دارو لوپرامید چیست

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

لوپرامید چیست؟
لوپرامید با کاهش حرکات دستگاه گوارش علائم اسهال را کاهش می دهد.
توجه به این نکته لازم است که اسهال یک سازو کار طبیعی بدن است برای دفع مواد سمی از دستگاه گوارش و ممکن است در اثر شرایط مختلفی اسهال ایجاد شود. عوامل میکروبی – ویروسی – تک یاخته ای – عوارض دارویی و غذایی و حتی استرس ممکن است باعث بروز اسهال شود. دلیل اسهال حرکات سریع روده است بنابر این برای برطرف کردن اسهال یا باید عامل آن برطرف شود و یا باید حرکات گوارشی را کاهش داد.
کاهش حرکات گوارشی می تواند بالقوه خطرناک باشد چون ممکن است بدن نتواند سموم خطرناک را دفع کند و با حبس عامل ایجاد کننده اسهال در واقع مواد سمی وارد جریان خون شود.
بنابر این تشخیص علت اسهال موضوع بسیار مهمی است که نیاز به معاینه دقیق توسط پزشک دارد و تجویز داروی ضد باکتری – ضد ویروس و یا ضد آمیب بر عهده پزشک است.
مصرف لوپرامید بدون بر طرف کردن علت بیماری فقط با کاهش حرکات دستگاه گوارش دفع مایعات بدن را کاهش می دهد.
لوپرامید در اسهال مسافرتی کاربرد دارد وباید مطمئن باشیم که علت اسهال میکروبی یا ویروسی نباشد. همچنین در کرامپ های شکمی و روده تحریک پذیر مصرف می شود.
در صورت وجود اسهال خونی و یا اسهال همراه با تب نباید لوپرامید استفاده شود
اگر اسهال ۴۸ ساعت پس از مصرف لوپرامید برطرف نشده باشد باید به پزشک اطلاع دهید.

عوارض احتمالی لوپرامید
این دارو ممکن است باعث نفخ- خشکی دهان یبوست و سرگیجه شود.

توصیه های لوپرامید
در صورت احتمال اسهال میکروبی و یا آمیبی مصرف لوپرامید ممنوع می باشد
مصرف لوپرامید در کودکان کمتر ۶ سال حتما باید تحت نظر پزشک متخصص اطفال باشد.

لوپرامید در مقایسه با دیفنوکسیلات عوارض کمتر و اثر بخشی بیشتری دارد

Reference1: www.webmd.com
Reference2: www.drugs.com

لوپرامید برای درمان انواع اسهال حاد و مزمن در کودکان و بزرگسالان کاربرد دارد. در این مقاله با قرص لوپرامید و کاربردها و عوارض جانبی که دارد و به طور کلی تمام اطلاعات دارویی این قرص آشنا خواهید شد.

لوپرامید برای درمان اسهال حاد به ویژه بیماری های التهاب روده، پاستروآنتریت و سندرم روده تحریک پذیر مورد کاربرد است. لوپرامید یکی از مشتقات صناعی پتیدین است که قادر به کاهش تحریکات دستگاه گوارش و ترشحات آن می شود. قرص لوپرامید به صورت خوراکی همانند قرص دیفنوکسیلات به عنوان یک قرص ضد اسهال برای درمان اسهال های حاد، اسهال مزمن کودکان و بزرگسالان و همچنین اسهال های حادی که در مسافرت رخ می دهد کاربرد دارد.

این دارو با اثر مستقیم بر عضلات طولی و حلقوی دیواره روده ها قادر به غیر فعال کردن حرکات خود به خودی آنها می باشد. به دلیل این اثراتی که دارد موجب افزایش ویسکوزیته، حجم کم مدفوع روزانه و همچنین اتلاف الکترولیتها و مایعات را کاهش می دهد. داروی لوپرامید به طور مستقیم بر انتهای عصبی موجود در مخاط روده اثر می گذارد و حرکات روده را کاهش می دهد.

دارو لوپرامید چیست

بیمار نباید دارو را بیش از دوز مجازی که پزشک تجویز نموده است مصرف نماید. اگر بیمار بعد از 48 ساعت مصرف این قرص اثرات بهبود را در خود پیدا نکرد و همچنین علائم تب در بیمار یافت شد باید مصرف آن را قطع کند و به پزشک مراجعه نماید. این دارو برای کودکان زیر دو سال تجویز نمی شود. همچنین مصرف لوپرامید در بارداری باید با احتیاط و با تجویز پزشک مصرف شود.

کودکان از 12 سال و بزرگسالان: در ابتدای مصرف 4 میلی گرم به صورت خوراکی مصرف می شود. به طور معمول دوز روزانه مصرفی در بزرگسالان 4 بار است.

کودکان 2 تا 12 سال: دوز مصرفی برای این کودکان 2 بار در روز است.

بزرگسالان: برای بهبود باید 4 بار در روز و تا 1 روز مصرف این دارو را قطع نمایید.

کودکان: مصرف قرص لوپرامید برای درمان اسهال مزمن در کودکان 2 تا 3 بار روزانه بسته به نظر پزشک است.

این نکته را به یاد داشته باشید که این دوزهایی که معرفی شد به طور معمول است و برای درمان بهتر با عوارض کمتر حنما دوز مصرفی تجویز پزشک را رعایت نمایید. معمولا در اسهال حاد اگر بعد از 48 ساعت اثرات بهبود را دریافت نکردید، مصرف آن را قطع نمایید و به پزشک مراجعه نمایید.

همانطور که می دانید همه ی داروهای صنعتی و همچنین گیاهی موجب ایجاد عوارضی در بدن می شوند. این عوارض ممکن است در همه افراد ایجاد نشود. عوارض جانبی این دارو شامل موارد زیر هستند.

مصرف همزمان داروهای ضد درد اوپیوئید با قرص لوپرامید ممکن است موجب ایجاد یبوست شدید شود. همانطور که در این مقاله ملاحظه کردید قرص لوپرامید برای درمان انواع اسهال، حاد و مزمن کاربرد دارد. با رعایت نکاتی که در این مقاله برای مصرف این قرص گفته شد به بهبودی و سلامت خود و همچنین با عارضه های کمتر کمک کنید.

منبع : آرگا



چه عواملی به زیبایی پوست شما صدمه می زنند


تجربه یک تور خوب، هم تفریح، هم خرید با تور استانبول آژانس مسافرتی زیما سفر پارس



جشنواره های پاییزی چین





کرم نرم کننده دست و صورت جوجوبا مای


نشانی شما منتشر نخواهد شد.





 

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

دارو لوپرامید چیست

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

فصل پاییز به خاطر سرما و کاهش رطویت هوا پوست دست و صورت خشک و پوسته پوسته می شود در این مطلب ما راهکارهای مناسب برای جلوگیری از خشک شدن پوست برای شما ارائه داده ایم که امیدواریم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد

ترامادول نسبت به سایر داروهای تجویزی یا مواد مخدر از قبیل هروئین یا متادون ضعیف تر است. ولی باز هم می تواند منجر به اعتیاد شود.

اگر شما هم در روزهای سرد پاییزی دچار خشکی پوست و ترک پوست می شوید در این مطلب نکاتی درباره پیشگیری از خشکی پوست را به شما خواهیم گفت

بيماري کبد چرب اغلب افراد را در سنين ميانسالي مبتلا مي كند. اكثر بيماران از افزايش وزن و چاقي به ويژه چاقي شكمي رنج مي برند

برای داشتن کبدی سالم در درجه اول باید سبک درستی از زندگی انتخاب کنید و تغذیه مناسبی را برگزینید در این مطلب به نکاتی از آن اشاره خواهیم کرددارو لوپرامید چیست

در فصل پاییز بهتر است که عادات غذایی ناسالم را کنار بگذارید و غذاهایی مانند انواع آش و سوپ را استفاده کنید در این مطلب نکاتی درباره تغذیه صحیح فصل پاییز را برای شما آماده کرده ایم

اگر شما هم در روزهای سرد پاییزی دچار عارصه سرما خوردگی همراه با سرفه های عفونی و گلو درد هستید این مطلب را از دست ندهید

بهترین روش برای کوچک کردن شکم ترکیبی است از حرکات ورزشی متمرکز روی شکم و کمر و تلاش برای ثابت نگه داشتن قند خون زیرا ثابت بودن قند خون از چاق شدن شکم جلوگیری می کند.

(c) 26-218 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *