دارو درمانی ژنیکوماستی

خواص دارویی و گیاهی


URL: http://jmums.mazums.ac.ir/article-1-679-fa.html

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران می باشد.

طراحی و بره نویسی : یکتاوب افزار شرق

دارو درمانی ژنیکوماستی

© 219 All Rights Reserved | Journal of Mazandaran University of Medical Sciences

سابقه و هدف: ژنيكوماستي، تكثير خوش خيم بافت گلاندولار پستان مرد، به علت افزايش نسبت فعاليت استروژن به آندروژن ايجاد مي شود. با توجه به عدم بررسي اثر تاموكسيفن در ژنيكوماستي در ايران و همچنين محدود بودن مطالعات مشابه خارجي، اين مطالعه با هدف تعيين اثر داروي تاموكسيفن بر درمان ژنيكوماستي انجام شده است.مواد و روش ها: در اين مطالعه نيمه تجربي، بيماراني که ژنيکوماستي ايديوپاتيک داشتند، پس از اخذ رضايت، با تاموکسيفن (1-2 mg/day) و به مدت 6 ماه تحت درمان قرار گرفتند. در ابتداي مطالعه و پس از شروع درمان هر يک ماه معيارهايي چون درد، و معاينه باليني از نظر تندرنس و اندازه پستان بررسي شده و اطلاعات ثبت گرديد. معيارهاي پاسخ به درمان کاهش تندرنس و کاهش اندازه پستان بود. جهت تحليل داده ‌ها از آزمون ‌هاي Wilcoxon، Friedman،Mc-Nemar  و Repeated measures استفاده شد.يافته ها: از 3 بيماري كه وارد مطالعه شدند، در ابتداي مطالعه 24 بيمار تندرنس داشتند. اما در ماه سوم و همچنين در ماه ششم درمان اين تعداد به 2 نفر كاهش يافت (p&lt.5). در ماه سوم ميانگين كاهش اندازه پستان نسبت به ابتداي مطالعه 12.86±9.79 ميلي ‌متر (p&lt.5) و در ماه ششم نسبت به ابتداي مطالعه 24.7±19.71 ميلي ‌متر (p&lt.5) بود. همچنين اندازه در طول درمان كاهش معني ‌داري داشت (p&lt.5).استنتاج: بر اساس نتايج حاصل از اين مطالعه، تاموكسيفن درمان موثري در ژنيكوماستي مي ‌باشد و با توجه به ميزان كاهش اندازه پستان و تندرنس آن، جهت درمان ژنيكوماستي تاموكسيفن پيشنهاد مي ‌گردد.

تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

دارو درمانی ژنیکوماستی

تلفن و 442651 (9821+)

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

(ابرو و ریش)

(تزریق ژل و بوتاکس)

(پیکر تراشی)

(کلیه خدمات لیزر)

(توسط جراح پلاستیک)

دارو درمانی ژنیکوماستی

(درباره ما)

(ابرو و ریش)

(تزریق ژل و بوتاکس)

(پیکر تراشی)

(کلیه خدمات لیزر)

(توسط جراح پلاستیک)

(درباره ما)

بزرگی سینه آقایان را اصطلاحاً ژنیکوماستی گویند. این عارضه رشد غیر عادی سینه‌ آقایان، در یک یا هر دو طرف را شامل می‌شود، ژنیکوماستی اصطلاحی پزشکی با ریشۀ یونانی و به معنای «سینه‌های شبیه به زنان» می‌باشد. این عارضه سینه آقایان را از حالت طبیعی خارج کرده و به هیئت سینه زنان نزدیک می‌کند.

اختلال در هورمون‌ها و عدم تعادل بین هورمون استروژن و پروژسترون موجب ژنیکوماستی خواهد شد. توستوسترون هورمون مردانه و استروژن هورمون زنانه است. افزایش استروژن در آقایان اصلی‌ترین دلیل بزرگی سینه در ایشان است. ژنیکوماستی در بین پسران نوجوان که در حال گذران دوران بلوغ هستند بسیار aشایع است. بیش از 6 درصد پسران نوجوان به این عارضه دچار می‌شوند که در بیش از 7 درصد ایشان، مشکل به خودی خود و بعد از عبور دوران بلوغ برطرف می‌شود. کمتر از یک در صد احتمال دارد فرد در دوران بزرگسالی به این اختلال دچار شود.

ژنیکوماستی به علّت چاقی و افزایش چربی در سینه نیست بلکه ژنیکوماستی به علّت بافت اصافه در سینه است و با ورزش و کم کردن وزن از بین نمی‌رود. این اختلال مشکلات اجتماعی و روحی مختلفی برای آقایان به همراه داشته و اعتماد بنفس و روابط اجتماعی ایشان را شدیداً تحت تآثیر قرار خواهد داد. گاهی ژنیکوماستی در آقایان همراه با درد و حساس شدن بافت سینه می‌‌باشد. درمان این عارضه فرد را از درد‌های جسمی و روح خلاص خواهد کرد.

علائم ژنیکوماستی

عوامل ژنیکوماستی

ژنیکوماستی علل و عوامل شناخته و ناشناخته گوناگونی دارد. عوامل شناخته شده آن عبارتند از:

درمان ژنیکوماستی

برای درمان باید به سن بیمار و علّت و مدِت زمان ژنیکوماستی دقّت شود. اگر این عارضه در دوران نوزادی و نوجوانی و به علّت اختلالات هورمونی ایجاد شود، معمولاً با گذر زمان بهبود خواهد یافت و نیازی به درمان ندارد. در دوران رشد و هنگام بلوغ تعادل بین دو هورمون استروژن و پروژسترون به هم ریخته و به بزرگ شدن سینه‌ها منجر می‌شود. ممکن است با به پایان رسیدن دوران رشد و گذران دوران نوجوانی این عارضه خود به خود از بین برود. و یا اینکه درمان دارویی می‌تواند در دوران اولیّۀ ژنیکوماستی، مثمر ثمر باشد.

امّا اگر این عارضه، مدّت طولانی‌ای دوام آورد، احتمال اینکه به خودی خود اصلاح شود و یا با دارو درمان گردد بسیار ضعیف خواهد شد.‌ چرا که بافت سینه سفت شده و در مقابل درمان دارویی مقاومت نشان می‌دهد. گاهی ژنیکوماستی به دلیل چربی انباشته شده در سینه می‌باشد و بافت عضلانی وحود ندارد. در هر صورت نیاز اسات قبل از با آزمایشات دقیق هورمونی و سونوگرافی عامل ژنیکوماستی به درستی شناخته شده و آنگاه با توجه به علل و شرایط عارضه برای درمان اقدام شود.

تاکنون روش‌های درمانی گوناگونی برای این عارضه کشف و پیشنها شده است. که درمان‌های دارویی بیش از نیمی از این درمان‌ها را در برمی‌گیرند. نزدیک به 2 روش درمان بالینی برای درمان ژنیکوماستی وجود دارد.

لیپوساکشن درمانی مناسب برای ژنیکوماستی

لیپوساکشن اولتراسونیک مناسبترین درمانی است که برای ژنیکوماستی پیشنهاد می‌شود. در این روش درمانی، بدون عمل جراحی تمامی بافت‌های اضافه سینه با استفاده از امواج ماوراءصوت، خرد شده و بیرون کشیده می‌شود. برای لیپوساکشن پوست بدن بریده نمی‌شود و تنها با ایجاد سوراخی کوچک درمان صورت می‌گیرد. در حین درمان نیازی به بیهوشی عمومی بیمار نیست و تنها بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. بعد از درمان نیز نیازی به بستری ندارد و تنها اقدامی که باید بیمار در انجام آن دقّت و حساسیت داشته باشد پوشیدن گن مخصوص به مدّت دو ماه است. لیپوساکشن نه تنها هیچ خطری ندارد بلکه درمانی قطعی است و بعد از آن عارضه برنمی‌گردد.

چنانچه ژنیکوماستی با دارو درمان نشود، لیپوساکشن درمانی ساده و قطعی برای آن خواهد بود. امّا اگر ژنیکوماستی طولانی مدّت بوده و بافت ان سفت شده باشد، لیپوساکشن معمولی نمی‌تواند برای از بین بردن این بافت‌ها مفید باشد. بهتر است از لیپوساکشن اولتراسونیک استفاده شود تا نتیجه مطلوب‌تری به همراه داشته باشد. جمع شدن پوست سینه و عدم افتادگی پوست بعد از درمان، از دیگر مزایای استفاده از لیپوساکشن اولتراسونیک است.

لیپوساکشن اولتراسونیک، از جدیدترین روش‌های درمانی برای از بین بردن بافت‌ها می‌باشد که با استفاده از فرکانس امواج صوتی انجام می‌شود. امواج مافوق صوت بافت‌های را به لرزه درآورده و این لرزش سلول‌ها را می‌شکند و به حالت مایع در می‌آورد و در نهایت مایع حاصله با یک مکش از بدن خارج می‌شود.

 این روش درمانی محدودیت سنی ندارد و انجام آن برای تمام افراد بالای 18 سال بلامانع است. تنها کافی است قبل از درمان با پزشک خود صحبت کرده و ایشان را از بیماری‌ها و داروهای مصرفی خود آگاه کنید. حتی افراد مبتلا به دیابت نیز می‌توانند از این درمان بهره‌مند شوند. آگاهی پزشک از وضعیت جسمانی شما به بهتر انجام شدن این روش درمانی کمک شایانی خواهد کرد.

مراقبت‌های بعد از لیپوساکشن اولتراسونیک

بیماران بعد از یک هفته از انجام درمان به روش لیپوساکشن اولتراسونیک می‌توانند فعالیت‌هاای ورزشی خود را از سر بگیرند.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس :خیابان سهروردی شمالی-پایین تر از آپادانا-کوچه فیروزه-پلاک 16-واحد 1

شماره تماس : 3 – 88541626 – (21)

: info@goldendreamclinic.com

دارو درمانی ژنیکوماستی

Professional medical hair restoration

عضو انجمن علمی پزشکی لیزری ایران

شنبه – دوشنبه – چهارشنبه

12:–19:

دکتر صفایی بهترين جراح حال حاضره و ريسك عمل پيششون نزديكه صفره, كاراشون فوق العاده ست, واقعا رو دست ندارن

خیلی از جراحی بینی که نزد آقای دکتر صفایی انجام دادم راضی هستم. ۲ نفر از دوستانم که ایشان را به من معرفی کرده بودند هم بسیار راضی هستند. از آقای دکتر صفایی خیلی سپاس گذارم. شخصیتی بسیار متین و در کارشان بسیار حاذق و الحق هنرمند هستند. مجددا متشکرم

دارو درمانی ژنیکوماستی

با سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر صفایی یکسال از عمل زیبایی پروتز سینه ام گذشت. بسیار از جناب دکتر متشکرم و میدونم که همیشه مدیون آقای دکتر به دلیل حس رضایت و زیبابی که دارم هستم و خواهم بود. انشاءالله همیشه موفق و سربلند باشید.

Hot meals

Guarana and lemongrass

Yerba Mate

Daily running

Plan for healthy eating

دارو درمانی ژنیکوماستی

Natural cosmetics

Results monitoring

Less television

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *