دارو مونته لوکاست سدیم

خواص دارویی و گیاهی

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

داروی ضد آلرژی و حساسیت مونته لوکاست دارویی است که به طور رایج برای برطرف کردن علائم آلرژی فصلی و همچنین کنترل بیماری آسم مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور معمول برای درمان آسم  مونته لوکاست سدیم با مقادیر ۱۰ میلی گرم مونته لوکاست و یکبار در روز استفاده می شود. در مورد کودکان ۶ سال  تا ۱۴ سال می توان مقدار ۵ میلی گرم مونته لوکاست تجویز نمود. برای رینیت آلرژیک (آلرژی فصلی یا در طول سال) مقادیر مشابه با آسم در بالغین و کودکان ۲سال به بالا تجویز می شود.

مونته لوکاست به دلیل تمایل زیاد و انتخابی نسبت به گیرنده سیستینیل لکوترین (CysLT1) باعث مهار فعالیت فیزیولوژیک ماده ای به لوکوترین C4  برگیرنده CysLT1 می‌شود. بنابراین، مونته لوکاست می تواند انقباض ریه ها – ناشی از واکنش بدن به آلرژن ها و یا سایر مواد حساسیت زا- را مهار نماید. شایان ذکر است لوکوترین ها موادی هستند که از سلول های ماست سل و بازوفیل و یا ائوزینوفیل ترشح شده و سبب انقباض برونش ها در بدن انسان می شوند.

بعضی از عوارض جانبی مونته لوکاست عبارتند از: افزایش تعداد ائوزینوفیل ها در خون، سردرد، علائم آنفلوآنزا، اسهال، التهاب حنجره، تهوع، التهاب گوش داخلی، دردگوش، التهاب ریه، تشنگی، عطسه، کهیر، گرفتگی عضلانی، سرفه و ایجاد جوش یا راش بر سطح پوست.

دارو مونته لوکاست سدیم

 

تهیه و تدوین: تیم محتوای شبکه جامع آلرژی با همکاری شقایق صادق (کارشناس ارشد ایمونولوژی)

 

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه


1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *