دارو گیاهی کارزان کرمانشاه

خواص دارویی و گیاهی

)Silybum marianum (L.)Gaerth.) خار مریم   

  محلی:چم بازه – خه رکول

هزوه

محلی:ازبوه – هزوه

دنان تیژکه ره ک

محلی:دنان تیژکه ره ک – په ر پیله ک

کنگ ار

(Gundelia tournefortii L.)کنگر معمولی

محلی:کنگ ار

پیچک

(Nectaroscordum tripedale (Trautv.) Grossh.)           پیاز تابستانه

محلی:پیچک-پیچگ

پیاز سرگرد

(Allium rotundum L)         پیاز سرگرد

محلی: ته رگ – ته ره

شکر تیغال چسبناک

 

 

(Echinops viscidulus Mozaff)       شکر تیغال چسبناک

محلی: قن شکروک

گیاهان دارویی

در جهت معرفی گیاهان دارویی و خوراکی به عموم مردم و کمک در شناساندن گوشه ای از پتانسیل های طبیعی منطقه کارزان به پژوهشگران و بره ریزان و لزوم ایجاد فرهنگ حفاظت از این منابع تعدادی گونه دارویی و خوراکی مورد علاقه مردم بخش کارزان و استان در فصل بهار معرفی میگردد. امید است با مشارکت همگانی زمینه حفظ توسعه و بهره برداری پایدار این منابع را فراهم آوریم.

 

-در صورت کپی برداری از مطالب لطفا منبع را ذکر نمایید-

پخش عمده زالوطبی

در اين تحقيق که به منظور جمع آوري و شناسايي گياهان دارويي استان کرمانشاه صورت گرفت، ابتدا از فهرست فلوريستيک استان کرمانشاه اسامي گياهاني که در منابع علمي به عنوان گياه دارويي ذکر گرديده اند و همچنين نشاني محل جمع آوري و نقاط پراکنش آنها در استان کرمانشاه استخراج گرديد. سپس بر اساس نقشه هاي توپوگرافي و نشاني هاي استخراج شده به رويشگاه هاي گياهان دارويي مذکور مراجعه شد و پس از جمع آوري آنها بر اساس روش هاي مرسوم تاکسونوميک، از آنها نمونه هاي هرباريومي تهيه شد. براي هر نمونه گياه جمع آوري شده ويژگي هاي رويشگاه شامل: نشاني محل جمع آوري، ارتفاع محل رويش از سطح دريا و ساير ويژگي هاي بوم شناختي محل جمع آوري يادداشت گرديد. علاوه بر اين، اطمينان از صحت تطابق نمونه هاي جمع آوري شده با فهرست گياهان دارويي استخراج شده، شناسايي و گذاري آنها با استفاده از منابع لازم انجام گرفت. اطلاعات جمع آوري شده در مورد هر گونه دارويي در فرم هاي الصاقي به نمونه هرباريومي آنها ثبت شد. اشکال زيستي گياهان دارويي شناسايي شده بر اساس روش Raunkiaer (1934) تعيين گرديد. در مجموع، 28 گونه دارويي از 198 جنس و 72 خانواده شناسايي شد.

 

نسخه قابل چاپ

تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 33143-14536

تلفن و 442651 (9821+)

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

پیوندهای مرتبط

Galleria.loadTheme(‘http://poyatejarat.ir/wp-content/plugins/image-gallery-reloaded/themes/classic/galleria.theme.min.js’)Galleria.run(‘.galleria’)

کپی رایت © 213 وب سایت تجارت پویا ~ طراحی و اجرا توسعه نرم افزار ایرانیا www.831web.ir فرشید طاهرپور 8318228257 – 9185936978
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *