دارو سوزش ادرار زنان

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بسیاری از افراد هنگام ادرار، کمی احساس ناراحتی دارند. داشتن احساس درد هنگام ادرار، ممکن است مربوط به ناراحتی سوزش ادرار باشد. سوزش ادرار به‌تنهایی بیماری محسوب نمی‌شود، بلکه نشانه‌ی وجود بیماری‌های دیگر است. در این مقاله شما را با علل عفونت دستگاه ادراری و علائم آن، علت سوزش ادرار، ۱۰ درمان خانگی سوزش ادرار و درمان سوزش ادرار با مراجعه به پزشک آشنا خواهیم کرد.دارو سوزش ادرار زنان

عفونت ادراری می‌تواند در هر یک از قسمت‌های دستگاه ادراری رخ دهد، مانند:

عفونت دستگاه ادراری به‌دلیل ورود باکتری‌ها ازطریق میزراه به دستگاه ادرار رخ می‌دهد.

عواملی که احتمال ابتلا به عفونت دستگاه ادراری را می‌کنند، شامل موارد زیر می‌شوند:

سوزش ادرار خود یکی از نشانه‌ها و علائم عفونت دستگاه ادراری است. یکی دیگر از علت‌های رایج سوزش ادرار، وجود التهاب و حساسیت در دستگاه ادرار است. همچنین عفونت های آمیزشی نیز یکی دیگر از علل سوزش ادرار است. در ادامه دلایل سوزش ادرار را بررسی خواهیم کرد.

برخی علائم دیگرِ عفونت دستگاه ادراری، غیر از سوزش، عبارت‌اند از:

گاهی‌اوقات سوزش ادرار مربوط به عفونت واژن مثل عفونت قارچی واژن می‌شود. عفونت‌های قارچی ممکن است ترشح بانوان را زیاد و بدبو کند.

عفونت های آمیزشی نیز می‌توانند موجب ناراحتی‌های ادرار مثل سوزش ادرار و غیره شوند، شامل:

عفونت های آمیزشی علاوه‌بر احساس درد هنگام ادرار، علائم دیگری نیز دارند، نظیر:

مشکلات متعددی منجر به التهاب و حساسیت دستگاه ادراری و ناحیه‌ی تناسلی می‌شوند که علائم ناراحتی و سوزش ادرار را به‌همراه می‌آورند. علل دیگری غیر از عفونت، که موجب التهاب و حساسیت ناحیه‌ای از بدن می‌شوند، عبارت‌اند از:

غیر از درمان پزشکی یا همراه با آن، درمان خانگی نیز می‌تواند از ناراحتی و سوزش ادرار جلوگیری یا به‌طور کامل آن را درمان کند.

 

برای درمان ناراحتی‌های ادرار، زیاد آب بنوشید. آب زیاد به دفع باکتری‌های عفونت‌زا و سموم بدن کمک می‌کند. همچنین از کم‌آب‌شدن بدن جلوگیری می‌کند. کم‌آب‌شدن بدن باعث بدتر شدن وضعیت شما می‌‌شود. نوشیدن آب زیاد، گرمای اضافی بدن را دفع می‌کند و دمای بدن را به سطح طبیعی می‌رساند و همچنین باعث افزایش تعداد دفعات ادرار می‌شود.

در طول روز، زیاد آب بنوشید یا میوه‌ها و سبزی‌های آب‌دار میل کنید. سوپ، اسموتی، آبمیوه و آب گوشت نیز به حفظ تعادل آب بدن کمک می‌کنند.

کمپرس آب‌ گرم می‌تواند باعث تسکین درد شود. گرما، فشار مثانه را کاهش می‌دهد و درد را کم می‌کند.

سرکه سیب با داشتن خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی، می‌تواند با عفونتی که موجب سوزش ادرار شده مبارزه کند. سرکه سیب همچنن سرشار از آنزیم‌ها، پتاسیم و سایر مواد معدنی مفید است که به تنظیم pH بدن کمک می‌کنند.

جوش شیرین هم می‌تواند به بهبود سوزش ادرار کمک کند. این ترکیب قلیایی از میزان اسید ادرار شما می‌کاهد و درنتیجه باعث کاهش سوزش و تکرر ادرار می‌شود. به‌علاوه میزان pH بدن را نیز متعادل می‌کند.

ماست پروبیوتیک نیز برای درمان این ناراحتی مفید است. این ماست باکتری‌های مضر را دور نگه می‌‌دارد و به رشد باکتری‌های مفید کمک می‌کند. همچنین با هر عفونتی که باعث سوزش ادرار شده، مبارزه و تعادل pH بدن را حفظ می‌کند.

لیمو ترش نیز برای کاهش علائم ناراحتی ادرار مفید است. آبِ لیمو با وجود اسیدی بودن، اثر قلیایی بر بدن دارد. همچنین سیتریک اسید موجود در لیمو خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی‌ای دارد که از به وجود آمدن این وضعیت جلوگیری می‌کند.

خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی زنجبیل می‌تواند به از بین‌ بردن عفونتی که باعث ناراحتی ادرار شده، کمک کند.

خیار به‌دلیل مدر بودن (ادرارآور)، درمان قدیمی‌ای برای برطرف کردن سوزش ادرار است. خیار حاوی ۹۵ درصد آب است. به‌همین‌دلیل، به حفظ آب بدن و دفع سموم مضر کمک می‌کند. به‌علاوه خیار با خاصیت خنک‌کنندگی‌اش دمای بدن را متعادل می‌کند.

تخم گشنیز هم به بهبود سوزش ادرار کمک می‌کند. خواص ضدباکتریایی این تخم‌ها از عفونت دستگاه تناسلی جلوگیری می‌کنند؛ همچنین دستگاه گوارش و روده‌ها را از سموم پاک می‌کنند و به طبیعی شدن ادرار کمک می‌کنند. تخم گشنیز گرمای اضافی بدن را که باعث وخامت این وضعیت می‌شود، از بین می‌برد.

هر کدام از این درمان‌ها را تا حصول بهبودی ادامه بدهید.

براساس آیووردا (طب سنتی هند)، تخم شنبلیله درمان خانگی دیگری برای سوزش ادرار است. این تخم‌ها علاوه‌بر تنظیم pH بدن، از تجمع سموم و بروز هر نوع عفونتی جلوگیری می‌کنند.

هر کدام از این راهکارها را تا بهبودی کامل و برطرف شدن سوزش و ناراحتی ادامه دهید.

تشخیص درست علت بیماری به درمان صحیح آن کمک می‌کند. بعد از اینکه پزشک شما را معاینه کرد و سوابق پزشکی‌تان را پرسید، ممکن است برای تشخیص علت سوزش ادرار، برای‌تان آزمایش بنویسد. پس از آن می‌توانید درمان مناسب را شروع کنید.

ممکن است پزشک برای مشخص شدن علت ناراحتی ادرار از شما سؤال کند:

پزشک همچنین ممکن است بپرسد که آیا این ناراحتی‌های ادرار برای شما همراه با علائم زیر است:

و همچنین سؤالاتی درباره‌ی تغییر در جریان ادرار:

ممکن است درباره‌ی تغییر مشخصه‌های ادرار نیز از شما سؤال شود. این مشخصه‌ها عبارت‌اند از:

پاسخ به این سؤالات، تشخیص علت ناراحتی را برای پزشک راحت‌تر می‌کند. همچنین برای حصول اطمینان از تشخیص صحیح، شاید لازم باشد تست ادرار یا تست‌های دیگری نیز بدهید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39) دارو سوزش ادرار زنان

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

خواص خوراکی ها

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

افسردگی پنهان چیست و چه علائمی دارد؟

نحوه مراقبت از کودکان سندروم داون چگونه است؟

معرفی کتاب کار را انجام دهید؛ از سر راه خود کنار بروید و موفق شوید

آرایه‌بندی اهداف آموزشی بلوم؛ چطور بفهمیم چقدر باید یاد بگیریم؟

موزه های تهران؛ سفر فرهنگی در دل پایتخت

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند

عجیب ترین حیوانات دنیا که شما را حیرت‌زده می‌کنند

فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

سوزش ادرار در زنانیکی از مشکلات ادراری شایع در خانم ها سوزش ادراری است. سوزش ادرار به خودی خود بیماری خاصی تلقی نمی شود، بلکه فقط یک علامت است و می تواند ناشی از بیماریهای مختلف باشد. وجود سوزش ادرار همیشه دلیل بر وجود عفونت ادراری نیست. یکی از علل نادر ولی خطرناک سوزش ادرار، نوعی از سرطان مثانه است که در آن معمولا به همراه سوزش ادرار، آزمایش، وجود خون در ادرار را نیز گزارش می کند و یا اینکه خود بیمار به چشم خود، ادرار خونی را مشاهده می کند.

سوزش ادرار در خانمها اغلب همراه با تکرر ادرار و احساس فوریت در ادرار کردن می باشد. احساس فوریت در ادرار کردن بدین معنی است که فرد احساس می کند که مثانه وی پر شده و باید مثانه را خالی کند ولی مثل افراد طبیعی نمی تواند آنرا به تاخیر بیاندازد، بلکه باید فورا به دستشویی برود.دارو سوزش ادرار زنان

 

پزشکان سوزش ادرار را معادل عفونت ادراری تلقی کرده و بدون بررسی شروع به درمان تجربی آن می کنند، در صورتیکه سوزش ادرار می تواند علل خیلی زیادی داشته باشد که یکی از آنها عفونت ادراری است. سوزش ادرار در خانمهای جوان است.

 

اگر درد در هنگام ادرار کردن در ابتدای آن اتفاق بیفتد، معمولا نشان دهنده وجود مشکل در مجرای ادراری است ولی اگر در انتهای ادرار کردن اتفاق بیفتد نشان دهنده وجود مشکل در مثانه است. اگر سوزش ادرار همراه با تکرر و احساس فوریت در ادرار کردن و درد زیر دل باشد، معمولا نشاندهنده التهاب مثانه است.

خود التهاب مثانه ممکن است علل عفونی و غیر عفونی داشته باشد. اگر سوزش ادرار همراه با احساس ناراحتی و درد در قسمت خارجی دستگاه تناسلی باشد معمولا نشاندهنده وجود التهاب در واژن و یا لبهای فرج می باشد. یکی از علل سوزش ادرار و عفونت مثانه، مقاربت است که در آن خانم روز و یا روزهای بعد از مقاربت دچار سوزش ادرار می شود و این معمولا تکرار شونده است.خطرناکترین علت سوزش و تکرر ادرار، وجود نوع بدخیمی از سرطان مثانه است. بنابراین از کنار سوزش و تکرر ادرار نباید به آسانی عبور کرد.

خانمها به علل ریز مستعد ابتلا به عفونت ادراری هستند:1. مجرای ادرار کوتاه است2. اغلب تخلیه مثانه خود را به تاخیر می اندازند3. از وسایل جلوگیری کننده از حاملگی مثل دیافراگم استفاده می کنند4. از ژلهای اسپرم کش برای جلوگیری از حاملگی استفاده می کنند که سبب تجمع میکروبهای روده در اطراف مجرای ادرار می شود.5. دسترسی میکروبهای روده ای بعلت مسیر کوتاه به دستگاه ادراری و سیستم ادراری خانمها راحت تر است.

یکی از علائمی که ما را هدایت می کند که علت سوزش ادرار عفونت ادراری است، وجود خون در ادرار است. در عفونت حاد مثانه 2-15 درصد خانمها مبتلا به درد در زیر ناحیه ناف می شوند. خانمهائی که یائسه شده و تحت هورمون درمانی نمی باشند، مستعد التهاب واژن و عفونت ادراری هستند. اگر سوزش ادرار همراه با ترشح از واژن باشد، نشاندهنده التهاب واژن است.

 

اگر خانمی دچار سوزش ادرار به همراه تب، بدی حال عمومی و درد عضلانی شود، نشاندهنده ابتلا احتمالی به تبخال تناسلی است که باید منتظر شود که در روزهای آینده تاولهای تبخال ظاهر شوند. اگر سوزش ادرار همراه با تب و لرز و درد پهلوها باشد، نشاندهنده عفونت حاد کلیه ها است و بیمار باید در بیمارستان بستری شود.

اگر خانمی دچار سوزش ادرار، تکرر ادرار و احساس فوریت در ادرار کردن شود و پس از خاتمه درمان ادرار قطره قطره خارج شود، و نیز هنگام مقاربت درد داشته باشد، نشاندهنده وجود احتمالی دیورتیکول مجرا است و نیازمند بررسی بیشتری خواهد بود.

 

باید حتما از خانم مبتلا به سوزش ادرار از نظر استفاده از داروها و مواد شوینده موضعی سئوال کرد. استفاده از دوش و اسپری های واژینال می تواند سبب سوزش ادرار شود. گاها بعضی از خانمها ماهها و سالها است که از سوزش ادرار رنج می برند، این خانمها نیازمند بررس بیشتری هستند، یک از علل سوزش ادرار طولانی مدت وجود بیماری التهاب بافت بینابینی مثانه است. اینگونه خانمها با درمان مناسب به مقدار زیادی بهبود یافته و خوب می شوند.

 

یکی از علل مهم عفونت دستگاه تناسلی و دستگاه ادراری در خانمها، روابط زناشوئی تعارف می باشد، که گاها سبب عفونتهای خطیر می گردد. اینگونه عفونتها اگر لگن خانم را گرفتار سازد ممکن است سبب نازائی گردد. تشخیص و درمان زودرس دارای اهمیت زیادی است.منبع:7sib.ir


آنچه بانوان باید بدانند

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

مایعات و آب زیاد بنوشید. شدن ادرار مساوی است با کمتر شدن عفونت و درد.

ویتامین ث زیاد مصرف کنید. مدام آب پرتقال و آب لیمو و انواع نوشیدنی‌های سرشار از ویتامین ث بنوشید که ویتامین ث دشمن عفونت مجاری ادراری است.

ذغال اخته بخورید. در منابع طب سنتی خودن ذغال اخته را یکی از روش‌های کارساز برای درمان عفونت ادراری معرفی کرده‌اند. البته اگر داروهای رقیق کننده خون می‌خورید در مصرف ذغال اخته زیاده‌روی نکنید.

بعضی از خوراکی‌ها مدر است و با افزایش ادرار باعث بهبود بیماری می‌شود: اسفناج، چغندر، مارچوبه، خیار، کرفس، بامیه نارس، تره، خرفه، شنبلیله و دارو سوزش ادرار زنان

استفاده از آنتی بیوتیک‌های طبیعی نیز می‌تواند کارساز باشد: سیر، زنجبیل، جعفری و می‌توانید از دمنوش بابونه یا پولک یا پنیرک نیز که آنتی بیوتیک‌های طبیعی هستند برای درمان عفونت استفاده کنید.

خوردن تخم شربتی خیس خورده و لعاب دار یا همان تخم ریحان هم برای ناراحتی‌های مجاری ادراری توصیه می‌شود.

و اما چند نسخه طب سنتی برای درمان عفونت ادراری:

کاسنی: برای درمان عفونت ادراری 2 تا 4 گرم ریشه کاسنی را دم کنید و در روز به نوبت و با فاصله‌های معین بنوشید.

سرکه سیب: طب سنتی به زنان و دخترانی که دچار عفونت‌های ادراری هستند توصیه می‌کند که ناحیه تناسلی را با سرکه سیب اصلی شستشو دهند. همین طور خوردن سرکه سیب اصل برای بهبود عملکرد سیستم ادراری بسیار مفید است.

گزنه: به طور کلی ادرار آور است و در صورت وجود خون در ادرار آن را برطرف می‌کند و برای کلیه ها مفید است. برای درمان عفونت مثانه و سنگ مثانه باید برگ گزنه را با ریشه شیرین بیان دم بکنید و نوش جان. اگر می‌خواهید دم نوش گزنه را تهیه کنید باید4 گرم برگ گزنه را در یک لیتر آب جوش ریخته بگذارید 1 دقیقه‌ای دم بکشد و روزی 3 فنجان نوش جان کنید.

عسل و دارچین: 2 قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق غذاخوری دارچین را در یک لیوان آب گرم حل کنید و نوش جان. این روش باعث ضد عفونی کردن مثانه می‌شود.

پیاز و عسل: جوشانده 15 گرم پیاز یا موسیر در یک لیتر آب عسل مدر است و باعث افزایش ادرار و بهبود هر چه زودتر بیماری می‌شود.

توجه داشته باشید که در صورت بی‌توجهی به درمان هر چه زودتر عفونت ادراری، این بیماری ممکن است باعث آسیب‌دیدگی دائمی در کلیه‌ها مخصوصا در کودکان شود و از آنجایی که تشخیص عفونت ادراری در کودکان سخت‌تر است مادرها باید خیلی حواسشان جمع بچه‌ها باشد تا در صورت دیدن کوچکترین علامتی به پزشک مراجعه کنند یا از راهکارهای طبیعی استفاده کنند.

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *