دارو گیاهی برای کلفت شدن صدا

خواص دارویی و گیاهی

خانه » سرگرمی » فال » – دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷

لجبازيت، تو را از ديگران متمايز مي‌سازد و تو بشدت از آن راضي هستي. اما اين لجبازي‌ها دوست و يا همسرت را آزار مي‌دهد.

يک شادماني غيرمترقبه در راه داري. ترس يا ترديدي که مدتي ذهن و فكرت را مشغول كرده بود، به زودي برطرف خواهد شد و تو به آرامش مي‌رسي.

اگر مراقب نباشي يك دوستي ساده به زودي برايت دردسر ساز مي‌شود و در نهايت اين جسم و روح توست كه آسيب مي‌بيند. بهتر است اين روزها بيش از حد احساساتت را جريحه‌دار نكني.دارو گیاهی برای کلفت شدن صدا

مراقب باش. پس‌انداز بانكي تو سير نزولي پيدا كرده و هر روز كمتر مي‌شود. با اين روش تا چند ماه ديگر وضعيت بدي خواهي داشت. در برخي از بره‌هايت تجديد نظر كن.

خود را در وعده‌هاي رنگارنگ نبايد غرق كرد. چون هيچ كدام از اين وعده‌ها تحقق نمي‌يابد و فقط تو مي‌ماني و عمري كه به هدر رفته است!

اگر بداني به دنبال چه هستي و هدفت را مشخص كني به راحتي به آن مي‌رسي. انرژيت را در راه تحقق خواسته‌هايت بكار بگير و روزي كه موفق شوي از خودت راضي و خوشنود خواهي بود.

درست است كه شرايط مالي نگران كننده به نظر مي‌رسد اما اين مساله نبايد تو را دچار وحشت كند و ميدان را خالي كني. اين بحران هم با موفقيت تو به پايان مي‌رسد.

روابط اجتماعي خود را بايد گسترش داد. داشتن يك رابطه سالم و گسترده تو را در انتخاب دوست يا همسر ياري مي‌كند. منزوي بودن خصوصيات انسانهاي شكست‌خورده و مايوس است.

چند روز اگر دور از فشارهاي روحي باشي بهتر خواهد بود. فرقي نمي‌كند كه اين فشارها از محل كار باشد يا از خانه و خانواده. بايد خلوتي پيدا كني و در آرامش بتواني سلامتي روحي‌ات را بازگرداني.

اوضاع اقتصادي چندان مناسب نيست. بهتر است مسئوليت هر كاري را كه انجام مي‌دهي بپذيري. بايد ببيني كجاي كار ايراد دارد و در رفع آن بكوشي تا دوباره اوضاع اقتصادي روبراه شود.

آرزوهاي دور و دراز تو وقتي تحقق مي‌يابد كه از همين حالا دست به كار شوي. سعي كن روابط خود را با او بيشتر كني و به سطح خوبي برساني و او را در جريان بره‌هاي خود قرار دهي.

پس از موفقيتي مالي كه بدست آوردي، در زمينه كاري، پيشرفت و ترقي خوبي خواهي كرد. ممكن است ديگران در اين باره به تو حسادت كنند اما تو سرت به كار خودت باشد.

رابطه با فردي تو را آزار مي‌دهد. بهتر است هر چه زودتر خود را از شر او خلاص كني. هميشه در پي كسي باش كه تو را كامل كند نه اينكه موجب سقوط و نزول تو شود.

حواست را جمع کن چون همين روزها شانس در خانه‌ات را به صدا درمي‌آورد. مشکل ذهنت را مشغول كرده كه به خوبي و خوشي تمام مي‌شود. يک نفر از اعضاي سالمند خانواده در مسئله مهمي كمكت مي‌كند.

احتياج به كمي استراحت داري. فرصتي بايد پيدا كرد تا اين خستگي را از تنت دور كني و با آرامش و انرژي به بره‌هاي بلندمدت فكر كني.

در سطح كاري ممكن است تماس‌هاي مهمي برقرار شود كه در پي آن موقعيت بهتري نصيب تو خواهد شد. پس با هشياري و تلاش بيشتر بايد روزهاي خوبي را از لحاظ اقتصادي بوجود آوري.

عشق است كه به انسان بال پرواز مي‌دهد. عشق تو را از اين زندگي واقعي و روزمره جدا مي‌كند و به فضاي جديدي مي‌برد كه پر از هيجان و اميد است. بدون اميد و عشق زندگي معطل مي‌ماند. پس به زندگي عاطفي‌ات تكاني بده.

براي رسيدن به هدفها بايد با افراد با تجربه در زمينه مسائل اقتصادي، مشورت كني. يکي دو مشکل مالي کوچک در راه است كه بزودي برطرف خواهد شد. بايد به جاي فكر به مسائل كوچك به آينده‌ات اميدوار باشي.

خويشتنداري و صبر لازم است. بايد حوصله به خرج دهي تا اين وضعيت تغيير كند. دست به كاري نزن كه عاقبت روشني ندارد. در اين صورت دچار شكست و ناكامي مي‌شوي.

دوران پرتنش و اضطرابي فرامي‌رسد. اما كسي كه ريشه در اعماق خاك داشته باشد، از طوفان نمي‌ترسد. به زودي اوضاع اقتصاديت دوباره روبراه مي‌شود فقط بايد استقامت داشته باشي و به خودت اعتماد كني.

هر چيزي كه مي‌درخشد و برق مي‌زند كه طلا نيست. بايد مراقب باشي و فريب ظواهر را نخوري. بايد هوشيار باشي تا بتواني در اين بازار آشفته حقيقت را از دروغ تشخيص دهي.

با استرس و اضطراب، اعصاب و جسم تو را تحليل مي‌رود پس به خودت مسلط باش و اعتماد به نفس داشته باش. صحبت با يك مشاور خوب و باتجربه مي‌تواند به تو كمك كند.

دچار بحران اقتصادي مي‌شوي و چاره‌اي جز مدارا و صبر كردن نداري. بهتر است منتظر بماني تا اين طوفان رد شود و بعد به فكر چاره باشي چون تلاش كردن در زمان وقوع بحران كمكي نخواهد كرد.

هوشمندي و ذكاوت تو موجب مي‌شود تا نسبت به بعضي از اطرفيان دچار سوءظن شوي. در اين باره بايد شناخت‌هاي خود را تكميل كرد و بعد تصميم گرفت چون بعضي از اين سوءظن‌ها اشتباه است.

حالا نوبت شادماني توست. تو در راه هدفت بسيار سخت‌كوش و خستگي‌ناپذير هستي. درست است كه خواسته مهم تو ظاهرا درنيافتني است اما توجه داشته باش كه تلاش تو ممكن است هر مكني را ممكن كند.

تفريح و خوش‌گذراني خوب است اما اگر زياده‌روي كني ممكن است دچار مشكل شوي و بسياري از موفقيت‌هايي را كه در چند قدمي تو است از دست بدهي.

براي بدست آوردن سود مالي مي‌توان زحمت كشيد و تلاش كرد. بدست آوردن پول يا موقعيت در دستان توست اگر به تلاشت ادامه دهي.

بايد وقت كافي به خودت بدهي تا بتواني با تفكري درست در اين باره تصميم بگيري. شتابزدگي و عجله تو را پشيمان خواهد كرد. با تامل بيشتر مي‌توان موفق‌تر شد.

شايد بد نباشه امروز كمي معاشرتي باشي و به اين بهانه با كساني كه مدتهاي نديده‌اي ملاقات كني. مي‌توني در مورد موضوعات زيادي باهاشون صحبت كني.

تو در شرايطي خوبي از لحاظ جسمي و روحي هستي پس براي خودت دردسر و بيماري درست نكن و از نعمت سلامتي‌ات لذت ببر.

براي اينكه بتوني اوضاع ماليت را تكان بدهي بايد كمي جسارت و شجاعت داشته باشي. زمينه برايت فراهم شده پس ترديد نكن و با قدرت وارد كار شو. كساني هستند كه در اين كار به تو كمك مي‌كنند.

غيرت خوب است و نگهبان عشق. اما همين غيرت اگر از حد و حدود خود خارج شود ترديدها را دامن مي‌زند و آنوقت بدگماني و ترديد به جاي اعتماد و يقين مي‌نشيند. به همين راحتي مي‌تواني همه چيز را خراب كني.

يك ملاقات و يا حضور در جمع دوستان برايت خاطره‌انگيز خواهد شد. از طرف دوست يا خانواده‌اي نزديك، خبرهاي خوشي براي تو و خانواده‌ات در راه است. از راه دور خبر بسيار مسرت بخشي خواهي شنيد. موضوع يك مسافرت به خوبي و خوشي به انجام مي‌رسد.

اگر مشكل اضافه وزن داري پيشنهاد مي‌كنم: روزانه به ورزش بيشتري نيازمندي، به طور متعادل و منظم غذا بخور، با تناسب غذايي سالم‌تر غذا بخور و براي اضطراب و نگراني‌ات راه‌حلي پيدا كن تا باعث سلب آسايشت نشود.

به كمك يكي از دوستانت مشكلي كه آزارت مي‌داد، رفع مي‌شود. در يك آزمون و يا رقابت كاري موفق مي‌شوي و نگراني‌ات بي‌مورد است چون اين موفقيت زمينه‌ساز تحولات اقتصادي بعدي برايت خواهد بود.

تو فرد مغروري هستي و اين غرور بعضي اوقات دست و پا گير مي‌شود. بهتر است اين‌بار تو قدم پيش بگذاري و موضوع را حل و فصل كني.

يکي از خواسته‌هايت به زودي عملي خواهد شد كه باعث خوشحاليت مي‌شود. در موقعيت كاري يا تحصيلي‌ات موفقيتهاي سودآوري كسب مي‌كني.

استفاده از تركيب‌هاي شاد در رنگ لباسهايت روحيه‌ات را تغيير مي‌دهد. شايد به نظر كار بزرگ يا خاصي نباشد اما تو را سرزنده و شاد مي‌كند.دارو گیاهی برای کلفت شدن صدا

از جايي که فکر نمي‌کردي، مقداري پول و يا هديه به دستت مي‌رسد. يک قرارداد يا سند را بايد امضاء کني. تعهدات تازه‌اي به عهده‌ات گذاشته ميشود.

عالیه همیشه چک میکنم

قبلا فالتون انرژیش مثبت بود الان خیلی منفی میگید

جالب بود

فال من درست بود. اکثر وقت ها درسته. بعضی قسمت های فال شبیه رویا میمونه.

من این فالو دوس دارم

سلام.من دی ماهیمتااینجا هرچی برام دراومده دقیق بوده.وضعیتم خوب نیس برام دعا کنید.

چرا شما این فال عوض نمیکنید هر روز همین فال مال یکماهپیش هست

عوض میشه
احتمالا شما کش دارید

لطفا از مرورگر دیگه امتحان کنید تا مشکلتون حل بشه

راست ميگه وضعيت اقتصاديم روحيم روانيم زندگيم

اسفند

اسفندی

میشه فال مجله موفقیت هم بزارید

م

فال موفقیت در کانال تاروت رنگی قرار داده میشه

سلام وقت بخیر ممنون بابت سایت خوبتون امروز واقعا تعجب کردم هیچ کدوم از فالها آپدیت نشده

سلام ممنون بابت روزهایی که فال رو میزارید معمولا درست هست اما بعضی روزها تکراریه فالتون !,چرا خب چهار دفعه شده که تکراری گذاشتین من اینو خونده بودم قبلا . لطفا فال حقیقی رو به روز رسانی کنید مثل همیشه . تشکر

به به
پوری جون چه انتقادپذیره.
خسته نباشید.

پورتال رنگی

انتقاد باعث پیشرفته و دوست داریم با نظرات شما دوستان عزیز پورتال رنگی سایت بهتری برای شما عزیزان بسازیم

مرسی که همراه همیشگی ما هستید.

امیدوارم روزهای رنگی با پورتال رنگی داشته باشید.

سلام ببخشید،منظور از فال ۱،فال۲چی هستش؟؟

با سلام و وقت بخیر

فال 1 در سایت تاروت رنگی و از یک منبع معتبر خارجی و فال 2 در سایت پورتال رنگی و از منبع دیگری می باشد.

چرابراچیزای خوب ازفعل آیند استفاده میکنه؟
بعدچیزای بدوفعل گذشته!!
:(((((

سلام میکشید وقت به خیر من باید در قسمت نظرات فال هفته نظر میدادم اما چون قسمت نظردهی وجود نداشت اینجا میگم من متولد بهمن ماه هستم و در فال این هفته پیشنهاد کار برام پیش بینی شده بود عاجزانه خواهشمندم برام دعا کنید بتونم برگردم محل کار سابقم چون واقعا از نظر روحی شرایط بدی دارم ممنونم امیدوارم همه به آرزوهای خوبشون برسن

جالب بود ولی سعی و تلاش رو فراموش نکنید
موفقیت و رسیدن به آرزوها با تلاش و ایمان بخدا

زعفران                 ۲ گرم                                    مغز تخم کدو             ۲۰گرم

مصطکی              ۱۰گرم                                    تخم خرفه                  ۱۰گرم

دارچین                 ۵گرم                                       تخم زردگ                  ۱۰گرم

گاوزبان                ۱۰گرم                                    تخم شبدر                    ۵گرمدارو گیاهی برای کلفت شدن صدا

ابریشم مقرض        ۵گرم                                     فرنجمشک                   ۵گرم

 پوست نارنج          ۵گرم                                     طباشیر                       ۵گرم

کهربا                   ۵گرم                                     درونج و عود هندی          ۵گرم

بهمن سفید          ۱۰ گرم                                   گل سرخ                      ۵گرم

زرنباد                   ۵گرم                                       هیل غرابی                   ۵گرم

اشنه                   ۵گرم                                      بادرنجبویه                   ۱۰گرم

همه را نرم کوبیده در یک کیلو عسل ریخته روزی سه قاشق غذاخوری میل نمایید.

 گل گاوزبان                   ۵۰گرم                       سنبل الطیب                 ۱۵کرم

بادرنجبویه                     ۵۰گرم                        لیمو                          ۳۰گرم

همه را مخلوط کرده مقدار یک قاشق غذاخوری از را با ۲لیوان اب جوش ۱دقیقه جوشانده یک لیوان صبح و یک لیوان شب میل کنید.

 برای اطلاعات با تلفنهای:

۰۲۱۷۷۸۲۴۵۳۸ – ۰۹۱۲۲۵۴۴۰۸۷

عارضه ای است که در اثر تنگ شدن مجاری کوچک و برونشهای ریوی به علت الرژی یا در اثر ورم در بیماریهای عفونی ریه و یا هر عامل دیگری که بتواند باز و بسته شدن ریه ها را مختل سازد به وجود میاید،اسم در کسانی که زمینه مساعد دارند پیدا میشود.

موادی که باعث حساسیت میشوند:

پولن گیاهان،غذاها،مواد شیمیایی،مواد فیزیکی،داروها،گرد و غبار،پشم،کرک،پوست حیوانات،پر مرغ،حشره گشها و بیش از دو هزار و پانصد نوع ماده حساسیت زا، حتی دیدن اشیا میتواند باعث حملات اسمی شود

هیستامین دارویی است که مستقیما روی جدار مواد حساسیت زا اثر کرده و باعث تنگ شدن انها میشود و این علت بروز اسم میشود

درمان:برای درمان الرژی چند روش وجود دارد:

معالجه سمتوماتیک یا علامتی

درمان حساسیت فرد

دادن هورمونهای ادرنوکورتیکوسترپ یا گلیکوکورتیکوئیدها(کورتیزون)

چون هیستامین باعث حملات اسمی میشود لذا دادن داروهای ضد هیستامینی لازم است. اپی نفرین خود نمیتواند باعث از بین بردن هیستامین شود لاکن عمل جداگانه ای را انجام میدهد تا اثر ان را خنثی کند،اپی نفرین باعث انبساط عروق و ریه شده در صورتی که هیستامین موجب تنگ شدن ان می گردد.

چرا حملات اسمی شروع میشود

تغییرات درجه حرارت و رطوبت محیط زندگی،بخارها،گازهای شیمیایی،رنگها،گازهای سمی،گرد و غبار ،خستگی و ضعف شدید،کارهای طاقت فرسا و پر هیجان،تغییرات هورمونی داخلی،غم و غصه و

با این علتهای فراوان پیدا کردن عامل اصلی اسم مشکل است،اما عوامل زیر در پیدایش ان موثر است:

اسمی که در زمان شیر خوارگی پیدا می شود زمینه الرژی غذایی دارد.

اگر در سنین ۱۰ تا ۳۰ سالگی ظاهر شود مربوط به استنشاق مواد الرژی زا میباشد.

اگر از ۴۵ سالگی به بالا دیده شود منشا عفونی دارد که مربوط به اسم داخلی است.

اسم زمستانه اکثرا در اثر عفونت سینوسها ،حلق و ریه می باشد.

اگر وارد مکانی شدید و حملات اسمی شروع شد مربوط به گرد و غبار، گازها و مواد داخل ان مکان است.

عفونت دندان ها،سینوسها،لوزه ها،برونشها همه در پیدایش اسم داخلی موثر هستند.

 درمان

درمان با اپی نفرین که در اکثر موارد جواب میدهد اما در فشار خونی ها و بیماریهای قلبی  و کسانی که پر کاری تیروئید دارند باید با احتیاط مصرف شود.

امینو فیلین و افدرین توام با فنوباربیتوریک ها خیلی موثر است.دارو گیاهی برای کلفت شدن صدا

داروهای ارام بخش غیر از مرفین مفید است و مصرف یک داروی خواب اور در شب بی تاثیر نیست.

کدوئین به مقدار کم مفید است.

کلر و پتاسیم به عنوان رقیق کننده خلط خیلی موثر است.

بخور تنطور بنژون گاهی موثر است.

داروهای متسع کننده برونشها به صورت استنشاقی.

دستورات مفید

مبتلایان به اسم نباید بلافاصله بعد از غذا اب بنوشند و در نوشیدن اب نباید زیاد روی کرد.

بلافاصله بعد از غذا نخوابند و اگر بتوانند در روز بخواب نروند.

مالیدن سینه و پهلوها با یک حوله اب گرم مفید است.

کاملا که گرسنه شدند غذا بخورند و غذاهایی بخورند که باعث ادرار زیاد نشود زیرا خون غلیظ میشود و اخلات داخل ریه میشود.

یبوست برای این بیماران خوب نیست.

هوای خیلی گرم یا خیلی سرد مضر است.

شربت زوفای مرکب:                      

 انجیر                        ۲۰عدد                         ریشه بادیان                         ۱۰گرم

مویز                          ۵۰گرم                          تخم کرفس                           ۱۵گرم

تخم شنبلیله               ۱۵گرم                         تخم بادیان                           ۱۵گرم

گل زوفا                       ۱۵گرم                          تخم انجر ه                           ۵گرم

ریشه شیرین بیان        ۱۵گرم                           پودینه                                ۱۵گرم

ریشه ایرسا                ۲۰گرم                            فراسیون                            ۱۵گرم

ریشه کرفس               ۱۰گرم                           پر سیاوش                          ۲۰گرم

داروهای فوق را نیم کوب کرده ۲۰قسمت مساوی تقسیم کرده سپس انجیر و مویز را به هر  قسمت اضافه کرده ۲۰ روز جوشانده و صبح و عصر میل کنید

 سرفه 

 سرفه حالت دفاعی است که لازمه زندگی است زیرا برای خارج کردن جسم خارجی مثل غذا و غیره است ولی سرفه های شدید و مزاحم که عامل اصلی انها بیماریهای ریه و غیره می باشد که باید تسکین داده شود.

نسخه برای تسکین سرفه:

عصاره شیرین بیان                 ۱۵گرم                          گل بنفشه                  ۱۰گرم

کتیرا                                    ۵گرم                            صمغ عربی                  ۵گرم

مغز بادام                              ۱۵گرم

همه را نرم کوبیده به قدر ۵/۲ گرم هر دفعه میل کنید

شربت ضد سرفه:

صمغ عربی                     ۵گرم                          تخم کتان                    ۱۰گرم

مصطکی                         ۵گرم                          دانه خطمی                  ۵گرم

کتیرا                              ۵گرم                           به دانه                         ۵گرم

نشاسته                       ۱۰گرم                           نبات                          ۲۰گرم

تخم شنبلیله                 ۱۰گرم

همه را نرم کوبیده یک قاشق غذاخوری از ان را در یک لیوان اب جوش ریخته پس از اینکه خوب لعاب داد میل کنید،روزی ۳مرتبه

اگر سرفه توام با خون باشد جو مقشر را جوشانده اب ان را مرتبا با شکر یا شربت گل یا گلاب میل نمایید.

نسخه پاک کننده سینه از اخلاط

گل زوفا                   ۱۵گرم                      تخم انجره                ۵گرم

پونه                       ۵گرم                        انیسون                   ۵گرم

ریشه ایرسا            ۱۵گرم                      گل خطمی                ۵گرم

به مدت ۵ روز داروهای فوق را جوشانده صبح و عصر میل کنید.

 نسخه ضد سرماخوردگی

گل خطمی                 ۱۰گرم                             تاج خروس                              ۱۰گرم

اویشن                       ۱۵گرم                             پودینه                                    ۱۰گرم

عناب                        ۱۵گرم                              پنیرک                                    ۱۰گرم

کاکوتی                     ۱۰گرم

همه را مخلوط کرده ۱۰ گرم از ان را در ۳ لیوان اب جوش ۵ دقیقه جوشانده پس از صاف کردن در طول روز میل کنید.

نسخه دیگر:

مغز چلغوزه                ۱۰گرم                              مغز بادام                               ۱۵گرم

مغز پسته                  ۱۵گرم                              تخم کتان مقشر                     ۱۵گرم

همه را کوبیده با ۴۰ گرم شکر روزی سه قاشق مرباخوری کفلمه کنید.

 نسخه برای خونریزی ریوی

گل مخطوم                     ۱۰گرم                           ریشه مرجان                          ۵گرم

گل ارمنی                       ۵گرم                           زاج بو داده                             ۵گرم

صمغ عربی                     ۵گرم                            گل سرخ                               ۵گرم

کتیرا                              ۵گرم                            گلنار                                   ۱۰گرم           

نشاسته                       ۲۰گرم                           طباشیر                                 ۵گرم

کهربا                             ۵گرم

همه را نرم کوبیده در شربت سماق یا شربت رب انار حل کرده روزی سه قاشق مربا خوری میل نمایید.

 ذات الریه یا برونشیت یا ورم ریه

در اینجا بیمار مبتلا به سرفه ،تب و حالت برافروختگی و گاهی توام با تنگی نفس می باشد.

عناب،سه پستان،نیلوفر،خطمی،بنفشه،مغز فلوس،ترنجبین،بابونه،اویشن،پرسیاوش،از هر کدام ۱۵گرم انتخاب کرده مخلوط کنید ۱۰گرم از ان را در ۳لیوان اب ۲ دقیقه جوشانده در طول روز میل کنید.

برای اطلاعات با تلفنهای: ۷۷۸۲۴۵۳۸ ـ۰۲۱، ۰۹۱۲۲۵۴۴۰۸۷ ،۰۹۳۸۲۳۴۴۰۸۷

در افراد پرخون و دموی که با سرخی و ابریزش و بدی طعم دهان همراه است اول باید خون بدهد و از هلیله سیاه برای پاک سازی بدن استفاده کند،با اب کاهو ـ کاسنی ـ تاجریزی ـ بارهنگ – گلاب  و سماق غرغره کنند.

لکنت زبان

از جوشانده بنفشه،مغز تخم کدو،روغن بادام تلخ،گل خطمی،تخم خرفه را در دهان به مدت ۵ دقیقه نگه دارید.

گل نیلوفر،اب گشنیز،اب تاجریزی،روغن بنفشه را در شیر حل کنید و در دهان نگه دارید.

نسخه:

زیره                      ۱۰گرم                              خرفه                           ۵گرم

دارفلفل                  ۵گرم                                فلفل                          ۵گرم

همه را بکوبید در نیم کیلو عسل ریخته روزی ۳ قاشق مرباخوری میل کنید

     جوشهای دهان و زبان

این بیماری علل مختلفی دارد بیماریهای قارچی،عفونی،حساسیتها و در بیماریهای ویروسی و غیره پیدا  میشود. درمان:

گلسرخ                 ۵گرم                                    اب شنگ                   ۲۰گرم

گشنیز                 ۵گرم                                    اب برگ تاجریزی           ۲۰گرم

عدس                  ۵گرم                                    ریشه کاسنی              ۲۰ گرم

همه را کوبیده جوشانده و با یک استکان سرکه مخلوط کرده روزی چند بار مضمضه کنید

نسخه:گلنار،پوست انار،مازو،بلوط،مصطکی از هر کدام ۱۵گرم کوبیده با سرکه مخلوط کرده و در دهان نگه دارید.

نسخه:

گل بومادران                     ۱۰گرم                           گل بنفشه                     ۱۰گرم

برگ مورد                         ۱۰گرم                          امله مقشر                      ۵گرم

مغز ناخنک                       ۱۰گرم                          پوست هلیله زرد              ۵گرم

گلسرخ                       ۵گرم

به مدت ۷ روز این جوشانده را صبح و عصر غرغره نمایید

 به مدت سه روز هر  روز ۱۰ گرم افتیمون را جوشانده صبح و عصر میل کنید این نسخه برای پاکسازی بدن لازم است

اب ریزش دهان

در حرارت و رطوبت معده و موقع گرسنگی زیاد میشود و در زمان سیری کمتر

خوردن اب انار و ابغوره مفید است

سماق،عدس،گلسرخ،برگ توت از هر کدام ۲۰ گرم مخلوط کرده و در دهان مضمضه کنید

بوی بد دهان

انیسون و بابونه را مضمضه کنند یا قرنفل،جوز هندی،کبابه چینی،زنجفیل را پودر کرده با مقداری سرکه مخلوط کرده و به صورت قرص دراورید روزانه یک قرص را مضمضه کنید

ورم لوزه ها

در بسیاری از بیماریهای دهان و بیماریهای عفونی لوزه ها متورم یا چرکین میشود که درمان زیر موثر است: مغز فلوس،ترنجبین،اب کاسنی،اب تاجریزی را روزانه مصرف کنید

نسخه برای ورم لوزه ها:تمر هندی، شیرخشت و ترنجبین را روزانه بدهید تا بدن از خلط غالب پاک شود سپس اب گشنیزـ اب بارهنگ ـ گلاب ـ لعاب اسفرزه ـ لعاب تخم خطمی ـ لعاب دانه به  را روزی دو بار غرغره کنید

ورم پرده حلق

بابونه شیرازی                     ۵گرم                               گل بنفشه                      ۵گرم

تخم کدو                           ۱۰گرم                               مغز فلوس                       ۱۰گرم

لعاب تخم شنبلیله             ۱۰گرم                              صمغ عربی                    ۵گرم

لعاب تخم کتان                  ۱۰گرم                              تخم خطمی                    ۵گرم

لعاب تخم مرو                     ۲گرم                               قدومه شیرازی                ۵گرم

کتیرا                                 ۵گرم

همه را کوبیده با کمی نبات سابیده روزی چهار قاشق مرباخوری از ان را در یک لیوان جوش ریخته بعد از لعاب دادن در طول روز مصرف کنید

خروسک

این بیماری در کودکان و شب هنگام پیش میاید که اگر در صورت بدتر شدن حال بیمار باید سریعا به پزشک مراجعه کنید زیرا خطر خفه شدن وجود دارد اما در خروسکهای ساده از فرمول زیر استفاده کنید :

بابونه                       ۵گرم                             جو مقشر             ۱۰گرم

فلوس                      ۵گرم                             گل بنفشه              ۵گرم

گل خطمی               ۵گرم

این داروها را  ۵قسمت تقسیم کرده یک قسمت از ان را در ۳ لیوان اب ۵دقیقه جوشانده صاف کنید و در یک روز میل کنید

اگر بیمار تب دار باشد این نسخه را به داروهای بالا اضافه کنید:

ریشه کاسنی۱۰گرم ـ پرسیاوش ۵گرم ـ خارخاسک ۱۰ گرم ـ مغز ناخنک ۵گرم ـ سه پستان ۵گرم ـ گل پنیرک ۵گرم

گرفتگی صدا

 تخم شربت،تخم بالنگو،بارهنگ،تخم شاهی،خاکشیر،تخم مرو،صمغ عربی،قدومه،اسپرزه از هر کدام ۵گرم مخلوط کرده یک قاشق مرباخوری از ان را در یک لیوان اب ریخته بعد از نیم ساعت هر سه ساعت یک قاشق از ان مصرف کنید

کلفت شدن صدا

جوشانده ۳۰گرم ریشه شیرین بیان در شکر برای یک روز مصرف شود

۱۰گرم خولنجان را در یک لیوان شیر۲دقیقه جوشانده در یک روز مصرف کنید

صمغ عربی یا دانه به یا سه پستان را به صورت مکیدنی استفاده کنید

دانه اسفند                     ۵گرم                               کنجد                    ۲۵گرم

گل زوفا                         ۱۰گرم

همه را نرم سابیده در ۲۵۰ گرم عسل ریخته روزی سه قاشق مرباخوری میل کنید

گرفتگی صدا در اثر سرماخوردگی

 ۱۰گرم گلرنگ را جوشانده در روز میل شود

به دانه                       ۵گرم                             کتیرا                                 ۵گرم

تخم کتان                  ۱۰گرم                             قدومه شیرازی                   ۵گرم

صمغ عربی                 ۵گرم                             مغز تخم کدو                      ۲۵گرم

مصطکی                    ۵گرم                              مغز تخم خربزه                   ۲۵گرم

همه را نرم کوبیده هر دفعه یک قاشق غذاخوری را در یک لیوان اب جوش ریخته پس از دو ساعت با شکر حل کرده مصرف کنید (روزی دو بار)

برای اطلاعات با تلفنهای:۷۷۸۲۴۵۳۸ـ۰۲۱، ۰۹۳۸۲۳۴۴۰۸۷،۰۹۱۲۲۵۴۴۰۸۷تماس بگیرید.

 مصطکی،سماق،گلنار،فوفل،بلوط،مازو را پودر کنید و برابر انها نمک اضافه کرده مقداری روی مسواک بریزید و به دندانها بکشید(هفته ای یک بار)

نسخه زیر برای سفید کردن دندان بکار میرود:

نمک،هسته تمر هندی،عفض،مصطکی را نرم کوبیده و مسواک کنید.

نسخه دیگر:

ارد نخود                     ۲۵گرم                          نمک                      ۱۰گرم

کف دریا                     ۱۰گرم                          صدف سوخته            ۵گرم

همه را نرم کوبیده با مسواک به دندان بکشید

تورم لثه

هلیله سیاه را در دهان مضمضه کنید،پودر عدس،گشنیز،مورد،صندل سرخ،فوفل،سماق، را روی لثه بپاشید،

فوفل،کات کبود،زاج،دارفلفل، را کوبیده بجوشانید و سپس دهانشویه کنید

تورم لثه در اثر عفونت:  ۵۰گرم ابهل را در ۱۰۰گرم عسل ریخته خوب با هم مخلوط کنید هر روز با مسواک دندانها را بشویید .

گل ارمنی،خون سیاوش،گل مخطوم از هر کدام ۵گرم کوبیده با سفیده تخم مرغ امیخته به لثه ها بمالید.

 نسخه برای خونریزی لثه:

مورد ۱۰گرم، عدس ۲۵گرم هر دو را بسوزانید و خاکستر ان را با ۵گرم طباشیر ، ۲۵گرم سماق،۱۰گرم مازو که قبلا پودر شده مخلوط کرده به لثه ها بمالید.

 

از بین رفتن حس شامه

یک گرم سیاهدانه را در یک قاشق روغن زیتون ریخته و در بینی بچکانید.

گل زوفا                    ۱۵گرم                          پرسیاوش                      ۱۰گرم

استخودوس             ۱۵گرم                          غازیاغی                          ۵گرم

بادیان                      ۱۰گرم

نیم کوب کرده یک قاشق از ان را در ۲لیوان اب جوشانده صبح و عصر میل کنید

خونریزی بینی

اوقات در تعقیب تب ها،ضربه ها،دستکاری بینی،بالا بودن فشار خون پیدا میشود،در تب و فشار خون زیان چندانی ندارد،ساده ترین روش بند اوردن خونریزی گرفتن بینی به مدت یک ربع با انگشتان است.

پرسیاوش،مردار سنگ،گنجیده از هر کدام  ۵/۲ گرم

کوبیده با گلاب و سرکه حل کرده در بینی بچکانید.

یا از لعاب تخم شنبلیله  و  سرکه و اب جوش محلول رقیقی درست کرده در بینی بچکانید

زیاد عطسه کردن

عطسه بطور کلی به مقدار کم مفید است اگر در بینی عفونت یا ماده غلیظ باشد عطسه لازم است.

اگر از حد بگذرد باید روغن بید یا روغن گل سرخ در بینی  بچکانند و  سر را با اب نیم گرم بشویند،ماساژ اطراف چشم گوش و بینی در تسکین عطسه موثر است.

فلفل سیاه،زنجفیل،سیاهدانه،صبر،خربق سفید از هر کدام ۱۰ گرم را سابیده در بینی بکشند.

درمان:

اول باید(توسط پزشک) پرده گوش سوراخ شود تا محتویات پشت ان خارج گردد،سپس مزاج بدن باید متعادل گردد و داروی زیر را استفاده کنید:

پوست کوکنار،تخم گشنیز،تخم کاهو،گل مامیثا از هر کدام ۲۰ گرم مخلوط کرده و مقدار ۲ قاشق  غذاخوری از ان را در ۳ لیوان اب ۵ دقیقه بجوشانید صبح و عصر میل کنید.

۵گرم گل مامیثا را در ۵گرم روغن بادام تلخ و یک قاشق سرکه حل کرده در مجرای بمالند و صندل ۵گرم مامیثا ۵گرم نرم کوبیده در اب گشنیز و اب کاهو حل کرده از خارج ضماد نمایید.

درد گوش به علت هوای گرم

روغن گلسرخ و کمی سرکه در گوش بچکانند.

درد گوش به علت هوای سرد

روغن زنجفیل،دارچین،بادام تلخ را در گوش و بینی بچکانند.

تخم شوید                  ۱۰گرم                        مغز ناخنک                     ۱۰گرم

بابونه شیرازی              ۵گرم                         مرزنجوش                       ۱۰گرم

مخلوط کرده بجوشانید و اب ان را در بینی و گوش بچکانند. 

درد گوش به علت ورود مایعات

روغن بنفشه، روغن کدو،و نیلوفر را در گوش و بینی بچکانند.

درد گوش به علت ورود حشرات

بلافاصله مقداری صبر زرد را در  اب حل کرده و اب ان را در گوش بچکانید یا دو قاشق  سرکه را با یک قاشق اب رقیق کرده در گوش بریزید.

خارش گوش

روغن هسته خرما یا بادام تلخ را در اب افسنطین ریخته بچکانند.

۵گرم اویشن را در یک لیوان اب جوشانده روزانه سر را با ان بشویید.

صدا کردن گوش

اگر بیمار مسن باشد باید به فکر بالا بودن فشار خون باشیم،اگر بیمار تب دار باشد بعد از پایین امدن تب خوب میشود،اگر گوش حساسیت داشته باشد در موقع گرسنگی بدتر میشود،اگر به علتی بدن ضعیف شده باشد و به این دلیل گوش صدا میکند باید به تقویت بدن پرداخت.

 جمع شدن چرک در گوش

با هر روغنی که در دسترس است گوش را چرب کنید و بعد از ۲۴ ساعت شستشو دهید.

ورم گوش یا ارئیون

تورم این غدد که فراوانترین بیماریها در کودکان و حتی در بزرگسالان است بسیار دیده میشود و بیماری ویروسی  مصری و خطرناکی است که بایستی کاملا بیمار را از بقیه جدا ساخت.

 دستورات مفید:

بیمار باید کاملا استراحت کند و از خوردن غذاهای ترش و سرخ کرده و محرک مثل ادویه ها بپرهیزید،باید از سرماخوردگی مصون باشد زیرا ممکن است منجر به ورم مغز شود که بیماری خطرناکی است، اگر استراحت نکند تورم غدد شده و دو طرفه میشود که در تقعیب ان حالت تهوع و استفراغ شدید پیش میاید که ممکن است موجب قطع نسل شود.

درمان:

تخم شوید              ۵گرم                                  تخم کتان                  ۵گرم

بابونه                    ۵گرم                                   موم                         ۵گرم

غیر از موم بقیه را پودر کنید در روغن گل سرخ ریخته و سپس موم را با حرارت اب کنید و مواد را به ان اضافه کنید بعد پماد بدست امده را به محل تورم ضماد کنید(شبی یک بار)

گل بنفشه،گل خطمی، مغز ناخنک،خارخاسک،پرسیاوش،گل ارمنی،تخم خرفه،تخم مورد از هر کدام ۱۵گرم با هم مخلوط کرده ۲قاشق غذاخوری از ان را با ۳ لیوان اب ۵ دقیقه جوشانده در طول روز میل کنید.

(میتوانید برای اطلاعات و احتمالا سوالاتی در این مورد با شماره  ۰۲۱۷۷۸۲۴۵۳۸ تماس بگیرید)

برای ضعف بینایی در روز میتوانید با چکاندن روغن بادام و بنفشه و کدو در بینی ان را درمان کنید.

خوردن اب انار و لعاب اسپرزه یا شربت بنفشه و سکنجبین مفید است.

غذاهایی مثل اش، حلیم،گوشت گاو،پاچه گوسفند بسیار موثر است.

نسخه برای شب کوری:بادیان،شوید،بابونه،مرزنجوش،سوسن،سوداب را جوشانده و با ان سر و صورت را بشویند.

خوردن یک نخود انغوزه در روز مفید است.

خردل،مشک طرامشیع،اویشن را پودر کنید و به غذاهای روزانه اضافه کنید.

اب ریزش چشم:این بیماری به علت گرفتگی مجرای چشم به علل مختلفی بوجود میاید اب اضافی چشم که برای تر کردن کره چشم ترشح میشود و بایستی از راه بینی دفع شود که به علت گرفتگی مجرا در چشم جمع میشود و باعث مزاحمت میشود متاسفانه درمان این بیماری مشکل بوده و اکثرا با عمل جراحی و باز کردن مجرای چشم بیمار بهبودی میابد.

درمان:سماق،انجبار،کندر،صبر،بارهنگ،مورد،پوست هلیله زرد از هر کدام ۵گرم مخلوط کرده و یک قاشق غذاخوری از ان را در ۲لیوان جوشانده سپس چشم را با ان بشویید.

فرو رفتن جسم خارجی در چشم:در این حالت به هیچ وجه نباید چشم را بمالند زیرا در چشم فرو میرود بیمار باید دهان خود را کاملا  باز کند و چشمان خود باز و بسته کند و با پنبه تمیز ان را از چشم دراورد،اگر جسم در چشم فرو رفته باشد باید فورا به پزشک مراجعه شود فقط میتوانید مقداری پودر نشاسته روی چشم ریخته تا اشک بیشتری جاری شود.

 خارش پلک:در اینجا باید مزاج تعدیل شود و از غذاهای چرب و سرخ کرده و غلیظ استفاده نشود و از داروی زیر کمک بگیرید:

بابونه                     ۱۰گرم                              گل نیلوفر                     ۵گرم

مغز ناخنک              ۱۰گرم                              سبوس گندم               ۲۰گرم

گل بنفشه               ۱۰گرم                             صندل                          ۱۰گرم

حضحض                   ۱۰گرم                            گل همیشه بهار             ۱۰گرم

   همه را مخلوط کرده و یک قاشق از ان را با ۲ لیوان جوشانده و سر و صورت را با ان بشویید.

ریختن مژه ها:باید مزاج بیمار متعادل گردد و نسخه زیر را استفاده کنید:

کات کبود                 ۳گرم                       زردچوبه                          ۳گرم

هلیله زرد                ۳گرم                       مامیران                           ۳گرم

زنجفیل                   ۳گرم                       دارفلفل                           ۳گرم

همه را نرم کوبیده در یک استکان ابغوره حل کرده یک قاشق غذاخوری از ان را در یک لیوان اب جوشیده رقیق کرده با ان چشم را بشویید.

روزانه ۵گرم سیاهدانه را کوبیده با عسل مخلوط کنید در دو نوبت بخورید.

نسخه دیگر:

سنبل                ۱۰گرم                                اسارون                    ۵گرم

میخک                 ۵گرم                                  وج                         ۵گرم

دارچین                ۵گرم                                 قرفه                        ۵گرم

حب بلیسان        ۱۰گرم                               زنجبیل                     ۵گرم

دارفلفل                ۵گرم                                هیل غرابی               ۵گرم

همه را نرم کوبیده در ۲۵۰گرم عسل حل کرده روزی سه قاشق مربا خوری میل کنید

روغن بابونه را بر سر بمالند و مقداری در بینی بینی بچکانند.

مقدار کمی پودر فلفل در بینی بکشند تا عطسه کنند.

شلغم پخته و خام بخورند.

 

اسپرزه را پودر کنید و با اب مخلوط کنید به پشت چشم ببندید.

گل زوفا، مغز ناخنک، بابونه و سیر را در اب جوشانده سر و صورت را بشویید.

 

این مواد غذایی را نباید بخورید: ترشی، غذاهای سرخ شده در روغن، چای پر رنگ، آب سرد، آب داغ، بستنی، تخمه، آجیل، چیپس و پفک، سرکه، مواد غذایی که بسیار شیرین یا شور هستند. همچنین استعمال عطریات بیش از اندازه معمول بر روی حنجره شما تاثیر خواهد گذاشت.خوردن چیزهای داغ به اندازه ای که حلق را بسوزاند و پائین برود بسیار برای حنجره ضرر دارد. همچنین خوردن بیش از اندازه چیزهای سرد به طوری که گلو به درد بیاید برای حنجره مضر است.  « چه چیزهایی بخوریم ؟! »مواد غذایی که در اینجا از آنها برده می شود هم برای تقویت حنجره است و هم برای محافظت از آن. پس این غذاها را بخورید: غذاهای کم چربی و آبکی مانند آش، گوشت آب پز، باقالی پلو، آبگوشت بدون چربی، شیر گرم، دانه صنوبر، مویز، انجیر، شنبلیله، بزرکتان، خرما، ریشه شیرین بیان، بادام (به ویژه بادام تلخ)، نیشکر، سپستان، تخم خیار چنبر، تخم کدو حلوایی، نشاسته، کتیرا ، گلاب قند، ترکیب زرده ی تخم مرغ و شیر و یا زرده ی تخم مرغ و عسل.این موادی که خدمت شما توصیه می شود برای تقویت حنجره است: 3 قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب ریخته و آن را کاملا به هم بزنید تا اثری از عسل در آن باقی نماند. سپس آن را میل بفرمائید (ماء العسل)ماده ای به صمغ عربی را تهیه کرده و هر شب مقداری از آن را در دهان بگذارید و مانند آدامس از آن استفاده کنید.در مواقعی که احساس می کنید صدای شما گرفته است این مواد را بخورید: ژله نشاسته، زرده تخم مرغ، تخم مرغ آب پز عسلی، آب شلغم، انجیر خشکی که در شیر جوشیده ریخته شده باشد، مقداری آرد و دارچین را در آب ریخته به هم بزنید و بخورید.همچنین اگر می خواهید معجزه ای در حنجره تان اتفاق بیافتد حتما این کاری را که می گویم انجام دهید. یک پیاز سالم را شسته و دور تا دور آن را کاملا با یک ورق آلومینیومی بپوشانید و در مایکروفر یا داخل آتش یا درون قابلمه ای قرار دهید. و بعد از سرد شدن میل بفرمایید. اگر در هر هفته یک بار این کار را انجام دهید به طور شک همیشه صدایی صاف، زلال و بدون خش خواهید داشت!خوردن موادی که ویتامین  ث ©  دارند بسیار توصیه می شود. از جمله مواد غذایی که ویتامین ث فراوانی دارند می توان به پرتقال، کیوی، سیب، لیمو ترش، سبزیجات، سیب زمینی و اشاره کرد.هنگامی که آب می نوشید بهتر است چندین قطره آب لیموی تازه در آن بریزید و بعد میل بفرمائید.در حال سرماخوردگی به هیچ وجه نخوانید. و تا زمانی که سرماخوردگی در سینه وجود دارد در صورت قرائت اصلا اوج نگیرید.سعی کنید همیشه حنجره تان را مرطوب نگه دارید.خوردن آبلیمو، ترشی و سرکه در حال گرسنگی صافی صدا را از بین می برد. اما اگر در بین غذا خورده شود چه بسا باعث تقویت صدا هم بشود. بعد از بیدار شدن از خواب قبل از خوردن چیزی مقداری آب نمک را در حلق غرغره نمایید.برای بم شدن(زبر شدن) صدا چکار کنیم؟مدتی از خواندن با صدای بلند دوری جویید. انجیر تر یا خشک، مویز به ویژه مویزی که در روغن بادام خیس شده باشد بخورید. اگر زبری از بریده شدن زبان کوچک باشد باید آب انگور را با عسل بجوشانید تا کف کند سپس کف آن را گرفته و با آب گرم قاطی کنید و ابتدا غرغره سپس تناول نمایید.دارو ترکیبی صدرصد گیاهی ۰۹۱۳۳۸۴۴۳۲۶تماس بگیرید

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز چشمان خود را در معرض فشار و استرس زیادی قرار می دهیم. ما در پایان هر روز کاری و گذراندن  8-9 ساعت در مقابل صفحه نمایش کامپیوتر یا لپ تاپ، در زمان برگشت به خانه نیز شروع به بازی در تلفن های همراه خود می کنیم و پس از آن نیز شروع بروز رسانی رسانه های اجتماعی

مکمل تائورین چیست؟ در مورد این مکمل غذایی و ورزشی چه می دانید؟ آیا استفاده از مکمل تائورین  الزامی و ضروری است؟ تائورین یک آمینو اسید است که در بدن شما یافت می ‌شود. وجود آن در فرآیند های متابولیکی، حیاتی است و برخلاف اکثر آمینو اسیدها، تائورین برای ساخت پروتئین ‌ها استفاده نمی ‌شود و نقش کاملا متفاوتی دارد. اگر می خواهید در مورد عملکرد این مکمل غذایی و نحوه مصرف آن بدانید این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام را مطالعه

دیسپورت یک محصول تزریقی است که عمدتا در درمان چین و چروک به کار می ‌رود؛ این محصول برای درمان بیماری ‌های خاص نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. زمانی که برای اهداف آرایشی به کار می ‌رود، با فلج کردن موقتی عضلات صورت که باعث ایجاد خطوط اخم می‌ شوند، کار می‌کند. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام به بررسی دیسپورت می پردازیم. شاید برایتان جالب باشد به تفاوت ها و شباهت های بین دیسپورت و بوتاکس پی ببرید. دیسپورت چیست؟ دسپورت

عارضه جلو آمدگی فک بالا یا دندان گرازی، همتراز نبودن دندان های بالایی و پایینی است که سبب جلو آمدن دندان های فوقانی می شود. این مشکل می تواند با کوچکتر کردن چانه و گردتر کردن صورت، سبب تغییر شکل کل صورت شود. جراحی اورتوگناستیک (اصلاح صورت) سبب بهبود چشمگیر فرم فک و دندان ها، اما با هزینه های بالا می شود. در این مقاله از بخش دندان پزشکی دکتر سلام به بررسی جلوتر بودن فک بالا می پردازیم. راه های زیادی برای اصلاح جلو دارو گیاهی برای کلفت شدن صدا

اولین تولد کودک شما نزدیک است. او تقریبا یک کودک نوپا است و اینکه آیا او شروع به راه رفتن کرده‌ است یا خیر، مهم نیست و قطعا

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز

مکمل تائورین چیست؟ در مورد این مکمل غذایی و ورزشی چه می دانید؟ آیا استفاده از مکمل تائورین  الزامی و ضروری است؟ تائورین یک آمینو اسید است که

با فواید ویتامین B12 آشنایی دارید؟ آیا می دانید چه تاثیراتی بر روی عملکرد بدنتان می گذارد؟ ویتامین B12، که به عنوان کبالامین نیز شناخته می شود، یک

تغذیه پرندگان می تواند با دادن چند جایزه سالم تر شود. به اشتراک گذاشتن یک وعده غذایی با پرنده تان می تواند تجربه ای فوق العاده باشد، اما

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *