady-state is usually achieved after 3 days. Only trace amounts (<1%) of unchanged duloxetine are present in the urine and most of the dose (approx. 70%) appears in the urine as metabolites of duloxetine with about 20% excreted in the feces.[59]

Duloxetine was created by Lilly researchers. David Robertson; David Wong, a co-discoverer of fluoxetine; and Joseph Krushinski are listed as inventors on the patent application filed in 1986 and granted in 1990.[60] The first publication on the discovery of the racemic form of duloxetine known as LY227942, was made in 1988.[61] The (+)-enantiomer of LY227942, assigned LY248686, was chosen for further studies, because it inhibited serotonin reuptake in rat synaptosomes to twice the degree of the (–)-enantiomer. This molecule was subsequently named duloxetine.[62]

In 2001, Lilly filed a New Drug Application (NDA) for duloxetine with the US Food and Drug Administration. In 2003, however, the FDA “recommended this application as not approvable from the manufacturing and control standpoint” because of “significant cGMP (current Good Manufacturing Practice) violations at the finished product manufacturing facility” of Eli Lilly in Indianapolis. Additionally, “potential liver toxicity” and QTc interval prolongation appeared as a concern. The FDA experts concluded that “duloxetine can cause hepatotoxicity in the form of transaminase elevations. It may also be a factor in causing more severe liver injury, but there are no cases in the NDA database that clearly demonstrate this. Use of duloxetine in the presence of ethanol may potentiate the deleterious effect of ethanol on the liver.” The FDA also recommended “routine blood pressure monitoring” at the new highest recommended dose of 120 mg, “where 24% patients had one or more blood pressure readings of 140/90 vs. 9% of placebo patients.”[63]

After the manufacturing issues were resolved, the liver toxicity warning included in the prescribing information, and the follow-up studies showed that duloxetine does not cause QTc interval prolongation, duloxetine was approved by the FDA for depression and diabetic neuropathy in 2004.[64] In 2007, Health Canada approved duloxetine for the treatment of depression and diabetic peripheral neuropathic pain.[65]

Duloxetine was approved for use of stress urinary incontinence (SUI) in the EU in 2004. In 2005, Lilly withdrew the duloxetine application for stress urinary incontinence (SUI) in the U.S., stating that discussions with the FDA indicated “the agency is not prepared at this time to grant approval … based on the data package submitted.” A year later Lilly abandoned the pursuit of this indication in the U.S. market.[66][67]

The FDA approved duloxetine for the treatment of generalized anxiety disorder in February 2007.[68]
درباره قرص cymbalta

Cymbalta generated sales of nearly $5 billion in 2012 with $4 billion of that in the U.S., but its patent protection terminated January 1, 2014. Lilly received a six-month extension beyond June 30, 2013 after testing for the treatment of depression in adolescents, which may produce $1.5 billion in added sales.[69][70] It was the most prescribed antidepressant in 2013–14.[71]

The first generic duloxetine was marketed by Dr. Reddy.[72]

19 ساعت قبل


نام کاربری و یا ایمیل:


رمز عبور:

من را به خاطر بسپار

درباره قرص cymbalta


کاربر جدید هستم!

1

موضوعات داغ

داروی دولوکستین (duloxetine) یا سیمبالتا (cymbalta) چیست و چه کاربردهایی دارد؟ در چه شرایطی و به چه صورت مصرف می شود؟ عوارض جانبی آن کدامند؟ چه داروهایی را نباید به طور همزمان با داروی دولوکستین یا سیمبالتا مصرف کرد؟ این سوالات، به همراه نکات و اطلاعات مهم درباره‌ی این دارو، در مطلب پیش‌رو بررسی خواهد شد.

داروی سیمبالتا (cymbalta) که با نام عمومی دولوکستین (duloxetine) نیز شناخته می‌شود، و البته تحت برند Irenka نیز به فروش می‌رسد، بر روی مواد شیمیایی موجود در مغز افرادی که در اثر افسردگی دچار عدم تعادل در این مواد شده‌اند، تاثیر می‌گذارد.

داروی سیمبالتا برای درمان افسردگی‌های حاد در بزرگسالان استفاده می‌شود. همچنین برای درمان افسردگی‌های عمومی در بزرگسالان و کودکان بالای ۷ سال نیز به کار می‌رود. این دارو برای درمان فیبرومیالژیا (یک نوع اختلال درد مزمن) در بزرگسالان، درد مزمن عضلات یا مفاصل  هم استفاده می‌گردد. سیمبالتا همچنین برای درمان دردهایی که در اثرِ آسیب‌های عصبی در افرادی که دیابت دارند ایجاد می‌شود (diabetic neuropathy)، مصرف می‌گردد.

داروی دولوکستین را ۵ روز قبل یا ۱۴ روز بعد از اینکه یک داروی مهار کننده‌ی MAO را مصرف کرده‌اید، استفاده کنید. داروهای مهارکننده‌ی MAO عبارتند از: ایزوکاربکسازید، لینزولید، فنلزین، رازاگیلین، سلگیلین، ترانیل سیپرومین و غیره؛

برخی از افراد هنگامی که برای اولین بار از یک داروی ضد افسردگی استفاده می‌کنند، دچار افکار خودکُشی می‌شوند. نسبت به تغییرات رفتاری و خلق و خویی خود آگاه باشید. هر گونه علائم جدید و یا بدتر شدن علائمتان را به دکتر خود اطلاع دهید؛ از جمله: تغییرات رفتار یا خلق و خو، اضطراب، مشکلات خواب، یا اگر احساس آشفتگی، خشم، تحریک‌پذیری و حساسیت، بی‌قراری، بیش‌فعالی (جسمی یا روانی)، افسردگیِ بیشتر، داشتن افکار در مورد خودکُشی یا آسیب به خود.

قبل از اینکه مصرف داروی دولوکستین را قطع کنید، حتماً با دکتر خود مشورت کنید.

اگر نسبت به دولوکستین حساسیت دارید، نباید از داروی سیمبالتا استفاده کنید.

یادآوری می‌شود که داروی دولوکستین را ۵ روز قبل یا ۱۴ روز بعد از اینکه یک داروی مهار کننده‌ی MAO را مصرف کرده‌اید، استفاده کنید. زیرا تداخلات دارویی خطرناکی ممکن است اتفاق بیفتد. داروهای مهارکننده‌ی MAO عبارتند از: ایزوکاربکسازید، لینزولید، فنلزین، رازاگیلین، سلگیلین، ترانیل سیپرومین و غیره؛

برخی از داروها ممکن است با دولوکستین تداخل داشته باشند و منجر به ایجاد وضعیتی شوند که به آن سندروم سروتونین گفته می‌شود. چنانچه از داروهای محرک،داروهای مسکن، داروهای گیاهی، یا داروهای افسردگی، بیماری‌های روانی، بیماری پارکینسون، سردردهای میگرنی، عفونت‌های مزمن، یا داروهای ضد تهوع و استفراغ استفاده می‌کنید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید. قبل از اینکه تغییری در زمان یا چگونگی مصرف داروهای خود ایجاد کنید، با دکتر در میان بگذارید.

برای اطمینان از اینکه داروی سیمبالتا برای شما خطراتی در پی ندارد، اگر تا به حال موارد زیر را داشته‌اید، به دکتر خود اطلاع دهید:

برخی از افراد هنگامی که برای اولین بار از یک داروی ضد افسردگی استفاده می‌کنند، دچار افکار خودکُشی می‌شوند. در دوره‌ی مصرف سیمبولتا، لازم است تا دکتر به طور مرتب شما را ویزیت کند و میزان پیشرفت و بهبودتان را بسنجد. خانواده و سایر نزدیکان شما نیز باید نسبت به تغییرات علائم یا خلق و خوی شما آگاه باشند.

مصرف داروی سیمبالتا برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع می‌باشد.

هنوز مشخص نشده است که آیا دولوکستین باعث ایجاد آسیب در جنین می‌شود یا خیر؛ البته اگر سیمبولتا را در سه ماهه‌ی سوم بارداری مصرف کنید، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در نوزاد به هنگام تولد شود. در دوره‌ی مصرف این دارو، اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن دارید، به دکتر خود اطلاع دهید.

دولوکستین می‌تواند در شیر مادر نفوذ پیدا کند؛ اما هنوز تاثیرات آن بر روی نوزاد مشخص نیست. در هر صورت، اگر در دوران شیردهی قرار دارید، به دکتر خود اطلاع دهید.

دولوکستین را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید.

می‌توانید داروی مورد نظر را به همراه غذا یا بدون آن میل کنید.

قرص را نجوید، تکه‌تکه یا خرد نکنید؛ بلکه به طور کامل قورت دهید.

ممکن است بین ۱ تا ۴ هفته طول بکشد تا علائم شما بهبود پیدا کنند. تا زمانی که دارو برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید. قبل از اینکه مصرف داروی سیمبالتا را قطع کنید، ابتدا با دکترتان مشورت نمائید. اگر به طور ناگهانی مصرف این دارو را متوقف کنید، ممکن است دچار عوارض جانبی ناخوشایندی شوید.

دارو را در دمای اتاق نگهداری کرده و دور از گرما و رطوبت قرار دهید.

اگر یک بار مصرف این دارو را فراموش کردید، به محض اینکه به یاد آوردید، آن را مصرف کنید. اما چنانچه زمانِ به یادآوری شما، بسیار نزدیک به زمانِ مصرفِ بعدی بود، دوز فراموش شده را مصرف نکنید. فقط در نوبت بعدی، دولوکستین را مصرف کنید. برای جبران دوز مصرفیِ از دست رفته، داروی اضافه مصرف نکنید.

چنانچه بیشتر از میزان مورد نیاز، این دارو را مصرف کردید، به موارد اورژانسی در مورد مصرف زیاد این دارو مراجعه کنید و یا از پزشک کمک بگیرید.

از مصرف الکل اجتناب کنید. چرا که ممکن است احتمال آسیب به کبد شما را افزایش دهد.

قبل از اینکه از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی برای درد، آرتریت، تب، یا تورم استفاده کنید، به دکتر خود اطلاع دهید و نظر او را بپرسید. این داروها شامل آسپرین، ایبوپروفن (Advil, Motrin)، ناپروکسن (Aleve)، سلکوکسیب (Celebrex)، دیکلوفناک، اندومتاسین، ملوکسیکام و غیره هستند. مصرف همزمان داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی به همراه داروی سیمبالتا، ممکن است باعث شود که شما ساده‌تر دچار کبودی یا خونریزی شوید.

داروی سیمبالتا یا دولوکستین ممکن است باعث اختلال در فکر کردن و واکنش نشان دادن شما شود. اگر قصد دارید رانندگی کنید و یا به کاری بپردازید که نیاز به هوشیاری بالای شما دارد، بیشتر مواظب باشید و احتیاط کنید. به طور ناگهانی، از وضعیت نشسته یا خوابیده بلند نشوید؛ چرا که ممکن است دچار سرگیجه شوید. به آرامی برخیزید تا از افتادن ناگهانی خودتان پیشگیری کنید.

اگر هر گونه علائم آلرژیکی نسبت به این دارو – شامل کهیر، به دشواری نفس کشیدن، التهاب صورت، لب ها، زبان یا گلو – در خود مشاهده کردید، حتماً به دکتر اطلاع دهید.

هر گونه علائم جدید و یا بدتر شدن علائمتان را به دکتر خود اطلاع دهید؛ از جمله: تغییرات رفتار یا خلق و خو، اضطراب، مشکلات خواب، یا اگر احساس آشفتگی، خشم، تحریک‌پذیری و حساسیت، بی‌قراری، بیش‌فعالی (جسمی یا روانی)، افسردگیِ بیشتر، داشتن افکار در مورد خودکُشی یا آسیب به خود.

اگر موارد زیر را دارید، بلافاصله به دکتر اطلاع دهید:

در صورتی که هر گونه علائم مربوط به سندروم سروتونین را در خود مشاهده کردید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. علائم آن عبارتند از: هیجان، توهم، تب، تعریق، لرز، ضربان قلب تند، سفت شدن ماهیچه‌ها، از دست دادن هماهنگی بدن، حالت تهوع، استفراغ یا اسهال؛

بزرگسالان و افراد مسن، احتمال بیشتری دارد که به عوارض جانبی در اثر مصرف این دارو دچار شوند.درباره قرص cymbalta

عوارض جانبی متداول در اثر مصرف داروی دولوکستین یا سیمبالتا عبارت است از:

البته لازم است ذکر شود که ممکن است عوارض جانبی دیگری نیز در صورت استفاده از این دارو رخ دهد. چنانچه موارد دیگری را مشاهده نمودید، به دکتر مراجعه کنید.

بسیاری از دارو ها ممکن است با دولوکستین تداخل داشته باشند. تعداد کمی از این دارو ها در زیر آورده شده است. هر دارویی که مصرف می‌کنید یا قصد شروع یا قطع مصرف آن را دارید، با دکتر در میان گذارید؛ خصوصاً داروهای زیر:

البته لیست بالا همه‌ی داروهایی که با دولوکستین تداخل دارند را در بر ندارد و سایر داروها نیز ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند؛ مثلاً ویتامین ها و داروهای گیاهی.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز / با اندک تصرف و تلخیص

منبع : drugs.com

اگر این مطلب برای شما مفید بود، پیشنهاد می‌شود مطلب داروی ضد افسردگی بوپروپیون را نیز مطالعه کنید.

کپی شد

من بخاطر یه دیسک کمر خفیف واسم این دارو تجویز شد و پزشک گفت ۶ماه مصرف کنم.بعد از ۶ماه نه تنها علائم دیسک کم نشد بلکه الان از هر راهی که میخوام دیگه مصرفش نکنم نمیشه زیز نظر پزشک دوزشو کم کردم نمیشه با چیز دیگه جایگزین کردم نمیشه،تا یک روز میگذره میشم مثل دیوانه ها و هرکسی که بخاطر دردهای عضلانی،دیسک و… هنوز این دارو رو مصرف نکرده و واسش تجویز شده پیشنهاد میکنم مصرف نکنه چون واقعا ارزششو نداره.

سلام من یه مدت تقریبا دو ماهه دولوکستین مصرف میکردم و بخاطر عدم نتیجه بدون مشورت پزشک (اعصاب و روان) دیگه نخوردم ..اوایل خوب بودم ولی کم کم احساس حالت تهوع و سرگیجه و ی سری تپش قلب های کوتاه بهم دست میداد و مجبور میشدم ک دوباره یه کپسول بخورم (دولوکستین۶۰) و تقریبا تا یکی دو روز حالم خوب بود اما بعد دوباره همون علائم برمیگشتن..الان دیگه نمیخام که دارو رو مصرف کنم اما هر بار که نمیخورم حالم یجوریه و اون علائمو ک گفتم دارم باید چیکار کنم

سلام دوست عزیز؛ ممنونم از این که تجربه‌ی خودتون رو با ما و سایر خواننده ها در میون گذاشتید، اما در حال حاضر نمیشه بدون بررسی کامل شرایط شما تجویزی برای شما دوست گرامی داشت. به شما دوست عزیز پیشنهاد می‌کنم که حتماً با یک پزشک دلسوز و متعهد و متخصص در باره‌ی موضوعی که فرمودید صحبت کنید و نظر ایشون رو جویا بشید. دقت کنید که پزشکی رو انتخاب کنید که وقت کافی برای ارائه‌ی توضیحات به بیماران رو اختصاص بدهند. چون برخی پزشکان با وجود این که در حوزه‌ی تخصصی خودشون بسیار حرفه‌ای هم هستند، اما متاسفانه وقت… ادامه مطلب

ممنون از توضیحات خیلی کاملتون. 🙂

ممنون از اظهار محبت شما دوست گرامی؛ 🙂

تازه‌های دنیای مد

داغ ترین بحث ها

تازه‌های سلامت

مقالات زیبایی

مقالات سلامت

مقالات آشپزی

مقالات تغذیه

سلامت

۱۶ تیر ۱۳۹۸

۱۴ تیر ۱۳۹۸

۱۳ تیر ۱۳۹۸

دنیای مد

۲۰ خرداد ۱۳۹۸

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

داغ ترین بحث ها

بیشتر دیده شده

390,565

283,451

262,988

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت مجله قرمز می‌باشد. بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است.

۲۳ مرداد, ۱۳۹۵ دکتر پرویز علی وردی داروهای روانپزشکی 485

-داروی دلوکستین(Duloxetin)  یا سیمبالتا (Cymbalta)  که از طریق  افزایش “سروتونین” و “نور اپی نفرین” در  مغز اثر می کند ،داروی نسبتا جدیدی است که بخاطر این تاثیر ِ دوگانه (سروتونین + نور اپی نفرین) سودمندی بالاتر و عوارض کمتری نسبت به داروهای قدیمی تر ِ ضد افسردگی دارد .این دارو میتواند با افسردگی های مزمن و  قوی که به سایر داروها مقاوم و سرکش بوده اند جدال کند و شادی و نشاط را برای فرد مبتلا به همراه آورد.علاوه بر این خاصیت نشاط آوری،یک تاثیر ِ ویژه ی این دارو از  بین بردن دردهای عصبی مزمن در آرتروزها ،دردهای عصبی،کمردردها و دردهای بیماران دیابتی می باشد.

۱- اختلال افسردگی ماژور (major depressive disorder)

۲- اختلال اضطراب منتشر (generalized anxiety disirder)

۳- اختلالات سیستم اعصاب حسی در بیماران دیابتی (diabetic peripheral neuropathy)درباره قرص cymbalta

۴- فیبرومیالژیا (fibromyalgia)

۵- استئو آرتریت (osteoarthritis)

۶- کمردرد 

۷- دردهای مزمن (choronic pain disorder)

۸- در خانمهایی که در کنترل ادرار خود مشکل دارند ( stress urinary incontinence)این دارو از طریق تقویت اسفنکتر ادرار  این اختلال را درمان می کند.که برای این اختلال این دارو دارویی با اسم (Yentreve)در بعضی کشورها موجود است.

۲- وجود بیماری گلوکوم (فشار بالای داخل چشم= آب سیاه)

۳-مصرف همزمان با داروهای ضدافسردگی مهار کننده ی مونوآمین اکسیداز(MAOi) مانند فنلزین-ترانیل سیپرومین -سلژیلین -ایزوکربوکسازید

۴-مصرف همزمان با تیوریدازین

۵- فشارخون بالا

۶- فاز سرخوشی (مانیا) در بیماران دو قطبی

۷- سه ماه اول حاملگی

۸- شیردهی

۹- نارسایی کبدی

۱۰- نارسایی کلیوی

۱۱- بیماری صرع

۱۲- اختلالات انعقادی

۱۳- در کسانیکه مستعد سو مصرف مواد هستند

۱۴-توجه : گاهی در بیماران زیر  بیست و چهار سال در دوهفته ی اول مصرف این دارو افکار ناگهانی خودکشی گزارش شده است.پس اطرافیان باید این نشانه ها را تحت نظر بگیرند و به پزشک خود گزارش بدهند:تغییر و نوسان خلق -تحریک پذیری-عصبانی شدن- دیر به خواب رفتن -اضطراب و سرآسیمگی -خصومت بی دلیل -پرفعالیتی.

۱۵- آلرژی

۱۶-مصرف همزمان با الکل(بالا رفتن احتمال صدمه به کبد)

۱۷-مصرف همزمان دلوکستین با مسکن ها(آسپیرین -بروفن -سلکسیب -دیکلوفناک -ناپروکسن و غیره)ممکن است منجر به کبودی زیر پوست بعلت اختلال در انعقاد خون گردد.

-irenka

۴-اگر یک وعده از قرص را فراموش کردید می‌توانید آن را بمحض اینکه متوجه شدید مصرف کنید ولی اگر تقریبا چند ساعتی بیشتر به مصرف وعدهٔ بعدی نمانده است این کار را نکنید و فقط قرص وعدهٔ بعدی را بخورید. در هر صورت از دوبرابر کردن قرص برای جبران وعدهٔ فراموش شده اجتناب کنید.

۵-قرص را در دمای معمولی اتاق و دور از رطوبت و نور نگه دارید. 

۷-لیست همه ی داروها حتی ویتامینهای مصرفی خودتان را به پزشکتان اطلاع دهید.

۸- دوز بالای ۶۰ میلی گرمی در روز یعنی تا ۱۲۰ میلی گرم هم میتوان مصرف کرد ولی بعید است سودمندی و تاثیر بیشتری داشته باشد.

۹- این دارو بصورت کپسولهایی تهیه شده است که محتویات خود را بصورت آهسته آهسته(DELAYED RELEASE) آزاد میکند تا بدینوسیله از ایجاد حس تهوع جلوگیری شود.

۱۰-اگر احساس کرده اید که با مصرف این دارو حالتان خوب شده است آن را ناگهانی قطع نکنید چون دچار عوارض ترک ناگهانی خواهید شد که علایمش اینهاست:اضطراب – تهوع- بیخوابی – تحریک پذیری. 

۱-اگر دچار آلرژی شُدید این قرص را مصرف نکنید. علایم آلرژی می‌تواند این‌ها باشد: سرفه، تنگی نفس، خس خس سینه، ورم کردن لب یا زبان یا صورت، ورم کردن گلو، خارش و قرمزی و دون دون شدن پوست، کهیر در هر نقطه از پوست. 

۲-موقع نشست و برخاست از حالت خوابیده یا نشسته به حالت ایستاده،یکدفعه از جای خود برنخیزید چون ممکن است بعلت افت فشار خون لحظه ای،دچار سقوط و شکستگی اندامها یا سر بشوید.

۳- نیمه عمر این دارو ۱۲  ساعت است و بهتر است در دو نوبت مصرف شود تا عوارض کمتر شوند.خالی بودن شکم باعث افزایش جذب این دارو میگردد.

۴- این قرص ممکن است ۴ هفته طول بکشد تا اثرات خوبش را نشان بدهد پس لطفا زود قضاوت نکرده و دارو را تا آنموقع قطع نکنید.قطع ناگهانی خودش ایجاد کننده ی حالات ناخوشایندی مانند   اضطراب – تهوع-بیخوابی و تحریک پذیری  خواهد شد.

۵- از انجام رانندگی یا کارهای ریزی که مستلزم دقت می باشد،در روزهای اولِ مصرف دارو اجتناب کنید.

عوارض دلوکستین (سیمبالتا): 

-یبوست یا اسهال – تهوع -گیجی -خشکی دهان  -خواب آلودگی -مشکل در بخواب رفتن-خستگی – کاهش اشتها -افت فشار خون در لحظه ی ایستادن (سرگیجه).درباره قرص cymbalta

-بیشترین عارضه ی  دلوکستین تهوع است که در خیلی از موارد موجب قطع دارو توسط مصرف کننده می شود.بنابراین بهتر است پزشک معالج ِ شما جهت پیشگیری،از همان ابتدا داروی ضد تهوع نیز تجویز نماید.

۲- عوارض جدی:   احتمال بروز این عوارض کم است فقط باید نسبت به بُروز آنها هوشیار باشید و سریعا به بیمارستان مراجعه نمایید: -مشکلات کبدی:که با علایم خارش -خستگی مفرط-فقدان اشتها -ادرار تیره -زردی -درد بالای معده – تهوع،خود را نشان می دهد.

-واکنش در سیستم عصبی مرکزی که با علایم:سفتی عضلات – تعریق – گیجی -ضربان تند یا نامنظم قلب -لرزش و تب بالا خود را نشان می دهد.

-علایم ازدیاد بیش از حد سروتونین در بدن  بصورتِ :تب – توهم – سرآسیمگی -افزایش رفلکسهای بدن -استفراغ -اسهال – فقدان هماهنگی عضلات – از هوش رفتن،نمایان می شود.

-توجه:در صورت خوردن تعداد زیاد قرص و مسمومیت با آن( چه اشتباهی و چه به قصد آسیب زدن به خود ) فورا فرد مبتلا را به مرکز درمان مسمومیتهای دارویی (در تهران بیمارستان لقمان ) برسانید.

نویسنده: دکتر پرویز علی وردی (روانپزشک)  -وبسایت:  www.draliverdi.com 

ریتالین از افسانه تا واقعیت

مرزی ها،مُهلک های جذاب

درود بر شما آقای دکتر،،،دلوکستین از سرترالین قویتر هستش؟؟ آیا امکان جایگزینی این قرص با سرترالین هست؟؟

بله قویتره

سلام آقای دکتر.خسته نباشید.یسالیه بخاطرسردردهای عصبی وسوزنی همچنین فک و گوشم کمی گرفته میشد که تشخیص میگرن دادن حدود چهل روزی دلوکستین بیست مصرف میکنم اوایل حس بهتری داشتم اما این چندروز تمرکزم کمترشده ازگرفتگی فکم که معمولا نزدیک ایام عادت ماهیانه پیش میاد..این عارضه عادیه؟وادامه بدم؟چون شنیدم بعدازمصرف ممکنه یمدتی روحیه بدترشه که دارو با بدن کم کم اخت پیدا کنه

بله این دارو برای حالات سایکوسوماتیک مفیده…بنظرم تا دوماه ادامه بدید اگر مشکل برطرف نشد ،اضافه کردن داروی کمکی مثل والپورات سدیم ممکنه مفید باشه

با،سلام من خانمی ۳۰ ساله هستم،مدت ۱۰ ماه هست به علت اضطراب و افسردگی ماژور داروهای بوسپیرون۱۰،ولبان۱۵۰ودولکستین ۳۰،هر کدام روزی یک عدد مصرف میکنم،ولبان و بوسپیرون را یک ماهی میشود که قطع کرده ام،خودسرانه،چون در حال حاضر امکان دسنرسی به پزشکم رو ندارم،دولکستین ۳۰ رو اصلا نمیتونم قطع کنم،یک شب که مصرف نمیکنم شدیدا سرگیجه و تحریک پذیر و عصبی میشم،لطفا راهنمایی بفرمایید چطور میتونم بتدریج این عوارض رو کامل از بین ببرم،در ضمن شنیده ام دولکستین ۲۰ یک شب در میان میتواند جایگزین شده و ان هم کم کم میتواند قطع شود

بله فکر خوبیه باید اروم اروم هفته ای بیست درصد کم کنید

سلام دکتر وقتتون بخیر من یه مدت بوپروپیون و فلوکستین برای افسردگی و وسواس شدید مصرف میکردم‌ عالی شده بودم ولی اثرش بعد چند سال تقریبا به صفر رسیده وحالت دوقطبی و مرزی تو خودم میبینم به نظرتون چه داروهایی ممکنه باز اثر گذشته رو‌داشته باشه

چون دچار شیدایی شدید،باید یک داروی تثبیت کننده خلق براتون تجویز بشه فقط هم توسط پزشک

سلام و خسته نباشید. پزشک برام داروی دلوکستین تجویز کردن قیمتش نسبت به داروهای ضد افسردگی دیگر کمی بالاتر هست اما تا الان مثبت بوده حتی با دوز پایین… دکتر ترکیب دلوکستین و توپیرامات برای کاهش وزن مناسب می باشد؟ اگر داروی توپیرامات به داروهای تجویزی اضافه شود وزن فرد را حفظ میکند یا اینکه از وزن فرد کم میکند؟

احتمالا لاغر میشید ولی مشکل اینه که عوارض توپیراماتو کمتر کسی میتونه تحمل کنه

سلام دکتر.من راجع به اضافه کردن کردن توپیرامات به دلوکستین با دکترم صحبت کردم اما گفتند عوارض نا مطلوبی داره از جمله: اختلال در حافظه، احتمال افزایش سنگ کلیه (که من خودم سنگ کلیه و کبد چرب دارم) و خستگی و افسردگی…با این وجود فکر میکنم اصلا صلاح نیست توپیرامات مصرف کنم. در حقیقت کمی ترسیدم. اینطوری بجای بهبودی افسردگی مشکلاتی هم به افسردگی اضافه میشه. اما گفتن تمام این عوارض در همه ی افراد دیده نمیشه. چون سیستم بدنی هر کسی یک پجور پاسخگویی داره.

بله منم کمتر کسیو دیدم بتونه توپیراماتو تحمل کنه

با سلام بنده چند سالی هست که سرترالین با دوز ۲۰۰ میل میخورم بخاطر وسواس و افسردگی مزمن،، ولی هنوز افسردگی و بخصوص بی حوصلگی شدید دارم،، ایا جایگزین کردن دولوکستین به جای سرترالین میتونه کمک کنه ؟ با تشکر

سلام اگه پزشکتون صلاح بدونه بله ممکنه

سلام دکتر وقت بخیر من مدتی ۳ساله که دارو های ضد افسردگی و ضد جنون مصرف میکنم البته تقریبا همه دارو های اعصاب را امتحان کردم ولی شاید یک مدت خوب میشم ولی مشکله که دارم این هست وقتی احساس بهتر شدن میکنم بعد دارو ها را یک دفعه قط میکنم با اینکه میدونم عوارض داره ولی دست خودم نیست میشه بفرماید مشکل من چیست؟ ببخشید طولانی شد ممنون

مشکل اینه که بجز دارو از روشهای دیگه استفاده نمی کنید و با قطع دارو دچار عود میشید

سلام دکتر وقت بخیر حدود شش ماه هست دولکسین مصرف میکنم ابتدا برای شروع به مدت دو هفته با دوز ۳۰ شروع کردم و الان روی ۶۰ میل هستم.در حال حاضر در بیمارستان به علت عفونت مفصلی که داخل لگن ام اتفاق افتاده بستری هستم امروز دو روز هست دارو مصرف نکردم و حالت سر گیجه و حتی صدای حرکت چشمان ام را هم می شنوم . سوال من این هست که دوران درمان دارو دولکسین ۶۰ چند مدت هست؟ ایا این دارو بعد از قطع توسط پزشک امکان برگشت هست؟ راههای قطع دارو چیست؟ با تشکر مهدی از استرالیا

قطع ناگهانی داروهای سروتونینی منجر به سرگیجه میشه و نباید قطع کنید تا ۶ ماه

سلام اقای دکتر. وقت بخیر

بر اساس نظر پزشکم چند روزی هست که دوز دلوکستین ۶۰ رو به ۴۰ کاهش دادم. و سراترلین رو از ۲۵ به ۵۰ افزایش دادم. و همچنین روزی دو تا لاموتریژین ۱۰۰ مصرف میکنم که نسبت به ماه قبل افزایش یا کاهش ندادم.

دو روز هست که دچار حالات افسردگی و بی حوصلگی شدم. ایا ممکنه این از عوارض موقت کاهش دلوکستین باشه؟

بله احتمالا

با سلام مجدد.

من در کودکی دو سه تا تروما رو پشت سر گذاشتم. که مهمترینش ازار جنسی در کودکی بوده. خودم حدس میزنم که علت افسردگی من در بزرگسالی همین قضیه باشه. الان دوره دوم افسردگی من هست.البته به غیر از این دو دوره، احتمالا در نوجوانی هم دچار افسردگی بودم ولی به پزشک مراجعه نکردم. در دوره قبل که ضمن مصرف دارو برای رواندرمانی به چندین روانشناس مراجعه کردم.که یکی از اونها ۴سال ادامه داشت. ولی روی تروماهای کودکی کار نشد. دوره روانکاوی هم اونقدر هزینه بر بود که ادامه ندادم.

حالا سوال من اینه که ایا رواندرمانی و به ویژه تمرکز روی تروماهای کودکی اثری بر افسردگی کنونی من داره؟ یا داروهای ضدافسردگی کافی هستن. و این توضیح رو اضافه میکنم که با وجود یادگیری یه سری مهارتها و پیدا کردن شناختهای جدید در اون ۴_۵سال، در پیشگیری از عود مجدد افسردگی چندان تاثیری نداشت.

بله شما با داروی تنها نتیجه کافی نخواهید گرفت

دکتر خوبی رو برای مشاوره روانپزشکی انتخاب کردید.من ازشون خیلی خوب جواب گرفتم.گرچه مطمئنم اگر به تجویزاشون کامل عمل میکردم نتیجه بهتر هم میشد. ایشون خودشون علیرغم مطالعات روانشناسی منو به روانشناس ارجاع دادن.شاید اگر میرفتم زودتر و بهتر نتیجه میگرفتم.ولی با تجویزهای قبلی دکتر در دو سال اخیر و به خصوص تجویز اخیرشون یعنی این کپسول دلوکستین که چهارماه طول کشید وضعیت خوبی دارم. به هرحال با همه این مزایای دارو درمانی فکر کنم یه کم کوه درمانی و مطالعات مثبت گرایی و عدم تمرکز وسواسگونه روی دوز و نوع داروها عالی باشه…ممنون دکتر

سلام آقای دکتر آقای دکتر من دلوکستین، آریپیپرازول مصرف میکنم. بر خلاف نظر پزشکم برای بیخوابی آلپرازولام مصرف میکنم. من بیخوابی شدید دارم و از طرفی در طول روز دائما کسل و بیحال هستم و نمیتونم کاری رو انجام بدم. هر کاری میکنم سریع خسته میشم و لرزش دست میگیرم.من شدیدا وابسته اش شدم، یک مدت جایگزینش کلردیازپوکساید استفاده کردم اما هیچ فایده ای نداشت. من ۲ میلی ظهر برای خواب مصرف میکنم و ۲-۳ میلی شب. ضمنا احساس میکنم دلوکستین منو بیشتر افسرده کرده به جای بهبود با گذشت یک ماه (۲۰ میلی روزی ۲ بار) ملاتونین هم مصرف کردم باز تاثیری نداشت. آرزوی یک خواب راحت بدون دارو دارم. تکنیک ریلکسیشن رو بهم روانشناس آموزش داده، تاثیر داره؟ ممنون میشم پاسخ بدید

افسردگیت مال کلونازپامه،رها شو ازش،اروم اروم کمش کن،اخه کجای دنیا برای خواب بعدازظهر کلونازپام میخورن،این چه کاریه،خواب روز قاتل خواب شبه،واسه خودت دکتر شدی؟!یه مدت روزها نخواب،صبحها با سیلی خودتو بیدار نگه دار،تا شبها خوابت ببره،از بیخوابی نترس،یه مدت سختی بکش درست میشه خواب خوب یعنی خواب بدون قرص،هر قرص خوابی بخوری بار به همین جایی که الان هستی،میرسی یه مقاله روشهای خواب خوب تو همین سایت داریم

ممنون دکتر برای راهنمایی البته من آلپرازولام مصرف میکنم که احتمالا شما فکر کردین کلونازپام هست. البته از یک گروه هستند فرقی نداره.

خدارحم کنه،اون که فاجعه ی بزرگتریه

باسلام خدمت اقای دکتر من دوسال پیش با سردردهای شدید،خشکی گردن ،فشار روی چشم مواجه شدم تا حدی که حتی نمیتونستم بشینم،و هیچ مسکنی ارومم نمیکرد بعد از کلی دکتر رفتن بالاخره تشخیص نشت مایع نخاع دادن،الان دوسال دولوکسیتین استفاده میکنم،خیلی اذیت می شوم،گرمای شدید بدن دارم به طوریکه زمستان پنکه روشن می کنم،بعضی شب ها تو خواب به قدری عرق میکنم که تمام لباس هام خیس میشه،یبوست شدید هم دارم،این دوستل هم همش در حال مراعات کردن هستم،نه ورزش،نه پیاده روی ،نه فعالیت انچنانی ،نه میتونم یه بار سنگین بلند کنم،وسط ستون فقراتم اگه یه مقدار خسته بشم تیر میزنه،درد شدید داره،دکتر طی این دوسال نه برام ام ار ای نوشت ،نه یه ازمایش،در صورتیکه من تو سایت خوندم عوارض کبدی این دارو دارد،من نمیدونم چیکار کنم،لطفا راهنمایی کنید،ایا واقعا من نیاز به ام ار ای ازمایش ندارم،و این قرص تا کی بخورم.

والا طول مدتو دکتر خودتون فقط میتونه نظر بده نه شخص دیگه نترسید عوارض خطرناک نداره

من حدود ۷ ساله به فیبرومیالژی مبتلا شدم درد بدنی از کار و زندگی انداختتم از قرص دولکستین۶۰ و پرگابالین۷۵ استفاده میکردم ۶ ماه پیش یهو قطع کردم حدود دوهفته پیش دیدم افسردگی شدید دارم میگیرم انگیزه ندارم هیچی شادم نمیکرد طوری که حواسم از مشکل جسمیم به مشکل روحیم رفت دوباره رفتم دکتر روماتولوژیست بهم دولکستین۳۰ تجویز کردن میخورمش تب میکنم سردم میشه دچار سرماخوردگی میشم درد بدنیم بیشتر شده ولی از لحاظ روحی بیخیالتر و بهتر شدم انگیزه پیدا کردم بنظرتون دوز دارو کمتر بشه بهتر نیست یا بنظرتون جایگزین این دارو چی میتونه باشه چون شبا هم نمیذاره بخوابم گاها ۱/۴ قرص کلونازپام میخورم تا بخوام

داروهاتون خیلی خوب و آگاهانه انتخاب شده ،بله با تنظیم دوز به مصرفشون ادامه بدید

سلام آقای دکتر مدتی هست دچار استرس شدید هستم که باعث درد عضلات و تنگی نفس در من شده و همچنین افسردگی شدید گرفتم دکتر رفتم دولوکستین ۲۰ روزی یکبار و نورتریپتیلین ۱۰ روزی دو بار صبح و شب تجویز کردن اما شنیدم شروع درمان با دولوکستین باید روزی دو مرتبه باشه میخواستم نظر شما رو هم بدونم؟

نخیر همین تجویز خوبه داروی اعصاب تا جای ممکن بهتره با کمترین دوز مصرف بشه

درود بر شما آقای دکتر. پزشک من برای فیبرومیالژیا، دلوکستین(Duloxetin) یا سیمبالتا (Cymbalta) 20 روزی یک عدد تجویز کرده. اما نمی دانم کی باید بخورم. خواهشمندم که راهنمایی فرمایید که آیا پیش از غذا، همراه غذا و یا پس از غذا باید خورده شود. مرسی

نیمه عمر این دارو ۱۲ ساعت است و بهتر است در دو نوبت مصرف شود تا عوارض کمتر شوند.خالی بودن شکم باعث افزایش جذب این دارو میگردد.

سلام آقای دکتر. میشه در مورد نیمه عمر دارو توضیح بدید؟ مثلا داروی کویتیاپین نیمه عمر ۷ ساعته داره و بعضی ها چندین بار در روز مصرف میکنن و بعضی فقط شب. داروی ابیلیفای نیمه عمر ۷۵ ساعته داره اما هر روز باید مصرف کرد. یا همین دلوکستین. یعنی بعد از ۱۲ ساعت دلوکستین از بدن خارج میشه و باید دوباره استفاده کرد؟

بشرط اینکه قول بدی این سوالو ادامه ندی و منو تو حواشی نگه نداری.کارای واجبتر داریم خب هر چه نیمه عمر کوتاهتر باشه باید تعداد بیشتری تند تند مصرف کرد و وقتی نیمه عمر بلندتر دیرتر مثلا روزی یکبار نیمه عمر وقتی ۱۲ ساعته یعنی بعد از دوازده ساعت مقدارش تو بدن نصف میشه مثلا از بیست میلی ،فقط ده میلی تو بدن میمونه،۲۴ ساعت بعد پنج میلی،۳۶ ساعت بعد دو نیم میلی،۴۸ ساعت بعد یک و بیست و پنج میلی…..اگر یه جدول بکشی و اون بیست میلی که هر دوازده ساعت خورده میشه و همین اعدادو بنویسی و انتهای جدول میزانی که در بدن باقی میمونه رو بنویسی متوجه میشی که اگر شخصی مرتب و سرساعت داروشو بخوره از یه جایی به بعد میزان دارو در بدنش به یک حد ثابتی میرسه

سلام آقای دکتر .من برای درمان اضطراب چندماهیه زیر نظر متخصص از قرص دولوکستین (سیمبالتا) استفاده می کنم.الان بعضی وقتا روی گونه هام و برخی اوقات اکثر نقاط بدنم احساس سردی و خنک شدن دارم.احتمال زیاد حس کردین موقع خوردن یه خوراکی بسیار ترش مثلا لواشک یه حسی رو صورت تون ایجاد میشه.تقریبا همچین جسیه.میتونه از عوارض قرص دولوکستین باشه ؟

مهم نیست

سلام و درود آقای دکتر دولوکستین۶۰ برای اضطراب من تجویز شده و چندوقتیه به خولی اضطرابمو کنترل میکنه.اما هنگام مواجهه با رویدادهای اضطرابی و قرار گرفتن تحت فشار ،عضلات بدنم احساس ضعف و کم توانی می کند.بطور معمول در چنین مواردی چه راهکاری توصیه می شود تغیر دوز مصرفی زیر نظر متخصص گزینه مناسبی است ؟

سلام داروی مکمل

با سلام بنده حدود ۳ماه است دولوکستین ۲۰ زیر نظر پزشک مصرف میکردم که طبق نظر ایشون به ۳۰رسوندمش از اون موقع انرژی ام بیشتر شده اما اضطراب و برقراری گرفتم به نظر شما با ادامه دادن رفع میشه یا همون ۲۰ رو بخورم؟

رفع میشه

سلام روزبخیر

تاثیراتی که بیماری افسردگی بر بدن داره مانند معده درد، چشم درد، میگرن، مشکلات پوستی و… رو می توان بدون درمان افسردگی، معالجه کرد؟

مسلما خیر

سلام روز بخیر

میخواستم بدونم چرا اثر داروهای اعصاب در درازمدت مشخص میشه؟ چرا باید ی دارو رو یک ماه مصرف کنیم وتمام عوارضش رو تحمل کنیم دراخر هم متوجه بشیم که سازگار نیست ودوباره ی داروی جدید

چرا دارویی ساخته نمیشه که مثل مسکن تاثیر فوری داشته باشه؟

ممنون

ایشالا ساخته بشه

بانام خدا-وباسلام و احترام-به علت عوارض جسمانی اضطراب-پزشک محترم داروی سرترالین ۱۰۰ برای صبح و شب تجویز نمودند.بعد از گذشت یک ماه عوارض فوق کمتر شده است.اما از روز اول مصرف تا به امروز دچار عارضه دارویی لرزش شده ام.به علت مسافرت پزشک متمنی است شما پزشک محترم راهنمایی فرمایید.باتشکر سیدداودالفتی-۵۶ ساله-مجرد وساکن تبریز

پرانول ده میلی یکی صب برای رفع لرزش بشرط نداشتن دیابت و نارسایی قلبی ریوی

با سلام خدمت شما میخواستم بدونم دولوکستین از سیتالوپرام قویتره؟ واینکه یک عدد دولوکستین۲۰ برابر چه مقدار سیتالوپرام است؟ ممنون از شما.

بله کمی قویتره

با عرض سلام شما فرمودید مکمل های تقویتی برای تقویت سیستم نورونی و شادابی بدن مفیدن آیا دولوکستین هم برای تقویت سیستم نورونی و شاداب کردن بدن مفیده ؟ ممنون از شما.

مکمل نیست .داروی شیمیایی ضدافسردگیه دیگه …پس چیه؟

سلام آقای دکتر کلا مشکلم استرس و اضطرابه. یک روز خوبم سر حال سرحالم باز فرداش یهو مثلا دستام سرد میشه صورتم داغ میشه بی حال میشم حال حرف زدنم ندارم خواب الودگیم میگیره و … آقای دکتر جعفرزاده (متخصص اعصاب و روان )بهم گفتن مشکل تو استرس و اضطرابه. الان داروهایی که مصرف میکنم ایناست. ظهر:نصف سیتالوپرام۲۰_ نصف هالوپریدول۰٫۵_ نصف لاموتریژین۵۰_ پروپرانولول۱۰_ دولوکستین۲۰_ نروزان ویتابیوتیکس

شب:لاموتریژین۵۰_ نصف الانزاپین۲٫۵_ پروپرانولول۱۰ ولی هنوز اون ضعفم خوب نمیشه.در ضمن بگم لاموتریژین قرصیه که برای من معجزه کرد و استرس و اضطرابم رو خیلی بهتر کرد و من بهش ایمان دارم چون اوایل که رفتم پیش دکتر خییییلی داغون بودن در حدی که دستام میلرزید و … ولی با دادن لاموتریژین کلا زندگیم دگرگون شد. حالا به نظر شما چکار کنم؟

داروهاتون خیلی خوبه با همینا جواب میگیرید

ممنون از پاسخگویی شما دکتر بزرگوار و عزیز

سلام آقای دکتر دولوکستین ۶۰ تجویزشده برای اضطراب شدیدی که داشتم.تنش های روانی منو یخوبی کنترل میکنه اما چند هفته ایه موقع تحرک بدنم حالتی شبیه سوزن سوزن شدن یا گزگز داره، همجنین یه حالت سردی بهم دست میده.معمولا هم از باها شروع میشه.بعضی وقا ها هم که عمدتا روزهای تعطیل است موقع تحرک زیاد احساس می کنم یه خورده کم حوصله و کم انرزی میشم. یه بار از شما سوال کردم گفتین ار داروی کمکی استفاده می کنن معمولا. می خواستم ببرسم propronol بهتره در کنار دولوکستین جهت بهبود این علایم؟ ممنون از شما

ممکنه باید تست بشه

با سلام کپسول زینک پلاس برای ریزش موهام گرفتم.میخواستم ببینم با داروهای اعصاب تداخل که نداره؟مثلا ظهر بعد ناهار زینکم بخورم داروهای اعصابمم بخورم؟ ممنون از پاسخگویی شما دکتر عزیز و محترم.

نه تداخل خاصی نداره

سلام آقای دکتر. من ۳۳ سالنها و ۴ ساله دچار کمر درد شدید و گرفتگی عضلات کتف و پا شدم، اصلا خوب نمیشم همیشه درد دارم و زندگیم فلج شده، آخرین دکترم بهم گفت دردت سایکوسوماتیک هست و بهم ۲۸ تا قرص دولکستین ۲۰ داد، البته قبلا سیتالوپزام خوردم ۳ ماه ولی تغییری نکردم، حالا به نظرتون دولکستین رو بخورم؟؟؟؟ و اینکه باید صبح بخورم یا شب قبل خواب، ممنون

بله انشالا این یکی موثره هر وقت دوست دارید بخورید

سلام آقای دکتر عوارض دولوکستین معمولا با قطع مصرف از بین میرند؟ من برخی مواقع حالتی شبیه مور مور شدن یا گزگز شدن دارم.همچنین بعضی وقت ها یه حالت سردی بهم دست میده.

بله بعد از قطع مصرف از بین میرن

با سلام خدمت دکتر عزیز و محترم میخواستم بدونم دولوکستین قویتره یا ونلافاکسین؟ ممنون از زحمات شما دکتر بزرگوار و عزیز.

مساوی هستند

با سلام و احترام میخواستم بدونم دولوکستین قویتره یا ونلافاکسین؟ ممنون از زحمات شما دکتر بزرگوار

فرقی ندارن

با عرض سلام و وقت بخیر آقای دکتر من از وقتی دلوکستین مصرف کردم، حالم خیلی بهتر شده.برای اضطراب شدید و افسردگی خفیف. اما چند وقتیه که بعضی اوقات روی صورت و گردنم حالتی شبیه سرد شدن دارم که تاحدودی اذیت کننده است.همجنین موقع تحرک زیاد یه مقدار انرزیم کمتر میشه. میخوا ستم ببینم این علایم مربوط به عوارض جانبی قرص میتونه باشه کا کاهش تاصیر دارو.یکی دو ماه اول این حالات رو به این شکل نداشتم.

به احتمال قوی بله هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد حساس روی چیزهای کوچیک نباشید این علایم ریز بدنی با تمرکز روی اونها بیشتر میشن و با بی توجهی کمتر

باعرض سلام این دارو واسه اضطرابم تجویز شده با دوز۳۰روزی یکی. ولی احساس میکنم اضطرابم بدتر شده.ممکنه از دارو اضطراب بدتر شه؟ با تشکر

بله دو سه هفته ی اول اضطراب بیشتر میشه اگر صبر کنید نتیجه ی خوبی میبینید

مرسی ممنون خیلی دوستتون دارم که اینقدر به ما کمک میکنید انشالله همیشه پاینده و سلامت باشید دکتر عزیز و دوست داشتنی

سلام آقای دکتر. من این دارو رو واسه افسردگی و اضطراب گرفتم. روزی یک عدد ۲۰ میل مصرف میکنم. به چند هفته ای میشه که شروع کردم به اسفاده از این دارو. صبح ها قبل از استفاده لرزش شدید بدن، سردرد و سرگیجه دارم تا اینکه از این دارو استفاده کنم. میخام دارو رو قطع کنم. چیکار کنم تا این علائم و لرزش ها قطع بشه؟؟؟

خب شما باید همین دوز رو تو دو تایم ،یکی نصفشو صب و نصفشو شب مصرف کنی

سلام آقای دکتر مشکل من عدم نعوظ است دکتر برای من دلوکستین تجویز کرده که گفته مشکل شما افسردگی است باید قرص اعصاب بخورید تا خوب شوید تا جایی که من میدونم قرص های اعصاب کلا خودشان تمایلات جنسی کم میکنه و دوم اینکه الان این قرص خوردم تنک نفس برام پیش آمده چه کار کنم

یدوره زیر نظر ایشون مصرف کنید ممکنه بهبود حاصل بشه

با سلام و عرض ادب آقای دکتر من سرباز هستم و تا پامو داخل پادگان میزارم به شدت می ترسم و فقط می خوام فرار کنم و چون می دونم نمی تونم فرار کنم می خوام خودمو بکشم سه بار اقدام به خودکشی کردم چند بار هم از حرص و بی اعصابی خود زنی کردم کلافه شدم از یازده سال پیش افسردگی و آگروفوبیا اضطراب و پانیک داشتم از وقتی اومدم سرباز چندین دکتر رفتم و داروهای مختلفی واسم نوشتن مثلا دلوکستین همراه با پروپانولول…سرترالین…کلرودیازپوکساید و کلومیپرامین…دلوکستین با پروپانول با نورتریپتیلین آقای دکتر ولی متاسفانه دچار وسواسم هستم و اول میام داروها رو سرچ می کنم و عوارضشون رو می خونم و به شدت میترسم و نمی تونم بخورم نمی دونم چیکار کنم با خودم احساس می کنم که روزای آخر زندگیمه و بهترین کار مردنه جون خودم واسم مهم نیست فقط نگران مادرم هستم که تا آخر عمر بشینه غصه امو بخوره

بله مثل شما دیدم یه بیقراری وحشتناک در بعضی محیطها،بنظرم به پزشکهای اونجا مراجعه کنید ،صلاح نیست در اون محیط باشید

سلام اقای دکتر.آیا این قرص میتونه عوارض مربوط به خودارضایی مانند ضعف و خستگی و خواب الودگی و… رو کاهش بده و در کل میتونه باعث تقویت بدن و کاهش ضعف بعد از خودارضایی بشه؟

احتمال زیاد بله

سلام آقای دکتر.ظهرها دولوکستین۳۰میخورم. صبح روز بعدش خواب آلودگی و ضعف دارم.امکان داره اون خواب الودگی صبح ماله دولوکستینه باشه؟با تشکر.

احتمال زیاد بله تایم دارو رو حابجا کنید

سلام آقای دکتر روزتون بخیر من شش ماهی میشه که دولوکستین ۶۰ مصرف می کنم برای کنترل اضطرابم. اما تو یکی دو ماه اخیر مخصوصا, با اینکه میل جنسی ام خوب بوده اما به سختی قادر به انجام نعوظ می شدم. این مورد میتونه مربوط به مصرف سیمبالتا باشه؟ و با قطع تدریجی قرص این مشکل برطرف می گردد؟

احتمال قوی از همین قرصه ولی نگران نباشید بعد از قطع به حالت طبیعی بر می گردید

سلام اقای دکتر اگه دولوکستین ۲۰ رو یکدفعه قطع کنم اتفاقی میفته؟ممنونم ازتون.

بله حالتون بد میشه

با سلام میخواستم بدونم داروی پروپرانولول برای از بین بردن خود اضطراب خوبه یا از بین بردن علایم اضطراب مثل لرزش و طپش و اینا؟ممنون

بله دقیقا برای دومی بکار میرن،علایم موضعی اضطراب

سلام اقای دکتر لطف میکنید کمک کنید من همین دولوکستین۲۰ رو کم کنم الان یکدفعه کم کردم کلا به هم ریختم؟ ۳ساله دارم مصرف میکنم خوب شدم فقط لطف کنید بگید قرص جایگزینش چیه؟

اینکار باید زیر نظر پزشک معالج انجام بشه

سلام آقای دکتر من تو۵ماهی که سیمبالتا مصرف می کنم، ۸ کیلو وزنم اضافه شده. درصورتیکه رژیم غذایی و ورزشم مث سابقه. ابن افزایش وزن بعد از قطع دارو ف برظرف میشه معمولا ؟

خب بستگی به سنتون و وزنتون هم داره اگر از قبل هم چاق بودید و چربیتون کهنه ست شاید به این راحتی دوباره لاغر نشید در مجموع فکر میکنم بعد از قطع دارو تا حدود هشتاد درصد وزن اضافه شده ،دوباره کاهش پیدا کنه

سلام آقای دکتر در صورت قطع ناگهانی دولوکستین ۲۰ تا چند روز عوارض ترک ناگهانیش رو خواهیم داشت؟ ممنون از شما.

هفته ی اول شدیدتر،هفته ی دوم خفیف تر

سلام آقای دکتر دکتر من یک هفته میشه که دولکستین مصرف میکنم ولی زیاد احساس خستگی میکنم میخواستم بفهمم که خستگی خوب میشود ممنون

بله به احتمال زیاد، کمی صبر کنید چای و قهوه و ابمیوه بیشتر بنوشید ولی دوغ و ماست ترش کمتر

سلام آقای دکتر من ۳ ماهه عمل دیسک کمر کردم و دکترم این دارو رو تجویز کردند . دیشب اولی رو خوردم و کل شب ار حالت تهوع و خشکی دهان بلند شدم و از صبح هم بی حال و خشکی دهان می کنم و احساس سبکی و افت فشار می کنم . لطفا بفرمایید آیا طبیعی است ؟ ممنون

اصلا این نحوه ی تجویز و مصرف،که از همون بار اول یک قرص خورده بشه صحیح نیست این قرص با کمترین میزان یعنی یکچهارم قرص بهتره مصرف بشه و به اهستگی و فواصل ۵ تا ۷ روزه یکچهارم یکجهارم افزایش داده بشه همزمان بهتره قرص ضد تهوع و طپش و خواب هم در اختیار بیمار قرار بگیره

دوباره مزاحمتون شدم این دارو به صورت کپسول ۳۰ هست چطور میشه یک چهارم مصرف کرد؟ با دکترم تماس گرفتم گفتند زمان دارو رو به صبح تغییر بدم و یک هفته ادامه بدم و اگر نتونستم عوارض جانبی اش رو تحمل کنم دارو رو عوض می کنند. حالا این سوال برای من پیش آمده که آیا این دارو برای دردهای کمر و پا و مشکلات تیر کشیدن ها در راستای ستون فقرات و بی حسی های پاهای من تجویز شده ؟ سپاسگزارم از لطف شما

بله برای دردهای بدنی عالیه ۲۰ میلی هم داره همچنین میشه محتویات کپسولو خالی کرد و دوباره کپسولو بست 🙂 البته تنظیم دوز خیلی دقیق نمیشه

سلام آقای دکتر بیش از شش ماه میشه که سیمبالتای ۰۶ رو دکتر برای درمان اضطرابم تجویز کرده. و بخوبی تونسته اضظراب منو گنترل کنه.من تاثیر این دارو رو میتونم بین ۸۰ الی ۹۰ درصد ارزیابی کنم.حالا دیگه تنش های شدید و عذاب آور قبلی رو ندارم. بخاظر همین می خواستم زیر نظر دکتر به تدریج دوز رو کاهش بدم. اما راستش ترس دارم بابیت این موضوع.چون مظالبی که کاربرای مصرف کننده این قرض در سایت drugs درمود تاثیرات قطع این قرص نوشته بودند، منو نگران کرده. مواردی رو خوندم که بعضا بعد از قطع دارو دچار علایم و عوارض شدید شده بودند. به نظر شما چقدر احتمال داره بعد از قطع دارو علایم برگرده و جلوگیری از این مورد چه راهکاری توصیه میشه. ممنون از کمک تون

نه ،شما تحت تاثیر حرف دیگران قرار نگیرید…بعد از اتمام دوره درمان ،بتدریج دارو باید قطع بشه…گاهی میشه از داروهای دیگه برای جلوگیری از عوارض قطع کمک گرفت.مثلا از مسکنها،ویتامینها،ضدتهوع ها و.

سلام و وقت بخیر آقای دکترِ من تو چند ماهی که سیمبالتا می کنم بسیار خوب بوده.برای GAD.الان ۷ ماهی میشه مصرف می کنم.ولی تو چند هفته اخیر بعضی اوقات تاحدودی احساس کم حوصلگی دارم که غالبا هم بعد از مصرف قرص شروع می شود!!!برای این مورد چیکار میشه کرد و اینکه بهتر نیس دوز کاهش داده بشه چونکه اکثرا بعد از مصرف قرص این حالات بهم دست میده که تو ماههای ابتدایی این شکلی نبود. باتشکر

بله دیگه وقتشه کم کنی

سلام آقای دکتر من نصف سیتالوپرام۲۰ رو به اضافه یک دولوکستین ۲۰ یکدفعه ترک کردم بعد از یک هفته غیر عوارض جسمی دچار عوارض روحی مث اضطراب و لرزش و تنش و افسردگی شدم. اینا عوارض ترک ناگهانیشه یا برگشت افسردگی؟چون یک ساله مصرف میکنم.ممنون.

خب دوباره با نصف دوز قبلی بخور و در عرض یکماه اروم اروم قطع کن

سلام آقای دکتر دولوکستین فرد بیمار رو درمان میکنه یا فقط درد رو تسکین میده؟ پزشک یادمه بار اول به من گفت که حداقل باید شش ماه مصرف بشه.چون طی این مدت قراره چیزی رو داخل بدنت بسازه.می خواستم ببینم اون چیزی که داخل بدن ساخته نیشه دقیقا چیه. و اینکه اگر سایت یا مطلب مفیدی که نحوه تاثیر این قرص رو تشریح کرده باشه برای اضطراب و تنش .لینک اش رو بذارین ممنون تون می شوم.

تو.همون مقاله هستش دیگه جواب سوالا سروتونین

سلام آقای دکتر من مو قع نزدیکی ناهار تاحدودی دستام و بدنم لرزش و ضعف خفیف می کیره که بعد از خوردت غذا تاحدزیادی برطرف میشه. ازمابش خون و قند و تیرویید و …هم دادم همه جی اکی بود. البته اضطراب دارم و سیمبالتا میخورم که اضطرابم بهتر شدهالبته. چیز نرمالیه و اینکه میتونه مرتبط با اصطرابم باشه؟

نه، این به سوخت و ساز بدن شما و سیستم سمپاتیک و پاراسمپاتیکیه شما برمیگرده،یعنی به کلیت تیپ فیزیولوژیکی شما وقتی صحبت از بررسی وجود ادمی بعنوان یک واحد کلی میشه،ما پزشکها و رشته ی پزشکی دانشگاهی که عادت به جزء نگری داره ،حرف موثری برای گفتن نداریم اما بنظرم همکاران رشته هایی مثل هومیوپاتی و طب سنتی در این زمینه موفقترند بنابرین توصیه میکنم به اونها مراجعه کنید

سلام بنده مدت ۶ماه دولوکستین۲۰مصرف کردم.به علت ضعف و خستگی که ایجاد میکرد گذاشتمش کنار.الان ضعف و خستگیم خوب شده ولی اعصابم به هم ریخته.عصبانیت و بی خوابی و عدم تمرکز …. . الان به نظر شما چیکار کنم؟مخصوصا بی خوابی خیلی رنجم میده.فک کنم عوارضی که گفتم همه مال بی خوابی و بد خوابی باشه. چون دیشب یه قرص گاباپنتین۱۰۰واسه خواب خوردم خوابم بهتر شد صبح اعصابمم خیلی راحت تر شد.به نظر شما الان چکار کنم این بد خوابیم خوب شه؟

مراجعه به پزشک

آیا دولکستین در درمان وسواس فکری عملی مفید هست؟

بله این دارو هم سروتونینیه

با تشکر از پاسخ گویی شما دکتر عزیز

سلام آقای دکتر گاباپنتین ۱۰۰ سبکتره یا ۱/۴کلونازپام۱ واسه خواب؟ و اینکه اگه یک ماه گاباپنتین ۱۰۰ یا ۱/۴کلونازپام۱ یکی شب مصرف کنیم و یکدفعه قطع کنیم مشکلی پیش میاد؟ ممنون از شما دکتر بزرگوار.

کلونازپام.ممکنه اعتیاد اور باشه

با عرض سلام من چندسالی هست به خاطر اضطراب فراگیر و وسواس فکری و حملات پانیک داروی سرترالین هم مصرف می کنم حالم بهترشده ولی دکترم گفت دولکستین جایگزین سرترالین کنم ممکنه وسواس ف فکری هم دوباره برگرده؟ البته نورتریپتیلین و پروپرانول و پرگابالین هم مصرف می کنم به تازگی هم دکتر بهم پرفنازین داده

اگه با سرترالین خوبی،تعویض نکن

سلام آقای دکتر من بیش از هفت ماه می شود که ددالوکستین ۶۰ مصرق میکنم برای اضطراب.الان حالم بهتره و میخامزیزنطر دکتر ، قطع کنم.معمولا چه مدت نیازه تا دوز ۶۰ بطور کامل قظع بشه؟ و میزان دوز در هر دفعه کاهش حدود چند میلی گرم کم میشه ؟

به سلیقه و روش دکترتونه

سلام آقای دکتر. . یه مدت به علت نخوابیدن و شب بیداریهای کنکورم سردردهای زیادی رو تحمل کردم و این اواخر احساس کردم گوشم ترشح داره و با یک استخر رفتن و دو روز بعد “وزوز گوش ” اومد به سرغم . همه جا رفتم گفتن آقا گوش شما هیچ مشکلی ناره و عفونت هم نداره … تا نهایت یکی از دکترها گفت این تا آخر عمر باهاته و دست به دامن خدا شو …. از نظر روحی نابود شده بودم همون لحظه … سه ماهی گذشت و درس خوندن های من به روزی ۱۷-۱۸ ساعت رسید … به طوری که میخواستم بخوابم درد شدیدی رو همیشه پشت سرم سرم احساس میکردم و میخوابیدم … متاسفانه تغیرات شدیدی هم در ساعت فیزییولوژی بدنم هم دارم و مدام هر ده دوهزده روز ریتم شب و روز خوابم عوض میشه …. دیگه نتونستم از سردرد تحمل کنم رفتم پرشک .. سیتالوپرام و ریسپیریدون تجویز کردن … به یک هفته نکشید که کل سیستمم به هم خورد .. چهار شبانه روز خواب به چشمم نرفته بود … نمیتونستم غذا بخورم و افکار منفی هم که جای خودش …. یکی از دوستان گفت برو اصفهان پزشکش خوبه … اورژانسی با هواپیما رفتم و اون گفت ” علایم میگرن خفیفه ” و دپاکین و نورتریپتلین و پروپرانول ۲۰ تجویز کرد …. معجزه کرده بود برام … اصلا دیگه یردردم به حساب نمی یومد و مدام تاکید کرد که حتما بعد از مصرف این ۳ ماه ، یه نسخه دیگه از داروها باید بخرم و مصرف کنم . من مصرف دوم رو خودسرانه قطع کردم ( ۶ ماه پیش ) و دیگه ادامه ندادم … الان هم سردرد زیادی ندارم … اما وقتی دو ساعت کتاب مبخونم یا اینکه چند ثانیه گردنمو به این طرف و اونطرف میپرخونم درد جزئی میزنه به سرم و اگه استراحت ندم به گردنم گردن دردم شدید میشه …. امروز رفتم متخصص مغر و اعصاب …. برام دلوکسین ۳۰ و گاباپنتین ۱۰۰ تجویز کرده …. تصور نمیکردم که اینا هم داروهای افسردگی باشن تا زدم اینترنت …. دلم یهویی ریخت … خیلی میترسم … بلایی که ریسپریدون و سیتالوپرام سرم آورد رو تا ابد فراموش نمیکنم … از بیخوابی خیلی میترسم …. الان خوابم خیلی خوبه و کیفیتش هم رضایت بخشه …. ( علت اینکه دپاکین رو هم قطع کردم این بود که بی جهت از تو خواب می پریدم و احساس کردم یه سیاهی همیشه تو اتاقمه …. و مصرف اونو ادامه ندادم …

در حالت عادی اصلا هیچ سردردی ندارم اما همینکه دو سه ساعت سرم گرم بشه اون سردرد لعنطی که میدونم با سردردهای دیگه فرق داره می یاد سراغم …. مخصوصاً زمانی که سرم پائینه و کمی گردنم خم میشه موقع مطالعه …

مرسی … ببخشید که طولانی بود.

بنظرم همون نسخه ی اصفهان برات مناسبتره حتی یکدونه شون…مثلا روزی یکدونه فقط پرانول بخور…در ضمن بخودت ویتامین هم برسون….ضمن اینکه روش مطالعه تو عوض کن،خب هر ادم سالمی سه ساعت سرش پایین باشه و ماه ها اینجوری زندگی کنه یه بلایی سرش میاد…پوزیشنتو دایم باید عوض کنی…سبک زندگیت ایراد داشته و به بدنت فشار اوردی حالا میخوای با قرص خوبش کنی،تحرکت کمه

ممنونم .. بله حق با شماست ….. ویتامین D بدنم ۱۶ هستش و یک مدته دارم قرص میخورم و تیروئیدم هم کم کاره …. ۱۰ و اونم دارم قرص میخورم ….

حتماً در اولین فرصت میرم اصفهان و این داروها رو هم نشونش میدم ….. آقای دکتر … واقعاً منم همین حسو داشتم ولی نگران این بودم که خودسرانه مصرف نکنم … وقتی پروپرانول میخورم پشت سرم خیلی سبک میشه … چون هیچ موقع نمیتونم رو به بالا روی متکا بخوابم … نه اینکه نتونم بلکه اذیت میشم و پشت سرم خیلی سنگین میشه و مجبورم به طرفی غل بخورم و وقتی این قرص رو میخورم … احساس سبکی پشت جمجمه میکنم و خودم تعجب میکنم و تا چند دقیقه انگار آزاد و رها از تموم دردا هستم ……

ممنونم از شما … خیلی امیدوارم کردی …. خیر ببینی …. نمیدونم چطور تشکر کنم . از پاسخگویی سریع و صریحتون هم ممنونم …

با عرض سلام خدمت دکتر عزیز دکتر من مشکل اضطراب فراگیر دارم همره با وسواس فکری سابقه حملات پانیک سابقه ۱۲ سال مصرف داروهای مختلف دارم الان سرترالین-پروپرانول-بوسپیرون-نورتریپتیلین-پرگابالین- ریسپریدون مصرف می کنم الان وسواس فکریم و حملات پانیک با سرترالین بهتر شده ولی هنوز اضطرابم خوب نشده اضطراب زیاد دارم دکتر گفته سرترالین به تدریج قطع کنم و جاش دولکستین بخورم پرفنازین هم اضافه کنم بخورم بوسپیرون و ریسپریدون قطع کنم بقیه دارو هام مثل سابق بخورم احتمالش هست با این تغییرات دوباره وسواس فکریم زیاد بشه؟

نه چرا زیاد بشه؟دلوکستین قویتر هم هست

سلام اقای دکتر خواهر من یک ماه بدلیل درد استخون ها دلوکسین ۳۰ مصرف کرد البته دکتر تجویز کرد بعد یکماه بدلیل عوارض زیاد قطع کرد و الان سه چهار روزه که ریزش مو- تکرر ادرار – سرگیجه – سردرد و .. داره سوالم اینجاست به مرور این عوارض هم از بین میره و یا ممکنه عوارض قطع بمونه؟

بله حتما از بین میره ویتامین و مکمل استفاده کنید

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر علی وردی من در کشور آلمان زندگی میکنم ولی متاسفانه دسترسی به روانپزشک هم زبان ندارم. یکی از پزشکان تیم روانپزشکی تشخیص شیزوفرنی و دیگری تشخیص دو قطبی و دیگری تشخیص افسردگی شدید داده. متاسفانه روز به روز حالم بدتر میشه . یکی از پزشکان داروی Opipraram50 رو تجویز کرده. تقریبا ۱۰ روزه که قبل از خواب مصرف میکنم و دیگری قرص Duloxetin تجویز کرده که باید از فردا صبح شروع به مصرف کنم. لطفا راهنمایی کنید مصرف همزمان این دو دارو مشکل ساز تست یا نه؟ در ضمن از نظر کبد و کلیه سالم هستم. با تشکر

نه مشکل ساز نیست جز اینکه حواستون باشه عارضه ی گیجی و خواب الودگی ناشی از تجویز توامان دارو. زیاد نباشه و دیگه اینکه اگر واقعا دو قطبی یا اسکیزوفرنی مطرح باشه،داروهای ضدافسردگی میتونن موجب ایجاد شیدایی و یا تشدی روانپریشی بشن

سلام آقای دکتر من ۲۶ سال دارم. حدود یه سال بود که بطور متداوم تنش و انقباض و علایم اضطرابی شدید رو تجربه می کردم و بعد از آزمایشات مختفی که انجامداده بودم، نهایتا با ارجاع به متخصص اعصاب و روان و بنابرتشخصی متخصص، مشخص شد که اضطراب فراگیر دارم.الان حدود ۱۰ ماهه که دلوکستین نسخه ۶۰ خارجی مصرف می کنم و حالم خیلی خوبه.هرجند که یه سری عوارض مت اضاقه وزن و…داشتم ولی شرایط کلی ام مطلوبه. حالا میخام بصورت تدریجی مصرفش رو کاهش بدم اما ترس شدیدی از بازگشت علایم بعد از قطع مصرف دارم.به نظر شما و طبق تجربه خود شما تا چه حد امکان برکشت علایم وجود دارد؟

بخشی از کسانیکه اضطراب منتشر دارن نیاز به درمان همیشگی دارن ولی امیدوارم شما جزو کسانی باشید که جواب همیشگی بگیرید جواب همیشگی گرفتن مستلزم اینه که شما از فنون روانشناختی هم استفاده کنید

سلام دکتر جان خسته نباشید، من حدود ١ هفته هست که از کپسول ٣٠ میلی گرم دولوکستین در صبح ها استفاده میکنم ، در طول این مدت مو های بدنم و حتی مژه ها و ابرو هم شروع به ریختن کردن ، کاهش میل جنسی و اختلالات جنسی هم داشتم ، این دارو باعث افزایش سطح پرولاکتین خون میشه ؟ شب ها هم یک دپاکین ۵٠٠ و لورازپام ٢ و یک ونلافاکسین ٣٧/۵ مصرف میکنم. تشکر

نه کاهش میل جنسی بخاطر سروتونینه چون شما داری همزمان دو تا دارو با اثر مشابه میخوری(دلوکستین و ونلافاکسین)

خیلی ممنون دکتر جان ، یعنی این داروها بر مقدار هورمون ها موثر نیست ؟ یعنی مثلا هورمون تستسترون رو کاهش بده ؟ همانطور که قبل گفتم داروهام ٣٠ میلی گرم دولوکستین صبح ها و شب ها لورازپام ٢ و دپاکین ۵٠٠ و ونلافاکسین ٣٧/۵ مصرف میکنم ، دکتر معالجم گفت ممکنه دوز دارو هارو بالا ببرم. تشکر از توجه شما

نه اصلا ما با هورمونها تداخلی نداریم

سلام آقای دکتر من بعد از هشت ماه مصرف سیمبالتای ۶۰ برای اضطراب فراگیر و گرفتن نتیجه بسیار مطلوب,تصمیم به قطع تدریجی قرص دارم.سیمبالتا علیرغم تاثیرگذاری بسیار خوب عوارض جانبی و نکات منفی هم به همراه داشته از جمله:افزایش وزن زیاد, کاهش توان جنسی و مشکل در نعوظ,تاحدودی خواب آلودگی های روزانه و همچنین هزینه نسبتا بالای نسخه خارجی آن. این ترس رو دارم که بعد از قطع دارو اضطراب قیبلی ام برگردد (که اصلا دوست ندارم اون علایم آذاردهنده رو مجددا تجربه کنم) چه گزینه جایگزینی مناسب خواهد بود؟ باز شروع به ادامه مصرف سیمبالتا؟ چون عوارض جنسی و مشکل اضافه وزن وضعیت جسمانی بدنم رو از فرم خلرج میکنه با ادامه وضع موجود و یه جورایی مصرف طولانی مدتش سخته. البته ذکر اینته لازم است که تمام سعی ام رو می کنم بعد از قطع,سبک زندگس سالم,تغذیه,ورزش,خواب ,مدیتیشن و آرام سازی و سایر متدهای روانشناختی رو برای حفظ شرایط مطلوب به کار بگیرم.

ممنون از شما

دیگه دارو نخورید همین روشها خوبه

Sسلام دکتر بنده زیر نظر پزشک سرترالین مصرف میکنم البته دکتر آسنترا رو گفت ولی هزینش زیاد شد سرترالین سبحان گرفتم ولی سبحان هم کمیاب شده و حکیم یا تهران دارو فقط تو شهر من موجوده فرقی ندارن؟موقتی آسنترا رو بخورم تا سبحان پیدا بشه؟

ممنون

نمیدونم میل خودتونه

سلام فقط قصد داشتم از آقای دکتر تشکر کنم شاید روزی حضوری مزاحمشون شدم

من ۳۵ سالمه و سال‌هاست دچار وسواس فکری هستم که باعث اضطراب و افسردگی من شده البته سال‌ها خوب هستم و در اثر فشارهای کاری مستعد میشم که ناگهان به یک اتفاق حساس بشم.

امیدوارم پزشکان خوبی مثل شما همیشه تندرست و موفق باشند. با تشکر

با سلام و احترام دکتر، بنده ۴ ماهی هست که وسط خواب شبم بیدار میشم و به همین دلیل خستگی و خواب آلودگی در طول روز منو بسیار اذیت میکنه. در کل فرد مضطرب و استرسی ای هستم. به روانپزشک مراجعه کردم و ایشون به من دلوکستین ٢٠ بصورت کپسولی با نحوه مصرف هفته اول ١ عدد صبح و هفته های بعد یکی صبح و یکی شب تجویز کرده اند. من هنوز مصرف رو شروع نکردم چون در دوران مطالعه کنکور هستم و میترسم با مصرفش خواب الودگیم بیشتر بشه و نتونم درس بخوام. میخواستم نظر شمارو بدونم که ایا با مصرف این دارو خواب شب من درست میشه و خواب الودگی در طول روز من بهتر میشه؟ با تشکر فراوان

فکر نمیکنم با این قرص خوابتون درست بشه ولی اضطرابتون خوب میشه و اگر اضطرابتون خوب بشه احتمال قوی خوابتون هم ممکنه خوب بشه

سلام آقای دکتر من جندماهه دلوکستین مصرف می کنم. ولی تو چندهفته اخیر دچار درد و سوزش معده شده ام.برای بهبود این مشکل چکار میشه کرد؟

داروهای معده بخورید

با سلام اقای دکتر من تقریبا سه روزه که مصرف دلوکستین رو شروع کردم و یک حالتیه که حس میکنم “چشم راستم درد میگیره” و یکم “چشمام تار شده”، اینا فکر میکنم مال این قرصه، ایا باید این علائم رو جدی بگیرم یا خوب میشه؟ مکمل “مولتی ویتامین فارماتون” مشکلی نداره باهاش مصرف کنم؟ و سوال اخرم اینکه مصرف “کافئین ها” برای بیدار موندنم در دوره ای تحت درمان این قرص هستم مشکلی نداره؟ با تشکر

بله عوارض ابتدای درمانه ویتامین بخور کافین اگر اضطراب نمیده مشکلی نداره

سلام اقای دکتر، میخواستم بپرسم که این دارو به درمان استرس و اضطراب کمک میکنه یا اینکه مثل پروپرانول فقط علائمش رو کنترل میکنه؟ مرسی

نه معمولا درمان کننده ست

سلام آقای دکتر بعد از مصرف این قرص دچار اضافه وزن زیاد شده ام.بعد از خوردن غذا یا نوشیدنی زیاد احساس.می کنم بالای شکمم باد میکنه.اخیر حس می کنم تو مهره های کمرم یه درد خفیفی دارم.این مشکل مهره های کمرم میتونه بعلت عوارض و اضافه وزن شکم باشه؟

نه بابا به این سرعت و تو این سن که نمیشه

سلام آقای دکتر من.بخاطر مصرف سیمبالتا دچار درد بالای شکم و معده و همچنین بعضی وقتا سوزش می شوم.چه داروی معده برای برطرف کردن مشکل مناسیب؟رانیتیدن خوبه واسه این کاربرد؟

اگه جواب نداد نولپازا بخورید

سلام آقای دکتر من دیروز سوالی داشتم ازتون .ولی فکر می کنم خیلی واضح نتونستم مطرح کنم. من نزدیک ۱۰ کلیو اضافه وزن داشتم در طی حدود ۱۰ ماه بعد از مصرف سیمبالتا. که عمده افزایش وزنم در ناحیه شکم و سینه هاست.تو جندهفته اخیر یه احساس درد و سوزش نسبتا خفیفی در مهره هاکمرم احساس می کنم.باتوجه به این مطلب زیر شما احتمال میدین مربوط به افزایش وزن شکم بخاطر مصرف سولانی مدت قرص باشد ؟ منبع: http://www.iranorthoped.com/fa/news/1330/%DA%AF%D9%88%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%85%D8%B1-%DB%8C%D8%A7-%D9%84%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%B2-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA شایعترین علت گودی کمر ضعف عضلات کمر و شکم است

بزرگ شدن شکم موجب میشود مهره های کمری بر اثر وزن آن به جلو آمده و لوردوز آن بیشتر شود

بله ولی این افزایش وزن و لوردوز بعد از چند سال موجب مشکلات دیسک میشه نه به این سرعت مگر اینکه شما پوکی استخوان داشته باشید که بعید میدونم ضمن اینکه ملیونها ادم با شکمهای بسیار بزرگتر از شما وحود داره که دچار مشکل کمر نشدن هنوز فکر میکنم حساس شدید بهر حال ورزشهای مخصوص کوچک شدن شکم و تقویت عضلات پاراورتبرال رو یاد بگیرید انجام بدید

سلام اقای دکتر علی وردی.خسته نباشید.من مشکل هیدروسفالی مزمن دارم.یک بار عمل shuntمغزی و دوبار هم عمل هماتوم سابدورال انجام دادم.داروی کاربامازپین و فنوباربیتال هم مصرف میکنم سالهاست.اخرین عمل هماتوم یک سال و نیم قبل بود که از اون بهربعد ۶ناه یکبار چکاب میرم.از هماتوم پارسال کمی حافظه م به هم ریخته بود و بعضی وقتا حرفای محاوره ای یادم میرفت .ولی زیاد پیش نمی اومد.چندروز پیش که رفتم دکتر کپسول دولوکستین هم تجویز کردن.خواستم بدونم باشرایط من این کپسول تداخل نداره؟مصرفش به صلاحه یانه؟درصورت لزوم قطعش ممکن هست؟وابستگی ایجاد نمی کنه؟ممنون از راهنماییتون

نه وابستگی اور نیست و خوبه براتون جینکو هم بخورید

ممنون از پاسخگویی خوب و سریعتون.متشکرم

سلام اقای دکتر من یکماهه قرص دلوکسین ۳۰ رو قطع کردم از عوارضش ریزش مو و سرگیجه رو هنوز دارم ایا این عادیه؟ خوب میشم؟

بله برطرف میشه ویتامین ب،زینک مصرف کنید

سلام آقای دکتر من احتمالا افسردگی ماژور دارم ، دکترم دو لوکستین ۶٠ دپاکین ۵٠٠ ریسپریدون ٢ و سرترالین (زولوفت خارجی) ٢٠٠ میلی گرم در روز رو همه با هم برام تجویز کرده ! البته من عاقل بودم و همه دوزها رو نصف مقادیر بالا میخورم ، اما هیچ تغییری توی حالم نداده الان بیشتر از ۶ ماهه پیش این دکتر میرم و داو رهاشو مصرف میکنم، ناکفته نماند که ده جلسه بیست دقیقه ای هم ما رو زیر دستگاه تحریک مغناطیسی برد و برای هر جلسه ۴٠٠ گرفت، دیگه خسته شدم از بس دکتر و دارو عوض کردم الان ٣۶ سالمه وبقدری میخوابم که روزم ساعت پنج عصر شروع میشه . چیکار کنم؟!

داروها همینهاست برای افسردگی شاید دوز بالاتر بره جواب بگیرید

سلام اقای دکتر من از شروع این قرص الان یه هفتس مصرف میکنم به جایی که انرژیم بره بالا اومده پایین به جایی که افکارم مثبت شه منفی شده افسرده تر شدم البته یه مزایاییم داشته.حالا نمیدونم مصرفش کنم یا نه؟نظر شما چیه؟

از هفته ی سوم ب بعد

سلام آقای دکتر من بیش از ۶ ماهه سیمبالتای ۶۰ مصرف می کنم.وزنم ۹ کیلو افزایش داشتهِ. از دکتر داروخانه پرسیدم گفت این قرص اشتها رو افزایش میده بخاطر همین.درصورتیکه من تو این مدت تغذیه ام خیلی فرق نکرده.اشتهام هم خیلی افزایش نداشته.خیلی کم شاید افزایش داشته . این قرص به غیر از افزایش اشتها, میتونه توسط مکانیزم دیگری موجب افزایش وزن بشود؟

بله متاسفانه این داروها خودشون چاق کننده اند

سلام.اقای دکتر من درد شدیدی در ناحیه فک و گوش داشتم یکسال دولوکستین و پرفنازین مصرف کردم.دردم قطع شد.طی ۶ماه فرارو حذف کردم ولی الان بعد یک ماه دردم برگشته.خیلی ناراحتم.تورو خدا کمکم کنین

خب به پزشکتون مراجعه کنید شاید ۶ماه دیگه تمدید کنند

سلام آقای دکتر، پسر من حالت تهوع شدید اذیتش میکنه و دیابت داره دکترش سیمبالتا و تری فلوپرازین براش تجویز کرده میخوام بدونم سیمبالتا ضعف و حالت تهوع میاره؟

اولاش بله

سلام دکتر ، خسته نباشین ، بین سه داروی زیر کدام قویتره ؟ دلوکستین ۲۰_سرترالین ۱۰۰_ونلافاکسین۷۵ با تشکر از توجه و لطفتون

راستش در عمل خیلی متفاوت نیستند

باسلام و خسته نباشید من ۲۵ سالمه ب وشاور مراجعه کردم وایشون منو ب پزشک مغزو اعصاب معرفی کردن واسم قرص دلوکستین وریسپریدون تجویز کردن میدونم این دارو ضد افسردگیه ولی خیلی نگران وضعیتم هستم بنظرتون وضعیتم خیلی بده یا نه؟چون حس بدی دارم که قرص اعصاب میخورم

همه دارن قرص میخورن،حس بد نداشته باش

سلام ببخشید مصرف لوکستا۲۰ عوارض جانبی خطرناکی که نداره؟ حتی بعداز دوره درمان؟ ایا دراوی گاباپنتین مکمل این داروء؟ یا عملکردشون متفاوته و حتما نباید باهم باشن؟ ببخشید من عوارض این دارو رو ک خوندم واقعا از مصرفش ترسیدم، و اینکه میخوام مطمئن شم مکمل‌هم نیستن و اگه مصرف نشه مشکلی نداره؟ این دو دارو به همراه ویتامین بی۱ تجویز دکتر بوده، سنم ۲۶هستش ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

مگه دارویی هم هست که ادم عوارضشو بخونه و نترسه بر ای هر دارویی یه لیست بلند بالا از عوارض نوشته شده و اگر بخاطر ترس از اونها دارو مصرف نکنید پس اصلا پیش هیچ دکتری حتی برای سرماخوردگی هم نباید برید

سلام ، حدوددوسال سرترالین ۵۰روزی دو تا لاموتریژین۵۰روزی یکی خوردم و به تدریج هم قطع کردم ، ولی گاهی شاید هر یکماه دچار دلتنگی میشم و شدیدا بی حوصله هستم ، مشکلم دلتنگی و بی حوصله گیست، میخوام نظر شما رو‌بدونم برای این دو تا مشکل ، کدوم دارو مناسبتره ، دولوکستین ۲۵روزی دو تا و لامو ۱۰۰روزی یکی ،،،، یا ونلافکسین۷۵روزی یکی و لامو‌۱۰۰ روزی یکی ،،، از پاسخ و‌توجه تون خیلی سپاسگزارم ،انشاءالله همیشه سلامت باشید

هر چی دکتر خودتون صلاح میدونه همون

سلام آقای دکتر من یک سال و سه ماهه برای اضطرابی که داشتم از سیمبالتا ۶۰ استفاده می کنم.می خواستم ببینم معمولا بعد از قطع تدریجی دارو چقدر احتمال داره علایم برگرده؟

اگر جورای دیگه روی خودت کار کنی ،خیلی کم

سلام‌.وقت بخیر .به خاطر درد مزمن‌پشت حدقه چشم‌ برای من دلوکستین ۳۰ تجویز کردن .هفته اول نصفش .هفته دوم کامل .هفته سوم یکی صبح یکی شب .اما ۳ روزه که میخورم همخ عوارض .اسهال .تهوع .اضطراب شدید .بی خوابی.یخ کردن پشت گردن.تنگی نفس و بی قراری دارم .چه کار کنم

نخورید

آخه آقای دکتر پس تکلیف دردم چی میشه .چون همه داروها رو امتحان کردم زیرنظر پزشک .اما این دارو انگار تو همین ۳روز جواب داده .میخوام بدونم‌اگه عوارضشو تحمل کنم تموم میشه یا کلا قراره اینجوری بمونه.کپسول رو باز میکنم ۷۰ درصدشو بیرون میریزم و میخورم.دوز ۳۰

اره اگر اروم اروم زیاد کنی ممکنه بهت بسازه

سلاآقای دکتر ،۲۸ سالمه سردرد تنشی پشت چشم دارم ۴ ساله به صورت مداوم و همیشگی .دکتر تقاء برای من دولوکستین۳۰ تجویر کردن .آدم اضطرابی هستم.گفتن هفته اول نصف بخور اما با گذشت دو روز از خوردنش .توهم و کابوس تو خواب.خشکی دهن.تهوع .تنگی نفس خفیف .ادرار زیاد دارم.نظر شما چیست ؟آیا خوردن کلونازپام برای خواب و کاهش عوارص این دارو مناسبه ؟آیا این عوارض از بین خواهند رفت ؟متشکرم جناب علی وردی

اگه نیازه بله بطور موقت ایراد نداره

سلام. آیا آتنولول با دلوکستین تداخل دارد؟ آیا میتوان یک نوبت صبح یا شب دلوکستین ۲۰ خورد و نوبت بعد به فاصله حدود ۱۰ یا ۱۲ ساعت قرص نروکسین تهیه شده از عصاره گل راعی ساخت شرکت دینه را مصرف کرد ؟

باید پزشک معالجتون اجازه بدند

سلام.دلوکستین ۲۰ برای درد برای من تجویز شده.پس از گذشت ۱۰ شب مصرف همچنان دچار اختلال خواب و هجوم‌افکار مزاحم هستم و کلا بیخوابم.و اضطراب دارم.دکتر برام ترانکوپین هم‌تجویز کرده اما تو اینترنت چیزی در رابطه با دردی که داشتم و ارتباط با این دارو پیدا نکردم.لطفا کمکم‌کنید

لابد دلیلی داشته

آیا ترانکوپین تاثیر داره برای کاهش عوارض دلوکستین که هجوم‌افکار نمیزاره بخوابم

بله ممکنه

سلام اقای دکتر من فقط دو عدد قرص دلوکستین ۲۰ توی دو روز خوردم اگه قطعش کنم عوارضش شدیده؟ فقط دو عدد مصرف کردم قبلا هم مصرف نداشتم هیچوقت

نه

سلام .آیا کپسول مگنیفورت تداخلی با دلوکستین داره ؟مصرفش مضر نیست ؟

منیزیوم ه دیگه

یعنی اشکال نداره ؟

چه اشکالی

سلام جناب اقای دکتر من ۴۵سال دارم بعلت اضطراب دولوکسیتین ۲۰ و پرفنازین و کلونازپام میخورم اما بعضی صبحها با سر درد از خواب بیدار میشم ایا بخاطر مصرف این داروهاست ضمنا فشار خپنم ۱۳ روی ۸ است ایا با مصرف دولوکستین افزایش پیدا خواهد کرد

بله ولی کم کم برطرف میشه افزایش فشار هم در حد بسیار خفیفه ولی شما هر دو روز یبار بسنجید

سلام اقای دکتر. من ۲۴سالمه.یک هفته هست که روزی ۲تادلوکسیتین ۳۰ و۲تابوسپیراکس ۵ مصرف میکنم. علایم بیماریم حذف شده ولی خیلی حس خستگی و خواب الودگی دارم دو روز فقط ۱دلوکسیتین و بوسپیراکس مصرف کردم و علایمم برنگشته ایا میتونیم باخوردن روزانه یک قرص ب درمانم ادامه بدم؟ دچار کم اشتهایی معده درد و خواب الودگی مفرط هستم برا رفع این عوارض چه کار کنم؟

با نظر پزشک خودتون بله کاهش بدید و عوارضو مدیریت کنید

اقای دکتر ایا بی قراری و گرفتگی ماهیچه ها از عوارض قطع کردن قرص دلوکستین هست؟

بله

یه سوال دیگه دکتر برای من قرص نورواید نوشته من حالت گیجی داشتم دکتر گفت این قرص بهبود خونرسانی به مغز رو انجام میده. دکتر گفت یکماه بخوری کامل خوب میشی. با خوردن پنج تا ازین قرص بهتر شدم ایا این قرص درمانی هست یا تاثیر موقت داره؟

درمانیه

با عرض سلام و خسته نباشید.من درد گوش و فک دارم.تنها دارویی که با آن دردم خوب شد دولکستین بود.به قصد بارداری با نظر پزشک دارو را تدریجا ترک کردم.ولی بعد دو ماه در اولین قاعدگی درد فک و گوشم برگشت و هر روز درد دارم.پزشک دوباره برام دولکستین ۲۰ نوشت و گفت که با همین دوز میتوانی باردار شوی.ولی من خیلی میترسم که بچه آسیب ببیند.نظر شما برایم مهم هست.ممنون میشم جواب بدین

زیر نظر پزشک میتونید مصرف کنید

اقای دکتر قطع شدن عوارض قطع دلوکستین به مدت زمان مصرف بستگی داره یا تفاوتی نمیکنه؟

بله هر چه زمان مصرف بیشتر باشه عوارض قطع بیشتره

اقای دکتر‌ ایا کپسول نورواید عوارضی هم دارد؟ دکتر روزی‌ یک عدد نوشته به مدت یکماه ایا ممکنه که باعث عوارضی مثل سردرد و درد پیشانی شود؟

بله تو بروشور هم نوشته دیگه ولی خفیف و گذراست

اقای دکتر راسته که میگن کپسول نورواید اثر چندانی در درمان ندارد و تایید شده نیست؟

والا من اصلا ننوشتم تا حالا نمیدونم معجزه ای میکنه یا نع؟

سلام آقای دکتر ببخشید مزاحمتون میشم دکتر کنار سرترالین که حواس پرتم کرده بود برام ولبان تجویز کرد، اثرشم خوبه از عدم تمرکز و مشکل حافظه م خیلی کم شده خیلی، میل جنسیمم برگرشته، یعنی قوی شده، اما دارم وزن از دست میدم ،اشتهام عالیه ولی وزنم داره پایین میره، ببخشید ولبان لاغر میکنه؟ یا مشکل از جای دیگه س

اره یه کم لاغر میشی بعد دوباره چاق میشی

عرش ادب واحترام بنده دوقطبی خفیف هستم چندین دارو مصرف میکنم برا آرامبخشی پزشکی تری فلوئوپرازین ۱ میل داده من شنیدم هالوپریدول ارام بخش تر هستش ولی پزشکم گفتن یکی هستن و این و نوشتن خ استم راهنمایی کنید, واینکه این یکی از داروهاست با تشکر

بله یکی است

دکتر خوبی رو برای مشاوره روانپزشکی انتخاب کردید.من ازشون خیلی خوب جواب گرفتم.گرچه مطمئنم اگر به تجویزاشون کامل عمل میکردم نتیجه بهتر هم میشد. ایشون خودشون علیرغم مطالعات روانشناسی منو به روانشناس ارجاع دادن.شاید اگر میرفتم زودتر و بهتر نتیجه میگرفتم.ولی با تجویزهای قبلی دکتر در دو سال اخیر و به خصوص تجویز اخیرشون یعنی این کپسول دلوکستین که چهارماه طول کشید وضعیت خوبی دارم. به هرحال با همه این مزایای دارو درمانی فکر کنم یه کم کوه درمانی و مطالعات مثبت گرایی و عدم تمرکز وسواسگونه روی دوز و نوع داروها عالی باشه…ممنون دکتر

سلام خسته نباشید. ایا می توانم برای بهتر خوابیدن از ملاتونین مصرف کنم در ضمن من داروهای سرترالین دپاکین هالوپریدول. ولیتیوم کربنات مصرف می کنم ایا با این دارو ها تداخل دارد یا خیر لطفا بفرمایید مصرف کنم یا نه؟

با نظر پزشکتون

سلام جناب آقای دکتر خسته نباشید درسته که میگن مصرف زولپیدم باعث کوچک شدن مغز میشه؟ مرسی.

نخیر

سلام اقای دکتر من در طول روز دچار حالت خواب الودگی و خستگی و گیجی هستم اگر خواب شبم کافی باشه کمه ولی اگر صبح‌ زود از خواب بیدار شده باشم کل روز رو تا عصر خواب آلود هستم. آیا به بیماری نارکولپسی دچار شدم؟

به دکتر نورولوژیست مراجعه کنید تا ازمایشات لازم گرفته بشه.ضمن اینکه تمام ازمایشات معمولی مثل کم خونی و اوره هم باید انجام بشه

چکاپ دادم کم خونی و اوره نداشتم ام ار ای مغز و نخاع هم دادم نرمال بوده بازم به نورولوژیست مراجعه کنم؟

بله حتما

سلام اقای دکتر دوقطبی هستم یعنی افسردگی دوقطبی دارم داروهای زیادی دارم از الانزاپین لیتیوم لاموتریژین تا تری فلوئوپرازین ۱ میل روزی دوتا,من دنبال آرام بخشی هستم ومجبورم از کلونازپام استباده کنم پزشکم یک میل نوشتن ولی من تا ۳ میل میرم,چند جا خوندم داروهای تیپیک میتونه آرام بخشی ایجاد کنه سوالم اینه آیا به جای تری بلوئوپرازین پزشکم هالوپریدول یا پ بنازین یا از این دسته قوی ترینشون تجویز کنت ممکنه مناسب باشه یا نه,تورو به قرآن جواب بدین

بله همه ی این داروها رو میشه مصرف کرد فقط بایددزیر نظر پزشک باشید چون عوارضشون شدیده یکدفعه میبینید بدنتون عین ربات شده تو شهر خودتون زیر نظر باشید ولو پزشک عمومی

سلام اقای دکتر, افسردگی دوقطبی دارم,قبل از درمان وقتی عصرها گاها میخوابیدم بعد بیدار شدن چنان افسردگی وغمگینی ودلتنگی سراغم میومد که با کلونازپام اروم میشدم,الان که با ۲۰۰ میل لاموتریژین ودو سه داروی دیگه حدود ۷۰درصد بهبود پیدا کردم وقتی بیدار میشم از خواب عصر کمتر افسرده میشم بعدش,از یه پزشکی تو نت سوال کردم وگفتن با خواب زیاط عصرها افسردگی کنترل شده یا نهان فوران میکنه ایا درسته حرف ایشون ونظر شما رو میخوام

بنده در دوقطبی تجربه زیادی ندارم نظر سایر همکاران رو جویا بشید

سلام.آیا افزایش اشتها به طوری که بعد از خوردن وعده غذایی حدود یه ساعت بعد دوباره گشنم میشه از عوارض دلوکستین هست ؟دوز ۴۰یه ماهه میخورم‌

ممکنه

سلام جناب آقای دکتر ببخشید مزاحم شدم میخواستم بدونم جراح مغز و اعصاب که فلوشیپ فوق تخصصی و جراحی استریوتاکسی و فانکشنال مغز داره با متخصص مغز و اعصاب(نورولوژیست) فرق دارن با هم؟ با سپاس.

بله دومی اصلا جراحی نمیکنه و بلد نیست

سلام لیتیوم ۳۰۰ روزی دوعدد فلوکسامین ۲۰۰ سرترالین۱۰۰،لاموتریژین ۲۰۰ الانزاپین ۵ تری فلوئوپرازین ۱روزی دوعدد ونلافاکستین ۳۷/۵ روزی یک عدد, که خودم سه تا میخورم, آقای دکتر احساس عصبانیت میکنم میدونم ربط به مانیا یا هیپومانیا داره خواستم بدونم از پزشکی میتونم درخواست کنم کلوزاپین یا هالوپریدول تجویز کنه چون وسواس فکری وافسردگی وفوبیا دارم امکان ترک ضدافسردگی هابه هیچ وجه نیست بعد ۱۷ سال افسردگی داره درمان میشه به لطف خدا و این دوره که ترک امکان نداره چون دوباره باز افسردگی پیدا میکنم, ایا کلوزاپین یا هالوپریدول که داروهای قوق هستن میتونه کنار الانزاپین تجویز بشه, همین الان که تایپ میکنم عصبی هستم و ترسم از هیپومانیا هستش

از پزشک خودتون بخواهید بهتون دارو بده کلوزاپین بشرط اینکه نوار مغزی سالم باشه و تشنج نگیرید از دکتر خودتون فقط نظر بخاید

سلام آقای دکتر ۲۵سالمه. من یک ساله سیمبالتای ۶۰ مصرف می کنم.علیرغم اینکه میل به رابطه جنسی دارم.البته شاید یه ذره کمتر شده باشه ولی همچنان میل رو دارم ولی احساس می کنم توان و انرژی یا قدرت در حفظ نعوظ کمتر شده و مث سابق نیست.حالا من برای حل این مشکل سیلدنافیل مناسبه؟البته من ماهی یک بار با شخصی رابطه جنسی دارم. ممنون

از اورولوژیست بپرسید

آقای دکتر من دچار عدم تمرکز شدم حافظم ضعیف شده همش فکرهای پوچ از توی ذهنم عبور میکنه نمیتونم کنترلش کنم تازگیا همش خسته ام ضعف بدنی دارم تپش قلب گرفتم بعضی وقتا بی دلیل بدنم میلرزه عین زمانی که ادم استرس شدید میگیره من ام ار ای دادم چکاپ کامل خونم دادم همه چیم نرماله میخواستم بدونم اینا از علائم روحیه؟ سوال دوم اینکه اگر به متخصص اعصاب و روان رجوع کنم باید تا اخر عمر قرص بخورم؟ چون من فقط دوماهه اینجور شدم. راسته میگن اگه رفتی سراغ متخصص اعصاب تا اخر عمر به قرص وابستت میکنه دیگه نمیتونی ازش دست بکشی؟

دوره ی درمان معمولا بیشتر از ۶ ماه نیست اول باید تشخیص صحیح در مورد شما داده بشه که علت چیه خب دو ماه زیاده اگر قرار بود موقت باشه

ایا دکتر کپسول مولتی ویتامین wellman با قرص سیتالوپرام و ایمی پرامین تداخل دارویی نداره؟

تداخل منفی فکر نکنم

سلام آقای دکتر. این قرص رو ۲ روزه؛ بجای آسنترا استفاده میکنم. اما بعد از مصرف عصبی و تحریک پذیر میشم. ادامه بدم یا خیر ؟؟؟ ۲۵ ساله و آقا هستم و برای اضطراب استفاده میکنم. ممنون

دوهفته زمان لازمه

مصرف ایمی‌ پرامین ۱۰ یکی ظهر یکی شب زیاد نیست؟ بعد برای قطع کردنش وابستگی نمیاره؟

خیر

اقای دکتر من مشکل اصلیم اینکه عضلات کمرم در زمان خستگی یا زمانی که یدفعه با یه صدایی از خواب بپرم عضلات کمرم میلرزه میخواستم بدونم قرص سیتالوپرام که دکتر نوشته تاثیری در بهبودی داره؟

یه دو ماهی تست کنید

عرض ادب واحترام تو کتاب دکتر قائمی نوشته شده آریپیبرازول ضدافسردگی قوی هستش همراه با زیپراسیدون اما تو کتاب سادوک نوشته شده تمایلی به گیرنده ها ی سروتونینی نداره وبیشتر رو دوپامین D2 اثر می کنه این دو تفاسیر از دو بزرگ روانپزشکی یعنی چی بالاخره رو افسردگی تاثیر خوبی داره یا رو دوپامین یا هردو

خب ما ایرانیها همه مترجمیم اونی که تو رفرانس اصلیه،اون درسته

سلام سوال پرسیدم ولی جواب ندادین خواهشا اینو جواب بدین بنده افسردگی دارم گفتن نوعش دوقطبی خفیفه, از وقتی که برا وسواس دز قرص فلوکسامین از ۱۵۰ بردیم ۲۰۰ حالت عصبی دارم مثلا کسی زیاد با هام صحبت کنه یا بوق بزنه یا میبینی یکی سربه سرم بزاره یا شوخی کنه دوست دارم خفش کنم یا بزنم تو دهنش بنظرتان می خوام برم هیپومانیا ودزش رو برگردونم قبلی بهتر میشه

بله برای شما ضدافسردگی نباید تحویز بشه یا اگر شد مقدارش کم باید باشه

سلام و وقت بخیر من پارگی دیسک کمر و کمر درد دارم دکتر متخصص برام این دارو ( دولوکسین ) را تجویز کردن. با توجه به پرسش های کاربران این داروی ضد افسردگی هست .برای من چه کاربردی داره ؟ با تشکر

بخاطر اثرات ضد درد این کپسول

خداروشکر سایتتون فعاله, بنده طیف دوقطبی دارم پزشکم کنار الانزاپین تری فلوئوپرازین نوشتن آیا تری فلوپرازین رو مانیا تاثیر داره, ممنون

حقیقتش بنده روی دو قطبی و اسکیزوفرنی کار نمی کنم

سلام قبلا یه صفحاتی تو سایت بود در مورد انتی سایکوتیک ها وخیلی مطالب جالبی بود ویکی از دوستان معرفی کرد, اقای دکتر بنده افسردگی دوقطبی دارم با ضدافسردگی های معمولی یا کم جواب میگیرم یا عصبانی یا هامون هیپومانیا میشم یا بی تاثیر هستن ,الان لاموتریژین ۲۰۰ وسرترالین مصرف میکنم ولی ارامش ووافسردگیم مونده همچنین الانزاپین ۷/۵ و تری فلوئوپرازین هم مصرف میکنم بنظرتان دز لاموتریژین از ۲۰۰ بیشتر بشه تاثیرش زیادتر میشه یا طبق چیزی که تو نت خوندم تا ۲۰۰ هستش؟

در مورد اختلال دوقطبی بنده تجربه ی زیادی ندارم از سایر همکاران روانپزشک که در بیمارستانها مشغولند و با تجربه تر هستند،سوال بفرمایید

سلام ایا قطع مصرف قرص فلوکستین پس از دو روز مصرف میتواند باعث سوزن سوزن شدن در دست یا پا شود؟ قبل مصرف این علائم را نداشتم

بله ممکنه

سلام اقای دکتر افسردگی دارم الان الانزاپین و دو سه ضدافسردگی مصرف میکنم شکر خدا خوبم ولی شب خواب ها یا رویاهای زنده میبینم طوری که صبح از شدت خواب ها خسته میشم انگار زندگی کردم واقعا تو خواب, خیلی رویا دیدنم زنده هستش چند وقت به اینطور شدم دلیلش چیه ایا دارویی چیزی هست؟

بخاطر همون ضدافسردگیاست کاری نمیشه کرد

عرض ادب واحترام اقای دکتر ایا ترکیب سه ضدجنون اشکالی نداره, پزشکم الانزاپین ۵ ابیلیفای ۵ تجویز کرده واز آنجا که من قبلا با پرفنازین ۴ احساس آرامش کردم واضطرابم از بین رفت سرخود دارم میخورم که الان شده سه تا ضدجنون وامکان ترک هر کدام از داروها رو ندارم, اینم بگم بنده اسیکزو ندارم مشکلات افسردگی و…… دارم باتشکر

والا من تو ضد جنونها زیاد مسلط نیستم از پزشکایی که تو بیمارستانهای دانشگاهی کار میکنند سوال بپرسید

سلام چند روز قبل برای علایمی مانند درد سمت چپ قفسه سینه و درد دست چپ و تنگی نفس مراجعه کردم نوار قلب سالم بود و تشخیص پزشک عمومی اورژانس این بود که بخاطر اضطراب و استرس هست و قرص کلردیازپوکساید تجویز کردند سوالم اینه که ایا پزشک عمومی می تونه چنین دارویی تجویز کنه یا برای این مورد به متخصص مراجعه کنم؟

بله چرا نمیتونه .طبیبه ایشون

سلام مجدد. ایا افسردگی یا استرس و اضطراب بدون دارو قابل درمان هستند یا حتما لازمه دارو مصرف بشه؟ ممنونم از پاسخ.

اگر خفیف باشه با مشاوره هم میتونید جواب بگیرید

سلام افسردگی خفیف دوقطبی دارم یعنی افسردگیم یک هیولا هستش ولی با ضد افسردگی هیپمانیا شدم بزشکم لاموتریرین تا ۲۰۰ میل رسوند ولی فقط مقدار کمی بهتر شدم پزشکم گفتن میریم ۲۵۰ اگه خوب نشدی تا ۳۰۰ میریم ولی من خوندم حداکثر۲۰۰ میل هستش ناگفته نماند پزشک قبلیم گفتن لاموتریزین تا دز ۳۰۰ یا ۴۰۰ افسردگی از بین میبره نظر شما چیه

البته من بیمار دو قطبی زیاد نمیبینم و تجربه ندارم ولی لاموتریژین رو ما برای افسردگی هم بکار میبریم با دوز بالا

سلام آقای دکتر عزیز من ۱۱ ماهه که بخاطر اضطرابم(GAD) سیمبالتا مصرف می کنم.روزی ۶۰ میلی گرم.یک ماه اول درمان واقعا خیلی عالی بود تاثیر دارو طوریکه احساس می کردم اصلا اضطراب نداشتم.ماه های دوم سوم تا حدی تاثیر دارو کاهش یافت و برخی علایم برگشت.اما با مشاوره دکتر و ادامه مصرف دارو با همین دوز از ماه چهارم پنجم تا ماه دهم بصورت تدریجی وضعیتم بهتر شد و چهار ماه آخر به یک ثبات تقریبا خوبی رسیدم تو خلق و خویم.ولی الان یک ماهی میشه که احساس می کنم مقداری تاثیر کمتر شده و یه ذره عقب گرد داشته.من دو ماهی میشه که شغلمو تغییر دادم و تو شرایط جدیدی هم قرار گرفتم. در کل بعد از مصرف تقریبا یکسال دارو و رضایت خویی که ازش داشتم تاثیر ماه اول دارو به شکل فوق العاد ای بالا بود. ولی همانطور که عرض کردم در ادامه مصرف در ماه های بعدی و برخی اوقات حین قرار گرفتن در موقعیت های اضطراب شدید عملکرد قرص پایین میاد به نظرتو برای رسوندن تاثیر قرص مثل ماه اول و پایداری قویتر چه راه حلی مناسب تره؟ باتشکر

بیوفیدبک

سلام میشه بگید چه مکمل هایی برای اضطراب و افسردگی موثرند؟ منظورم مکمل های غذایی است. مرسی

سوال سختیه،جوابش یگ کتابه…هر خوراکی یک اثر مثبت یا منفی داره مثلا قهوه انرژی زاست ولی اضطراب اوره

سلام اقای دکتر پزشک معالج واسم کلردیازپوکساید۵ نوشته صبح و عصر یکعدد دو نوبت مصرف کردم بهتر شدم ولی گیجی و بی حالی دارم روز اوله مصرفمه. دکتر گفته سه هفته دیگه بیا ببینمت. میشه بگید چکار کنم این گیجی و بیحالی کمتر بشه؟ممنون

قهوه

سلام آقای دکتر مشکل پنیک دارم بعد چند حمله یه حالت مسخ تاری دید بهم دست داده دکتر واسم ایمی پرامین وکلردیازپوکساید تجویز کردن بعد مصرف دوهفته ای حملاتم خیلی کم.شده واسم رفع مسخ و.تاری دید که بیشتر شبا و تو نور مصنوعی لامپ رخ میده چکار کنم؟

شاید هالوپریدول نیم میلی خوب باشه ولی داروی خطرناک و پرعارضه ایه ،سرخود مصرف نکنید.بزارید زیر نظر باشید تا براتون تجویز بشه

سلام دکتر ۴۸ سالمه افسردگی دارم خشمم هم زیاده ssriها اولش خوبه بعد ۲ ماه برعکس عمل میکنه دکترم سیمبالتا ۲۰ شبی یدونه داده بعلاوه هالوپریدول ۰۲۵ ولی بهد ار خوردن سیمبالتا بقدری دلشوره میگیرم که از درد بخودم میپیچم این عارضه بر طرف میشه یا بهتره این دارو را هم عوض کنم ممنونم

شاید داروهای تثبیت خلق براتون مفید باشه…اگر پزشک شما صلاح بدونه خودش میدونه چه دارویی رو انتخاب کنه ازین گروه

سلام مشکل پانیک و اگورافوبیا شدید دارم ولی انواع ssri. Snri ها بسیار بسیار اشفته و استرس و بالاتر میبره حتی مصرف طولانی اونا هم تاثیر نداره و با بدنم ادتپته نمیشه . دکتر الپرازولام خالی داده ولی میگه درمانی نیست و اعتیاد داره و همش خواب الودم نظرتون چیه دکتر ممنون میشم راهنمایی کنین

بله اثرش موقته

سلام خدمت دکتر عزیز و محترم پوکساید ۵ حدودا چند روز طول میکشه اثراتش از بدن خارج شه؟ مرسی.

۵ روز

سلام من مادر بزرگم ۸۰ سالشه یکساله قرص پوکساید مصرف میکنه مدتیه که بی دلیل گریه میکنه ایا مصرف پوکساید میتونه باعث گریه یا افسردگی بشه

بعیده

سلام.۳ ماهه دلوکستین ۲۰ به علت سردرد تجویز شده برام و منظم مصرف میکنم .هیچ بهبودی حاصل نشده و قصد قطع مصرف دارم.چگونه ترک کنم.۲۰ میل صبح و ۲۰ میل ظهر میخورم

هرهفته یکچهارم کم بشه

اقای دکتر من گاهی دچار اضطراب بی دلیل میشم بخصوص شبها قبل از خواب ایا مصرف قرص پوکساید قبل از خواب میتونه باعث بهبود اضطراب بشه؟

بشرط اینکه مداوم نخورید

سلام دکتر قلب برای اضطراب من قرص اسنترا نوشته گفته یکماه بخور میخواستم بدونم بعد یکماه میشه یدفعه قرص رو قطع کرد یا تدریجی باید قطع کرد؟

بله تدریج در عرض یک تا دو هفته

سلام وقت بخیر آقای دکتر چندروز پیش به علت سردرد به پزشک مراجعه کردم گفتن میگرن دارم،بخاطر یه مقدار استرسی که داشتم سیمبالتین ۲۰ تجویز کردن برام،من یه دونه ازین قرص خوردم و صبح دچار عوارضی شدیدی شدم،شدیدا عرق کردم و تپش قلب داشتم کل روز و خوابیدم و بخاطر تهوع شدید بیدار میشدم،کاملا گیجم کرده و بی اشتها.من حالم خوب بود،ولی بعداز خوردن قرص شدیدا دچار اضطراب شدم.به نظر شما بخاطر یکم استرس درسته من این دارو رو مصرف کنم؟و اینکه غیر از اون یه دونه قرص دیگه مصرف دارورو ادامه ندادم آیا دچار عوارض قطع دارو میشم؟خیلی نگرانم،ممنون میشم راهنماییم کنین

اره بنظر میاد براتون سنگینه ن عوارض قطع با ی قرص ک ایجاد نمیشه

ممنون که پاسخ دادین آقای دکتر میشه بفرمایین برای درمان میگرن چه دارویی خوبه،که همچین عوارضی هم نداشته باشه؟!داروهایی که یکی از عوارضشون بیقراریه اصلا با بدن من سازگار نیستند

دونه دونه باید تست بشه

با سلام و عرض ادب. آقای دکتر من بعد از یک ماجرای عشقی دچار یک استرس مداوم و پنیک اتک شدم. با مراجعه به دکتر تشخیص بایپولار تایپ ۲ دادن. اما ازدارو نتیجه خاصی نمیگرفتم که هیچ! ی سری مشکلات بدتر برام پیش اومد. داروهایی که تو این مدت(۸ ماه)استفاده کردم: سرترالین، پاروکسیتین، بوپریپون. کوئیتیاپین، آلانزاپین، ۳فلوپرازین. والپروئیک اسید، گاباپنتین. این اواخر هم دلوکسیتین ۲۰ +لاموتریژین نصف mg25 خوشبختانه بعد از دلوکسیتین یک هفته ای استرسم خوب شد. اما افسردگیم به اون اندازه تغییری نکرد. لاپوتریژین هم خوب بوده برای افسردگی ولی حافظه کوتاه مدتمو خیلی کند میکنه.

سوالم اینه که: ۱_ تا جایی که تحقیق کردم در بایپولار تغییر خلق تقریبا ریتم مشخصی نداره.این در حالیه که تغییر خلق من کاملا cyclic هست. و با غذا و خواب کاملا مرتبطه. ممکنه مثلا مشکل کمبود سروتونین یا مشکل فیزیکی غیر از بایپولار باشه …

۲_نظر شما راجع به مکمل های تریپتوپان و داروهایی گیاهی مثل گل راعی و … چیه. میشه به عنوان دارو یا مکمل استفاده کرد.

سپاسگذارم

جواب سوال دومتون منفیه سوال اولتون هم خوب شما دارید داروهای سروتونینی میخورید مثل دلوکستین

سلام.وقتتون بخیر آقای دکتر من یه پسر ۱۸ ساله هستم که پدرم رو در ۷سالگی از دست دادم و پارسال با ازدواج دوباره مادرم و جرو بحث با ناپدری دچار مشکلاتی شدم مادرم هم از دست شوهرش عاجز شد و الان در کشمکش دادگاه و… هستیم تیرماه به پزشک مراجعه کردم و آسنترا صد برام تجویز شد که یکماهی خوردم ولی نتیجه ای نداد و ولش کردم ولی دوباره یکماه و خورده ای هست که هر روز میخورم ولی متاسفانه جوابی ازش نمیگیرم ضمن این که به شدت ترسو شدم و سردرد میگیرم و چاق هم شدم از اون جایی که کنکوری هستم و تیزهوشان درس خوندم نمیخوام زحماتم یکساله نابود بشه اصلا هم میل به درس خوندن ندارم نمیدونم تنبلی هست یا از وضع یا دارومه به نظرتون دارو رو عوض کنم و اگه آره چه جایگزینی بهتره؟؟ یه دنیا سپاس ان شاء الله سلامت باشید

باید حضوری یه پزشک در موردتون تصمیم بگیره

سلام اقای دکتر آیا بنده گه افسردگی مزمن وگکه حدود دو دهه هستش دارم ترکیب آیا هالوپریدول بایک صدافسردگی میتونه مفید باشه،چون ۲۰ سال افسردگی داشتم ولی الان تحت درمانم ازشون پرسیدم نپفتن چه افسردگی داره

بله زیر نظر باشید اینا خوبن

سلام حدود دوساله افسردگی ماژور دارم مرد ۲۷ ساله ام ولی ۸ ماهه متوجه این بیماری شدم ولی دارو مصرف نکردم طی چند ماهه اخیر تحت اضطراب و استرس شدید بودم علاوه بر درد های قبلیم دچار درد و فشار همزمان در بالای سر سمت چپ سر شدم چند هفته بودم رفع نشد و مجبور به استفاده دارو شدم طی یک هفته از خوردن سیتالوپرام ۲۰ و نورتریپتیلین ۱۰سردرد رفع شد ولی بعدش ب جای درد در سمت چپ سر احساس مور مور خارش و احساس حرکت حشره لای موها. روی صورت و گاهی اوقات فشار شده ام و الان چند هفته شده و این علایم هست بعد حدود یک ماهه ک مصرف دارو دارم فک کردم ب خاطر سیتالوپرامه و قطعش کردم و ولبان ۷۵ صب و ظهر و نورتریپتیلین ۲۰ شب می خورم متاسفانه همونجوریه سرم نمی دانم چ کنم و علتش این دارو هاس…افسردگیه یا علت دیگری این مور مور و خارش سر خیلی عذابم میده خصوصا موقع خوابیدن نمیزاره بخوابم سرمو چند ثانیه ک تکون میدم چند ثانیه قطع میشه باز میاد کلافم کرده ممنونم اقای دکتر از جواب

بنظرم از دکترهای مغز و اعصاب یا نرولوژیست تقاضای ویزیت و تجویز دارو بکنید

سلام اقای دکتر من یکماهی هست که دچار مورمور یا گزگز خفیف در جاهای مختلف بدنم شدم که پراکنده هست و قطع میشه البته این علائم بعد از یه استرس شدید بوجود اومد و در زمان استرس یا عصبانیت بیشتر اشکار میشه و وقتی ارومم قطع میشه با توجه به اینکه من به دکتر مغزو اعصاب مراجعه کردم و ام ار ای دادم و گفتن همه چی نرمال هست و حتی تمام ازمایشات خونم هم نرمال هست ایا این علائم پراکنده و گهگاهی میتواند از استرس باشد؟ اگر از استرس باشه باید حتما درمان دارویی کرد تا خوب بشه یا به مرور خودش خوب میشه؟

بله اینها جسمانی سازی اختلالات اضطرابیه و باید درمان بشه

اقای دکتر برای درمان اختلال اضطرابی که فرمودید میشه دمنوش گیاهی مصرف نمود؟ ایا خودتون‌ پیشنهادی در این‌ باره دارید؟

فک نمیکنن زورشون برسه برای درمان اضطراب

سلام آقای دکتر من یک ساله سیمبالتای ۶۰ می خورم.میل جنسی و نعوظم کمتر شده.برای حل این مشکل هنگام رابطه جنسی چکار باید بکنم؟

از دکترتون مکمل بگیرید

سلام دکتر من سرترالین و پروپرانول و بوسپیرون و پرگابالین و اریپیریزول و کلومیپرامین مصرف می کنم قرار شده دلوکستین جایگزین سرترالین و پرفنازین مصرف کنم آیا پرفنازین با اریپیریزول تداخل داره؟

بله یکار میکنن

با سلام دو سوال داشتم ۱-دولکستین را می توان صبح و شب مصرف کرد دکترم گفت در دو نوبت مصرف بشه شب مصرف بشه بی خوابی میاره؟ ۲-دولکستین موجب افزایش اشتها میشه؟

برای هر کسی فرق داره تست کنید

سلام اقای دکتر من یه سوالی پرسیدم شما فرمودین که بخاطر اختلالات اضطرابی هست به تازگی علاوه بر مور مور شدن بدن که گفتید از اختلال اضطرابه دو روزیه یدفعه ترس میاد سراغم و احساس بی قراری توی بدنم میکنم. آیا قرص اسنترا که دکتر قلب برای استرس نوشته در درمان این قضیه موثر هست؟

انشالا بله

اقای دکتر عوارضی مثل تهوع گیج شدن و سرد و گرم شدن خفیف بدن و اضطرابی که باخوردن اسنترا دارم مشکلی نداره؟ تحملش برام سخته

خب بگید دکترتون یا دوزشو کم کنه یا کلا عوضش کنه

سلام دکتر برای من اسنترا ۵۰ نوشته به اینصورت که هفته ی اول یک دوم هفته دوم یک دونه کامل اما یکم عوارضش زیاده میشه برای کم شدن عوارض اسنترا ۵۰ هفته ی اول یک چهارم بخورم هفته ی دوم یک دوم بخورم و هفته ی سوم کامل؟

چرا که نشه یک هشتم هم میتونید

حالت منگ بودن و کاهش هوشیاری در ابتدای مصرف اسنترا طبیعی هست؟

بله

سلام اقای دکتر خواهشن جواب این سوالو بدید حتما من باوجود اینکه قرص اسنترا۵۰ رو یک چهارم میخورم بازم عوارض‌ داره برام بخصوص درد کمر و درد و سوزش معده که درد و سوزش معده رو توی کل روز دارم اسید معدم زیاد میشه من یه مدت بخاطر درد معده قرص ضد اسید میخوردم که الان هشت ماهی هست که کامل‌‌‌ خوب شدم. با توجه به اینکه من سه شنبه ی هفته ی اینده وقت دکتر دارم من فقط دو‌ روز قرص خوردم روز اول یک دوم و روز دوم یکچهارم ولی معدم از صبح تا شب داغ هست و‌ میسوزه و درد داره. بنظرتون مصرف قرص رو تا هفته اینده که وقت دکتر دارم ادامه بدم یا قطع کنم؟

از دکترتون بخواید برای درد معده تون یکاری بکنه یا شمارو به متخصص گوارش معرفی کنه بخاطر اینهمه حساسیت

میتونم برای کم شدن داغی و سوزش معدم که از عوارض اسنترا هست قرص فاموتیدین که برای معده هست بخورم؟ قبلن هم از همین قرص مصرف میکردم.

بله میشه

سلام پسری ۲۵ ساله هستم به دلیل اضطراب و افسردگی و اندکی وسواس فکری تا به حال به دو تا پزشک مراجعه کردم پزشک اول سیتالوپرام۲۰ دادن و چند داروی دیگر و پزشک دوم که الان پیششون میرم سرترالین ۵۰ دادن به همراه کلردیازپوکساید و الانزاپین و لاموتریژین. میخواستم بپرسم داروی سیتالوپرام۲۰ با سرترالین۵۰ چه فرقی دارن؟ به نظر شما کدوم بهتر و موثرتره واسه اظطراب و وسواس؟

هیچ کدوم بهتر از اون یکی نیس

با سلام دکتر من از شما پرسیدم آیا دولکستین در درمان وسواس فکری عملی مفید است؟ گفتید بله این دارو هم سروتونینیه۱- چرا توسط fda برا درمان وسواس به تصویب نرسیده؟ و ۲-چرا تو بروشورهای دارویی از ضد وسواس بودن آن نوشته نشده است؟ با تشکر دکتر عزیز

نمیدونم ما اینجا فرصت این کارهای دانشگاهی و بیش از حد جزیی شدنو و نمره دادن به سوالاتو نداریم …پزشکهای با تجربه از دانش خودشون در کار استفاده میکنن منتظر بخشنامه و اطلاعیه نمی نشینند به سایتهای دانشگاه های علوم پزشکی مراجعه کنید

سلام دکتر .پس از مصرف دوز ۳۰ دلوکستین به مدت سه ماه .الان ۷ روز قطع کردم و با تکان دادن چشم به طرفین حالت منگی و سرگیجه دارم .طبیعیست ؟چه مدت طول میکشه

بله برطرف میشه

سلام اقای دکتر سرترالین۵۰ رو میشه بدون عوارض جایگزین سیتالوپرام۲۰ کرد؟ یعنی سیتالوپرام۲۰ نخوری بجاش سرترالین ۵۰ بخوری؟

بتدریج بله

سلام آقای دکتر ٨ سال هست که دچار درد های مزمن در گردن و پشت کف ففیه سینه دست ها و کنار ران ها هستم دکترم تشخیص فیبرومالاژیا دادن و قرص سیمبالتا و الریکا تجویز کردن دو روز سیمبالتا مصرف کردم و دچار خواب آلودگی و سر گیجه شده و قرص رو قطع کردم البته بدون مشورت با دکترم ایشون مسافرت هستن و وقتی عوارض الریکا رو خوندم ترسیدم و مصرف نکردم دوست داشتم نظر شما رو بدونم

دو سه هفته اول دارو تا بدن تطابق کنه باهاش عوارض گذرایی داره از دوز خیلی کم شروع کنید خیلی کم

سلام اقای دکتر سال نو مبارک مصرف مکمل جینکو(۴۰ mg) روزانه در کنار داروهای اعصاب روان با هم تداخل دارن؟ مرسی از پاسخگوییتون.

خوبه

سلام اقای دکتر اختلالات اضطراب که جسمانی سازی میشه مثل سوزن سوزن شدن جاهای مختلف یا حس مورمور که مخصوصن در زمان داشتن استرس نمایان میشه و در حالات عادی وجود نداره رو بدون مصرف دارو و به مرور زمان برطرف میشه؟ مثلا با ورزش پیاده روی منظم از بین میره یا حتما باید درمان دارویی کرد؟

بله اگر بتونید که خیلی خوبه

سلام مصرف اس سیتالوپرام در شروع باعث تاری دید بشه مسئله ای ندارد؟

اگر خدای نکرده باعث افزایش فشار چشم نشده باشه.نه خطری نداره.ولی بهتره ایتدا با دوز کم شروع بشه

سلام اقای دکتر مدت ڃند ساله که افسردگی و اضطراب و وسواس فکری و…. دارم داروهای مختلفی تحت نظر پزشکان مختلف مثل سیتالوپرام و سرترالین و دولوکستین و … مصرف کرده ام اما بعضی هاشون یا حالم رو بدتر کردند یا بی اثر بودند فقط سیتالوپرام مقداری از بقیه به من سازگارتر بود با دوز ۱۰ الان تحت نظر پزشک هستم همه ی این موارد را به ایشان گفته ام و ایشان قرص بوپروپیون ۷۵ صبح ها یکی نوشتند امروز اولین روز مصرفم بود این قرص هم به من سازگار بود و حالم رو بد نکرد حالا میخواستم از جنابعالی بپرسم اگر در کنار همین بوپروپیون ۷ نصف سیتالوپرام ۲۰ رو هم مصرف کنم اشکال داره ؟ چون هنوز حالم کامل خوب نشده. ممنون میشم اگه پاسخ بدین.

ترکیب خوبیه

سلام قرص گاباپنتین ۱۰۰ ایا وابستگی میاره؟

بعیده

آقای دکتر ایا قرص گاباپنتین در درمان سوزن سوزن شدن و مورمور که ناشی از اختلالات اضطرابی هست موثر هست؟ یا فقط علائم رو کنترل میکند؟

بله کلا در نروپاتیها موثره خیلی

گفتید اس سیتالوپرام بهتره که با دوز کم شروع بشه دکتر برای من سیتالوپرام ۱۰ هفته اول یک چهارم صبح و یک‌ چهارم شب نوشته و‌ هفته ی دوم یک دوم صبح و یک دوم عصر نوشته آیا این میزان دوز خوبه یا هفته اول روزی یک چهارم و هفته ای یک چهارم بیشترش کنم؟ کدوم بهتره بنظر شما؟

خوبه..‌هر جور راحت تر و کم عارضه تره

سلام اقای دکتر قرص اس سیتالوپرام ۱۰ رو میشه برای عوارض کمتر از یک هشتم شروع کرد؟ دوزش رو از یک هشتم به چه صورت باید افزایش داد؟

بله چرا ک ن

اقای دکتر برای کاهش عوارض اس سیتالوپرام ۱۰ مثل دردهای شکمی میشه دوزش رو از یک‌ هشتم شروع کرد؟

بله

سه ماه پیش به دلیل اینکه بعد از دوران پریودی حالات عجیبی داشتم به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کردم و دکتر بهم قرص quetiapine 25 و duloxetine 30 و pregabalin 50 داد . قرص دلوکستین رو نتونستم بخورم حالات بدی در من ابجاد میکرد بعد از گذشت یک ماه خوب شدم تا اینکه دیروز به دکتر مراجعه کردم چون خودش گفته بود بعد از اتمام داروها برم پیشش این سری همون دارو ها رو داد به جز quetipine که قطع کرد و biolectra 300 رو اضافه کرد من بدون اینکه یچ مشکلی داشته باشم از دیشب قرص ها رو خوردم ولی خیلی منگ و گیج بودم لطفا منو راهنمایی کنین اگه لازم نیست قرص دلوکستین رو نخورم چون سری اول هم با قطع همین دارو خوب شدم خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید

هرکدوم خوبه همونو بخور

من شش ماهه دولکستین ۳۰ میخورم.خیلی حالمو خوب کرده.ولی گرونه .میتونم بجاش از سراترالین استفاده کنم؟سراترالین چند بخورم؟

۶ ماه بسه دیگه قرص نخورید

سلام چه مدت زمانی طول میکشد که عوارض قرصهای افزایش سروتونین قطع شود؟ آیا اصلا عوارض قطع میشه؟

بله بدن انسان قدرت زیادی در تطبیق و عادت داره

اقای دکتر یه سوال ازونجایی که این قرصها در ابتدای مصرف یکمی باعث حساس شدن معده میشه با توجه به اینکه ماه رمضان در راهه روزی گرفتن تداخل یا اسیبی به بدن نمیزنه همزمان با مصرف قرص؟

هر کسی باید خودش بدن خودشو بسنجه

سلام آیا داروهای سروتونینی ایرانی از نظر کیفیت و نوع عوارض تفاوتی هست میان شرکتهای تولیدی؟

اینو باید از مردم امار گرفت

سلام آقای دکتر من پانزده ماهه بخاطر اضطرابم دلوکستین ۶۰ خارجی مصرف می کنم که الان وضعیت خوب و متعادلی دارم.به نظرتون الان میتونم یواش یواش قطع کنم؟ چقدر امکان داره در صورت قطع ,علایم برگرده؟

البته باید پزشک خودتون شرایط شمارو ارزیابی کنه و فاکتورها رو بسنجه ولی خب معمولا دوره درمان کوتاهتر از یکساله

سلام اقای دکتر من بخاطر مور مور شدن بدن و ترسهای یدفعه ای که بی دلیل سراغم میومد مصرف اس سیتالوپرام رو با دوز یک چهارم شروع کردم سوالی که دارم الان بعد از حدود دو هفته علائمم حدود ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده ایا نشون دهنده ی اثر کردن قرص هست؟

نتیجه بخش بوده دیگه

شب خوش. بنده ۱۶ اسفند ۹۶ عملtot مثانه انجام دادم اما بعد از دراوردن سوند دچار بی اختیاری ادرار شدم.تشخیص دکتر عصبی شدن مثانه بود که با داروهای مخصوص بهبود نیافتم.الان دکتر دیگری کپسول دلوکستین را تجویز نمودند که امشب شروع کرده ام.امکان دارد با این دارو بهبود پیدا کنم؟

بله یکی از کاربردهاش کنترل بی اختیاری مثانه ست

سلام و وقت بخیر خدمت شما چند سالی هست که داروی اعصاب مصرف میکنم. بعضی روزا خوبم بعضی روزا نه. اول که رفتم پیش دکتر‌(البته دکترمو عوض کردم ایشون الان دکتر دومن) این داروها رو دادن بوپروپیون ۷۵ و کلردیازپوکساید ۵ صبح ها و لاموتریژین ۲۵ و نصف سرترالین ۵۰ ظهرها و شب هم لاموتریژین ۵۰ و کلونازپام ۱ و پوکساید ۵ و الانزاپین ۲.۵ دادن البته این قضیه داروها قصش خیلی طولانیه که اینجوری نمیشه بگم(بعضی هاشو مثل لاموتریژین مدت طولانی هست که مصرف میکنم و….). خلاصه اینا رو دادن گفتن ده روز دیگه بیا رفتم گفتن حالا حالت چطوره گفتم بد نیستم فقط خوابم خیلی خرابه اصلا نمیتونم خواب راحت بکنم گفتن باشه من فعلا رو خوابت کار میکنم تا خوابتو درست کنم گفتم باشه . بعد ایشون کلونازپام ۱ شب ها و الانزاپین رو حذف کردن و ترانکوپین ۲۵ شب ها دادن گفتن یکی بخور اگه خوابت راحت شد که شد اگه نشد دو تا بخور و خلاصه گفتن تا ۱۰۰ قابل افزایشه گفتم باشه. در حال حاضر همین قرصایی که گفتم و منم تغییر دادم دارم مصرف میکنم ولی هیچ تاثیری رو خوابم نداره یعنی خواب راحت و سنگین ندارم . من فقط فعلا مشکلم همینه. تا اینکه رفتم باشگاه بدنسازی زیاد به بدنم فشار اوردم روز بعد عضلات خیلی درد میکرد رفتم داروخونه گفتم قرص متوکاربامول ۵۰۰ یه ورق داد گفت صبح و ظهر و شب یکی بخور . منم ساعت هفت و نیم صبح یدونه خوردم رو تخت دراز کشیدم نفهمیدم چشامو وا کردم دیدم ساعت ده و نیم صبحه . اینو میخوام بگم چطور من با اونهمه داروی اعصاب خوابم درست نمیشه ولی یه دارویی مثل متوکاربامول ۵۰۰ اینقدر خوابمو راحت و خوب کرد؟؟ . بعدم که ساعت ۱۱ ظهر دوباره همون داروهای اعصابی که گفتم رو مصرف کردم. ببخشید زیاد شد. ممنون میشم جواب بدید چون خودمم خیلی تعجب کردم؟ مرسی.

خب بدنتونو ریلکس و اماده ی خواب کرده ضمن اینکه همه داروها روی هم تاثیر سینرژیکی گذاشتند

سلام آقای دکتر ،من نزدیک ۲ ساله دلوکستین ۶۰ مصرف می کنم.و یک ساله که وضعیتم به حالت با ثبات و خوبی رسیده.با این حال بخاطر کامنت هایی که توسظ برخی کابران خارجی در سایت های مربوطه دیدم و عوارض و علایمی که به گفته آنها بعد از قطع این قرص به آن دچار شدند، می ترسم این دارو رو کاهش بدم یا قطع کنم. له نظرتون بعد از مصرف ۲ سال ابن قرص و رسیدن به حالت تقریبا استیبل و خوب، درصورت قطع چقدر احتمال بازگشت علایم اضطرابی وجود دارد؟ باتشکر

خب شما باید جورای دیگه روی خودت کار کنی تا بالاخره یک روزی بتونی قطع کنی

با سلام و درود آقای دکتر اضافه وزن ناشی از مصرف این قرص بعد از قطع آن برطرف می شود؟ من طی چند ماه مصرف از ۷۴ کیلو به ۸۳ کیلو رسیدم.می خواستم بدانم چند درصد از اضافه وزن کاذب بعد از قطع کم می شود.

اگر بار اول مصرفه…انشالا میتونید با تلاش زیاد به وزن قبلی برگردید ولی اگر چندین ساله مصرف میکنید شاید تا پنجاه درصد

سلام آقای دکتر من دوازده سالم که بود پدرم فوت کردن و حدود دوسال قبلش هم بیمار بودن زندگی تو اون شرایط باعث شد من دچار وسواس و اضطراب و افسردگی بشم که با دکترای متعددی که رفتم فلوکستین پیشنهاد شد و تا الان که ۲۳سالمه میخورم حتی یکبار سرخود قطع کردم و برگشتم به همون علایم افسردگی و وسواس ،به خاطر سندرم پای بیقرار امروز دکتر گفتن دلوکستین به جای فلوکستین استفاده کنم ولی مشکل من اینه من خودم میدونم اینا داروی اعصابه من خودم دانشجوی رشته پرستاری هستم ولی دوس ندارم کسی بدونه من این قرصارو میخورم خیلی خجالت میکشم به خاطر این که من دارم داروی اعصاب میخورم نمیخوام باور کنم اینا داروی اعصابه مگه من مشکلم خیلی حاده آقای دکتر ؟

ملیون ملیون دارن همین قرصها رو میخورن…خجالت نداره که شما خبر نداری چقدر از مردم دارن قرص اعصاب میخورن والا حیرت میکردی

ممنونم آقای دکتر لطف کردین یک دنیا سپاس از جوابتون

ممنونم آقای دکتر لطف کردین یک دنیا سپاس از جوابتون

با سلا جناب دکتر من ۸ ساله بیماری ام اس دارم وجدیدا برای رفع مشکل بی حسی بدنم دکترم گفته هر وقت داشتی دلوکستین ۲۰ و ایمی پیزامین بخور و هر وقت خوب شد قطع کن،به مدت یک ماه این داروها رو مصرف کردم و الان یه هفته است قطعشون کردم،به شدت حالت تهوع دارم و بی انرژی هستم،از جام بلند میشم چشمام سیاهی میره،اینا عوارض قطع ناگهانیه اون داروهاست؟ و اینکه چقدر طول میکشه رفع بشه؟

از هر کدوم نصفو بخورید تا یکهفته بعد یکچهارم کنید قطع کنید

سلام یه سوال داشتم من ماه رمضون موقع افطار یه استکان عرق گاوزبان میخورم میخواستم ببینم با قرص اس سیتالوپرام تداخلی نداره که بخورم؟

مشکل خاصی نیست

سلام آقای دکتر ببخشید ی سوال دیگه داشتم من الان دلوکستین میخورم ولی حس میکنم تاثیرش مثل فلوکستین نیس میدونم دو هفته زمان لازمه برا رسیدن به پاسخ درمانی مناسب ولی الان حس خوبی ندارم تازه با این که بعد از ناهار میخورم ولی طرفای عصر تا آخر شب خوب نیستم اصلا ،حدودا چهار پنج روزه میخورم این دارو رو نمیشه دزشو زیاد کنم ؟ اصلا حوصله ی هیچ کاری رو ندارم میخوام درس بخونم ولی نمیشه ،ممنونم ازتون دکتر

نه ازدیاد دوز کمکی به شروع سریعتر تاثیرش نمیکنه

سلام دکتر عزیز من مشکل اضطراب و وسواس فکری دارم الان دلوکستین۶۰ پروپرانول۴۰ کلومیپرامین ۵۰ آریپیریزول۱۰ و پرگابالین ۷۵ استفاده می کنم دکترم به خاطر اضطراب شدیدم دلوکستین جایگزین سرترالین کرده ولی وسواس فکریم هنوزهست یه مقدار هم بیشتر شده میتونم دوباره سرترالین جای دلوکستین بخورم؟ تنظیم دوز برعکس حالتی که دلوکستین جای سرترالین خوردم؟

صبور باشید

سلام.من رفتم دکتربخاطرسی درصد دیسک ال پنج.وسیاتیکم برام دلوکستین نوشته لایریکا وپیاسیدین.ومنیزیم.امامتادونم بیست سی،سی میخورم چندسال..روزاول لایریکا خوردم تادوروز بشدت حالم خرابشدبه حدتب ولرزوتشنج..که لایریکارونخوردم امادلوکستینم داشتم ازترس نخوردمش الان ماندم چکنم ؟ایامتادون ودلوکستین تداخل نداره اگربخورم ؟میترسم ?چون لایریکارو نخوردم دیگه .لطفالطف کنیددکترجان که چکارکنم بخورم دلوکستین رویانه؟تداخل داره؟بامتادون؟وبرابیماریم اصلا مفیده؟

بله دلوکستین روی دردهای روان تنی موثره همه داروها روز اول حالتو بد میکنه ولی نباید بترسی و قطع کنی

با عرض سلام وخسته نباشید مادر من چهار بچه سقط کرده و این به دلیل استرس و بالا بودن پرولاکتین در دوران بارداری است واکنون داروی زولوفت را استفاده می کند آیا آن باعث افزایش پرولاکتین میشود ؟

نه

سلام دکتر.شش ماه بود هر روز دولوکستین ۳۰ میخوردم.حالم خوب شد.سه هفتس یک روز در میونش کردم .باز گریه هام برگشته.اون روزا که هر روز میخوردم هفته ای یک بار گریه میکردم ولی الان که یک روز درمیون میخورم باز شده روزی دو سه بار.باز قرصمو هر روزش کنم؟

سه ماه دیگه ادامه بدید هر روز

سلام آقای دکتر ۲ سوال داشتم دولکستین یا ونلافاکسین چرا بعضی اوقات باعث اضافه وزن میشه مگه سروتونین و نورآدرنالین رو در مغز اضافه نمیکنند ، خود سروتونین باعث کاهش وزن مگه نمیشه ؟ سوال دوم من در سن ۱۶ سالگی افسرده بودم و تا ۲۲ سالگی این افسردگی شدید با من بود که به شدت روی زندگیم تاثیر بد گزاشت انواع داروها رو امتحان کردم ولی جواب نداد آخر سر با شک درمانی و قرص افکسور ۱۵۰ ایکس آر این مشکل حل شد تنها عارضه ش اضافه وزن از ۷۵ کیلو به ۱۰۰ کیلو بود الان توی سن ۳۳ سالگی بعد یک جدایی و طلاق و افسردگی بعد از اون متاسفانه به صورت خود سر از قرص ترامادول با دوز ۱۵۰ میلی گرم در روز به مدت دوسال استفاده کردم و خیلی نتیجه ی خوبی گرفتم وزنم به ۸۰ کیلو رسید البته ورزش هم میکردم ولی احساس میکردم پرخوری عصبی م رفته و حتی افسردگی هم رفت ، فقط مشکل اینجابود که این دارو هم عوارض شدید و هم وابستگی جسمی و روحی و به نوعی اعتیاد داشت برا همین پیش دکتر رفتم و با قرص بوپرپیون ۱۵۰میلی گرم در روز به صورت تدریجی ترامادول ترک دادم و سه ماه هست که از این قرص استفاده نکردم ، ولی احساس میکنم افسردگی دوباره اومده از طرفی میترسم دوباره ونلافکسین رو بخاطر افزایش وزن بخورم ، دکتر عزیز بهترین دارو برای رفع این مشکل چی میتونه باشه ؟ که هم افسردگی رو از بین ببره هم مرخوری عصبی ؟

همون بوپروپیون انتخاب خوبیه داروهای دیگه ای هم هست

سلام من بعد از دو روز استفاده دولوکستین ۳۰ تهوع سردرد بدن درد و بیحالی پیدا کردم الان باید چکار کنم؟ مصرفشو قطع کنم؟

چه نازک نارنجی

سلام آقای دکتر من بعد از مصرف یک سال و چند ماه دلوکستین ۶۰ خارجی و تاثیر مثبت با هماهنگی پزشک تصمیم به قطع تدریجی دارم.دکتر گفته از ۶۰ میلی هرماه ۱۰ میلی گرم کم کنم.من با توجه به اینکه دو تا ۳۰ میلی خارجی مصرف می کنم, برای کاهش به ۵۰میلی در روز,یک ۳۰ و یک ۲۰ مصرف کنم.ولی چون سیمبالتای ۲۰ خارحی نتونستم پیدا کنم و پارسال یه مدت سیمبالتای ایرانی استفاده کردم بهم نساخت.آیا اینکه داخل کپسول رو باز کنم و از دونه های ریزش کم کنم روش مناسبیه؟

میتونید از داروسازها کپسول خالی بگیرید و تقسیم کنید

سلام آقای دکتر کاهش دوز به روش باز کردن کپسول و کم کردن دونه های ریز داخل آن روش مناسبی به حساب میاد؟

خب از نظر علمی نه کار درستی نیست

سلام اقای دکتر ایا قرص اس سیتالوپرام به اندازه دلوکستین کارایی و اثر درمانی داره یا ضعیفه؟

بله هر قرصی روی یکنفر بیشتر اثر داره

برای درد های عصبی خواستم ببینم این درد ها میتونه بیماری فیبرومیالزیا باشه ممنون

فیبرومیالژیا اسم پرطمطراقی داره ولی یک بیماری مشخص و واضح با علایم مشخص و واضح نیست…و خیلی گنگ و نامفهومه و با هر چیز دیگه ای میتونه اشتباه بشه…بنابرین خیلی دنبال اینکه این اسم رو بخودتون بچسبونید نباشید.حتی اگر باشه به بن بست میرسید چون درمانی نداره و درمان دردهای شما همین داروهای سروتونینی و سیستم گابا و فنوتیازینهاست

سلام خسته نباشید، من ۴۳ سالمه و چند روزی بود دچار کمر درد شدید و همینطور دچار گرفتگی عضلات گردنم و کتفم شدم، صبر کردم خوب نشد و قبلا هم چندبار‌ اینطوری شده بود، دکتر برام ۳۰ تا قرص دلوکستین ۲۰ و ۶۰ قرص گاباتین ۱۰۰ تجویز کردن. الآن چندروزی میشه همش حالت تهوع و سرگیجه ی شدیدی دارم و مدام استفراغ میکنم. خوردن قرص هارو ادامه بدم؟ و درد ناحیه گردن و کتفم چه دلیلی داره و درمان میشه؟

خب من نمیدونم تشخیص دکترتون چی بوده ولی هر دوتای اینها برای دردهای ناشی از مشکلات عصبی و روحی تجویز میشه…احتمالا تشخیصشون همین بوده

سلام،خسته نباشید، خانمی ۳۶ ساله هستم بعد از تولد پسرم که الان ده ساله هست دچار کمر درد شدم در واقع این کمر درد به خاطر سر خوردگی دو تا از مهره های کمرم ایجاد شده بعد از تولد دخترم که الان دو سال و نیمش هست درد به پای سمت چپ گسترش یافت به طوری که من دیگه راه رفتن و سر پا ایستادن برام سخت شد دکتر طب فیزیکی من رو به متخصص اعصاب معرفی کرد و گفت که عکس تو با علایمی که میگی مطابقت نداره، دکتر اعصاب برام قرص دلوکسی کپ تجویز کردن ۸۰ تا خوردم خیلی خوب شدم تونستم راه برم و موقع انجام کارهای خونه اصلا درد نداشتم تا اینکه داروها تمام شد و پنج روز طول کشید تا باز به دکتر برم و برام همین دارو رو نوشتند دکتر میگه باید ۷ ماه این دارو رو مصرف کنی من الان سوالم اینه که اگه با قطع دارو درد برگرده چی کار کنم؟ و تا کی باید این دارو رو مصرف کنم؟آیا با مصرف این دارو در مدت طولانی بهبودی حاصل میشه؟ خواهش میکنم به سوال من جواب بدهید.

چقدر خوب درمانتون کردن زیر نظر ایشون ادامه بدید

سلام.آقای دکتر من به خاطر درد شدید در ناحیه فک و گوش دولکستین مصرف میکنم.در دوران بارداریم این قرص رو با دوز ۲۰ مصرف کردم.خدارو شکر همه آزمایشات غربالگری و اکوی قلب جنین خوب بود.الان سوال من اینه که میتونم با همین دور تو شیردهی از این قرص استفاده کنم؟

اره بشرط اینکه مرتب زیر نظر پزشک چک‌بشید

باسلام -آیا مصرف همزمان دولوکستین ۶۰ روزانه ۲عدد با قرص نوروتریپتیلن ۲۵ روزانه ۱عدد تداخل دارد؟چون دکتر من اینطوری نوشته اما دربروشور قید شده مصرف دوداروی افسردگی باهم تداخل دارد؟بیماری من نوروپاتی محیطی غیر دیابتیک است

صلاح رو پزشک معالجتون تشخیص میده نه بروشور دارو

سلام اقای دکتر من دچار استرس شدید هستم از جمع هم دوری میکنم و طوری که زیاد نمیتونم از خونه دور بشم مدام تپش قلب دارم و نفخ و پراشتهایی‌.فشارخونم با استرس جدیدا بالا میره.دکترهای زیادی رفتم که اخری دلوکسیتین یک روز در میان نوشت ولی از عوارض قرص ها ترس دارم لطفا راهنمایی کنید

خب خیلی واضحه که استرس درمان نشده منجر به انواع بیماریهای جسمی مانند فشار خون و غیره خواهد شد و شما مجبور خواهید شد روزی ده بیست قرص مختلف برای انواع بیماریهای جسمی که در واقع ریشه در یک اختلال اضطرابی داشته مصرف کنید.پس مصرف یک قرص ضداضطرابی مثل دلوکستین بصرفه تر و منطقی تره

سلام من ۲۲ سالمه‌ حدود یک سال پیش دچار استرس شدیدی بودم شب ها بی دلیل ، به طوری که خوابم نمیبرد بعد از چند وقت دچار اختلال حافظه شدم و به طوری که یک اسم ساده رو هزاروبار هم با خودم تکرار میکردم یک ساعت بعد از یادم میره اصن دوخط متن رو نمیتونم بخونم وقتی میخونم به خط دوم که میرسم خط اول یادم میره اصن! تمرکز دارم ولی یادم میره تو ذهنم نمیمونه فیلم اصن نمیتونم ببینم ! پیش روان پزشک رفتم گفت به خاطر افسردگیه و الان دلوکستین ۳۰ دو وعده در روز و دپاکین و تریمونتیل و ریتالین دادن میخواستم ببینم از افسردگی میشه همچین اختلالی در مغز ایجاد بشه؟!!

بله افسردگی قوای شناختی انسان رو تحلیل می بره

سلام.۶ ماه هر روز دولوکستین۳۰ خوردم.خوب شدم بعد یک روز درمیونش کردم باز بهم ریختم.باز سه ماه هر روز خوردم.خواستم الان یک روز درمیونش کنم که باز بهم ریختم.تا کی میتونم هر روز بخورم؟میشه ماهها ادامه داد؟

چرا از روشهای دیگه استفاده نمی کنید ورزش سه بار در هفته کوه هر هفته کلاسهای روانشناسی ارزون قیمت رواندرمانی تا کی قرص؟؟؟؟

سلام و خدا قوت انشاءالله ? دکتر بنده به دلیل دیسک کمر به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کردم که فرمودن بنده افسردگی مزمن دارم و با داروهایی که دادت بهتر شدم. حدود یک سالی میشه که مصرف میکنم. چند روزی هست که دولکستین ۳۰ نوشتن وقتی میخورم آنچنان حالت تهوعی میگیرم که حد نداره و حتی یک بار استفراغ کردم. دستور یک هفته صبح و بعد هر ۱۲ ساعت وقتی گفتم که حالت تهوع دارم گفتن حتما باید بخورید حتی هر دو روز درمیان دو سوال یک:چه کنم که حالت تهوع بنده کم بشه و آیا نیاز هست قبلش قرص ضد تهوع مصرف کنم؟ دو :ممکنه این علایم بعد از مدتی پس از مصرف از بین بره یا تا انتها هست؟

Ondansetron

سلام من خانمی ۲۹ساله هستم حدود ۳ سال پیش علائم افسردگی داشتم و دکترم برام دلوکستین ۱۰ تجویز کزد طی این مدت چند بار حالم بدتر شد و نهایت به دوز ۳۰ رسید، الان قصد دارم کم کنم ودرنهایت قطع کنم برای همین ۲۰ مصرف میکنم، تازه ازدواج کردم و فک میکنم میل جنسیم خیلی بالا نیست و گاهی ارگاسمام کامل نمیشن، با توجه ب اینک مدت زیادی هست قرص مصرق میکنم ممکن هست عوارض دلوکستین باشه؟

بله مکملهای افزایش دهنده میل جنسی براتون میبایست تجویز کنند

سلام آقای دکتر من ۲۸ سالمه و حدود هفت ساله دچار رماتیسم و فیبرومیالژیا هستم، داروهای زیادی مصرف کردم و آخرین داروی موثری که داشتم روزی یه دولوکستین ۳۰ بوده که حدود دو سال و نیمه مصرف کردم، همراهش پردنیزولون و سولفاسالازین و ایندومتاسین هم مصرف میکنم. پردنیزولون رو زیر نظر پزشک دارم کم میکنم، دولکستین خیلی خوب بود اما چند ماهه خواب شبم به شدت کم شده، الان چند روزه قرص دولوکستینم تموم شده و تا بتونم تهیه کنم طول کشیده، حالا میبینم خواب شبم خیلی بهتره ولی دردهای عضلانی بیشتر شده، به نظرتون اگر دولکستین باعث این بیخوابی شده باید قطع کنم یا زمان مصرفش رو تغییر بدم؟ چون مشخصه دولوکستین روی دردها اثر مطلوبی داشته. سوال دیگه اینکه کسی مبتلا به فیبرومیالژیا باید تا آخر عمر دولکستین مصرف کنه؟ ایرادی ندارد مصرف طولانی مدت؟

اره دلوکستین رو نگه دارید کیفیت خواب رو جورای دیگه بهتر کنید طب سنتی و گیاهی

سلام آقای دکتر من بعد از بیست ماه مصرف دلوکستین ۶۰ (روزی دو تا ۳۰) تصمیم به قطع آن زیر نظر متخصص گرفتم.هر ۲۰روز، ۵ میلی کاهش دادم.الان هم روزی ۱۵میلی مصرف می کنم. قبلا کبسول رو باز می کردم و دونه های ریزش رو کم می کردم. می خواستم بدونم الان برای مصرف روزی ۱۰ میلی میتونم هر سه روز یه دونه ۳۰ میلی مصرف کنم یا بهتره همون روش باز کردن کبسول و کاهش محتویات داخلش رو استفاده کنم. البته بزشک گفته بود از ۲۰ به بعد کلا میتونی قطع کنی ولی من به جهت احتیاط میخام از ۱۰ به بعد مصرف رو قطع کنم حالا نمیدونم ضروریه یان نه!

مممنون از شما

کار سختیه ولی حالا که انجام دادی تا اخر همین روشو ادامه بده

من سه هفته دولکستین ۲۰ روزی دو تا برای افسردگی دکتر داد میخورم دوبار سردرد شدید شدم چند روز تهوع داشتم خارش گوش هم گرفتم نمیتونم تحمل کنم

خب کمتر بخور…روزی یدونه….خوب نشد یک روز در میان…تا عادت کنی …قهر کردن نداره که

سلام اقای دکتر من اس سیتالوپرام ۱۰ میخورم از روزی که شروع کردم به مصرف قرص که بتدریج دوز رو افزایش دادم تا الان ۶ ماه هست که میخورم سوالم ازتون اینکه دوز ۱۰ اذیتم میکنه روده ام درد میگیره. مدت زمان درمان چقدره؟ میتونم دوز رو به ۵ میلیگرم کاهش بدم؟

اره با نظد پزشکتون میشه کمتر هم بخورید

با سلام من حدود ۵ ماه دولوکستین ۳۰ روزی یکبار مصرف کردم بهمراه آمی تریپتیلین ۱۰ و کلونازپام ۱ هرشب بخاطر وسواس-اضطراب اجتماعی و افسردگی دو ماه اول خوب بودم ولی سریعا افت کردم و خوابم هم خوب نبود به خواب رفتنم خوب نبود ولی زیاد میخوابیدم بعدا دکتر دولوکستین رو حذف کرد و بجاش پاروکستین ۲۰ قبل از خواب و آلپرازولام ۵/ و نوروتریپتیلین ۱۰تجویز کرد.الان تقریبا ۲۰ روزه حالم به نسبت بهتره ولی آیا اصلا پاروکستین خوبه؟ یا خیلی قویه؟ و آیا بجای آلپرازولام کلونازپام بهتر نبود؟

پاروکستین خوبه عالیه کلونازپام و الپرازولام جفتشون بیشتر از دو سه هفته بده

سلام آقای دکتر وقت بخیر من بعد از مصرف ۲۰ ماه سیمبالتای ۶۰,تصمیم به قطع گرفتم زیر نظر پزشک. و هر دو هفته ۵ میلی کم می کردم.الان ۱۰ میلی مصرف می کنم. بعد ۴ روز قطع مصرف ۱۰ میلی, شوک های مغزی ریزی هر از گاهی احساس می کنم. به نظرتان این علایم بعد از قطع کامل طبیعیه و بعدا مشکلی پیش نمیاد.البته فعلا که اذیت کننده نیست فقط گاهی یه شوک کوچک ایجاد میکنه. به نظرتان با همین ۱۰ میلی قطع کنم یا بیارم رو ۵ میلی و چند روز بعدش با ۵ میلی به اتمامش برسونم؟

سپاس

بله اروم اروم کم کنید

سلام آقا دکتر، ببخشید مادرم قرصهای سرترالین ۵۰ وهالوپریدول ۰٫۵دوعددوکارمابازپین ۲۰۰روزی دوعدد۹ماهه مصرف میکنه ولی دوهفته اس که کارمازپین روجای والپروات داده وسرترالین هم از ۵۰به ۱۰۰ رسونده الان گاهی حرفهای بی ربط میزنه مثل بچه هاست شادی زیاد کارمازپین میخوره اینجوری شده؟ یاسرترالین۱۰۰شده؟

گفتم که سرترالین زیاده

با عرض سلام می خواستم بدونم مصرف دمنوش های گیاهی مثل بهار نارج و به لیمو و وانیل با داروهای شیمیایی و کلا داروهای اعصاب مثل دلوکستین و پرگابالین و تو پیرامات و کلمیپرامین وغیره تداخل دارد؟

بله دارن

سلام اقای دکتر وقت بخیر من دو سالی هست که در سمت راست بالای شکمم درد دارم که گاهی شدید هست و گاهی از کمرم هم از اون سمت درد میگیره خیلی دکتر گوارش و داخلی رفتم و با انواع ازمایش و سونو که انجام دادم فقط کبدم چرب بود اخرین بار چند ماه پیش دکتر میر مجلسی که متخصص گوارش هستند روانپزشکی رو معرفی کردن که برم پیششون که دیروز رفتم قرص دلوکستین ۲۰ تجویز کردن البته هنوز شروع نکردم میخواستم ببینم واقعا این درد میتونه ریشه عصبی داشته باشه و با توجه به اینکه این دارو رو کبد تاثیر داره و این درد سمت راست بالای شکمم نگرانیم از این هست که این درد عصبی نباشه و به کبدم اسیب بزنه ممنون از راهنماییتون

ما تا حالا ندیدیم کبد کسی با مصرف این دارو آسیب ببینه

سلام آیا بعد از ۷ ماه خوردن قرص برای درمان اضطراب، اضطرابهایی که گاهی در روز بصورت کوتاه اتفاق میوفته طبیعی هست؟

خب تو زندگیهای پراسترس امروزی،بله طبیعی محسوب میشه اگر علت بیرونی مشخصی داشته باشه

سلام به علت سندروم روده تحریک پذیر دکتر قرص دلوکستین ۲۰ رو تجویز کرده، شبی یه عدد مصرف میکردم. زمان مصرف تقریبن هرشب نیمه شب یکی ذو ساعت بیدار میشدم بعد دوباره میخوابیدم. در طول روز هم احساس خواب آلودگی نداشتم. حدود ۵۰ روز مصرف کردم و الان تقریبن ۱۰ روزه قطعش کردم. بعد از ترکش حالت خواب آلودگی در طول روز داشتم و هر چی میخوابم باز هم احساس میکردم به خواب نیاز دارم. ۲ الی ۳ روزه که سردرد دائم دارم و هر ساعت از شبانه روز که از خواب بیدار بشم سردردم هست. سابقه میگرن ندارم. آیا سردردم میتونه از عوارض قطع قرص باشه؟؟؟ با تشکر

هیچ داروی اعصابی نباید یکدفعه قطع بشه

سلام آقای دکتر من حدود ۹ ماه اس سیتالوپرام ۱۰ میخوردم حالا مصرف رو نصف کردم حدود یک هفته هست در طی روز بعضی اوقات بیقراری میگیرم و خوابهای پریشون هم میبینم بعضی وقتا آیا اینها از عوارض کم کردن دوز هست؟

عوارض کم کردن؟ نه فکر نمیکنم

سلام جناب دکتر.به دلیل گزگز و مور مور شدن مزمن دست و پاهام با وجودی که آزمایشاتم و ام آر آی و نوار اعصاب َو عضله همگی نرمال بودند دتر متخضض نورولوژیست برای من قرص لوکسور{دلوکسیتین) ۲۰ میلی گرم و پرگابالین ۷۵ هر کدوک شبی یک عدد تجویز کردند.بنده سالهاست که دارای بیماری آب سیاه یا گلوکوم میباشم و تخت نظر پزشک با قطره بیماریم کنترل شده است.جناب دکتر با این شرایط یه نظر شما میتوانم از داروی دلوکسیتین استفاده کنم؟؟ ممنون از لطف شما

گلوکوم با داروهای آنتی کولینرژیک فقط مشکل داره

سلام اقای دکتر آیا حملات پانیک و اختلالات اضطرابی با مصرف دارو درمان میشن یا فقط بصورت موقت کنترل میشن؟

فرکانس حملات لاااقل پنجاه و تا حداکثر ۸۰ در صد کاهش پیدا میکنه

با سلام.چقدر باید فاصله باشه بین مصرف سیمیالتا و ترانیل سیپرونین،در سایت فقط به عدم مصرف همزمان اشاره کرده اید.با سپاس فراوان

لااقل ۲ هفته

سلام، مادرم چند سال پیش سکته مغزی ناقص کرد و سیمبالتا خارجی همراه چند داروی دیگه مصرف میکنه، از دکتر پرسیدیم ایرانی بخریم؟ گفت نه به هیچ وجه، چند تا بیمار داشتیم بدترش کرده، واقعآ این طوره؟ چون خارجیش اخیرآ خیلی به سختی گیر میاد. بیمه هم به سختی قبول میکنه و اذیت میکنه. همین امروز ۹۶ تاش آزاد اون هم از تهران ۵۰۰ تومن خریدیم، ما شهرستان هستیم. نسخه داریم اما نه اهواز نه تبریز نه آبادان نه ماهشهر نبود. آیا واقعآ ایرانیش این قدر بده؟ اگر خوبه، کدام شرکت بهتره؟

دلوکسی کپ ایرانی هم خوبه

سلام اقای دکتر آیا بعد از پایان درمان دارویی نوروفیدبک تاثیری در بهبود اضطراب داره؟

تا حدودی

سلام آقای دکتر. من مبتلا به اسکیزوافکتیو هستم و سالهاست از افسردگی ماژور رنج میبرم. داروهای ضدافسردگی SSRI که تاثیر قابل قبولی بر من نداشتند. و بار آخر داروی سلژیلین که نوع MAOI است دارم مصرف میکنم. روحیه منو خوب کرده، اما مشکل ضعف اراده و نبود انگیزه به تلاش و بی میلی به انجام کارها همچنان در من پابرجاست. طبق عکس ام آر آی مغزم قسمت بین دو ابرو که مربوط به اراده است کوچیک شده و دو قسمت از ۳ قسمت این قشر تقریبآ از بین رفته. آیا داروی دولوکستین هم مثل سایر داروهای ضدافسردگی فقط شادی آوره؟ با تشکر

بله ضدافسردگی و اضطرابه و بهتره سر خود مصرف نکنید چون ممکنه باعث تشدید بیماری شما بشه

با سلام خدمت آقای دکتر من به دلیل مختصر آشنایی که باداروها مخصوصا داروهای روانپزشکی دارم به موردی در خصوص آشنایان برخوردم که توسط روانپزشک تجویز شده بود تعجب کردم که سیتالوپرام ۴۰ رو بهمراه دولوکستین ۳۰ و آمی تریپتیلین ۵۰ نسخه کرده بود و حتی قبل تر سیتالوپرام را بهمراه ونلافاکسین۷۵ و آمی تریپتیلین تجویز کرده بود و آیا این موارد سندروم سروتونین به وجود نمی آورد؟ با تشکر

بطور تئوریک بله ولی در عمل پاسخ فیزیولوژیک هر کسی به داروها متفاوته.بخشی از بیماران به دوزهای معمولی جواب نمیدن و شدیدا در رنجند و خطر خودکشی در اونها بالاست. و برای بهبود خلق به پزشکان التماس میکنند.که شما گاهی در همین کامنتهای اینجا هم نمونه هاشو میتونید ببینید برای همین برخی پزشکان صاحب تجربه که خودشونو در بند بروشورهای دارویی نگه نمیدارن،از مگادوز درمانی استفاده میکنند. هدف بهبود بیماره و درمان بیماران مورد بمورد فرق میکنه و وقتی ما جای اون بیمار دردمند و جای پزشکی که فقط او از اینهمه درد اطلاع داره نیستیم نباید اونها رو شماتت و ملامت کنیم.حتما حکمتی در کار بوده

سلام اقای دکتر من برای اختلالات اضطرابی و هراس خفیف ۱۰ ماه اس سیتالوپرام ۱۰ خوردم از دوماه پیش به نصف کاهش دادم دوز رو شرایطم کاملن خوب بود الان حدودا دو هفته هست که مصرف قرصو به یکچهارم رسوندم الان گاهی دچار بی قراری در پاهام میشم الان ۱۲ ماه که دارو میخورم میخواستم بپرسم با توجه‌ به این شرایط باید چیکار کنم؟ قطع مصرف یا ادامه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

دو هفته فقط کلردیازپوکساید ۵ بخورید بعد قطع کنید

ببخشید اقای دکتر اس سیتالوپرام رو کامل قطع کنم بعد دو هفته کلردیاز پوکساید بخورم؟

همزمان

سلام دکتر مهربون خدا بهتون عمر با عزت بده دکتر میشه راهنمایمدکنی من فلوکسامین وکوتیاپین مصرف میکنم مدته هفت ماه خوب بودهتا حدی ولی وسواس وافسردگیم شدیده درکنارفلوکسامین دلوکستین میشه اضافه کرد البته سر خود مصرف نمیکنم خواستم از شما بشنوم دعای خیره این بیماران همیشه توشه راهتون باشه یا الله به امید تو

بله انواع ترکیبات و خلاقیتها توسط روانپزشک معالج شما قابل انجامه بنابر صلاحدید

سلام میخواستم یه تشکر کنم از شما اقای دکتر که تشخیص دادید شرایط من مربوط به اضطراب هست و منو اگاه کردید من بعد از یک ویروس بیماری بی دلیل دچار اضطراب و مسخ واقعیت ده بودم که نه خودم میدونستم چیه نه هیچ دکتری میفهمید چیه ۸ ماه ازین دکتر به اون دکتر و هر روز نگرانیم بیشتر میشد تا اینکه شما دکتر عزیز به من گفتید این قضیه بخاطر اضطرابه و باید درمان بشه یکساله قرص میخورم و خداروشکر ۸۰ درصد بهتر شدم ممنون از تشخیص خوبتون من هیچوقت سابقه اضطراب نداشتم این قرصها منو خوب کرد درود به دکتر علیوردی و قرصهای اعصاب

سلام جناب دکتر اگر در حین درمان با دلوکستین ۲۰ گه گاهی مشروب بخورم مشکلی برام بوجود میاد؟ ممنون از شما

ده ساعت فاصله بندازید

سلام جناب دکتر علی وردی من دندانپزشک هستم و دارم برای امتحان تخصص آماده میشم، مدت ۳ ماه ریتالین برای تمرکزم استفاده کردم که متاسفانه ابیوز کردم و روزه ۳ الی ۴ وعده مصرف میکردم، چون من سابقه افسردگی‌طولانی مدت هم داشتم، ریتالین هم حال روحیم رو خوب کرده بود هم به درسم دقیق میرسیدم، دیروز به دکترم مراجعه کردم و ایشون چون نتیجه ای از آتوموکستین برای جایگزین نگرفته بودند، برای بنده بوپروپیون ۳۰۰ در روز، مدافنیل ۲۰۰ در روز، و دلوکستین ۳۰ بعد از ده روز ۶۰ تجویز کردند، و گفتند هم شادابیه ریتالین و تمرکز و درمان افسردگی با این قرص ها جبران خواهد شد، ممنون میشم نظرتون رو بفرمایید که بنده این درمان رو ادامه بدم یا برگردم به ریتالین با دوز کمتر؟ با تشکر

بله چه پزشک با تجربه و مسلطی دارید نه، ریتالین برای شما سمه

سلام جناب دکتر خسته نباشید، من مدت ٣ سال هست که تحت نظر دکتر به دلیل داشتن افسردگی و حالات عصبی دولکسیتین ٣٠ مصرف میکنم ولی تمایل به قطع دارو دارم لذا به دلیل عدم دسترسی به پزشکم خودسوانه قرص را به یک روز درمیان و بعد از ٢ ماه ٢ روز در میان و الان ٣ ماهه که به ٣ روز در میان کاهش دادم تا بتونم قطع کنم خواستم بدونم به همین منوال باید کم کم قطع کنم و یا دیگر کافیست و میتونم کامل مصرف قرص رو کنار بذارم؟ البته گاهی افسرده و عصبی میشم که سعی میکنم خودم رو کنترل کنم، بسیار ممنون میشم تو قطع کامل این دارو راهنماییم کنید

روش خوبی بوده برای قطع

سلام اقای دکتر‌ قرص گاباپنتین برای درمان گزگز و سوزن سوزن دست و پا که ناشی از نوروپاتی هست موثر هست

بله دقیقا

سلام اقای دکتر مدت زمان درمان با قرص گاباپانتین برای درمان نوروپاتی محیطی چقدر هست؟

این دارو درمان کننده نیست.بیماری دیابت باید کنترل و درمان بشه

مشکل من دیابت نیست اقای دکتر من همزمان با اختلالات اضطرابی دچار نوروپاتی محیطی شدم یعنی گزگز مورمور شدن و بیقراری در پاها شدم و با اس سیتالوپرامم درمان یکسال انجام دادم اما دکتر همزمان به من گاباپنتین داد یعنی گاباپنتین علام رو موقت از بین میبره و با قطع برمیگرده؟

اگر منشا اضطراب باشه علایم گز گز و مور مور که بهش پارستزی میگن(نروپاتی نع) ممکنه درمان بشید با همین دارو معمولا یکسال کافیه

محمد سلام آقای دکتر من از سال ۹۲ تا الان که ۹۸ هست دارم داروهای دلوکستین ۶۰ روزی ۲ عدد وداروی ریسیپیریدون یک شبی یک عدد مصرف می کنم البته طی این مدت خیلی حالم بهتر شده خودم احساس بهتر شدنم رو میفهمم ولی این روند بهبودی بسیار کند صورت می گیرد وبیماریم mdd ,gad توصیه جنابعالی در این مورد چیست؟ ضمنا ۳۸ سال دارم باتشکر

جایگزینی روشهای غیر دارویی

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد

نظر

نام*

ایمیل*

آدرس

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

من دکتر پرویز علی وردی،متخصص اعصاب و روان(روانپزشک) هستم.بنده در ابتدا به مدت هفت سال در رشته ی پزشکی عمومی تحصیل کرده و سپس  وارد دپارتمان روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران شدم .در سال ۱۳۷۹با شماره نظام پزشکی(۵۰۲۴۴)فارغ التحصیل گشته و اینک عضو انجمن روانپزشکان ایران می باشم. در مجموع (با احتساب دوران طبابت عمومی )حدود 18 سالی هست که در حال خدمت رسانی پزشکی از جنوب تا شمال شهر به مردم تهران می باشم.سالها بعنوان روانپزشک در مراکز مشاوره ی “نیک اندیشان”،”ذهن و جسم”،”مِهر”،”دانشکده روانشناسی تهران”،”کلینیک آتیه”و…شاغل بوده ام و همچنین برای سازمانها و ادارات مختلفی از جمله سازمان هواپیمایی کشوری،بعنوان “پزشک معتمد” فعالیت داشته ام. برای تشخیص صحیح با نگاه کلی نگر (پزشکی+روانشناختی+اجتماعی)مراجعین خود را ویزیت نموده و سپس بهترین راه درمان را به آنها پیشنهاد می دهم.اگر ضرورت داشته باشد کم عارضه ترین دارو های روز دنیا را تجویز می کنم و در غیر اینصورت روش های غیر دارویی ِ شناختی،رفتاری،تحلیلی،واقعیت درمانی،نروفیدبک و غیره را به مراجع ِ خود معرفی می کنم.. به کار تیمی اعتقاد دارم و در مجموعه ام از روانشناس کودک،زوج درمانگر و سکس تراپ همکاری می گیرم.در صورت نیاز حتی از طب  های مکمل مانند طب سنتی  و گیاهی  نیز بهره می گیرم  تا نور امید را در دل بیمار دردمند برای رسیدن به شفای کامل روشن نگه دارم. بنده در این سایت در نظر دارم به سهم خود به ارتقای فرهنگ مشاوره ی روانپزشکی و روانشناسی کمک کرده و سوتفاهم هایی که مانع ارتباط موثر ِ مردم با این حرفه میشود را بزبانی ساده(و نه تخصصی و دور از فهم ِ عموم) مطرح و سپس گره گشایی کنم.امیدم این است که افراد بیشتری از جامعه بتوانند به مَدَدِ مفاهیم با ارزش ِاین رشته،زندگی ِ پویا و بالنده تری را بدست آورند.

Copyright © 2019 | WordPress Theme by MH Themes

%PDF-1.4
%
1 0 obj
>
/Font >
/XObject >
/ProcSet [/PDF /Text]
>>
/Parent 181 0 R
/MediaBox [0.0000 0.0000 595.2760 841.8900]
/CropBox [0.0000 0.0000 595.2760 841.8900]
/BleedBox [0.0000 0.0000 595.2760 841.8900]
/TrimBox [0.0000 0.0000 595.2760 841.8900]
/ArtBox [0.0000 0.0000 595.2760 841.8900]
/Rotate 0
/Contents 2 0 R
/StructParents 3
>>
endobj
2 0 obj
>
stream
ZV|P}ć[W?9%_^}NEGu*^&|^9.

درباره قرص cymbalta
درباره قرص cymbalta
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *